abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:44 | Komunita

    Sovereign Tech Agency (Wikipedie), tj. agentura zabezpečující financování svobodného a otevřeného softwaru německou vládou, podpoří GFortran částkou 360 000 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | IT novinky

    Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:33 | IT novinky

    V říjnu loňského roku provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) místní šetření u společnosti Seznam.cz. Krajský soud v Brně tento týden konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    13.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.5. 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    13.5. 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.5. 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 611 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Počítač v klávesnici s Ubuntu

    OMG! Ubuntu! představuje počítač v klávesnici s Ubuntu. Uvnitř Diablotek Keyboard PC se nachází procesor Intel Atom D525 1.8GHz, grafická karta Intel GMA3150, 2GB operační paměti a pevný disk o velikosti 500GB. Klávesnici lze na koupit například na Amazonu za 238,99 USD.

    7.9.2012 17:12 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.9.2012 17:36 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu

    ha a pripojovat to budes k televizi. 
    nejak mi to pripomina, kdyz jsem kdysi mival ATARI 130, nebo jake bylo oznaceni se zaznamem na audio kazetu (to se to kopirovalo ve dvojkazetaku :) )

    tohle ma aspon vic, jak 8 bitu

    Grunt avatar 7.9.2012 19:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Přesně tohle mě napadlo. Bude to mít i kazeťák, repráky, joystick a TV-Out? :-D
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.9.2012 17:49 Xóža Hňabaj | skóre: 15 | blog: popcorp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Tohle bude zlatý důl. Kdo tvrdí, že nikdy nevylil svůj oblíbený nápoj do klávesnice, lije ho tam dodnes.
    Jednaokový biu
    tsLnox avatar 7.9.2012 19:34 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Já tam nalil svůj neoblíbený. :-D
    7.9.2012 20:43 qpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    A byl neoblibeny uz predtim nebo az potom? Ja takhle presel s dzusu na vodu (a klavesnice taky, sokove a na velke mnozstvi vody najednou).
    tsLnox avatar 8.9.2012 11:21 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Jenom přesně v tu chvíli vylití, neboť jsem na něj nadával jako hovado :-D Už nevím, co to bylo... nějaká limča myslím :-D
    7.9.2012 21:43 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Chicony KB-2971 celkem srdnatě snáší i hodně oslazené (Pij) čaje i s citrónem. Ono docela záleží, jestli to z toho plastového lůžka nateče přímo na ty membrány (a slepí je to). Třeba Genius který jsem rozebral měl u těch odpružených kláves díru, kterou to hned proteklo dolů, ale tahle Chicony je v tom odolná, a většinou to zůstane jenom pod klávesama ale dovnitř to neprosákne. Takže pak stačí klávesnici vypláchnout sprchovým nástavcem a nechat uschnout.
    Václav 8.9.2012 20:50 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Nebo je fajn nemít membrány vůbec :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    9.9.2012 18:43 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Vsadím boty, že aspoň jedna z těch dvou kusů co mám (stály mě každá necelýho Komenskýho) vydrží dýl, než nějaká drahá značková záležitost s nějakýma bůhvíjakejma spínačema :) A možnost koupat je ve vaně mi docela vyhovuje.
    Václav 9.9.2012 21:48 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    OK, já se o ty boty pak přihlásím :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    7.9.2012 18:08 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Skoro jako můj KeyComp. Misto numeriky HD a FD, slot na 2 ISA karty. Jedna ale musela byt VGA. :)
    7.9.2012 19:03 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    No důležité je, že to má klávesu Windows.
    7.9.2012 21:50 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    modifikatorov nikdy nie je dost
    7.9.2012 23:19 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Tak když dělám "Ubuntu PC", tak tam nalepím tu ubuntí prdel, ne Okno, ne?
    7.9.2012 19:05 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Ak už by som, z nejakého veľmi nepochopiteľného dôvodu, chcel počítač v klávesnici, určite by som skôr rozmýšľal nad niečím ako je (bol) ASUS Eee Keyboard PC.
    7.9.2012 19:24 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Bez HDMI to je naprosto k nicemu. Nejak to bez neho postrada smysl-da se to pouzit k full hd televizi, ale bez hdmi to proste nepujde (gma 3150 ma hroznej VGA vystup, muj netbook nedava na nem ani 1366*768...).
    pol128 avatar 7.9.2012 20:14 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Počítač v klávesnici mám. Ale je k tomu primontovaný aj displej ;-)
    7.9.2012 20:30 Otto
    Rozbalit Rozbalit vše Commodore
    Milovníci starých časů si můžou pořídit i Commodore 64x http://www.commodoreusa.net/CUSA_C64.aspx.
    gtz avatar 8.9.2012 21:17 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Commodore
    $1295 za plně vybavený model mi připadá celkem hodně. V základní verzi sice jen $345, ale i tak je to moc.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    7.9.2012 22:08 rodney
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Skvělé, výrobcům se konečně podačilo skloubit nevýhody notebooku a klasického desktopu do jednoho produktu.
    pepe_ avatar 7.9.2012 22:54 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu

