abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:33 | Zajímavý projekt

    Singularity je rootkit ve formě jaderného modulu (Linux Kernel Module), s otevřeným zdrojovým kódem dostupným pod licencí MIT. Tento rootkit je určený pro moderní linuxová jádra 6.x a poskytuje své 'komplexní skryté funkce' prostřednictvím hookingu systémových volání pomocí ftrace. Pro nadšence je k dispozici podrobnější popis rootkitu na blogu autora, případně v článku na LWN.net. Projekt je zamýšlen jako pomůcka pro bezpečnostní experty a výzkumníky, takže instalujte pouze na vlastní nebezpečí a raději pouze do vlastních strojů 😉.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý projekt

    Iconify je seznam a galerie kolekcí vektorových open-source ikon, ke stažení je přes 275000 ikon z více jak dvou set sad. Tento rovněž open-source projekt dává vývojářům k dispozici i API pro snadnou integraci svobodných ikon do jejich projektů.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Dle plánu certifikační autorita Let's Encrypt nově vydává také certifikáty s šestidenní platností (160 hodin) s možností vystavit je na IP adresu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    17.1. 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.1. 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    16.1. 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.1. 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    16.1. 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (19%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (39%)
    Celkem 510 hlasů
     Komentářů: 14, poslední včera 10:22
    Rozcestník

    Jak utrácí GNOME a KDE?

    Bruce Byfield v článku na Linux Magazine rozebírá, hodnotí a porovnává finanční zprávy projektů GNOME a KDE (obojí PDF) za první a druhé čtvrtletí 2009. Vypadá to, že KDE si v současné době stojí finančně mnohem lépe. Zatímco GNOME více utrácí za platy, KDE za cestovní výdaje.

    18.9.2009 12:27 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Bedňa avatar 18.9.2009 12:39 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    To sa potom nečudujem že je KDE nepoužiteľné, keď pol pracovnej doby prejazdia :)

     

    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    FrostyX avatar 18.9.2009 13:07 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    +1, docela mě tvoje odpověď pobavila :)

    FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
    18.9.2009 13:38 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?
    A druhu polovicu pracovnej doby su pod vplyvom roznych navykovych latok.
    18.9.2009 14:39 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?
    Jinak by přece neměli inspiraci na výrobu hezkých ikonek a lišt :-D
    18.9.2009 15:01 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    a me by zase zajimalo, proc GNOME utraci hodne na platy, kdyz za vyvojerema neni videt uspokojivej vysledek

    neprudim, jen vtipkuju, jako reakci na poznamku o KDE :)

     

    Sešívaný avatar 18.9.2009 18:41 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?
    GNOME Foundation neplatí žádné vývojáře. Pokud vím, platí dva lidi na fulltime. Přičemž především Stormy Peters je placená na poměry GNOME dobře, na druhou stranu dost toho už dokázala vyjednat a zařídit.
    Bedňa avatar 18.9.2009 21:59 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    sparrowhawk ja som to v rámci srandy napísal so smajlíkom, samozrejme rovnako fandím KDE aj Gnome a ostaným OSS.

     

    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.9.2009 14:12 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    tak si zavtipkujeme, stejne si myslim, ze se shodneme na tom, ze obe prostredi maji co nabidnout, aby uzivatele toho ci druheho byli naprosto spokojeni

    s obema prostredimi a s linuxem jsme na tom porad mnohonasobne lepe, nzes s widlema a to je hlavni

    19.9.2009 19:09 Mira
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    ... mnohonasobne lepe - to jsou silna slova

    19.9.2009 22:35 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    to nejsou silna slova, to je ralita :)

    18.9.2009 13:11 9002
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    zlaty fluxbox....

    18.9.2009 15:02 Standa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?
    Jen tak dal, delejme spousty WM, at mame volnost vyberu svobodu, vymyslejme dale dalsi super KDE4 a GNOME3. Proc? Protoze preci muzeme. Ale beda, aby jsme se spojili a udelali jedno prostredi poradne, pouzitelne a konecne jiz DOTAZENE!!.

    GNU/Linuxu fandim, ma super technologie, ale uz me cca po 3 letech pouzivani na desktopu prestava dost bavit. Spousta veci nedotazenych, spousta veci chybi, spousta novych veci nedotazena. GNU/Linux distribuce jsou vsechny stale pro bezne uzivatele ve stadiu BETA.

    Sjednotme to vsechno a udelejme jiz konecne jednu vec poradne a ne spousty jen tak napul.

    Cloveku pak, ale opravdu nic jinyho nezbyva, nez pouzit widle :-(.
    18.9.2009 15:11 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    souhlasim, az na ty widle :)

    a pak taky, proc mame nekolik ruznych distribuci, kde pro kazdou druhou plati, ze je zalozena na XXXXXXXXXX

