abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 17:55 | Nová verze

    AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 17:11 | IT novinky

    Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 13:44 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 133 hlasů
     Komentářů: 9, poslední včera 22:07
    Rozcestník

    Nepomuk a využití CPU

    Sebastian Trueg popisuje patch optimalizující službu správy dat Nepomuku. Ta se využívá při přidávání metadat do Nepomuku indexovaných z Akonadi, souborů a dalších zdrojů. S patchem dochází ke zhruba čtyřnásobnému zrychlení indexování kolekce Akonadi o 200 000 položkách. Tato oprava je jedním ze Sebastianových dárků na rozloučenou, než nastoupí do nového zaměstnání, kde již nebude mít tolik času věnovat se Nepomuku, a měla by být zařazena do KDE 4.8.2.

    7.3.2012 15:11 | Nicky726 | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.3.2012 16:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    To nic není, na svým systému jsem dosáhl toho, že Nepomuk nevyužívá CPU vůbec ;-)
    skunkOS avatar 7.3.2012 16:09 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    A teď je Sračkonadi uplně v hovnech. :D:D
    http://martinrotter.github.io
    7.3.2012 20:51 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Jako že je teď horší než nepomuk?
    7.3.2012 16:23 Bubu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Jednoduche reseni:
      sudo rm /usr/bin/akona* 
    
    7.3.2012 17:22 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Tato oprava je jedním ze Sebastianových dárků na rozloučenou, než nastoupí do nového zaměstnání, kde již nebude mít tolik času věnovat se Nepomuku

    Myslim, ze toto je vhodna prilezitost odstranit Nepomuk z KDE ...
    Migi avatar 7.3.2012 19:38 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Akože on přišel, napcal do kde semanticky dekstop a ted odchazi?

    To spíš vypadá na sabotéra.
    7.3.2012 22:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Třeba se jen inspiroval Lennartem Poetteringem - ten také vždycky přijde s nějakou strašně cool technologií, která pořádně nefunguje, rozbije věci, které po léta bez problémů fungovaly a celkově nadělá víc škody než užitku, a když je dílo zkázy dokonáno, vydá se škodit jinam…
    7.3.2012 23:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Co máš proti systemd? To imho není špatný počin...
    8.3.2012 00:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Systemd je naprostá katastrofa. Zatímco PulseAudio rozbíjí jen zvuk, systemd paralyzuje celý systém. A proč to? Ve jménu cool featur, které byly uměle vymyšleny jen proto, aby byla po ruce nějaká záminka, proč je systemd "lepší"? Nebo pro těch pár sekund při bootu, o které by měl být teoreticky rychlejší?
    8.3.2012 12:00 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    No teď, když jsem přišel na to, jak PA jednoduše zakázat, aby vše nesouviselo se vším a jednotlivé aplikace mi laskavě nesahaly! na Main hlasitost!, teď mi připadá PA jako docela dobrá věc. Nesnášel jsem, když se to nechovalo jako klasický mixážní pult. To musel vymyslet šílenec. Nebo to okopčili z Widlows. No ještě že se to dá vypnout! :-)

    K posledni větě: na několika kompech mi praxe jasně dala najevo, že teorie je prima věc, ale ona má vždy pravdu.

    Takže jediná další změna která mi nastala se systemd je ta, že se nic nezobrazuje o jeho průběhu. Takže, když mu to trvá déle, nevím jestli umřel nebo ještě vstane z mrtvých. Navíc psychologicky: bez těch průběžných informací co právě startuje, připadá ten start člověku delší, když se čumí do černé plochy.

