abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    dnes 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    22.5. 12:33 | Nová verze

    LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.

    ZCR | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 524 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    4.2.2011 23:36 Tomáš Srnka | skóre: 7 | Bratislava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    a preto do Mac OS X na to existuje X aplikacii, aby sa to dalo prestavit. inovacia = -10
    4.2.2011 23:36 Hue | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Úžasný.. A pokud mám nefunkční suspend (naprosto obvyklá věc), notebook jako jukebox, stahuju, nebo milion jinejch důvodů tak co? Mám se jít klouzat?
    Ne, já už to pochopil. Tohle je akce jak zajistit větší popularitu Xfce, LXDE apod. prostředím :-)
    5.2.2011 00:44 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Uspávání, do paměti ? Ve Fedoře mi to funguje zcela spolehlivě na několika různých mašinkách a bez nastavování. V Gnome, v KDE i v Xfce. Takže suspend je obvykle fungující věc :-)
    Karry avatar 5.2.2011 02:23 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    To že u tebe je to v pořádku neznamená že takové štěstí mají všichni. A na distribuci v tomto ohledu nezáleží. Problém je většinou v driverech.

    Například u mě uspání v 10% případů dojede na
    kernel BUG at drivers/gpu/drm/i915/i915_gem.c:4238!
    :-(

    K tématu: podle mě je to naprostá debilita. Celkem by mě zajímalo jak by mi autor tento nápad obhajoval.
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    5.2.2011 02:59 munich machine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    5.2.2011 08:17 Hue | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Nezáleží na distribuci nebo prostředí, ale na ovladačích jak už tu psal Karry. Takový notebook s VIA/S3 grafikou (ovladač openchrome) třeba neuspím.. Teda uspím, ale neprobudím do funkčního stavu ;-)
    4.2.2011 23:37 Martingt89
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Tymto padom gnome 3 u mna konci...
    4.2.2011 23:39 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    sekce humor panove

    P.S. I kdyz me to teda branici nepotrhalo
    5.2.2011 00:16 munich machine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Ale oni to myslia vazne.
    Josef Kufner avatar 5.2.2011 00:41 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Však to je na tom to nejftipnější :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    4.2.2011 23:49 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    +1

    Mě odradil už GNOME SHell.
    Jardík avatar 4.2.2011 23:56 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Jó, zkoušel jsem nějaké jejich livecd, co nedávno vyšlo - a je to nepoužitelné, obzvláště pokud pracujete s více okny a rádi minimalizujete nebo přepínáte na taskbaru.
    Věřím v jednoho Boha.
    4.2.2011 23:39 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Není tak úplně pravda, že to nepůjde nastavit. Nepůjde to pomocí klasického GUI, ale mělo by to jít pomocí GSettings.
    4.2.2011 23:45 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Proboha! To je vtip? To snad nemůžou myslet vážně.
    5.2.2011 11:50 MoB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    To už je jak ve Windows nebo Apple. Bill/Steve ví nejlépe, co chceme, a proto to tak udělají a znemožní uživatelům si to nastavit podle vlastních preferencí. Kam se ten GNOME řítí?
    5.2.2011 13:01 sc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Troll detected!
    6.2.2011 10:10 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Asi si sa pomýlil nie?
    Jardík avatar 4.2.2011 23:54 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    něco tady (mé komentáře nečtěte, neumím moc anglicky). Podle reakce na můj komentář to vypadá, že by se neměl uspat při připojeném externím displeji, a ještě se nezdá být definitivně rozhodnuto.
    Věřím v jednoho Boha.
    5.2.2011 00:31 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Allan tam námitku, že někdy je potřeba nechat aplikace i se zavřeným víkem běžet, odpovídá snůškou keců a dál vymýšlí způsob, jak to pokazit, viz tahle odpověď.

