abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 549 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 20:12
    Rozcestník

    Klávesnice 101touch na Kickstarteru

    Společnost 101touch spustila na Kickstarteru kampaň na podporu své klávesnice. Jaké má spínače? Žádné. Jedná se o "tablet" s Androidem.

    12.12.2014 07:48 | Ladislav Hagara | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.12.2014 08:17 K>
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    az na to ze chybi hmatova odezva o stisku. to se mi vic libila ta klavesnice, kde kazde tlacitko je maly display. je tam hmatova odezva a zaroven se muze zmenit podle toho co klavesa znamena. akorat vyroba je asi drazsi
    Václav 12.12.2014 08:32 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Tohle ovšem dovede zobrazit i zajímavější ovládací prvky. Dovedl bych si to představit v lehkém sklonu nad pořádnou klávesnicí.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    12.12.2014 09:40 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Firma Senseg má niečo také pod názvom Feel Screen.
    Fluttershy, yay! avatar 12.12.2014 17:39 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    to se mi vic libila ta klavesnice, kde kazde tlacitko je maly display. je tam hmatova odezva a zaroven se muze zmenit podle toho co klavesa znamena.

    Maximus Optimus, či jak se to jmenovalo, měl normální Cherry ML. To si můžeš za několik stovek vyzkoušet na Cherry G84-4100. Žádné velké vítězství – většina osazenstva by preferovala nějaký obyčejný scissor switch.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    12.12.2014 09:28 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Nepouzitelna klavesnica s vlastnym OS? Bude to mat aj wifi a 3G modem, aby to vedelo odosielat rovno do NSA?
    14.12.2014 02:16 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    +1 a jeste mikrofon, kameru a biometricke snimace pro snadnejsi odemykani MS Windows, no proste pohoda, chapes, neee? ,-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    12.12.2014 10:00 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Jakoby nestačilo, že dnes prakticky nelze koupit telefon, na kterym se dá psát, většina tabletů to samý... tak zkurvíme i klávesnici k PC :-)
    14.12.2014 02:17 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Presne tak... asi si zajdu koupit lopatu a hrabicky a zacnu se radeji rejpat v zemi, nez vosahavat takove zrudnosti.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Marián Kyral avatar 12.12.2014 11:09 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Super věc je, že si můžu jednoduše nahrát klávesnici přesně na míru. Ovšem bez hmatové odezvy je to jaksi k ničemu :-(
    12.12.2014 12:45 comodet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Ja bych tedy nechtel psat kazdy tyden na jine klavesnici.. samozrejme pokud si z toho chcete udelat mixazni pult a prehazovat si na tom posuvniky podle vkusu je to dobry, ale klavesnici bych z toho nedelal.
    Marián Kyral avatar 12.12.2014 13:42 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    A kdo říkal, že budu mít každý týden jinou klávesnici? Naopak, vyberu si na začátku a pak to měnit nebudu. Výhoda je, že nejsem ničím omezen a můžu mít enter jaký chci, shifty jaké chci, rozmístění kláves jaké chci. Jediné, co by se eventuálně mohlo měnit, by byly barvy. Rozlišení den/noc případně dle ročních období.

    A ten speciální herní mód taky vypadá moc pěkně. Připomíná mi to deskovky. Škoda, že na hry už nějakou dobu nemám vůbec čas.
    14.12.2014 02:19 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Rekni rovnou, ze ti chybela ruzova klavesnice... No ty vole, klavesnice podle rocniho obdobi... To je uz fakt moc, uz rozumim, ze si to svoje kupce najde :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Marián Kyral avatar 14.12.2014 08:26 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Na růžovou sice nejsem, ale moje dcerky by ji jistě ocenily ;-)
    12.12.2014 18:39 bronie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Mohlo by to být dobré jako doplněk ke klávesnici na speciání věci - ovládání gimpu, mixážní pult, ... Prostě používat ji místo dotykového displeje, aby nebyl upatlaný. :-)
    Václav 12.12.2014 13:28 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Vážně nikoho nenapadne jak by to využil jako přídavný ovladač? :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    xkucf03 avatar 13.12.2014 01:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru

    To je ale otázka, proč si kvůli tomu kupovat nové zařízení – jako přídavný ovladač dá použít třeba starší odložený tablet nebo mobil + vhodný software.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Josef Kufner avatar 13.12.2014 12:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    A nebo prostě další displej položený vedle klávesnice. Viděl jsem cca 12" displeje do USB, pokud by to bylo dotykové, můžeš tam přešoupat toolbary z aplikace a mአhotovo.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.12.2014 17:36 waseq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru

    To je ale otázka, proč si kvůli tomu kupovat nové zařízení – jako přídavný ovladač dá použít třeba starší odložený tablet nebo mobil + vhodný software.

