abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 531 hlasů
     Komentářů: 22, poslední včera 10:06
    Rozcestník

    Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma

    Na internetu se objevilo hnutí snažící se získat peníze na zakoupení satelitu, jenž by v některých afrických zemích zajistil volně dostupný internet pro každého, kdo si koupí levný modem. Cena satelitu je podle stránek 150 000$, přičemž za 24 dní od spuštění projektu se podařilo vybrat již 13 278$. Podrobnosti na: http://buythissatellite.org/

    29.11.2010 17:30 | Bystroushaak | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    poky74 avatar 29.11.2010 17:33 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma

    Opravdu výborný nápad, zajímalo by mě kterýho idiota to napadlo. V Africe (ikdyž to záleží dle toho ve které části) si to koupí málokdo, kdyby to radši udělali někde kde to někdo využije...

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 17:34 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    V africe si to koupí místní telekomunikační společnosti. Přečti si prosím ty stránky než na to začneš nadávat, nějaký plán mají.
    poky74 avatar 29.11.2010 17:38 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma

    Četl jsem a za svým názorem si stojím.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 17:43 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 17:50 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Možná jsem naivní, ale když všude vidím snahy o cenzuru internetu, napadá mě tak že by evropská verze nemusela být tak špatná. 150000$ mi nepřijde tak moc, podle mě by se to dalo za půl roku sehnat, lidí ochotných přispět je tu imho dost.

    Satrapa nám na sítích povídal cosi o tom že nějaká snaha o pokrytí světa internetem ze satelitu (něco jako GPRS, nemyslím tu superpředraženou variantu která je možná v současnosti) tu již byla, ale nějak to prý nakonec zkrachovalo, bohužel si však nevzpomínal na další podrobnosti. Nevíte k tomu někdo něco?
    29.11.2010 20:46 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Tak on bude dost problém v přenosové kapacitě, přece jen satelit toho moc neutáhne. Kdyby měl utáhnout 1M lidí na 1Mbps, tak je to dost overkill. Druhý problém je, že přijímací část musí být dost kvalitní a vysílací tuplem (a to se navíc lidem nelíbí ani výkony mobilů).

    Jinak Satrapa je dobrej ten o tom rozhodně něco vědět bude :-D.
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 21:03 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Nebude. Šel jsem za ním po přednášce (byla to tuším první nebo druhá) a speciálně se na to ptal, ale dostalo se mi odpovědi že už si nevzpomíná a nehrozí že by to někde našel.

    Jinak pro upřesnění dodávám že to měla být síť satelitů, ne jen jeden.
    29.11.2010 21:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    To je škoda, očividně zatím TUL ani Cesnet nic takovýho neplánuje :-D.
    Jiří Svoboda avatar 30.11.2010 09:16 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Jediné, co mi to připomnělo, je projekt Iridium. Měla to být globální síť satelitních mobilních telefonů. Satelity sice vynést stihli, ale než se to rozjelo, tak se tak rozšířilo GSM a roaming, že to skončilo krachem. Já si sice nepamatuji, že mělo být Iridium určeno pro poskytování internetu, ale o datech se na wikipedii píše...
    30.11.2010 11:29 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    No, v Nepálu přes to jedou snad všichni - v horách mají ledaskde internet - díval jsem se, jak to mají zapojený a všichni měli satelite router (připojenej k baterii a ta zas připojená k solárnímu panelu)
    gtz avatar 30.11.2010 12:09 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    však jsem to psal zde [51], že immarsat něco podobného má.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Stanislav Brabec avatar 30.11.2010 15:28 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Iridium se nakonec rozjelo, krachující firmu tenkrát zakoupilo konsorcium firem, která síť Iridium provozuje. Internet nabízejí také, ale je poměrně drahý, ale broadband to opravdu není. Nicméně na e-mail nebo globální tracking to stačí.

    A dodnes má pouze Iridium 100% pokrytí povrchu Země. Inmarsat se zaměřuje hlavně na oceány (i když má i programy pro pevninu), Globalstar naopak na pevninu (vzdálený volný oceán a polálrní oblasti nepokrývá), Thuraya se zase zajímá pouze o Eurasii.

    Poskytovatelé satelitního internetu se zaměřují na pevné stanice vždy v poměrně malé oblasti.
    gtz avatar 30.11.2010 15:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    http://www.inmarsat-bgan.cz/ dělá takové terminály. Třeba BGAN Explorer 700 , ale není to žádný low-coast
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    30.11.2010 16:16 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Hej něco takovýho bylo ve filmu Kontakt, tam hlavní hrdinka s tímhle volala na MIR :-D.
    Grunt avatar 30.11.2010 15:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    kdyby to radši udělali někde kde to někdo využije...
    Ale vůbec ne pokrytecké.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    poky74 avatar 30.11.2010 16:22 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma

    Afrika potřebuje pitnou vodu, jídlo a školy, určitě ne satelitní internet, notebooky či zbraně. Kdokoli do Afriky dodává něco z druhé skupiny jen prohlubuje sociální nerovnováhu a politický tlak.

