abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    15.5. 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 292 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Google Chrome 32

    Google Chrome 32 byl prohlášen za stabilní. Nejviditelnější novinkou je řešení problému, kdy má uživatel v prohlížeči otevřených několik stránek a některá z nich začne vydávat nechtěný zvuk. S novou verzí už není nutné stránky postupně procházet. Na kartě (panelu, tabu) takové stránky se zobrazí ikona reproduktoru. Stejným způsobem je uživatel upozorněn na stránku s povoleným přístupem k webové kameře nebo na stránku, jejíž obsah je zobrazován na TV pomocí Chromecastu.

    15.1.2014 05:43 | Ladislav Hagara | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.1.2014 08:52 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    A co tak nieco urobit s pamatovou narocnostou? 5 otvorenych tabov a vyzerie to celu pamat. Pracujuci clovek spravidla pouziva aj nejake dalsie aplikacie, ktore tiez nejaku pamat potrebuju. Dalej si to robi cache na disku, ktora je tak pomala, ze by bolo rychlejsie nacitat data znovu z webu.
    Conscript89 avatar 15.1.2014 09:31 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Optimalizace se dnes proste nenosi. Temer vsichni pocitaji s tim, ze je (pripadne bude) situace lepsi s lepsim HW.
    Me osobne se tendle pristup vubec nelibi :/
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Salamek avatar 15.1.2014 10:18 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Pritom optimalizace a bug hunting jsou celkem zabava (Pokud te netlaci cas a nemas nic dulezitejsiho na praci :-D)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    15.1.2014 12:19 K42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    A to je ten problém, protože byzňys je byzňys, máme vomezenej badžet, jasně danej šedůl a musí bejt vysoká prodaktyvyty, jinak je to v... :-D Takže žádný optimalizace! ;-)
    xxxxxx avatar 15.1.2014 10:21 xxxxxx | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Dalej si to robi cache na disku, ktora je tak pomala, ze by bolo rychlejsie nacitat data znovu z webu.
    Tady dole je odstavec Applications, kde je popsáno, jak lze přesunout cache firefoxu i chrome do tmpfs (nebo ramdisk, nebo je to jedno a to samé?). Vyzkoušel jsem (ne tedy s chrome) a teď mám vlastně diskovou cache jako paměťovou a je to poznat. Akorát je třeba to při zapnutí/vypnutí systému někam rsyncnout, ale to zabere kolem max 2s.
    15.1.2014 13:01 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Nestacilo by cache pri vypnuti zahodit? Ja som teda zahodil cely chromium...
    xxxxxx avatar 15.1.2014 13:11 xxxxxx | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Stačilo, ale po startu to půjde chvilku pomaleji, než se zase cache naplní, ale to už je celkem detail.
    Ja som teda zahodil cely chromium...
    Já jsem Chromium ani nikdy nepoužíval.
    Rezza avatar 15.1.2014 10:51 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Tak mozna je to i tim, ze se dnes HTML a spol pouziva k uplne necemu jinemu, nez je urcene...
    15.1.2014 11:42 hjkgkjhg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    A co tak to udelat tak, ze na neaktivnim tabu se samy nezapnout samy od sebe jakykoliv prvky?
    15.1.2014 11:50 yedpodtrzitko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Nepouzitelne napr. kdyz bych v neaktivnim tabu mel pusteny playlist z youtube: po skonceni kazdeho tracku se stranka reloadne, takze po prvnim tracku by to prestalo hrat? Podobnych pripadu bude urcite cela rada.
    15.1.2014 13:28 hjkgkjhg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    To je problem demence youtube...
    15.1.2014 12:19 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    taky doplnok som videl (neviem pre aky prehliadac), ale dost webov s dynamickym obsahom (teda ze sa nieco aktualizuje) sa s tym nevedelo vysporiadat.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Josef Kufner avatar 15.1.2014 14:06 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Nejlepší je čas od času zmáčknout shift-esc a trochu to prostřílet. On si prohlížeč pamatuje historii a co bylo načteno, takže prostý reload to pak napraví.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.1.2014 15:20 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Už z toho vyhodily ty špehovací šmejďárny?
    const gchar* webkit_web_settings_get_user_agent(WebKitWebSettings* webSettings)
    {
        g_return_val_if_fail(WEBKIT_IS_WEB_SETTINGS(webSettings), 0);
        return webSettings->priv->userAgent.data();
    }
    