    Pokud chce jediné řešení, aby si nemusel pamatovat, jak to má nastavené a kontrolovat, že se notebook uspal, tak to jediné správné řešení je při zavření víka neuspávat, uspávat ručně. Tak by si zvykl, že když chce notebook uspat, musí to udělat. On ten jeden hmat navíc není tak moc. Zvykl by si na to a už nikdy by nemusel šaškovat s polootevřeným víkem a vůbec nad celou záležitostí dumat. Měl by jednoduchý, pochopitelný systém: udělá přesně to, co uživatel zadá. Takové jsou dobré*.

    *) netřeba to psát s velkým D jak náboženský fanatik
    Bilbo avatar 5.2.2011 01:45 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Asi tak .... na zavření víka mám nastaveno že se provede xlock a uspávání pouze ručne, patřičným tlačítkem (Fn+F5) na notebooku
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    Jardík avatar 5.2.2011 12:39 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Osobně bych byl taky rád za neuspávání. Taky uspávám ručně a při zavření víka mám nastaveno "nedělat nic". Jenže ono dnes nefunguje ani to "nedělat nic", jak jinak si vysvětlit mnou popsané náhodné chování vypínání/zapínání displejů (to si ale nejsem jistý, jestli to není chyba v modulu pro intel grafárnu, ale proč by měl dělat ten modul něco sám o sobě ...).
    Věřím v jednoho Boha.
    5.2.2011 21:34 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Příloha:
    Tady by to taky chtělo možnost "nedělat nic", aby obraz na druhém monitoru zůstal i když zavřu víko. Myslím, že tohle zrovna chcou řešit, budou odlišovat situaci, kdy je připojený jiný monitor.
    Jardík avatar 5.2.2011 22:08 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Některá distra to tam mají (patch), v jiných je to v gconfu. Ale problém je, že i když vyberu nedělat nic, tak to splněno není a náhodně to vypíná/zapíná externí/interní displeje při zavření víka.
    Věřím v jednoho Boha.
    5.2.2011 23:25 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Mně na Ubuntu funguje kombinace Spustit šetřič obrazovky a ve spořiči nemám zatrhnuto

    Spouštět šetřič obrazovky při nečinosti ani

    Uzamykat obrazovku po spuštění šetřiče.

    Ale jednoduchá volba ve Správě napájení by asi byla logičtější.
    Sešívaný avatar 4.2.2011 23:55 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    GNOME mám pro jeho jednoduchost rád, ale tyto kroky mi přijdou kontraproduktivní. S něčím podobným se člověk může setkat i v GNOME 2. Na jednom notebooku mi blbla detekce baterky a občas zahlásila, že je prázdná. V GUI GNOME není možné nastavit, aby se nedělalo nic při kriticky nízkém stavu baterky, takže se to v jednom kuse vypínalo. Naštěstí v gconf-editor ta volba je, ale chtějte pod BFU, aby konfigurovalo gconf...
    5.2.2011 00:18 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Hm právě v tomto mi více sedí filosofie KDE. Tam sem si mohl krásně nastavit, že při odpojeném adaptéru se NTB automaticky uspí, ale při připojeném pouze zhasne display (třeba protože stahuju). Nastavil jsem si to tak a vyhovuje mi to, pokud by mi to vadilo, můžu si to změnit. Proto konfigurační volby považuju za plus ;).
    Baník pyčo!
    Jardík avatar 5.2.2011 00:24 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Jenže v gnome se poslední dobou rozhodlo, že všechno musí být obrovský (písmo, tlačítka, paddingy, ikony), protože 99% uživatelů jsou slepý lidi a ostatní si to mohou přenastavit. A kvůli těmto lidem se tak do dialogu na netboocích nevejde víc než 5 řádků a tak se musí dát všechno pryč, scrollbar, menší padding, nebo menší písmo, to je totiž nepřípustné.
    Věřím v jednoho Boha.
    Stanislav Brabec avatar 7.2.2011 15:44 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Paddingy v GTK+ přenastavit nejdou. Jsou natvrdo nastaveny na 3, 6 a 12 pixelů, a návrhy, aby to bylo nastavitelné, už léta hnijí někde v Bugzille.
    Jardík avatar 7.2.2011 16:10 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Jsou natvrdo nastaveny na 3, 6 a 12 pixelů
    Tak jednoduché to není, ono je to natvrdo nastaveno, jak si vzpomene vývojář určitého programu, jestli dodrží doporučení, nebo ne. Sice WinAPI má naho.no podporu layoutů, ale zase v dialogách nepoužívá pixely ale jakési "dialogové jednotky", co se přizpůsobují zvolenému písmu v dialogu. To bych bral i v GTK (a i v Qt), prostě pevně nastavenou mezeru v nějakých jednotkách, která by se pak přizpůsobila velikosti písma pro ten daný dialog či ovládací prvek.
    Věřím v jednoho Boha.
    Josef Kufner avatar 5.2.2011 00:38 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Těch lidí co zajásalo, když jsem jim oznámil, že to uspávání při zavření jde vypnout...