    Upozorňuji, že stejně jako svůj první příspěvek nesumarizuji celý kontinent.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Grunt avatar 30.11.2010 16:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Afrika potřebuje pitnou vodu, jídlo a školy, určitě ne satelitní internet, notebooky či zbraně.
    Jasně. A to je ten pravý důvod proč nepřeju Afričanům nad jejich kontinentem satelit s volně dostupným internetem zadarmo, že? Hotový vzor ctnosti.
    Kdokoli do Afriky dodává něco z druhé skupiny jen prohlubuje sociální nerovnováhu a politický tlak.
    V případě, že na té oběžné dráze bude, tak už ho těžko někdo sestřelí RPGečkem z obrity nebo na něm těžko vyhlásí svoje výsostné území a bude vlnám bránit v pohybu tam i zpět i kdyby na všechny svoje hranice postavil všechna BVPčka co jich má. Z jejich kapes to taky nejde, tak wo co go?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    poky74 avatar 30.11.2010 18:37 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma

    Jasně. A to je ten pravý důvod proč nepřeju Afričanům nad jejich kontinentem satelit s volně dostupným internetemzadarmo, že? Hotový vzor ctnosti.

    Ne že bych to nepřál, to vůbec ne, problém je v tom že ti lidé si musí koupit modem, což je snad pro každého kdo byl v Africe a podíval se jak žijí místní, minimálně velice úsměvná situace. Ale dejme tomu že si to někdo koupí. Našel bych opravdu hodně míst kde by toto bylo mnohem užitečnější a kde by za to jistě mnozí lidé zaplatili.

    V případě, že na té oběžné dráze bude, tak už ho těžko někdo sestřelí RPGečkem z obrity nebo na něm těžko vyhlásí svoje výsostné území a bude vlnám bránit v pohybu tam i zpět i kdyby na všechny svoje hranice postavil všechna BVPčka co jich má. Z jejich kapes to taky nejde, tak wo co go?

    Byl jste někdy ve střední Africe mezi místními?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Grunt avatar 30.11.2010 18:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Ne že bych to nepřál, to vůbec ne
    Ale vůbec to po tom drátě nejde cítit.
    Našel bych opravdu hodně míst kde by toto bylo mnohem užitečnější
    :-) z.B.?
    a kde by za to jistě mnozí lidé zaplatili.
    Třeba ve Vrchlabí? To si dovedu živě představit.
    jak žijí místní
    Jak? IMHO úplně stejní vyžírkové jako tady, jako já jako kdokoliv jiný pod touto zprávičkou. Jen s menším množstvím prostředků.
    Byl jste někdy ve střední Africe mezi místními?
    Ne, ale dovedu si velice živě představit. Ty co modem nemají a nebo nemají ponětí o nějakém satelitu nad jejich hlavama to nebude nijak trápit jako doposud a ty co to nějak zajímá…si vždycky najdou nějakou cestičku.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    poky74 avatar 30.11.2010 22:10 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma

    Upřímně tě prosím nech už toho, nesnížím se k tomu abych se tě tu pokoušel shodit s využitím těch blábolů co si nyní napsal. Shrňme to že máme rozdílný názor a nedohodneme se. Pokud máš zájem můžeme to probrat někde v soukromí.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Bystroushaak avatar 30.11.2010 18:53 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Na těch stránkách jsou ukázky použití. Například různé dotazovací solární terminály, s osobními počítači se až tak moc nepočítá.
    poky74 avatar 30.11.2010 22:07 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma

    Jistě, ale proč to budovat tam? Je mnoho důležitějších věcí který by tam byly mnohem více potřeba.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Grunt avatar 30.11.2010 22:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Jistě, ale proč to budovat tam?
    Tak kde jinde?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.11.2010 17:47 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    V správičke je blbosť. Satelit nestojí 150 000 $. To je len prvá časť nákladov.
    Have you tried turning it off and on again?
    29.11.2010 18:39 Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    hmm škoda, už jsem začal šetřit na vlastní ;-) každopádně zajímavé, jsem zvědav, jak projekt dopadne...
    vulgární Nick avatar 29.11.2010 17:53 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    WE BELIEVE THAT ACCESS TO INFORMATION IS A HUMAN RIGHT
    A kvůli tomu jim má někdo kupovat satelit?
    JSEM PRASE A HOVADO.
    29.11.2010 19:07 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    taky souhlasim, nejsou schopny si zajistit a UDRZET zakladni zivotni potreby, ale hlavne ze ty opice maj lidsky pravo na internet. tohle me proste mr*a. asi jako kdyz tu cikosum socialka prispivala na pocitace, ze prej je to zakladni vybaveni domacnosti. no to me malem mr*lo Đ##&[&#&@#&@

    jde prispivat i zapornejma castkama? jako ze bych si treba 10 dolarku vzal? urcite bych je vyuzil smysluplnejc.
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 19:09 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Závist?
    AsciiWolf avatar 29.11.2010 19:26 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Co jiného bys taky čekal od trolla? :-)
    vulgární Nick avatar 29.11.2010 19:27 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Proč myslíte, že nám Afričané závidí?
    JSEM PRASE A HOVADO.
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 19:41 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Nevím jestli nám závidí, ale jestli jo, myslím že je to protože jsme oproti nim bohatí a máme co do huby. Co myslíte vy?
    30.11.2010 00:11 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    jj zavidim jim jak svina, taky bych chtel bejt nevzdelana poloopice co zije ve svrabu, nema co zrat a pit, vsude bordel a aids, o stavu spolecnosti ani nemluvim, no hlavne ze budu mit pravo na internet
    Bystroushaak avatar 30.11.2010 00:26 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Takže jim nezávidíte, ale pohrdáte jimi?