    static void initializeDomainsList(HashSet<String>& googleDomains)
    {
        // Google search domains.
        googleDomains.add("biz");
        googleDomains.add("com");
        googleDomains.add("net");
        googleDomains.add("org");
        googleDomains.add("ae");
        googleDomains.add("ag");
        googleDomains.add("am");
        googleDomains.add("at");
        googleDomains.add("az");
        googleDomains.add("be");
        googleDomains.add("bi");
        googleDomains.add("ca");
        googleDomains.add("cc");
        googleDomains.add("cd");
        googleDomains.add("cg");
        googleDomains.add("ch");
        googleDomains.add("cl");
        googleDomains.add("com.br");
        googleDomains.add("com.do");
        googleDomains.add("co.uk");
        googleDomains.add("co.kr");
        googleDomains.add("co.jp");
        googleDomains.add("de");
        googleDomains.add("dj");
        googleDomains.add("dk");
        googleDomains.add("ee");
        googleDomains.add("es");
        googleDomains.add("fi");
        googleDomains.add("fm");
        googleDomains.add("fr");
        googleDomains.add("gg");
        googleDomains.add("gl");
        googleDomains.add("gm");
        googleDomains.add("gs");
        googleDomains.add("hn");
        googleDomains.add("hu");
        googleDomains.add("ie");
        googleDomains.add("it");
        googleDomains.add("je");
        googleDomains.add("kz");
        googleDomains.add("li");
        googleDomains.add("lt");
        googleDomains.add("lu");
        googleDomains.add("lv");
        googleDomains.add("ma");
        googleDomains.add("ms");
        googleDomains.add("mu");
        googleDomains.add("mw");
        googleDomains.add("nl");
        googleDomains.add("no");
        googleDomains.add("nu");
        googleDomains.add("pl");
        googleDomains.add("pn");
        googleDomains.add("pt");
        googleDomains.add("ru");
        googleDomains.add("rw");
        googleDomains.add("sh");
        googleDomains.add("sk");
        googleDomains.add("sm");
        googleDomains.add("st");
        googleDomains.add("td");
        googleDomains.add("tk");
        googleDomains.add("tp");
        googleDomains.add("tv");
        googleDomains.add("us");
        googleDomains.add("uz");
        googleDomains.add("ws");
    }
    
    static void initializeOtherGoogleDomains(Vector<String>& otherGoogleDomains)
    {
        otherGoogleDomains.append("gmail.com");
        otherGoogleDomains.append("youtube.com");
        otherGoogleDomains.append("gstatic.com");
        otherGoogleDomains.append("ytimg.com");
    }
    
    static bool isGoogleDomain(String host)
    {
        DEFINE_STATIC_LOCAL(HashSet<String>, googleDomains, ());
        DEFINE_STATIC_LOCAL(Vector<String>, otherGoogleDomains, ());
    
        if (googleDomains.isEmpty())
            initializeDomainsList(googleDomains);
    
        if (otherGoogleDomains.isEmpty())
            initializeOtherGoogleDomains(otherGoogleDomains);
    
        // First check if this is one of the various google.com international domains.
        int position = host.find(".google.");
        if (position > 0 && googleDomains.contains(host.substring(position + sizeof(".google.") - 1)))
            return true;
    
        // Then we check the possibility of it being one of the other, .com-only google domains.
        for (unsigned int i = 0; i < otherGoogleDomains.size(); i++) {
            if (host.endsWith(otherGoogleDomains.at(i)))
                return true;
        }
    
        return false;
    }
    
    static String userAgentForURL(const URL& url)
    {
        // For Google domains, drop the browser's custom User Agent string, and use the
        // standard Chrome one, so they don't give us a broken experience.
        if (isGoogleDomain(url.host()))
            return standardUserAgent();
    
        return String();
    }
    
    15.1.2014 15:26 hjkgkjhg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    To si delas prdel, ne? :-O To tam jako fakt je??
    15.1.2014 15:31 hjkgkjhg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    15.1.2014 16:19 Qaxi | skóre: 14 | blog: Qaxi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Co Švédská, ale Česká tam není taky.

