abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Zajímavý článek

    Na blogu programovacího jazyka Swift byl publikován příspěvek Psaní aplikací pro GNOME v programovacím jazyce Swift. Používá se Adwaita pro Swift.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:44 | Zajímavý software

    egui je GUI knihovna pro programovací jazyk Rust běžící na webu i nativně. Vydána byla verze 0.27.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.1 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.13. Thunderbird na verzi 115.9.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | IT novinky

    Linka STOPonline.cz v roce 2023 přijala 3700 hlášení závadného obsahu na internetu, 22 bylo předáno PČR, 23 bylo předáno ISP a 944 závadových domén zobrazujících dětskou nahotu či pornografii bylo nahráno do mezinárodního systému ICCAM, který je spravován asociací INHOPE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    26.3. 20:44 | Zajímavý článek

    Byla publikována podrobná analýza v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby CVE-2024-1086 v Linuxu v nf_tables.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 18:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 18:22 | Nová verze

    Úkolníček Taskwarrior (Wikipedie) pro správu úkolů z příkazového řádku byl vydán ve verzi 3.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 16:33 | IT novinky

    Společnost Canva stojící za stejnojmenným webovým grafickým editorem koupila společnost Serif stojící za grafickým editorem Affinity.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    26.3. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 40, tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 16. dubna. Z novinek (ChangeSet) lze vypíchnout podporu frameworku pro strojové učení PyTorch. Fedora KDE Plasma Desktop přichází s Plasmou 6 a běží nad Waylandem. Fedora Workstation přichází s GNOME 46.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    26.3. 06:11 | IT novinky

    Před měsícem společnost OpenAI představila AI model Sora pro generování realistických videí z textového popisu. Včera zveřejnila 7 videí od umělců, kterým umožnila přístup k tomuto modelu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Steam
     (24%)
     (29%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 375 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 25.3. 18:16
    Rozcestník

    eRouška na GitHubu

    Součásti chytré karantény je také mobilní aplikace eRouška. Její zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT (Android, iOS).

    12.4.2020 07:00 | Ladislav Hagara | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Diskuse byla administrátory uzamčena

    12.4.2020 11:35 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    To asi upadli na hlavu, ne? Kdo si to dobrovolně nainstaluje? :-D
    12.4.2020 11:47 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    To by mel stat vynuti s pomoci operatoru a google na kazdem telefonu.
    12.4.2020 12:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Příliš průhledný flamebait.
    12.4.2020 14:17 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Flamebait jsou spíš tyhle kecy. Jde o život.
    12.4.2020 16:41 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Pokud vymrou idioti jako ty, tak jedine dobre.
    12.4.2020 20:33 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Další psychopat. Odporovat krantennim opatřením by mělo být trestné.
    12.4.2020 23:32 /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    aj bude, cochvila vo vasom meste...
    13.4.2020 11:45 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Nacisti pouzivali k prosazovani svych zajmu velmi podobne fraze. Jen si jako omluvu k omezovani svobod zvolili neco jineho nez virus, protoze ten zrovna nebyl k mani. Ale koncepce byla az zarazejicim zpusobem podobna.
    13.4.2020 14:21 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Co to žvaníš za nesmysly?
    13.4.2020 19:47 mhepp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Nacisti v tomto směru nebyli zdaleka první. Lidé jsou nepoučitelní. Bohužel se vždy najdou blbci, kteří jim budou tleskat.
    12.4.2020 11:47 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu

    zase jako nepodceňuj lickou hloupost těch naivů se najdou statisíce si myslim :O :D :D ;D

    ven chodim jenom s vypnutým mobílkem protože mi je jasný že souhlas s chytrou karanténou je jakoby jenom placebo button a šmírujou v zájmu celku uplně všecky :O :O a furt mobílek vytahuju a furt na něj koukám jak je vypnutej a jezdim palcem po zapínacím mačkátku žeru víc sladkýho koukám jak hodinový ručičky se děsně pomaličku točej furt přešlapuju na místě a mam různý vobličejový tiky ale zatim se držim a nezapínám :O :O :D :D a strašně rychle se vracim domu ;D

    12.4.2020 11:50 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Lidska hloupost ej tahle opatreti obchaze, vyhybat se jim a premyslet, jak je ojebat.
    12.4.2020 13:00 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Tvl., ještě že Gréta. Už jsem myslel, že taková individua už pronikají i sem.
    13.4.2020 13:32 Miroslav Holub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Je to bezprecedentní zásah do soukromí. Obávám se, že to budou chtít později využít ke sledování lidí, kteří chodí společně na vernisáže a konference. Ale naše skupina už je připravena - každý máme několik mobilů a vytvořili jsme důmyslné schéma, jak je střídat, takže nás neodhalí.

    Taky ty mobily dáváme do igelitových pytlíků - pro případ, že by v kapse nebo kabelce umístěný mobil byl tajně vybaven čichovým čidlem a detekoval aroma řízků a pomerančů.
    12.4.2020 13:04 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Myslím, že pokud někdo má mobil (jakože třeba i bez androidu), tak už odevzdává na různá místa podstatně víc informací, než nějaká anonymní ID na dosah bluetooth. (Jestli to měl být trolling, tak jsem naletěl.)
    12.4.2020 14:52 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Trolling to tedy rozhodně nebyl, tomu neholduji. Ano opeerátor má dost informací na to si člověka zmapovat i bez Androidí aplikace. A že by člověk sám takhle proaktivně podporoval plošný šmírování ... Jak už tu někdo, někde psal. Když už je to naprogramovaný a lidi si to kvůli viru nainstalovali, proč to nepoužít i jinde, aneb jéé nám se někdo dostal k nasbíraným datům, ale nebojte se byly anonymizovaný a vícekrát už se to nestane.
    12.4.2020 15:35 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Ale ono to nikam nic neodesílá*. :-) Ani pokud tě hygiena vyhodnotí jako pozitivního, nemusíš sesbíraná data dát k dispozici. Jediná informace, kterou má hygiena, je tvoje (anonymní) ID a tvoje telefonní číslo, které jí dáš při registraci / instalaci.

