3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Článek Předpověď počasí v terminálu & Relační roury na jednoduchém příkladu ukazuje, jak si načíst strukturovaná data v XML, udělat nad nimi pár transformací a zobrazit si je včetně sloupcového grafu v textovém terminálu. Článek se dále věnuje některým myšlenkám, které jsou za projektem Relational pipes (složitost M×N×O vs. M+N+O, volitelná komplexita, rozdělení rolí) a ukazuje i výhody Makefile oproti klasickým shellovým skriptům.
Tiskni
Sdílej:
asi python hele :O ;D
Časem by to mohlo fungovat jako relpipe-tr-awk
(ten uvnitř volá skutečný awk
instalovaný v systému) a kromě toho nahrazování textu by to tak mohlo umět libovolné výrazy sedu. Ale primárně je to pojmenované podle toho nejčastějšího použití sedu (nahrazování regulárních výrazů) s vědomím toho, že to neumí vše co ten klasický sed. Je to velký problém?
curl wttr.in/Opava
ale ten odkazovaný článek i skript jsou hezké Díky.
To je editor, který si píši, zatím je to spíš takový prototyp. Časem to chci vydat veřejně, ale před tím chci dotáhnout ty Relační roury, jedno po druhém… Jinak myšlenka je asi zřejmá z toho obrázku – edituje se strom, nikoli text, a přesto by ty změny měly být nedestruktivní (zachovat formátování toho, co jsem neměnil, aby to šlo např. smysluplně verzovat). Nad tím stromem se pak dají dělat různé operace, které by nad textem dělat nešly, nebo by byly hrozně těžkopádné a implementačně náročné.
To by jsi se pak mohl posunout od XML k obecnému Abstract Syntax Tree a pracovat nad libovolnými dokumenty a zdrojáky.
To by měl být cílový stav. Viz můj další prototyp alt2xml. Takhle v Koale např. vypadá YAML konfigurace Netplanu nebo X.509 certifikát (viz příloha).
Ještě je otázka, jestli se držet +/- DOMu nebo jako model použít nějaký obecnější strom, ale zatím se DOM (případně trochu rozšířený o nějaká další metadata) zdá být dostatečně obecný (a zároveň pasuje na stávající nástroje z XML ekosystému).
Na to MPS jsem někdy koukal – zajímavé. Ale radši bych něco lehčího, co nevyžaduje velké IDE a výhledově poběží třeba i v TUI.
Otázkou spíš je, zda neumožnit použití datových struktur, které nejsou stromem. Slušné nástroje na editaci obecných grafů prakticky neexistují. Editovat stavové automaty, různé (třeba i nerelační) pipeline a podobné věci…
Tohle bych taky potřeboval, a taky už jsem nad tím uvažoval. Ale nenapadlo mě to spojovat dohromady s tím stromovým editorem. Přiznám se, že jsi mi nasadil trochu brouka do hlavy. Protože strom je jen speciální případ obecného grafu. Jen si říkám, aby to už nebylo moc obecné/abstraktní a jak by to ovlivnilo pracnost…
Mimochodem, znáš Dunnart? To je víceméně ono. Akorát když jsem to zkoušel (cca před třemi lety), tak tam byly trošku problémy se stabilitou… ale třeba by to stačilo lehce dopilovat a bylo by to použitelné.
cmake .
skončilo to s fatal error: relpipe/writer/RelationalWriter.h: Adresář nebo soubor neexistuje
Dělám něco špatně?
Díky.
Package 'relpipe-lib-writer.cpp', required by 'virtual:world', not found Package 'relpipe-lib-cli.cpp', required by 'virtual:world', not found
fatal error: relpipe/writer/RelationalWriter.h: Adresář nebo soubor neexistujepíše až make potom...
U jednotlivých vydání jsou instalační skripty, které jsou otestované v Debianu 10.2 – tam to stačí jen spustit. Taky to je otestované na Ubuntu 18.04 LTS. Jinde by to mělo fungovat taky, ale může být potřeba upravit názvy balíčků nebo verze.
Poslední verze je v0.17.1.
fatal error: relpipe/writer/RelationalWriter.h: Adresář nebo soubor neexistuje
Soubor RelationalWriter.h
je v knihovně relpipe-lib-writer
. Knihovny je potřeba zkompilovat před kompilací jednotlivých modulů, a pak se hledají pomocí pkg-config
. Tohle řeší ten skript.
Případně nejnovější skript release-v0.18.sh k dosud nevydané verzi. Viz komentáře pod článkem.