    Jaká je nevýhoda notebooku / mininotebooku ?

    8.9.2012 00:33 /.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    spatna manevrovatelnost ovladani v nestandartnich podminkach
    8.9.2012 00:39 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    > nestandartnich podminkach

    WAT?
    Kaacz avatar 8.9.2012 01:48 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Asi myslel nestandardních ... ale nenapadá mne, co to znamená .. :p
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    8.9.2012 09:24 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Nemoznost vymeny po komponentach (i kdyz diky oddeleni monitoru je zde o komponentu vic a taky odpadne problem s panty).
    Fluttershy, yay! avatar 12.9.2012 01:03 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Oproti svému desktopu, který má procesor i grafiku na základní desce, nevidím zásadní rozdíl. Leda v tom, jak standardní komponenty (ATX apod.) tam půjdou dát.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.9.2012 16:49 rodney
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Taky třeba vylití vody do klávesnice likviduje celý počítač
    8.9.2012 02:10 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu

    Cena se sice tváří příznivě, ale užitná hodnota tohoto stroje bohužel nestojí ani za nulu. Počítač bez digitálního konektoru pro display bych nechtěl. (Dřív jsem zdánlivě drobný rozdíl tolik nevnímal, ale když dnes vidím LCD na analogovém konektoru, stále jen mačkám AutoAdjust a je mi z toho na šavli.) Navíc je de facto omezený pouze na 32-bitový systém, navzdory tomu, že Atom D525 je 64-bitový. Důvodem je, že při 2 GB RAM se už dnešní běžný 64-bitový systém důstojně používat nedá. Mít v dnešní době pod 8 GB RAM fakt není to pravé. Při 4 GB stačí spustit Eclipse a je zle. Při 2 GB stačí asi tak tři okna (browser, mail, IM), deset tabů v browseru a show se taktéž pomalu chýlí ke swapovacímu konci.

    Sečteno a podtrženo, tento stroj by byl výborný v roce 2007. Tehdy ještě nebyl software tak agresivně zaměřený na maximální využití velké paměti, 2 GB RAM byly tenkrát na desktop docela rozumné, absence digitálního konektoru sice vadila, ale ne úplně extrémně a konečně procesor s celkově 4 hardwarovými vlákny by byl tenkrát fakt hodně dobrý. Škoda, že už není rok 2007. Těžko bych si dnes koupil něco, co je předem beznadějně zastaralé.

    8.9.2012 09:22 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Pouzivat LCD na analogovem konektoru je sice otrava, ale pokud clovek pred stiskem AutoAdjust nastavi na celou obrazovku testovaci vzor (xsetroot), tak se automaticky adjustment chytne dobre a pak uz do nej neni treba vubec zasahovat. Sice tam jsou stale lehce videt duchove, ale s tim adjustment nic neudela, to je jiny problem.