    Jediné pěkné je, že obsahuje ukládání časových značek o všem, takže se pak dá pěkně studovat kdo zdržoval nejdéle.
    michich avatar 8.3.2012 12:06 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    změna která mi nastala se systemd je ta, že se nic nezobrazuje o jeho průběhu.
    Něco by ti to mělo zobrazovat. Může záležet na tom, jak máš nastaveno ShowStatus= v konfiguráku, jestli dáváš parameter "quiet" nebo "systemd.show_status=", nebo jestli používáš plymouth.
    12.3.2012 01:45 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    No já mam oSuse 12.1 a bez těch výpisů je to default. Stejně je to defaultně překryté animací chamelouna, tak nechápu, proč to vypnuli - ťuknu na Esc a tam temno. Díky za HINT lépe řečeno BINGO! Dal jsem ShowStatus=yes a hned se to zjevilo jako dřív.

    Mimochodem jsem přitom přišel na to, že opravili závislosti u mountování NFS ze serveru (když je ve fstab). Předtím začal dříve a trvalo to 60sec, takže celkový čas startu byl 74sec. Teď začne mnohem později, ale je to hotovo za 3sec a celková doba startu je 24,3 sec. Paráda. To " systemd-analyze plot > bootchart.svg " docela oceňuji.

    Což ovšem znamená, že to teď natrhne triko Win7, které na tom PC byly už předtím o pár vteřin pomalejší. WOW :-)
    Gilhad avatar 8.3.2012 15:00 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    A jak se to da tomu PA zakazat? (At na to nemusime prichazet kazdy sam?)
    michich avatar 8.3.2012 15:15 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    flat-volumes v /etc/pulse/daemon.conf
    12.3.2012 00:36 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Dik za zaskok. :-) .. jj, staci tam dat "flat-volumes = no" . Ale nez jsem se k tomu dogooglil..
    11.3.2012 17:20 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Ciste hypoteticky to ze init ma po startu 20M. Jednou z veci co se clovek muze naucit z filozofie *nixu je KISS, ale to uz evidentne neni cool. Nastesti je /sbin/init slinkovan jen s asi peti knihovnama, protoze lenart proste skopiroval kusy kodu z dalsich 10 knihoven do svych zdrojaku, genialni to pocin, jak jiste sami uznate.

    Vsem je doufam zcela jasne, ze v nekolika malo megabajtech kodu zadne chyby byt nemuzou. *Ale* kdyby prece jen, nezoufejte, nemusite se v tom hrabat: existuje systemd consulting company! trikrat hura!
    michich avatar 12.3.2012 08:44 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Ciste hypoteticky to ze init ma po startu 20M.
    Většina z toho je načtená SELinux policy.
    lenart proste skopiroval kusy kodu z dalsich 10 knihoven do svych zdrojaku
    Nepravdivé tvrzení. Které kusy jsou zkopírované z knihoven?
    moo avatar 7.3.2012 17:49 moo | skóre: 7 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    krasne grafy, ale zabudol 3. stlpec: without akonadi, nepomuk & more unusable sh*t -> 0
    End the FED!
    11.3.2012 13:06 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Přesně!
    7.3.2012 21:55 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU

    Toto není nic jiného než přiznání, že celý zmíněný průjem nemohl nikdy fungovat. Jen ať si klidně nefunguje dál. Naštěstí se dá kompletně vypnout a zakázat. Nezbývá než doufat, že bude co nejdřív zameten na smetiště dějin.

    8.3.2012 11:50 neregistrovaný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Jak se da kompletne vypnout a zakazat? :-O KDEcka v gentoo bez toho zkompilovat nejdou, pokud chci kmail (a to ja zase chci), a i kdyz v nastaveni zakazu nepomuk a strigi a jeste neco ve spustenych sluzbach, stejne mi nejakej nepomuk proces visi v pameti... :-(
    8.3.2012 12:03 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    KDE4 - Nastaveni systemu - Vyhledavaci sluzby - odskrtnout Povolit semanticky desktop Nepomuk.