    Díky kluci.
    15.1.2014 16:18 LKG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Co je na tomhle kusu kódu špehovacího ???
    Salamek avatar 15.1.2014 17:35 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Ze pro googli domeny nastavuje default useragenty chrome ?
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    15.1.2014 17:47 LKG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    To jsem si přečetl v kódu, děkuji pěkně za vysvětlení, ale co je konkrétně je na tom špatně ??? To, že Chrome zobrazí stránku od googlu pro Chrome v Chrome správně, i když si Franta JsemTotálníMaxiParanoik změní user-agenta ? To je teda špehování jako prase. Chromium je open-source. Nelíbí-li se to někomu, feel free to get rid of that piece of code...
    15.1.2014 17:56 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Chromium je open-source. Nelíbí-li se to někomu, feel free to get rid of that piece of code...
    Ze to muzes odstanit nic nemeni na tom ze to tam defaultne je.
    ... i když si Franta JsemTotálníMaxiParanoik ...
    Prosim usetri nas argumentace Ad hominem. Nevrha to na tebe dobry svetlo ;-)
    15.1.2014 18:08 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    ... blah...
    Tak znova: co je konkrétně na tom špatně ???
    15.1.2014 18:37 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Tak znova: co je konkrétně na tom špatně ???
    1. LMGTFY

    2. Ten program ti tvrdi ze dela neco a pritom dela neco jinyho.
    15.1.2014 18:57 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    1. LMGTFY
    Jo tááák. No, voni u Googlu jinak určitě nevědí, že používáš jejich prohlížeč. *facepalm*
    15.1.2014 19:05 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Jo tááák. No, voni u Googlu jinak určitě nevědí, že používáš jejich prohlížeč.
    Nejde o to ze vedi jaky mas prohlizec, ale ze muzou associovat konkretni osobu s aktivitou na webu. Ze tys ty vysledky hledani ani necetl? *facepalm*
    15.1.2014 19:13 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Nejde o to ze vedi jaky mas prohlizec, ale ze muzou associovat konkretni osobu s aktivitou na webu.
    Tak určitě, proč by to dělali třeba přes cookies, když můžou triviálně fingerprintovat browser. *tripple facepalm*
    15.1.2014 19:18 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Kdyz neni mozny dosahnout absolutni bezpecnost tak nema cenu se o bezpecnost vubec snazit?

    That's the spirit. *quadruple facepalm*
    15.1.2014 20:41 LKG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Ještě pořád jsem se nedozvěděl, co je na správnem reportu prohlížeče Googlu tak nebezpěčného ? Chromium je open-source od Google. Jde jim o UX. Když jim hodíte špatnýho user-agenta, stránka bude rozhozená. Ten kus kódu je pojistka, aby se stránky Google, na jejich vlastním prohlížeči zobrazily správně.

    Nebezpečnost ? Proboha kde ?

    A nutí ti Chromium někdo ? Požívej si co považuješ za bezpečné, nebo si naprogramuj vlastní.

    15.1.2014 20:45 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    ja chronium samozrejme nepouzivam. Ale neprestava me udivovat ze kdyz reknu ze me vadi kdyz nekdo lze a smiruje, tak se tady hned najde podivin co na me zacne prskat co si to dovoluju neco takovyho rict...
    15.1.2014 21:04 LKG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Mě zase vadí, když někdo tvrdí o něčem že je to lhaní a šmírování, a přitom je to prostá pojistka sloužící ke korektnímu zobrazení vlastního obsahu ve vlastním prohlížeči. Až přestaneš lhát o tom, že tě tím někdo šmíruje, tak se do tebe nikdo nebude opírat.

    Taky se na ten open-source mohli vykašlat.
    15.1.2014 22:13 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Mě zase vadí, když někdo tvrdí o něčem že je to lhaní a šmírování, a přitom je to prostá pojistka sloužící ke korektnímu zobrazení vlastního obsahu ve vlastním prohlížeči.
    Prohlizec se tvari ze odesila A, pritom odesila B. Logicky se nabizi 2 vysvetleni:

    1. je to chyba

    2. prohlizec ti lze

    Po projiti kodu se da s vysokou pravdepodobnosti rict ze neplati moznost c. 1.