    Při kontaktu si telefony pouze navzájem vymění své (anonymní, šifrovaná) ID a pokud někdo pozitivní dá k dispozici svůj seznam takto vyměněných ID, hygiena si z výše uvedeného seznamu vyčte telefonní čísla, která bude kontaktovat, aniž by tvůj telefon něco někam odesílal.

    Pokud si nechceš vyměňovat své anonymní šifrované ID s jinými telefony, opravdu si to neinstaluj, od toho ta aplikace je.

    Ad *: Takto to píšou na internetech, do kódu jsem se nedíval.
    12.4.2020 16:27 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Mám pochybnosti o tom, jak moc je telefonní číslo anonymní. Teda ano, asi se ještě pořád dá koupit anynomně simkarta, kterou dám do jiného telefonu, ale tak to dělat nechci.
    12.4.2020 16:59 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Taky tě nikdo nenutí. Použij normální číslo.
    12.4.2020 17:41 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    koupit anynomně simkarta, kterou dám do jiného telefonu,
    Pak už si jen zajistit anonymně nové bydlení/práci/přátelé(kontakty).
    12.4.2020 22:33 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Anonymní SIM se koupit dá, normálně na pokladně v Bille nebo jiném supermarketu, ale proč tam nedáš svoje normální číslo? Jakože když si to dáš na druhou nově koupenou SIM, tak se stane přesně co, aby tě to ochránilo před čím? Tvoje normální číslo stát už stejně ví, stejně jako číslo tvojí kreditky a kde máš účet v bance. My OSVČ to máme dokonce veřejně na webu i s rodným číslem, takže jde zjistit i naše pohlaví a datum narození. Hrůza.
    14.4.2020 16:00 Dvojité Wé
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Nechce se podílet na budování seznamu tzv. spolehlivých občanů, kteří jsou ochotni vzdát se soukromí výměnou za v praxi nerealizovatelný příslib bezpečí.
    14.4.2020 16:57 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Straw man. Nikdo nikomu nedává žádný příslib bezpečí instalací té aplikace.
    13.4.2020 16:02 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu

    ti jako nestačí jenom mětit simku musíš měnit i mobil :O :O :'( :'(

    každá věc na simky má imei kód a toje jakoby taková mac adresa v tý jejich gsm síti a ta furt jakoby zustane stejná když si tam strčíš jinou sim :O :O :'( :'(

    hele imei

    12.4.2020 13:23 Jacob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Já si jí klidně dobrovolně nainstaluju. V čem je problém?
    12.4.2020 17:48 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    V tom, ze se z tebe stane mala stenice a budes spiclovat ostatni. Zatim jen ostatni male stenice, ale, jak tu bylo zmineno, jde prece o o zivot! Kazdy by mel byt mala stenice! V druhe fazi tedy vznikne hygienicke score, ktere bude nominalne vyjadrovat, jak ochotne dany jedinec plni protiepidemicka opatreni, ale ve skutecnosti predevsim kolik dat odesila do architektury utlaku. Ti, kteri budou posilat malo dat, budou mit nizke score, nebudou moct pouzivat MHD, vstupovat do obchodu, na pracoviste a nakonec opoustet nulove zony, specialni detencni zony vyhrazene pro lidi s nulovym hygienickym score.
    12.4.2020 18:36 Ján Dráb | skóre: 4 | Banská Bystrica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    ".. V druhe fazi tedy vznikne hygienicke score, ktere bude nominalne vyjadrovat, jak ochotne dany jedinec plni .." < a predpokladám, že táto informácia je vlastne tajná a odovzdal ti ju hlas v tvojej hlave :). Možno si fakt myslíš, že ľudia budú v Európe tolerovať sociálny inžiniering ako v čine. Prezidenta už vlastne máte china-friendly, premiéra tiež (za neho sa kolektívne ospravedlňujem za celé Slovensko), už len voličov vymeniť. :D
    Everything has room for improvement.
    12.4.2020 19:27 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Samozrejme, ze budou, kdyz se jim to spravne zaobali.
    Pokud by ses nekoho zeptal, zda by u sebe chtel nosit zarizeni, ktere bude sledovat, kam chodi, co dela, s kym se bavi, o cem, na co se diva atd., tak ti temer jiste rekne, ze ne, stejne jako kdyby ses zeptal, zda by mohl sbirat podobne informace o svych pratelich, pribuznych a nahodnych lidech, ktere potka. Presto ten samy clovek u sebe pravdepodobne takove zarizeni ma, svuj smartphone, ktery to vsechno dela, a to by design, od OS po posledni aplikaci, ne jako vedlejsi produkt, jen je to vice ci mene pruhledne zaobalene.
    Pokud chces, aby ti clovek neustale sdeloval svoji polohu a chodil na mista, ktera mu urcis, nepozadas ho, aby si nainstaloval aplikaci ePoloha, ale nabidnes mu Pokemon GO. Pokud chces, aby ti naplnil databazi obliceju i s popisky, komu patri, nepozadas ho, at si nainstaluje eObliceje, ale nabidnes mu aplikaci, ktera lidem na fotkach pridela roztomile cumacky a vtipna ouska (a vybidnes ho, at vysledek posle vyfocene osobe).
    A pokud chces lidem prodat socialni inzenyrstvi v cinskem stylu, tak chytra karantena behem smrtici nakazy je prilezitost, ktera se naskytne jednou za 100 let.
    12.4.2020 20:24 Ján Dráb | skóre: 4 | Banská Bystrica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    a práve to, že o tom všetci vieme nám dáva možnosť po skončení pandémie ukončit takéto hromadné a detailné zbieranie dát. Rovnako ako sa nesledujú ľudia cey telefóny masovo ale len v rámci vyšetrovania resp na príkaz súdu. To, že má človek okolo sprostých kamarátov a dovolí im uploadnuť fotky a otagovať svoj xicht je jeho problém a s takými ľuďmi sa musí jednoducho vysporiadať sám. S tým, že súkromie v širšom slova zmysle skončilo existovať, vďaka technológiám už dávno, sa už musíme vysporiadať ako spoločnosť.
    Everything has room for improvement.
    12.4.2020 21:10 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Jste si tím jist, že je tomu tak i u nás (v ČR)?
    Dle ust. § 97 odst. 3 zákona o elektronických komunikacích, ve znění od 1.10.2012, právnická nebo fyzická osoba zajišťující veřejnou komunikační síť nebo poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinna uchovávat po dobu 6 měsíců provozní a lokalizační údaje, které jsou vytvářeny nebo zpracovávány při zajišťování jejích veřejných komunikačních sítí a při poskytovávání jejích veřejně dostupných služeb elektronických komunikací.
    12.4.2020 21:47 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Takhle sbírané údaje nejsou online posílány do státního chřtánu, kde se pak ani neví, kde a co se s tím děje. Zůstává to u operátora, odkud to musí někdo vzít a na základě žádosti od UZČ zpracovat.
    12.4.2020 23:03 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Tvrzení znělo, že ke sledování občanů nedochazí. K sledování telefonů dochází s touto 6 měsíční retencí, že to z represivních orgánů zákonně (bez legálního důvodu) nevyhodnocuje je věc jiná. Zda se tak neděje i mimo rámec zákona nemůže nikdo s jistotou říčt, platí že pokud takováto data reálně existují mohou být zneužita (kdyby neexistovala zneužít by nešla).
    13.4.2020 10:11 Ján Dráb | skóre: 4 | Banská Bystrica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    O povinnom niekoľkomesačnom ukladani niektorych metadat samozrejme viem. Nevyjadril som sa presne. Skôr išlo o masový zber a analýzu. Tieto údaje musia ukladať tretie strany, nie štát a na ich odovzdanie mu je samozrejme potrebný nejaký postup. Ešte budem reagovať na tvoj ďalší príspevok a to k časti "Zda se tak neděje i mimo rámec zákona nemůže nikdo s jistotou říčt, platí že pokud takováto data reálně existují mohou být zneužita (kdyby neexistovala zneužít by nešla)." Nemôžeš ale ani tvrdiť, že sa tak deje. Pokiaľ viem v ČR ani v SR sa taký prípad nestal, že by boli takto zneužité povinne zbierané údaje/metadáta operátormi.
    Everything has room for improvement.
    13.4.2020 10:58 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Já jsem netvrdil že se tak děje, jen že tak může dít. Pokud by data neexistovala, neděje se tak a ani se tak nemůže dít. Vy se můžete pouze domnívat, že se tak neděje (skutečnost může být jiná). Můžete to vědet jedině pokud jste součástí ochrany(dohledu) nad těmito daty 24x7 a úspěšně jej plníte.
    12.4.2020 21:52 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    To ovsem znamena vytlacit pastu z tuby s tim, ze v nejakem bode v budoucnosti, o kterem nevime, jak, nebo zda vubec se k nemu dopracujeme, se ji pokusime natlacit zpet.
    12.4.2020 11:59 Slavko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Tá giHuba tomu dáva nový význam :-P
    12.4.2020 14:01 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Takze ted bude mit kazdy kdo si to nainstaluje permanentne zapnuty bluetooth a broadcastovat svoji MAC adresu. Vzhledem k tomu, kolik neopatchovanych androidich telefonu v populaci je, tak valna vetsina bude zranitelna napr. na BlueFrag CVE 2020-0022 [1], coz je vskutku desive.

