abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.4 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:11 | Komunita

    UN Open Source Week 2025 probíhá tento týden v sídle Organizace spojených národů v New Yorku. Středeční a čtvrteční jednání bude možné sledovat na UN Web TV.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.50.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 98 vývojářů, z toho 35 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Zajímavý článek

    Infrastrukturu pro chatovací aplikaci Telegram provozuje člověk s vazbami na ruské zpravodajské služby. Upozorňují na to investigativní novináři z redakce iStories. „Vedneev dodává služby ruskému státu včetně jeho jaderného institutu nebo zpravodajské službě FSB,“ říká v podcastu Antivirus novinář Jan Cibulka. Uživatelům, kteří si chtějí své informace chránit, doporučuje Telegram vůbec nepoužívat, a raději zvolit jednu z alternativ, WhatsApp nebo Signal.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 18:33 | IT novinky

    The Trump Organization spustila ve Spojených státech mobilní síť Trump Mobile s neomezeným tarifem The 47 Plan za 47,45 dolarů měsíčně a představila vlastní značku telefonů The T1 Phone s Androidem za 499 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 15:00 | Zajímavý článek

    Vývojáři KiCadu se na svém blogu rozepsali o problémech KiCadu v desktopových prostředích nad Waylandem. KiCad běží, ale s významnými omezeními a problémy, které podstatně zhoršují uživatelský komfort a vývojáři je nedokážou vyřešit na úrovni KiCadu. Pro profesionální používání doporučují desktopová prostředí nad X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    15.6. 15:00 | Zajímavý článek

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 10:33 | Komunita

    Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    13.6. 09:22 | Komunita

    V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (56%)
     (30%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 273 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Opera 10.0 Beta 3

    Vyšla třetí betaverze chystaného prohlížeče Opera 10, který bude obsahovat nové zobrazovací jádro Presto 2.2. Opera 10.0 Beta 3 má být mnohem stabilnější než předchozí dvě bety a byl trochu vylepšen vzhled. Vizte blog vývojářů, poznámky k vydání a dostupné varianty.

    13.8.2009 10:57 | Robert Krátký | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vain avatar 13.8.2009 11:15 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3

    Doporučuji stahovat například zde ftp.sh.cvut.cz/MIRRORS/opera/linux/1000b3/beta3/en/, je tam i Qt4 verze apod.. 

    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    David Watzke avatar 13.8.2009 12:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Já jsem rád, že je (nějakej čas) konečně už i gcc4/qt4 amd64 build :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Cubic avatar 13.8.2009 12:36 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    ajo, to sou mi veci, ja jsem se domnival ze stale jedu x86, tak ted uz jenom skype
    David Watzke avatar 13.8.2009 13:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Skype umře, nesleduješ zprávy? :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Salamek avatar 13.8.2009 13:49 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    kééž by :-)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    David Watzke avatar 13.8.2009 14:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Počkej, ale já si nedělám srandu... eBay tohle přece nemůže vyhrát. Dej si do google "skype zanikne" (bez uvozovek)...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Salamek avatar 15.8.2009 21:56 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    já chci smrt, skype je to jedna ze 3 app které mi trhají žíly a při pohledu na ně se mi ježí vlasy na hlavě , i když skype měl + že byl(je) nativně pro linux
    Ještě by mohlo padnout ICQ + M$ (nebo alespoň windows, jiné app alá M$ celkem ujdou) a budu chlastat od rána co večera
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    progdan avatar 13.8.2009 19:27 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Jeste aby udelali gcc4-qt4-shared a budu absolutne spokojenej....
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    David Watzke avatar 13.8.2009 20:12 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Co?
    dave@amd64 ~ $ file /opt/opera/lib/opera/10.00/opera
    /opt/opera/lib/opera/10.00/opera: ELF 64-bit LSB executable, x86-64,
     version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), stripped
    dave@amd64 ~ $ ldd /opt/opera/lib/opera/10.00/opera|grep -i qt
            libQtGui.so.4 => /usr/lib/qt4/libQtGui.so.4 (0x00007f8580658000)
            libQtCore.so.4 => /usr/lib/qt4/libQtCore.so.4 (0x00007f8580257000)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xhc avatar 13.8.2009 20:21 xhc | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    tu najdes snapshoty aj s gt4 http://my.opera.com/desktopteam/blog/

    a tu je momentalne posledna verzia http://snapshot.opera.com/unix/snapshot-4538/

    skoro kazdy tyzden sa aktualizuje
    13.8.2009 13:45 xmnicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3

     Len nechapem, preco zase neaktualizovali repozitar "deb.opera.com"... Stalo sa im to uz po vydani druhej betaverzie a opravili to az na moj podnet...