    Přístě by už neměl najet. Mně teda v pamět nevisí.
    8.3.2012 12:41 neregistrovaný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    No, samozrejme to uz mam nejakej ten rok odskrtly. A navic mam jeste v servisech odskrtlej' a prej nebezici "Nepomuk Search Module" a stejne mam v pameti vytacejici procesy nepomukserver a akonadi_nepomuk.
    moo avatar 8.3.2012 14:58 moo | skóre: 7 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    8.3.2012 12:04 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Kdo chce s vlky výt, musí mít Akonadi. Je to rozhodnutí. Buď "KMail s Akonadi" nebo "bez Akonadi a KMailu".
    8.3.2012 12:47 neregistrovaný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Akonadi mi zase tak nevadi. Uz jim to vazne i nejak funguje a to vcetne i kalendare. Zpravicka i ja mluvime ostatne o podelanym nepomuku, ne o akonadi. Mam rad proste kmail a akregator, mozna jsem trochu sadomaso, priznavam, ale mam rad integraci a nemam rad GTK aplikace, co si s KDEckama moc nehrajou. :-)
    Gilhad avatar 8.3.2012 15:02 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    To je presne ten duvod, proc jsem po letech odesel od KMailu jakozto posledniho zbytku KDE
    9.3.2012 01:43 JARDA001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Příloha:
    Nevim teda jak ostatní, ale já to Nepomuk zneškodnil odškrtnutím Použit sémantický desktop Nepomuk, zakázal službu Nepomuk search module a tim je odstaven. Stejně tak jsem v nastavení Akonadi tuto službu stopnul, pak jí zakázal a pro sichr jsem dal nepoužívat interní MySQL a jako externí jsem nic neuvedl a přesto mi vše funguje ačkoli mi žádný proces neběží. Jako důkaz přikládám printscreen. Problém je že při odinstalaci přestanou fungovat kopete, kmail apod. takže totok je asi jediný řešení:(
    Rezza avatar 8.3.2012 13:21 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Cela Plasma Active je zalozena na Nepomuku :)
    13.3.2012 18:02 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU

    Nevím, co je Plasma Active a nechci to vědět. Mně stačí Plasma Passive.

    Rezza avatar 14.3.2012 12:49 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    http://plasma-active.org/
    LukynZ avatar 8.3.2012 19:00 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Nechapu proc tolik nadavek na akonadi a nepomuk. Jako ze kdyz to zacalo bych to chapal, melo to sve mouchy, ale ted uz je to jen tezka poza. Ty veci funguji skvele. Alespon tedy na gentoo.
    8.3.2012 20:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Imho skoro nikdo nenadává na špatnou funkčnost Nepomuku/Akonadi, ale na to, jakej je problém se jich zbavit, když člověk o tu funkcionalitu nemá zájem.
    Gilhad avatar 8.3.2012 22:14 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Me nezajima, jestli funguji skvele, blbe, nebo vubec, ja je proste nechci.

    Stajne jako kdyby mi nekdo na auto montoval ruchadlo bratri Veverku a hajil se tim, ze tohle je vylepsena verze, ktera uz funguje skvele - to je moc hezke, ale co ja se potrebuju na dalnici vlacet s nejakym ruchadlem? To at si montuje za svuj traktor, pokud jede orat.
    LukynZ avatar 10.3.2012 10:15 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    No tak na gentoo jde KDE nakopilovat bez podpory semantic desktopu, dokud clovek nechce pouzivat kdepim, tam uz mam pocit musi. Jinak bez kdepim muze mit komplet KDE bez toho
    10.3.2012 19:51 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    bez kdepim muze mit komplet KDE
    poslyš, a co je to oxymoron víš?
    9.3.2012 11:36 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Příloha:
    Ty veci funguji skvele. Alespon tedy na gentoo.
    na jakém Gentoo? - myslíš na tom, na kterém ani s verzí 4.8.1 stále nejde vybrat sqlite backend, a naopak nabízí backendy, které vůbec nejsou zkompilované?

    ano, krásný příklad skvělé funkčnosti, nemluvě o milionu jiných problémů (a především o tom, o kterém mluví kolegové - já ty sračky prostě nechci!)
    9.3.2012 15:45 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Kdyby sis aspon dal tu praci a zjistil proc to tohle dela...