    ale jak jsi uvedl, aspon si muzeme vybrat

    18.9.2009 15:21 Standa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?
    Ano presne tak, muzeme si vybrat mezi Betou 1 a nebo Betou 2. Jeste, ze mame tu moznost vyberu mame.
    18.9.2009 15:21 d.c.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?
    Pouzivejte widle, ctete Dana Browna, kupujte, co Vam reknou. Jen, prosim, nerikejte dokola lidem, co se to rozhodli delat jinak, at to delaji jako Vy.
    Nepotrebujeme druha Windows. Nepotrebujeme druhy Microsoft ani druhy Intel. Potrebujeme alternativy. Portebujeme bohatsi ekosystem. Monokultury mnoho nevydrzi ani neprinaseji.
    18.9.2009 15:24 Standa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?
    Klidne si za ty 3 roky widle koupim a ne podle toho, ze by mi to nekdo rekl, ale proto, ze jaksi distribuce ve stadiu beta je opet ve stadiu beta, no mozna uz bude i alpha, ale to vidim, az tak za 5 let nejdrive, pri soucasnem vyvoji a smerovani.
    Sešívaný avatar 18.9.2009 16:01 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?
    Já mám jiné zkušenosti, přes léto jsem neměl na počítač čas a tak jsem jej používal jako normální uživatel, občas něco do práce, zábava atd. Za celou tu dobu jsem neměl jediný problém a systém nevyžadoval žádnou údržbu, tak si říkám, kde se ztratily ty beta vlastnosti. A jak si představujete to jedno desktopové prostředí? Já bych se třeba těžce smiřoval s tím, že bych musel používat KDE. Ano, je teď pravděpodobně technologicky před GNOME, ale na můj vkus je to přeplácané s desítkami voleb, které nepotřebuju. Jo, kdyby udělali odlehčené KDE, to by byla jiná, jenže co s lidmi, kterým současné KDE vyhovuje? Prostě když je možnost, tak těch prostředí vždycky bude víc.
    Bedňa avatar 18.9.2009 22:04 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    No ja Fandím Linuxu a mal som Betu na misionára, od zadu, 69, ale určite som bol spokojní, určite lepšie ako Widle do riti :)

     

    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.9.2009 09:23 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    hehe; alpha verzia je co sa tyka vyvoja este pred betou ;-)

    18.9.2009 15:54 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    Šance na jeden desktop už tu byla, jmenovalo se to Harmony toolkit, a promrhala se. Harmony byla implementace Qt API v Gtk (?) takže by nad tím pohodlně chodilo KDE, ale místo toho se prosadil kompletní rozštěpení a tak tu máme Gnome.

    Na druho stranu máme jen dva (až tři) desktopy. To není tak zlé. Podívejte se jen na chaos v distribucích.

    18.9.2009 19:45 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

     Já myslel, že to mělo být Qt pod GPL. Jinak souhlasím.

    Marián Kyral avatar 18.9.2009 16:03 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

     

    Jen tak dal, delejme spousty WM, at mame volnost vyberu svobodu, vymyslejme dale dalsi super KDE4 a GNOME3. Proc? Protoze preci muzeme. Ale beda, aby jsme se spojili a udelali jedno prostredi poradne, pouzitelne a konecne jiz DOTAZENE!!.

    Tohle je nemožné. Nelze udělat jedno prostředí, které bude vyhovovat absolutně všem.

     

    18.9.2009 18:27 Jardik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

     Ale lze, kdyby bylo modularni a poradne nastavitelne. Dodnes mi treba nevyhovuje ani kde ani gnome, protoze tam nejde nastavit velikost systray ikon.

    Marián Kyral avatar 18.9.2009 19:51 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    Ok. Jen tak pro začátek: Gtk nebo Qt? To by jsi sloučil jak?

    18.9.2009 19:59 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    Proč slučovat? Stačí, když to půjde stejně nastavit.

    Marián Kyral avatar 18.9.2009 20:44 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    Máš představu, jak by byl výsledný kód složitý? Qt toho umí mnohem více než Gtk.

    19.9.2009 09:16 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

     No tak alespoň stejně nastavit tam, kde to jde.

    18.9.2009 20:02 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    To ale nebude vyhovovat těm, kteří nechtějí moc nastavovat. Těm bys musel dát "stejné" prostředí, ale bez mnoha voleb.

    robotics avatar 18.9.2009 22:13 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    E17

    13.10.2009 19:03 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?
    obavam sa, ze enlightenment svoju (obrovsku) sancu prepasol. :-(
    18.9.2009 18:19 12345 | skóre: 41 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?
    Částečně souhlasím, roztříštěnost sil mě štve ve více oblastech. Zrovna koexistenci KDE a GNOME ale vidím jako nevyhnutelnou. Vždyť každé to prostředí je založeno na úplně jiné filozofii! Není možné je nějak rozumně sloučit a kdybys navrhnul jedno z nich zrušit, byl bys spoustou lidí ukamenován. Podle mne právem :-)
    18.9.2009 19:56 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    Prostředí jsou založena na jiné filozofii, ale nejde jen o tohle. Jsou společné věci, jako řešení souborových dialogů, styly, edit - preferences / settings - configure, KIO/GIO... drobnůstky, ale "kazí" to používání. Přitom to bije do očí, že je to zbytečné. Něco se ale snad už řeší.

    20.9.2009 11:32 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?

    Taky jsem mel po letech podobny pocit.Vyresilo ho OpenBSD :-)

    Drom avatar 21.9.2009 12:37 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak utrácí GNOME a KDE?
    Vyhradne linux pouzivam asi 3 roky a nemam pocit, ze by mi neco vyrazne chybelo. Beta? Kde? Jasne, obcas neco nejde, zadnej software neni bez chyby. Nebo ono ve Windows jde vse a porad?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.