abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    V reálném světě smícháním modré a žluté barvy vznikne barva zelená. V grafických editorech tomu ale tak není. Šárka Sochorová z ČVUT prezentovala na konferenci SIGGRAPH Asia 2021 možné řešení (Practical Pigment Mixing for Digital Painting) aneb blackbox Mixbox (online demo) snadno integrovatelný do grafických editorů s implementací modelu Kubelka-Munk. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Licence ale nedovoluje jejich použití v open source grafických editorech. Nemělo by platit Public Money, Public Code?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 08:00 | Zajímavý software

    ZombieTrackerGPS je lokální správce a prohlížeč záznamů tras z GPS lokátoru/navigace, napsaný s využitím knihoven KDE a Qt. Současná verze je 1.11, podrobnosti v seznamu změn.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    dnes 07:00 | IT novinky

    V OpenAI naučili neuronovou síť hrát Minecraft. Sledováním videí zveřejněných hráči této počítačové hry.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 06:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.7.0 správce digitálních fotografií a videí digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení. Nově je například podporován fotoaparát OM System OM-1 (Olympus). Aktuální digiKam je postaven na Qt5. Verze 8.0.0 bude postavena na Qt6. Vydána by měla být koncem roku. Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Zajímavý článek

    Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 70 tisíc vývojářů. Z Česka jich bylo 692. Ze Slovenska 229. Celkově bylo 91,88 % mužů a 5,17 % žen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    25.6. 00:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.0 open source komunikační platformy Mattermost (Wikipedie). Podrobnosti v dokumentaci. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    25.6. 00:33 | IT novinky

    Adventura VirtuaVerse je na portále GOG.com zdarma, akce trvá do 27. června.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.6. 14:22 | IT novinky

    Amazon představil našeptávač kódu Amazon CodeWhisperer. Jedná se o alternativu k GitHub Copilot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    23.6. 09:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 nástroje pro vytváření a úpravu snímků obrazovky Flameshot (GitHub) postaveného nad frameworkem Qt. Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    23.6. 08:00 | IT novinky

    Vyhledávač Brave Search slaví první rok své existence a představuje Goggles. Za rok bylo zodpovězeno 2,5 miliardy dotazů. Nové Goggles umožňují vytvářet a sdílet vlastní sady pravidel a filtrů pro výsledky vyhledávání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Na sociálních sítích nebo jiných webových diskuzích vystupuji pod
     (62%)
     (18%)
     (20%)
    Celkem 622 hlasů
     Komentářů: 29, poslední 24.5. 00:02
    Rozcestník


    Jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3

    Jiří Eischmann na MojeFedora.cz řeší, jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3. Pokud už používáte Fedora 36 Workstation, asi jste si všimli, že vzhled aplikací není tak konzistentní jako dřív. Aplikace, které jsou už portované na GTK 4 mají "ploché" téma vzhledu definované knihovnou libadwaita. Aplikace používající GTK 3 zůstávají u původního tématu Adwaita.

