abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 592 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    P2P síť Skypu se rozpadla

    Skype přiznává rozpad své sítě. Problém trvá již od včerejšího večera. Pokud chcete někoho přesvědčit k používání SIPu místo Skype, tak teď je ta pravá doba.

    23.12.2010 12:03 | triak1 | Upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.12.2010 12:23 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    Môžem používať SIP za NATom kde je povolený len port 80?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.12.2010 12:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    Na takových místech je ale evidentně proti pravidlům cokoliv jiného než HTTP používat.
    23.12.2010 12:39 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    Tohle ale evidentně není odpověď na první otázku.
    23.12.2010 12:40 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    Použití portů pro různé služby je pouze konvence. ssh server mi zrovna jede běžně na portu 80. Existují-li explicitní pravidla, že se smí pouze surfovat, tak existují a dává smysl je dodržovat. Pokud pravidla neexistují, akorát se náhodně cosi jaksi filtruje, tak co se nefiltruje, to je snad OK, ne?
    23.12.2010 12:44 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    No, nebo je jen administrátor lempl, což je mnohem častější případ.
    23.12.2010 12:46 triak1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    Obavám se, že standardně je to problém, ale jde udělat tunel, což nebude triviální řešení, které by realizovala babička.
    23.12.2010 13:01 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    Obvykle jsou ale porty omezené jen na veřejných sítích/pracovišti/školách, kde asi není používání SIPu obvyklé.
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    xkucf03 avatar 23.12.2010 14:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    Babička bude mít typicky nějaké domácí připojené, které může být zkriplené neveřejnou IP nebo třeba zablokovaným SMTP portem nebo omezenými porty pro P2P, ale jinak by mělo být OK a v pohodě se připojí přes SIP proxy (podrobnosti poskytne její VoIP poskytovatel).

    Nepříjemné a špatně překonatelné omezení sítě může být v práci – jenže tam zase telefon zajistí zaměstnavatel (ať už mobil nebo firemní VoIP) a navíc když to zaměstnavatel něco nechce, tak by bylo dobré to respektovat (nebo změnit práci – někde mají i normálnější přístup na Internet).

    BTW: u jednoho zaměstnavatele (naštěstí ne mého) jsem se setkal s tím, že kromě blokování obvyklých věcí (bulvár, facebook, obecně zabijáci času) blokoval i přílohy v soukromých e-mailech – dá se dostat na webmail Seznamu a normálně s poštou pracovat, ale nejdou přes něj přijímat ani odesílat přílohy. Co si o takovém omezení myslíte? Ještě možná dokážu pochopit blokování určitých domén/služeb (facebook, icq, zábavy pro flákače), ale stylem, že to buď jde nebo nejde – ale v tomhle případě se jedná o jakousi modifikaci webové aplikace (webmailu) za chodu a „vypínání“ některých jejích funkcí – to už mi přijde moc, když se hrabou do jejich komunikace a v podstatě dělají MITM útok (HTTPS by to trochu řešilo, ale to je tam asi zakázané).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 23.12.2010 15:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    Co si o takovém omezení myslíte?
    Zajímalo by mě po technické stránce :-). Asi tuším, nějaká transparentní proxy, která maže HTML s odkazem na přílohu - stačí se zaregistrovat na nějakém obskurnějším freemailu nebo se protunelovat na vlastní server.
    24.12.2010 01:06 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    Řekl bych, že technická stránka byla jednoduchá: transparentní proxy a zákaz podle Content-Type (tj. ne jenom na Seznam e-mailu). Někteří paranoidní a blbí správci sítě to tak používají.
    23.12.2010 13:29 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    Jistě:
    • použití určitých portů je jen konvence, není to vynucováno
    • pokud je tam transparentní proxy, můžete použít HTTP tunel
    Navíc pokud je provoz omezen na port 80, často tam bývá transparentní proxy a přes tu Skype moc neprojde.
    23.12.2010 13:41 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    Môžem používať Skype za NATom kde je povolený len port 80? Odpověď je úplně stejná. Jak kdy. :-)
    23.12.2010 13:59 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    > Môžem používať Skype za NATom kde je povolený len port 80?

    Mne funguje, preto sa pytam ci by mi fungoval SIP,.
    23.12.2010 14:33 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    Obecně za NATem SIP normálně funguje. Pokud je veškerá komunikace omezena na HTTP, tj.nejde ani HTTPS, tak pochybuju že půjde Skype.