    Pro KDE a Android existuje KDEConnect. Mimo jine to umi (omezene) klavesnici, tenhle prispevek na tom pisu, ze zvedavosti. :) V kombinaci s perem a handwriting recognition by to mozna mohlo mit smysl.
    14.12.2014 02:21 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Vubec... nikdy v zivote jsem nevyuzil ani ty "multimedialni" klavesy na ruznych klavesnicich. Ja bych spise uvital nezprznene HW klavesnice, s rozestupy mezi funkcnimi klavesami, atd. Jako to melo lenovo T61,400 atd... Ne ty mrzaky, co vyrabeji dneska. Na ovladani systemu mi bohate staci tech cca 100 klaves, ktere mam ted. Nepotrebuju dalsi. Na co jako?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Bystroushaak avatar 15.12.2014 11:01 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Ono by to mohlo dávat smysl při programování, kdy by sis místo klávesových zkratek namapoval přímo různé ikonky na všechny možné makra a editace (například vlož map(lambda x: |, data)).
    mirec avatar 15.12.2014 12:24 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru

    Myslím, že väčší zmysel má vytvoriť si 2-3 klávesové snippety na takéto často používané konštrukcie než presúvať ruku na iné zariadenie. Tým jednoducho čas neušetrím. Inak v pythone ani moc snippety nepoužívam, píšem síce najviac kódu v pythone, ale oproti javascriptu je to znesiteľné. V takom javascripte si za bežných okolností ani nespomeniem ako štandardne u mňa vyzerá začiatok a koniec súboru s jQuery:

    (function ($) {
    $(function() {
    |
    });
    }(jQuery));
    
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Bystroushaak avatar 15.12.2014 16:01 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Myslím, že väčší zmysel má vytvoriť si 2-3 klávesové snippety na takéto často používané konštrukcie než presúvať ruku na iné zariadenie.
    No, tak to samozřejmě mám (tohle je win+m, pak mám ještě na filter win+f). Jen prostě s něčím takovým by to mohlo být intuitivnější, protože vidíš tu ikonku.
    17.12.2014 08:46 ed | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    nemohlo. rychlost klavesnice + klavesovych skratiek je dana tym, ze ruky su presne tam, kde maju byt. nepotrebujem na klavesnicu pozerat, pretoze mam ruky polozene tak, ze pisem presne to, co chcem. prekladat ruku na mys, alebo akekolvek ine zariadenie kvoli jednemu kliku na makro je volovina. je to pol sekundy tam, pol sekundy naspat + najst symbol (ocami, pretoze nahmatat ho nemam z principu sancu) a kliknut. kolko klavesovych skratiek (hoc aj z emacsu) sa da klavesnicou nasupat za tento cas? asi celkom dost vela :)
    Bystroushaak avatar 17.12.2014 10:12 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    No, však nikdo neříká, že si to máš dávat za hlavu. Můžeš to mít hned vedle klávesnice, kde pro tebe bude stisknutí stejně drahé, jako přehmátnutí na myš. Což se může zdát hodně, ale v případě různých snippetů ti to pořád ušetří spoustu času a nemusíš dávat takové superkomba jako v případě zkratek. Nehledě tedy na to, že tohle by mohlo vkládat rovnou stringy a tedy fungovat ve všech programech.
    Fluttershy, yay! avatar 17.12.2014 10:19 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    V čem je to lepší než zapíchnout tu klávesnici na Teensy se slušným firmwarem?