    A teraz zase to iste :-(

    otula avatar 13.8.2009 14:01 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Příloha:
    Opera 10.0 Beta 3 má být mnohem stabilnější než předchozí dvě bety
    Jo jo, běžela asi 10 sekund :-D No nic, vracím se k 9.64 :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    xhc avatar 13.8.2009 14:13 xhc | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    nechapem co s tym robis, mne este nepadla a to s nou robim pekne kusky )
    otula avatar 13.8.2009 14:15 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Pouze jsem obnovil stránku lide.cz, která mi tam zbyla od posledního zavření minulé verze :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 13.8.2009 14:16 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Jen doplním - 9.64 mi nespadla nikdy
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    13.8.2009 15:02 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Už pár týdnů používám vývojové snapshoty z desktop team blogu a nestabilita veškerá žádná. GCC4, Qt4 i386 buildy.
    I am Jack's wasted life.
    David Watzke avatar 13.8.2009 15:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Na amd64 ty snapshoty padaly furt (i na ábíčku), teď zkouším tuhle betu 3...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    otula avatar 13.8.2009 16:52 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Já jsem měl GCC4, Qt4, x86_64 a v Davidově příspěvku vidím, že nejsem výjimka
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    David Watzke avatar 13.8.2009 17:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    To určitě nejsi. Nicméně tahle beta 3 se zatím drží i na zákeřných stránkách, ještě furt nespadla... ale věřím, že se dočkám :-D Ale už si vzala 380 MB RAM (RES). Ještě že už mi to může být fuk, teď když jsem upgradoval na 4 GB :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 13.8.2009 17:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    I když počkat, já mám asi ještě o chlup novější verzi. Je to snapshot 4538, ne 4537.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    otula avatar 13.8.2009 18:06 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    No, popravdě řečeno, měl jsem také 4538.

    Ještě si tak říkám - Opera používá vlastní wrapper pro pluginy, že jo? Když jsem přihlášen na svém účtu a zkusím s Arorou vlézt na zive.cz, naprosto spolehlivě se mi zhroutí dříve, než se stránka načte - v konzoli mám milion chybových hlášek o NSPlugin Wrapperu a chybné třídě ELF: ELFCLASS64 libqtcurve.so. Tak nevím, jestli to spolu může souviset. Když se přihlásím na jiný, testovací, jiank nastavený účet, běhá Arora stabilně.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    David Watzke avatar 13.8.2009 20:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    K čemu v dnešní době nspluginwrapper?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    otula avatar 13.8.2009 21:35 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    To víš, nostalgie ;-)

    No, tak jsem ho odinstaloval, zrušil jsem adresář ~/.mozilla/plugins, ještě jsem i překompiloval Aroru - už (zatím) nepadá :-)

    Že bych znovu zkusil i tu Operu? :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    David Watzke avatar 13.8.2009 21:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Nemusíš, už mi taky křachla :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    otula avatar 13.8.2009 21:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 13.8.2009 21:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    A díky za pošťouchnutí. Vyřešil se mi tím i velmi podivně (cca půl minuty) dlouhý start Midori. A Arora také startuje rychleji. Teď naběhnou oba okamžitě a i načítání stránek je rychlejší.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jardík avatar 13.8.2009 20:08 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Co to je Opera? Jó, to je ten browser k ničemu, kterej nikdo nechce a proto buzerujou Microsoft. Ještě ani nebyli schopný vydat x86_64 verzi pro Windows a hlavně že buzerujou, aby tam byl. Mozilla taky, proč nevydá oficiální build a musim používat neoficiální, kterej se kvůli jejich demenci jmenuje Minefield, Shitkoto (nebo jak to je) a má hnusnou ikonu. Kdyby to šlo alespoň zkompilovat bez dementních patchů a toolů. Ať to vydaj a pak ať si teprv buzerujou. IE8 je jediný oficiálně podporovaný webbrowser pro Windows. Sice stojí za velký kulový, ale hold neschopnost některých vývojářů a tvrdohlavé setrvávání u starých technologií je asi moderní.
    Věřím v jednoho Boha.
    xhc avatar 13.8.2009 20:24 xhc | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    jo jo ides .... len im to nandej ... jo jo .. hlava vyholena ... jo jo .. kopej ... taaaak... aaano ... pomeee ... a vsetci ... bum bac ,,,, jasne sme machri ... pome...
    vain avatar 13.8.2009 20:56 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3

    Ještě horší než tvrdohlavé setrvání u starých technologií je tvrdohlavé prosazování nových, které nikdy nechce a nepotřebuje...