    [1] https://www.andreafortuna.org/2020/02/13/bluefrag-cve-2020-0022-a-critical-bluetooth-vulnerability-in-android/
    12.4.2020 14:19 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Jde o životy lidí a ty řešíš opatchovanost androidu? To je jako ženská, která se při evakuaci z hořícího domu musí nalicit.
    12.4.2020 14:54 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    O životy lidí jde každou chvíli. T9m těžko ospravedlníte, takovýto morální čuňačiny. Noste roušky, seďte doma na prdeli, když chcete pomáhat, ale nevymejšlejte kraviny.
    12.4.2020 15:23 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Tohle nejsou kraviny, to je chytrá karantény, která by byla lepší než totalni zákazy vycházení. Ale musela by se nasadit plošně a povinně.
    12.4.2020 16:47 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Mnohem efektivnejsi bude bacilonosice (plosne a povinne) postrilet, pak budem v naprostym bezpeci...
    12.4.2020 16:56 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    I to se může stát, pokud se nákaza díky saboterum zcela vymkne kontrole. Zatím se jen nechávají bez pomoci umřít, když se zhroutí zdravotnictví.
    12.4.2020 17:13 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Karanténa (nakonec i ta rouška) je svou povahou preventivním opatřením proti dalšímu šíření a toto nemá s prevencí vůbec nic společného. Může to odhadem o 1-10% usnadnit zmapování lidí co s vámi jeli autobusem s ohledem na těch zbylých tisíc dalších co se jím ten den svezli také (budeme optimisticky předpokládat každodenní 100% sanitaci v depu). Z mého pohledu jde o nezodpovědné nakládání s důležitým pojmem (karanténa), jehož význam by neměl být v žádném případě významově měněn(posouván) pro jeho důležitost jak dnes tak i v budoucnu.

    Wikipedie
    Karanténa je držení osob nebo zvířat na izolovaném místě za účelem pozorování, zda se u nich projeví příznaky nějakého infekčního onemocnění.
    12.4.2020 19:48 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Právě proto je to chytrá karanténa a ne karanténa. Že nemusíte izolovat každého, ale jenom ty, kteří se mohli potkat s nakaženým.
    12.4.2020 20:48 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Nebezpečný není nakažený, ale viry které šíří do okolí. Ty mohou přežívat i když je nakažený dávno pryč. V případě nepříznivých povětrnostních podmínek může být rizikový i kontakt na větší vzdálenost (signál s úrovní signálu nižší než Level5, nebo jaký treshold signálu má aplikace pro expozici nastavenu) a vzbudí neoprávněný pocit bezpečí. To může přispět k menší ochotě uplatňovat preventivní izolaci a distanc pokud je to možné.