    AutoKey znáš?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    mirec avatar 15.12.2014 12:20 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru

    Ja mám starý thinkpad a minimálne hlasitosť používam. Vlastne iné multimediálne klávesy nemám ani nechcem ale ovládanie hlasitosti je skvelé vďaka hardvérovému mute obvodu. Toto by mali montovať do každého notebooku povinne nech sa dá zvuk vypnúť ešte počas bootu a nie že na konferencii počujem každú chvíľu zvučku windows.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Fluttershy, yay! avatar 12.12.2014 17:42 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Co takhle vzít Teensy a nahrát si do něj firmware dle vlastního uvážení?

    Na prototypování fyzických rozložení se zase hodí nějaký krám, který umí přesně řezat akrylát nebo tak něco; sdrátovat si v něm pak spínače je snadné.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    12.12.2014 15:16 rws
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Cim dele se snazim psat na onscreen klavesnici Androidu, tim vic me to ujistuje, jaka je touch screen vlastne blbost.

    Jak psali jini, neni hmatova odezva. Na normalni klavesnici sice taky nepisu vsema deseti a tak se obcas potrebuju se synchronizovat, ale vetsinou macknu dost presne tam, kde ma pozadovana klavesa byt. A kdyz se nahodou netrefim uplne presne (napr. mezi dve klavesy), tak to hned citim a muzu prst presunout spravne.

    Pred Androidem jsem mel N900 a pres jeji maly pismenka jsem psal dost presne a rychle. Na tom Androidim shitu se psat neda a je jedno, jestli mam Hackers keyboard s kompletnim layoutem a malyma pismenkama, do kterych se opravdu spatne strefuje, nebo mam standardni HTC Sense klavesnici, kde se taky opravdu spatne strefuju, protoze to ma zase jinej layout a pismenka nejsou tam, kde je ocekavam.

    A kdyz obcas hraju nejaky hry nebo pouzivam nejakou aplikaci na Androidu, tak zjistuju, ze kdyz neco na touch screenu prstem delam, tak pod ten prst nevidim, takze se hodne casto nestrefim presne tam, kam jsem chtel. To me teda privadi k zaveru, ze prste na touchscreenu se da tak akorat posouvat cela stranka, ale kdyz potrebuje clovek neco presne umistit, tak samozrejme nemuze videt pod prst. Takze mys a klasicka klavesnice zustavaji na spicce a touch screen je pouze omezene reseni.
    Fluttershy, yay! avatar 12.12.2014 17:44 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Cim dele se snazim psat na onscreen klavesnici Androidu, tim vic me to ujistuje, jaka je touch screen vlastne blbost.

    Softwarová klávesnice fungující jako před 140 lety je skutečně blbost, ale což takhle něco na způsob MessagEase?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    12.12.2014 15:24 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    To bude mít klávesnicofil kolibáč radost, nastaví si tlačítka ve tvaru chobotnic a bude nad tím masturbovat.
    12.12.2014 15:46 Pučmeloun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Kolibáč a chobotnice? To se mi nějak nezdá! Takhle poníci...
    Václav 12.12.2014 15:57 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Ono se to dá i kombinovat :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    12.12.2014 18:45 bronie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Žádný chobotnice, poníků je dost. Místo Enteru princezna Celestia, F3 (=čtení souborů) by byla Twilight Sparkle a místo Escape třeba Spike. :-D
    Fluttershy, yay! avatar 12.12.2014 17:46 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    wat.

    #ErgoDoxMasterRace
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    12.12.2014 21:54 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    ErgoDoxMasterRace

    tak možná by šla rozříznout na dvě půlky a podložit, nahrát do toho ten layout už by nebyl takový problém :-)

    Vážněji, co se dotykových displejů týče, asi nejlepší nápad mi připadá ten Senseg zmiňovaný o pár komentů výše, ono by z principu nemělo být tak těžké elektrikou "oblbnout" prsty tak že by si myslely že povrch je drsný nebo jsou na něm drážky (což hodně pomáhá při psaní) a zároveň to nebylo mechanicky namáhané (což pomáhá životnosti dílů a jednoduchosti výroby).
    Fluttershy, yay! avatar 12.12.2014 22:52 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru

    Mně hlavně nedochází, k čemu vůbec to oblbování (přestože ta technologie je zajímavá, navíc prý jde prsty oblbnout ultrazvukem).