    Jo a já osobně jsem se SIPem velice spokojený. Volání je levnější než u Skype, mám normální pevnolinkové číslo, volání s jinými SIP providery je zdarma, etc etc. S několika lidmi mám nataženou VPN pro šifrované hovory a výměnu souborů. Spotřeba linky při hovoru je 5-10x menší než má skype, o spotřebě CPU nemluvím...
    23.12.2010 16:44 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    > Mne funguje, preto sa pytam ci by mi fungoval SIP,.

    :-) A je vám jasný, že na tuhle otázku nelze bez věštecký koule odpovědět, stejně jako na tu moji parafrázovanou aniž by se to vyzkoušelo vzhledem k tomu, že jste neupřesnil jaký typ NAT máte, jaké další aplikace vstupují do hry (typicky fw), ...?
    Bedňa avatar 23.12.2010 23:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    Ja sa pýtam a ešte mi nikto neodpovedal, možno si aj ty ten človek z poradny, čo je to za provajdera?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jendа avatar 23.12.2010 15:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P sít skypu se rozpadla
    23.12.2010 12:58 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Ale lidi, to jsem sám, kdo se už od pohledu zašklebí nad zjevně bulvárním titulkem?

    Problém způsobila nějaká konkrétní nová verze (update) Skajpu. Není to tak, že by neustále menší počet supernodů (nešťastníků s veřejnou adresou) za jinak stejných okolností konečně utonul v moři userů schovaných za NATem, kteří parazitují na jejich pásmu a CPU. Nejedná se o soudný den topologie zn. Skape, ale o zábavný a zřejmě krátkodobý důsledek nějakého softwarového quirku. Alespoň tak vyznívají dosavadní PR prohlášení firmy. Ledaže by se jednalo o klasický případ "vrtění psem". V této souvislosti je jistě zajímavé, že se to Skype snaží řešit budováním svých vlastních "mega-supernodů".
    [:wq]
    23.12.2010 13:38 kamsal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    PR zprávy a vyjádření tiskových oddělení umíme číst. Překládat nám to nemusíš.
    xhc avatar 23.12.2010 13:54 xhc | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    a ty kto si? :))
    23.12.2010 13:12 Jiri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    SIP moc Skype nenahradi. SIP jede na uplne jinem principu nez Skype.
    23.12.2010 13:43 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Což uživatele moc nezajímá. Důležité je k čemu ta aplikace slouží a jak je stabilní.
    Jendа avatar 23.12.2010 15:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Podle mě se ten princip zas tolik neliší - akorát pro střílení přes firewally neznásilňuje linky ostatních uživatelů.
    24.12.2010 01:11 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Ano, SIP je decentralizovaná síť už by design, která navíc nekrade linky svým uživatelům a je často podporovaná VoIP telefony pomocí systému enum. Je to jako srovnávat Jabber a ICQ.
    23.12.2010 13:43 none
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Existuje nejaka alternativa Skype? Neco alespon vzdalene podobneho? Neco, co si pustim ja, ale i kterykoliv muj pocitacu neznaly protejsek s Windowsy? Provoz treba Asterisku se mi zda slusny overkill. Sem s navrhy, zatim nic uspokojiveho nezaznelo.
    23.12.2010 13:44 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    kterykoliv muj pocitacu neznaly protejsek nemusí být ani schopen stahnout, nainstalovat a nastavit Skype. Tyhle dotazy jsou uplně irelevantní.
    23.12.2010 13:54 none
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Mozna spatne polozena otazka. Mel jsem zato, ze bude pochopena. Tedy jinak:

    "Jaka je alternativa Skype v linuxu?"

    Pozadavky:
    - snadna konfigurace (par kliku, jednoduchy konfigurak)
    - prenos alespon hlasu
    - klienty pro win a lin
    - provoz za NAT
    
    Nedavno jsem dostal do situace, kdy jsem tohle resil a nic uspokojiveho jsem nenasel. Pro priblizeni situace kratky popis komunikace na jabberu:
    A: Ahoj, potrebuju neco probrat, mas skype?
    B: Nemam, Skype je zlo!
    A: Ok, jak si pokecame?
    B: Neco najdu...
    sleep 3600...
    B: Zavolam ti na mobil.
    