    17.5. 14:11 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.5. 14:56 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3
    To není toolkitem, ale konkrétními tématy (knihovnami). Adwaita je tradiční pro většinu linuxových distribucí a je OK, proč musí být libadwaita plochého zobrazení, je mi záhadou. Plasticita zobrazení zásadně zlepšuje strukturu zobrazovaných prvků. Ke 2D se uchylují jen zpátečníci ze Zeměplochy.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    xkucf03 avatar 17.5. 18:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3
    +1 Je to hloupá móda.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.5. 14:58 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3
    Naprosto tento trend nechápu. Sice GTK nepoužívám ale i KDE nese podobnou bláznovinu, kde s default grafického tématu oxygen, které má barevné 3D plastické ikony a barevné prvky se nahrazují tématem breeze, které je černobílé a ikonu utváří pouze tvar čb čar. Pro rychlost rozpoznání a orientaci je to mnohokrát pomalejší.
    18.5. 16:25 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3
    Přesně tak. Breeze ikony vypadají celkem pěkně, s výjimkou ikon „pro tlačítka“, které je velmi těžké od sebe rozlišit, asi protože jsou moc takové „čárové“ a mají komplikovaný tvar. Ten současný trend úplně plochého rozhraní moc nechápu, ale Material Design se mi líbí (spíš ten starší styl, kde byla použitá myšlenka rovných povrchů s barvou a hlavně stínem – takový kompromis mezi tím používat plastické tvary a používat ploché tvary), i ten v poslední době spěje spíš k úplné plochosti, bez stínů a výrazných okrajů, a to mi opět nevyhovuje. Ikony Material Designu mi vyhovují mnohem více než ty z Breeze, a to protože mají jednoduchý tvar, takže potom ani ta barva a stínování nejsou třeba.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    18.5. 20:11 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3
    To bude Androidem. Ale nezoufejte. Ti, co ale mají verzi 12, ví, že monochromatické rozhraní už není in a nahrazuje ho černobílá s dvěma doplňkovými barvami. Takže za rok ho budete mít i ve vašem oblíbeném desktopovém prostředí.
    25.5. 18:06 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3
    Ani bych se tomu nedivil.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    17.5. 16:31 Pepan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3
    Řadě uživatelů přijde písmo v GTK4 rozmazané a vede se o tom dlouhá diskuse na Gitlabu GNOME. Něco z toho jsou skutečné chyby a něco prostě vlastnost, na které vývojáři nehodlají nic měnit.
    Vývojáři GNOME opět nezklamali!
    17.5. 16:48 }|{
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3
    Maji radi osoby s plochou hrudi..
    17.5. 19:25 trannyhunter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3
    Napr tuhle?
    David Ježek avatar 17.5. 21:55 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3
    Nojo pravda, poslední dobou se stává, že některé aplikace / okna vypadají trošičku jinak, než jsem byl třeba zvyklý. Ale není to nic, co by zhoršovalo použitelnost a i s ohledem na přechodnost je mi to dost fuk - a to jedu na Tumbleweedu celou čtyřicítkovou éru GNOME hned se všemi novinkami průběžně. Čili za mě ok, na to že jde o přechodné období, to probíhá bez omezení použitelnosti desktopu.
    ondra05 avatar 17.5. 22:26 ondra05
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3
    Svět se přece kvůli motivům nezblázní.
    Patička: Co můžeš udělat dnes, odlož na pozítří a máš dva dny volna.
    18.5. 00:31 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3
    Exotický vzhled a nemožnost na něm nic moc měnit je jedna věc (a Adwaita rozhodně nikdy nebyla žádný designový skvost), stejně jako mimořádně strašlivý výkon GTK4 v některých velmi konkrétních aspektech, ale nejhorší je pro mě i v tom článku zmiňovaný totálně zmršený rendering fontů v GTK4. Zmiňovaná úprava settings.ini to zlepší jenom částečně, takže místo extrémně katastrofálně příšerného ve výchozím nastavení je to po úpravě jenom příšerné, ale i kdyby nic jiného, tak už jen kvůli tomu je pro mě GTK4 neakceptovatelné. Kvalita vykreslování písma je ta nejzákladnější věc č. 1, kterou GUI toolkit musí bezpodmíněčně mít, jinak je k ničemu. Písmo prostě člověk na monitoru čte pořád a všude. A vzhledem k tomu, jak bylo ukázáno, že je to vývojářům GTK úplně jedno a nehodlají na tom ani přes protesty veřejnosti nic měnit (to už je u vývojářů GNOME a GTK desítky let trvající tradice úplně ve všem, bezkonkurenčně nejvíc uživateli opovrhující vývojářská komunita na světě), pak se nedivím projektům, které s GTK definitivně končí.
    18.5. 07:22 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3
    K těm fontům se na Phoronixu vyjadřoval někdo z vývojářů…
    skunkOS avatar 18.5. 08:31 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3
    Lol on ten bastl fakt někdo používá?
    http://martinrotter.github.io
    19.5. 09:30 T.F.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zlepšit konzistenci mezi GTK 4 a GTK 3
    Tak fedoraci musi. KDE je tam odflaknuty a XFCE ci tabbed managery resi jen porouchani jedinci.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.