    • Na dotykovém displeji můžu psát de facto gesty (viz třeba MessagEase).
    • Začíná se experimentovat s náramky, které snímají svalovou aktivitu, takže půjdou použít na psaní i ve vzduchu (a zase, netřeba se vázat na historickou QWERTY).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.12.2014 05:14 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    • I to psaní gesty může být problematické když na displej vůbec nevidíte, třeba když píšete v chůzi nebo při řízení auta. Třeba auta Tesla dotykovými displeji nahrazují čistě mechanické ovládací prvky, ke kterým prostě při řízení otáčet hlavu nebudete.
    • Náramky a psaní ve vzduchu jsou jedna věc, dotyková odezva je věc druhá. Bříška prstů jsou velmi citlivá, a není je nutné při interakci se zařízením využít jen k simulaci klasických kláves.
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2014 12:21 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    V telefonech bývá zvuková odezva při stisku tlačítek. Podle nějakého výzkumu to dokáže docela dobře nahradit chybějící hmatovou odezvu. Jo, hmatová odezva se taky hodí. Ale moje pointa je, že proč bychom se měli s novou technologií omezovat na staré paradigma ovládání?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    pavlix avatar 13.12.2014 13:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    V telefonech bývá zvuková odezva při stisku tlačítek.
    První věc, co vypínám, aby neobtěžovala mně a okolí. Zvuková odezva je jedna z těch věcí, které patří do starého světa, kdy člověk chodil ke stroji a nenosil si ho všude s sebou. Výrobci mobilů na to přišli velice brzy, když zavedli vibrační vyzvánění, které sice slyšet je, ale v běžném prostředí už se to ztratí, pokud člověk nepoloží mobil na nějakou desku.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2014 12:24 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Navíc, problém dotykových displejů je úplně jiný, a sice že na stisk klávesy skutečně stačí dotek, ergo nelze prsty nechávat na displeji, ergo zápěstí jsou více namáhaná. Proto také nutnost jiného typu vstupní metody.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.12.2014 12:46 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    problém dotykových displejů je úplně jiný, a sice že na stisk klávesy skutečně stačí dotek

    To ale není problém dotykových displejů, to je problém softwaru který ty displeje ovládá. Ten důvod proč se spojuje dotek se stiskem klávesy je přeci zřejmý - aby uživatel obdržel kýženou hmatovou odezvu. Ani před deseti lety nebyl problém například měřit sílu přítlaku na kapacitní snímače. A softwarově řízená hmatová odezva tomu dává nový rozměr. A to nemluvím o lidech s různým postižením zraku...
    13.12.2014 17:31 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Nevíte, zda podobné úpravy pro Android existují, tj. zda je možné nějak na mobilu nějak nastavit, aby reagoval na zmáčknutí, nikoliv na dotek? Bohužel poslední použitelný mobil s dotykovým displayem, který jsem měl, byl P990i. Od té doby, co do mobilu dávají kapacitní displaye (a nedávají tlačítkovou klávesnici), je pro mě jejich ovládání opravdu velmi nepohodlné.
    13.12.2014 18:05 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Bohužel nevím, a očekával bych že to na systémové úrovni u současných modelů rozhodně nepůjde, i když by to hardware umožňoval. Ono cpaní více úrovní tam, kde většině uživatelů stačí jedna by bylo pro výrobce digitizérů zbytečné plýtvání.. Autokalibrace něčeho takového nemusí být vůbec hračka (člověk má ruce různě vodivé a navíc může po displeji šmatlat i v dešti nebo špíně, prachu) a k čemu to všechno když drtivá většina uživatelů po displeji šmatlá jen aby si zabrouzdala po www a popřípadě poslala nějakou tu sms...

    Častěji se dnes člověk setká s opačným a (mimo výjimečných případů s upatlanými prsty) nepoužitelným ovládáním bez kontaktu s obrazovkou. Ale určitě existují i modely s podporou tlakového rozlišení (v několika málo specializovaných aplikacích..), androidí API to samozřejmě už dávno umí.

