abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.3 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Upozornění

    CSIRT.CZ upozorňuje, že na základě rozhodnutí federálního soudu ve Spojených státech budou veškeré konverzace uživatelů s ChatGPT uchovávány. Včetně těch smazaných.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:44 | Pozvánky

    Ač semestr ve škole právě končí, bastlíři ze studentského klubu Silicon Hill neodpočívají a opět se jako každý měsíc hlásí s pravidelným bastlířským setkáním Virtuální Bastlírna, kde si můžete s ostatními techniky popovídat jako u piva o novinkách, o elektronice, softwaru, vědě, technice obecně, ale také o bizarních tématech, která se za poslední měsíc na internetu vyskytla.

    Z novinek za zmínku stojí Maker Faire, kde Pájeníčko předvedlo … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Zajímavý software

    Na WWDC25 byl představen balíček Containerization a nástroj container pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS. Jedná se o open source software pod licencí Apache 2.0 napsaný v programovacím jazyce Swift.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 02:00 | IT novinky

    Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.6. 21:44 | IT novinky

    Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    9.6. 20:44 | Komunita

    Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.6. 19:11 | Nová verze

    Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (32%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 242 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Linux řídí americké bezpilotní letouny

    The Register informuje o kontraktu podepsaném americkým námořnictvem se společností Raytheon. Řídící systém letky bezpilotních letounů (UAV) se svislým vzletem a přistáním (VTOL) bude běžet na Linuxu. Dle Registru běží na Linuxu už i současný řídící systém, poněvadž systém postavený nad Microsoft Windows měl bezpečnostní problém. Článek zmiňuje také webovou stránku amerického ministerstva obrany věnovanou často kladeným dotazům ohledně svobodného software (DoD Open Source Software (OSS) FAQ).

    10.6.2012 20:24 | Ladislav Hagara | Nasazení Linuxu


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.6.2012 21:04 opozice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    No, kdyby tam bezeli Windblows nebo jiny uzavreny software, museli by ty, co to vymysleli obvinit z vlastizrady a spionaze :D
    10.6.2012 21:05 PanZvedavy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny

    By mě zajímalo, co na to říká Linus. Nejspíš si nepředstavoval před cca 20 lety, když začal kodit jádro, že jeho práci použijí k zabíjení dětí a jejich rodin.

    10.6.2012 21:31 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Stejně jako k ovládání ledničky ...
    10.6.2012 21:33 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Tohle se už několikrát diskutovalo. Linus se k tomu, pokud si dobře vzpomínám, moc nevyjadřoval tak, že by to bylo emocionálně zabarvené, ale vadilo to jiným, a to hodně.
    10.6.2012 21:35 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Třeba rms s tím měl vělký problém :-)
    deafboy avatar 10.6.2012 21:50 deafboy | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Zhodnime sa na tom ze RMS ma jednoznacne nejaky velky problem :D
    D.A.Tiger avatar 11.6.2012 00:26 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    No jak pro koho... ;) Ať se to komukoliv líbí nebo ne - nebýt RMS, tak se tu dneska o žádném Linuxu nebavíme vůbec a Linus by možná byl moc rád, kdyby sehnal flek u MS, nebo Apple ;)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    pavlix avatar 11.6.2012 00:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Linus by možná byl moc rád, kdyby sehnal flek u MS, nebo Apple ;)
    Mám podezření, že by moc rád nebyl ani tak :). To s RMS se nesnažím zpochybňovat, jen se nic nesmí přehánět. Dnes už na GNU věcech pracuje hromada lidí, kteří mají pohled od RMS třeba i trochu odlišný a navíc se stáje ještě nedá říct, že by Linux a GLIBC byly úplně nenahraditelné. A GCC naopak nenahraditelným být přestává. Open source není monoteismus. Ani free software.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.6.2012 20:29 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Pan filozof by si měl doplnit vzdělání. Polyteistické SW jsou zcela závislé na ochotě všech domluvit se na kooperaci navzdory různým ikonám božstev. Monoteismus to má o stupeň jednodušší, zvláště pokud je naplňován v dobrém a takto naplněn.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    pavlix avatar 11.6.2012 20:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Pan filozof by si měl doplnit vzdělání.
    Tak mu to běž říct, určitě si tě rád vyslechne ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    D.A.Tiger avatar 12.6.2012 23:48 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Jasně, ale rozhodně Linuxu minimálně - do začátku - hodně pomohli.

    Nechci a ani nemohu spekulovat o tom, zda by si Linus napsal vlastní systémovou a aplikační vrstvu, a jestli by to mělo na Linux lepší / horší dopad. nebo jestli mohl využít něčeho co už v té době existovalo mimo GNU - tehdejší doba byla hodně složitá ( ona je svým způsobem doteď... ). Jde mi jen o to, že RMS prostě pro Linux udělal hodně, a že to, že Linux přežil, a je tam kde je, je zásluhou z obrovské části právě jeho.