    BTW: Lidé stojící za tímto projektem pokud vím netvrdí nic o tom že by měli mít právo na internet, ale na informace.
    29.11.2010 22:21 me
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    +10
    29.11.2010 22:30 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    lol, troll si dava + 10
    the.max avatar 29.11.2010 17:56 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    ja chci taky internet zadarmo:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    vulgární Nick avatar 29.11.2010 17:57 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Jestli nejste černoch, tak je to váš problém.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 17:58 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Stačí si sehnat byt naproti knihovně..
    vulgární Nick avatar 29.11.2010 19:24 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    To je fakt. Tuhle zprávu jim do Afriky pošlete místo peněz.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 19:55 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Všimněte si, že diskuze se dělí do vláken. Když je příspěvek nějakého diskutujícího posunutý trochu doprava, znamená to že reaguje na předchozí. Můj příspěvek reaguje na diskutujícího the.max, který chtěl internet zdarma, nikoli na afričany (kteří se v diskuzi pokud vím ani neangažují).

    Jestli vám to stále není jasné, zkuste požádat o vysvětlení někoho z okolí, použijte wikipedii, google a wolfram alpha. Jelikož (aspoň doufám) žijete v zemi kde je gramotnost a vzdělanost oproti africe docela vysoká, určitě se dříve nebo později dopídíte ke stejnému poznání.

    Pokud to byl jen pokus o troling a ne omyl, neznalost nebo projev nízké inteligence, jděte do prdele, tam to určitě ocení spíš než tady. Děkuji.
    vulgární Nick avatar 29.11.2010 20:36 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma

    Pane, uklidněte se. Jelikož vidím, že jste pomalejší v myšlení (což respektuji), rozeberu problém do bodů:

    1. Někdo řekl, že by chtěl Internet zadarmo.
    2. Vy jste vyjádřil přesvědčení, že k tomu, aby měl Internet zadarmo, stačí bydlet poblíž knihovny.
    3. Já jsem vaši radu aplikoval na případ Afriky - když Afričané budou bydlet naproti knihovně, budou mít Internet zadarmo, takže není třeba tato sbírka, stačí je sestěhovat ke knihovně.
    4. Vy jste sepsal pomatený příspěvek, ze kterého jsem pochopil, že se vám v jistých oblastech nedostalo.

    Vidíte, mám trpělivost. Mohu cokoli dovysvětlit.

    JSEM PRASE A HOVADO.
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 20:56 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Děkuji za rekapitulaci našeho krátkého rozhovoru.
    Já jsem vaši radu aplikoval na případ Afriky - když Afričané budou bydlet naproti knihovně, budou mít Internet zadarmo, takže není třeba tato sbírka, stačí je sestěhovat ke knihovně.
    A já na tento zřejmý nesmysl klidně zareagoval, dokonce se mi ani nezvedl tep a nezrychlil dech.
    Mohu cokoli dovysvětlit.
    Můžete mi dovysvětlit co je na mém příspěvku pomateného? Pokud to půjde, prosil bych odpovídat v bodech, bude se mi tak snadněji argumentovat. Předem děkuji.
    29.11.2010 22:24 me
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Tohle už neukecáš...
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 22:45 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Řekl anonym a náhodný generátor odpovědí v IRC botovi. Takže na tom něco bude, jdu se oběsit..

    <Bystroushaak> veduci: eightball okecam to?
    <veduci> Bystroushaak: About as likely as pigs flying.
    pavlix avatar 30.11.2010 02:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Tak to říká dlouhodobě registrovaný čtenář portálu :). Ne, tohle už fakt neukecáš, ti před tebou reagovali vždy na předchozí příspěvek s ohledem na téma zprávičky. To, že jsi to nestihl či nepochopil, není něco, čím byses mohl smysluplně vytahovat.

    Jsem zvědavý, jakou nadávku si najdeš pro mě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bystroushaak avatar 30.11.2010 13:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Jsem zvědavý, jakou nadávku si najdeš pro mě.
    Pokud vím, navrhl jsem jen eventuality. Použil jsem podmínky jestli a pokud. Všimněte si, že do prdele (což je jediná nadávka kterou jsem použil) jsem ho poslal jen v případě že se jednalo o trolling*. Je mi líto že vaše zvědavost zůstane neukojena (přece jen, co může být horšího než hlodání zvědavosti - té vlastnosti která nás od opic dostala do vesmíru?), ale váš příspěvek mi jako trolling nepřijde, takže nadávání se nekoná.

    Mým účelem tady není hádat se s ostatními v diskuzi, ale snaha omezit trolly a získat názory (nejlépe technického charakteru) k tématu od chytřejších a zkušenějších, což se myslím do jisté míry podařilo.

    * Všimněte si že je to takový malý program, jehož úkolem bylo zjistit s kým mám tu čest, abych věděl jak na daného jedince reagovat. Reagující si ho přečte a zareaguje na danou větev, čímž dá jasně najevo své případné úmysly. Bohužel nebyl úplně dokonale navržený, nedošlo mi že jsem měl použít i větev pro vtip..
    pavlix avatar 30.11.2010 18:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Když spojím vaše příspěvky:
    Mým účelem tady není hádat se s ostatními v diskuzi, ale snaha omezit trolly
    Řekl anonym a náhodný generátor odpovědí v IRC botovi. Takže na tom něco bude, jdu se oběsit..
    I kdybych úplně odhlédnul od všeho předchozího, tak jen na základě těchto dvou příspěvků mi nezbývá nic jiného, abyses tedy zachoval podle svých vlastních tvrzení a omezil sám sebe.