    Zmáčknutí displeje prstem navíc ubere na přesnosti, což lze pochopit (měkký prst se prostě po displeji víc "rozplizne"). To je samozřejmě zase věc softwaru, jakou přesnost vyžaduje, ale bez hmatové odezvy je obsluha takové věci taky spíš otrava. Prostě čekáme na něco jako je ten Senseg, bych řekl :-)
    13.12.2014 18:39 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    drtivá většina uživatelů po displeji šmatlá jen aby si zabrouzdala po www a popřípadě poslala nějakou tu sms...
    Však já po většinu času taky, i když jen v nejnutnějších případech, kdy není možné použít alespoň notebook. Přeci jen probudit počítač, přihlásit se na web T-mobilu a poslat SMS odtam, je pro mě většinou mnohem rychlejší než se snažit text napatlat prstem. Proto taky teď pokukuji po BlackBerry Q5 nebo Q10, ale mám strach, že to bude jen další kompromis, tedy vyhozené peníze.

    Zmáčknutí displeje prstem navíc ubere na přesnosti
    Právě proto mi také chybí rezistivní displeje, které šlo ovládat venku ostrým stylusem, v kanceláři tužkou, při obědě vidličkou... Vím, že pro kapacitní se dají taky stylusy koupit, ale jsou takové tlusté (takže pro přesné ovládání to také moc není), navíc jsem neviděl mobil, do kterého by takový stylus šel schovat.
    13.12.2014 21:43 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Právě proto mi také chybí rezistivní displeje, které šlo ovládat venku ostrým stylusem, v kanceláři tužkou, při obědě vidličkou...

    Navíc rezistivní displej netrpí problémy například pod vodou a vůbec v mokrém prostředí - věci co jsou určené do extrémních podmínek a zároveň potřebují dotykovou obrazovku, rezistivní displeje mají. Rezistivní displej (alespoň v podání v kterém jsem ho kdysi používal já) navíc tak trochu hmatovou odezvu měl - prostě to stisknutí bylo mechanické, bylo to cítit (těžko to popsat). Je to celkem logické. Ale je to složitější na výrobu a na odladění (kalibraci). Při tom množství se to nevyplatí.

    Myslím že s použitím gest (a čučením na displej) se dá psát dnes poměrně rychle, viz zmiňované MessagEase, Flit keyboard a podobné. Bez koukání to nejde, ale to nešlo, popravdě, ani na rezistivních kouscích. Vždy platilo, že HW klávesnice je prostě HW klávesnice, ať je jakkoli malá, člověk se na ni koukat nemusel (a popravdě ani na to co psal, a stejně to napsal dobře, aniž potřeboval různé chytré napovídače co napovídají leda tak blbosti..).
    pavlix avatar 13.12.2014 22:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Njn, mám klasický málotlačítkový telefon, kde musíš opakovaně mačkat tlačítko, abys dostal kýžený znak. Nikdy jsem nepoužíval T9 právě proto, abych se nemusel zírat na display. Někdy je ten pokrok takový zpátečnický ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.12.2014 02:26 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    +1 tak tak, kdyz jsem mel jeste nokii, nedelalo mi problem, bez T9 napsat dve smsky ve skole pod lavici, nebo pri rizeni auta, aniz bych ocima nesledoval cestu. Zato kdykoliv jsem zapnul T9, mel jsem chut s tim za minutu prasknout o zed. Stejne tak vsechny ty imbecilni doplnovaci funkce na androidu, ktere vi nejlepe, co chci napsat. Presne poznam lidi, kteri to maji. V kazde sms jim to napise minimalne jednu totalni kravinu.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    pavlix avatar 14.12.2014 10:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    aniz bych ocima ne...
    :)

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bystroushaak avatar 15.12.2014 11:06 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Začíná se experimentovat s náramky, které snímají svalovou aktivitu, takže půjdou použít na psaní i ve vzduchu (a zase, netřeba se vázat na historickou QWERTY).
    Reference: Myo - Gesture control armband by Thalmic Labs
    Luk avatar 13.12.2014 00:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Raději bych spustil kampaň na rozjezd výroby pořádných klávesnic, tuhých, robustních, se správnými rozměry kláves a hladkým chodem, bez hromady všelijakých zbytečných kláves navíc. Prostě takových klávesnic, jaké se běžně dělaly v 90. letech.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2014 00:32 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    rozjezd výroby