    Jak tady nějaký zastánce aplikace již prohlásil, že je to lepší než zákaz pohybu. Svou vyjádřenou preferencí buď prokázal ničím nepodloženou důvěru v účinek aplikace, či upřednostnění vlastního zájmu (svého svobodného pohybu) před zájmem celku (karanténí účinnost při úplném zákazu pohybu).
    12.4.2020 22:01 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Nic není stoprocentní. Pravděpodobnost nákazy vámi popsaným způsobem je velmi nízká. Zavřít všechny lidi doma nelze, protože pořád potřebujete spoustu lidí, kteří budou zajišťovat nezbytně nutné věci – péče o nemocné a další, kteří péči potřebují, utility, zásobování atd. Ta aplikace není nic jiného, než způsob, jak rychleji vystopovat potenciálně nakažené, tj. zpomalit šíření nemoci.
    12.4.2020 23:24 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Pokud by se karantény zúčastnili všichni kromě participantů na důležitých provozech, tak by se rychlost šíření snížila (i oni sami by byly vystaveni menšímu riziku nákazy). Jestliže dnes již několik dní držíme cca 5% případů pozitivních je jasné, že současná úroveň karantény stačí tak maximálně k udržení lineárního růstu počtu nakažených, ne k jeho výraznému snížení.
    12.4.2020 16:44 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Jde o smirovani lidi a kreteni jako ses ty to jeste obhajujou, zalez nekam do diry a zustat tam, navzdy, moh by ses nakazit.
    12.4.2020 16:57 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Teď je to šmírování potřeba. V UK to podcenili, a tam už se zabavuje majetek, například hotely.
    12.4.2020 17:54 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Z tohoto naivismu by vás mohl vyléčít kontakt s našim justičním systémem, případně s některými představiteli naší politické špičky. Nemohu si pomoci, ale já to považuji v podstatě za vytloukání klínu klínem, ale dokáži se myslím ještě vžít i do nadšení druhé strany.
    12.4.2020 22:38 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Počkej počkej, koho komu přesně to šmíruje? Teď jsem se v tom ztratil.
    12.4.2020 19:56 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    V době pandemie mnohokrát stoupla kyber kriminalita. Jenom šílenec by z mobilu v kterém ma bankovnictvi udělal honeypot pro script kiddies v MHD.
    12.4.2020 22:36 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Počkej, ty máš jako bankovnictví v mobilu, a něčeho ještě dalšího se bojíš? :-)
    13.4.2020 08:20 V.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    To máte jen jeden mobil?
    12.4.2020 19:10 Magog | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Když jsem poprvé tohle viděl, jako první mě napadlo, že je to docela hustej špiclovací nástroj.

    Ale pak si říkám, že stejně mám na androidu zapnuté určování polohy. Takže google velmi přesně ví, kde jsem byl. Dokonce mi i předhazuje to, abych napsal recenzi na svého zaměstnavatele.
    12.4.2020 19:39 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    A je to súkromný alebo pracovný mobil?

    Len ma zaujíma či by mohla byť tá recenzia pozitívna alebo negatívna. Ale určite bude pravdivá, keďže k nej vyzvala americká korporácia.
    12.4.2020 21:09 Magog | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Soukromý. Prostě nemám potřebu si instalovat další špehovací aplikaci, když už mám minimálně jednu, spíš několik.
    13.4.2020 16:50 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    To vysvetlis panum v bilem, az si pro tebe prijedou. Oni ti naoplatku v zalarich pod budovou zdramini vysvetli vyhody pouzivani eRousky.
    12.4.2020 22:34 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Můžeš prosím tě popsat, jak to koho komu špicluje?
    13.4.2020 08:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    No tak jak to teda funguje? Mně přijde, že tahle tři tvrzení nemůžou platit současně:
    • All data is saved only locally, it is uploaded only with user's consent
    • Kritické kontakty se nedozví, kdo je mohl nakazit, ani kde a kdy.
    • Then (po té, co jeden uživatel nahraje svůj log) healtcare authorities can see phone numbers of users of the app which were in close contact with the infected and can call them about further measures.
    Já to chápu tak, že se sbírají IDčka a posílá je to pravidelně ven.

    Druhá varianta by byla, že by to sbíralo IDčka lokálně a zdramini zveřejňovalo nakažená IDčka, ale pak by neplatil ten prostřední bod (protože vím přesně, kdy jsem dané IDčko potkal).
    13.4.2020 08:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Aha, ono to přece funguje obousměrně, takže si přečtou přijatá IDčka poskytnutá tím infikovaným a pak mají jenom mapování (ID, telefonní číslo) a na ta čísla zavolají. Tak to vlastně docela jde.
    13.4.2020 10:39 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Je to takové rozložené, že ty informace nejsou nikde moc pohromadě. Existuje databáze mapování ID na telefon, kterou je nutné pravidelně doplňovat, neboť to ID se průběžně mění. Ale ta databáze zas neobsahuje která ID se kdy potkaly. Chtělo by to odstranit to centrální úložiště párující ID s telefonem, ale jinak to je celkem dobře vymyšlené.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.4.2020 12:01 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Z čeho usuzujete, že se ID mění? Já to pochopil tak, že při úvodním spuštení aplikace a povinné registraci dostane Váš telefon ID které používá k identifikaci v rámci fungování aplikace.

    Provozovatel drzi databazi tel_cislo_BTID, nakažený v telefonu historii svého BTID okolí. Bez oné databáze by nemohli aktivně hygienici oslovovat potenciálně nakažené.

    Kdyby odpadla část registrace a participanti(jejich aplikace) pouze pravidelně ověřovala výskyt svého jednorázově vygenerovaného "jednoznačného" BTID ve zveřejněné databázi potenciálních expozic (po natažení dat z mobilu nakaženého), muselo by aktivitní opatření vyjít od samotného participanta (hygienici by neměli jak jej oslovit).

    Při stávajícím módu vzhledem k zaznamenané (předpokládám jak k úrovni tak délce expozice) asi mohou dynamicky oslovovat potenciální nakažené s doporučením karantény či účasti na testování (dynamicky s ohledem na volné testovací kapacity).
    13.4.2020 14:18 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Viz https://github.com/covid19cz/erouska-android. Píšou to hned na začátku Readme.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.4.2020 14:51 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Máte pravdu, je to ještě trochu jinak ... BUID je jediné, TUID (transmit ID se z určité množiny obměňuje) oni mají ve své DB údaje o BUID i TUID ke konkrétnímu tel_číslům.
    FUID Firebase User ID, unique for each phone number, generated by Firebase Authentication after sign-in, 28 chars or more.