    Někdo by měl gnomí designéry pořádně nakopnout, aby přestali dělat blbosti. A jejich programátory taky, za to, že nenakopli designéry dřív, než takovou blbost pustili do světa.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    5.2.2011 00:57 scippio
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Naštěstí je to opensource a jde to kdykoliv změnit, případně je hromada jiných prostředí nebo používat jen Xka... nebo ani to ne...
    5.2.2011 04:02 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků

    Stejně je to všechno přes acpid, ne? Stačí poupravit /etc/acpi/ a je to ;-)

    Jardík avatar 5.2.2011 12:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Ne, mě tu acpid nikdy neběželo. Dneska to snad jede všechno přes ty udevy, upowery, udisky a jánevímcoještě.
    Věřím v jednoho Boha.
    5.2.2011 10:24 Václav Pávek | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Pokud bude zachována možnost editace "registru" tak to lze provést v
    /apps/gnome-power-management/buttons
    Možné hodnoty jsou „suspend“, „hibernate“, „interactive“, „shutdown“ a „nothing“.

    Tady jsem si nastavoval aby při zavírání NTB se nic nedělo - mám to kvůli virtualizaci a občas přehrávání muziky či výstupu na jiný display.
    Jardík avatar 5.2.2011 12:43 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Řekl bych, že ta "cesta" bude v gnome3 k ničemu, přechází se na dconf a pochybuju, že nechají stejné cesty, už vidím, jak tam budou ty zvrácenosti typu /org.gnome.blabla/bla/bla/
    Věřím v jednoho Boha.
    5.2.2011 10:48 kom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Ještě že na notebooku nemám žádný senzor na detekci zavření displeje :)
    David Watzke avatar 5.2.2011 14:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Nemáš? Takže ti svítí displej i když zaklapneš víko, pokud ho nevypneš ručně?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    5.2.2011 16:08 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Na starém ntb mi to tak v linuxu dělá ;-), ale to je hodně stařičký ntb. Dokonce se mi nepodařilo zhasnout podsvícení ani příkazem (už nevím jakým, ale patřil ke xorgu), maximálně se na obrazovce objeviva tma (černá plocha), ale podsvícení jelo.
    Baník pyčo!
    David Watzke avatar 5.2.2011 16:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    To musí bejt dost na prd. Jinak je to xset dpms force off a musíš mít povolenou volbu DPMS v nastavení X serveru...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    5.2.2011 16:59 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků

    A taky musí mít monitor, který VESA DPMS umí, což ten jeho asi není ;-)

    Jinak pokud vbetool úspěšně vypne monitor, bude chyba někde jinde - na konzoli bez KMS driveru (čistě VGA) se mi monitor uspat nepodařilo, ale vbetool fungoval.

