Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Jak už hádali nedávno na Phoronixu, tak se taky stalo. Server The Verge informuje, že společnost Digia od Nokie odkoupila obchodní a softwarové technologie související s toolkitem Qt. Digia chce po odkupu Qt uvést na platformy Android, iOS a Windows 8.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 
             9.8.2012 11:56
jiri.one             | skóre: 19
             | blog: Jiriho blog
        9.8.2012 11:56
jiri.one             | skóre: 19
             | blog: Jiriho blog
            
         9.8.2012 14:02
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        9.8.2012 14:02
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        Nokia si jiz nechava delat novy HW od Compal, vcetne vyvoje, bude z nich tak maximalne patentovy troll.Odkud tu informaci máte?
 9.8.2012 21:51
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        9.8.2012 21:51
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         10.8.2012 01:25
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.8.2012 01:25
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        Velice pochybuju, že už si nědělají návrh a design.Pochybovat muzete, tim jen dokazuje,ze neznate soucasny stav veci. Vyvoj HW i jeho hromadna vyroba je normalni komodita a zrovna Taiwan je plny firem, ktere se takove sluzby specializuji; v Evrope kvuli nim za chvili nebudem mit praci. My sami delame pro treti strany kompletni vyvoj HW i SW, a zakaznici v podstate dodavaji jen specifikaci a testuji zdali ji finalni prototyp opovida, pokud ne, produkt neprevezmou. Na finalnim vyrobku je jejich logo a my podle smluv nesmime reklamovat fakt, ze jsme pro ne pracovali a ja mel vazny problem s tim, ze jsem jejich jmeno uvedl u svych verejnych profilu.
Takže imho šíříte prázdný drb který je bohužel také poměrně FUDózní.A co byste ocekaval? Oficialni tiskovou zpravu Nokie? Ani tam by to jasne napsano nebylo. Okruh lidi s dostatecnymi zkusenostmi schopnych delat vysokofrekvenci design v Evrope je natolik maly, ze kdyz prijde podobne zemetreseni jako u Nokie, dane komunite to neujde; zejmena kdyz lide pres sve zname v oboru zacnou hledat praci.
 10.8.2012 11:41
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.8.2012 11:41
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         10.8.2012 15:26
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.8.2012 15:26
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         10.8.2012 22:02
Rezza             | skóre: 25
             | blog: rezza
             | Brno
        10.8.2012 22:02
Rezza             | skóre: 25
             | blog: rezza
             | Brno
         10.8.2012 22:37
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.8.2012 22:37
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         9.8.2012 12:29
Ilfirin             | skóre: 32
             | blog: ilfblog
             | Liberec
        9.8.2012 12:29
Ilfirin             | skóre: 32
             | blog: ilfblog
             | Liberec
         9.8.2012 12:33
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        9.8.2012 12:33
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
         9.8.2012 12:42
Ilfirin             | skóre: 32
             | blog: ilfblog
             | Liberec
        9.8.2012 12:42
Ilfirin             | skóre: 32
             | blog: ilfblog
             | Liberec
         9.8.2012 13:22
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        9.8.2012 13:22
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         9.8.2012 14:04
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        9.8.2012 14:04
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        Pokud tomu tak opravdu je, tak teď už by snad naopak všechno mohlo být začleněno zpět do LGPL větvě...Proc by to delali? Pokud maji hodne lidi, potrebuji vydelat penize na jejich platy.
 9.8.2012 14:53
Ruža Becelin             | skóre: 40
             | blog: RuzaBecelinBlog
        9.8.2012 14:53
Ruža Becelin             | skóre: 40
             | blog: RuzaBecelinBlog
            
         9.8.2012 15:02
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        9.8.2012 15:02
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         9.8.2012 15:13
Ruža Becelin             | skóre: 40
             | blog: RuzaBecelinBlog
        9.8.2012 15:13
Ruža Becelin             | skóre: 40
             | blog: RuzaBecelinBlog
            
         9.8.2012 15:29
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        9.8.2012 15:29
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         )
)
             9.8.2012 15:52
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        9.8.2012 15:52
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         9.8.2012 16:41
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        9.8.2012 16:41
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        Muzes ale doporucit nejakej framework, kterej takovej neni?Tak otazka nestoji; hlavni je zdali ma smysl s frameworkem ztracet cas. U vetsiny aplikaci nevidim benefit v Qt a podobnych polofuncnich molosich snazicich se suplovat roli OS. Je lepsi aplikaci rozdelit na platform dependent cast a platform independent cast, a u platform dependent casti pouzit nativni toolkit. Vyjimkou snad mohou byt aplikace, kde se kvuli malemu mnozstvi licenci nic takoveho nevyplaci. Dobri C/C++ programatori se byli schopni naucit psat produkcni kod pro iOS za pet tydnu, u Qt je to mnohem delsi a navic vlasne proc do toho v soucasnosti investovat cas?
 9.8.2012 18:35
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        9.8.2012 18:35
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        Dobri C/C++ programatori se byli schopni naucit psat produkcni kod pro iOS za pet tydnu, u Qt je to mnohem delsiZdroj?
 9.8.2012 19:07
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        9.8.2012 19:07
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         11.8.2012 14:34
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        11.8.2012 14:34
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        jsou si většinou podobné jako vejce vejci.Rici toto treba o GUI toolkitu na na bazi Qt a treba Microsoft Foundation Classes je celkem odvazne. Mame rozdilne predstavy o podobnosti vejci, podle mne nejsou hranata.
 