    Osobně proti tobě nic nemám, odpovídám pouze podle toho, co jsem od tebe stihl přečíst.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 30.11.2010 18:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Pár slovíček mi z té věty vypadlo, ale při troše snahy si je člověk domyslí tak, aby věta byla srozumitelná.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bystroushaak avatar 30.11.2010 18:11 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Proč?
    pavlix avatar 30.11.2010 18:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Na to časem přijdeš. Nechápu, proč bych měl přemýšlet za tebe.

    Ale dobře, malou pomoc ti nabídnu (občas ji taky potřebuju). Přečti si po sobě úplně všecko, co jsi napsal, a představuj si přitom, že nejsi ten, kdo to napsal, ale ten, komu tak někdo odpověděl. Prostě se na celou diskuzi dívej z druhé strany (můžeš zkusit různé postavy, včetně věčných prudičů jako je pavlix, kteří mají potřebu někoho upozorňovat na jeho chyby).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bystroushaak avatar 30.11.2010 18:42 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Neměl bys přemýšlet za mě, ale argumentovat tak abys mě přesvědčil o svém názoru. To se ti pořád nepovedlo. Sebeanalýza je poměrně těžká věc, ale řekl bych že jsem ochotný uznávat rozumné argumenty (doufám že se v tom nepletu), proto tohle není ztráta času.

    Nějak se pořád nemůžu přesvědčit že jsem jednal špatně. Reagoval jsem jak jsem reagoval a kdyby se to mělo opakovat, udělal bych to sice trochu jinak, ale v konečném důsledku dost podobně.

    Já tě neberu jako prudiče, ale jako zdroj informací. Cítíš potřebu mně přesvědčit že některé moje příspěvky nebyly správné a toho si vážím, protože narozdíl od dementních rad, takyvtipů a výkřiků to má informační hodnotu.

    ---

    Konkrétně mě upozorňuješ na část, kde mi neregistrovaný okolojdoucí anonym vystupující pod přezdívkou me řekl, cituji:
    Tohle už neukecáš...
    Načež jsem mu odpověděl (sarkastickou?) větou že jeho názoru přikládám asi stejný význam jako generátoru náhodných odpovědí v IRC botovi.

    Nejspíš to považuješ za trolling, jelikož jsi mi napsal ať se omezím, protože se snažím omezovat trolly a uvedl při tom tuhle část mého příspěvku do této diskuze. Mě to jako trolling nepřijde a za tím si (dokud mi to někdo nevyvrátí lepšími argumenty) stojím, proto jsem napsal odpověď v podobě jediného slova - "Proč?", namísto toho abych se už neozýval, nebo přiznal chybu kterou nevidím.
    pavlix avatar 1.12.2010 05:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Neměl bys přemýšlet za mě, ale argumentovat tak abys mě přesvědčil o svém názoru.
    To se velmi pleteš. Chodím na abclinuxu pro zábavu, ne abych sbíral body za počet přesvědčených oveček :).
    Nějak se pořád nemůžu přesvědčit že jsem jednal špatně. Reagoval jsem jak jsem reagoval a kdyby se to mělo opakovat, udělal bych to sice trochu jinak, ale v konečném důsledku dost podobně.
    Ok, dejme tomu, že se neshodnem na způsobu komunikace a jednání s ostatními.
    Já tě neberu jako prudiče, ale jako zdroj informací. Cítíš potřebu mně přesvědčit že některé moje příspěvky nebyly správné a toho si vážím, protože narozdíl od dementních rad, takyvtipů a výkřiků to má informační hodnotu.
    Řekněme, že cítím potřebu tě upozornit :), takže trochu pravdy na tom bude, ale kdybych měl ambice přesvědčit všechny logickými argumenty, tak už by mě třeba i samotný pan Jirsák dávno dostal do blázince :).
    Nejspíš to považuješ za trolling, jelikož jsi mi napsal ať se omezím, protože se snažím omezovat trolly a uvedl při tom tuhle část mého příspěvku do této diskuze.
    V podstatě je to přesně jak píšeš, považuju to spíš za trolling než za sarkasmus.
    Mě to jako trolling nepřijde a za tím si (dokud mi to někdo nevyvrátí lepšími argumenty) stojím, proto jsem napsal odpověď v podobě jediného slova - "Proč?", namísto toho abych se už neozýval, nebo přiznal chybu kterou nevidím.
    Možná tě někdo argumenty přesvědčí, ale já už jsem víceméně k tématu sdělil, co jsem chtěl sdělit :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    herne the hunter avatar 29.11.2010 22:39 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    A já na tento zřejmý nesmysl klidně zareagoval…
    Jeho post byl očividně pokus o vtip a ty mu začneš vysvětlovat, že se diskuse člení do vláken. Sorry, ale musím s ním souhlasit, že tvoje reakce je docela mimo mísu.

    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 23:04 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Dík za vysvětlení.

    Problém s vtipem (který většinou pochopí všichni) a pokusem o vtip, který se dá vykládat různě (nevědomost, prostý omyl, náhodná hláška, pokus o trolling) je právě ten, že záleží na úrovni toho kdo vtip tvoří (resp. pokouší se), kontextu, znalostech a sociální vrstvě.

