abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    včera 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    6.1. 16:22 | Komunita

    V úterý 13. ledna 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 5. Mobile Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a související infrastrukturu. Akci pořádá David Heidelberg.

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    6.1. 16:00 | Pozvánky

    Už je 14 dní zbývá do začátku osmého ročníku komunitního setkání nejen českých a slovenských správců sítí CSNOG 2026. Registrace na akci je stále otevřená, ale termín uzávěrky se blíží. I proto organizátoři doporučují, aby se zájemci přihlásili brzy, nejlépe ještě tento týden.

    … více »
    VSladek | Komentářů: 0
    6.1. 02:22 | Pozvánky

    Rok 2026 sotva začal, ale už v prvním týdnu se nashromáždilo nezvykle mnoho zajímavostí, událostí a zpráv. Jedno je ale jisté - už ve středu se koná Virtuální Bastlírna - online setkání techniků, bastlířů a ajťáků, kam rozhodně doražte, ideálně s mikrofonem a kamerou a zapojte se do diskuze o zajímavých technických tématech.

    Dějí se i ne zcela šťastné věci – zdražování a nedostupnost RAM a SSD, nedostatek waferů, 3€ clo na každou položku z Číny … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (23%)
     (5%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (52%)
    Celkem 271 hlasů
     Komentářů: 7, poslední dnes 15:35
    Rozcestník

    LXQt 0.7.0

    V červenci loňského roku bylo předvedeno desktopové prostředí LXDE používající Qt (zprávička) a následně se vývojáři desktopových prostředí LXDE a Razor-qt dohodli na jejich sloučení (zprávička). Dnes vývojáři společně oznámili první vydání (verze 0.7.0) nového desktopového prostředí LXQt.

    7.5.2014 16:08 | Ladislav Hagara | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.5.2014 19:41 lxde
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Ježišmarija, to zase bude bugů. Bude trvat několik let, než to dají trochu do kupy.
    7.5.2014 21:22 wqe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Stále to bude trvat rozhodně kratší dobu a výsledek bude mnohem rychlejší než v případě KDE4.
    stativ avatar 7.5.2014 22:45 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Tak to tě asi potěší, že prý používají KWin.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    coder avatar 7.5.2014 23:20 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Na tom oficiálním screenshotu je vskutku kwin ale dá se to provozovat s čím chcete. Já to dnes zkoušel s openboxem a vpoho.
    nescius avatar 8.5.2014 03:46 nescius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    kwin je pomalý? nebo chybový? nebo náročný na paměť?
    8.5.2014 10:08 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Ano. Pro něco-jako-LXDE ano.
    stativ avatar 8.5.2014 10:22 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Já proti KWin nic nemám, spíš naopak. Ale někteří rádi kopou do KDE technologií nezávisle na tom, jestli to je nebo není kvalitní kus SW.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    kotyz avatar 8.5.2014 10:59 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    KWin oproti Openboxu má jednu výhodu - je kompozitní. Člověk si ušetří práci s rozbíhánim xcompmgr nebo podobnejch pomůcek aby mu fungovala průhlednost i v openboxu (může se to zdát jako zbytečnost, ale černý obdélníky pod widgetama na ploše typu kalendář fakt nemusim). S rychlostí ani spotřebou paměti problémy KWin nemá, stabilní je taky dost. Jedinej problém bych viděl leda v tom že si s sebou natáhne pár KDE závislostí co budou zabírat nějaký místo na disku a v paměti, ale žádná velká tragédie to není. Vyzkoušel sem obojí, LXQT s Openboxem i s KWinem a s KWinem mi to přišlo lepší (kromě funkční průhlednosti sem tam měl i svý oblíbený rámy oken Plastik, jinak spotřeba paměti se proti Openboxu zvedla jen minimálně).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    9.5.2014 08:28 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Ta výhoda je iluzorní. Průhlednost lišt se nastavuje samostatně stejně jako průhlednost lxterminalu. Žádný xcompmgr není třeba rozbíhat. Navíc. pro ty, kteří kompozitory nepoužívají, je tato vlastnost pro kwin naprosto zbytečná a zatěžující. Mimochodem, fluxbox i openbox lze nastavit pro alfa kanál snadno pro ty, kteří vědí, co chtějí.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    kotyz avatar 9.5.2014 16:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    jenže ono mi to bez tý průhlednosti prostě nefunguje. jak teda bez kwinu nebo xcompmgr zajistit aby průhlednej skin v rainlendaru byl průhlednej?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Václav 9.5.2014 22:10 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    A nepomůže lehce že se vykreslováním nemusí zabývat procesor?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 8.5.2014 16:50 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Po týdnu běhu mi zabírá v paměti ani ne 10 MB, to mi připadá naprosto v pohodě.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    kotyz avatar 8.5.2014 17:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    To jo, ale musíš k tomu připočíst i nějaký ty součásti KDE bez kterejch by neběžel, nevim přesně který to sou, ale minimálně kdelibs bych čekal. Tim se to navýší. Můžeš zjistit o kolik?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    otula avatar 8.5.2014 23:22 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    kwin je pomalý? nebo chybový? nebo náročný na paměť?
    Nedám přímou odpověď, ale odpovím oklikou. Mám na několika pomalých počítačích vyzkoušeno, že KDE po výměně kwin (s vypnutými veškerými efekty) za openbox začne reagovat znatelně rychleji. Na rychlých počítačích je rozdíl nepostřehnutelný.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    9.5.2014 08:31 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Není divu, režie kwin musí být oproti openboxu větší a při využití kompozitoru rapidně stoupne. Proto kwin nemusím a QT knihovny trpím kvůli dvěma nezbytným aplikacím, které je používají.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    kotyz avatar 8.5.2014 10:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Tak sem to dneska zkompiloval, nainstaloval, vyzkoušel a seznal že to proti KDE žádný podstatný výhody nemá. Žralo mi to 500-600 MB paměti zatimco KDE mi žere tak 650 MB, takže rozdíl minimální. Možná na kompu bez KDE a KDE aplikací by to bylo míň, protože by to nenatahovalo kdelibs a neběžel by kdeinit jako v mym případě, takže bych se dostal třeba na 200-300 MB, ale jakmile spustim třeba Firefox budu zase tam kde sem teď, cca na 1 GB zabraný paměti. LXQT je celkem pěkný, funguje, ale funkčnost a možnosti nastavení zatim trochu zaostávají i za původním LXDE. Jo, beru že to je první "ostrá" verze, na to je to v dost použitelnym stavu, ale bude to chtít ještě dodělat. Sem zvědav na verzi 1.0 jaká bude.

