Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
Na TorrentFreak včera vyšel článek popisující "pokles" příjmů zábavního průmyslu kvůli "pirátství".
Tiskni
Sdílej:
25% za ctyri roky taky asi neTo sice ne, ale kdyby zrovna neměly US of A v roce 2009 -- neobvykle -- deflaci, tak klidně mohla být polovina toho růstu dána inflací.
Uz si pripadam jako na abcpiratu.
Uz si pripadam jako na abcpiratu.Na tom nevidím nic špatného.
No to prrr, který piráti kradou? Ti, co chtěj transparentní řízení státu?
Jste ve všem takhle v obraze? 
A opakované prodlužování doby platnosti autorského práva je co?
apt-get install název_software" a nemusím chodit ani do tržnice. Nabídka softwaru je bohatá, zatím jsem tam našel prakticky vše co potřebuju :)
Stahnout si zadarmo autorsky chraneny obsah je proste hnus. Tecka.Někdo tomu říká "hnus", někdo zase "uplatňování občanských práv"... (§30 AZ)
Ovšem třeba v případě megauploadu, seedboxů a jiných placených fórků tady jde o regulérní peníze, které lidi vynaloží a které jdou do kapes hajzlíků, kteří na ně absolutně nemají nárok.A takoví jako MPAA nebo UMG na ně nárok mají? U Megauploadu a podobných služeb je alespoň jasně, za co ty peníze mají. Kdežto vztah mezi autory a nahrávacími, vydavatelskými a antipirátskými společnostmi je přinejlepším nejasný.
OSA v roce 2009 v průměru z každé inkasované 1 Kč použil 16 haléřů na úhradu svých nákladů a 84 haléřů bylo určeno pro autory.
Ovšem třeba v případě megauploadu, seedboxů a jiných placených fórků tady jde o regulérní peníze, které lidi vynaloží a které jdou do kapes hajzlíků, kteří na ně absolutně nemají nárok. Tam jde jasně o peníze, o které přišel zábavní průmysl.Mezi dvěmi citovanými větami není (IMHO) žádná souvislost. Ohledně věty druhé bych souhlasil s tím, že zábavní průmysl nelegálním šířením autorských děl přichází o určitý zisk. A k těm souvislostem: o jaké peníze přijde zábavní průmysl, pokud si stáhnu japonský či korejský film, který se k nám nikdy oficiální cestou nedostane? O jaké peníze přijde zábavní průmysl, když si stáhnu TV seriál, na který bych nikdy v odporně dabované a reklamami prošpikované podobě v naší TV nekoukal? A o jaké peníze zábavní průmysl přijde, když na základě seriálu v originálním znění tento seriál někomu doporučím, a on ho potom zhlédne v TV? A nevím, jak ostatní, ale osobně chodím (zcela výjimečně) do kina jen proto, že si chceme zajít do kina – v tom případě se snažíme vybrat z toho, co zrovna dávají. A je mi úplně jedno, jestli jsem ten film již viděl (pokud za to stojí), nebo neviděl. Spíš je problém s tím, že se domluvíme, že půjdeme do kina, jenže dávají jen hromadu sraček, takže tam nakonec nejdeme vůbec (ačkoliv jsme nic z promítaného ještě neviděli). ========= A jinak, i kdybys měl plnou pravdu, proč se nepřizpůsobí zábavní průmysl? Proč se tohleto "pirátství" tak dlouho tolerovalo, ale když přišla snaha přes MegaBox prodávat legálně, tak je z toho mela? A proč si třeba nestěžují autoři knih, že existují knihovny, kde lidé zaplatí směšný poplatek a jejich knížky si prakticky zdarma půjčují? Dokonce si myslím, že spousta autorů je za to vděčná, protože má díky tomu jistý určitý objem prodeje. Knihy se vždy půjčovaly i mezi lidmi, a přesto dokážou dobří autoři zbohatnout. Osobně si myslím, že kromě systému distribuce je největší problém zábavního průmyslu to, že vydává hromadu odpadu. Neposlouchatelná hudba, filmy, které by bez speciálních efektů byly úplně o ničem - to je to, co se špatně prodává kvůli tomu, že to lidi zjistí dříve, než za to zaplatí.
Tam jde jasně o peníze, o které přišel zábavní průmysl.No, to by davalo smysl pouze v pripade, kdyby zabavni prumysl chtel provozovat podobnou sluzbu. Kdyz takovou neprovozuje, tezko soudit, zda uzivatele MU by ty penize nevynalozili za neco uplne jineho.
Co je tak těžkého na tom pochopti, že bez vlivu pirátství by se jim dařilo mnohem lépe?A kdyby přestali krmit vyžírky z MPAA, dařilo by se jim ještě líp, viz #28.
Nicméně pokud zábavní průmysl tvrdí, jak moc mu kvůli pirátství klesá zisk a jak kvůli pirátům musí propouštět, jaktože mu ve skutečnosti zisk i počet lidí v tom průmyslu zaměstnaných roste?Klesají mu zisky ze skutečné tvorby a zisk mu jde z vyhraných soudních sporů? Propouští umělce a zaměstnává právníky? No dobrá, asi ne...