    Co se tyce pameti, tam IMHO prehanis. Sam mam 1 GB RAM (a zadny swap), pricemz pri bezne praci je obvykle zabrano 300-400 MB.
    8.9.2012 14:37 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Hodně záleží na D/A převodníku co je na výstupu. Když je mizerný (což typicky bývá), tak se prostě nic naštelovat nedá.
    8.9.2012 17:54 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    pokud clovek pred stiskem AutoAdjust nastavi na celou obrazovku testovaci vzor
    jednodychy zpusob
    pavlix avatar 9.9.2012 15:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Mně momentálně notebook nechce na analogi detekovat správné rozlišení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.9.2012 18:59 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Zrovna detekce rozliseni je na VGA a DVI resena AFAIK uplne stejne - pres pomocnou DDC (tedy vicemene I2C) linku, takze ten problem nejspis s analogovym rozhranim moc nesouvisi.
    pavlix avatar 9.9.2012 19:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Teprve jsem si přivezl z Brna docking station, která má i DVI, takže silnou korelaci budu znát až vybalím :). Zatím mám slabou korelaci, tedy že stroj s DVI grafikou detekoval správně, dva notebooky s VGA detekovaly špatně, jeden z nich má na docku DVI a jinde s jiným monitorem fungoval správně :). Tím, že jsem přivezl i monitor, můžu vyzkoušet více kombinací.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 9.9.2012 19:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    takze ten problem nejspis s analogovym rozhranim moc nesouvisi.
    Jinak mi tohle obecně přijde jako dost krátkozraký odhad. Zvláště po zkušenostech, kdy cokoliv (monitor) podporující více možností čehokoliv (VGA/DVI/HDMI) nepodporuje všechny stejně dobře. To samé se může stát na straně grafiky či driverů.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.9.2012 01:00 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Ta veta je myslena obecne - ze to neni principielne problem VGA konektoru, narozdil od jinych problemu, ktere jsou (napr. duchove). V konkretnim pripade samozrejme muze byt problem v urcite kombinaci vstupu a driveru.

    Na strane monitoru je na to DDC v podstate napojena EPROM s popisem monitoru (EDID), nedivil bych se, kdyby na VGA a DVI byla jina EPROM s jinym popisem a v nekterem muze byt chyba.
    pavlix avatar 10.9.2012 01:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Vyzkouším.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jakub Lucký avatar 10.9.2012 09:08 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Vyzkoušel bych jiný VGA kabel... Oni ti číňani občas šetří a tak tam nedají nějaký drátek, hlavně, když to pak "nějak"funguje...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    8.9.2012 11:48 lmb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    2 GiB RAM pro desktop je celkem ok, jen se to chce vyhnout neskutečně nenežraný javě.
    9.9.2012 17:59 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu

    768 MB je na desktop taky celkem OK. Mám takový notebook, rok výroby 2003, kde normálně běží současné KDE a dá se tam docela v pohodě naráz spustit Firefox a Thunderbird.

    Ale to se bavíme o 32-bitovém systému a navíc (ne-li především) po tak starém stroji rozhodně nikdo nežádá, aby uměl 100% všechno, co dovede dnešní software / hardware. Po bootu a spuštění KDE je zabráno kolem 60 MB paměti. Na 64-bitovém systému (stejná distribuce, zhruba stejní démoni na pozadí) to bývá kolem 200 MB.

    Kdysi jsem při 768 MB poměrně bez problémů pracoval s Eclipse. Ale jak jsem psal v původním příspěvku, software se stále agresivněji zaměřuje na maximální využití velké paměti. Optimalizace paměťových požadavků není na pořadu dne, paměť je levnější než čas vývojářů a tak dále a tak podobně. Takže zatímco před lety bylo naprosto normální pracovat na 32-bitovém systému s Eclipse při 768 MB RAM, dnes bych na 64-bitovém systému pro pohodlnou práci s Eclipse volil alespoň 8 GB. (Na 32-bitových systémech si samozřejmě Eclipse (jako jediný proces) těch 8 GB užít nemůže. Navíc tam má menší paměťové nároky.)