    Takže shrnutí - funkční, použitelný, zatím nenabízí takovou funkcionalitu jakou by člověk od desktopu, byť lehkýho, čekal (chyběl mi třeba indikátor/přepínač rozložení klávesnice a správce schránky a i proti původnímu LXDE sou možnosti nastavení v některých oblastech chudší). Ale ten zásadní problém u mě tkví v tom, že proti KDE mi to nepřínáší žádnou výhodu, rychlejší ani paměťově nenáročnější se to nejeví (možná kdybych odinstaloval celý KDE aby si to z něj nic nenatahovalo tak by se to projevilo na spotřebě paměti, ale stojí to za ušetřenejch dejme tomu 200-300 MB, když by mi pak chyběly moje oblíbený aplikace jako k3b, konqueror, kwrite, gwenview nebo digikam? nestojí).

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    8.5.2014 10:55 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    hlavni vyhoda je, ze nemusite pouzivat plasmu
    kotyz avatar 8.5.2014 11:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Jo, s tim bych docela souhlasil. Je to takový KDE bez plasmy, bez sémantickýho desktopu (kterej mam stejně vypnutej), aktivit, indexování a vyhledávání (nepoužívám nebo mám vypnutý). Uvidím jak se to bude vyvíjet dál a co přinese verze 1.0 a další. Pak bych případně uvažoval o přechodu a promazání KDE jen na ty části který opravdu používám a potřebuju, případně vyměnění některých za čistě Qt alternativy (např. Okular už se teď dá víc než dostatečně nahradit za qpdfview). No a pak mě už maličko udivuje jen jedna věc, proč tak mladej projekt v dnešní době ještě zůstává u Qt 4 a nešli rovnou do Qt 5? Jmenovanej qpdfview už nějakou dobu používá Qt 5 a funguje výborně (jedinej problém je s tim že mi nezapadá mezi ostatní aplikace, nepodařilo se mi vnutit mu ani QtCurve ani Zukitwo styl, takže mi mezi ostatníma aplikacema trochu trčí, to se ale počítam časem srovná). KDE 5 už pomalu klepe na dveře a LXQT stejně dřív nebo později na Qt 5 bude muset taky přejít, tak proč ne radši dříve? Ale to je jen taková moje úvaha, nemam jim do toho co kecat, nejsem vývojář a prd tomu rozumim...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Heidelberg avatar 9.5.2014 13:08 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    - Ongoing work on Qt 5 compatibility. Most of our components already build on Qt 5!
    Zdroj: mailing list