    Kdyz se kouknes na akonadi-server ebuild tak ten useflag slouzi jen k urceni vychoziho sql backendu, jinak se kompiluji vzdy vsechny. Prekvapive je to jen ubohy abstrakt layer pres qt-sql. Necekane to tedy s -mysql -postgres +sqlite to bude umoznovat zapnuti mysql a postgres backendu.

    Co se tyce moznosti vyberu sqlite tak ta proste nefunguje a vyvojari ji jako takovou nedali do seznamu pro vyber, muzes si ji natvrdo zadratovat do configu ale oni proste nechteji aby si to pouzival, takze to v GUI neni (+-2 radky patch, feel free k jeho napsani).

    Kdyz ty s**cky nechces tak nepouzivej novy kdepim, nebo nasad kdepim-4.4 ktery je stale ve strome. Ani v jednom z tehle setupu proste s**ckonadi a nepomuk nepobezi.

    I kdyz je ja na svem systemu mam a bezi mi s trochou dobry vule tak to furt nefunguje dostatecne stabilne v porovnani s 3.5, opravdu za par let tu codebase zvladli dost dobre rozdrbat. Ale clovek musi hledat ty svetle okamziky a uklidnovat se tim ze uz aspon nepada kazdou pulhodinu plasma.
    9.3.2012 16:56 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Kdyby sis aspon dal tu praci a zjistil proc to tohle dela...
    probůh proč?

    jsem snad já vývojář kdepim/gentoo?

    mám dostatek jiných věcí k nastudování ... a v týhle diskusi je pro mě naprosto irelevantní proč to dělá, ale že to vůbec dělá, což je postačující k vyvrácení tý píčoviny, že prej to funguje skvěle
    Kdyz se kouknes na akonadi-server ebuild
    viz výše, nejsem devel, jsem user, takže euse -i ...
    tak ten useflag slouzi jen k urceni vychoziho sql backendu, jinak se kompiluji vzdy vsechny.
    ... což je ovšem v rozporu s popisem těch useflagů

    tedy máte to rozbitý :-p
    Co se tyce moznosti vyberu sqlite tak ta proste nefunguje a vyvojari ji jako takovou nedali do seznamu pro vyber, muzes si ji natvrdo zadratovat do configu ale oni proste nechteji aby si to pouzival, takze to v GUI neni (+-2 radky patch, feel free k jeho napsani).
    hm, a když už to máš nastudované tak, že víš, že stačí dvouřádkový patch, tak proč ho nenapíšeš?

    - resp. nezkopíruješ třeba z Fedory?
    Kdyz ty s**cky nechces tak nepouzivej novy kdepim,
    aha, a co mám používat, mám jíst koláče, když nemám na chleba?
    nebo nasad kdepim-4.4 ktery je stale ve strome.
    been there, done that

    bohužel, upgrade na 4.8.1 (kvůli nějakým bindingům pro ktp) ty závislosti neustály

    - a v jakém stavu je asi tak 4.4, neříká se tomu náhodou "z bláta do louže"? (a není náhodou už ve 4.4 alespoň kaddressbook závislý na těch ošklivostech?)
    I kdyz je ja na svem systemu mam a bezi mi s trochou dobry vule tak to furt nefunguje dostatecne stabilne v porovnani s 3.5, opravdu za par let tu codebase zvladli dost dobre rozdrbat.
    fajn, děkuju za potvrzení pointy předchozího příspěvku
    Ale clovek musi hledat ty svetle okamziky a uklidnovat se tim ze uz aspon nepada kazdou pulhodinu plasma.
    bohužel, já na těch strojích chci dělat taky něco jiného než si hrát s prostředím ... bude-li to pokračovat tímto stylem, tak v čase, kdy to dostanou do stejně použitelného stavu, jako bylo svého času KDE3, už dávno nebudu makat v IT nýbrž chodit na ryby a žít z renty :-/
    9.3.2012 18:11 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Co se tyce moznosti vyberu sqlite tak ta proste nefunguje a vyvojari ji jako takovou nedali do seznamu pro vyber, muzes si ji natvrdo zadratovat do configu ale oni proste nechteji aby si to pouzival, takze to v GUI neni (+-2 radky patch, feel free k jeho napsani).
    hm, a když už to máš nastudované tak, že víš, že stačí dvouřádkový patch, tak proč ho nenapíšeš?