    Pouziti Skype by v tohle pripade bylo otazkou par minut. Nechci se Skype zastavat, proto hledam alternativu.
    Bilbo avatar 23.12.2010 13:59 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Jo, taky by se mi neco takoveho hodilo .... I kdyz v mym pripade by bylo zadani o neco jednodussi (mam linux. server co je na rychle lince bez natu, muzu tam cokoliv doinstalovat a pres nej tedy muze jit komunikace) ale i na druhou stranu i slozitejsi (chtel bych i obraz, ne jen zvuk)....
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    23.12.2010 14:03 none
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Ok, i tohle je pro me reseni :). Takze zjednodusuji podminky na NAT jen na jedne strane (pro partnera).

    23.12.2010 14:10 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Na gtalk jste se dívali? Hlas i zvuk umí, asi i NAT, jen nevím, jak je to s klientem pro linux.
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    23.12.2010 14:40 PF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Určitě existuje gtalk plugin do firefoxu, který umožňuje hlasovou i video komunikaci na stránkách gmailu.
    23.12.2010 14:48 none
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Nekdo z vas to zkousel? Vidim to jako jednu z moznosti, ale nepodarilo se mi to zprovoznit, nicmene je to rozhodne varianta a budu na tom pracovat.
    23.12.2010 14:56 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    zkoušel, ale pravdu jen pár minut. Hovor se natolik sekal, že jsem hbitě přešli na Skype.. :-(
    23.12.2010 14:57 nomono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Gtalk mi funguje na Linuxu bez větších problémů (až na video), nicméně nejsem za NATem, takže toto nemůžu posoudit. Nevýhodou je zatím špatná podpora v klientech - nejjednodušší je k tomu přistupovat z webového rozhraní Gmailu. (mám nainstalován googletalk-plugin z AUR)
    23.12.2010 14:58 nomono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Gtalk mi funguje na Linuxu bez větších problémů (až na video), nicméně nejsem za NATem, takže toto nemůžu posoudit. Nevýhodou je zatím špatná podpora v klientech - nejjednodušší je k tomu přistupovat z webového rozhraní Gmailu. (mám nainstalován googletalk-plugin z AUR - http://aur.archlinux.org/packages.php?ID=24529 )
    Karry avatar 23.12.2010 15:57 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Gtalk <> Kopete... Zvuk bez problemu. Ale nefunguje s jinymi Jabber ucty nez temi od Googlu.
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    24.12.2010 01:14 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    To je kvůli tomu, že GTalk používá vlastní, nestandardní verzi Jingle. AFAIK se u Kopete vyvíjí i verze používající standardní XMPP Jingle, ale zatím to umí jen tu od GTalk a Kopete jí nechce mršit ostatní XMPP sítě (proto je tam ta podmínka jenom na účty Googlu).
    Jendа avatar 23.12.2010 15:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Přes SIP jde přenášet cokoliv - zvuk, obraz, soubory…
    Stanislav Brabec avatar 23.12.2010 14:47 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Odpověď je jednoduchá:

    Stáhni si (do počítače, do chytrého mobilu) X-Lite, SJPhone, Phoner, Ekiga, Twinkle nebo některou jinou z desítek další free aplikací, spusť jí a zadej: {moje IP adresa} a klikni na tlačítko se zeleným telefonem.

    Anebo:

    Ze svého hardwarového VoIP telefonu zavolej {moje IP adresa, . zaměněny za *}.

    Anebo:

    Zavolej mi na {moje číslo}. U operátorů A B C to je zdarma, u D E F za třicet haléřů za minutu, u O2, T-Mobile a Vodafone za 0,5–12Kč/min. Jo a pozor, z mobilu od O2 to může být za zvýšenou cenu odlišnou od pevné linky O2.
    23.12.2010 14:54 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    mohl by se hodit tento odkaz
    Bilbo avatar 23.12.2010 14:56 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    .... spusť jí a zadej: {moje IP adresa} a klikni na tlačítko se zeleným telefonem. ...
    No a tady už vidím trochu problém. Co NAT?
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    Jendа avatar 23.12.2010 15:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Pak budeš potřebovat nějakou proxy, která ti to dohodne. Ekiga ji tuším poskytovala zadarmo. Adresu pak budeš mít ve tvaru jmeno@mojeproxy.cz.

