abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | IT novinky

    Evropská komise obvinila provozovatele čínské platformy TikTok z porušování pravidel EU kvůli netransparentnosti v reklamě. Komise, která v EU plní i funkci antimonopolního úřadu, to dnes uvedla v tiskové zprávě. TikTok, který patří čínské firmě ByteDance, se může k předběžnému nálezu vyjádřit. Pokud ale podezření komise nevyvrátí, hrozí mu pokuta až do šesti procent z ročního globálního obratu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 20:44 | Komunita

    Sovereign Tech Agency (Wikipedie), tj. agentura zabezpečující financování svobodného a otevřeného softwaru německou vládou, podpoří GFortran částkou 360 000 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | IT novinky

    Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:33 | IT novinky

    V říjnu loňského roku provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) místní šetření u společnosti Seznam.cz. Krajský soud v Brně tento týden konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    13.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.5. 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    13.5. 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 42
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (23%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 617 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    MPlayerX dostal padáka z AppStore

    MPlayerX, svobodný přehrávač multimédií pro Mac OS X, neprošel schvalovacím procesem Applu a nedostal se tak do Mac AppStore. Program procesem schválení neprošel, protože do něj jeho vvojáři odmítli implementovat App Sandbox. Program by tak prý přišel o nezanedbatelné množství funkcí a stal by se jen dalším „mizerným“ klonem QuickTime.

    20.8.2012 23:10 | Migi | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.8.2012 23:24 Redi | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Přitom po tom co se stalo z VLC je tohle jediný použitelná přehrávač na OS X...

    BTW co je ten "App Sandbox"?
    20.8.2012 23:30 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    21.8.2012 11:58 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Z toho popisu mi přijde, že to funguje víceméně stejně jako aplikace v Androidu. Aplikace mám seznam toho, na co chce sahat a když to uživatel povolí, tak může. Na nic jinýho se nedostane. Možná to někomu může připadat jako overkill, ale nechápu proč by měl mplayer přijít o fce - stačil by jen dostatečně obsáhlý seznam požadovaných opravnění, ne?
    21.8.2012 01:04 tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Přitom po tom co se stalo z VLC je tohle jediný použitelná přehrávač na OS X...
    Co se stalo?
    21.8.2012 01:58 Redi | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Nemá titulky :P a ano, bug je nahlášený...
    21.8.2012 02:28 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    To by mě docela zajímalo - link?
    21.8.2012 02:34 tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Mas link na ten bug?
    21.8.2012 04:16 Redi | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Bug, maj to sice označený jako fixed, ale nepomáhá to (yop, všechno jsem nastavil jak řekli).
    21.8.2012 13:17 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Oh, tak jestli nefunguje jen cyrilice, tak to asi fakt bude v kódování nebo fontu.

    Já čekal, že to bude něco okolo video rendereru (IIRC se vykreslování titulků přesouvalo ze samostatného filtru do video rendereru, nebo tak něco, například v režimu overlay na windows to přestalo fungovat).
    21.8.2012 14:04 tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Font je unicode, 1250 se da zkonvertovat jednoduse. Horsi je ta cast s tim dropovanim stringu. Vyzkousim, poreferuji.
    21.8.2012 15:59 Redi | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Nefungujou mi titulky ani v CP1250 ani v UTF-8 a zkoušel jsem i Ubuntu font, který vedle na PC funguje velice dobře...
    22.8.2012 02:32 tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Zkusil jsem a vsechno funguje jak ma. Jaky mas system? Mas posledni verzi VLC? Nepomuze smazani nastaveni? Jestli to chces resit, tak zaloz dotaz do Unix fora, uz tak jsme dost offtopic.
    22.8.2012 03:57 Redi | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    OS X 10.7.4 (ne, opravdu si nehodlám kupovat nedodělané 10.8), VLC 2.0.3 a nejede to tak od 2.0.1. Zkusím smazat configy, ale už to nemám moc potřebu řešit, ten MPlayerX přehrává mnohem líp a má menší zátěž na CPU :)
    20.8.2012 23:56 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Je to napsano dost tendencne.