    6.2.2011 19:33 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Jo tohle sem zkoušel, jen se vykresila černá plocha přes celý monitor a bokem šlo vidět že zářivka jede. Grafická karta je tam nějaký trident, DPMS jsem v xorgu tuším měl... No zkusím z toho stařičkého ntb udělat server / router, budu ho přeinstalovávat tak uvidím co nové jádro / nový xorg na to řekne.
    Baník pyčo!
    6.2.2011 10:39 Jan Hadrava | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Ano, sviti mi i kdyz zaklapnu. Ale tak nastavil jsem si klavesovou zkratku na zhasnuti. Nastesti "dpms foce off" funguje. Aspon mam overeno, ze neni problem si zvyknout zmacknout nejakou kombinaci pred zavrenim (treba i na uspani).
    6.2.2011 17:02 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků

    Pokud nemáš, nainstaluj si balíček "acpid". Pak spusť na konzoli prográmek acpi_listen a zavři/otevři víko notebooku. Mělo by se na konzoli objevit něco jako

    button/lid LID close
    video/switchmode VMOD 00000080 00000000
    button/lid LID open
    

    Pak vytvoř nový soubor

    /etc/acpi/events/pri_zavreni
    (třeba) s obsahem podobným tomuto:
    event=button/lid LID close
    action=XAUTHORITY=/home/uzivatel/.Xauthority DISPLAY=:0.0 xset dpms force off
    

    ... a mělo by to fungovat i automaticky. Vím, není to zrovna nejpěknější řešení, ale funguje a lepší mě nenapadá. Sám mám něco hodně podobného na ACPI eventu Fn+F3 (thinkpad).

    6.2.2011 22:22 Jan Hadrava | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Jsem zapomel napsat, ze "kom" jsem ja. Mel jsem notebook uz rozebrany, a opravdu tam neni zadny senzor (notebook znacky notebook ;-) podle baterky mozna compaq). Navic ACPI tabulka zrejme neodpovida specifikacim, takze s ni ma linux problemy.
    Tomáš Bžatek avatar 5.2.2011 11:12 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Nevim, jestli je to nekde v diskuzich uvedene, ale na blogu jsem to nenasel. upower obsahuje API pro inhibit suspend. Docela dost Gnome aplikaci jej vyuziva, napr. Nautilus pri kopirovani souboru nenecha system usnout. Stejne tak jakakoliv jina dulezita operace, jako instalace balicku nebo vypalovani CD.

    Takze, naucte sve aplikace ovladat system!
    Koupim litajiciho tucnaka
    5.2.2011 11:54 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Prdím na ně. Na GNOME už nešáhnu ani kopačkou. Je to banda idiotů, kteří si myslí, že uživatelé jsou polodementní retardované špatně cvičené opice.
    6.2.2011 21:33 biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Však taky uživatelé jsou polodementní retardované špatně cvičené opice. Stačí se kouknout na má rodiče. (Určite i na vaše.) I když má uživatel třeba doktorát, tak do počítačů nevidí, takže nechápe ani věci, kterou jsou informatikovi "přece zřejmé".

    Ale pokud máte na mysli to, že někteří lidé počítačům rozumí, tak to ano, ale takoví si mohou zkompilovat Fluxbox (nebo jiné prostředí, kde si člověk musí še donastavit sám).
    9.2.2011 01:23 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Mí rodiče doktorát mají, do počítačů moc nevidí, ale přesto chtějí, aby se počítače chovaly tak, jak chtějí oni. Takže třeba táta si hodně hraje s napájením, nastavením barev atp.

