abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.2 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky Immich, Immich Machine Learning, uv a RustDesk Client.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | Zajímavý článek

    Christian Schaller z Red Hatu na svém blogu popsal své zkušenosti s používáním AI při vývoji open source aplikací pro Linux. Pomocí různých AI aktualizoval nebo vytvořil aplikace Elgato Light GNOME Shell extension, Dell Ultrasharp Webcam 4K, Red Hat Planet, WMDock, XMMS resuscitated (aktualizace z GTK 2 a Esound na GTK 4, GStreamer a PipeWire) a Monkey Bubble. SANE ovladač pro skener Plustek OpticFilm 8200i se mu zatím nepovedl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 19:44 | IT novinky

    Americké firmy Tesla a SpaceX postaví v texaském Austinu moderní komplex na výrobu čipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí projektu s názvem Terafab budou dvě moderní továrny na výrobu čipů – jedna se zaměří na automobily a humanoidní roboty, druhá na datová centra ve vesmíru. Uvedl to generální ředitel těchto firem Elon Musk. Projekt by podle odhadů měl stát 20 miliard USD (zhruba 425 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.11 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:44 | Bezpečnostní upozornění

    Ubuntu 26.04 patrně bude ve výchozím nastavení zobrazovat hvězdičky při zadávání hesla příkazu sudo, změna vychází z nové verze sudo-rs. Ta sice zlepší použitelnost systému pro nové uživatele, na které mohlo 'tiché sudo' působit dojmem, že systém 'zamrzl' a nijak nereaguje na stisky kláves, na druhou stranu se jedná o možnou bezpečnostní slabinu, neboť zobrazování hvězdiček v terminálu odhaluje délku hesla. Původní chování příkazu sudo

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    22.3. 21:33 | Komunita

    Projekt systemd schválil kontroverzní pull request, který do JSON záznamů uživatelů přidává nové pole 'birthDate', datum narození, tedy údaj vyžadovaný zákony o ověřování věku v Kalifornii, Coloradu a Brazílii. Jiný pull request, který tuto změnu napravoval, byl správcem projektu Lennartem Poetteringem zamítnut s následujícím zdůvodněním:

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 27
    22.3. 17:22 | Nová verze

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 163 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.3. 15:22 | IT novinky

    Eric Lengyel dobrovolně uvolnil jako volné dílo svůj patentovaný algoritmus Slug. Algoritmus vykresluje text a vektorovou grafiku na GPU přímo z dat Bézierových křivek, aniž by využíval texturové mapy obsahující jakékoli předem vypočítané nebo uložené obrázky a počítá přesné pokrytí pro ostré a škálovatelné zobrazení písma, referenční ukázka implementace v HLSL shaderech je na GitHubu. Slug je volným dílem od 17. března letošního

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    21.3. 15:11 | Zajímavý projekt

    Sashiko (GitHub) je open source automatizovaný systém pro revizi kódu linuxového jádra. Monitoruje veřejné mailing listy a hodnotí navrhované změny pomocí umělé inteligence. Výpočetní zdroje a LLM tokeny poskytuje Google.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1140 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    Kódování videa na GPU patentováno

    Technologie kódování videa pomocí grafického procesoru (GPU) byla v USA patentována. Vlastníkem patentu je firma Microsoft, která žádost o patent podala v roce 2004. Je samozřejmě otázkou, jak patent týkající se akcelerace práce s grafickým materiálem na grafickém akcelerátoru obstojí v případném soudním sporu.