     

    - resp. nezkopíruješ třeba z Fedory?
    Me to snad vadi ze tam neni? Also ja rozhodne uz nejsem KDE vyvojar. Ja jsem rezignoval ve chvili kdy jsem se pokusil kolem 4.5 komunikovat s kdepim lidma. A to jsem skoro celej ten buildapproach vlastne pro Gentoo napsal, da se asi rict ze me dost rozladili :) Poslal sem to kde teamu ten vas patch tak ho zacleni v dohledne dobe.
    fajn, děkuju za potvrzení pointy předchozího příspěvku
    Nj clovek si nevybere, ja s tebou souhlasim, jen mi pripada hloupe si jen stezovat v diskuzi, lepsi je vzdy zkusit to opravit. Coz do nedavna v kdepim neslo, kdyz jedinej jejich zajem byla nejaka mobilni verze. Ted ma kmail spravce kterej se fakt snazi (muzes videt podle tech vsech bugu co ten chudak zavre) a je mi ho dost lito pac jsou na nej vsichni dost hnusny v bugzille a pod, pritom se to snazi vsem jen rozchodit. Ja bych na to nervy nemel.
    bohužel, já na těch strojích chci dělat taky něco jiného než si hrát s prostředím ... bude-li to pokračovat tímto stylem, tak v čase, kdy to dostanou do stejně použitelného stavu, jako bylo svého času KDE3, už dávno nebudu makat v IT nýbrž chodit na ryby a žít z renty :-/
    Ja tise doufam ze to zvladnou driv. Az na ten kdepim je cele kde4 vazne funkcni a ja s nim nemam nejmensi problem (akorat v OpenSUSE :P). Problem je ze kdyz se podiva clovek na Gnome tak tam je to v podobnejch s**ckach a to je vyvoj defakto rizenej firmama...
    10.3.2012 20:31 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Me to snad vadi ze tam neni?
    nevim, mohlo by - že maj tví užvatelé problém? :-)

    ... aspoň já se teda ve Fedoře snažim řešit, kvůli čemu mi lidi řvou
    Also ja rozhodne uz nejsem KDE vyvojar.
    jo, tož to pak jo, no tak nic ...
    Nj clovek si nevybere, ja s tebou souhlasim, jen mi pripada hloupe si jen stezovat v diskuzi, lepsi je vzdy zkusit to opravit.
    jenže já nejsem vývojář, profesně jsem QA, a jinak jen naštvanej uživatel, kterýmu tyhle věci vadí v jeho zájmech typu hrát si s mapama, nebo aktuálně opravovat kilometráž Oslavy

    prostě nemám ten čas na to, abych to opravoval - neumím pořádně programovat (ani nechci, nebaví mě to), a i kdybych uměl, nastudovat cizí kód tak, abych byl schpoen něco takovýho spravit, zabere rozhodně mnohem víc času a energie než tady pár plků v diskusi

    i přes to jsem teď v pondělí ten čas (a nebylo ho málo) investoval do opatchování telepathy-qt4-yell, aby se to zkompilovalo proti aktuálnímu telepathy-qt, coby závislost pro ktp-call-ui, který mě momentálně dosti zajímá (rodiče chtěj voip, pro mě je Skype neprůchodný, tak jaký mám možnosti ...?)

    patch jsem předal jednomu z našich KDEčkařů, kterej to forwardnul komusi povolanějšímu - snad sotva za pět minut jsem měl odpověď, že už se o něco takového snažili, ale upstream telepathy že to nepřijal s tím, že stejně chtějí -yell začlenit zpátky do hlavního balíku ... no, super, že něco chtějí, ale na ten kód nebylo šáhnuto přes půl roku :-/

