abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    8.1. 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (7%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 354 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 23:18
    Rozcestník

    Git je váš přítel

    Edward Toroshchin vysvětluje, že Git je váš kamarád, ne nepřítel. V prvním dílu svého zápisku o výhodách Gitu představuje koncept distribuovaného SCM, v druhém větve (branches).

    25.1.2010 11:00 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.1.2010 11:23 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    No, nevím. Četl jsem spoustu návodů ke gitu, a zatím jediný smysluplný byl tento: http://www.eecs.harvard.edu/~cduan/technical/git/ Byť ani ten nevysvětluje, že (natož proč) z gitu člověk prostě nedostane jeden normální patch (např. vhodný k přidání do src.rpm, kde chci 1 věc = 1 patch), aniž fyzicky vyrobí commit, který obsahuje všechny změny.

    Odkazovaný článek neobsahuje nic zajímavého, zajímavý je možná jen četností navážení se do subversion, jež je neobvyklá i na články o gitu...
    elenril avatar 25.1.2010 11:35 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Byť ani ten nevysvětluje, že (natož proč) z gitu člověk prostě nedostane jeden normální patch (např. vhodný k přidání do src.rpm, kde chci 1 věc = 1 patch), aniž fyzicky vyrobí commit, který obsahuje všechny změny.
    Myslíš něco jako git diff v2.6.33-rc4..v2.6.33-rc5 > patch?
    Liskni_si avatar 25.1.2010 11:54 Liskni_si | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Myslím, že spíš myslí prostě patch lokálních změn vůči aktuálnímu HEAD, který dostane prostým "git diff".
    25.1.2010 22:18 Jan Včelák | skóre: 28 | blog: Fcelda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    git format-patch ?
    25.1.2010 13:14 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Byť ani ten nevysvětluje, že (natož proč) z gitu člověk prostě nedostane jeden normální patch (např. vhodný k přidání do src.rpm, kde chci 1 věc = 1 patch), aniž fyzicky vyrobí commit, který obsahuje všechny změny.
    Tak to jste to asi nečetl příliš pozorně
    git diff shows the diff between HEAD and the current project state. With the --cached option it compares added files against HEAD; otherwise it compares files not yet added.
    Kapitola 1: Repositories
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    25.1.2010 14:07 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Váš nick na vás sedne jako prdel na hrnec, opravdu lama :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    25.1.2010 14:45 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Už zase ty fanatický výblitky... :-(
    25.1.2010 16:17 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    uz zase jakysi anonymni trol :-(
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Ruža Becelin avatar 25.1.2010 21:38 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Bohuzel ma pravdu, vetsina clanku o Git spoustu lidi odradi tim, ze se vehementne snazi lidem vnutit nazor, jak je Subversion nahovno. Kazde ma sve pro a proti a clovek muze v klidu pouzivat oba (nebo vic) systemu vedle sebe, a ne si pripadat jak idiot jenom proto, ze nepouziva ten "jediny spravny" system.
    25.1.2010 23:52 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    mam presne takovy pocit, komunita kolem gitu je horsi nez jehovisti.
    26.1.2010 00:02 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Aká komunita? Čítam mailing list Gitu a nikdy som si nevšimol, že by tam "komunita" (tí, čo tam píšu často a aj k vývoju Git nejako prispievajú) tvrdili, že Git je riešenie pre všetky problémy.
    26.1.2010 00:23 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    myslel sem tim uzivatele co hlasaji pravdu o gitu, viz root a clanky o gitu. Vyvajare sem na mysli nemel.
    26.1.2010 01:27 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Pár ľudí píšucich články na root nie je komunita. ;) (navyše takí ľudia sa dajú nájsť pri čomkoľvek)

    25.1.2010 23:59 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Nemusí člověk používat Git, aby poznal, že je SVN na hovno – pokud se pokoušíte aspoň trochu používat větve. A ne, merge tracking od verze 1.5 to nezachrání.

