Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Humble Indie Bundle (akce firmy Wolfire, která zájemcům umožňuje zaplatit libovolnou částku za balík pěti počítačových her) už vydělala přes půl milionu dolarů. 150 tisíc půjde na dobročinné účely. Ze statistik vyplývá, že uživatelé Linuxu dávají za hry v průměru dvojnásobek částky, se kterou jsou ochotni se rozloučit uživatelé Windows.
Tiskni
Sdílej:
Taky jsem trochu přispěl...
Inconsistency detected by ld.so: dl-open.c: 643: _dl_open: Assertion `_dl_debug_initialize (0, args.nsid)->r_state == RT_CONSISTENT' failed!
Ted to ale nemuzu resit :/
Pravdepodobne nemáš nainštalovaný openal.
Ale jsou 
Problém je, že i když mohou lidi zaplatit kolik chtějí, tak přesto se někteří nepoučí (25% těch, co stahovali)... http://blog.wolfire.com/2010/05/Saving-a-penny----pirating-the-Humble-Indie-Bundle
So what? Nejak nevidím dôvod, prečo by som mal podstupovať tie tanečky s platením a posielať tam 1 cent, keď to môžem mať úplne bez problému upirátené (hovorím obecne, ja som zaplatil 10 dolárov). Na výslednej sume sa to tak či tak neprejaví, lebo priemerný príspevok je okolo 10 dolárov (čiže upirátené peniaze tvoria menej ako promile). Alternatíva by bola, že by tam dali minimálnu cenu, napr. 5 dolárov. Výsledok by bol len taký, že by pár ľudí donútili pirátiť, alebo sa na to vysrať úplne -> jasná strata. Pirátenie by proste malo byť úplne legálne. Ako ukazuje aj táto akcia, dobré veci sa uživia čisto z podpory ľudí.
Ze statistik vyplývá, že uživatelé Linuxu dávají za hry v průměru dvojnásobek částky, se kterou jsou ochotni se rozloučit uživatelé Windows.No jo, se podívejte, co je ty windows stály, se pak není čemu divit
Akých štatistík? [citation needed] Ono sa stačí pozrieť na to, koľko sa predáva stále nových hier. Tie najlepšie majú vždy predaje v ráde miliónov a cena je minimálne 30 dolárov, obvykle ale o dosť viac. Akože sorry, ale na linuxe hry za také prachy v podstate ani nie sú; čiže aj keby sa s toľkými peniazmi niekto rozlúčiť silou mocou chcel, tak má smolu 
Skús si to prosím ťa prečítať ešte raz, zjavne máš problém s chápaním písaného textu
Každý mesiac sa predávajú milióny hier (a to počítam len tie najlepšie; keby sa to zosumovalo celé, tak by to boli určite aspoň desiatky miliónov) -- herný business je už dosť možno väčší než ten filmový. Kto myslíš, že za to platí, ak nie používatelia windows?
Btw, kým napíšeš ďalšiu blbú odpoveď, tak pre istotu explicitne: nikde nepíšem o tom, že väčšina ľudí nepiráti. Bavíme sa len o ochote ľudí platiť a ja tvrdím, že existujú milióny windowsákov, ktoré kupujú hry v podstate stále.
Nie smajlík skutočne nepomáha, lebo mi nie je jasné, ktorá z jeho milióna interpretácii je použitá (smeješ sa mne? smeješ sa sebe? smeješ sa windowsu? windowsákom? má to značiť iróniu? ...).
Za Humble Bundle linuxáci platia viac preto, lebo na linux žiadne hry nie sú a sú ochotní zaplatiť za hocičo a vyjadriť podporu. Windowsákom je to úplne ukradnuté, majú dobrých hier hafo, tak si to proste len upirátia. Či už za dolár, alebo úplne free
Čiže tá štatistka hovorí o tom, že linuxáci sú ochotní platiť 2x viac za linuxové hry ako windowsáci. Bingo! Objav roka 
Gratuluji, zopakoval jsi to, co je zrejme jiz z te zpravicky (ikdyz asi jak komu, ze?).Čiže tá štatistka hovorí o tom, že linuxáci sú ochotní platiť 2x viac za linuxové hry ako windowsáci. Bingo! Objav roka
Nie smajlík skutočne nepomáha, lebo mi nie je jasné, ktorá z jeho milióna interpretácii je použitá (smeješ sa mne? smeješ sa sebe? smeješ sa windowsu? windowsákom? má to značiť iróniu? ...).Pokud jsi schopen sebereflexe, vem si z tohoto vlakna ponauceni, ze smysl pro humor je ti cizi a bude tedy lepsi, kdyz na prispevky se smajlikem nebudes reagovat.
