Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.
Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.
Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.
Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).
V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.
V repozitářích aktuální verze Ubuntu (9.04) je k dispozici Nouveau --- open source ovladač grafických karet NVIDIA. Na rozdíl od Fedory 11, kde bude použit jako výchozí, si ho však v Ubuntu musíte doinstalovat. Článek na serveru phoronix.com vám prozradí jak na to a co od tohoto ovladače můžete čekat.
Tiskni Sdílej:
Jenom mě tak napadlo, jestli má do budoucna smysl přemýšlet nad podporou DirectX přímo v ovladačích. Je to práce na několik let, ale třeba by to za to stálo. Minimálně by to mohlo zvednout výkon 3d aplikací pod wine, a mít možnost vyvíjet multiplatformní aplikace nejen v OGL, ale i DX by taky nebylo špatné.
podpora directx na ne-ms ? Tezko. Multiplatformita a zavislost na directX? Urcite ne.
Prave proto tu mame opengl, aby bylo nezavisle na platforme. A prave proto tu mame directx, aby ho nemel nikdo krome ms. :-/
Ale to je spíše dogma. Udělat DirectX multiplatformní není nemožné. Ve wine je vrstva DX->OGL, v reactOS je v začátcích otevřené varianty - ReactX. Nevím jak je na tom specifikace DX, ve srovnání s OGL, ale je veřejně dostupná.
Leckdo může tu myšlenku považovat za podobně kacířskou, jako wine, mono, moolight, apod., ale řadě lidí včetně mě by se to hodilo.
Nyní například vyvíjím hru v engine Irrlicht(prozatím pod windows-tuny kousků kódu mají jen VisualStudiové projekty, a mě se nechce je jen kvůli odzkoušení přepisovat). A pod OGL rendererem mám třetinové FPS, než pod DX9. Neříkám, že to není chyba špatné optimalizace, ale svět není ideální, a musím si vystačit s tím, co je.
Nechce se ti ? A někdo jiný by měl? jak typické
Píšu jen, že by mi to přišlo zajímavé. Nic víc, nic mín. Projektů, které mi přijdou zajímavé jsou ale desítky. A na většinu z nich nemám ani čas, ani schopnost napsat něco v přijatelné kvalitě. Smysl by taková věc měla určitě, jak jsem psal minimálně pro urychlení aplikací pouštěných přes wine.
Pokud se to někomu zdá zajímavé a má na to čas, tak se do vývoje pustí, nezávisle na tom, kolik lidí duplikování 3D grafické nadtavby považuje za zbytečné.
Nemyslim, ze DirectX je alternativa k OpenGL. DirectX zahrnuje treba i audio nebo sitovani. A hlavne vnitvrni filosofie OpenGL a DirectX je znacne odlisna. DirectX je mnohem mene univerzalni, ale je zase mnohem blize HW soucasnych graf. karet.
Také mám radči OGL, přecijen jsem se s ním na dva semestry potkal. Je to zavedené standartizované rozhraní, které funguje na spostě platforem.
Kdyby, však ve všech ohledech předčilo DX(respektive jeho grafickou část), nevidím důvod, proč by DX vývojáři her vůbec používali. To že hry od ID softu vypadají pod OGL lépe může být i tím, že OGL měl Carmack implementováno mnohem dříve, než directx. Osobně jsem to nesledoval, ale slyšel jsem, od verze 9 je na tom DX z hlediska programátora mnohem lépe, než předchozí verze.
On myslel "nvidia".
Mne spis sere, jak vyvojari nouveau serou na dumpy.
Podleni update maji z roku 2008 a pritom jsem jim tak pred 14 dny posilal dumpy GF 7600GS. To nemotivuje k dalsimu posilani.
Přesně tak, registry už mají téměř plně zdokumentované. Teď je potřeba pracovat na ovladačích či hlásit bugy.
Aha. To jsem nevedel.
Diky chlapi.
Volitelne?
Jako ze by dodavali jadro s KMS a bez?