abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.2. 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    7.2. 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    7.2. 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    6.2. 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.2. 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 809 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Microsoft propouští, souvisí to s OSS?

    Microsoft včera propustil 1400 pracovníků a chystá další propouštění. Server LinuxDevices.com nejen na toto téma vyzpovídal Jima Zemlina, výkonného ředitele Linux Foundation.

    24.1.2009 00:09 | |🇵🇸 | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    mikirc avatar 24.1.2009 00:57 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?

    Se nedivim ze propousti, vzdyt za poslednich nekolik hodne let nevytvorili nic poradneho, tak naco take lidi drzet

    Byl jednou jeden...
    24.1.2009 05:01 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    Kdepak, to je ta hospodářská krize... A bude hůře.
    24.1.2009 08:19 Robotics
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?

    Bohuzel... všechno padá jak domeček z karet... a pocítí to uplne vsichni.

    24.1.2009 09:27 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    To, že ukončí činnost neprosperující firmy nebo jejich části, a zdroje se přesunou někam jinam, kde budou dělat něco užitečného, není bohužel, ale bohudík. Bez toho by neexistoval vývoj.
    26.1.2009 07:09 Schmaker | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    Ano, vysvětlete to tak prosím všem matkám, které samy živí několik dětí a budou mít teď plat 6000 měsíčně.
    http://linuxclan.org - 1. Československý Linuxový herní klan
    26.1.2009 07:54 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    Nemají si pořizovat několik dětí? :-)
    26.1.2009 08:09 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    Řešením takového problému je solidarita (buď dobrovolná, nebo povinná třeba v podobě sociálních dávek). Udržovat výrobu něčeho, co nikdo nechce, tento problém nevyřeší, jenom ho to oddálí a prohloubí.
    |🇵🇸 avatar 24.1.2009 08:56 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    Řekl bych, že krize je jen impulzem k propouštění, které bylo třeba z více důvodů.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    24.1.2009 09:12 Attila
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    No super, teraz sa dostane veľký počet programatorov na voľnú nohu proti svojej vôli, a určite niektorý z nich by sa rád aj zamestanvatelovi pomstil napríklad podporou Linuxu, nejakými vecami okolo Direktx podpory vo wine, alebo ešte dobre nespracovanými uzatvorenými protokolmi. Takže aj keď je toto hrozná správa, a hospodárská kríza je tu a ešte nejakú dlhšiu dobu ostane, v univerzitnom prostredí sa hovorí o 4 rokoch recesie. Takže to kulminovanie samotnej krízi ešte máme len pred sebou, a bude to kruté!
    vain avatar 24.1.2009 09:15 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    Pochybuju že by mohli pro zaměstnání v Microsoftu pomáhat po propuštění v takových věcěch, určitě mají podepsanou nějakou mlčenlivost o kódech.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    24.1.2009 10:15 Zopper
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    Nevím jak v USA, ale v ČR jsou, pokud vím, dohody o tom, že zaměstananec nesmí pracovat nějakou dobu v oboru nezákonné. Dohoda o mlčenlivosti je pak samozřejmě něco jiného, nicméně... jsou tu problémy s tím, na nějaké porušení vůbec přijít.
    24.1.2009 10:32 Petr Adámek | Znojmo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?

    Přímo zakázat práci v oboru samozřejmě nelze, ale tzv. konkurenční doložka (zákaz výkonu výdělečné činnosti, která by byla shodná s předmětem činnosti zaměstnavatele nebo která by měla vůči němu soutěžní povahu) je v ČR naprosto legální – viz § 310 zákoníku práce (zákon č. 262/2006 Sb.)

    24.1.2009 11:34 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?

    Jo, ale to neznamena, ze nemuzes kodovat vubec, ale jen v oblastech, kde dela zamestanavet (i kdyz to nekdy muze byt problematicke, to uznavam). Ale nevim, kolik prog. ma konkurencni dolozku, moc to asi nebude. A nezapomente, ze se v teto dobe bere normalni plat. Takze byt tak rok doma, cestovat a nechat si to platit... proc ne?

    Dalibor Smolík avatar 26.1.2009 08:47 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?

    Nevím, to není ale zrovna výhodné. Člověk za ten rok nejenže odvykne pracovnímu tempu, ale především ztratí kontakt s realitou. Je pravda, že může mezitím studovat (třeba jazyky, ať už mluvené nebo ty počítačové), ale rozhodně ztráta to je. A pak také není jisté, že hned po tom roce práci najde.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    26.1.2009 23:12 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    No ale je to boží nepracovat a jen tak si žít!
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    24.1.2009 09:27 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?