    Pozn.: Git používám pár týdnů a na SVN jsem tady nadával už nejmíň rok zpátky.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Ruža Becelin avatar 26.1.2010 17:25 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Vetve pouzivame, ale na nejak vazne problemy jsme nenarazili. SVN jsme vybrali jako nasledovnika VSS. Vyvojarum prace se SVN vyhovuje, mame to provazane s dalsimi systemy...
    26.1.2010 17:51 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Vidíte, a já obrovské. Už taková věc, jako přepnout v pracovní kopii z jedné větve na druhou a zpátky velmi rychle vede k jaderné havárii :-) Oproti SourceSafe je ale, co jsem tak slyšel, výhra asi všechno :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Ruža Becelin avatar 26.1.2010 19:54 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    To nepochybne :-)

    S tou havarii me to prekvapuje, switchujeme docela casto a pady jsme nezaznamenali. Co pouzivate za distribuci a verzi SVN?
    26.1.2010 22:35 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Byl to Debian (testing) a SVN verze 1.4.něco. Podle chybových hlášek jsem to dokázal najít i v dokumentaci, snad je to tohle. Nejde přímo o pád, ale prostě o problém. Ignorovaných neverzovaných souborů máme spoustu, je možné, že to je tím.

    On vůbec čtvrthodinový checkout/switch na náladě nepřidá (v Gitu trvá klonování téhož repozitáře necelou minutu, checkouty lokálních větví jsou okamžité), branchování a mergování se rychlostně taky vůbec nedají srovnat (a to neberu v potaz největší průser v SVN, totiž že každý podadresář pracovní kopie je zároveň plnohodnotnou pracovní kopií, čímž vznikají stromové konflikty a podobné lahůdky). Dá se říct, že rychlost je zásadní výhodou Gitu, i když to vůbec není přesné: ta rychlost vychází z některých fundamentálních designových rozhodnutí, které samy o sobě jsou zásadními výhodami (každý klon repozitáře je plnohodnotným repozitářem sám o sobě a dovoluje provádět naprostou většinu operací bez kontaktu se serverem).

    Druhá věc je, že uživatelské rozhraní Gitu je příšerné, mizerné a trapně zoufalé zároveň. Pokud má někdo pocit, že dokáže rozlišit vážně a nevážně myšlené části věty, může si přečíst můj názor na Git tady :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Ruža Becelin avatar 26.1.2010 22:45 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Aha. My mame 1.5 na RHEL5. Podle reakci na netu toho dost v 1.5 spravili, minimalne merging byla prisernost sama. Ted budem delat testy, jestli prejit na 1.6 nebo ne.

    S rychlosti checkout souhlasim, u nas je standard, ze se pusti update a jde se na kafe :-) Ale pak to jede svizne.

    .svn soubory jsou problem pri velkem poctu souboru, na druhou stranu je rollback bleskovy.

    K UI toho (zatim) moc nemam, ono jde o to, jak Git vznikl a proc :-)
    26.1.2010 22:55 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    My jsme pro mergování používali svnmerge.py (a to i po přechodu na SVN 1.5), které taky zvládalo merge tracking, ale pořád to byl porod. Když máte tématické větve a můžete mergovat nikoliv jednotlivé revize, ale celé větve, je to mnohem pohodlnější. A to nemluvím o tom, že se mi jednou nebo dvakrát povedlo vydolovat ze SVN soubor, který nikdy v historii neexistoval a spojením existujících vzniknout nemohl (to je dost dobře možné, že byla nějaká moje chyba, ale dodnes o ní nevím).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    thingie avatar 26.1.2010 04:23 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Jedna věc je, že git není na všechno. Druhá, že svn není na nic :-)
    Růžové lži.
    26.1.2010 08:37 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    A zkousel jste Git? V cem je tedy Git horsi nez SVN? Uprimne me to zajima (SVN jsem chvili pouzival, ted pouzivam Git, ale fakt jen kratce). Takhle je to co pisete jenom o pocitech bez argumentu.
    Petr Tomášek avatar 26.1.2010 09:04 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Ano, to je přesně ta fanatická rétorika.

    Právěže ani jedno není horší, než to druhé, je to jen jiné; každé může být vhodné pro jiný způsob použití (např. SVN může fungovat jako WebDAV server, který automaticky uschovává všechny revize, umí tohle Git? ;-) ).
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    alblaho avatar 26.1.2010 11:11 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Pokud se bavíme o verzování (branchování, mergování) softwaru, tak GIT je nadmnožinou SVN, prostě toho umí víc. Tedy není to jen jiné.