    Navíc čemu se divit? GCC, GLIBC a EMACS se pořád hojně v Linuxu používají. A RMS možná jen chrání svou práci. Možná je mu jasné co já si zatím jen myslím - Hurd je jen sen...

    Mimochodem, i když je situace dneska trochu jiná, neusínal bych na růžích. Jsem přesvědčen, že Linux má pořád hodně nepřátel - obzvláště v komerční sféře. Myslím si, že takového "hlídacího buldoka" jako je RMS budem ještě potřebovat...

    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    pavlix avatar 13.6.2012 00:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Jasně, ale rozhodně Linuxu minimálně - do začátku - hodně pomohli.
    To nepopírám, právě naopak.
    Navíc čemu se divit? GCC
    GCC je projekt svou historií zcela unikátní. Ale že začíná být nahraditelné je podle mě jedině dobře. Alespoň máme alternativy.
    GLIBC a EMACS
    Mám takové podezření, že bez těchto dvou projektů už bych se nějakou dobu obešel. Tedy bez toho prvního, druhý jsem nepoužíval nikdy.
    Mimochodem, i když je situace dneska trochu jiná, neusínal bych na růžích. Jsem přesvědčen, že Linux má pořád hodně nepřátel - obzvláště v komerční sféře. Myslím si, že takového "hlídacího buldoka" jako je RMS budem ještě potřebovat...
    Však už máme jiné hlídací psy, kteří mají trošičku jiné pozice. Ale já nejsem expert na předpovídání budoucnosti, abych psal takové výplody jako že by byl Linus ještě rád za job v MS nebo Applu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    D.A.Tiger avatar 14.6.2012 00:17 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Ale já nejsem expert na předpovídání budoucnosti, abych psal takové výplody jako že by byl Linus ještě rád za job v MS nebo Applu.
    To byla nadsázka, ne předpověď. Doufal jsem, že myšlenka z toho příměru je jasná...

    Příště zkusím na nadsázku, ironii, či dokonce sarkasmus nějak upozornit.
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    pavlix avatar 14.6.2012 00:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    To je jedna možnost, druhá možnost je, že sis uvědomil, že jsi napsal blbost a je ti líto to přiznat :). Netuším, která z nich je „ta pravá“...
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    D.A.Tiger avatar 14.6.2012 11:02 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Ta první. Zase když mě někdo přesvědčí, že jsem udělal volovinu přiznat to umím - to mě zase málo znáš. Samozřejmě věřit mi to můžeš, nebo nemusíš... to už je jen na tobě. :)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    11.6.2012 06:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Ať se to komukoliv líbí nebo ne - nebýt RMS, tak se tu dneska o žádném Linuxu nebavíme vůbec a Linus by možná byl moc rád, kdyby sehnal flek u MS, nebo Apple

    Tak to je hodně odvážná teorie.

    11.6.2012 09:33 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    nebýt RMS, tak se tu dneska o žádném Linuxu nebavíme vůbec ...
    Nebýt RMS, přišel by s ideof FS (nebo OSS) někdo jiný. Viz kolik dalších objevů a vynálezů nastalo prostě proto, že pro ně nastala doba.

    Tedy, RMS svoje (velké) zásluhy má, ale nebýt jeho, svobodný software by tu byl dnes také. Někteří by mohli spekulovat, že by byl bez jeho fanatismu lepší, jiní zas že bez jeho fanatismu na začátku by nebyl tam, kde je dnes. Nicméně by existoval.
    D.A.Tiger avatar 12.6.2012 23:29 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Tedy, RMS svoje (velké) zásluhy má, ale nebýt jeho, svobodný software by tu byl dnes také. Někteří by mohli spekulovat, že by byl bez jeho fanatismu lepší, jiní zas že bez jeho fanatismu na začátku by nebyl tam, kde je dnes. Nicméně by existoval.
    Přesně o to mi jde. Nějaké "KDYBY-COBY" RMS (u)dělal jinak, nemá smysl vůbec řešit, je to jen hloupé plácání do vody a spekulace o ničem. Tohle nikdo nikdy nezvratně nedokáže. Faktem je, že RMS si něco prožil, co ovlivnilo hodně jeho život a pohled na věc. A na rozdíl od mnohých ostatních, kteří třeba sdílely jeho názor byl ochotný pro svou myšlenku nejen hnout prdelí, ale také za ni bojovat a prosadit ji. A protivníky měl/má opravdu velmi silné...