Ono je to zrejmé aj bez tej správičky (ale jak komu, že?). Čakal som, že v nej bude zaujímavejšia informácia, preto som to tu rozoberal.
Beriem si ponaučenie, že mi hýba zmysel pre určenie odtieňa reči na internete, kde mám k dispozícii len text a náhodnú zmeť smajlov, ktoré každý používa jak sa mu chce (niektorí namiesto diakritiky)...
Nie smajlík skutočne nepomáha, lebo mi nie je jasné, ktorá z jeho milióna interpretácii je použitá (smeješ sa mne? smeješ sa sebe? smeješ sa windowsu? windowsákom? má to značiť iróniu? ...).Bereš to moc roboticky. Ono to třeba není jasný ani mě, že...
Čiže tá štatistka hovorí o tom, že linuxáci sú ochotní platiť 2x viac za linuxové hry ako windowsáci. Bingo! Objav rokaNo a cos čekal, šampáňo a hostesky?
Ty hry jsou nejen linuxové, aj windowsové. Ale jinak to je vysvětlení celkem dobré, není potřeba v tom hledat nic dalšího imho.
Sorry za celé toto vlákno, videl som v tom niečo, čo tam nebolo 
Uf a to som zabudol na tých 10 mil. používateľov WOW. A ďalšie MMORPG majú tiež každá po pár miliónoch. A to sú mesačne $10.
Tie najlepšie majú vždy predaje v ráde miliónov a cena je minimálne 30 dolárov, obvykle ale o dosť viac.Ono je taky trochu rozdíl mezi hrou od nezávislého studia - pár lidí, distribuované svépomocí a hrou od giganta jako je EA, vývojovým týmem čítajícím desítky/stovky lidí, statisícy/miliony investovanými do vývoje, marketingovou kampaní... :)
No to pochopiteľne. Preto chcem tie relevantné štatistiky porovnávajúce nakupovanie hier pre windows/linux , ktoré takmer určite neexistujú 
Chcel by som ich na to, aby som zistil, či správička nehovorí úplnú blbosť. Celkom som si totiž zvykol, že v ábičkovských správičkách bývajú overiteľné fakty. Až budem chcieť kačice, pôjdem si kúpiť niektorý z mnohých českých denníkov 
Ze statistik vyplývá, že uživatelé Linuxu dávají za hry v průměru dvojnásobek částky, se kterou jsou ochotni se rozloučit uživatelé Windows.
Ak je z textu jasné, že sú to priamo štatistiky Humble Bundle + link na tie štatistiky, tak nemám námietky. Ale tak jak si to napísal (tj. bez kontextu a bez zdroja), sa tvrdí, že to platí obecne pri všetkých hrách, čo je pekná blbosť. Navyše ten podtón správičky: linuxáci _dávajú_, ale windowsáci sa musia _lúčiť_[, lebo sú to ľudia, ktorí dostávajú záchvaty smútku hneď ako sa im drahý dolár dostane z domu -- najradšej by nikomu nedali nič
] Neviem, takto citovo zafarbenú a tendenčnú správičku som tu už dlho nevidel 
Ok, asi to bude len porucha na mojom prijímači 
Aby si sa dostal do obrazu, tak herný a filmový business sú už v dnešnej dobe na podobných škálach. To znamená, že nie je vôbec netypické, keď výroba hry stojí rádovo $10 mil. a tržby sú v ráde $100 mil. Podľa wikipédie sú celkové tržby herného segmentu niekde okolo $10 mld. Zárobok priemernej hry by som tipoval asi v rádoch miliónov.