    No a nebo si zařiď připojení k Internetu.
    23.12.2010 15:20 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    ipv6
    23.12.2010 15:28 none
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Nezapomente na to, ze se snazime najit alternativu pro Skype, ktery ipv6 nepotrebuje, nepotrebuje taky abyste resili nejakou proxy a je zdarma. Sice tyhle tri pozadavky nebyly explicitne vyjadreny, ale souslovi "alternativa ke Skype" to vyjadruje.
    Stanislav Brabec avatar 23.12.2010 15:38 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Skype možná nepotřebuje proxy, ale centrální server potřebuje. A když teď nejede, nikdo si nezavolá. U SIP jsou různých proxy mraky, a pokud máte skutečné připojení k Internetu, můžete volat i bez nich.
    23.12.2010 15:44 none
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Ok, tak proxy ano, ale nejakou rozumnou (treba si ji muzu sam provozovat, nebo je zdarma k dispozici). "Opravdove pripojeni k netu" (minis-li tim verejnou IP), tak to je pozadavek odporujici pozadavkum zadani.
    Jendа avatar 23.12.2010 15:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Ok, tak proxy ano, ale nejakou rozumnou (treba si ji muzu sam provozovat, nebo je zdarma k dispozici).
    Vždyť tohle přesně takhle to i SIP funguje - jsou proxy zdarma, jsou proxy za peníze (obvykle nabízející nějaké nadstandardní služby), můžeš si proxy provozovat sám.
    "Opravdove pripojeni k netu" (minis-li tim verejnou IP), tak to je pozadavek odporujici pozadavkum zadani.
    Ano, ale asi uznáš, že telefonování přes Internet se bez připojení k Internetu dělá docela blbě. Ale pomocí proxy lze firewall prostřelit (sám jsem za IPv4 NAT :-().
    23.12.2010 17:46 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    alternativu pro Skype, ktery ipv6 nepotrebuje
    Jojo, on to furt nikdo nepotřebuje, ale už teď všichni brečí, jak jim nikdo nechce dát IPv4 adresy a za pár let, až nebudou vůbec, tak budou brečet ještě více :)
    23.12.2010 21:35 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    bojim se, ze brecet tu breci z velke casti jina skupina lidi, nez ti, kterym je to jedno :-(
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    24.12.2010 13:03 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Tj jak se to veme... se neochotou regionálních správců dávat IPv4 IP roste i neochota u ISP je dávat... a přestože lidé/firmy, co ty IPv4 adresy chtějí a nikdo jim je nijak zvlášť nechce dávat a musí jim být jasné, že brzo nebudou, tak na IPv6 kašlou (s typickými důvody jako nemám čas, nemám na to peníze, neumím to...). Nevím jestli čekají, že pak někdo mávne kouzelnou hůlkou a ono to za noc bude fungovat vše správně :)
    24.12.2010 23:58 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Spíše čekají na to, až někdo mávne kouzelnou hůlkou a za vlastnictví IPv4 se bude platit tržní cena (anebo prostě nebudou), takže přechod na IPv6 bude levnější, než udržovat status quo.
    23.12.2010 14:56 none
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    To jsou soft telefony, ktere potrebuji bud SIP server, nebo klienta na verejne IP adrese, je to tak? Pojdme si ted zkusit zavolat. Nainstaluju libovolneho klienta z uvedenych.
    pepe_ avatar 23.12.2010 19:48 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    teamspeak , ventrilo ?
    23.12.2010 14:26 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    K cemu asterisk, na komunikaci s druhou stranou staci proste SIP klienti.
    23.12.2010 14:37 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    přesně tak. SIP má velkou výhodu v tom, že funguje prakticky jako vysílačka, tj. bez ústředny a decentralizovaně. SIP klienta stáhne a nainstaluje taky každý BFU, jediný problém může být v samotné komunikaci přes některé NATy - ovšem já za sebe můžu říct, že mi komunikace SIP přes NAT fungovala perfektně...
    xkucf03 avatar 23.12.2010 15:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Mumble a vlézt do stejné místnosti – sice je to primárně na hry, ale pokecat se po tom dá.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 23.12.2010 18:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Kdo by si to chtěl vyzkoušet:
    Server: voip.kinderporno.cz (83.167.232.78, 2a01:430:d:0:2cc:76ff:fed4:723c)
    SHA1 otisk: D2:C1:AE:E1:68:0D:22:4F:9E:9D:44:3B:01:E4:A1:1A:95:2B:58:02
    Šifruje se řídící i hlasový kanál :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 23.12.2010 15:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Sem s navrhy, zatim nic uspokojiveho nezaznelo.
    SIP. Existuje spousta providerů nabízejících účet zdarma, případně za pár šupů volání do PSTN. Já jsem spokojený s 802.cz, výpadek jsem ještě nezažil, dostal jsem od nich zadarmo HW bránu pro analogovou linku a v Linphone bylo nastavení otázkou chvilky. Jen by ještě mohli pohnout s IPv6.
    23.12.2010 16:40 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Vypadek par dni uz jsem jeden zazil, kdyz 1. dubna menili techniku, ale tak hrozne to nebylo. :-)