    At uz to delaj z jakyhokoli duvodu, a at uz veris ze "ucel sveti prostredky" nebo ne, porad spravny pojmenovani toho jevu je "lez" (= A statement that deviates from or perverts the truth" (En, protoze nevim o zadnym ceskym vykladovym slovniku))
    Až přestaneš lhát o tom, že tě tím někdo šmíruje, tak se do tebe nikdo nebude opírat.
    Me nesmiruje protoze ja ten prohlizec nepouzivam. Nicmene pokud nekdo potaji o nekom posila informace tak se jedna o "smirovani" (= Secretly collect sensitive or classified information)
    Heron avatar 15.1.2014 21:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Když jim hodíte špatnýho user-agenta, stránka bude rozhozená.
    Ten kus kódu je pojistka, aby se stránky Google, na jejich vlastním prohlížeči zobrazily správně.

    Kdyby to byla pravda, tak by to bylo vlastně tvrzení, že jsou neschopní udělat vlastní web správně.

    15.1.2014 21:43 LKG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Neexistuje jediný prohlížeč, který by nevyžadoval pro sebe optimalizaci. Nevím proč se na tom točíte zrovna tady. Leda byste se snažil odvést pozornost od faktu, že prezentovaný kus kódu nikoho nešmíruje.
    Heron avatar 15.1.2014 21:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Neexistuje jediný prohlížeč, který by nevyžadoval pro sebe optimalizaci.

    Pokud je to pravda, tak je to mimořádně špatná situace.

    Nevím proč se na tom točíte zrovna tady.

    Nejen tady.

    Nevím proč se na tom točíte zrovna tady. Leda byste se snažil odvést pozornost od faktu, že prezentovaný kus kódu nikoho nešmíruje.

    O šmírování jsem nenapsal ani slovo.

    pavlix avatar 15.1.2014 22:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Pokud je to pravda, tak je to mimořádně špatná situace.
    Je to mimořádně špatná situace, jejíž trvání už se nepočítá na roky, ale desetiletí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Heron avatar 15.1.2014 22:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Ano souhlasím, to pouze potvrzuje, jak špatná je to mimořádně špatná situace.
    15.1.2014 22:23 LKG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Ano, situace to bezesporu špatná je, a to i vzhledem k tomu, kolik "norem" okolo toho vzniklo. Na druhou stranu si vezměte ale fakt, že se na tom "problému" uživilo docela dost lidí, kteří jednotlivé rozdíly měli v malíku.
    Heron avatar 15.1.2014 22:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Na druhou stranu si vezměte ale fakt, že se na tom "problému" uživilo docela dost lidí, kteří jednotlivé rozdíly měli v malíku.

    A to má být plus?

    pavlix avatar 15.1.2014 22:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Ze socialistického pohledu jistě :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Heron avatar 15.1.2014 22:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Asi mám jiné chápání slova socialistický.

    Mě přijde odporné (akutálně nechci hledat vhodnější slovo), pokud existuje profese založená na (známé) nedokonalosti jistého procesu, přičemž existuje známá, efektivnější, varianta. A ještě odpornější mi připadá proces, který tyto nedokonalosti záměrně vytváří.
    pavlix avatar 16.1.2014 07:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Měl jsem za to, že socialismus preferuje užitek většího množství lidí nad efektivitu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 16.1.2014 07:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Ta známá a efektivnější varianta je prosím co?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Heron avatar 16.1.2014 11:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    No co se týče tématu tohoto vlákna, tak je to dodržování standardů.
    pavlix avatar 16.1.2014 15:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Takovou možnost ale kodér nemá, pokud chce dosáhnout požadovaného vzhledu stránky. Pokud bude webovky dělat podle standardů, nezobrazí se to správně ani v jednom prohlížeči.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Heron avatar 16.1.2014 15:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Což je mimořádně špatná situace. A jsme zpátky na začátku.
    pavlix avatar 15.1.2014 22:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Já to svým způsobem HTML kódérům přeju, že se jim na tom podařilo založit samostatnou pracovní pozici a dá se říct i samostatný obor. Na druhou stranu mi po nich obecně nic není a kdyby si museli hledat jinou práci, nijak zásadně se mě to nedotkne...
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 15.1.2014 22:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Nicméně to té mimořádně špatné situaci jaksi ubírá na mimořádnosti ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Heron avatar 15.1.2014 22:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Spíše přidává, ne? Kromě toho, že je to špatné samo o sobě, je špatné, že se to roky (nebo desetiletí) neřeší.
    pavlix avatar 15.1.2014 22:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Jistěže ubírá. Jestliže je ten stav trvalý a všeobecně přijímaný, tak ho lze těžko označovat za mimořádný (či mimořádně špatný), ať je špatný jakkoli. Ale to je spíš hra se slovy, než že by to mělo nějakou vypovídací hodnotu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Heron avatar 15.1.2014 22:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Ale to je spíš hra se slovy, než že by to mělo nějakou vypovídací hodnotu.