    VSECHNY aplikace v AppStore uz musi byt v sandboxu.
    21.8.2012 08:59 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Pro mě za mě i v pr..li.
    Rezza avatar 21.8.2012 10:44 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Tak v clanku to je napsane. Nechapu tyhle kryptofasisticka omezeni jako je toto, Aegis a jine zla :( Cas pridat ruku k dilu na Nemu :)
    D.A.Tiger avatar 21.8.2012 14:20 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Nechapu tyhle kryptofasisticka omezeni jako je toto
    Kryptofašistická omezení? Proboha jaká? Že Apple požaduje, aby aplikace, které budou běhat na jeho systému respektovaly nějaká pravidla standardy je kryptofašismus? Zrovna my na Linuxu by jsme měli mlčet, protože nerespektujeme kolikrát ani standardy, které si dohodneme mezi sebou.

    Ne že bych měl Apple nějak rád, ale v tomto případě se mu IMHO ani nedivým!
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Rezza avatar 21.8.2012 14:37 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Proste ja nemam rad nesmyslne omezeni. Ala Aegis - nikdo nikdy nedostane token na blikani s diodou. Pry to lidi rusi - ja jsem clovek, ktery to ma rad. Proc proste to neni jen by default zakazane a ja zmenim? Kdyz nechci ochranu Aegisem, proc si ji nemuzu vypnout? A klidne jim kliknu "Ano, rozumim co delam a vim, ze muzu prijit o zaruku".
    D.A.Tiger avatar 21.8.2012 15:26 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Tomuhle samozřejmě rozumím a taky to rozlišuji. Jsou omezení, která jsou pro dobrou věc a dají se udělat tak, aby je bylo možno obojít - přeje-li si to uživatel, ale s tím, že je (třeba v dokumentaci) upozorněn na následky a na to, že si potom nemá chodit stěžovat výrobci/distributorovy (třeba přichází o tu záruku). Prostě to, že to že Apple nepustí aplikace bez sandboxu do AppleStore mi přijde správná. Ale to, že se snaží mermomocí bránit uživatelům v instalaci i z jiných zdrojů, je všivárna.

    Nějak tak by to měli dělat i tvůrci linuxových dister. Pokud autor nějakého projektu dodržuje dohodnutá pravidla, zařadí jeho produkt do distribuce a v rámci jí se o něj postarají. Když by na to kašlal, ať se stará sám. A uživatel - ať si to klidně natáhne, ale brečet ať potom chodí taky jinam...
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    24.8.2012 10:46 grammar nazi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    distributorovi jako pánovi
    D.A.Tiger avatar 28.8.2012 22:42 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Já věděl, že budeš mít radost! :-p
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    21.8.2012 09:18 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Ale to přece neznamená konec MPlayerX na MacOS. Stačí si stáhnout aktuální verzi přímo z webu. Akorát to (možná) není tak pohodlné jako v Appstore...
    21.8.2012 11:56 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Přesně tak... v AppStore není spousta užitečných programů, které se na Mac OS X běžně používají (QuickSilver, Dropbox, last.fm, Google Chrome, ...)