Během pár týdnů už člověk může psát v něčem úplně novém s dobrou produktivitou.S tim celkem souhlasim, nicmene jedna vec je produktivita, druha produkcni kvalita. Produktivne vam mohu lipat paskvily, jak na bezicim pase.
a nebýt líný se podívat do dokumentace.V tom rozhodne u nich nebyl problem.
Framework se sice mění, ale aplikace, data a návrh zůstávají pořád stejné.Ano.
každý framework má jiné slabé a silné stránky.Tohle se ucite s praxi, casto na vlastnich chybach a chce to svuj cas.
Jenže já jsem mluvil o frameworcích a ne o prostředcích pro terorizování programátorů :)jsou si většinou podobné jako vejce vejci.Rici toto treba o GUI toolkitu na na bazi Qt a treba Microsoft Foundation Classes je celkem odvazne. Mame rozdilne predstavy o podobnosti vejci, podle mne nejsou hranata.
 11.8.2012 20:39
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        11.8.2012 20:39
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         
  
            Dobri C/C++ programatori se byli schopni naucit psat produkcni kod pro iOS za pet tydnu, u Qt je to mnohem delsi a navic vlasne proc do toho v soucasnosti investovat cas?Já bych řekl, že to je docela zavádějící. Jde totiž o to co se učily. Myslím, že samotný základ QT se dá (při obstojné znalosti C++) se dá zvládnout odhadem během 1-3 týdnů na úroveň, aby jsi byl schopen psát GUI aplikace. Jiná situace asi bude pokud se máš učit zbylou tunu balastu, kterou QT obsahuje. Pak věřím tomu, že to bude trvat hodně dlouho...
 9.8.2012 19:13
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        9.8.2012 19:13
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        se dá zvládnout během 1-3 týdnů na úroveň, aby jsi byl schopen psát GUI aplikace.Tyden? Ulipat se da rychle cokoliv, ale ja mluvil o produkcni kvalite, a jistote ze vas ci zakaznika necekaji nejaka prevapeni.
 
 
"Tyden?"Já psal odhadem 1 - 3 týdnů.
 Pořád beru QT jako GUI Framework, a tam toho zas tak moc nemáš. Pokud pochopíš základní systém, sloty - signály, Widgety, práci s nimy a tvorbu nových... navíc, hodně ti může ulehčit QT Designér. Ale jak říkám, mluvím o základu QT.
 Pořád beru QT jako GUI Framework, a tam toho zas tak moc nemáš. Pokud pochopíš základní systém, sloty - signály, Widgety, práci s nimy a tvorbu nových... navíc, hodně ti může ulehčit QT Designér. Ale jak říkám, mluvím o základu QT. 
             9.8.2012 21:10
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        9.8.2012 21:10
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         13.8.2012 21:04
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        13.8.2012 21:04
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        rozběhat jí pod všemi běžnými OSPokud to kulha za nativni implementaci, je to malo.
Trida::const_iterator i = par.begin(); bool B = i == par.end()Vysledek je nedefinovany. Jasne, ze vim ze je to spatne, cele to vzniklo refaktoringem a slo to krasne prelozit. V QTcku "neni mozne" konvertovat const na non-const iteratory a ani je nejde porovnavat. Teda ono QTcko na to ma metody, takze to jde prelozit, akorat to nefunguje. Me vlastne ani nevadi, ze to nefunguje. Me vadi, ze autori to povazuji za normalni a ani jim to nestoji za zminku v dokumentaci. I takovej Microsoft umoznuje lidem psat vlastni komentare k dokumentaci: Viz: tadya tady
 16.8.2012 00:39
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        16.8.2012 00:39
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        Teda ono QTcko na to ma metody, takze to jde prelozit, akorat to nefunguje.Odpovida to me zkusenosti s Qt. Embedded Qt, roky neresene problemy s transparecy, pixel sem pixel tam, hledaji se workaroundy, ktere chodi neb deadlines tlaci.
 10.8.2012 23:53
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.8.2012 23:53
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         A mozna mi tehdy FLTK narozdil od Fox-toolkitu take nejak nechtelo chodit na Woknech, si matne vzpominam... Ale je to uz pekna radka let, takze za to nerucim.
 A mozna mi tehdy FLTK narozdil od Fox-toolkitu take nejak nechtelo chodit na Woknech, si matne vzpominam... Ale je to uz pekna radka let, takze za to nerucim.
             11.8.2012 14:33
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        11.8.2012 14:33
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        FLTK bylo asi i o kus daleTak FLTK je stare jak Jeruzalem a puvodni autor skoro duchodce z rodu vousatych geeku.
A mozna mi tehdy FLTK narozdil od Fox-toolkitu take nejak nechtelo chodit na Woknech,S tim jsem nikdy nemel problem, mel jsem treba probleny s ceskym kodovanim. Posledni zpravy rikaji, ze to muze snad behat i pod googlim NaCl frameworkem v browseru, coz je IMHO hezka feature.
 >> Posledni zpravy rikaji, ze to muze snad behat i pod googlim NaCl frameworkem v browseru
Hezke, sice pro me v soucasnosti k nicemu, ale kdoz vi, co bude...
>> Posledni zpravy rikaji, ze to muze snad behat i pod googlim NaCl frameworkem v browseru
Hezke, sice pro me v soucasnosti k nicemu, ale kdoz vi, co bude...
             9.8.2012 13:07
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        9.8.2012 13:07
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
         9.8.2012 13:11
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        9.8.2012 13:11
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        