    Ale to ty rád, co?

    pavlix avatar 16.1.2014 07:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Hra se slovy, jistě, to mě vždycky bavilo. A tebe zřejmě taky, když se připojuješ pod komentář, který nic jiného neobsahuje a ještě je pro jistotu označený smajlíkem, nebo se pletu?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Conscript89 avatar 15.1.2014 22:08 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Tim chces tvrdit, ze neexistuje webova stranka, ktera by obsahovala genericky kod, ktery by se korektne zobrazil? Nemluvim o rozdilu pixelu/fontu, ktere nic nerozbiji, jen se zobrazi mirne jinak.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    15.1.2014 22:21 LKG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Pokus o trolling ?
    Conscript89 avatar 15.1.2014 23:53 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Ne, o obycejnou logiku.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    pavlix avatar 16.1.2014 07:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    V tom případě se asi nepovedlo, protože tvrzení, na které jsi reagoval používalo negovaný existenční kvantifikátor u prohlížečů a stránky nechávalo nekvantifikované.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Conscript89 avatar 16.1.2014 14:46 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Neexistuje jediný prohlížeč, který by nevyžadoval pro sebe optimalizaci.
    not (exists prohlizec: not (prohlizec vyzaduje optimalizaci)) <==> forall prohlizec: prohlizec vyzaduje optimalizaci
    neexistuje webova stranka, ktera by obsahovala genericky kod, ktery by se korektne zobrazil.
    not (exists stranka: stranka obsahuje genericky kod) <==> forall stranka: not (stranka obsahuje genericky kod)
    Ja tam problem nevidim za predpokladu ze prohlizec slouzi k zobrazovani webovych stranek a stranky jsou zobrazovany prohlizeci. Uznavam ze pojem "genericky kod" mohl byt pochopen jinak, nez jsem myslel ja a melo tam byt "obsahuje pouze genericky kod".
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    pavlix avatar 16.1.2014 15:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    V té úvaze je hned několik problémů. Prvním z nich je, že zcela vynecháváš dnes běžné požadavky na stránky, které nejdou bez optimalizace splnit. Druhým je, že optimalizaci stránek na všechny prohlížeče nepovažuješ za optimalizaci, kdežto ten, kdo ji bude provádět, obvykle ano. Sám bych dal přednost slovu přizpůsobení před slovem optimalizace, protože mi přijde výstižnější.

    Za stránku bez optimalizace bych považoval stránku, která je vytvořená podle nějakého standardu a není potřeba ji přizpůsobovat ani jednomu prohlížeči. Teoreticky bychom mohli vytvořit standard pro generický kód právě z nějakého průniku funkcionality běžně používaných prohlížečů, jenže pak bychom museli značně snížit požadavky, které jsou na weby běžně kladené a tudíž by v praxi nadále platilo, že je vyžadovaná nějaká forma přizpůsobení.

