abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    včera 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.3. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 19 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.3. 03:44 | Nová verze

    Bitwig Studio (Wikipedie) bylo vydáno ve verzi 6. Jedná se o proprietární multiplatformní (macOS, Windows, Linux) digitální pracovní stanici pro práci s audiem (DAW).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    12.3. 02:11 | Komunita

    Společnost Igalia představila novou linuxovou distribuci (framework) s názvem Moonforge. Jedná se o distribuci určenou pro vestavěné systémy. Vychází z projektů Yocto a OpenEmbedded.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1080 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník

    ACTA porušuje občanská práva, výzva europoslancům

    La Quadrature du Net informuje o stanovisku Evropského Inspektora ochrany údajů (EDPS), který silně kritizuje utajované vyjednávání mezinárodní dohody ACTA a dodává, že odpojování od Internetu (po vzoru Francie), které je údajně součástí amerického návrhu ACTA Internet chapter (viz uniklé dokumenty), porušuje základní občanská práva garantovaná EU. Pomozte Evropskému parlamentu oponovat dohodě ACTA.

    Čtyři členové Evropského parlamentu, mezi nimi i naše europoslankyně Zuzana Roithová, sepsali deklaraci oponující mezinárodní dohodě ACTA. Deklarace vyjadřuje obavy z obcházení demokratických procesů a možného porušení základních občanských práv garantovaných EU. Nyní zbývají 3 měsíce k získání podpisů většiny europoslanců, aby byla deklarace Evropským parlamentem formálně přijata. Kontaktujte své eurposlance a přesvědčte je k podepsání deklarace!

    25.2.2010 14:01 | xm | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.2.2010 14:39 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EDPS: ACTA porušuje základní občanská práva garantovaná EU
    Mohu se zeptat, proč byla ta druhá zprávička nazvaná "Pomozte Evropskému parlamentu oponovat dohodě ACTA!", sloučena s touto (a to ještě navíc takto nešikovně)?

    Takhle je to teď zbytečně moc dlouhé, spousta lidí si tu zprávičku kvůli tomu nepřečte celou (protože ta původně samostatná druhá zprávička se teď zobrazuje až po rozkliknutí odkazu "více") a v RSS neuvidí tuto výzvu :-(
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    25.2.2010 14:41 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EDPS: ACTA porušuje základní občanská práva garantovaná EU
    Pokud je to byť jen trochu možné, důrazně žádám o opětovné rozdělení zpráviček. Chjo, tohle mě vážně zklamalo, člověk si s tím dá práci, nic za to nechce (alespoň v mém případě) a ještě mu to pak takhle zmrší (ale hlavně co měštve nejvíc je, že se tak může zmenšit dopad té výzvy) :-(
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    25.2.2010 14:47 Dan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EDPS: ACTA porušuje základní občanská práva garantovaná EU
    Souhlasím s předchozím.
    25.2.2010 14:54 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EDPS: ACTA porušuje základní občanská práva garantovaná EU
    Pokud je to jen trochu možné, důrazně žádám o pokračování v praxi slučování zpráviček, které se týkají téhož. Současné znění zprávičky je podle mne bezproblémové (až na ten odkaz na sebe sama :-) ).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    25.2.2010 15:12 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EDPS: ACTA porušuje základní občanská práva garantovaná EU
    To není jedna věc - jedna byla zprávička o stanovisku Evropského Inspektora ochrany údajů o ACTA a druhá byla zprávička o iniciativě europoslanců proti ACTA. Ty dva články ani nejsou ze stejného dnu (ta iniciativa europoslanců je z dneška, kdežto stanovisko EDPS je 3 dny staré).

    Ty bys možná uvítal nějaké megazprávičky, kde by byly sloučeny veškeré události k danému tématu za nějaké období, ale já tedy rozhodně ne. To už by nebyly zprávičky, ale články.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    25.2.2010 15:08 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EDPS: ACTA porušuje základní občanská práva garantovaná EU
    Máš na výběr: Buď zůstanou zprávičky sloučené, protože pojednávají o stejném tématu, nebo druhou část zprávičky smažu a zůstane jen ta první.

    Sorry, ale ačkoliv tomuto tématu rádi dáváme na AbcLinuxu.cz prostor, nechci mít dvě hned po sobě jdoucí (navíc z hlediska Linuxu nebo open source na hraně offtopic) zprávičky k úplně stejné věci.

