Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.
Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
Letecký simulátor FlightGear po roce a půl přichází s novou verzí 2.4.0, která přináší úctyhodné množství novinek. Přibyly nové modely letadel, pilotní systémy TCAS a EICAS a do nastavení nový nástroj pro stahování leteckých scenerií. Vývojáři kompletně přepracovali modul počasí, to je nyní proměnlivé v závislosti na výšce a interakci se zemským povrchem. Vylepšeno je i renderování vodní hladiny a odrazů slunce.
Tiskni Sdílej:
Prozkoumam, dík
Mista, kde reaguji ovladaci prvky se daji zviditelnit, vetsinou Ctrl+c, ale to nemuzete vedet, protoze jste manual necetl.Ten člověk chce tu hru hrát normálním způsobem. Proč by proboha měl číst manuál? Prosím už sem nepište.
Mista, kde reaguji ovladaci prvky se daji zviditelnit, vetsinou Ctrl+c, ale to nemuzete vedet, protoze jste manual necetl.Ten člověk chce tu hru hrát normálním způsobem. Proč by proboha měl číst manuál?
Protože to není hra. Bez návodu se ani nerozjedete, protože nebude vědět, jakou klávesou se odbržďuje, nebo když byste si to chtěj vyklikat, jak se přepínají režimy ukazatele a na co se vůbec má kliknout.
Ta potřeba manuálu je snad chyba, ne? Je čtení manuálu zábavné (pokud je to hra)?
Polemizujete s vlastní představou – není to hra.
Bavíme se o tom, že třeba u výchozí Cesny potřebujete před startem seřídit „budíky“, nastavit sytič, nastartovat motor, odbrzdit, při rozjedu řídit přední kolo (nebo přibržďovat jedním kolem), aby vás boční vítr nesfoukl z dráhy, nahoře s výškou měnit sytič a při přistání stánout výkon motoru (ani málo ani hodně), stočit klapky a co nejdřív klesnout na dráhu, abyste to stihl ubrzdit do konce dráhy a při tom opět řešit boční vítr. A to je jenom řízení letadla. Kde máte přepínání pohledů, otáčení hlavou, detail palubní desky, režimy průhledového displeje, naváděcí zvukové signály, komunikaci s řízením letového provozu simulované technické a atmosférické poruchy a tak dále. Už jenom výpis parametrů programu napoví, že se nejedná o hru, kde stačí držet šipku nahoru. Jinak manuál je samozřejmě maximalistický, protože kromě strohého seznamu klávesových zkratek vysvětluje jednotlivé úkony, jejich smysl, jejich provedení a upozorňuje na případná nebezpečí či obvyklé chyby.
... třeba u výchozí Cesny potřebujete před startem seřídit „budíky“, nastavit sytič, nastartovat motor...Na to nepotřebuje manuál, na to stačí umět ovládat Cesnu nebo podobné letadlo. To může znát z jiných knih a manuálů, z reality (je to drahé ale jde to) nebo z jiných simulátorů. Pan "j" se nezasekl kvůli bočního větru nebo že by něvěděl, co který budík ukazuje. Asi to ví a z manuálu se možná už víc naučit nemůže, leda nabiflovat klávesové zkratky, či syntax joystikového XML. Pokud ovládání letadla už člověk umí, proč má číst manuál? Pokud by se z "Ucebnice pilota" něco dočetl, budou to budíky, řízení letového provozu, předpisy, aerodynamika, navigace. Ale ne jak nastavit FGFS aby fungoval - to by nebylo učení, ale biflování arbitrárníh písmenek pro GUI/commandlajnu nesouvisejících s letectvím. (Nevím co chtěl alkoholik říct.) Nevadilo by mi, kdyby ho někdo napomenul, že si má nejprve naučit jak ovládat letadlo. Napomenuli ho, že si má přečíst, jak nastavit FGFS, aby fungoval jak má.