    Ale nic, příště do možností nabídky odpovědí zařadím i pokus o vtip*. Jen ještě nevím jestli to bude smajlík, standardní "haha", "heh" atp..

    *A máme tu závěrečnou úlohu. Byl tohle rafinovaně maskovaný pokus o vtip, nebo to myslím smrtelně vážně? Badabadam, to se dozvíte pokud vytrvám u monitoru.
    30.11.2010 00:13 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    covece, a tobe je uz celejch 21 jo? :)
    Bystroushaak avatar 30.11.2010 00:30 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    pavlix avatar 30.11.2010 02:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Problém s vtipem (který většinou pochopí všichni) a pokusem o vtip, který se dá vykládat různě (nevědomost, prostý omyl, náhodná hláška, pokus o trolling) je právě ten, že záleží na úrovni toho kdo vtip tvoří (resp. pokouší se), kontextu, znalostech a sociální vrstvě.

    Problém nastává, kdy nevědomý a nechápající se snaží poučit toho, kdo s tím vtipem přišel, bez ohledu na počet chápajících.
    *A máme tu závěrečnou úlohu. Byl tohle rafinovaně maskovaný pokus o vtip, nebo to myslím smrtelně vážně? Badabadam, to se dozvíte pokud vytrvám u monitoru.
    Řekl bych, že to myslíš na 95% vážně, protože jsi zatím neprokázal ani náznak smyslu pro humor :). (A máme tu ještě jednu hádanku: Myslel jsem předchozí větu vážně, nebo se jedná o vtip?)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bystroushaak avatar 30.11.2010 13:32 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Problém nastává, kdy nevědomý a nechápající se snaží poučit toho, kdo s tím vtipem přišel, bez ohledu na počet chápajících.
    Takže tu už máme dva problémy. Napadá vás jak to vyřešit?
    Řekl bych, že to myslíš na 95% vážně, protože jsi zatím neprokázal ani náznak smyslu pro humor :). (A máme tu ještě jednu hádanku: Myslel jsem předchozí větu vážně, nebo se jedná o vtip?)
    Myslím to vážně a zároveň to byl pokus o vtip a snaha o vysvětlení mé předchozí reakce.

    Podle smajlíka na konci to vypadá jako pokus o vtip. Jenže jako paranoik si říkám že by to mohla být past. Vyřeším to tedy šalamounsky; Je to obojí, tedy pokus o vtip myšlený smrtelně vážně ;).
    29.11.2010 22:48 Yaroukh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma

    Bystroushaak avatar 29.11.2010 23:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Heron avatar 30.11.2010 12:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Záleží, jak se definuje zadarmo. Pokud zadarmo ve smyslu neplatím žádné peníze, tak bezplatné připojení mám již pátým rokem.
    30.11.2010 13:32 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    A vi o tom "provider"? :-)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Bilbo avatar 30.11.2010 15:26 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Tohle je celkem častý případ v různých sdruženích typu czfree/czela.net apod. kdy někdo má připojení zadarmo (neplatí peníze) za to že poskytuje ale na oplátku něco jiného - například místo na své střeše, kde pak je AP i pro ostatní, nebo něco v tom smyslu ....
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    Heron avatar 30.11.2010 15:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Samozřejmě. Je to komerční ISP, ne Free síť, jak píše Bilbo. Ale tam to funguje v podstatě stejně.

    Ony nejsou na světě jenom peníze. Tohle je přátelská výpomoc. Já mu pomáhám s linuxem, on mi dává konektivitu. Proč bychom si měli vyměňovat faktury na v podstatě stejné částky, že :-D.
    30.11.2010 16:09 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Se omlouvam za potouchlou poznamku. Nesnazil jsem se nikoho obvinovat. Taky si cast sve konektivity odpracovavam, vim jake jsou moznosti.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Heron avatar 30.11.2010 16:58 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Není za co se omlouvat, dyť to bylo k věci :-). Na rozdíl od mnoha jiných komentářů v této diskusi :-/
    29.11.2010 17:59 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Aj tak budu len na porno pozerat a zavislacit na facebooku.
    vulgární Nick avatar 29.11.2010 18:00 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Po síti:

    JSEM PRASE A HOVADO.
    gtz avatar 29.11.2010 18:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Když si koupí levný modem? U nás tato sranda stojí kolem 10000.- a při výši platů se dá mluvit o tom, že je to i levné. Měsíční náklady jsou, ale aspoň u nás celkem hodně drahé. Jsem zvědav co ten jejich modem bude zač a co bude stát. Jestli to zase jen není další kousek jak si podmanit Africký kontinent.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 18:18 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Podmanit čím? Předraženým modemem? Levným modemem? Internetem zdarma? Nějak jsem to nepochopil, prosím upřesnit.

    Jinak o tom modemu se tam píše jen;
    Begin development of an open source low cost modem.
    AREN'T COMPUTERS EXPENSIVE?

    We're building our own open-source low cost modem that will make getting online easy. Devices to get online are cheaper than ever-- India is building a 12 USD laptop.
    gtz avatar 29.11.2010 18:28 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Podmanit - to byl vtip :) Hodně firem a státu si chtějí Afriku urvat pro sebe.

    Nyní vážně, satelitní modem a jeho doplňky nejsou lacinou záležitostí a nějak tomu nevěřím, že by se nějaký low cost modem na toto hodil. Minimálně i tak se bude jednat o částku kolem 200 - 500$ což je pro tyto lidi prostě nedostupné. Pokud by se to řešilo tím, že nějaká firma tam vybuduje SAT - WIFI převaděč pak cena bude nižší a možná by se to dalo přijímat i přes ten jejich modem v Laptopu.

