abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 549 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 20:12
    Rozcestník

    IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR

    IPv6 tunnelbrokker Sixxs má nový POP server v ČR. Jeho provoz sponzoruje a hostuje společnost Ignum s. r. o. Jeho adresa je czprg01.sixxs.net. Stránka pop tunelu.

    20.2.2011 12:41 | Rockfire | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    pavlix avatar 20.2.2011 13:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Dear Pavel Simerda,
    
    You are receiving this e-mail because you have registered with SixXS, sharing
    with us that you are Czech, and your active user account has more than 15 credits. 
    
    With kind folks at Ignum s.r.o. (a major czech serverhosting company), have
    generously sponsored a server in their datacenter in Prague. This server may
    be much closer to you than your current tunnel server (which is likely in Slovenia
    or Germany or Switzerland).
    
    I'd like you to be aware of this new server, such that if you would like to request
    a tunnel to a local ISP in the Czech Republic, you can do so at your convenience.
    
    Kind regards,
      Pim van Pelt / SixXS
    -- 
    ---------- - -    - - -+- - -    - - ----------
    Pim van Pelt                 Email: pim@ipng.nl
    http://www.ipng.nl/             IPv6 Deployment
    -----------------------------------------------
    :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 20.2.2011 13:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    kolega Rockfire byl se zprávičkou o pár minut rychlejší.
    sakra :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 20.2.2011 13:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    a kolega pavlix otevřel e-mail trochu později :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.2.2011 13:31 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    To je ten neuvěřitelně otravný broker, co krom adresy a telefonního čísla chce při registraci ještě esej na téma "proč jsem se zaregistroval" a navrch opruzuje s nějakými nesmyslnými kredity? Díky, nechci.
    pavlix avatar 20.2.2011 13:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Každý máme právo na názor :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.2.2011 14:39 Rockfire | skóre: 14 | blog: blg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Je to otravne, nicmene po registraci lze nastavit, aby se udaje nikomu nezobrazovali.
    20.2.2011 17:38 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR

    :-D :-D :-D Skvělý vtip.

    Pointa je v tom, že já nikomu své údaje dávat nechci. Rozhodně ne instituci, která nemá jasně stanovenou bezpečnostní politiku pro nakláduní s těmito údaji a která je úzce spjatá s totalitními státy (například USA), které mohou tyto údaje naprosto libovolně zneužívat. Na moji opakovanou žádost o smazání dosud poskytnutých (samozřejmě pro jistotu nekompletních) údajů nikdy neodpověděli. Pozor na ně!

    6to4 nevyžaduje žádnou registraci, žádné osobní (aní jiné) údaje z mé strany, žádný kontakt s nějakou autoritou a (pochopitelně) nevyžaduje ani RIPE handle, u které by mě pak někdo buzeroval, že jsem tam špatně vyplnil adresu (což přesně SixXS dělá).

    192.88.99.1 ... To jsou čísla, která znamenají svět. :-)

    20.2.2011 14:41 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Díky za info (a za ušetřenou práci)
    Quando omni flunkus moritati
    20.2.2011 16:57 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Ano, ten co když mu tyhle údaje správně vyplníš, tak ti milostivě napíše: "Máte špatně vyplněnou adresu!"
    20.2.2011 17:04 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Vidím, že se tam nic nezměnilo. A nejlepší jsou ty jejich kredity. Poté, co milostivě možná člověk projde jejich registrací, tak mu odečtou kredity za to, že má na routeru zakázaný ping zvenku - no a tím využívání jejich služeb skončilo ještě dřív, než začalo, anžto se dostanu pod minimální počet kreditů nutný k tomu, aby se jejich "služby" daly využívat. Prostě geniální. :-) :-D
    pavlix avatar 23.2.2011 16:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Nevím nevím, když jsem od nich něco chtěl, vždycky nějak vyhověli. Na webu mají i napsaný postup.

    Jako kritiku chápu, ale tohle jednak není pravda, a druhak ten zakázaný ping je pitomost, pokud člověk ví, že se ten ping používá k ověřování dostupnosti.