    Nedělal bych z toho takovou vědu...
    21.8.2012 13:49 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Tak ono je jen otazkou casu, kdy Apple udela instalaci pres AppStore jako jedinou moznost instalace software (bezpecnost, QA, jednotne rozhrani, zmateni uzivatelu z moznosti volby, kinderporno apod.)
    Rezza avatar 21.8.2012 14:10 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Ja jsem vzdycky myslel, ze na iPhone jde jen pres AppStore. To maji u me plus tedy :)
    Bedňa avatar 21.8.2012 14:15 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    To si si myslel dobre, ono to tak aj je. To plus im môžeš škrtnúť a dať ho ľuďom čo spravili JailBreak.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Rezza avatar 21.8.2012 14:19 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Aha, ja pochopil, ze to jde i bez JB. Ona to neni ani slava na Harmattanu - sice se daji instalovat veci mimo Store, ale jakmile prijde na radu Aegis, tak je clovek zase v haji. A pak prichazi na radu Inception :)))
    Bedňa avatar 21.8.2012 14:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    N9 som ešte v ruke nedržal, čo konkrétne blokuje Aegis?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Rezza avatar 21.8.2012 16:13 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Bohuzel spoustu veci... Mnoho souboru nejde prepisovat bez MALF, tudiz bez Open Kernelu ci Inception nenahradis ani vybranou kousky UI (ala system-ui) i kdyz jsou open source! Pak pristup k ruznemu hw - zrovna trebas LED dioda... Kerneli moduly...
    Bedňa avatar 21.8.2012 14:12 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Ale veď to tam je odjakživa.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    21.8.2012 15:14 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Mluvilo se o Mac OS, kde je stale mozne instalovat aplikace i mimo AppStore. Bohuzel me nenapadlo to zduraznit.
    Bedňa avatar 21.8.2012 15:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    OK.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    21.8.2012 15:01 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    On není AppStore jako AppStore - u jablečného telefonu je to jiné než u jablečného notebooku.

    V Mountain Lionu to jde v nastavení překliknout jestli chcete povolit instalaci software i z jiných zdrojů a vzhledem k existujícímu ecosystému bych se divil, že by to někdy odstranili. Na druhou stranu je to vcelku dobrá ochrana pro lidi typu moje babička, která je s jabkem moc spokojená, a žádný dodatečný software tam instalovat nepotřebuje.
    21.8.2012 15:23 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Predpokladam, ze postupem verzi se povoleni instalace i z jinych zdroju bude schovavat hloub a hloubejc do nastaveni, pak to pujde jen editaci nejakeho konfiguraku a nakonec to zakazou uplne.

    Bude to trvat par let (ne vice nez 5), ale prijde to. Apple chce mit svou platformu pevne v rukou a toto je pro nej velmi dulezity krok. Krom toho je tu samozrejme i komercni zajem - 30% z kazdeho prodaneho Photoshopu pro Mac (analogicky pro ostatni velke komercni softwary) dela docela dost penez (na coz Adobe IMHO dobrovolne nepristoupi - lidi budou Photoshop kupovat i kdyz nebude na AppStore).
    Rezza avatar 21.8.2012 16:18 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    No tim smerem smeruje i Microsoft. To je ten duvod proc Valve tak kope.
    21.8.2012 16:38 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Valve kope proto, že když se hry budou prodávat přes MS obchod, tak provize potečou do Microsoftu a ne do Valve.
    Rezza avatar 21.8.2012 19:17 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    No ano - jestli dobre chapu - Metro (dnes uz nemetro) veci pujdou jen pres Marketplace.
    21.8.2012 17:05 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Ano, ale IMHO bude trvat velmi dlouho nez se MS dostane k tomu, aby zakazal instalaci mimo AppStore uplne. Mozna v nekterych edicich (ala Starter, Home apod), ale edice typu Professional a vys urcite ne. MS klade velky duraz na zpetnou kompatibilitu a nema az tak vyhroceny kontrolorsky komplex. V business sfere by takovy krok byl naprosto neprijatelny a to je Microsofti zakladna.
    xkucf03 avatar 21.8.2012 19:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Třeba vymyslí něco mezi tím – firma bude mít vlastní „AppStore“ (serverovou aplikaci), přes kterou se bude instalovat software do stanic. A MS bude muset podepsat každý SW, který se tekto bude distribuovat – takže se korporátní programy sice nebudou povalovat na nějakém veřejném „AppStoru“, ale stejně nad nimi bude mít MS kontrolu a bude je moci zablokovat (např. kdyby to byla nějaká „teroristická“ nebo „pedofilní“ aplikace samozřejmě). Ale akorát si tím kopou hrob. Stejně jediný důvod pro používání Widlí jsou „legacy“ aplikace – a na ty stačí XPčka nebo dvoutisícovky, případně nějaké ty Visty či Sedmičky, které už firmy mají nakoupené.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    21.8.2012 21:27 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    To si prave nemyslim. Firmy nebudou zrovna zhave na to, aby posilaly svuj interni software nekam ven na kontrolu. Ale dokazu si predstavit, ze se nekde na serveru nastavi do Marketplace nejaky custom provider softwaru poskytujici tyto interni aplikace vedle standardniho Marketplace obsahu.