    BUID Broadcasted user ID, unique for each registration, generated by Firebase function after registration, 10 bytes

    TUID Transmitted user ID, actually transmitted over Bluetooth, each BUID gets about 100 TUIDs after registration, client picks a different one every hour or so, privacy measure to prevent tracking individual device/user, 10 bytes
    13.4.2020 16:03 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Dost bych se divil, kdyby ta aplikace neměla zadní vrátka aby na vyžádání práskla seznam ID, které použila a seznam přijatých ID. Stačí pingnout něčí telefon a pak telefony "known associates" a hned víš zda a kdy se s ním potkal potkal. STBákův ráj tohleto.
    14.4.2020 10:03 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Tak je to open source aplikace a kdo nevěří oficiálnímu buildu si může udělat vlastní build.
    15.4.2020 08:49 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    To ti ale moc nepomuze. Podle toho, jak to popisuji, jsou vsechna tahle ID a telefonni cisla ulozena v databazi v Google cloudu (do ktere se, krom samozrejme Googlu, dostane nejspis i Keboola), kam se potom uploaduji i .csv s posbiranymi TUID ostatnich. Navic zrovna Google by nemel mit problem s vytazenim .csv z mobilu bez zasahu uzivatele, ani s prevodem vyslednych telefonnich cisel na jmena, pripadne jine identifikatory, pod kterymi shromazduje data o jednotlivych uzivatelich.
    12.4.2020 19:11 ing. Čočkin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Lidi, mějte rozum.
    Když si tohle budete instalovat, přispějete svoji naivitou k tomu, že to tady (nemyslím jen ČR) jednou nebude k žití.
    12.4.2020 19:40 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Je to přesně naopak, reálná hrozba je ten virus, ne aplikace.
    12.4.2020 21:10 Magog | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    V současné chvíli je největší hrozba dvojice Zeman a Bureš.
    13.4.2020 05:53 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Zeman není hrozba, nýbrž chodící mrtvola, které i kdyby ještě tehdy žil, stejně za chvilku nadobro končí mandát. Bureš je jiné kafe, ten tu ještě nějaký čas pobude.
    Nevolte zmrdy.
    13.4.2020 10:24 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Bureš je ale tvoje krevní skupina, komouši. Toho se bát nemusíš.
    12.4.2020 22:58 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu

    Bylo tady předtím několik megaprůserů, které svou magnitudou zasahují úplně jiné řády, namátkou:

    • Když se spustily první počítačové sítě (které ještě až tak nevadily, ale co z toho později vzniklo...)
    • Když se spustily první veřejné mobilní sítě, u nás 1991
    • Když sis koupil / dostal první mobilní telefon a aktivoval SIMku
    • Když sis založil v bance účet
    • Když jsi dostal kartu a začal ji používat
    • Když sis udělal účet u Google / Apple
    • Když sis koupil a přihlásil první telefon s androidem / iOS
    • Když sis udělal účet na Facebooku nebo když sis nainstaloval WhatsApp
    • Když sis založil živnost
    • ...

    Vedle toho působí aplikace, která si lokálně uchovává šifrovaná ID okolních telefonů, které jí byly vydány dobrovolně na přání svých uživatelů, vyloženě směšně.

    13.4.2020 16:53 ing. Čočkin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Laskavě mě nezatahuj do společnosti lidí s účtem u Googlu a Facebooku, uživatelů WhatsApp, uživatelů Apple, MS apod....
    První, co dělám s telefonem po jeho koupi je odemčení bootloaderu a flash čistého Lineage. S tím ostatním se dá žít, pokud člověk trochu myslí.

    Ale jinak každému dle jeho preferencí. Klidně státu hlašte každou návštěvu WC, pokud vám to dělá radost. :-D Já jen tvrdím, že neškodí se nad tím zamyslet.
    14.4.2020 10:08 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Ale ty přece nikomu nic jenom tak nehlásíš. Ty jenom - až pokud se u tebe najde později Covid - poskytneš hygieně seznam lidí, které jsi mohl potenciálně nakazit. Pokud se nakazíš, tak to (myslím) jsi povinen udělat tak jako tak. Teď nevím přesně, jestli to udělat vyloženě musíš, každopádně pokud by ses tomu z jakýchkoli důvodů bránil, tak je to pro mě nepředstavitelné morální dno - vůči těm jedincům i společnosti jako takové.
    14.4.2020 10:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Nemusíš říkat hygieně, koho jsi nakazil, stačí to říci těm potenciálně nakaženým napřímo.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.4.2020 10:55 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Jsi si jistý? Nevím jak s Covidem, ale známý měl salmonelózu a ta komunikace nevypadala úplně moc dobrovolně.
    14.4.2020 11:07 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Z morálního hlediska jo, ale zákony jsem nečetl a být na místě hygieny tak nakaženého budu zpovídat jak to jen půjde.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.4.2020 01:19 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Ted si dame maly myslenkovy experiment: verime eRousce a chceme ji pouzivat. Jak to udelame bez toho, abychom se dopustili megapruseru typu zalozeni uctu Google/Apple?
    Tezko, vid? To znamena, ze eRouska _je_ megapruser.
    14.4.2020 02:35 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Teď není čas na píčoviny. Servírovat lidem aplikaci na platformě, kterou stejně používají, není megaprůser. Degooglizované systémy s F-Droidem používají takřka výhradně pokročilí uživatelé (nebo lidé, kteří takové mají ve svém okolí) a ti si dokážou poradit jinak. Např. si tu aplikaci vycheckoutovat z GitHubu a zkompilovat (je tam na to i návod), nebo použít jednu z mnoha služeb, které vygenerují link na stažení APK (netuším, kdy expiruje).