    8.9.2012 15:22 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Při 2 GB stačí asi tak tři okna (browser, mail, IM), deset tabů v browseru a show se taktéž pomalu chýlí ke swapovacímu konci.
    Na druhou stranu ne kazdy pouziva firefox, chromium a podobne nenazrane aplikace. Kdyz se vyhnete takovym aplikacim, tak se da zit i s mensi ramkou. Samozrejme ale neexistuje, ze by napr. thunderbird byl neustale spusten na pozadi.
    Grunt avatar 8.9.2012 15:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    $ free 
                 total       used       free     shared    buffers     cached
    Mem:        766420     603796     162624          0     138612     177564
    -/+ buffers/cache:     287620     478800
    Swap:            0          0          0
    Hoši, neserte mě!
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.9.2012 23:27 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    no... jeste asi pred rokem jsem mel podobne osazeneho Acera s 1GHz celerem a 64GB ssd (pata) diskem. :-D Jako servisni stroj celkem stacil. Byly tam SDRAMky, takze dalsi upgrade byl temer neproveditelny. Akorat cokoliv nad ramec puvodniho stroje muselo byt jako PCMCIA karta (2. sitovka, wifi, usb2, tv tuner (zbyl, nechce ho nekdo?)... ale jen jedno z toho a nekdy to dost drelo) Od te doby stale slouzi alespon nenarocnem kamaradovi (uz bez ssd). Novy nb dostal 10GB a nestezuju si. :-D
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    9.9.2012 15:06 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    +1
    Baník pyčo!
    8.9.2012 15:32 Brilantní modř
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Neviděl bych to tak černě, tohle je prostě parádička, která sice výkonem příliš neoslní, ale vypadá to, že je to pěkně zpracované a s Ubuntu pro běžné využití podle mě budou stačit i ty 2 GB RAM.
    Bedňa avatar 8.9.2012 17:04 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Píšeš o tvojom evidentne zle nastavenom systéme. Mám LMDE 64bit 2GB RAM, Eclpse momentálne 132KiB, Firefox 10tabov 249MiB, Pidgin 21Mib, mail pozerám cez Firefox. Celkoví využitie pamäte necelých 56% to mi beží ešte Terminál, Caja, FileZilla, vydgety v lište a to všetko v roku 2012.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    9.9.2012 17:50 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu

    To věřím, ale já chci kompletní KDE. Nechci žádné náhražky desktopových prostředí. Má-li Eclipse být schopen rozumně indexovat 10 milionů řádků kódu a hledat v tom pomocí auto-completion, třeba i -Xmx4g může být málo. Pokud jde o prohlížeče, přiznám se, že málokdy mám pod 10 tabů. Thunderbird mi běží na pozadí neustále.

    Jistě bych tohle všechno mohl nějak omezit a zásadně změnit svůj způsob práce. Ale nechci. Jak rád a často říkám: Počítač slouží člověku, nikoliv člověk počítači. Zdvojnásobení velikosti paměti na notebooku (z 8 GB na 16 GB) mě tuhle nedávno stálo asi 2400 Kč. Uspoření takové částky pro mě není dostatečným důvodem, proč bych se měl jakkoliv omezovat při volbě software a ve způsobu jeho používání.

    8.9.2012 19:10 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Hmm mam 8GB a pouzivam 4 desktopy cize dost vela firefoxov, nejaky thunderbird, virtualbox, a dost casto java. Swap nemam a problem s pametou som nezaznamenal a s vykonom som vcelku spokojny. (debian/squeeze)
    9.9.2012 00:44 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Na čem to děláte, spravte si to :), na desktopu mám sice 4GiB (a dvě jádra), ale normalně běžím kus pod hranicí 1GiB s Eclipse bohatýrsky nastaveným a velkým projektem si líznu hranici 1.5GiB, a přes 2GiB se dostanu velice málokdy, nepočítaje spouštění VMWare virtuálů, ale to na těch 4GiB jich spustím několik včetně VWista 32 bit(, které samy potřebují min 1GiB…).Tady mi 4GiB nestačily, ale to bylo tak trochu cílem…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    9.9.2012 17:42 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu

    Tak si zkuste v CDT nechat naindexovat celý Linux, případně OS/Net od OpenIndiany (to druhé je náročnější, protože tam není zdaleka jen kernel). Většinou dávám -Xmx6g. Možná by 4g fungovalo, ale když jsem měl pouze 8 GB RAM na notebooku a Eclipse jsem omezil na 3 GB, občas následoval odlet Eclipse pro nedostatek paměti. S dnešními 16 GB už nemám problém dát Javě 6 GB.