    Až bude definice modemu tak se rád na něj podívám, jak jsem psal u nás tyto modemy a následný provoz nejsou pro každého. A pokud by to bylo tak levné, proč s něčím podobný nepřijde třeba SES-ASTRA? Někdo dále bude muset platit provoz stanice kde se bude toto celé spravovat atd.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 29.11.2010 18:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Satelitní internet potřebuje min. parabolu o průměru cca 70cm pro pásmo KU. V jiných pásmech je nutná tato parabola až 90cm.

    Doporučená cena kompletu ASTRA2Connect je 12 240 Kč vč. DPH. Za aktivaci služby ASTRA2Connect se platí jednorázově 2 100 Kč vč. DPH. Za první měsíc služby platí zákazník cenu nejlacinější služby 650 Kč vč. DPH bez ohledu na to, pro kterou službu se rozhodl.

    To je u nás....
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.11.2010 19:03 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Pro datový přenosy jsem viděl spíš paraboly pro pásmo Ka, to je teď na tohle v módě. Problém je spíš v tom, že pánové chtějí pokrýt jednou družicí Afriku a ještě Indonésii. Tohle bych reálně viděl jen v pásmu C a Afričani si budou muset pořídit megaparaboly za hezkých pár tisíc (rozměry 1,8 až 3,5 metru), protože ten signál bývá při takové šířce pokrytí velmi slabý. Poznamenal bych, že bych takovou velkou parabolu nad 2 metry taky chtěl, ale nemám tolik peněz na rozhazování. Věřím, že v Africe na to opravdu budou mít :-)

    Nepodařilo se mi dohledat detailní info o Terrastar-1, ale píšou E/F-band. Takže jestli ta družice nejde zázračně předělat na C, tak s tím pokryjí jen vybrané kraje (ve smyslu jako u nás Středočeský kraj) Afriky - určitě neposkytnou nějaké souvislé pokrytí. Na tohle pásmo bude stačit anténa malá a levná, ale jejich dopad na Afriku bude kvůli pokrytí asi takový, jako kdybych začal uprostřed Sahary rozdávat lahve s vodou a řešil tak problémy s deštěm.

    Už jen z toho, že se ptali, jestli se dá družice přesunout, mi přijde, že se celou akcí zabývá někdo, kdo o tom vůbec nemá šajn. Nedal bych jim na to radši ani halíř.
    29.11.2010 19:52 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Velmi by som sa nedivil, keby po vyzbierani $100 000 (napr.) cely web zmizol aj s peniazmi.
    gtz avatar 29.11.2010 20:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    pokud by to bylo něco jako Astra tak by snad stačila anténa někde kolem 100cm. Tak jak jsem psal, problém vidím v celkové ceně a jaký bude modem.

    Terrestar je primárně určen jako datový satelit pro USA atd.. Popř zde jenže Terrestar má jen :
    TerreStar-1 Specs:
        * Orbital slot at 111 degrees West
        * 18 meter 2GHz S Band reflector
        * Approximately 5 stories tall and weighs 15,220 pounds
        * Provides coverage for the Continental United States, Canada, 
    Puerto Rico, U.S. Virgin Islands, Hawaii and Alaska
    

    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.11.2010 20:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Něco jako jedna družice Astry by nepokrylo Afriku. V Africe se právě typicky používá pásmo C a u pásma C bych se ohlížel spíš na cenu paraboly než na cenu masově vyráběného modemu.