    Celý ten Covid19CZ je dobrovolnická iniciativa a jestli máš pocit, že zařazení aplikace do F-Droidu je top priorita, tak šup do práce. Totéž platí v případě, že ti chybí kompatibilní implementace pro jinou platformu než je Android. Máš k tomu zdrojáky, takže API pro registraci a protokol pro komunikaci s dalšími mobily přes BT nemusíš reverzovat. V podstatě to můžeš celé udělat sám a vůbec se nemusíš s nikým domlouvat a zdržovat ho od jeho práce.
    14.4.2020 09:52 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Ted je naopak spravny cas poukazat na nekolik veci:
    1) Protoze serviruji aplikaci na (a pouze na) spiclovaci platforme, redukovat problem ochrany soukromi pouze na samotnou aplikaci je takovy maly, nebo spis velky svindl, protoze clovek, ktery pristoupi na male spiclovani eRouskou implicitne pristupuje i na velke spiclovani Googlem, Applem a kymkoliv, kdo mu do mobilu propasoval svoje spiclware.
    2) Distribuce aplikace stylem tady mate link na Apple/Google shop, pouze tam a nikam jinam, je presne ten duvod (byt ne jediny), proc jsou tyhle platformy dominantni. Potazmo "servirujeme to na platforme, kterou lidi pouzivaji" ze krapet argumentace kruhem.
    3) S kompilaci, prepsanim nebo stazenim z pokoutneho webu problem nemam. No vlastne...se stahovanim z pokoutneho webu ano, z duvodu, ktere neni treba rozebirat. Nabizi se ovsem otazka, zda by v zajmu projektu nebylo lepsi vystavit to APK na jeho vlastnim webu, nez cekat, az nebo zda budu hotov s kompilaci/portem.

    Pro snazsi pochopeni zejmena bodu 2 a 3 se nabizi jiny myslenkovy experiment: predstav si, ze eRouska je jenom pro iOS.
    14.4.2020 10:38 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Můžeš prosím tě popsat, jak ta aplikace koho komu špicluje? Že je pro blbý OS není přece chyba té aplikace, ne?

    A jak by se přesně zlepšila bezpečnost publikováním mimo G-play? Vždyť autor to jenom podepíše a uploadne někam, kde si to může kdokoli stáhnout - kdo G-play používá, ten má i "bezpečnou" cestu, kdo nepoužívá, tomu je v podstatě jedno, jestli je to apk na webu vývojáře, někde na AWS, uložto nebo G-play - tomu APKčku buď důvěřuje nebo ne pouze na základě toho, že jej autor vystavil a poslal, kde si to může stáhnout.
    14.4.2020 10:42 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Problém není v nahrání na Google Play, problém je v tom, že to vyžaduje ke své funkčnosti nainstalované Google Services a bez toho to není schopné komunikovat se servery.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.4.2020 11:04 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Tak až na pár autistických hejlů má na androidu každý nainstalovaný google services. Bez nich je ten telefon celkem k ničemu.
    14.4.2020 11:10 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Opravdu?
    14.4.2020 11:21 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.4.2020 11:34 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Fail? :D
    14.4.2020 11:42 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Ani moc ne, je trochu škoda, že toho firebase klienta tam rovnou nedali dovnitř. Tím vzniká prostor pro trochu tlustší build, protože firebase nevyžaduje být použit jenom z Play Services, existuje i separátně. Ale fail to vlastně je, asi jako kdyby cron měl závislost na GTK, Play Services je "jenom" knihovna.
    14.4.2020 20:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Já Androidu nerozumím, ale není pro kompilaci věcí obecně potřeba non-free Androidí SDK? Nebo to jde sestavit přímo z AOSP zdrojáků?
    12.4.2020 23:55 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Docela mi to drancuje baterii. Co jsem to zkoušel, tak pár procent za hodinu si to klidně vezme, ale já už takhle občas sotva vystačím. Abych s sebou snad začal tahat power banku… :X
    13.4.2020 07:38 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    V tom prípade by bolo dobré zistiť, ktorá časť kódu spôsobuje to nadmerné míňanie elektrickej energie. Samotný BT alebo GNSS (GPS/GLONASS/Beidou/Galileo) to asi nebudú, tie sú nízkopríkonové.
    13.4.2020 08:24 V.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Jakákoliv přeměna energie něco stojí a žere, baterka -> ELM vysílání, baterka -> vibrace, baterka -> světlo displeje.
    Mimochodem kdo ještě nezažil, že za měsíc mu navíc jedna svíticí malá dioda v autě vybije baterku, ten se bude divit i u aktivního BT.
    13.4.2020 08:55 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Ja nabíjam mobil raz za mesiac, a nevypínam ho. Mám ho furt na príjme.

    Kľudne pokračuj o tej malej dióde ktorá dokáže vysať elektróny z autobatérie za tak krátku dobu.
    13.4.2020 10:23 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    No a já zase šlapací autíčko nemusím tankovat vůbec.
    13.4.2020 10:21 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    BT moc nežere ale GPS je největší zrout energie nejen v mem mobilu.
    13.4.2020 11:21 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Používanie čipu GPS (alebo iného GNSS) tiež moc nežerie. Problémom sú služby a aplikácie ktoré sú neefektívne napísané. Napríklad ak navigácia prekresľuje mapu aj pri vypnutom displeji, alebo ak zakáže vypnutie displeja pri zavretom púzdre. Alebo ak až moc aktívne nahlasuje zmeny polohy a aj dosah BT rádiových majákov cez dátové prenosy.
    13.4.2020 12:15 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Zrovna tyhle apky (erouska a mapy.cz) musi casto zjistovat BT sousedy resp. polohu i na pozadi jinak by byly uplne k nicemu.
    13.4.2020 14:45 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    GPS prostě žere. GPS který by nežral, a nemusí jít o telefon, na trhu neexistuje.
    13.4.2020 15:38 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Nevím nakolik je to zde relevantní. Mě to přišlo, že diskutovaná aplikace GPS nepotřebuje(nevyužívá)? K dosažení určeného snad není zapotřebí absolutní pozice, ale vzdálenost vůči majiteli s ex-post prokázanou nákazou, což by snad měla zajištit informace o síle signálu BT okolních participantů. Proto má taky aplikace fungovat všude i v metru.
    13.4.2020 15:44 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Aplikace nepoužívá GPS, pouze hledá sousedy přes bluetooth.

    https://twitter.com/RouskaE/status/1248927962654703618

    Dobrý den, aplikace eRouška nesbírá a neukládá data z GPS. Jestliže již nyní používáte telefon se stále zapnutým Bluetooth, spotřeba energie se nezvýší.

    Více odpovědí najdete na našem webu: https://erouska.cz/caste-dotazy
    13.4.2020 17:55 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Tak potom by bolo zaujímavé vedieť, ako to žerie pár percent za hodinu.
    13.4.2020 19:12 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Normálně nemám BT zapnutý trvale.

