Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Alex Diavatis v blogu obsáhle rozebírá, proč v GNOME 3 dosud není oficiálně podporována změna motivu vzhledu. Ve stručnosti jde o to, že neoficiální motivy jsou často nekvalitní a mohly by způsobit potíže při používání rozšíření GNOME Shellu či aplikací mimo GNOME. Pro detailnější nastavení vzhledu tak bude nadále potřeba (nově přepracovaný) GNOME Tweak Tool.
Tiskni
Sdílej:
Oknoizace se blíží, brzy budou transformation packy a hromada hacků jedinou možností jak si změnit vzhled v GNOME. Přitom pár let zpátky jsem ho miloval právě díky tomu, že změnim barvu panelu na dvě kliknutí
Přesně tak I kdyby to nastavování (prvotní) mělo trvat den, tak zvýšením efektivity se ten den může podezřele rychle vrátit. Navíc potom už stačí jen zkopírovat konfigurační soubory (sláva GNU/Linuxu!) a může se hned pokračovat.
Nechápu proč by měl mít někdo něco proti tomu, že si změnim font, wallpaper a nebo rozložení klávesnice! Open Source přece není Apple
Kdo si dovolí takhle urážet cizí práci podle mě nemá ve světě Open Source co dělat.
Ano, jistě, neoficiální vzhledy jsou nekvalitní.Tak u Gnome 2 to tak bylo, byly jich stovky a realu pouzitelnych jen par.
Tady to nasraně komentovat hlavní vývojář Mintu.Tak to je normalni rant. Ocekavat kompatibilitu stylu mezi Gtk2 a Gtk3 snad ani nelze, zejmena kdyz Metacity slo do haje. Stabilita CSS theming API nebyla deklarovana, ostatne to uz rozbili drive a projekt jako Cinamon s tim musi pocitat a nebo si tuhle cast zahrnout do projektu nez se to stabilizuje. To ze zmeny jsou nezdokumentovane je hruba chyba.
replace them with earlier GTK2 versionsNezbyva jim nez poprat hodne sil v udrzovani Gtk2.
zpocatku (mozna i nadale) zachovavalo kompatibilitu se stylamaBez uprav bidne a vypada to vetsinou blbe, mel jsem skin pro Metacity a prechodu na Gnome 3.2 a Mutter jsem radsi rovnou modifikoval vychozi styl (a u Gnome 3.4 znovu, neb to prave rozbili).
Ale gtk nema o WM nad nim tuseni, dulezite je, ze podporuje Composite.To chapu, myslel jsem to tak, ze look and feel ovlivnuje jak GTK styl, tak Metacity/Mutter styl a vse bylo prekopano.
Zlatej Fluxbox
cast lidi bude nadavat a vysere se teda na bobku, cast lidi si rekne, ze na bobku nebo v klece uz je prast jak uhod a pujde k widlim a cas lidi si rekne, ze hlavou dolu by to taky nemuselo bejt spatny, a pude vyvijet vlastniho spravce woken ...
Tux byl odjakziva o moznostech volby a konfigurace.Tak zrovna Gnome Shell-u bych diky plne skriptovatelnosti nemoznost konfigurace rozhodne nevycital, lehke intro treba zde (verze 3.0).
antialisované rohy oken (konečně).Zrovna tohle (zaoblene rohy oken) je vec, kterou treba ja povazuji za odpudivy kyc.
Nezijeme v dobe rastrove grafikyTo je zatím ještě velký omyl. Nebo, pokud chci být hodně tolerantní, tak přání.
a tak v realu vypada blbe bez antialiazingu (i diky subpixel rendering-u LCD) i rovna cara a to nemusi byt ani sikma.Rovná a správně zarovnaná čára (hinting, subpixel hinting u odstínů šedi) vypadá dobře a není potřeba ji nijak rozmazávat.
To je zatím ještě velký omyl. Nebo, pokud chci být hodně tolerantní, tak přání.Budu take tolerantni: Nikoliv. Jiste, bere se v uvahu rozliseni systemu.
Rovná a správně zarovnaná čára (hinting, subpixel hinting u odstínů šedi) vypadá dobře a není potřeba ji nijak rozmazávat.Proc to chcete onezit jen na stupne sedi? Antialiasing a blurring neni totez. Hinting [u fontu] jde ruku v ruce s antialiasingem and subpixel renderingem u LCD.
Jiste, bere se v uvahu rozliseni systemu.Což dle mého názoru zcela vyvrací představu, že už nežijeme v rastrovém věku, pokud jde o obrazovky. To bychom se museli bavit o tisku a běžných tiskových rozlišení. Navíc dosud většina lidí i těch, kteří pracují v oblasti obrazovkové grafiky, tak ještě na vektorovou grafiku vůbec nepřišli. Samozřejmě většina neodpovídá špičce, že.
Proc to chcete onezit jen na stupne sedi?Třeba protože v odstínech šedi jde pixelová čára posouvat v jednom směru o pixely, v druhém o subpixely (tedy třetinovou délku), zatímco zelené čára jde v obou směrech posouvat jen o celý pixel? A protože mají docela dobré vlastnosti na skutečném hardware. Barvy umějí udělat docela velká zvěrstva zvláště na LCD. Měl jsem doma propůjčený jeden samsung, na kterém bylo třeba cokoli červeného zcela nečitelné, a to byla jedna konkrétní barva.
Antialiasing a blurring neni totez. Hinting [u fontu] jde ruku v ruce s antialiasingem and subpixel renderingem u LCD.Samozřejmě, že se ty techniky nejlépe používají pohromadě a v souladu.
Což dle mého názoru zcela vyvrací představu, že už nežijeme v rastrovém věku, pokud jde o obrazovky. To bychom se museli bavit o tisku a běžných tiskových rozlišení.Tady jde o to jak a kde tuto informaci berete v uvahu v graphic pipeline.
Třeba protože v odstínech šedi jde pixelová čára posouvat v jednom směru o pixely, v druhém o subpixely (tedy třetinovou délku), zatímco zelené čára jde v obou směrech posouvat jen o celý pixel?My zobrazujeme barevnou grafiku, s gradienty a plno candy effects.
Samozřejmě, že se ty techniky nejlépe používají pohromadě a v souladu.Me slo hlavne o to, ze antialiasing zvysuje percepci ostrosti hrany, nikoliv jeji rozmazani.
oficialni nulova podpora 3rd party extensionsTohle je ale snad v úplném pořádku, ne? Jak mohu oficiálně ručit za něco, co vytvořil někdo, o kom nemám ani ponětí že existuje?