    (nicméně naši mi slíbili zkusit to do upstreamu protlačit znova, a bavili jsme se o tom, že by to případně zkusili udržovat aspoň na úrovni balíčku, dokud se upstream neuráčí ...)
    Ted ma kmail spravce kterej se fakt snazi (muzes videt podle tech vsech bugu co ten chudak zavre)
    no, počkej, není to snad ten vypečenej "chudák", co vždycky řekne, že verze proti který je to reportovaný je moc stará, ať to zkusíme proti něčemu aktuálnímu, a když mu tam do dvou dnů někdo nedá backtrace z verze aktuálně zkompilovaný z gitu, což je zvlášť úchvatný u náhodnejch pádů, který nastávaj třeba jednou za tejden, tak řekne WORKSFORME a nazdar?
    a je mi ho dost lito pac jsou na nej vsichni dost hnusny v bugzille a pod, pritom se to snazi vsem jen rozchodit.
    tak má hned říct, že je novej, že on nemůže za to, že to předchůdci rozesrali :-)
    Az na ten kdepim je cele kde4 vazne funkcni a ja s nim nemam nejmensi problem (akorat v OpenSUSE :P).
    bohužel, mně se dost často seká kded4, což je dost velkej vopruz

    taky nepotěší neustále odklikávat DrKonqi hlásící, že v Konqueroru slítnul Flash (s KHTML, s WebKitem slítne projistotu celej Konqueror)

    pak je super, když se mně kwallet ptá třikrát na odemčení pro jednu operaci, případně pro každej mailovej účet zvlášť, apod.

    no a oznamování ... jedna báseň, to už radši ani rozebírat nebudu, a pokračovat s dalším taky ne :-/
    11.3.2012 13:12 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Also ja rozhodne uz nejsem KDE vyvojar.
    jo, tož to pak jo, no tak nic ...
    Jo, další z těch, co to rozjebou k totální nepoužitelnosti a pak vod toho zdrhnou.
    11.3.2012 17:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    ehm, míříš špatně, kolega se to právě snažil udržet v provozuschopném stavu
    Rezza avatar 11.3.2012 12:09 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    > Problem je ze kdyz se podiva clovek na Gnome tak tam je to v podobnejch s**ckach a to je vyvoj defakto rizenej firmama...

    Kteryma firmama? :)
    LukynZ avatar 10.3.2012 10:22 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    No co ja pamatuju, tak akonadi bezel vzdy na mysql defaultne, takze jsem tohle nikdy neresil
    9.3.2012 23:54 Erbureth | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    +10 000

    Za dob KDE 4.3 jsem na něj taky nadával a vypínal ho hned, ale dneska, když mám 4.7, tak o něm skoro nevím (a to na stejném stroji). A našel jsem díky němu dokumenty, o kterých jsem si myslel, že jsou uloženy někde na starém disku.
    LukynZ avatar 10.3.2012 10:11 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Ja treba resil jak vytahnout vsechny 320kbps mp3, protoze jsem je chtel prevest na vbr. Stacilo kliknout v dolphinu u takove mp3 vpravo v info panelu na tech 320 a vyjel mi seznam vsech 320kbps mp3 co mam v pc. Tak samo kdyz nekoho pustim na svem uctu at si vyridi maily (cti obrazky v powerpoint prezentacich pro retardovane sekretarky, ruzna trapna videa a nevim kdo jim co posila), protoze se mi nechce prepinat na novy ucet, to se jim nekam postahuje, tak dam jen "today" a vyjede mi vse, co bylo dnes pridano a hezky a pohodne to smazu. Samozrejme vyhledavani pres krunner je jen tresinka na dortiku :) Proste je to prima vec. S akonadi taky nemam nejmensi problem a mam tam syncle kontatky z googlu a kalendar z googlu a to cele propojene s androidem...na telefonu neco pridam a mam to automaticky i v pc a naopak. Vse funguje.
    10.3.2012 20:37 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Vse funguje.
    hm