    No, jinak jsem spletl. Ta spotřeba, kterou mi to tu udává, není absolutní, ale relativní, tzn. ty jednotky procent za hodinu jsou podíl na celkové spotřebě aplikací, nikoliv podíl na celkové kapacitě baterie.

    To je tak, když to v Informacích o aplikaci píše „Baterie: Od posledního úplného nabití využito 8 %“ a až když to rozkliknu, tak to píše „Využití baterie: 8 % celkového využití aplikací (105 mAh)“.

    Těch 105 mAh je teď za asi 2, možná 2,5 hodiny (nevím úplně přesně, kdy jsem to vytáhl z nabíječky). Takže 40 - 50 mAh za hodinu. To se mi zdá ale furt dost a to ani nevím, jestli se do toho počítá nebo nepočítá ten zapnutý Bluetooth.
    13.4.2020 16:30 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Není to relevantní k aplikaci. Jen reakce na Golisovy bludy.
    13.4.2020 17:53 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Mám neznačkový telefón, ktorý mi aktuálne žerie 1% baterky za hodinu keď mám spustenú navigáciu OSMAnd v móde "logovanie trasy" s vypnutým displejom. Ale mám to bez Google Spyware.

    Takže ja osobne považujem za blud to, že samotné GNSS (GPS/Beidou/Galileo/Glonass/...) dokáže vycucať baterku za chvíľku. Ale kľudne pokračuj, vidím že máš veľmi zaujímavé skúsenosti.
    13.4.2020 19:29 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    To je metrika jako v materske skolce, 1% baterky. Baterka neni linearni a jeji ukazatel uz vubec ne. Jake logovani? Jak casto. jaka presnost? Ono je rozdil udelat jeden fix za hodinu nebo dvacet za sekundu. Kazdopadne i kdybych veril tvemu 1% za hodinu, tak to jsou 4 dny. To neni ani mala spotreba, ani velka vydrz. To je bezna vydrz meho smartfonu pri beznem pouzivani bez gps. Vcetne brouzdani na webu a poslechu hudby. Takze gps sezere totez co cely zbytek systemu dohromady. To je super :)
    13.4.2020 19:51 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Vcetne brouzdani na webu
    Aký jas máš nastavený na displeji, keď 100 hodín v kuse pozeráš web a vydrží ti to baterka na jedno nabitie? To musí byť super displej, a ešte lepšia káva čo ti nedovolí zaspať.

    Neverím že by si trolil s tým, že si na telefóne niečo pozrieš, dohromady cca pol hodinu denne a po štyroch dňoch, teda po dvoch hodinách práce s mobilom sa ti vybije baterka. Tak slabé baterky sa už nerobia.
    14.4.2020 11:05 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Není to lcd, ale amoled, tmavé schéma, rozumné gui. Žere jen těch pár diod, co něco skutečně ukazuje.
    14.4.2020 11:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    JInak chápu, že máš problém s češtinou (můžeme psát anglicky), ale o tom, že bych 4 dni v kuse brouzal po webu v tom příspěvku není zmínka.
    14.4.2020 12:49 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Well, you said that you can browse web for 100 hours in once. Say me how you can be awake for more than four days in a row. Go on, and tell something about it.

    Na trola si slabý jak čaj. Ale to asi bude dôvod prečo vystupuješ anonymne.
    14.4.2020 13:12 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    I said 4 days of regular use which includes web browsing. I did not say 4 days of continuous web browsing.

    Improve your Czech.
    14.4.2020 13:18 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    So, you are comparing power drain of my continuous use with power drain of your often use. That's nice, but ti is completely stupid.
    14.4.2020 13:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    I use the phone continuously, it has many functions, not only browsing.
    14.4.2020 15:21 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Oh, now I can understood you completely.

    You are comparing power use of your phone which is used not so often with power drain of my (as you had confirmed) heavily used phone. That completely describe how wrong are you with it.
    14.4.2020 18:56 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    No, I have compared it to your "GPS eats 1 percent of battery per hour". Which is almost exactly the same as all other functions on my phone together - bt, wifi, calls, display, web browser, music, sleep monitoring, pedometer etc under heavy real world use.
    15.4.2020 08:18 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    So, how much time did you not use your phone during that 100 hours which point to your average standby duration?
    14.4.2020 10:10 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Používá to BLE Advertising, což by mělo na nových telefonech žrát minimálně (Android 8+ a Bluetooth 5), na starých to už může být horší.
    13.4.2020 11:32 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Neslo by ta data fakeovat? Broadcastovat macovku nekoho oblibeneho? Pripadne hygienikum poslat seznam nahodne vygenerovanych adres? :-D

    Ted vazne. Jakysi pofiderni prinos nelegitimizuje spiclovani. Zadne takoveto adresy nemam, ale jiste mne smiruji pomoci seznam bts, kam jsem prihlasen. Az mi zavolaji, vysvetlim jim, ze telefon != clovek. Vsichni samozrejme dodrzujme zakony! Ale sami jednejme tak, jak nam zakon umoznuje.
    13.4.2020 16:31 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Bojíš se špiclování ay nebyly odhaleny tvoje socialistické kontakty?
    14.4.2020 19:22 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Socialisticke kontakty? Jasne, po vecerech hraji s malacovou v kostky :-D
    14.4.2020 09:03 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Pokud chceš provést podobný hack, tak bude potřeba se v první řadě nakazit Covidem, protože jinak je nějaká databáze nějakých ID na tvém telefonu všem hygienikům úplně u jistých míst a kontakty s někým můžeš předstírat tak leda sám sobě a pak se tím kochat.

    I po nakažení Covidem - pokud nebudeš mít jiné starosti - můžeš buď hackovat centrální server a hledat tam mapping na nějaké telefonní číslo, které je někoho známého, ale podle mě by bylo mnohem jednodušší, kdybys hygieně prostě a jednoduše při pohovoru lhal, že jsi s Babišem obědval, se Zemanem večeřel a pak šel s Kalouskem na pivo, ušetřilo by ti to dost zbytečné práce.
    14.4.2020 19:23 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Kdyz uz se clovek nakazi, alespon bude nejaka zabava. :-)
    15.4.2020 00:49 Thor2019
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Přesně, hlavně si to vyleží ještě za těhle debilních opatření a pak už bude mít klid a imunitu.