    Jedna věc je, co člověku na službě nevyhovuje, druhá věc je, na co má člověk rozumový schopnosti (viz ten ping nebo si přečíst, jak se řeší záporný kredit).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.2.2011 19:06 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    ten zakázaný ping je pitomost, pokud člověk ví, že se ten ping používá k ověřování dostupnosti.
    Zakázaný ping na routeru providera, ke kterému nemám heslo, se řeší poněkud obtížně. Pingat někam při zřízení IPv6 tunelu je debilita.
    Jedna věc je, co člověku na službě nevyhovuje, druhá věc je, na co má člověk rozumový schopnosti (viz ten ping nebo si přečíst, jak se řeší záporný kredit).
    Na řešení kreditu nemám čas ani náladu, zejm. pokud existuje několik alternativ, kde neopruzují s hovadinama.
    pavlix avatar 24.2.2011 20:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Zakázaný ping na routeru providera, ke kterému nemám heslo, se řeší poněkud obtížně.
    Já s tím problém nemám :). Ty ano?
    Pingat někam při zřízení IPv6 tunelu je debilita.
    Nic špatného na tom nevidím.
    Na řešení kreditu nemám čas ani náladu, zejm. pokud existuje několik alternativ, kde neopruzují s hovadinama.
    Zajímavé, že máš dostatek času na to, abys nadával na to řešení, které by rozumný člověk na tvém místě pouze nezvolil a místo toho by použil některou ze skvělých alternativ.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.2.2011 20:48 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Já s tím problém nemám :). Ty ano?
    Ano, dotyčný, kterému jsem chtěl to chtěl zprovoznit, s tím problém má. Další knížecí radu typu "ať změní providera" si rač strčit tam, kam slunce nesvítí.
    Nic špatného na tom nevidím.
    Já na tom zas nevidím nic užitečného nebo smysluplného.
    Zajímavé, že máš dostatek času na to, abys nadával na to řešení
    Jak vidno výše v diskusi, najdou se i jedinci, kteří jsou rádi, že díky mému upozornění neztráceli zbytečně čas.
    pavlix avatar 28.2.2011 11:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Ano, dotyčný, kterému jsem chtěl to chtěl zprovoznit, s tím problém má. Další knížecí radu typu "ať změní providera" si rač strčit tam, kam slunce nesvítí.
    Lidé se holt dělí mezi ty, co problémy řeší a ty, co o nich mluví :).
    Já na tom zas nevidím nic užitečného nebo smysluplného.
    V pořádku.
    Jak vidno výše v diskusi, najdou se i jedinci, kteří jsou rádi, že díky mému upozornění neztráceli zbytečně čas.
    Jo ty myslíš trekkera? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.2.2011 17:30 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR

    +1

    Tento průjem nechci od té doby, co se jim nelíbil můj mailový server (v mé vlastní doméně) a trvali na tom, abych používal nějaký mail od poskytovatele připojení. Po cca pěti kolech zbytečné korespondence jsem to vzdal. Tvrdili mi, že nechtějí dostávat „bounces“. A já na to povídám: „To je můj problém! Jestli ode mě jednou dostanete bounce, klidně mě okamžitě odpojte. Ale zatím jste ho nedostali, ne???“ Bohužel se s nimi nedalo rozumně domluvit.

    Mail samozřejmě nebyl zdaleka jediný problém. Problém měli tak trochu se vším. Vadilo jim například UTF-8 u jména a adresy. Jasně, kdybych pocházel z Číny nebo z Gruzie, kde místní abeceda není založená na latince, možná bych tento nesmysl byl ochoten nějak překousnout a přepsal bych jméno a adresu do latinky s diakritikou, která je zpravidla pro tyto jazyky nějak kodifikovaná. Ale nehodlám přistoupit na English-only fašounské manýry z dob prvních IBM PC.

    Nemluvě o tom, že chtěli nesmyslně podrobné osobní údaje, aniž by někde měli nějaké jasné vysvětlení, proč je chtějí a jak s nimi bude nakládáno. Opravdu bych nerad dal své údaje nějaké pochybné instituci ze Spojených totalitních států amerických, Severní Koreje a jiných podobných zemí.

    Někdo může pochopitelně namítnout, že je to „zdarma“. A bude mít naprostou pravdu. Nesmyslné podmínky, které je třeba splnit, jsou pravděpodobně jakousi formou regulace. Aby to zkrátka nemělo tolik lidí... Jinak si neumím tuto záležitost vysvětlit.

    Brzy poté jsem přešel k jinému ISP (z kabelovky na operátora, který zavede ethernet až do bytu) a dostal jsem veřejnou IPv4 adresu. A v takové situaci už je nějaký broker naprosto k ničemu. 6to4 je nesrovnatelně lepší. Je jednodušší, rychlejší a má větší MTU.

    Jakmile má někdo stabilní veřejnou IPv4 adresu, 6to4 je jasná volba. Proti tomu je SixXS naprostá nula.

    20.2.2011 20:00 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Nesmyslné podmínky, které je třeba splnit, jsou pravděpodobně jakousi formou regulace. Aby to zkrátka nemělo tolik lidí... Jinak si neumím tuto záležitost vysvětlit.
    Moc o SixXS nevim, ale tipoval bych, ze to neni specificke jen pro SixXS, ale standardni podminky pri delegaci sitoveho prefixu od ISP. Pokud uzivatel dostane jen jednu IPv4 adresu, pak se ta povazuje za spojovaci a soucast site poskytovatele, takze neni treba nic registrovat do whois databaze, ale pokud poskytovatel deleguje cely prefix, pak musi udaje o uzivateli daneho prefixu vyplnit do whois databaze (jinak by sam porusoval podminky, za kterych dostal adresy od regionalniho registru IP adres (v Evrope RIPE)). Udaje musi pak byt kompatibilni s whois databazi a nevim, do jake miry je v ni pripustne UTF-8.
    xxx avatar 20.2.2011 20:16 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Nevim jestli je to standardni, ale dostat 6in4 tunel a /48 prefix jde treba u he.net mnohem snaz. Bez kreditu a nutnosti porizovat si RIPE handle. (Hlavne na ten subnet neni treba tyden cekat). Jedine co je na SixXS zajimave je to, ze maji neco se zkratkou AYIYA, co tuneluje IPv6 v UDP, takze je to vhodna volba pokud je clovek za mnoha natama.
    Please rise for the Futurama theme song.
    21.2.2011 00:43 Cervajz | skóre: 9 | blog: Cervajz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    +1 přesně, Hurricane Electric jsem dlouhou dobu též využíval, naprosto bez problému.