    Interni software (ktery nemusi byt legacy) je jen z jednim duvodu na beh na windows.
    26.8.2012 10:33 brut4r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Ono uz to tak je, pokud chcete do win8 dostat metro aplikaci tak to jde jen pres appstore. Jedinou vyjimkou jsou LOB apliakce, kde to jde dostat do kompu bokem (sideloading) za predpokladu ze je komp v domene, a na ni to je povolene v group polici. viz: how to add and remove aps. V tomhle to vypada ze to je bude horsi nez Apple....
    21.8.2012 16:27 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    To je pouhá spekulace, kterou nemáte založenou na ničem jiném než vlastním pocitu.
    21.8.2012 17:01 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Samozrejme, ze nemam zadne tvrde dukazy a je to jen ma spekulace.

    Ale IMHO tomu vse nasvedcuje. Platforma iOS je jasny priklad, jak si dnes Apple predstavuje otevrenost systemu. Z historickych duvodu je Mac OS otevrenejsi nez iOS, Apple ale bude casem mit snahu k nemu konvergovat. Ostatne, ma to pro nej jen same vyhody - pevna kontrola cele platformy, vyssi prijmy. Nedokazu si predstavit duvod, proc by to Apple nemel chtit udelat ...

    Hodne uzivatelum se to nebude libit, ale casem si zvyknou. Instalace z jinych zdroju bude stale vic a vic obtiznejsi az velka vetsina firem i uzivatelu prejdou na AppStore. Pak to proste jen vypnou uplne a tech par nekolik nespokojencu uz nebude nikoho zajimat ...
    21.8.2012 17:17 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Vzhledem k tomu, jak snadno se do systému dají nainstalovat MacPorty nebo HomeBrew a další, a tohle omezení se týká jen aplikací, které přetahujete myší do /Applications, tak bych to neviděl tak černě.
    21.8.2012 19:10 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Apple marketingově funguje z půlky jako sekta a z druhý půlky jako vymývání mozků/indoktrinace, takže dokáže lidem nacpat prakticky cokoliv. Stačí, aby uvěřili, že je to geniální nebo "inovativní".

    Docela si všímám, jak jsou o jabcích v médiích přemnožené výroky používající těchto slov... pracujou na tom svině tvrdě. Když se ty klišé dostatečně rozmnoží v diskursu/médiích, tak to naleze do mozku lidem, a součástí reality so prostě stane, že Apple je geniální (přesněji řečeno se myslím snaží vytvořit asociaci, že "Apple = nesrovnatelné s čímkoliv jiným", bleh) a kdesi cosi.
    xkucf03 avatar 21.8.2012 19:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    A co webové aplikace, které se neinstalují? Stejně je tohle jen spotřební elektronika a používá se jako tenký klient. Zároveň s tím se rozšiřují možnosti webových aplikací, takže už je možný i omezený přístup k HW nebo souborům.

    Ale taky je možnost, že tyhle funkce Apple omezí a i webové aplikace (HTML, JavaScript) budou muset být nějak podepsané a schválené. …snad už se lidi jednou poučí a začnou požadovat otevřené systémy.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    21.8.2012 19:28 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    To je extrapolace. Ale všechna tvrzení o budoucnosti lze shodit coby speklulace, když se to hodí...
    21.8.2012 17:57 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    To se mi nezdá moc reálné, maximálně může nějak zprasit ten klasický BFU způsob instalace (poklik na dmg a přetažení ikonky na Applications), ale jak by mohl Apple zabránit tomu abych si odkudkoliv cokoliv stáhl a sám si nakopíroval kam chci, když mám rootovská práva? Ale já jsem v Mac OS X úplný nováček, tak mi možná jenom něco uniká...
    21.8.2012 18:40 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Napr. tim, ze system dovoli spustit pouze aplikace podepsane AppStorem.
    Vykook avatar 21.8.2012 20:58 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Moc konspiruješ....
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    21.8.2012 21:17 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore

    Ani ne ... TO je budoucnost dle Apple  a Mrkvosoftu ...