    Akce se sip zarizenim "zadarmo" (zaplatis kredit) uz asi skoncila (pokud nezacala nejaka dalsi), ale jinak spokojenost.

    Akorat ja si tam ten asterisk do cesty nadsene strcil, protoze to vyuzivaji i rodice, a pro ty je dulezite aby se to chovalo hlavne jako "telefon". A spolu s openvpn se "domu" dovolam odkudkoliv...(zahranici)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Jendа avatar 23.12.2010 23:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Vypadek par dni uz jsem jeden zazil, kdyz 1. dubna menili techniku, ale tak hrozne to nebylo. :-)
    Ničeho takového jsem si nevšiml a že to táta používá denně. Skutečně to byl výpadek hlasu při přístupu zvenku? Jako jestli měnili těch pár serverů s Asteriskem nebo co to tam vlastně je a při tom měli několikadenní výpadek, tak to jsou pěkné lamy :-).
    MaSo avatar 23.12.2010 19:58 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    tak to ti net závidím, mám také 802 na optice (!) a těch výpadků, to je k neuvěření, to i na wifi jsem byl spokojenější (krom rychlosti :-D ).
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    23.12.2010 22:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Otázka je, co přesně znamená ono "na optice". Docela dobře se může stát, že na první pohled sice jste "na optice" se závratnou nominální rychlostí, ale na druhý zjistíte, že máte agregaci 1:50 a latence, ze kterých by uživateli dial-upu vstávaly vlasy hrůzou na hlavě… Tím samozřejmě nechci tvrdit, že je to váš případ, jen že o připojení víc vypovídají jeho skutečné parametry.
    MaSo avatar 24.12.2010 10:51 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    před časem byla garantovaná rychlost 10/2, pak ji zýšili,už nevím přesně na kolik. Nyní tuto síť převzala Rio media a i rychlost rapidně stoupla až na cca 60Mb (dle mého měření) a je poznat, že je nějaká agregace, padá rychlost až na kolem 30Mb, což mi vůbec nevadí, ping na seznam.cz mám do 10ms. Spíš jde o to, že jim padá switch nebo nějaký jiný HW, který musí ručně restartovat; po uplynutí IP adresy již znovu IP nedostanu. Takto jsem byl bez netu i 3 dny, než jsem se dovolal na tech. podporu (ráno do práce, takže jsem nemohl ověřit funkčnost netu a tím i telefonovat a večer z práce, to už zase bylo pozdě na tech. podporu) :-(
    po novým roce se stěhuji, takže tyto problémy odpadnou, ale zase přibudou jiné na wifi v novém bydlišti :-D
    Nevýhodou 802 je, že se vše řeší přes "centrálu" Rio media a že nejde volat přímo technikům v místě bydliště (město)