    Ale samozřejmě, že v nějakých specifických použití může mít navrch SVN. Slovo nadmnožina pochopitelně neplatí striktně v matematickém smyslu.
    26.1.2010 12:36 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Fanatizmom skôr zaváňa ten tvoj komentár (alebo: čo je fanatické opýtať sa, v čom je SVN lepšie ako Git?).
    26.1.2010 13:38 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Subversion dělá to, co chci, a odpovídá mému workflow.

    git možná může dokázat cokoli, ale navzdory tvrzení všech git fanatiků je navržen pro učitý způsob práce. K čemu dělám lokální commit, když mergnout změny z centrálního repositáře?
    26.1.2010 15:25 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Subversion dělá to, co chci, a odpovídá mému workflow.
    Presne to isté môžu napísať používatelia Git, Mercurial, Bazaar... a nijako to nevysvetľuje prečo je Subversion lepšie ako Git.

    Ale podobná reakcia od teba nie je, po prečítaní tvojho prvého príspevku, prekvapujúca.
    26.1.2010 16:00 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Ale podobná reakcia od teba nie je, po prečítaní tvojho prvého príspevku, prekvapujúca.

    Něco jsem se zase dozvěděl, i když jsem si to představoval jinak...

    Presne to isté môžu napísať používatelia Git, Mercurial, Bazaar...

    Ano, klidně mohou, a to je celá pointa věci. Pro pochopení doporčuji projít vlákno, které k tomuto vedlo.
    26.1.2010 16:21 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Celé vlákno je o tom, že niekto niekoho obviňuje, že je Git fanatik.
    26.1.2010 17:27 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Fanaticka retorika? Nejste trochu vztahovacny?

    Ja nevim jestli Git umi fungovat jako WebDAV (nikdy jsem to nepotreboval). Pouzivam Git jen kratce, a proto me uprimne zajimalo, v cem je SVN podle nazoru pisatele puvodniho prispevku lepsi. Bohuzel ponekud nekonkretni odpovedi typu "SVN ma lepsi workflow" nebo "Git mozna neumi WebDAV" me tedy moc neuspokojily.
    Ruža Becelin avatar 26.1.2010 17:22 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    To je reakce na muj komentar? Ja nekritizuji Git, ja kritizuji clanky o Gitu, ktere se navazi do SVN.
    26.1.2010 17:29 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Ano. No tak treba maji duvod srovnavat se s SVN, protoze SVN pouziva skoro kazdy (stejne jako se tutorialy o SVN pred 10 lety nepochybne srovnavaly s CVS)?
    Ruža Becelin avatar 26.1.2010 17:35 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Ja se srovnavani nebranim, par clanku na tema CVS->SVN jsem taky precetl, ale tohle je moc. Chtel bych objektivni clanek na tema SVN vs. Git s fakty, plusy a minusy a bez emocnich vylevu.
    26.1.2010 17:53 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Dosť pochybujem, že sa dá napísať objektívny článok na tú tému (niekomu viac vyhovujú centralizované systémy, niekomu viac tie distribuované, prípadne chce mať "po ruke" celú históriu, niekto iný ju zase nepotrebuje...).

    Porovnávať tak odlišné systémy sa, podľa mňa, objektívne nedajú, ale je možné, že práve ty dokážeš taký článok napísať.
    Ruža Becelin avatar 26.1.2010 19:57 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    To je mozne, v tom pripade se nabizi otazka, proc autori tyto systemy porovnavaji :-D

    Nevim, jestli dokazi, ale s Gitem mam minimalni zkusenosti, takze si na takovy clanek zatim netroufnu :-)
    26.1.2010 22:13 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Popravde, moc nerozumim, o co vam jde. Pokud vim, sam Linus se navazel do SVN, protoze SVN melo slogan "CVS done right", coz byl podle Linuse oxymoron. Nicmene, zadne jine emocni vylevy ohledne SVN jsem nezaznamenal.

    Viz treba tohle: http://git.or.cz/course/svn.html - zadne emocni vylevy, jenom srovnani.

    To same Git tutorial (tam snad ani neni zminka o SVN). A to jsou odkazy, ktere vam po zadani "Git tutorial" do Google vypadnou jako prvni.
    Ruža Becelin avatar 26.1.2010 22:39 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Git je váš přítel
    Nechame toho, nema to cenu. Na odkazy se podivam, diky,

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.