    Ceníme si práce lidí, kteří zadávají zprávičky, ale to neznamená, že nebudeme tok zpráviček moderovat. V tomto případě jsem nechtěl, aby tvá práce přišla nazmar, takže jsem druhou zprávičku místo obyčejného neschválení aspoň připojil k té první.
    25.2.2010 15:16 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EDPS: ACTA porušuje základní občanská práva garantovaná EU
    Ok, samozřejmě tvůj názor jakožto správce respektuji (i když se mi nelíbí), jen mě to prostě mrzí :-( Alespoň se mohl nějak upravit titulek té zprávičky, aby nějak upozorňoval i na tu iniciativu europoslanců.

    Kdyžtak alespoň prosím oprav chyby, které tím sloučením vznikly (např. odkaz "porušení základních občanských práv" vedoucí sám na sebe).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    25.2.2010 15:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EDPS: ACTA porušuje základní občanská práva garantovaná EU
    Alespoň se mohl nějak upravit titulek té zprávičky, aby nějak upozorňoval i na tu iniciativu europoslanců.
    OK.
    např. odkaz "porušení základních občanských práv" vedoucí sám na sebe
    Sorry, to jsem přehlédl.
    25.2.2010 18:17 Lukas Oboril
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EDPS: ACTA porušuje základní občanská práva garantovaná EU
    Vyjímečně se stává, že s Robertem nesouhlasím, bohužel tady jsi Roberte šlápnul vedle. Plně souhlásím s xm. Naopak se mi tento typ zpráviček na abclinuxu libí a mělo bych jich být podstatně více. Linux, OSS, GNU atd. je o svobodě a možnosti volby. Je třeba bojovat proti aktivitám jako je ACTA, aktivitám snažícím se o omezování svobod a možností volby.
    25.2.2010 18:29 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EDPS: ACTA porušuje základní občanská práva garantovaná EU
    Není náhodou součástí ACTA i nějaký návrh na to, aby na net mohl jenom certifikovaný software? To se IMO OSS týká docela dost.
    Quando omni flunkus moritati
    default avatar 25.2.2010 18:34 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EDPS: ACTA porušuje základní občanská práva garantovaná EU
    Je třeba bojovat
    Zprávičkami? :-D
    Grunt avatar 25.2.2010 19:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EDPS: ACTA porušuje základní občanská práva garantovaná EU
    Defenestracemi. I když mi to přijde trošičku divné přesvědčovat naše poslance aby podpořili návrh na kterém se sami podíleli.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.2.2010 18:56 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EDPS: ACTA porušuje základní občanská práva garantovaná EU
    Vždyť ta zprávička o tom vyšla, a určitě by nebylo dobré jedním tématem zprávičky tapetovat. Pokud si někdo tu zprávičku nerozklikne, těžko si myslet, že by ho samostatná zprávička vyburcovala k nějaké aktivitě.
    Tomáš Jedlička avatar 26.2.2010 00:16 Tomáš Jedlička | skóre: 2 | blog: Tomáš Jedlička blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACTA porušuje občanská práva, výzva europoslancům
    Je to nechutné... jdu blejt... z ACTA i z diskuze pod (oběma sloučenýma) zprávičkama.
    Žijeme na mrtvé planetě... Ještě tři miliardy let a je konec.
    26.2.2010 02:11 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACTA porušuje občanská práva, výzva europoslancům
    Deklarace vyjadřuje obavy z obcházení demokratických procesů a možného porušení základních občanských práv garantovaných EU.
    technicky dotaz: nejedna se nahodou o ty prava, ktera jsou pro nas zbytecna a ktera se diky panu prezidentovi na nas nebudou vztahovat?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    26.2.2010 08:22 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACTA porušuje občanská práva, výzva europoslancům
    Omyl. Ty, dle pana Klause "zbytečná práva", se týkají ochrany zaměstnanců před propuštěním a podobně. Odkaz na ten článek nemám, je to už v propadlišti času možná někde na blistech.
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    26.2.2010 10:17 dracul
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACTA porušuje občanská práva, výzva europoslancům
    nikoli:) ty na ochranu zamestnancu byli jen podmnozinou toho co pro nas nechtel!
    26.2.2010 10:25 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACTA porušuje občanská práva, výzva europoslancům
    Pletete se vy. Zdaleka se to netýkalo jen ochrany zaměstnanců (to byla jen malá podmnožina).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    26.2.2010 06:57 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACTA porušuje občanská práva, výzva europoslancům
    Vtipne je, ze EU kritizuje unikly draft ACTA smlouvy, tedy nic co by bylo platne a melo jakoukoliv pravni vahu, slovy "porusuje to zakladni obcanska prava deklarovane EU" a pritom clensky stat EU (Francie) to ma ve sve platne legislative. Hnus.
    26.2.2010 07:21 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACTA porušuje občanská práva, výzva europoslancům
    A proc si myslis ze to do tech zakladnich prav pridali?