    OT:
    Přeji všem hezké Vánoce a pozor na kosti ;-)
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    Jendа avatar 23.12.2010 23:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    tak to ti net závidím, mám také 802 na optice (!) a těch výpadků, to je k neuvěření, to i na wifi jsem byl spokojenější (krom rychlosti :-D ).
    Moment, jak souvisí způsob mého připojení s počtem výpadků na jejich straně?
    24.12.2010 09:17 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Možná takto. ;-)
    Jendа avatar 24.12.2010 13:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Aha, to mě předtím nenapadlo, i když mám IQ 190 :-).
    Grunt avatar 23.12.2010 17:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Což takhle Telepathy a Jingle? Stačí kliknout na ikonku kamerky -> Audiohovor/Videohovor a u protějšku je potřeba kliknout na tlačítko zvednout a toť vše. To by snad mohla zvládnout i ta polo-retardovaná lama, ne? Sice je budu muset ještě dokopat na binding na CELP a CELT a ještě se pokouším (pokouším…celé telepathy je pěkná kupka hnoje takže zatím jsem ve stavu kdy se to snažím všechno zkompilovat a nainstalovat) implementovat to i do LL-XMPP (nesnáším když to musí lézt přes nějaký internet), ale jinak už by to nemuselo až tak moc drhnout. A kdyby náhodou, tak doporučuju mazat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Petr Tomášek avatar 23.12.2010 18:20 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    A nebyl by nejlepší OPUS (kombinace CELT-u a SILK-u z dílny IETF)?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Grunt avatar 23.12.2010 21:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Nebyl: Patenty, patenty, patenty.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Petr Tomášek avatar 23.12.2010 23:07 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Hm, tomu nerozumím. Měl jsem za to, že u IETF jsou záruky, že se patenty nebudou vymáhány.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Grunt avatar 24.12.2010 15:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Měl jsem za to, že u IETF jsou záruky, že se patenty nebudou vymáhány.
    To nemůže IETF zaručit ani kdyby chtělo a to z velmi jednoduchého důvodu. Jde to mimo ni. Jsou to techtle-mechtle mezi třetími stranami a nějaký úřadem. Max. tak můžou odmítat přijímat technologie jež nejsou royalty-free což ovšem nikdo nemůže zaručit do budoucna.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Petr Tomášek avatar 27.12.2010 11:43 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    No, ale v tom je na tom IETF a XIPH úplně stejně...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Grunt avatar 27.12.2010 14:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Též recht.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Petr Tomášek avatar 23.12.2010 18:13 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Běžně používám kombinaci: Empathy na linuxové straně × Psi na straně Windows. Akorát v současných verzích se musí spojení iniciovat z Windows :-), ale protistrana si už zvykla :-D
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Rezza avatar 24.12.2010 11:30 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Hh, neznalemu uzivateli jsem pres bublinku (Jabber) dokazal vysvetlit jak nainstalovat Skype pro Widle i s registraci tak, ze jsem ho instaloval pres Wine. Ted sam jsem si poridil SIP, ale bezny cesky a volani do USA hodne predrazene proti Skype...
    Stanislav Brabec avatar 24.12.2010 12:27 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Já mám také běžný český SIP s místním telefonním číslem. Těch 36 haléřů za minutu do USA mi nepřijde nijak zvlášť drahé.
    Grunt avatar 24.12.2010 15:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Ted sam jsem si poridil SIP, ale bezny cesky a volani do USA hodne predrazene proti Skype...
    Možná proto je možné u SIPu po stisknutí mřížky (aspoň myslím) zadávat IP adresu a nelézt přes ústřednu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.12.2010 20:29 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    1. Jak se tu IP adresu na druhé straně dozvím?

    2. S vysokou pravděpodobností bude za natem - předpokládám pouhá znalost společné IP adresy už mi stačit nebude.
    25.12.2010 21:06 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    1. Stejně jako telefonní číslo. Druhá strana vám ji prozradí, vy si ji uložíte do adresáře a hotovo. (a volá se tak, že se zadává přímo IP adresa, akorát se tečky nahradí za hvězdičky)
    2. Je potřeba přímá veřejná IP adresa nebo symetrický NAT (tam je potřeba znát tu veřejnou adresu, ne soukromou). Anebo být ve společné soukromé síti (CZFree.Net, Dial Telecom), tam se běžně volá na soukromé adresy.
    Grunt avatar 25.12.2010 23:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Jak se tu IP adresu na druhé straně dozvím?
    Tak v případě, že chcete zavolat mně, stačí se podívat do patičky. :-)
    S vysokou pravděpodobností bude za natem - předpokládám pouhá znalost společné IP adresy už mi stačit nebude.
    Jasně. To byl spíš jen takový námět k zamyšlení do budoucna, pokud budete chtít volat do zahraničí, než-li hotové řešení. Linka až do Států (bez paušálního poplatku) natažená je, tak proč využívat tu drahou? Je to jakoby existovaly dva tunely do Států pod mořem – jeden který si člověk platí z daní a druhý na kterém musí zaplatit mýtné (+daň) a jel radši tím s mýtným, protože se do toho, který si platí z daní neumí trefit a nevedou k němu obří blikající billboardy. Jde o to, že takto původně VoIP linky byly zamýšleny a nikdo asi nepředpokládal, že se z toho stanou z důvodu zpětné kompatibility (telefonní číslo) linky nasměrované na brány (protože je to o tolik levnější než pevná – no nech to v tom Lídlu/Penny ležet když je to za šlupku) a pak bude brečet že do Států je to furt drahé. Samozřejmě tato varianta předpokládá, že na druhé straně nesedí nějaká lamka, která neví co je to IP adresa a pokud tomu tak je, tak si ani nic jiného než platit za tu bránu nezaslouží.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 26.12.2010 00:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Tak v případě, že chcete zavolat mně, stačí se podívat do patičky. :-)
    Bohužel to vypadá, že se tam se mnou nikdo nechce bavit. (Nebo to mám rozbitý, což nevylučuju, takhle zkouším volat prvně.)
    26.12.2010 21:53 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    "ne, ted ne Karlicku. Prijd v nedeli ve dve k nam, nikdo nebude doma.... "