    9.9.2012 18:05 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Nezkusím - zatím jsem to nepotřeboval a myslím, že nebudu a otázkou je kolik dalších lidí ano… :-)
    To ale není moc důvod k tvrzení: „…, že při 2 GB RAM se už dnešní běžný 64-bitový systém důstojně používat nedá…“.
    Pouze na základě toho, že jedna velmi specifická věc, s extrémním nastavením v software, který je krajně paměťově neefektivním, je 2GiB nedostatečné. Taky mám v NTB 8GiB a k dispozici stroj s 32GiB (případně 96GiB), ale jen a za konkrétním účelem, na vše ostatní cokoliv nad 2GiB je téměř nikdy nevyužito.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    11.9.2012 12:02 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    To ale není moc důvod k tvrzení: „…, že při 2 GB RAM se už dnešní běžný 64-bitový systém důstojně používat nedá…“. Pouze na základě toho, že jedna velmi specifická věc, s extrémním nastavením v software, který je krajně paměťově neefektivním, je 2GiB nedostatečné.

    Toto jsem nikde netvrdil, prosím nepřekrucovat. Pro mé „extrémní“ nastavení Eclipse může být za jistých okolností i 8 GB nedostatečných. (Proto mám 16 GB.) Tvrdil jsem, že 2 GB dnes nestačí ani pro plnohodnotné surfování na webu. (Na 32-bitovém systému samozřejmě ano, tam je situace zcela jiná. Kupříkladu jeden 32-bitový notebook, který spravuji, má při 30 tabech, KDE a spoustě programů na pozadí zabráno asi 900 MB z 2 GB.) Na stroji s 2 GB bych Eclipse zkrátka nespouštěl a na základě Eclipse s 2 GB RAM bych rozhodně nevyvozoval žádné závěry o všeobecné použitelnosti takového stroje. Ale když mi na takovém stroji pořádně neběží ani browser (s mailovým a IM klientem na pozadí), pak už k tomu mám opravdu dost silné výhrady.

    11.9.2012 17:55 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Ale proč proboha mít 64 bit na tak malé paměti? Zisk který mají 64 bitové instrukce se naprosto neprojeví. A vyšší spotřeba paměti aplikace zabije.
    12.9.2012 03:25 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu

    A to je přesně to, co se tady celou dobu snažím naznačit. Nicméně 32-bitový systém rozhodně není dlouhodobě udržitelné řešení tohoto problému.

    11.9.2012 18:36 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Jak jsem již uváděl mám, na PC i na NTB 64bit OS a to s Gnome2 + Compiz (v testovacím režimu na NTB Gnome3), běží mi tam mimo jiné MySQL, Apache, a mimo NTB i PostgreSQL. Používám spíše Chrome/Chromium, FF jen někdy, na poštu Evolution, takže žádné pře-úsporné aplikace a někdy jsem na NTB i pod hranicí 500MiB a 1.5GiB dosáhnu zřídka (spuštění vývojového prostředí či virtuálního stroje nepočítaje).
    A i s Eclipse (CDT nebo PDT) 2GiB obvykle nedosahuji, ale pravda je, že si indexuji jen potřebné knihovny - klasický základ pro C/C++ + potřebné přidané knihovny.
    Netvrdím, že NTB s 2GiB je vhodné pořizovat na programování v CDT apod., ale tvrdím, že pokud je to třeba, lze 64Bit OS normálně provozovat na 2GiB. Nevede mě k tomu tvrzení zkušenost s takovým systémem (bo mám 4GiB a bohatýrsky mi stačí), ale zkušenost, že k využití 2GiB paměti aplikace dokopu jen ve výjimečných případech. A jak jsem ukazoval výše odkaz, tak na 4GiB + nějaký drobný swap, jsem spustil dva další virtuální Linux-y jedny Visty, tři různá vývojová prostředí (Eclipse (PHP projekt), Netbeans (Java projekt), C++Builder), Dosbox, Wine. Ve všech prostředích šlo normálně děla, či hrát (jen VWista měly asi cca. 5sec odezvu po přepnutí se do nich) - proč by na polovině nešlo dělat jen v jednom :-).