    Kdo to zaplatí? Vybavení pro sériovou výrobu není vůbec levné.

    tuhých, robustních

    Ještě furt se dělají.

    se správnými rozměry kláves

    To je co?

    hladkým chodem

    Ještě pořád se dělají.

    jaké se běžně dělaly v 90. letech

    V 90. letech se hlavně začalo masivně šetřit a dělat se zvěrstva jako tohle.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Luk avatar 13.12.2014 01:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Kdo to zaplatí? Vybavení pro sériovou výrobu není vůbec levné.
    Zájemci, kteří na to přispějí ve crowdfundingové kampani (podobně jako na ten 101touch) ;-)
    Ještě furt se dělají.
    Bohužel už jsem na takovou řadu let nenatrefil. Tedy aspoň tam, kde jsem si mohl nějaké klávesnice vyzkoušet. Podle fotek v e-shopech to nepoznám.
    To je co?
    To je například velký Enter nebo standardní (nezmenšené) rozměry funkčních kláves.
    Ještě pořád se dělají.
    Dtto jako výše.
    V 90. letech se hlavně začalo masivně šetřit a dělat se zvěrstva jako tohle.
    To nejbrutálnější šetření přišlo až v novém tisíciletí. Když například porovnám, co dával Compaq kdysi jako standardní klávesnici ke svým PC a co dává teď HP/Compaq, tak je to docela podstatný rozdíl (k horšímu).

    V posledních letech mi to připadá jako soutěž o co nejzhovadilejší klávesnici. Desktopové klávesnice konvergují k těm notebookovým (čím dál plošší klávesy, menší tvarování, malý zdvih...), je snaha zmenšovat funkční klávesy, přicpávat tam všelijaké další klávesy a tlačítka (zlatou medaili dávám za trojici tlačítek nad šipkovým blokem, z nichž jedno je "Power off" - opravdu luxusní záležitost :-D ) atd.

    Hodně velký úder o futro musel inkasovat ten, kdo navrhl klávesnice u novějších Thinkpadů. Usoudil totiž, že funkční klávesy jsou přežitek a že je lepší na ně defaultně dát ovládání hlasitosti, jasu podsvícení atd. Jde to přepnout do "legacy režimu", ale pokud člověk ve standardní instalaci widlí (tedy i s bloatwarem od Lenova) chvilku podrží Fn + funkční klávesu, ve snaze změnit hlasitost, vyskočí na něj dialog, který umožňuje se legacy režimu zbavit (ale nejde se zbavit toho dialogu, leda ten celý shit deaktivovat). Ovšem doslova zlatý hřeb je tmavě červený potisk funkčních kláves, takže při trochu horším světle už je potřeba odpočítávat klávesy, aby člověk stiskl F5 a ne třeba F6.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2014 12:14 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Bohužel už jsem na takovou řadu let nenatrefil. Tedy aspoň tam, kde jsem si mohl nějaké klávesnice vyzkoušet. Podle fotek v e-shopech to nepoznám.

    Unicomp, Topre (Realforce), Filco MJ2,…

    Spíš by byl relevantní (leč pravděpodobně spíš neúspěšný) business plan importovat to.

    Zájemci, kteří na to přispějí ve crowdfundingové kampani (podobně jako na ten 101touch) ;-)

    To naopak relevantní business plan není prakticky vůbec. Pro představu: MOQ Cherry Corp. na lehkou modifikaci spínačů („ergo clear“) je IIRC 750 tisíc kusů. S klávesami je u spousty OEM podobné. Unicomp má problém obnovit výrobu SSK. Jo, teďka vzniká Uniqey, ale za tím stojí monstrum GMK. Potenciálně zajímavý startup je leda při úzké spolupráci s Čínou (jako to dělá třeba Matias), ale to není sranda.

    se správnými rozměry kláves
    To je například velký Enter nebo standardní (nezmenšené) rozměry funkčních kláves.

    [citation needed]

    V posledních letech mi to připadá jako soutěž o co nejzhovadilejší klávesnici.

    Rozdíly jsou minimální oproti tomu, co bylo před IBM Model M.

    To nejbrutálnější šetření přišlo až v novém tisíciletí.