    tohle je jedna z věcí, který asi v životě nepochopim

    že je někdo tak ... jánevimco, arogantní, nebo prostě jenom totálně vypatlanej? ... že je schopen opakovat svoji lež i v tváří tvář důkazu o opaku
    11.3.2012 12:01 Erbureth | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    že je někdo tak ... jánevimco, arogantní, nebo prostě jenom totálně vypatlanej? ... že je schopen opakovat svoji lež i v tváří tvář důkazu o opaku
    To teď mluví o sobě? Protože mám dojem, že tady pořád píšou, jaký to není nedodělek, ale že by dali link na konkrétní Nepomuk bugy, které se podle nich neřeší...
    11.3.2012 17:30 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    a další takovej ... tož tady máš ten link, zmrde
    11.3.2012 18:20 Erbureth | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Další, co má problémy s pochopením psaného textu...
    LukynZ avatar 12.3.2012 17:59 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Ten dukaz ma byt ten vas truc s sqlite? To o funkcnosti toho celku opravdu moc nevypovida...
    12.3.2012 01:57 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Ahaaa .. tak konecne vim, pro koho je to dobre .. Pro lidi, co maji ve vsem bordel a nevedi kam co davaji.

    Protoze si data alespon trochu organizuji (a pouzivam filemanager a ne pruzkumnik), vim co kde mam. Takze jsem nechapal k cemu to je dobre. Dekuji za nazorny priklad vyuziti. Pro mne to tedy k nicemu neni.
    12.3.2012 07:41 Erbureth | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU

    co má společného filemanager s organizací dat?

    Tak by mě zajímalo, jak si ukládáte data tak, abyste třeba:

    • Po dvou letech výzkumu našel mezi 1500 PDF papery ten, ve kterém bylo pěkně definováno Štrosmajerovo lemma.
    • Zjistil dovolenou, kde byla ta sexy blondýnka, co máte vyfocenou.
    atd...

    Rezza avatar 12.3.2012 17:20 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Trebas ted se mi libilo co udela mck182 - firemuk - spolu se stahnutym souborem ve FF to do Nepomuku ulozi, z kama byl stazeny. Fce k nezaplaceni. Takze pomalu to zacina mit smysl.
    LukynZ avatar 12.3.2012 18:06 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    No da se rict, ze i pro takove je to dobre, nelze mit nic proti. Kazdopadne organizovat si data muze podle sebe kazdy a taky to nejakym zpusobem vetsinou dela, ale jakmie potrebuje neco konkretne vyhledat podle nejakeho parametru pripadne obsahu....pak asi mate smolik se sebelepsi organizaci.
    12.3.2012 18:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    No co se týče těch mp3 s 320kbps tak si umím představit celkem jednoduchý shell skript...
    LukynZ avatar 12.3.2012 22:20 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Tak urcite, to byla taky prvni vec co me napadla, ale z hlavy treba nevim, musel bych hledat jaky program ty informace umi nejak solidne vypsat atd....a tak nejak jsem presel na KDE a reseni se najednou objevilo samo a snadno :)
    11.3.2012 13:10 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Příloha:
    melo to sve mouchy
    Viz příloha.
    Ty veci funguji skvele.
    Jo, jasně. K otestování "skvělého fungováni" ti poskytnu testovací 8GB maildir, přeji dobrou chuť při testování OOM killeru. A s tou poštou se po "zaindexování" sračkonádi a spol. samozřejmě můžeš rozloučit, zbydou ti při velkém štěstí akorát náhodné pozůstatky.
    11.3.2012 17:29 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a využití CPU
    Sem si vzpomel na jedno video (nebo blog nebo co to bylo), kde nejaky KDE developer ukazoval jak udelat s pomoci akonadi emailoveho klienta na par sto radku kodu. V poradku, vsechno skvele cool uzasne.

    Ted mi ale napada takova otazka.... kolik lidi a kolikrat za zivot potrebuje udelat emailoveho klienta ? :-D

    All my respect to kde people, ale obcas by meli premyslet co jeste je smysluplne...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.