    PS: Nemám pocit, že to překrucuji, mimo jiné píšete:
    Při 2 GB stačí asi tak tři okna (browser, mail, IM), deset tabů v browseru a show se taktéž pomalu chýlí ke swapovacímu konci.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    10.9.2012 09:58 karel.k001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Na čem to děláte, spravte si to :),
    No to bych docela rád, ale asi neumim. :-( Nebyla by nějaká rada jak?

    U mě je KDE, momentálně běží Thunderbird, Firefox, Amarok, Krusader a Konsole a paměť vypadá takhle:
    $ free                                             
                 total       used       free     shared    buffers     cached
    Mem:       3055328    2910756     144572          0      96028    1074896 
    -/+ buffers/cache:    1739832    1315496                                
    Swap:      3871628     244464    3627164  
    
    Přitom podle top zabírají aplikace dohromady tak 1.5G Co momentálně žere těch dalších 1.5G nevim.
    10.9.2012 11:20 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Žádná, krom nepoužívat KDE, když těchto pár aplikací vezme 1.5GiB (pokud tedy není v FF 30 záložek) :-).
    Dívejte se na 2. řádek, ne na první.
    Ta druhá „menší polovina“ je cache, která může být většinou kdykoliv uvolněna.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Conscript89 avatar 9.9.2012 11:10 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Hehe, co je to za Distro? Nebo co to mas za desktopovy prostredi dole pod tim?
    $ free
                 total       used       free     shared    buffers     cached
    Mem:       2056988    1363252     693736          0     116212     940492
    -/+ buffers/cache:     306548    1750440
    Swap:      4128764          0    4128764
    Bezi mi XFCE, Firefox, Gajim, Terminal a uptime je v prumeru cca. 10 dni.
    Cely mi to zpomaluje snad jen procesor: blby atom N280 (disk je SSD od Intelu - kvuli nizke spotrebe).
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    9.9.2012 17:44 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu

    Ano, kdybych se chtěl záměrně omezovat v tom, které prostředí / programy si spustím a kolik jich nanejvýš může najednou rozumně fungovat, pak bych mi jistě menší paměť stačila. To nijak nepopírám.

    9.9.2012 17:53 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu

    K té původní otázce: Je to ArchLinux s KDE. Nicméně závislost na distru je tady mizivá. Na 2 GB RAM pořádně neběží ani Fedora, ani ArchLinux, ani cokoliv jiného. Kromě toho téměř zásadně nepoužívám distribuční kernely, což je další důvod, proč škatulkování podle dister nedává smysl.

    pavlix avatar 9.9.2012 19:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Na 2 GB RAM pořádně neběží ani Fedora
    Jasně :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.9.2012 11:54 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu

    No dobře, bez KDE/Gnome (nebo rovnou zcela bez X-serveru) samozřejmě bez problémů poběží. To jsem mohl tušit, že mě někdo hned vezme za slovo.

    10.9.2012 11:03 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Rekl bych, ze jste si trochu zaprehanel. Vcera jsem byl nucen par hodin pracovat na obstaroznim stroji s ubuntu, asi 1.6GHz procesorem a 1 GB operacni pameti. Jednalo se o praci v jednom javovskem komercnim programu, google chrome cca 10 - 15 zalozek, par instanci gnome-terminalu a plus jako prostredi gnome. Odezva prostredi byla naprosto v poradku a nebyt pomaleho nabihani openoffice, tak bych ani nepoznal, ze je dany stroj uz takto zaostaly.
    11.9.2012 11:47 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu

    Nebyl to náhodou 32-bitový systém? To je pak zcela jiná situace. Ten OpenOffice běžel paralelně s chrome i s tím javovským programem?

    Fluttershy, yay! avatar 12.9.2012 01:01 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Zajímavé. Už dva roky se starám o HTPC s 2GiB RAM, běží na něm 64bitové¹ Kubuntu a není nejmenší problém. Přehrává se na tom TV/video, prohlíží web ve Firefoxu včetně Flashe atd.