    (jen tak mimochodem - pro ty, kteří tak rádi RMS kritizují - kdo byl faktickým vítězem Unixových válek? No... áno, do té doby téměř bezvýznamná firmička Micro-Soft. A co nám to přineslo? To asi netřeba moc komentovat... :-( )

    Ať je RMS jaký chce, OSS, FS a Linux tu je; a je tam, kde je. A RMS má na obrovské zásluhy právě díky tomu, že je takový jaký je - nejen myšlenkami a jeho aktivitami kolem OSS a jeho filosofie, ale třeba i díky projektu GNU. Mnoho lidí jaksi samozřejmě zahrnuje pod pojem "Linux" celou distribuci - jenže on Linux je pořád jen a pouze kernel. Nic víc, nic míň... Kolik lidí asi napadne, jak moc Linuxu pomohl EMACS, nebo GCC, či základní systémové aplikace, které dodalo právě GNU?

    To si z mého pohledu zaslouží spíš úctu, než to věčné plivání po něm. Je to už takové trochu znechucující, únavné a dokolečka...
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    xkucf03 avatar 13.6.2012 00:36 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    +1
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    11.6.2012 11:16 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    No bože, tak by tu nebyl GNU/Linux, ale bylo by tu místo něj něco jiného. Vždyť nic z toho netvoří žádné unikátní a převratné myšlenky, všechno jsou to více méně "jenom" kopie již dříve vytvořeného.

    Si myslíš, že byl RMS jediný, kdo z bývalých studentů MIT a dalších AI labů snil o free software? Samozřejmě, že by se našli jiní lidé, možná by neexistoval GNU jako takový, ale free software v nějaké podobě by tady jistojistě byl. Vždyť na myšlence sdílení kódu byla celá AI a ranná Unixová komunita postavena, tak proč by ho nemohl zastoupit někdo jiný.
    11.6.2012 12:22 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Linus Torlads sa vyjadril ze keby vedel ze v tej dobe uz existuje FreeBSD (neviem ake v tej dobe bolo ale tusim este nie) tak by sa dal na podporu a kodenie pre FreeBSD takze tak.. nepodcenujte Linusa predsca ak ma niekto raz vztah k slobodnemu mysleniu tak zrazu sa inym nestane... FreeBSD uz od svojho zrodu malo open source BSD licenciu aj ked vtedy bol nejaky problem s AT T ktora zalovala BSD
    11.6.2012 12:32 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Souhlasím. Jedna věc je o něčem snít a žvanit, druhá věc je jít, něco prosadit a zrealizovat. A to velice často vyžaduje pořádné zapálení, bez kterého se prostě nedotáhne do konce.
    D.A.Tiger avatar 12.6.2012 23:30 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    +1

    Ano, asi tak nějak...
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Bystroushaak avatar 10.6.2012 21:52 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Nejvíc mu vadílo, že ti vraždící droni nejsou opensource :D
    10.6.2012 22:38 rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    myslíš i HW? to by bylo maso :-)
    Bystroushaak avatar 10.6.2012 22:42 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    No, droni jsou do jisté míry opensource, i když ne ti armádní :)
    11.6.2012 10:32 Amatersky vojak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Stavam nieco podobne ako tento lietajuci diabol - aj s kamerou a ovladanim cez PC/tablet (aj ked zatial len v LibreCade :-)) a miesto samopalu bude mat na palube asi len vzduchovu arisoftku na diabolky :-D Este by mal mat na aj Robsbery pi na palube s wifi a pripojenou kamerou :-) Zatial vsetko v stadiu priprav, quadrorotorovy skelet mam uz za nejakych 250€ objednany priamo z USA :-D Chyba mi doriesit dostatocne silne baterie.
    Bystroushaak avatar 11.6.2012 11:24 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Hezky :)
    xkucf03 avatar 10.6.2012 23:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Zdroj?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.6.2012 22:02 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    No a co android a bomby odpalované telefony ? :D
    mikirc avatar 10.6.2012 23:13 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    na bomby se urcite pouzivaji jine telefony nez ty s androidem, urcite nejake spolehlivejsi, preci jenom by to androidi foun mohl odpalit brzy, pozde a nebo vubec :D A hlavne cenove to je neekonomicke. Telefon za 700,- splni funkci stejne dobre a to ani nemusite mit strach, ze mu pred odpalem dojde baterie :D
    Byl jednou jeden...
    10.6.2012 23:38 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Odpálení je v podstatě jednobitová informace a ta se dá získat odvedením drátů z reproduktoru nebo vibračního motorku jakéhokoliv telefonu.
    Jendа avatar 11.6.2012 00:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    From: 4603
    