    Nevím, proč bych měl dva týdny konfigurovat Fluksboks, když můžu mít výborné už přednastavené desktopové prostředí s integrujícími se aplikacemi. Akorát už nebudu mít moc na výběr, místo KDE a GNOME tu zbyde jenom KDE Plasma.
    Jardík avatar 5.2.2011 12:51 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Ano, ale pochybuju, že budou autoři konzolových nástrojů (např.) chtít kvůli tomu implementovat jakýsi event loop, ve kterém budou komunikovat přes dbus s upowerem, v opačném případě by museli použít synchronní přístup a riskovat své zatuhnutí, když se dbus opozdí s odpovědí, ... zase to znamená "další možnost jak toho docílit" a z toho žádná není "standardizována". Bylo by mnohem lepší, kdyby na to bylo prostě nějaké API nebo nějaký syscall přímo v kernelu, či v glibc, která by začala být chápána jako neoddělitelná součást kernelu a mohla tak být považována za "standardní API pro linux". Ale to se nikdy nestane, když nejsou dodnes schopní "opravit" přístup k CD mechanikám po 10 letech, zařídit automatické odpojení média při jeho vysunutí a následným chybovým hlášením, že z CD nelze číst, když tam žádné není, nemožnost vypalovat bez možnosti zničení média jinou aplikací snažící se o přístup k mechanice ... tak neopraví ani toto. Strašně mě to mrzí a ačkoliv linux sem tam používám, tak mi pořád bude připadat jako taková slepovačka, která tak nějak funguje, dokud jste na ní hodní.
    Věřím v jednoho Boha.
    5.2.2011 21:52 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Systém pro správu napájení, který funguje jenom tehdy, když celý svět začne používat jeho API, má své místo v nejbližším odpadkovém koši.

    Rozumně napsané rozšíření OS se má chovat tak, že aplikacím, které o něm vědí, pomáhá, a těm, které o něm v životě neslyšely, alespoň neškodí.
    5.2.2011 11:50 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Ja som trpezlivy :) Je mi jasne ze je to pre vas bolestive, priznat si pravdu, ale VYJEBTE sa uz na ten skurveny linux. Ta sracka iba znasilnuje vas HW. Mna jebal do riti linux 5 rokov kym som to vzdal a uvedomil si ze je to beznadejne. http://windows.microsoft.com/cs-CZ/windows7/products/home
    Sešívaný avatar 5.2.2011 12:11 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků

    Četl jsem ten článek, který to obhajuje a dá se to shnout do dvou důvodů:

    • Chtějí integraci s hardwarem. Aby software a hardware nebyly dva různé produkty, ale jeden. To si ale může dovolit tak akorát Apple, který má hardware pod kontrolou. Ne GNOME, když lidi Linux instalují na libovolné počítače a suspend mnohdy vůbec nefunguje.
    • Neustálé měnění nastavení podle nich snižuje "user experience". Prý si mají lidi desktop nastavit na začátku a potom už do nastavení nehrabat. To je sice pěkné, ale kde si to nastavení na začátku udělají? V gconf-editoru? Dialogy nastavení mě přece nijak neruší. Když nechci nic nastavovat, tak nic nenastavuji.
    Jardík avatar 5.2.2011 12:53 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    +1
    Věřím v jednoho Boha.
    14.2.2011 15:09 Jiri Slaby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    > suspend mnohdy vůbec nefunguje.

    Muzu vam s klidnym srdcem rict, ze se z tohoto rozhodnuti pos*rou. Zejmena tedy z nahlasenych bugu. Suspend na velkem mnozstvi masin proste *nefunguje* bez nejakeho dalsiho tuneni.

    A spravci distribuci budou mit taky ohromnou radost. Hlavne asi redhat, kde je gnome, tusim, primarni. Pokud uz si ovsem to klikadlo nepridali sami.
    5.2.2011 12:54 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Jendа avatar 5.2.2011 19:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Když si dáte do /etc/acpi/lid.sh hned na začátek
    exit 0
    tak uspávání zfailí a ani GNOME s tím nic nenadělá ;-).
    5.2.2011 22:48 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků

    Takže to funguje?

    Jendа avatar 5.2.2011 23:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Jo aha, to jsem přehlíd. Jak píše Jardík, je možné, že to některé distribuce (Ubuntu) nějak zprasí
    Jardík avatar 9.2.2011 18:13 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome 3 a uspávání notebooků
    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.