    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    14.8.2009 17:56 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3

    Neschopnost některých uřvánků pochopit, že neoficiální branding má význam a že vývoj rozumné firmy priorizují tak, aby měl smysl. Stejně tak důvody, proč byl případ Opery podpořený Mozillou u Evropské komuse tak důležitý.

    Jardík avatar 14.8.2009 18:54 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Ten článek jsou úplný sra*ky. Je to OS Microsoftu, ať si tam dává, co chce. Co brání Mozille nebo Opeře vydat vlastní OS s jejich prohlížečem? Nejsou schopný si zajistit konkurenceschopnost ani schopný jít s dobou, jejich problém. Kdyby MS jednou přišel a zakázal jim do jeho systému dávat jejich aplikace, tak by měli ho*no, nebýt MS, tak ten prohlížeč pro Windows ani nemaj a měli by ho pouze pro ostatní systémy. MS jim umožnil jejich prohlížeč dát do jeho systému, měli by bejt vděčný, že jim umožnil si vydělat na živobytí a né mu nadávat. Monopol je jen ubohá záminka pro jejich neschopnost.

    Jak je možné, že v Ubuntu mám předinstalován Firefox. Proč to Opeře nevadí? Proč se nesoudí s tvůrcem distribuce, aby to toho Firefoxu při prvním spuštění dal výběr prohlížeče? Možnost odinstalace Firefoxu mi nestačí, musí tam být Opera! Taky cítíte tu kravinu, jakých jsou lidi schopný, aby si nahrabali?

    A neoficiální branding význam nemá. Proč se má browser jmenovat Shitkoko a zároveň si může v default instalaci vesele posílat v user-agent "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.1) Gecko/20090809 Firefox/3.5.2"? To je přece zneužití obchodních známek ... to Mozilla a Firefox tam nemá co dělat, ale jestli ano, tak proč to nemůžu mít zároveň i v titulku aplikace. Bohatě by stačilo do "about" dialogu nacpat hlášku "neoficiální sestavení" a bylo by to.
    Věřím v jednoho Boha.
    otula avatar 14.8.2009 18:58 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Jardo, občas píšeš úplné ptákoviny, a jindy s tebou plně souhlasím. Tohle je ten druhý případ :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.8.2009 17:57 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3

    V SunSpideru, Dromaeo i V8 dosahuje Firefox 3.6 alfa 1 zhruba 2-3násobně vyšší rychlosti než Opera.

    otula avatar 14.8.2009 18:53 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Petře, nestačí, že rozpoutáváš plamenné diskuze pod každým příspěvek o FF? Musíš to tahat i do zprávičky o Opeře? To si tím řešíš nějaký mindrák? Možná by nebylo od věci navštívit psychologa.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    15.8.2009 10:29 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3

    Mindrák si léčí spíš lidé, kterým vadí slušně, stručně a jasně popsané postřehy s programem, o němž je zprávička. Napsal jsem, že Opera je 2-3x pomalejší než vývojová verze nejrozšířenějšího alternativního prohlížeče po IE (resp. nejrozšířenějšího na Linuxu). Poser se z toho třeba. Nebo jdi k psychologovi.

    otula avatar 15.8.2009 10:38 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    A můžeš mi říct, v čem všem je FF 2-3x rychlejší? Třeba v zahlcení paměti? Tady jsem našel jeden test - tvému tvrzení neodpovídá, a to je přímo na stránkách Mozilly. Že bys měl nějaké tajné informace? Nebo se zde snažíš mystifikovat?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    15.8.2009 17:01 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3

    Vždyť jsem to psal. Protože asi nejsi schopen chápat jednoduché věty, tak ti to pro jistotu zopakuji:

    http://dromaeo.com/?id=71668,71669
    http://www2.webkit.org/perf/sunspider-0.9/sunspider-driver.html
    http://v8.googlecode.com/svn/data/benchmarks/current/run.html

     Možná máš asi také problém pochopit, že za skoro 4 měsíce od odkazovaného testu se řada věcí změnila.

    otula avatar 15.8.2009 18:33 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    No, není mi zřejmé, kde mám na té stránce vyčíst, že je 4 měsíce stará. A který alfa beta gama build Firefoxu je aktuální, to fakt nemám páru, protože mne skutečně nezajímá.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jardík avatar 14.8.2009 18:56 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    A 32bit šmejďárna jménem chromium dosahuje větší rychlosti jak nativní 64bit firefox, protože firefox je přerostlá pomalá obluda.
    Věřím v jednoho Boha.
    vain avatar 15.8.2009 16:37 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 10.0 Beta 3
    Ty vole, Jardík má dva komentáře během dvou minut, s kterými souhlasím, buď se on lepší, nebo já jdu do stejných sraček =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.