    To je jenom do důsledku dotažený nástup asijských klonů provázející masivní rozšíření PC. IBM Model M stál v 80. letech cca 250 tehdejších USD, a to prakticky jenom díky velkovýrobě pod IBM (připomínám, že nějak se muselo pokrýt R&D) – kdo by to v době SoHo PC platil?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Luk avatar 13.12.2014 13:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Unicomp, Topre (Realforce), Filco MJ2,…
    Je to možné. Ale pokud se s nimi nesetkám v reálu, nemám je možnost vyzkoušet a tedy mohu těžko soudit, zda by mým kritériím vyhověly.
    To naopak relevantní business plan není prakticky vůbec.
    O business planu tu řeč nebylo. Zprávička je o crowdfundingu na jakousi "inovativní" klávesnici, tak jsem na počátku kontroval tím, že bych uvítal crowdfunding spíše na něco jiného.
    [citation needed]
    Na co? Chci to pro sebe (podle svých pravidel), tak nemám důvod kohokoli citovat.
    Rozdíly jsou minimální oproti tomu, co bylo před IBM Model M.
    Ale to neznamená, že bychom se měli vracet do té "horší" doby. Mimochodem IBM Model M ještě mám někde ve skříni (zakoupenou kdysi s IBM PS/2 Model 90), sice s pár klávesami nefungujícími, ale třeba by se dala opravit a zase používat ;-)
    kdo by to v době SoHo PC platil?
    Třeba ten, kdo to používá jako pracovní nástroj ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2014 13:19 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Luk avatar 13.12.2014 13:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Díky, mrknu ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xkucf03 avatar 13.12.2014 12:38 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Ještě furt se dělají. … Ještě pořád se dělají.

    Dělá se kde co, ale klávesnici za pár tisíc si člověk koupí spíš výjimečně. Jako druhou klávesnici jsem nedávno kupoval Dell KB212-B za tři stovky – taky se to dá používat, i když s tou dasKeyboard to nejde srovnávat.

    Většina lidí prostě potřebuje klávesnici za pár stokorun, nechce za to dávat tisíce. A dobrých klávesnic v této kategorii moc není.

    Ad Luk:

    Raději bych spustil kampaň na rozjezd výroby pořádných klávesnic, tuhých, robustních

    Mohla by být rozdělená na dvě části jako ErgoDox.

    se správnými rozměry kláves

    Za mě velký backspace a velké shifty.

    bez hromady všelijakých zbytečných kláves navíc

    Takové ty klávesy, které jsou nacpané mezi šipkami a blokem nad nimi, jsou na zabití, zvlášť když tu klávesu omylem stiskneš a ona ti vypne/uspí počítač. Totéž nad číselným blokem.

    Ale naopak druhá řada funkčních kláves (F13-F24) by byla fajn. Nebo levý blok dodatečných kláves jako na sunovských klávesnicích.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 13.12.2014 12:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru

    P.S. a taky by na té klávesnici neměla být nevyžádaná reklama na MS Windows.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luk avatar 13.12.2014 13:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Mohla by být rozdělená na dvě části jako ErgoDox.
    To si nejsem jistý, zda bych to ocenil. Beze změny psacích návyků spíše ne.
    Za mě velký backspace a velké shifty.
    Velký backspace určitě. Co se týká levého shiftu, tak jsem tak půl napůl nerozhodnutý, jestli raději velký nebo jestli tam mít to zpětné lomítko navíc, protože to je taky docela příjemná věc.
    Takové ty klávesy, které jsou nacpané mezi šipkami a blokem nad nimi, jsou na zabití, zvlášť když tu klávesu omylem stiskneš a ona ti vypne/uspí počítač.
    Právě proto jsem zmínil ten vypínač. Když jsem zmíněnou klávesnici používal, samozřejmě se mi párkrát povedlo si to zmáčknout (ono to určitě jde nějak vyřadit, ale neměl jsem sílu po tom pátrat).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.12.2014 12:51 Kosac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Právě proto jsem zmínil ten vypínač. Když jsem zmíněnou klávesnici používal, samozřejmě se mi párkrát povedlo si to zmáčknout (ono to určitě jde nějak vyřadit, ale neměl jsem sílu po tom pátrat).

