abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | Nová verze

    Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 06:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý software

    Společnost CORSAIR podporuje svůj systém iCUE LINK pouze ve Windows a macOS. Jak jej ovládat v Linuxu? OpenLinkHub (GitHub) je open source linuxové rozhraní k iCUE LINK. Z webového rozhraní na adrese http://localhost:27003 lze ovládat RGB osvětlení, rychlost ventilátorů, nastavovat klávesnice, myši, headsety…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Zajímavý článek

    Ve funkci koordinátora k bitcoinové kauze skončil bývalý ústavní soudce David Uhlíř. Informaci, kterou zveřejnil Deník N, potvrdila Radiožurnálu ministryně spravedlnosti Eva Decriox (ODS). Uvedla, že odchod byl po vzájemné dohodě. „Jeho mise je ukončená, auditní procesy se už povedlo nastavit,“ řekla. Teď má podle ministryně další kroky podniknout policie a státní zastupitelství. Koordinátorem jmenovala ministryně Uhlíře 19. června.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.07.26 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 35
    25.7. 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (27%)
     (29%)
     (6%)
     (6%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (25%)
    Celkem 161 hlasů
     Komentářů: 18, poslední dnes 09:24
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Konec Google bombám?

    Google změnil svůj způsob analýzy stránek tak, aby odolával známým „Google bombám“. Prasopes, namyšlenej buran, miserable failure a další známé bomby tak přestaly fungovat a vyhledávání nyní vrací především odkazy na stránky, které bývalou Google bombu diskutují. Více na oficiálním blogu Googlu.

    26.1.2007 20:00 | Luboš Doležel (Doli) | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luk avatar 26.1.2007 20:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Google toho změnil víc. Např. u Google Images se URL zobrazuje až po najetí kurzorem.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Marek Bernát avatar 26.1.2007 21:25 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    To hej a je to desné; nemám rád keď si stránka žije vlastným životom. Dúfam, že to zmenia naspäť.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    26.1.2007 21:39 dymbeel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Skús to zatiaľ s vypnutým javascriptom (aspoň pre images.google.com)
    26.1.2007 22:01 Ripper
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    kdyby jenom url. ale i rozliseni! :-(
    27.1.2007 08:33 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    To teprve chystají? Já tam velikost i URL pořád vidím.
    27.1.2007 10:56 dymbeel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Ja to tak mám už teraz. Screenshot nájdeš napríklad na tomto blogu. Máš na google images povolený javascript? Pretože ak nie, vtedy sa veľkosť aj url neskrýva.
    27.1.2007 12:16 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Aha - já používám český Google. Ještě neupravili lokalizované verze (včetně google.co.uk).
    26.1.2007 20:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Že by konečně pochopili, že s tím indexováním podle textu odkazu to byl úlet?
    26.1.2007 22:42 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    …takže je konec i přidané hodnotě v podobě odkazů s běžným překlepem v názvu, které vedou na stránky, na nichž se (pochopitelně) daný překlep nevyskytuje?
    stafan avatar 27.1.2007 13:08 stafan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Google bomb je mi líto, ale ovlivnilo to i weby co hodně využívaly zpětný odkazy. Hlavní teď je aby se ty odkazy na bombovaný stránky smazaly a zbytečně nepodporovaly nepřítele.
    27.1.2007 15:43 Vilda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Napadá mne nejprimitivnější změna - snížit hodnocení takových slov v názvu linku, které se nevyskytují v adresovaném textu.
    27.1.2007 16:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Nebo ještě lépe: nebrat je v úvahu vůbec…
    27.1.2007 17:12 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Což by byla dost škoda, když se vezme v potaz, jaký je poměr normálních odkazů a těch, které mají způsobit Google bombu. Doposud jim byla přisuzována příliš velká váha - pokud se to upraví, není důvod je úplně ignorovat.
    27.1.2007 19:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Tak se na ty normální odkazy podívejte: naprostá většina z nich má buď text zcela od věci (zde, tady, tohle, v tomto článku) nebo jen duplikuje název odkazovaného dokumentu. Mohu-li mluvit za sebe, se situací, kdy se nějaká fráze vyskytne v textu odkazu, ale ne v title nebo h1, se setkávám podstatně častěji u Google bomb než v případech, kdy by to bylo k něčemu dobré. A nejde jen o Google bomby, už se mi mnohokrát stalo, že jsem při vyhledávání určité fráze dostal na předních místech články, ve kterých k tématu nebylo ani slovo, pouze se na ně z různých důvodů někdo příslušnou frází odkazoval. Proto tvrdím, že indexování podle textu odkazu byl zajímavý experiment, který ale v praxi přinesl víc škody než užitku, a pokud ho Google skutečně zruší, budu jedině rád.
    27.1.2007 21:28 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Souhlasim, Mrknete se treba na zpravicky. Kolik odkazu ma v popisu neco relevantniho s danou strankou? V lepsim pripade je tam jmeno serveru nebo projektu, jindy tam uvidite texty jako "komix", "zprave" ci "pise". K cemu jsou takove popisy odkazu z hlediska relevance hledani?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    27.1.2007 22:35 dymbeel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Ja by som to nevidel tak cierne. Ten system funguje/fungoval v praxi ovela lepsie nez by sa zdalo. Ved jediny spominany dovod pre jeho upravu je to, ze sa zneuziva a nie ze funguje spatne.