    ¹ kvůli budoucímu rozšíření
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Drom avatar 12.9.2012 22:35 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Mít v dnešní době pod 8 GB RAM fakt není to pravé.

    A ja si liboval, jak sem si ted ubastlil novej pracovni komp s 2GB pameti... omg!?
    14.9.2012 13:52 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    asi tak...
    Baník pyčo!
    Bystroushaak avatar 9.9.2012 16:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Heh, zrovna nedávno jsem se rozhodl, že budu klávesnice pravidelně každý půlrok/rok zahazovat, protože to co se s nimi stane po delším používání je z hygienického hlediska nechutné a navíc ten pocit psaní po nové klávesnici je k nezaplacení.
    Václav 9.9.2012 16:38 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Pořádná klávesnice se dá v pohodě propláchnout :D A trénovat občas imunitu taky není špatné.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Grunt avatar 9.9.2012 16:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Též nechápu jak může místo umití někdo klávesnici vyhodit a pak si koupit novou (i když stojí co stojí). Když to vydím, tak se mi zvedá tlak. To je jako by se mi na nábytku vytvořila vrstva prachu a místo abych vzal prachovku ho prostě vezmu, vyhážu a koupím si nový nezaprášený. Nehledě na to, že já se svojí klávesnicí za ta léta pomalu srostl.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 9.9.2012 17:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Protože je to neskutečný humus, na který nemám žaludek. Navíc musím celou klávesnici rozebrat a znova složit, což často u nízkozdvihových končí zničením jedné, nebo víc kláves. Další věc je, že klávesnici používám docela hodně a už jsem několik vypsal tak, že některá tlačítka jsou průhledná a úplně se u nich ztrácí feedback.

    K čemu je mít prachy, když si za ně člověk nemůže dopřát trochu luxusu? Psaní na nové klávesnici je pro mě příjemné, tak si prostě budu periodicky kupovat novou, vždy když ta stačí přestane vyhovovat.
    Bystroushaak avatar 9.9.2012 17:06 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Příloha:
    Grunt avatar 9.9.2012 17:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Protože je to neskutečný humus, na který nemám žaludek.
    Jak co? To co se skrývá pod klávesama? A kolikrát v životě si přehazoval vidlema hnůj? Si vem rukavice, když si takový cíťa.
    Navíc musím celou klávesnici rozebrat a znova složit, což často u nízkozdvihových končí zničením jedné, nebo víc kláves.
    OK, první legitimní důvod.
    Další věc je, že klávesnici používám docela hodně a už jsem několik vypsal tak, že některá tlačítka jsou průhledná a úplně se u nich ztrácí feedback.
    To já mám ještě asi poctivou kovářskou práci tak z přelomu milénia. Pokud nepočítám tvorečky na ní, tak furt funguje jako za starých časů.
    K čemu je mít prachy, když si za ně člověk nemůže dopřát trochu luxusu? Psaní na nové klávesnici je pro mě příjemné, tak si prostě budu periodicky kupovat novou, vždy když ta stačí přestane vyhovovat.
    Ano, též zajímavý ekonomický pohled.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 9.9.2012 17:50 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    A kolikrát v životě si přehazoval vidlema hnůj?
    Nvm, bude to někde v řádu desítek. Klávesnici jsem umýval u notebooku, protože tam jsou nepěkně drahé, ale obyčejná klávesnice mě za to prostě nestojí.
    To já mám ještě asi poctivou kovářskou práci tak z přelomu milénia. Pokud nepočítám tvorečky na ní, tak furt funguje jako za starých časů.
    Kdysi jsem měl taky takovou, s touchpadem na pravé straně vedle numerických kláves. Byla to skvělá klávesnice, bohužel jednoho dne kompletně přestala fungovat (předtím už jsem na ní několikrát vyměňoval tlačítka, která odešla, připájel jsem tam z jiné klávesnice). Docela by mě zajímalo, co to bylo zač, protože klávesnice s touchpadem se běžně nevidí.
    10.9.2012 12:38 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    A co s ní děláte? Já mám Chickony KB-2961 snad z roku 2000 nebo 2001 a kromě toho, že na místě světýlek a v prostoru nad funkčními klávesami je vždy počase prach, který je třeba utřít je pořád čistá.
    Fluttershy, yay! avatar 12.9.2012 00:52 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Kdysi jsem měl taky takovou, s touchpadem na pravé straně vedle numerických kláves. Byla to skvělá klávesnice, bohužel jednoho dne kompletně přestala fungovat (předtím už jsem na ní několikrát vyměňoval tlačítka, která odešla, připájel jsem tam z jiné klávesnice). Docela by mě zajímalo, co to bylo zač, protože klávesnice s touchpadem se běžně nevidí.

