Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.
Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.
V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.
Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.
Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Alex Diavatis v blogu obsáhle rozebírá, proč v GNOME 3 dosud není oficiálně podporována změna motivu vzhledu. Ve stručnosti jde o to, že neoficiální motivy jsou často nekvalitní a mohly by způsobit potíže při používání rozšíření GNOME Shellu či aplikací mimo GNOME. Pro detailnější nastavení vzhledu tak bude nadále potřeba (nově přepracovaný) GNOME Tweak Tool.
Tiskni
Sdílej:
Oknoizace se blíží, brzy budou transformation packy a hromada hacků jedinou možností jak si změnit vzhled v GNOME. Přitom pár let zpátky jsem ho miloval právě díky tomu, že změnim barvu panelu na dvě kliknutí
Přesně tak I kdyby to nastavování (prvotní) mělo trvat den, tak zvýšením efektivity se ten den může podezřele rychle vrátit. Navíc potom už stačí jen zkopírovat konfigurační soubory (sláva GNU/Linuxu!) a může se hned pokračovat.
Nechápu proč by měl mít někdo něco proti tomu, že si změnim font, wallpaper a nebo rozložení klávesnice! Open Source přece není Apple
Kdo si dovolí takhle urážet cizí práci podle mě nemá ve světě Open Source co dělat.
Ano, jistě, neoficiální vzhledy jsou nekvalitní.Tak u Gnome 2 to tak bylo, byly jich stovky a realu pouzitelnych jen par.
Tady to nasraně komentovat hlavní vývojář Mintu.Tak to je normalni rant. Ocekavat kompatibilitu stylu mezi Gtk2 a Gtk3 snad ani nelze, zejmena kdyz Metacity slo do haje. Stabilita CSS theming API nebyla deklarovana, ostatne to uz rozbili drive a projekt jako Cinamon s tim musi pocitat a nebo si tuhle cast zahrnout do projektu nez se to stabilizuje. To ze zmeny jsou nezdokumentovane je hruba chyba.
replace them with earlier GTK2 versionsNezbyva jim nez poprat hodne sil v udrzovani Gtk2.
zpocatku (mozna i nadale) zachovavalo kompatibilitu se stylamaBez uprav bidne a vypada to vetsinou blbe, mel jsem skin pro Metacity a prechodu na Gnome 3.2 a Mutter jsem radsi rovnou modifikoval vychozi styl (a u Gnome 3.4 znovu, neb to prave rozbili).
Ale gtk nema o WM nad nim tuseni, dulezite je, ze podporuje Composite.To chapu, myslel jsem to tak, ze look and feel ovlivnuje jak GTK styl, tak Metacity/Mutter styl a vse bylo prekopano.
Zlatej Fluxbox
cast lidi bude nadavat a vysere se teda na bobku, cast lidi si rekne, ze na bobku nebo v klece uz je prast jak uhod a pujde k widlim a cas lidi si rekne, ze hlavou dolu by to taky nemuselo bejt spatny, a pude vyvijet vlastniho spravce woken ...
Tux byl odjakziva o moznostech volby a konfigurace.Tak zrovna Gnome Shell-u bych diky plne skriptovatelnosti nemoznost konfigurace rozhodne nevycital, lehke intro treba zde (verze 3.0).
antialisované rohy oken (konečně).Zrovna tohle (zaoblene rohy oken) je vec, kterou treba ja povazuji za odpudivy kyc.
Nezijeme v dobe rastrove grafikyTo je zatím ještě velký omyl. Nebo, pokud chci být hodně tolerantní, tak přání.
a tak v realu vypada blbe bez antialiazingu (i diky subpixel rendering-u LCD) i rovna cara a to nemusi byt ani sikma.Rovná a správně zarovnaná čára (hinting, subpixel hinting u odstínů šedi) vypadá dobře a není potřeba ji nijak rozmazávat.
To je zatím ještě velký omyl. Nebo, pokud chci být hodně tolerantní, tak přání.Budu take tolerantni: Nikoliv. Jiste, bere se v uvahu rozliseni systemu.
Rovná a správně zarovnaná čára (hinting, subpixel hinting u odstínů šedi) vypadá dobře a není potřeba ji nijak rozmazávat.Proc to chcete onezit jen na stupne sedi? Antialiasing a blurring neni totez. Hinting [u fontu] jde ruku v ruce s antialiasingem and subpixel renderingem u LCD.
Jiste, bere se v uvahu rozliseni systemu.Což dle mého názoru zcela vyvrací představu, že už nežijeme v rastrovém věku, pokud jde o obrazovky. To bychom se museli bavit o tisku a běžných tiskových rozlišení. Navíc dosud většina lidí i těch, kteří pracují v oblasti obrazovkové grafiky, tak ještě na vektorovou grafiku vůbec nepřišli. Samozřejmě většina neodpovídá špičce, že.
Proc to chcete onezit jen na stupne sedi?Třeba protože v odstínech šedi jde pixelová čára posouvat v jednom směru o pixely, v druhém o subpixely (tedy třetinovou délku), zatímco zelené čára jde v obou směrech posouvat jen o celý pixel? A protože mají docela dobré vlastnosti na skutečném hardware. Barvy umějí udělat docela velká zvěrstva zvláště na LCD. Měl jsem doma propůjčený jeden samsung, na kterém bylo třeba cokoli červeného zcela nečitelné, a to byla jedna konkrétní barva.
Antialiasing a blurring neni totez. Hinting [u fontu] jde ruku v ruce s antialiasingem and subpixel renderingem u LCD.Samozřejmě, že se ty techniky nejlépe používají pohromadě a v souladu.
Což dle mého názoru zcela vyvrací představu, že už nežijeme v rastrovém věku, pokud jde o obrazovky. To bychom se museli bavit o tisku a běžných tiskových rozlišení.Tady jde o to jak a kde tuto informaci berete v uvahu v graphic pipeline.
Třeba protože v odstínech šedi jde pixelová čára posouvat v jednom směru o pixely, v druhém o subpixely (tedy třetinovou délku), zatímco zelené čára jde v obou směrech posouvat jen o celý pixel?My zobrazujeme barevnou grafiku, s gradienty a plno candy effects.
Samozřejmě, že se ty techniky nejlépe používají pohromadě a v souladu.Me slo hlavne o to, ze antialiasing zvysuje percepci ostrosti hrany, nikoliv jeji rozmazani.
oficialni nulova podpora 3rd party extensionsTohle je ale snad v úplném pořádku, ne? Jak mohu oficiálně ručit za něco, co vytvořil někdo, o kom nemám ani ponětí že existuje?