    Jasny, vyhodi te z prace, musis zivit rodinu, platit hypo a ty, prestoze tvuj obor skomira budes doma sedet a kodovat zadarmo....no nekdo mozna jo....ja bych si teda radsi sel hledat praci

    |🇵🇸 avatar 24.1.2009 09:31 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    Jasny, vyhodi te z prace, musis zivit rodinu, platit hypo...

    Nejsem si jist, zda je to ukázkový příklad programátora u Microsoftu.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    24.1.2009 09:32 Attila
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    No ja som nenapisal, že bude len podporovať linux, ale že sa pomstí a zaroveň pomôže, no a samozrejme že si bude hľadať prácu, ved musí uživiť rodinu. Kde je problém, programatory kodujuci pre linux, pracujú len výhradne nonstop pre podporu linux, ja si myslím že nie, pokiaľ nie sú za to naozaj platený, a kto povedal že neprejdú napríklad ku spoločnosti spravujucej wine či cedegu ? A tä mlčanlivosť je vždy len zdrap papiera pokiaľ to človek nezneužije ako pesť do oka.
    Vojtěch Trefný avatar 24.1.2009 09:46 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    Pochybuju, že se to propouštění týká především programátorů -- spíš bych si tipnul, že na dlažbě skončili různí administrativní pracovníci a podobně.
    Michal Fecko avatar 24.1.2009 15:43 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    A hlavne zvukari :-D
    otula avatar 24.1.2009 18:41 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    ??? The page you've requested cannot be found.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Michal Fecko avatar 24.1.2009 18:51 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    Tak este raz...
    otula avatar 24.1.2009 21:21 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    Jj, známá aféra. Nejlepší jsou ale reakce:

    Když už mluvíme o změně morálního klimatu ohledně legálního softwaru, i Microsoft s ním měl nedávno jisté problémy. Loni na podzim se ukázalo, že pro úpravu některých zvukových souborů na instalačním CD Windows XP byla použita cracknutá verze zvukového editoru SoundForge. Od té doby už jsem o tom případu neslyšel, ale spoustu lidí by určitě zajímalo, jak se k tomu Microsoft nakonec postavil...

    • Tomáš Koška: Bohužel o tomto případu toho moc nevím.
    • (Jiří Grund, tiskový mluvčí, který byl přítomen při rozhovoru): Na ten případ si vzpomínám, jen nevím, jak přesně to dopadlo. Určitě to však bylo tak, že Microsoft má všechno legální.

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.1.2009 10:49 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?

    LOL, tak ten nadpis "Microsoft propouští, souvisí to s OSS?" mě pěkně rozesmál :-D Nejste už z toho OSS trošku zdeformovaní? Intel prozměnu propouští 6000 zaměstnanců. Žeby to taky souvislo s OSS? ;-) Nene, je to jen nějaká krize, o které se sem tam píše a mluví ve zprávách.

    25.1.2009 13:26 BCCP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?

    1400 lidí sice vypadá bombasticky ale máte představu co je to v celkovém počtu zaměstnanců MS ? Z tohoto pohledu těch 1400 nestojí ani za zmínku.

    25.1.2009 20:32 Wolfgang
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    Pokud měl doteď Mrkvošrot pověst zaměstnavatele, který nepropouští a pokud se to dostatečně rozmázne v tisku, může to mít vliv ... kariéra u M$ už nebude tak lákavá.
    25.1.2009 21:59 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?

    No, musis to brat v kontextu... podivej se na google treba...ted propousti vsichni, kdyby jen M$, tak plati, co pises, ale ne ted....

    Dalibor Smolík avatar 26.1.2009 08:48 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?

    Jenže to je první fáze. Další lidé budou následovat. A to je již plánované. Navíc nevíme, do jaké hloubky ta krize vypukne. Jsme teprve na jejím začátku! Veškeré předpovědi se  míjejí s realitou. To, co platilo před měsícem, je již dnes irelevantní.  Mít tak křišťálovou kouli ... ;-)

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    xxxs avatar 26.1.2009 14:15 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    kristalovu gulu netreba. je to iba prostriedok na uvedenie sa do tranzu. staci aj pohar vody.
    JiK avatar 26.1.2009 18:34 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft propouští, souvisí to s OSS?
    Ja bych tedy pro uvedeni se do tranzu preferoval pohar neceho jineho. :-)

    Ale nechci dopadnout takhle.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.