    Dobijte si do 10.6. alespon 300 Kc a dostanete
    zadni kolecko z kolobezky, deku a tri vankuscata
    zcela zdarma! Vice na t-mobile.cz/akce
    BUM!
    11.6.2012 00:24 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Vypadá to jako sranda, ale není to sranda... :-)
    11.6.2012 10:35 Amatersky vojak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Toto sranda bola - kto druhemu bombu chysta sam nou vybuchne :-D
    11.6.2012 20:35 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Bohužel sami vybuchují ti, co to neuchystali.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    10.6.2012 21:38 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Sice v jinem kontextu, ale citaci si to zaslouzi:
    Linus Torvalds: For example, the GPLv2 in no way limits your use of the software. If you're a mad scientist, you can use GPLv2'd software for your evil plans to take over the world ("Sharks with lasers on their heads!!"), and the GPLv2 just says that you have to give source code back. And that's OK by me. I like sharks with lasers. I just want the mad scientists of the world to pay me back in kind. I made source code available to them, they have to make their changes to it available to me. After that, they can fry me with their shark-mounted lasers all they want.

    10.6.2012 23:39 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    že by ten soft pro drony byl také open source? "Vhodné na domácí pokusy." :-)
    11.6.2012 11:19 Amatersky vojak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    co z toho ked nemas HW ? :-D
    10.6.2012 21:06 rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny

    tak to si teď někteří zdejší nechaj píchnout schizofrenii, aby dokázali zkousnout to, že linux se šíří dál a dál a svobodnej systém a tak podobně, ale zároveň že se s ním humanitárně bombarduje :-D

    the.max avatar 10.6.2012 21:12 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    V prirode existuje prirozena selekce a taky se proti tomu nikdo nebouri.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    10.6.2012 21:28 hnědočech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Ovšemže bouří. Především lidstvo, coby nedílná součást přírody.

    Mimochodem. Sám si serete do pitné vody.
    10.6.2012 23:24 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    A Newton s Leibnizem se musejí taky obracet v hrobě, že se infinitesimální počet používá ke konstrukci bomb, co?

    Linux je nástroj.
    11.6.2012 11:26 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    To bittorent taky. :-(
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    xkucf03 avatar 10.6.2012 23:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    To není nic nového a všichni s tím počítají – v definici svobodného softwaru je hned první (nultý) bod:
    Svoboda spustit program za jakýmkoliv účelem (svoboda 0).
    Omezovat, k čemu se software ještě může používat a k čemu už ne, to je cesta do pekel.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    11.6.2012 20:41 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Takže etické kodexy zrušit, že? Je smutné, že libertariáni pobíhající po této planetě se ani po letech nepoučí ze systémových vlastností toho, s čím zacházejí a toho, čeho jsou součástí... Zákaz z autoregulace je také zákaz stejně jako ten ze zákona...
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    xkucf03 avatar 11.6.2012 20:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Nikoli. Ale nemíchat je dohromady se softwarovými licencemi. Útočit na jiný stát je špatné samo o sobě a bez ohledu na to, jaký software k tomu agresor používá. K odsouzení takových věcí není potřeba do toho tahat software a stěžovat si, že někdo porušuje licence nebo filosofii toho softwaru – akorát by to odvádělo pozornost od toho primárního problému.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    12.6.2012 00:00 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Voda je zlá! Lidi, co podporují vodu, nemají žádné svědomí! Ta hrozná věc se přece používá k waterboardingu!
    12.6.2012 00:51 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    A co teprve dihydrogen monoxid!
    11.6.2012 09:21 lyon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Blame governments, not Linux.
    11.6.2012 06:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    To DoD OSS FAQ je šikovná věc, hlavně odpovědi 6.2 a 6.4. Ne že by v nich bylo něco převratně nového, ale když je to černé na bílém v dokumentu od DoD, bude to mít pro spoustu lidí větší váhu.
    Bystroushaak avatar 11.6.2012 12:44 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    Jinak - Daniel Suarez vydal po skvělém Daemonovi novou knihu Kill decision, která se celá točí okolo bezpilotních dronů.
    11.6.2012 20:23 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    imho mezitim napsal ještě freedom (nebo taknějak), ale v cz to sehnat nejde...
    Bystroushaak avatar 11.6.2012 22:28 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux řídí americké bezpilotní letouny
    No, to napsal, nedávno jsem ho znova dočetl :)
    11.6.2012 18:36 j
    Rozbalit Rozbalit vše Ten cestyn byt jazik tezka
    Ona ta letadla sefuji Linuxu? Viz nadpis zpravicky? A to se na to tema da napsat aspon 30 variant, ze kterych to bude jasny ...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.