    Karlicek si dal teda rict. V nedeli se vymydlil, oholil, prisel presne ve dve... no... a nikdo nebyl doma.

    :-P
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    23.12.2010 13:50 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    A jakou alternativu by jste mi poradili? Mam tri zakladni podminky: - bezproblemovy provoz za NATem a firewallem, proste to musi jet - posilani SMS a volani na mobily/pevne linky - klient pro mobil (Windows Mobile)

    tohle podle me splnuje jen skype
    23.12.2010 13:56 none
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    No, to jsou naroky hodne vysoke. Ja jsem se omezil na prakticky zakladni funkcionalitu (tady). To co chces ty je sci-fi ;).
    23.12.2010 14:27 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Jo mam hodne vysoke naroky a upsal jsem se dablu :-)
    23.12.2010 14:41 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Já zase chci číslo tvářící se jako pevná linka bez smlouvy a paušálu, chci mít naprostou kontrolu nad datovým tokem, chci mít možnost si zvolit šifrovací model i cestu datového přenosu.

    Kdybych měl hračku typu WM (to bych asi zahodil) nebo spíš n900 tak bych si dal SIP i do mobilu. Nevidím problém.
    23.12.2010 16:50 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Tohle podle mě nesplňuje ani Skype :-)
    Grunt avatar 23.12.2010 17:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    A což takhle si dát předsevzetí do nového roku?: Konečně se odlamit! Pak by IMHO bylo po problému.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.12.2010 01:22 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    První podmínku nesplňuje ani Skype ;)
    23.12.2010 14:49 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Nastal čas přejít na IPv6 a začít používat SIP. :)
    23.12.2010 15:27 Piškot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Třeba na notebooku ? To se ti nikdo nedovolá.
    Jendа avatar 23.12.2010 16:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Zjisti si něco o tom, jak funguje SIP nebo alespoň DNS.
    23.12.2010 19:43 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    V linuxe mozno nie, ale Windows 7 to je ine kafe..
    Jendа avatar 23.12.2010 23:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Neboj, na Linuxu nám přenos aktuální IP adresy po SIP případně DNS funguje taky.
    24.12.2010 01:24 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Právě naopak, s IPv6 to funguje i při změně poskytovatele připojení během přenosu, slyšel jste někdy o IPv6 Mobile? ;)
    24.12.2010 10:45 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Coz o to, slysel, ale videl jste to nekdy funkcni? Jedna vec je "podpora pro IPv6" a druha, naprosto odlisna, je "podpora pro vsechny featury IPv6".
    Jendа avatar 24.12.2010 13:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Ještě jsem to nenastavoval, ale pokud je na domácím agentovi dostatečně síťový OS (Linux, BSD), tak by to snad mohlo jet, ne?
    pavlix avatar 25.12.2010 00:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Coz o to, slysel, ale videl jste to nekdy funkcni?
    Brzo to budu používat.

    Doteď to nemělo smysl, protože jsem měl okolo málo sítí, kde běželo IPv6 (Mobile IPv6 vyžaduje IPv6 konektivitu a hrát si s tunely mě nebaví, zvlášť ne, pokud jde o VoIP).

    Ale teďka už se budu pohybovat na několika sítích s podporou IPv6, takže teprve bude mít smysl testovat takovéto featurky.