    13.10.2010 10:00 | Luboš Doležel (Doli) | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.10.2010 10:23 elnino4564
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    microsoft asi nemá chrbtovú kosť.
    13.10.2010 13:11 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Malý a měkký nemá žádné kosti :-)
    13.10.2010 10:55 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Honem, běžím si patentovat provádění výpočtů s plovoucí desetinnou čárkou na FPU! :)
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    13.10.2010 10:59 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    seriozne - 2x som sa pozeral, ci to nie je sekcia humor .. bohuzial nie
    Ondroid avatar 13.10.2010 11:58 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Teď si Microsoft dá ještě patentovat zpracování strojových instrukcí pomocí procesoru a jsme všichni úplně v řiti.
    Grunt avatar 13.10.2010 12:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Ono to mužná někomu přijde vtipné, ale jinak Microsoft je i u nás patentový trol s největším držením platných patentů(nevím jak dlouho vydrží GID) (nebo se mi aspoň nepodařilo zatím najít většího).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Pavel Stárek avatar 13.10.2010 12:52 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    No, z toho výpisu je také zajímavý patent
    2003-26013 - Importing and exporting hierarchically structured data
    Znamená to snad, že nemohu (například) ve své aplikaci importovat a exportovat xml (respektive jakékoliv) soubory? Je to tedy velmi výživné, opravdu mi připadá, že si někdo zažádá o patent, například "psaní ručně na papír" a patentové úřady mu ho vesele schválí. Chápu, že si asi mohu dát patentovat nějaký "převratný" algoritmus, ale takovéhle základní věci? To mi hlava nebere :-(
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Grunt avatar 13.10.2010 13:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Těch zajímavých patentů je rozhodně víc. A určitě se to netýká jen Microsoftu(znovu netuším jak dlouho vydrží GID). Microsoft jich má asi ze všech těch trolů nejvíc a nejnesmyslnější. Holt má na ty úřady asi nějaké speciální páky.
    Znamená to snad, že nemohu (například) ve své aplikaci importovat a exportovat xml (respektive jakékoliv) soubory?
    To nemám páru. Je potřeba se do toho patentu podívat a přečíst si nároky. Osobně tipuju, že zas pujde o patent, který se týká (resp. vznikl společně s…) nějaké jejich inovativní aplikace, ale obecnost těch claimů z toho nijak nevyřazuje všechny ostatní, které fungují pomocí stejné metody.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 13.10.2010 13:12 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Holt má na ty úřady asi nějaké speciální páky.
    Jestli jsem americký patentový systém pochopil, patentovat si může kdo chce téměř co chce. O tom, jestli na to má právo, rozhoduje až soud v případě napadení takového patentů. Což dává trollingu naprosto luxusní prostor
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Grunt avatar 13.10.2010 13:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Ne, ne. Je to naprosto stejné jako u nás. Musí to schválit vždy nějaký úřad s přihlédnutím k několika podmínkám (jednou z nich je i zákonem daná patentovatelnost takového vynálezu). Ještě o mnohem větší množství a ještě nesmyslnější se třeba Microsoft pokoušel, ale úředníci je nepustili. Jenže ty neplatné už nejsou tak zajímavé jako ty platné.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 13.10.2010 13:32 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Jo, to jo... Úřad v USA potvrdí dvě věci:

    - Věc je patentovatelná podle právního řádu (že ten je naprd, to je nezajímá)

    - Nabyvatel patentu je první, kdo s tím přišel na patentový úřad (nikoliv první, kdo to přivedl na svět)

    A hlavně druhý bod je podle mě problém, protože já si můžu patentovat něco, co jsem nevymyslel a dost těžko se s tím pak bojuje
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    13.10.2010 13:57 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    S těmahle bodama myslím není problém. Problém je v tom, že patentový úřad nezkoumá, zda se nepatentuje prkotina, kterou používaj už děti školou povinné. Vlastně celou agendu okolo prokazování, zda je patentována skutečně inovativní věc přesouvá na soudy. Což vyhovuje hlavně velkým korporacím. A i ty si věci patentují jen proto, aby měly páky na protistranu v případných soudních sporech a reálnou šanci dosáhnout mimosoudního vyrovnání. Patentoví právníci jsou drahá verbež. Je vždycky dobré mít pár patentů, které můžu na neopatrnou konkurenci ve správnou chvíli vytáhnout. :-)