    Nebo bychom mohli standard vytvořit z dokumentace některého prohlížeče, ale pak mám za to, že by paradoxně mohla být nejlepší volbou nějaká ze starších verzí tolik nenáviděného MSIE, které mělo vždy velice podrobnou dokumentaci. Ale to už je čirá spekulace.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Conscript89 avatar 16.1.2014 17:23 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Jo, s tim vsim souhlasim. Ani moc nevim co jsou dnesni pozadavky (resp. ja takove pozadavky nemam) a osobne mi prijde napr. abicko prijemnejsi nez gmail, takze proto.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    pavlix avatar 16.1.2014 17:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Já jsem tu kodéřinu příležitostně dělal. Sémantika HTML je sice krásná věc, ale cokoli v CSS co mělo co společného s layoutem bylo peklo. Ten standard je od začátku úplně debilní. Dokonce i jeho tehdejší Microsoftí zkomolenina byla lepší, navzdory módě na něj za všech okolností nadávat (čímž ale nepopírám oprávněnost toho nadávání).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Conscript89 avatar 16.1.2014 19:39 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Tak to ja taky delal a hodne jsem se naucil od z knihy od Pixyho (Petra Stanicka). Doted ji mam hodne rad. V CSS 3 se uz ale nevyznam, mam pocit ale ze je to porad draft stejne jako HTML 5 a (temer) nikomu to ocividne vubec nevadi - ono HTML 5 je opravdu ted definovane prohlizeci a ne normou :/
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Rezza avatar 20.1.2014 17:46 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Jo CSS a layouty :D. Kdyz me kdysi pozadal byvaly kolega, at zkusim jeho stranky v prohlizecich na Linuxu a Konqueror jako jediny prohlizec odmital spolupracovat. Jak jsem nadaval, nez jsem si precetl standard a zjistil, ze jako jediny to vyrendroval spravne. Co naplat, ze skutecny obsah byl nekolik oken mimo viditelnou plochu... Jo a ten one bug to rule them all, kdy slo jednim radkem zabit uplne kazdy browser a kdyz jsem to opravoval v kodu KHTML, tak tam byl komentar, ze je to fuj, ale vsichni to delaji :D.
    pavlix avatar 22.1.2014 18:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Konqueror byl ve své době často na špici.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 17.1.2014 10:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Ani moc nevim co jsou dnesni pozadavky
    Nikdo z nás, co chceme publikovat na webu pár textíků, nemá požadavky, které se dávno staly normou třeba pro pestrobarevné firemné prezentace, nebo naopak webové aplikace s (nadesignovanými) formulářovými prvky, nebo dokonce kombinace všeho v jednom.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Salamek avatar 17.1.2014 12:16 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Jestli delas weby tak budes asi extremni lama... Veskere optimalizace pro prohlizece se daji krasne udelat bez jakehokoliv sahani na useragenta, pri nejhorsim se detekuje stare IE pomoci: http://www.jakpsatweb.cz/css/css-prohlizece-hacky.html a aplikuje se na nej specialni styl, ale to si resi IE samo na to neni potreba useragent
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Václav 15.1.2014 23:12 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    User agent se by default identifikuje jako chrome. Pokud budu chtít jiného UA, jsem zjevně pokročilý uživatel, který ví co to znamená. Nesu si tedy i riziko rozhození webu, o kterém vím. Pokud si nastavím UA a prohlížeč mé nastavení na jistých webech ignoruje, považuji to za velkou chybu.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Salamek avatar 17.1.2014 12:11 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Co to je za blbost zobrazovat weby podle useragenta ????!!! Pochybuji ze google neco takoveho dela, maximalne vypise reklamu na instalaci chrome kdyz mas chrome a useragenta na IE ale to je tak vse...
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    mirec avatar 17.1.2014 21:31 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32

    Google posiela iný obsah iným agentom. Na niektorých browseroch mi googlacke weby vôbec nefungujú hoc majú webkit jadro.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Salamek avatar 18.1.2014 14:27 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Huh, tak to jsou chlapci v google pekne hovada...
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Bedňa avatar 15.1.2014 19:22 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Tak že sa ti nechcene ten šmejd sám zapne? Som ho mal len kvôli testovaniu dizajnu, ale toto ma tak nasralo, že mi je jedno ako stránky vyzerajú v tomto šmejde.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Heron avatar 15.1.2014 18:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Když si Franta JsemTotálníMaxiParanoik změní user agenta, tak by browser měl použít tohoto user agenta bez ohledu na URL. Pokud se tak prohlížeč nechová, dá se to označit buď za chybu, nebo za záměr. Pokud je to chyba, měla by se odstranit. Pokud je to záměr, zůstává otázkou, zda chceme používat software, který se chová záměrně jinak, než si uživatel nastavil. Špatně je na tom tedy to, že je to buď chyba nebo záměr nerespektovat nastavení uživatele.
    Chrome zobrazí stránku od googlu pro Chrome v Chrome správně