    Priklad: na stranku s tym kreslenym manualom sa abclinuxu odkazuje cez slovincko "komiks". take slovo ale na tej stranke nikde nie je. takze ked niekto komiks hlada, ma sancu ze sa dostane aj na tuto stranku, kde komiks ale naozaj je, len to tam nie je explicitne napisane.

    Ano, tie druhe dve slova "zprave" a "pise" uz odhaluju slabe miesto toho system. Ciastocne relevatne ale su, pretoze to prve urcite bude ukazovat na nejaku zpravu a druhe na stranku, kde niekto nieco pise.

    Horsie je to so slovami "zde", "tu", "vice info" atd. Tie uz su naozaj uplne irelevatne, az tak moc, ze ich ani nenapadne nikoho zadavat ako dotaz lebo sam nevie co by vlastne chcel dostat ako vysledok. Preto ich ukazovanie na urcite stranky nebude tak nebezpecne.

    Podla mna je idealnym riesenim prikladat textu v odkaze maly vyznam, ale uplne ho ignorovat by bola skoda.
    28.1.2007 18:24 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Souhlasim.
    27.1.2007 22:57 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Souhlasim, Mrknete se treba na zpravicky. Kolik odkazu ma v popisu neco relevantniho s danou strankou? V lepsim pripade je tam jmeno serveru nebo projektu, jindy tam uvidite texty jako "komix", "zprave" ci "pise". K cemu jsou takove popisy odkazu z hlediska relevance hledani?
    Což vyvolává také otázku po tom, jestli jsou odkazy takto dělány správně. Odkazovat pod slovem "píše" apod. je tak trochu zvrhlost, stejně jako "klikněte ZDE", v ideálním případě by mělo být odkazováno názvem anebo charakteristickým heslem z odkazované stránky. S tímhle inteligentním způsobem odkazování totiž Google původně počítal. Jako vždy byla inteligence prudce přeceněna ;-)
    27.1.2007 23:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Má to jeden háček: podle úplně stejné logiky by měl být volen title příslušné stránky a vlastně i hlavní nadpis. Takže pokud by se chovali korektně autoři stránek, nebylo by potřeba, aby stejně důslední byli i odkazovači. Od autorů stránek se navíc korektní chování (nebo aspoň vstřícné vůči vyhledávačům) dá očekávat, ve své většině totiž chtějí, aby lidé na jejich stránky chodili. Odkazovatelům je to jedno…
    28.1.2007 18:23 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Jestlize je v clanku velmi relevantni text, tykajici se triceti pojmu, budes je davat do TITLE? Ja tedy ne. A vsechny moje clanky takove jsou :-)
    28.1.2007 09:45 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Coz o to, ja to autorum zpravicek pripominam a upravuji to, ale nekdy je to boj s vetrnymi mlyny :-(
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    xxx avatar 28.1.2007 10:49 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    No protoze vymyslet kratky a vystizny text odkazu je obcas temer nemozne.
    Please rise for the Futurama theme song.
    28.1.2007 11:21 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Vzdycky je mozne dat do odkazu jmeno ciloveho serveru. Je to tak i lepsi, treba pri cteni z vytisteneho PDF abicka nemate jinak sanci zjistit, kde hledat podrobnosti.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    xxx avatar 28.1.2007 11:49 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Presne tak jsem se to snazil delat, bohuzel nekdy ani to nebylo resenim. Nektere adresy byly prilis dlouhe. Obcas mi to pripominalu hru, jak v ramci rozoumneho zobrazeni vyhovet googlu.
    Please rise for the Futurama theme song.
    28.1.2007 14:45 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec Google bombám?
    Nejde tu jen o Google - i pro čtenáře je mnohem srozumitelnější, když hned vidí, kam odkaz míří. Je-li v odkazu pouze slovo "více", musíš na odkaz najet/kliknout, aby ses dozvěděl, o co jde.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.