    Jj. Dalo se to vydloubnout. Tomu, kdo to vymyslel bych implantoval jeste par dalsich POWER tlacitek na nahodna mista po klavesnici. Treba mezi N a M apod. Treba by se mu rozsvitilo.
    14.12.2014 02:31 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    SOUHLAS. Jsem pro. Je treba taky davat najevo nesouhlas s tema srackama, co se dneska prodavaji. Mlcet a kupovat to, je spatne. Vyrobci pak nabyvaji pocitu, ze se to vsem libi. Nelibi, ty zmrzacene chicletove klavesnice jsou jediny duvod, proc dodnes pouzivam prehistoricky notebook. Zmrzacene telefony bez klavesnice jsou duvod, proc pouzivam 3 roky Xperii pro mk16i, i kdyz mi ji google za tu dobu nacpal sra-kama pres aktualizace a uz se skoro nehne - ma jen jedno jadro.

    Mimochodem zaplatit vyvoj a vyrobu? Proc, kdyz vsechny dobre veci se uz vyrabely. Jen byly odlozene a zaslapane kvuli tomu, ze dneska 9/10 uzivatelu preferuje design pred uzitnou hodnotou.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Fluttershy, yay! avatar 14.12.2014 02:38 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Jen byly odlozene a zaslapane kvuli tomu, ze dneska 9/10 uzivatelu preferuje design pred uzitnou hodnotou.

    Pokud se budeme bavit o klávesnicích, tak byly odložené kvůli odepisování hardwaru v institucích/podnicích, hygieně nebo kompatibilitě – nebo kvůli neochotě připlatit si za kvalitu nebo opravy.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    pavlix avatar 14.12.2014 11:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Vyrobci pak nabyvaji pocitu, ze se to vsem libi.
    Tak výrobcům je to hlavně jedno. Když se to prodává, tak je to všechno ok.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.12.2014 02:13 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Tak to uz je zas-ana uchylka... Uz 4 roky pouzivam archaicky mobil jen proto, ze ma HW qwerty. Ani stadem volu by mne nikdo nepresvedcil, koupit si nejakou placku bez hw klavesnice. To se radeji rozloucim s androidem a prejdu k nokii 5110.

    No a tedka nejakej uchyl zacne vyrabet DOTYKOVOU KLAVESNICI K PC????? WTF? Kdo takovou zrudnost muze chtit?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Rezza avatar 14.12.2014 19:11 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Ja mam trebas na mobilu HW klavesnici. Ne kvuli psani, ale kvuli ovladani systemu. Proste mam neco jako krunner na telefonu. Na home screen napisu dve pismena aplikace a nehledam ikonu, rovnou jdu na web, vytacim cisla... I kdyz ano, psani poslepu to zjednodusuje.
    14.12.2014 22:41 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Jaky mas telefon? :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Rezza avatar 15.12.2014 15:37 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    BlackBerry Passport.
    14.12.2014 21:02 JoHnY3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Kdyz jsme u klavesnic, tak nevedel by nekdo o low-profile scissor switch EN/CZ klavesnici velkeho rozlozeni s malym enterem na vysku? Logitech Ultra X mi pred par lety umrel a jako nahradu mam low-profile membranovku Chicony KU-0837. Slouzi vyborne, ale chod nedosahuje kvalit Logitechu natoz klavesnic ve starsich ThinkPadech.

    Narazil jsem na Fujitsu KB900 a KB521, ale nejspis jsou to gumaky jako Chicony, takze asi nedavaji moc smysl.
    Conscript89 avatar 15.12.2014 10:36 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Tkay mam Logitech Ultra X (dokonce 2, jednou doma, jednou v praci). Prubezne se divam co koupit az mi jednou odejde, ale nemuzu najit :/
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    pavlix avatar 15.12.2014 10:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Aha, to je ta klávesnice, co mám já. Mně by vyhovovala, až na to, že je trochu moc slyšet, uvažuju o výměně za nějakou tišší.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.12.2014 17:42 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice 101touch na Kickstarteru
    Jeva ta je sympaticka :-) A ma ZATIM jenom par multimedialnich klaves... hehe, jeste takova nemoderni, nezkazena :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.