    U POS klávesnic je to relativně běžné. Tipoval bych, že to mohla být nějaká cherry, ale co já vím…

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Bystroushaak avatar 12.9.2012 11:31 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Docela dost se to podobá této: http://www.shopping.com/Cherry-Electrical-CHERRY-POS-KEYBOARDS-COMPACT-KYBD-LT-GRY-104KEY-TOUCH-PAD/info, až na to že tamta měla německé popisky a pokud se nepletu, touchpad byl jinde. A taky ta cena, stálo to pár stovek celé i s počítačem a monitorem :)
    Fluttershy, yay! avatar 12.9.2012 11:57 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Jo, něco takového jsem myslel. Tos měl docela haluz, jestli se ti to podařilo sehnat takhle.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    9.9.2012 18:51 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Navíc musím celou klávesnici rozebrat a znova složit, což často u nízkozdvihových končí zničením jedné, nebo víc kláves.
    Zkuste ji propláchnout sprchou bez rozebrání a nechat uschnout přes noc. Jak jsem psal dřív, tak s některými kousky to jde skvěle. A vršek při tom normálně namydlit/nasaponátovat a vydrhnout kartáčem. Za 5 minut hotovo. Když v ní máte hodně drobků/prachu/vlasů/etc, tak je ale dobré to nejdřív vzít vysavačem, nebo ještě lépe stlačeným vzduchem (venku!!!).

    Když se ty tlačítka umejou mýdlem, tak jsou jako nové, s tím rozdílem, že klávesnice nesmrdí hnusně čerstvým plastem (pokud tedy to enní zrovna ten zážitek, o který vám jde).
    Fluttershy, yay! avatar 12.9.2012 00:56 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Protože je to neskutečný humus, na který nemám žaludek. Navíc musím celou klávesnici rozebrat a znova složit, což často u nízkozdvihových končí zničením jedné, nebo víc kláves. Další věc je, že klávesnici používám docela hodně a už jsem několik vypsal tak, že některá tlačítka jsou průhledná a úplně se u nich ztrácí feedback.

    Člověče, ty potřebuješ mechanickou klávesnici. Vytahat klávesy je s kusem drátu otázka pár minut, projet mezery tyčinkama do uší je na dalších pár minut a je hotovo. Klávesy z PBT nebo POM jen tak lesklé nebudou a je takřka nemožné je jen tak rukou zlomit. Nízký zdvih kláves není nejmenší problém, stačí o-rings a pokud možno klávesy Cherry.

    K čemu je mít prachy, když si za ně člověk nemůže dopřát trochu luxusu? Psaní na nové klávesnici je pro mě příjemné, tak si prostě budu periodicky kupovat novou, vždy když ta stačí přestane vyhovovat.

    Meh. Mé environmentalistické já běží pro zbraňový arzenál.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.9.2012 00:24 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Zkusil jsem čištění pomocí kompresoru na tlakový vzduch (s pistolí na plynulou regulaci proudu) a užasné výsledky. nejen klávesnici ale i motheboard a všechny chladiče vypadají jako zcela nové. (ze zdroje vyletěl takový mrak prachu, že se divím, že to ještě chladilo. mohu vřele doporučit.
    10.9.2012 11:06 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Pri soucasne spodni cenove hranici klavesnic nema smysl o nejakem cisteni ani uvazovat.
    Fluttershy, yay! avatar 12.9.2012 00:50 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač v klávesnici s Ubuntu
    Při té kvalitě za danou cenu o nákupu něčeho takového nemá smysl ani uvažovat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.