    Na druhou stranu jen málo firem si dovolí patentovat úplné kraviny, protože i přihlášení patentu něco stojí, tuším, že 40.000 dolarů.
    Grunt avatar 13.10.2010 23:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    S těmahle bodama myslím není problém. Problém je v tom, že patentový úřad nezkoumá, zda se nepatentuje prkotina, kterou používaj už děti školou povinné.
    Ono se to zdá jednoduché, ale vůbec to být jednoduché nemusí. Nám to přijde docela jednoduché, protože svému oboru rozumíme a víme, že si patentují prkotinu s honosným názvem, ale doporučuju třeba podívat se na jakékoliv/některé patenty týkající se pájení. To už těžko (aspoň z mého pohledu) říct, jestli jsou některé z těch patentů oprávněné nebo ne (i když by všechny mohly být v podstatě obdoba běžného pájení s pájkou). Nebo některé patenty LG jako je třeba Způsob výroby amino-chráněných derivátů 4-aminomethylenpyrolidin-3-onu a/nebo 4-aminomethylen-pyrolidin-3-alkoxyimino derivátů a/nebo gemifloxacinu nebo jejich solí nebo Methansulfonát.nH2O kyseliny 7-(3-aminomethyl-4-methoxyiminopyrrolidin-1-yl)-1-cyklopropyl-6-fluor-4-oxo-1,4-dihydro-1,8-nafthydrin-3-karboxylové, způsob jeho přípravy, farmaceutický prostředek s jeho obsahem a jeho použití. To už nedávám vůbec. A dost pochybuju, že někdo zde tomu rozumí jako čítance. A to ještě zdejší osazenstvo považuju za chytřejší polovinu populace. Jak o něčem takovém potom může rozhodnou úředníček, který má přiškrcený přísun okysličené krve do mozku kravatou a ještě mu do něj skrze temenní kosti prosakuje gel na vlasy?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 13.10.2010 22:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    U nás to není o nic jiné. Ve Státech se to jen šíleně rozjelo jako business kvůli pár potrhlým lidem. Ale Evropa do něčeho takového pomalu směřuje též.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 13.10.2010 13:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    2003-26013 - Importing and exporting hierarchically structured data
    Tady je to na EPO a je tam i naskenovaný originál, tak se můžete mrknout. Já tomu rozumím jako koza petrželi, takže těžko můžu posoudit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 13.10.2010 13:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    No na druhou stranu tomu XML v nárocích ještě rozumím, takže je fakt možné, že nějaká metoda importování a exportování XML je patentovaná s platným patentem i na našem území.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Pavel Stárek avatar 13.10.2010 15:17 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Díky za ten odkaz. Tak jsem se do toho trošku začetl a v principu jde o to, že (nejspíš) vymysleli rychlejší parser XML (a obecně nějakých "strukturovaných" dat) než jsou současné SAX a DOM parsery, což demosntrují nějakými kusy kódu kde volají jakési API funkce, které nějak parsují ta strukturovaná data. Obecně ale tento patent (nejspíš) neznemožňuje používání XML souborů ve vlastních aplikacích. Protože dle věty:
    In one embodiment, the electronic document is an XML document composed of tags, attributes, and nodes (subtrees) associated with various items of content. For purposes of example only and not for limitation of the invention described herein, the following is an illustrative XML file upon which the API 30 may be practiced:
    jde o to, že jakémusi API podvrhnou nějaký (v tomto případě pro zjednodušení XML) dokument a to API ho nějak zparsuje a vrací z něj data, ale rychleji než SAX.

    Alespoň tak jsem to pochopil. Ovšem název patentu je tedy poměrně dost matoucí a nevím, zdali by nebyl třeba vymahatelný v případě OpenOffice a asi i v hromadě dalšího SW (ať už OSS nebo proprietárním).
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Grunt avatar 13.10.2010 22:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    No jasně. Patent na API. To jsou jejich speciality.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 13.10.2010 23:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Ovšem název patentu je tedy poměrně dost matoucí a nevím
    Jinak to je jen nadpis a ty jsou vždycky nějaké takové…no. Hlavní je vždy se dívat do kolonky claims co že si to vůbec nárokují.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.10.2010 10:00 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Chodí Vám rozklik detailu těch patentů? Mně to dole hází nějakou SQL chybu 100. Tak mě napadá, kolik asi stál ten soft :)
    Grunt avatar 14.10.2010 11:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Ono už i když zkopíruju všechny POST parametry, tak se tam dole objeví:
    ORA-01403: nenalezena žádná data
    
    ORA-06512: na "PORTLETS.PTA", line 762
    ORA-06512: na "PORTLETS.PTA", line 3010
    Ono ho není vůbec těžké dostat do chybového stavu. Ba naopak. Občas je docela pech z něj dostat něco jiného než nějakou chybu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Pavel Stárek avatar 14.10.2010 11:39 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    No jo, no Oracle, to je kapitola sama pro sebe. Měl jsem tu čest zatím jen jednou, ale to je tedy zážitek (ten jejich jakoby nameserver či k čemu to tam je a jiné). Rozjet XE (abych měl vůbec proti čemu ladit kus Pythonského kódu, který se v principu měl pouze připojit k DB a udělat INSERT) by jakžtakž šlo, ale ty problémy u zákazníka ... No nechám toho, neb bych se rozčílil :-)
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Grunt avatar 13.10.2010 11:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Je samozřejmě otázkou, jak patent týkající se akcelerace práce s grafickým materiálem na grafickém akcelerátoru obstojí v případném soudním sporu.
    To je většinou bohužel nedůležité.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 13.10.2010 13:14 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Je tu někdo z USA? Nechcete si patentovat "Patentování dlouhodobě a obecně používané technologie za účelem získání výhodné právní pozice" ?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    13.10.2010 13:21 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Nebuď naivní, to už je jistojistě patentováno.
    13.10.2010 13:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Xeelee avatar 3.1.2011 02:25 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    13.10.2010 16:42 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Patenty byly, jsou a budou... bohuzel...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.