    Jenže Terrestar je právě ten satelit, který chtějí kupovat... Tady zase píšou S band, tak fakt nevím, co tam vlastně mají. Zajímalo by mě, jestli to vlastně ví tvůrce tohoto projektu.
    gtz avatar 29.11.2010 20:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    inmarsat, jak jsem psal úplně dole. To by blo možné řešení - malé terminály apod.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 30.11.2010 16:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    No jo, ale to je holt způsobeno vysokohorskou přirážkou u nás, která činní 95% z celkové ceny výrobku. Pamatuje ještě někdo takové ty RS-232 kablíky z mobilu do PC co prodával Eurotel a Pegas od pěti stováků do jednoho tisíce. Sám jsem byl přítomen u jejich výroby a co jsem si tak spočítal cenu za jeden kus (dávají jim to na papíře násobené produktivitou v procentech), tak cena moc daleko přes jednotky korun nešla. Denní norma byla hodně přes stovky kusů per směna a na stolech toho byly hotové Großglocknery. Asi drahá logistika :-). Jinak ve spoustě Afrických států jsou fabriky kde se taková elektronika (ne-li hotové kusy) vyrábějí, posílají bez nálepky do západních zemí, kde už jen ta či ta korporace, která v regionu vládne přilepí nálepku se svým logem (a přirazí vysokohorskou přirážku samozřejmě). Myslím si, že když se některým Afričanům čas od času podaří nějaký kus z fabriky propašovat, tak tu nálepku i oželí. Nehledě na to, že na Aukru eBayi je možné koupit snad cokoliv. A nevím jak parabola, ale takové to 24dB syto na WiFinu co se prodávalo kolem 2000,- bez DPH jsem si sám umlátil a ještě k nim přidal nějaké speciální featury. Celková reálná cena nešla víc než přes jednu flašku slivovice (stejně domácí, takže v korunách se to snad ani vyjádřit nedá). Myslím si, že umlátit si z karoserie starého vraku nějakou parabolu pro ty opálené zas takový problém nebude.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.11.2010 16:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Pamatuje ještě někdo takové ty RS-232 kablíky z mobilu do PC co prodával Eurotel a Pegas od pěti stováků do jednoho tisíce.
    To bylo donedávna i u třeba Nokie. USB kabel pro třeba 6151 se dal sehnat od 100Kč do 1000Kč. Přitom to byl jen proprietární Nokia konektor, USB a čtyři drátky.
    Grunt avatar 30.11.2010 16:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Přitom to byl jen proprietární Nokia konektor
    Ten konektor se dělá na střikolisu z nějaké roztavené umělé hmoty po stovkách až tisících za směnu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.11.2010 17:05 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Tak to neznamená, že není proprietární, jeho rozměry jsem si musel naměřit sám, když jsem dělal amatérskej protikus ;-). Rozhodně je "proprietární" v tom smyslu, že normální mini usb by práci splnil lépe.
    Grunt avatar 30.11.2010 17:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Nešlo ustřihnou z nabíječky?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.11.2010 19:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Nabíječka má speciální konektor :-D (i když tuším, že ty piny jsou duplikovaný). Vtip je, že kontakty jsou vždycky jen tam, na co ten kabel je.
    gtz avatar 30.11.2010 16:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Paraboly se i zde v CZ dělaly v dobách komunismu, ale nebylo to nic moc. A parabolu bez slušného výpočtu prostě sám neuděláš. Možná se bude jednat o způsobu přes immarsat, ale myslím, že je to jen utopie.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 30.11.2010 16:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    No co se týče mě, tak mně na to syto otec místo pevného držáku teleskopické přidělal ramínko z podběráku, pak se to postavilo proti nějakému zdroji a jen se to ohnisko doštelovalo tak aby měla anténa co největší zisk. Ve výsledku měla zisk o pár dB větší než originál kupovaní z které se to kopírovalo.
    Paraboly se i zde v CZ dělaly v dobách komunismu
    IMHO problém je jen v tom, že lidé zapomněli, zlenivěli, zblbnuli a všechno začali řešit silou nějakých papírků a Googlu (ty dvě jediné věci asi za totáče nebyly).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 30.11.2010 16:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Síto a parabola je trošku něco jiného. Musíš počítat jak s ohniskem tak i s úhlem odrazu. Někde byl dokonce soft na tyto výpočty. A právě ten úhel odrazu dělá celkem psí kusy.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    30.11.2010 16:48 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Paraboly se za komunismu dělaly pro mikrovlnné spoje, převážně pro armádní a telco použití. V mikrovlnném vývoji jsme byli celkem dobří. Také dnes existuje v ČR několik špičkových výrobců MW technologií, a část z nich je založena právě na know-how z bývalé Tesly. A tyhle firmy i dnes u nás drží výrobu lisovaných parabol. Problém je s výrobou větších rozměrů a "hlubších" parabol - v ČR snad nikdo nedělá větší než 90 cm (průměr) paraboly, protože na to nejsou stroje. Průměry 2 metry a výš jsou výrobně skutečně velmi náročné (pro správnou funkci je nutná vysoká přesnost), a cena tomu odpovídá.

    Takže "umlátit z něčeho" 2metrovou parabolu, aby měla v mikrovlnném pásmu odpovídající zisk, to je podle mě blbost. Čím vyšší kmitočty, tím jsou také nároky na přesnost vyšší, aby se dosáhlo odpovídajícího zisku. Špatná velká parabola sice bude tak nějak fungovat, ale to už můžeme rovnou použít pořádně udělanou malou.
    gtz avatar 30.11.2010 16:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Dělaly se i satelitní paraboly, ale těch bylo fakt málo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 30.11.2010 17:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Docela mě chytá chuť si to aspoň zkusit. Jinak přiznávám, že nemám naprosto žádné zkušenosti se satelitní technikou, ale bohužel vím jak se dělají antény pro bezdrátové spoje (u těch tisíců vyrobených kusů nějaký centimetr sem a nějaký tam vůbec nevadí) a nějak odmítám větřit, že zrovna u satelitní techniky by tomu bylo jinak.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 30.11.2010 18:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    opravdu rozhoduje každý centimetr. Snad si vzpomenu na web, kde byl kalkulátor pro výpočet antény.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    30.11.2010 18:25 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    antény pro bezdrátové spoje
    Je-li myšleno Wi-Fi, resp. antény pro ISM pásma 2.4 a 5GHz, tak tam lze narazit na extrémní prasárny. A taky to pak podle toho chodí. Jde prostě o tlak na minimální cenu, a tak se používají levné bastly, které tak nějak fungují. Je potřeba hlavně rozlišit různé konstrukční typy antén (vlastní ozařovače - microstrip, feed horn apod. a reflektory - plná parabola, síto) a frekvenční pásmo (rozměry funkčních prvků jsou často vztaženy k vlnové délce, takže milimetr může být málo i hodně).