    USE="-gnome -kde";turris
    21.8.2012 21:31 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Zadna konspirace, to je existujici obchodni a strategicky model. Otazka jestli a kdy se rozsiri i na druhou platformu stejne firmy je myslim na miste.
    22.8.2012 00:32 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Jak?
    Conscript89 avatar 22.8.2012 07:43 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Jak technicky? Jednoduse, da se na to krasne pouzit UEFI secure boot mechanismy, viz planovane podepisovani jadernych modulu. V systemovem volani exec neni problem zkontrolovat podpis souboru co ma byt spusten. Co se tyce webovych aplikaci, tak muze jit napriklad o ssl certifikat udeleny CA applu, bez certifikatu neni pristup k HW...
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    22.8.2012 11:26 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    takže by pak na té platformě nebylo možno spouštět ani vlastnoručně zkompilované binárky a vlastně by se tím zamezilo vývoji softu? to se mi fakt nezdá pravděpodobné...
    22.8.2012 11:32 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Pro iOS se snad nedá vyvíjet software? A kde se vzal? Samozřejmě, že je to možné, ale je nutné si zaplatit Xcode + iOS SDK, pak má vývojář k dispozici klíče, které umožňují pouštět vlastní software na omezeném počtu přístrojů atd.
    22.8.2012 13:49 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Ale iOS není desktopový operační systém.
    22.8.2012 13:55 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    A?

    Jen jsem nastiňoval, jak funguje vývoj pro tuhle uzavřenou platformu.
    22.8.2012 13:59 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Windows/Metro je součást desktopového systému a vývoj pro něj bude stejný. Takže trend je nastaven jasně.
    Baník pyčo!
    22.8.2012 15:41 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    ?

    Metro není prakticky nic jiného, než nový koncept nabídky Start obohacený o ty Metro Aplikace. Na to co si můžu a co nemůžu stáhnout a nainstalovat a spustit nemá ten sebemenší vliv. Testuji Windows 8 tu prerelease verzi ve Virtualboxu a kdybych měl zhodnit jak je nastavený trend, tak bych řekl asi že tu máme vypilovanější Windows 7 bez zakulacených rohů oken a s možností používat to Metro, kteréžto mně teda ničím moc nenadchlo, takže ho nepoužívám, ale zbytek zůstal viceméně stejný.