    Takže na Qt5 pracují, což je skvělý :) Ono těch změn pro vývojáře mezi Qt4 a Qt5 zas tak moc není :)
    8.5.2014 14:17 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    "výhoda"
    8.5.2014 11:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Jak je to tam s externíma zařízeníma jako flashky a disky, dají se pohodlně & připojovat odpojovat jako v KDE4?
    kotyz avatar 8.5.2014 11:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Je tam nějakej mount manager a widget na panelu, ale tohle sem nezkoušel.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    9.5.2014 08:36 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Ach jo, disk manažer je jen pro ty, kteří neznají udiskie. Co je pohodlnější než zasunout a z popup okna či přímo z FM spustit? K čemu složitý diskmanagement?
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    9.5.2014 11:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Co je pohodlnější než zasunout a z popup okna či přímo z FM spustit?
    A co asi jinýho dělám?
    9.5.2014 11:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Abych to trochu rozvedl: KDE4 má na tohle widget, viz screenshot v příloze. Zařízení se odtamtud dají otvírat a připojovat/odpojovat. Supr je, že ten widget se dá vyvolat klávesovou zkratkou. Zatím jsem neviděl, že by to někde bylo vyřešeno lépe. Udiskie vypadá jako v zásadě to samé, akorát v pythonu a GTK a používá tray, takže to by pro mě nebyla žádná výhoda...
    9.5.2014 11:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Příloha:
    Eh, tak ještě tu přílohu, pardon.
    9.5.2014 10:59 r4in
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Takže LXDE jako takové skončí a bude jenom LXQt?
    David Heidelberg avatar 9.5.2014 13:12 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Existing LXDE users will be happy to hear that the GTK version of LXDE will not be discontinued for the time being. While several developers have shifted their focus on LXQt, classic LXDE will continue being maintained as long as there are developers still working on it.
    Očividně to někdo bude, zřejmě po nějaký čas, udržovat.
    9.5.2014 13:59 r4in
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    No to bude ještě zajímavé. Tipuju, že jako u všeho se vytvoří skupina hardcore fandů, kteřé LXQt odmítnou a budou pokračovat v LXDE. BTW byla vůbec mezi uživateli LXDE poptávka po Qt? Z uživatelů z mého okolí, co používali LXDE, se nikdo nezmínil, že by mu GTK (v tomhle případě) nevyhovovalo.
    kotyz avatar 9.5.2014 16:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    no bylo to asi jediný východisko, gtk2 skončilo a gtk3 mi přijde jako větší tragédie než qt. časem to celý zmizí v propadlišti dějin, existuje ještě nějakej udržovanej projekt používající gtk1? buď to přepsali do něčeho jinýho nebo to chcíplo (viz starý dobrý xmms). myslim si že si prostě vybrali to menší zlo, přepsat lxde do gtk3 to by to vypadalo, ty odporný file dialogy, debilizace gui aby tam pokud možno nebyly víc jak dvě tlačítka a nešlo toho moc nastavovat (kvůli tomu sem přestal používat evince a to sem ho měl hodně rád). Tady si nejsem jistej jestli je přímo na vině gtk3 ale ten trend je jasnej a všudypřítomnej. kdepak, zlatý qt!
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    9.5.2014 17:46 r4in
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Njn... I když třeba Cinnamon mi zase tak tragický nepřijde a taky používá GTK+ 3. Každopádně situaci, kdy všichni (kromě Gnome) budou používat Qt, taky nepovažuju za nějakou super výhru.
    David Heidelberg avatar 23.5.2014 20:08 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    všichni budou používat Qt? to by bylo skvělé! Qt se poslední dobou poměrně daří, spolupracují s komunitou a nabízí komerční podporu. Co víc si přát? :)

    Vypadá to tak, že se jim daří velice dobře a všichni jsou spokojeni :) Jako další věc musím říct, že mě subjektivně se čte kód Qt aplikací mnohem lépe než těch psaných v GTK.
    10.5.2014 17:09 Roslav | skóre: 6 | blog: mamblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    +1 A aj tak prevzali nejake komponenty od Razor desktopu, co uz boli v qt napisane.
    Hmmpf... Niečomu tak deterministickému ako počítače sa jednoducho nedá veriť.
    Hans1024 avatar 9.5.2014 22:15 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    BTW byla vůbec mezi uživateli LXDE poptávka po Qt?
    Mezi uzivateli neni poptavka nikdy a po nicem :-D. To jenom vzdycky prijde nejaky vyvojar s obsesivni potrebou porad neco prekopavat.
    Veni, vidi, copi
    stativ avatar 10.5.2014 12:11 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LXQt 0.7.0
    Poptávka je minimálně po opravách. A ve chvíli, kdy by to mělo stavět na neudržované knihovně je tohle problém. A pak se musí řešit přepis na něco, co je udržováno. Což, jak už řekl kotyz, mohlo být GTK 3 nebo Qt, a jak co vývojáři zvolili už všichni víme (a já s volbou souhlasím jak z pohledu uživatele, tak z pohledu programátora).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.