    P.S. Ještě verze pro panikáře (teda rozumný lidi, co berou situaci zodpovědně): Nakažený umře a pokud náhodou ne, tak bude mít dosmrti poškozený plíce a pokud jako 1 z miliónu ani to ne, tak aspoň nebude mít imunitu a chytne to znova. Pře tímhle virem není úniku, spaste duši. Noste roušky i na záchod a zatlučte vchodový dveře. Určitě to je lepší než nic.
    13.4.2020 11:34 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Jinak ja svuj oficialni mobil mam jen doma. Pokud vezu nakup imobilni sousedce, mam na to predplacenku s jinym pristrojem.
    13.4.2020 18:21 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Chvalim vydani SW jako svobodneho. Tak to ma byt. Skoda ze nemohu vyuzit na svem aparatu a ani na tomto Z popisu je zrejme ze aplikace ulozi MAC adresu BT radia, datum,cas pokud dve aplikace si mohou popovidat cca 15 min a byt ve vzdalenosti cca 2m v podobe cisteho textu (asi csv) prirazeni MAc adresy a tel cisla ma k dispozici az hygiena aby pak logicky mohli dotycneho kontaktovat.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    13.4.2020 18:56 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Po registraci na strankach aplikace telefon dostane BUID(1x) a TUID(100x), které se přiřadí v jejich DB k jeho tel.cislu. Aplikace eRouska pak po cca hodine meni vysilane TUID (sbira TUID ostatnich). Kdyz nakazeny poskytne data z nasbiranymi TUID ze sveho okoli hygienikum, pak tito je umi priradit dle DB TUID ke konkretnim telefonnim cislum a oslovit tak potencialni nakazene. Ke zmene TUID dochazi, aby se znesnadnilo sledovani treti stranou.
    13.4.2020 18:59 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Oprava: Možná registrace probíhá přímo v aplikaci, nezkoušel jsem.
    13.4.2020 19:13 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Ano, probíhá v aplikaci. Zadáš telefonní číslo, přijde ti potvrzovací kód, který se automaticky vyplní, a tím to končí.
    13.4.2020 23:50 666
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    a masova hysterie pokracuje neboli i kdyby to melo zahranit jeden jediny lidsky zivot, tak to stoji za to!
    14.4.2020 00:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Jenom pro informaci, o kolika životech se teda tak bavíme?
    14.4.2020 16:23 777
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Přesně tak, určitě je to lepší než nedělat nic. V rámci záchrany životů zkusím i indickou variantu.
    14.4.2020 09:17 /dev/urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    to je/bude krasny botnet!
    14.4.2020 10:19 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Jinak Singapur už taky jejich aplikaci zveřejnil jako open source.
    14.4.2020 16:14 Dvojité Wé
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Nenainstaluju si to, dokud mi někdo nevysvětlí, jak to má fungovat.
    Řekne mi to, že jsem před týdnem jel s někým nakaženým 20 minut v tramvaji nebo v metru, dvě hodiny v kině, nebo jsem vedle někoho nakaženého seděl celý den v práci, nebo jsem byl celou noc ve stejném klubu jako někdo nakažený. A dál?
    Pokud všechny z té tramvaje, či klubu pošlou na nemocenskou, do karantény a na otestování, tak prosím. Obávávm se ale, že tak to prostě nebude...
    14.4.2020 16:49 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Tak to ti ta aplikace neřekne. :-) V konečném efektu ti zavolá hygiena (normálně telefonem), že mají podezření a že by ses měl dát do karantény. Možná si tím vysloužíš nějaký nárok na test po týdnu - což se může jevit jako praktické, pokud nebudeš mít příznaky a pokud bys nerad někoho nakazil.
    14.4.2020 19:17 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Mel dat do karanteny? Zajimalo by mne, jak bude statni aparat parovat lidi a telefonni cisla. :-D
    15.4.2020 11:24 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Řekl bych, že jim "oldschool" prostě zavolají a zeptají se. Pokud už tam někdo dává to číslo, tak počítám, že to dělá kvůli tomu, aby se s ním hygiena mohla spojit.
    15.4.2020 15:53 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Zavolaji? Jak je overovana totoznost? Co se bude dit, kdyz se nekdo bude vydavat za sveho ucitele/souseda/syna/nadrizeneho, absolvuje rozhovor a bude mu v dusledku toho narizena karantena? Karantena je narizena spravnim rozhodnutim. Muze tedy nekdo timto zpusobem dostat do karanteny "nevinneho"? :-D :-D :-D
    15.4.2020 18:08 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Může. Stačí tomu nevinnému na chvilku ukrást telefon, zaregistrovat eroušku, najít někoho, komu bude později disagnostikován Covid (ideálně zkoušet u lidí s vysokou teplotou a kašlající) a nechat u něj v blízkosti deset minut ten telefon. Ještě je dobré si u toho potenciálně nemocného zajistit, aby měl taky nainstalovánu eroušku, jinak to nevyjde. Taky se to může zkazit tím, že nakažený může mít jinou nemoc. Ale pokud toto všechno vyjde, tak stačí nevinnému telefon potajnu zase vrátit a už jenom čekat na tu řachandu, až ho hygiena zakaranténuje.
    15.4.2020 20:28 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    To sa už v tej trojici môžu rovno dohodnúť, kto bude mať posteľ pri okne.
    15.4.2020 09:20 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eRouška na GitHubu
    Nerekne, ale ma to jine prednosti. Pokud budes celou noc v klubu s nekym, koho pak chyti na hranici bez rousky, zato s ruksakem plnym svobodneho softwaru, a on se pak behem testu na hygiene prizna, ze v tom klubu planoval protistatni reci a patent infringement, ale nestastnou nahodou se sam umlati k smrti pri navsteve WC, aniz by stihl prozradit s kym, nebude vse ztraceno! Muzi v bilem s pomoci .csv z jeho mobilu zjiti, po schvaleni soudy a Keboolou, s kym v tom klubu byl, a ti uz pri dalsim testovani na hygiene vyklopi, jak se podileli na planovani zminenych zlocinu.

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.