    22.8.2012 16:00 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Metro aplikace nepůjdou nainstalovat jinak, než z toho MS marketu. Ostatní aplikace (zatím) odkudkoliv.
    Baník pyčo!
    Rezza avatar 22.8.2012 17:56 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Presne tak - a kdo nebude delat kdysi-Metro aplikace bude out.
    22.8.2012 19:21 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Já si spíš myslím, že dojde k jakémusi rozdělení prostředí - Metro(kdysiMetro:)) uzpůsobené pro dotykáče s prostinkými aplikacemi, které chtějí BFU a kteří s počítačem nepracují v pravém slova smyslu, ale používají jej jako přístup k informacím na internetu a kterým pak Metro prostředí může opravdu plně vyhovovat a stačit - aspoň co jsem si to tak proklikal tak z toho mám takovýto pocit. No a pro ty co s počítačem doopravdy potřebují pracovat je tu úplně klasický desktop v duchu předchozích Windows na který se budou i nadále normálně vyvíjet klasické profi aplikace potřebné k té práci, které se samozřejmě budou i nadále dát nainstalovat úplně stejně jako tomu bylo dosud.
    22.8.2012 20:03 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    To by bylo rozumné, ale obavám se, že Microsoft má cíl protlačit metro časem všude. Ale až případně narazí na odpor uživatelů, tak možná trochu ustoupí.
    Baník pyčo!
    22.8.2012 17:31 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    ? máme vypilovanější Windows 7 bez zakulacených rohů oken a s možností používat to Metro, kteréžto mně teda ničím moc nenadchlo, takže ho nepoužívám, ale zbytek zůstal viceméně stejný.
    Prosím tě, a jak to přesně nepoužíváš, když to nejde vypnout?
    22.8.2012 18:59 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Jak nejde vypnout?Já ho prostě vůbec nezapínám - v Metru se octne člověk přece akorát při přihlášení, tak skočím rovnou na Desktop a to je naposledy co Metro potřebuju... Ono to Metro asi má nějaké své výhody na tabletech a podobných zařízeních, ale na klasickém desktopu je imho na nic, tam mi stačí úplně normální nabídka Start ve stylu Windows 7, a ikonky nejpoužívanějších aplikací na panelu.
    22.8.2012 20:21 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    ale na klasickém desktopu je imho na nic, tam mi stačí úplně normální nabídka Start ve stylu Windows 7, a ikonky nejpoužívanějších aplikací na panelu.
    Ano, akorát že to v MS jaksi nechtějí pochopit, takže tam normální nabídka start nikde není.
    22.8.2012 20:31 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Dá se tam bez problémů dostat třeba pomocí Vistart
    22.8.2012 20:39 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Ano, to je opravdu pokrok, že si to musím doinstalovat. :-D :-)
    26.8.2012 22:30 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Hm typické, hodiny googlení či pročítání dokumentace při snaze něco rozchodit v Linuxu, to je v pořádku, ale nainstalovat doplněk pro panel ve Windows, to je hned strašný problém :)
    pavlix avatar 27.8.2012 01:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Časem si zvykneš :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 22.8.2012 20:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    tam mi stačí úplně normální nabídka Start ve stylu Windows 7, a ikonky nejpoužívanějších aplikací na panelu.
    Takže vlastně nabídka ve stylu Windows 95. Inovace nula :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.8.2012 20:35 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    A co má být?
    Jendа avatar 22.8.2012 21:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Who cares?

    Moje Xfce vypadá jako Windows 95, akorát s vychytávkami jako lepení oken, virtuální plochy nebo schránka s historií. Inovace taky nula. Všechny tyhle funkce AFAIK měly WM na Unixu už když jsem se narodil.
    22.8.2012 22:04 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    +1, moje KDE vypadá úplně stejně. Proste WIN95 UI se jen tak nezřeknu.
    Baník pyčo!
    xkucf03 avatar 23.8.2012 21:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Tak ono moje KDE je taky ve stylu „dole lišta a k tomu nabídka s programy“, ale rozhodně bych o tom neřekl, že je to bez inovací…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.8.2012 18:52 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    V čem je „dole lišta a k tomu nabídka s programy“ v KDE inovativní, zatímco ve Windows tomu tak není?
    26.8.2012 18:56 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    O inovativní prostředí jiné než „dole lišta a k tomu nabídka s programy“ BFU nestojí, musí to totiž být jako Widlou$, jinak je to „moc složité“.
    Jendа avatar 26.8.2012 19:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Mně přijdou třeba dlaždicová prostředí taky moc složitá (a Unity strašně nepřehledné). Nejspíš nedokážu v L2 cache v mozku držet všechny potřebné informace :-).
    xkucf03 avatar 26.8.2012 20:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Spousty drobných detailů, které zpříjemňují práci – na to bys přišel při používání KDE. K wiondows 95 (ani XP, Vista atd.) bych se už vracet nechtěl.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.8.2012 22:23 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Vůbec ti nerozumím, ty posměšně napadáš koncept "lišta a k tomu nabídka s programy" jakožto 17 let starý přežitek, ale sám jej používáš v KDE, protože tam je najednou inovativní a 'plný drobných detailů, které zpříjemňují práci'??