    Takhle maji obcane Francie alespon nejakou sanci se branit (takhle se muzou alespon odvolavat na legislavitu EU, protoze Francie je clenem EU).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    26.2.2010 08:04 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACTA porušuje občanská práva, výzva europoslancům
    Nechapu. Naopak se pri schvalovani prislusneho zakona pred pulrokem ukazalo, ze EU je vuci Francii bezzuba. Prislusny zakon byl schvalen a je v souladu s EU legislativou. Zmeny ktere Rada EU prosadila jsou jen kosmeticke (v ramci vlk se nazral, koza zustala cela).
    26.2.2010 09:34 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACTA porušuje občanská práva, výzva europoslancům
    Pokud byste si to odkazované stanovisko Evropského inspektora ochrany údajů přečetl, věděl byste, že se tam upozorňuje i na to, že podobná nebezpečná opatření omezující základní občanská práva bohužel prosazují i některé členské státy, dále generální ředitelství Evropské komise pro vnitřní trh, a také Marielle Gallo - poslanec Evropského parlamentu mající na svědomí posudek stavu "práv duševního vlastnictví" v EU.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    26.2.2010 09:37 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACTA porušuje občanská práva, výzva europoslancům
    Eh, oprava, Marielle Gallo je žena :-) A samozřejmě z Francie, víme odkud vítr vane ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    26.2.2010 11:03 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACTA porušuje občanská práva, výzva europoslancům
    Ale vzdyt na to presne jsem reagoval. Upozornovat muze kde kdo na kde co. Jenze to zmeni velke kulove. Kritizuju to, ze si neumime udelat poradek ani v EU a otvirame si hubu na mezinardnim poli.
    26.2.2010 12:45 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACTA porušuje občanská práva, výzva europoslancům
    Jaký "otvirame si hubu na mezinardnim poli"? Co je to za nesmysl? Evropský inspektor ochrany údajů a část Evropského parlamentu (a pokud bude úspěšná, tak celý Evropský parlament) si otvírá hubu na Evropskou komisi (a asi i Radu EU), protože ti jsou zodpovědní za vyjednávání ACTA.

    A pokud bude ACTA v takovém znění přijata, bude to znamenat, že státy Evropské unie s ní budou muset harmonizovat své zákony (mezinárodní dohody jsou nadřazeny prakticky všemu, tak je to bohužel i v našich zákonech) a občanská práva v Evropě půjdou do prdele (tak jako prakticky všude jinde ve "vyspělém" světě, protože ACTA je mezinárodní).

    Četl jste vůbec tu deklaraci? Evropský parlament v ní požaduje mimo jiné po Evropské komisi zveřejnění veškerých dokumentů ohledně ACTA (aby bylo transparentnosti a demokratičnosti učiněno za dost), dále požaduje, aby v případě přijetí ACTA nedošlo k omezení občanských práv garantovaných EU (konkrétně svobody slova, práva na soukromí a práva na spravedlivý soudní proces), aby ISP nebyli zodpovědní za přenášený obsah a aby nedošlo ke sledování a filtrování Internetu.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    26.2.2010 14:18 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACTA porušuje občanská práva, výzva europoslancům
    Ujasneme si par veci. Nemusite mi vysvetlovat co ACTA znamena a co by to znamenalo pro nas. Ja to vim. Za dalsi jsem bytostne proti tomu aby to nastalo a s deklaraci souhlasim. Ted se soustredme na to, ze v ramci EU prosel zakon v jedne z clenskych zemi, ktery praktiky popisovane v uniklem dokumentu obsahuje a tento dokument hnul EDPS zluci, ale to je uz dle meho nazoru uz pozde. V prve rade ten zakon nemel ve Francii projit. Proc by pak nemela projit ACTA, kdyz se da pouzit argumentace, ze Francie uz to ma, funguje to a je to v souladu s EU legislativou. To je ten HNUS.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.