    Nechci si dělat reklamu, ale už téměř půl roku poskytuji tunel s serverem v Praze, viz. patička i-Tux. Ale tedy jen s jednou IPv6. Zatím to využívá necelá sedmdesátka lidí :)
    Výkonné VPS za rozumnou cenu: Virt.io
    21.2.2011 01:29 d.c. | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    HE pouzivam take bez problemu (az do te miry, ze na to obcas zapomenu) :) Ale o POPu v Praze jsem doted nevedel, coz je mozna duvod, proc to pouziva malo lidi - stejne jako ja se to proste nedozvedeli.
    21.2.2011 12:03 i6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Tyjo díky mnohokrát.. netušil jsem..

    Hned to přenastavím a porovnám pingy na nějaký americký server googlu.
    HE maily neposílá/neposlal.. ikdyž otevření nového POPu by si ho skoro i zasloužilo
    21.2.2011 12:32 Cervajz | skóre: 9 | blog: Cervajz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Počkat - tohle mi zní tak, že se domíváte, že HE otevřel server v ČR. Tak to není, i-Tux je samostatný poskytovatel.
    Výkonné VPS za rozumnou cenu: Virt.io
    21.2.2011 20:37 i6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    uznávám, pochopil jsem to tak.

    hele - a jen jednu ipv6 adresu? bohužel potřebuju schovat síť
    pavlix avatar 23.2.2011 16:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Ve své době HE /48 ani nenabízel.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    the.max avatar 20.2.2011 17:40 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Parada, ale bohuzel s obrovskym spozdenim. Jiz nekolik let mam nativni v6, takze oba tunely od SixXS jsou v soucasne dobe disablovane, pac pro ne nemam rozumne vyuziti.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Limoto avatar 20.2.2011 19:02 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR

    Zkoušel to už někdo? Jak to šlape?

    Limoto avatar 21.2.2011 18:24 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR

    Tak jsem to nahodil a šlape naprosto perfektně. :-) A oproti 6to4 (přes CZ.NIC) nemá problém s pomalejma některejma zahraničníma webama :-)

    xkucf03 avatar 21.2.2011 21:05 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Výborně :-) Ping na Ábíčko:
    rtt min/avg/max/mdev = 13.589/14.247/14.914/0.455 ms    nový IPv6 tunel
    rtt min/avg/max/mdev = 9.926/11.045/12.251/0.726 ms     IPv4
    rtt min/avg/max/mdev = 67.012/68.054/69.435/0.918 ms    Starý IPv6 tunel
    Takže velká změna k lepšímu oproti tunelu ve Slovinsku.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xxx avatar 20.2.2011 20:17 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Ping na AbcL cca 10ms. Prakticky tak mam ted stejnou latenci u IPv4 i IPv6.
    Please rise for the Futurama theme song.
    21.2.2011 00:34 Katarina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Ahojte, trosku offtopic,ale ako si nastavim 6to4 na Viste?
    Salamek avatar 21.2.2011 00:40 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    no prvne nainstalujes linux... pak se to uz nejak podda :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    21.2.2011 12:30 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    6to4 se na vistě nastavuje samo, pokud máš veřejnou IPv4 adresu. Musíš si jen povolit 6to4 traffic v integrovaném Vista firewallu, nebo jej vypnout úplně.
    22.2.2011 07:53 zenhas | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Tak mě napadá, na Sixxs.net nejde převést tunel. Musí se zaregistrovat nový. Zůstane mi alespoň subnet, nebo když převedu spojení na tunel do CZ (zaregistruji nový a až ho pustí zruším starý) musím požádat i o nový subnet a všechno přeadresovat?
    22.2.2011 11:20 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    Ani subnet nelze prevest, musite si pozadat o novy.
    22.2.2011 11:27 zenhas | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    No co už. tak to předělám. :)

    díky.
    xkucf03 avatar 23.2.2011 22:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 tunnelbroker SixXS má server v ČR
    To dá celkem rozum – IP adresy souvisí s fyzickým umístěním v síti – aby se od toho člověk odstínil, používá se DNS.

    Prostě budeš mít nějakou dobu oba tunely a až si přenastavíš DNS záznamy, můžeš ten starý přestat používat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.