    Kdysi, možná si to někteří nepamatují, existovaly standardy. Standardy měly zaručit, že se stránka zobrazí správně bez ohledu na prohlížeč. Pokud se nezobrazí, je to chyba. Otázkou je, zda chceme používat weby, které se zobrazuje správně v závislosti na prohlížeci.

    15.1.2014 18:56 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    zůstává otázkou, zda chceme používat software, který se chová záměrně jinak, než si uživatel nastavil
    Otázkou je, zda chceme používat weby, které se zobrazuje správně v závislosti na prohlížeci.
    No, tak si na otázku odpověz a vyřeš si problém podle toho. Já žádný problém nemám, nevím, k čemu by mi bylo asi tak dobré vnucovat Googlu v jeho vlastním prohlížeči na jeho vlastních stránkách jiný user agent.
    15.1.2014 19:07 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    ze ti nevadi kdyz te nekdo podvani a smiruje je tvoje hloupost. A neznamena to ze to nevadi ostatnim ;-)
    Heron avatar 15.1.2014 19:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    No, tak si na otázku odpověz a vyřeš si problém podle toho

    Hotovo, už dávno.

    Já žádný problém nemám

    Pokud nemáš žádný problém s tím, že se software chová jinak než jak jsi ho nastavil, tak je vše v v pořádku. Pro tebe.

    k čemu by mi bylo asi tak dobré vnucovat Googlu v jeho vlastním prohlížeči na jeho vlastních stránkách jiný user agent.

    Nevím, k čemu by to bylo dobré tobě, ale někteří o tuto funkci zájem mají. Minimálně to může být pro test, jak se stránky google chovají v chrome s nastaveným jiným agentem.

    15.1.2014 19:12 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Minimálně to může být pro test, jak se stránky google chovají v chrome s nastaveným jiným agentem.
    No vidíš, a Google ti tu práci s testováním ušetřil tím, že na tvého user agenta kašle. :-)

    Heron avatar 15.1.2014 19:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Ano, proto pokud možno nepoužívám produkty Google.
    Josef Kufner avatar 15.1.2014 23:41 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Už jsi poslal bug report, nejlépe i s patchem?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jardík avatar 16.1.2014 01:54 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Kdybych jim poslal bugreport s patchem, tak by tam po aplikaci nazůstal řádek kódu ^^ Už jenom to, že museli vynalézat kolo a použít vlastní kontejnery jenom proto, aby tam MěliVelkýPísmeno je blbina.
    Věřím v jednoho Boha.
    16.1.2014 14:43 nikdo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Norové to v Opeře nemaj...
    21.1.2014 19:27 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    Tohle je hezký příklad, kam ten svět spěje.
    Za 10 let si koupíte televizi, u které půjde vypnout zvuk (nebo přepínat programy), jen když nepůjde reklama...
    15.1.2014 22:03 allstar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    No hlavní je snad, že opravuje back button issue #178380 https://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=178380
    gtz avatar 16.1.2014 21:47 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 32
    No nevím, ale jak Chrome tak i Chromium i když je v profilu nastaveno "ukončení aplikací" po ukončení celého prohlížeče tak v x případech ty sračky běží dále.

    Dělá to i když se to ukončí křížkem anebo tím konec v menu. Občas to řve, že aplikace nebyla ukončená v pořádku i když byla normálně regulérně uzavřená (že by aplikace nestačila něco povědět velkému bráchovi)?

    No zkusil jsem a vrátil jsem se k 31.0.1650.11 (226662). Nová verze jak Chrome tak i Chromium (tu devel co má Suse) žerou podstatně více prostředků než by měly.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.