    Jinak podle návodů a popisů se to zdá býti bez problémů.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.12.2010 21:07 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Viděl a zkoušel v Linuxu. Při nasazení Tereda je to použitelné i na našich mobilních sítích.
    tomboytom-deviant avatar 23.12.2010 15:25 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Hurá do cloudu :)
    23.12.2010 19:42 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Profici pouzivaju Windows Live Messenger 2011 :)
    23.12.2010 21:40 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    window slive mess co? :-)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    23.12.2010 20:14 vlastagf | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    mate tip na nejakej velmi jednoduchej sip server pro centos a sip client pro win (nejlip multiplatformni bez javy)? zkusit sip je celkem dobrej napad na hrani si o vanocich -)
    23.12.2010 20:16 vlastagf | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    podpora videa by byla supr.
    23.12.2010 20:31 bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Pouzivam Ekigu a QuteCom za svojim routrom, samozrejme s NAT.

    Skusali ste STUN ci port forwarding?

    Ale na par kliknuti to nie je...
    23.12.2010 20:43 hank | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    V dobách, kdy linuxový skype ještě neuměl webkamery, tak jsem použil:

    Já: Mandriva Linux 2007 + Yahoo Messenger protokol v kopete

    Protistrana: Windows XP + originál Yahoo Messenger klient

    A fungovalo to. Jestli by to fungovalo i dnes, to nevím.
    23.12.2010 20:44 hank | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    A ještě: oba jsme byli za NATem.
    24.12.2010 12:51 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Jojo, mít tak trochu rychlejší připojení, než jsou nám ti ***** *** dacani z kyslíku schopní poskytnout, to by se to přecházelo... Bohužel Skype je jediné, co je schopné fungovat na 50kBps download, upload... nevím, míň
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    Jendа avatar 24.12.2010 13:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    SIP jsem provozoval na 16 kB/s uploadu úplně v pohodě a na 8 kB/s (to už šlo hůř, protože protistrana tehdy neuměla nějaký použitelný kompresní formát).
    25.12.2010 17:30 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Zapomněl jsem dodat, že včetně videa.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    27.12.2010 18:04 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Včetně videa se se SIPem/h263 vejdu do 40kBps.Ovšem přenos kolísá, pokud se člověk rychle pohybuje, režie je také logicky větší. - btw. Skype je mnohem nenažranější, především kolísá mnohem víc a kvalita přenosu zvuku je mhoem horší (konzerva). Obraz má kvalitu víceméně srovnatelnou (mám samé mizerné webkamery).
    Bilbo avatar 28.12.2010 18:08 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    A s jakym programem? Ne vsechen software s podporou SIP podporuje stejne optimalne vsechny kodeky ... zvuk mi v nekterych fungoval dobre, v nekterych spis hure a video spis vubec (i kdyz tam byl mozna problem na druhe strane :)....
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    28.12.2010 19:27 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Linphone na Linuxu i na Windows. Na Macu používám Xmeeting, který pravda ne vždy spojí obraz i zvuk a to když je mezi ním a Linphonem (na Win/Lin) ústředna s Asteriskem(což mi ostatně připadá divné). Bez Asterisku pomocí VPN spojí spolehlivě všechny kombinace, ovšem pravda je to hlavně množstvím podporovaných kodeků na straně Linphonu (důležité je například to, že verze v repozitáři ubuntu má zkompilovanou asi 1/10 kodeků, musel jsem kompilit ze zdrojáků, Windows verze tímto netrpí, "chytře" si tahá celý ffmpeg s sebou ;-))
    27.12.2010 18:10 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    tak malá korekce, teď jsem to zkoušel a bez šifrování je šířka pásma asi 25kBps. Se šifrováním je to okolo 33-36 kBps.
    24.12.2010 15:34 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    SIP/speex má u mě spotřebu up+down 20kBps i s overheadem šifrované VPN. Bez šifrování se vejdu do 15kBps. Navíc musím říct, že speex má subjektivně mnohem lepší kvalitu zvuku.
    Grunt avatar 24.12.2010 16:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    Raw CELP v narrowband variantě je schopen to dávat na 4.8kbps (což už je IMHO výkon).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.12.2010 21:09 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: P2P síť Skypu se rozpadla
    50 kBps? To je 400 kbps. Tolik doma (U:fon) ani často ani na mobilu stabilně nemám. Skype to občas zvládne, občas ne. SIP nemá problém.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.