    Bedňa avatar 26.8.2012 22:55 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Nedá sa rozumne nastaviť, nemá BSOD?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.8.2012 22:07 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Who cares? Moje Xfce vypadá jako Windows 95, akorát s vychytávkami jako lepení oken, virtuální plochy nebo schránka s historií. Inovace taky nula.
    +1. Ale asi nejsme in. Jak něco funguje, tak to dnes není v módě.
    22.8.2012 14:00 Redi | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    ...Ale OS X se mu s každým vydaním víc a víc přibližuje. 10.6 = desktop, 10.7 = našlápnutí k iOS sérii, 10.8 = takový "skoro" iOS, 10.9 = připravené na touch ovládání (aneb nástupce Airu s dotykáčem?)
    22.8.2012 15:03 kmarty | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Je to drobinek jinak:
    XCode je gratis, iOS SDK taky. To same iOS Simulator.

    Ale pokud chces vytvorenou aplikaci dostat do telefonu (vcetne vlastniho) klidne i jen kvuli testovani na opravdovem zeleze, tak si musis zaplatit vyvojarsky ucet ($99/rok) diky kterymu ziskas potrebne klice. Alternativa je jailbreak.
    22.8.2012 16:40 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    OK, dík za upřesnění. Měl jsem dojem, že jsem před nějakým časem zahlédl Xcode na AppStore za nějaký mrzký peníz (i když teď ho vidím zdarma a ještě před AppStore jsem si ho zdarma stahoval taky) a iOS SDK bývalo taky za nějaký "doplatek" resp. za placené členství v jejich developer programu.

    Každopádně se o to delší čas nezajímám (a nikdy jsem se ani vážně nezajímal), takže už nebudu šířit bludy. :)
    23.8.2012 11:08 kmarty | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    V pohode. Vsak ono je to ve finale jedno v kterem kroku se plati.
    Celkove beru jako smutny fakt, ze clovek musi platit i kdyz to nehodla sirit jinam nez na svuj telefon. Docela by mne zajimalo jestli by se na tohle dala uplatnit ta jejich studentska varianta (prestoze nejsem studentem uz drahnou dobu).
    21.8.2012 21:36 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Mně to tak marginální nepřijde. Apple je firma, která má nejvyšší marži ze všech větších IT společností na utržený dolar. Kam ty zisky jdou, když ne reinvesticemi do zkvalitnění a zlevnění produktů, se můžeme jen dohadovat - na patenttrollové právníky? Takže podmínka Sandboxu jako standardizační argument mi přijde trochu prázdná... Nicméně druhou záhadou je, proč lidi rvou za ty peníze applí produkty obchodníkům z ruky a nevadí jim, že možnosti jsou mnohem větší než to, co za nehorázný peníz získávají. Ovce, které uvěřili, že zrovna tahle pastvina je ta nejlepší... Zní to tvrdě, ale je to holá skutečnost.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    21.8.2012 21:55 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Jojo, jabko je společnost, které se čert ví proč daří skvěle naplňovat všechny ty slizké koncepty jako mindshare, brand loyalty, lifestyle ( = zaplaťte si možnost být jedním z následovníků jobse)...

    Docela obludnost, já bych se styděl takovým pijavicím dát i jen halíř. Vždyť bych si musel hned dát do držky, že jsem s těma panězma neudělal cokoliv chvályhodnějšího.
    26.8.2012 17:11 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Tak některé produkty Applu jsou přece jenom lepší než jakákoliv v tuto chvíli existující konkurence. Třeba Siri (a samozřejmě je to uzavřená aplikace výhradně pro applí iPhone, takže majitelé jiných platforem si buď taky koupí iPhone, nebo to nebudou mít).
    Мiriam avatar 26.8.2012 20:39 Мiriam | skóre: 3 | blog: rychlovarna_konvice | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayerX dostal padáka z AppStore
    Misto Siri tady mame spoustu chatterbotu, ktere potrebuji jen poradne vytrenovat a navazat na vyhledavaci engine.
    MS-CHAPv2 jiz neni bezpecny ): dukaz, ze jsem skutecna osoba ;-)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.