    Já mluvím o zkušenosti z oblasti profi mikrovlnných spojů pro pásma 10GHz a výš, kde se používají směrové antény se středovým parabolickým reflektorem (ozařovač v ohnisku, nebo cassegrain systém), kde jde skutečně o desetiny až setiny milimetru. Kdyby to byla taková sranda, nikdo by nekupoval 120cm paraboly za 25000. A člověk s bohatou zkušeností ze satelitních montáží by jistě potvrdil, že např. trochu zkroucená 80cm parabola bude mít nižší zisk než dobrá 60cm, nebo bude docházet k vícecestnému šíření a zkreslení signálu.
    Grunt avatar 30.11.2010 18:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Je-li myšleno Wi-Fi, resp. antény pro ISM pásma 2.4 a 5GHz, tak tam lze narazit na extrémní prasárny. A taky to pak podle toho chodí. Jde prostě o tlak na minimální cenu, a tak se používají levné bastly, které tak nějak fungují. Je potřeba hlavně rozlišit různé konstrukční typy antén (vlastní ozařovače - microstrip, feed horn apod. a reflektory - plná parabola, síto) a frekvenční pásmo (rozměry funkčních prvků jsou často vztaženy k vlnové délce, takže milimetr může být málo i hodně).
    A hlavně na vysílacím výkonu. U nás si dovolím tvrdit, že Wi-Finu by šlo snad chytat i na kus ohnutého drátu. A zrovna jsem si to prakticky odzkoušel i DVB-T.
    Já mluvím o zkušenosti z oblasti profi mikrovlnných spojů pro pásma 10GHz a výš
    Dobře, ale to je IMHO trošku jiná kategorie než nějaký MassCom.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 30.11.2010 18:38 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Možná si vzpomenete na ročník Amára možná někdy 89/90 apod. kdy v AR vycházel seriál o satelitech a byla tam konstrukce jak satelitního přijímače tak i paraboly.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 30.11.2010 18:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Pohledám.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 30.11.2010 20:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Bylo to jak si matně vzpomínám modré Amáro, možná to byla příloha, ale teď si to nevybavím. Byl tam velice slušná návod na konstrukci satelitního přijímače a někde tam byl i celkem slušný výpočet pro kopyto na parabolu. Pokusím se najít.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 30.11.2010 21:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Návrh Popis a výpočet, Soft pro výpočet pro widle - free. Byl dostupný ještě výborný kalkulátor v xls, ale stránka již není.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.11.2010 18:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Průměry 2 metry a výš jsou výrobně skutečně velmi náročné (pro správnou funkci je nutná vysoká přesnost), a cena tomu odpovídá.
    No kdybyste náhodou někdo věděl o možnosti koupit si parabolu nad 2,5m za příznivou cenu a jinak než lodní přepravou od výrobce, tak sem s tím :-)
    1.12.2010 10:02 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Pamatuju, radší jsem si ho tenkrát sám postavil za 100 až 200. Největší problém bylo sehnat konektor do telefonu, což jsem vyřesil vybrakováním jakéhosi noname handsfree.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    Grunt avatar 30.11.2010 16:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Jinak to s tím bohatstvím je takové dost relativní a závislé na geopolistické situaci. Např. si myslím, že u nás nebude příliš běžných rodin co si můžou dovolit RPG raketomet a plný sklep AKček. Na rovníkové Africe je to považováno za standard jako třeba u nás nádobí k jídlu. :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otasomil avatar 29.11.2010 18:28 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma

    ping ....

    Jednou jsem sel z posty a nejaky chlapek na budovu montoval parabolu. Usoudil jsem ze se jedna o nejaky datovy spoj a tak jsem na chlapka houknul jakouze to ma odezvu ... a on odpovedel dlouhou dlouhou ....

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Amarok avatar 29.11.2010 19:16 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Takovy predpoklad je ale trochu nesmyslny. Pri rychlosti signalu 300'000 km/s je signal ze satelitu odchyceny na Zemi prakticky okamzite. Jde spis o to, jak rychle funguje zpracovani pozadavku, tam muzou byt urcite dost velke rozdily dle vyrobce apod. Nevidel bych to ale o nic horsi nez napr. wifi pripojeni, ktere plno lidi pouziva a nestezuje si.
    GNUniverse - May the source be with you...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.11.2010 19:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Úplně okamžitě ne, z geosynchronního orbitu to bude ~110 ms na každou cestu, takže 220ms jen na let vzduchem. Astra2connect má 500-700ms.
    Amarok avatar 29.11.2010 20:05 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Jo to mas pravdu, pokud je teda vyska 36000 km, tak mi to priblizne takhle taky vychazi, ted jsem to pocital. Ja puvodne pocital s daleko mensi vzdalenosti satelitu, 36000 jsem vubec necekal.
    GNUniverse - May the source be with you...
    gtz avatar 29.11.2010 20:23 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Někdy se blížila i kolem 900ms (jak jsem před nějakou dobou četl testy)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 20:33 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Furt lepší než GPRS od O2, tam občas není problém i 2s.
    gtz avatar 29.11.2010 20:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    #48 je to dle testů o něco více
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    30.11.2010 11:41 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    cca 110ms je jen jedna cesta satelit-zem ... jenze uzivatel-(!)-satelit-(!)-centrala-internet je jen pulka cesty, takze skok setelit zem je 4x :-) proto tech 500ms je nejnizsi mozna rychlost jen pro cestu satelitem a k tomu si pridejte zbytek trasy. Kdysi firma sedela u telenoru s tucnou 128kbit linkou (a mastne to bylo taky) :-/ Jenze to byla jeste doba, kdy 33k6 modem byl nadstandard, tak to nebylo tak markantni :-)

    (ze teda druha pobocka mela pronajaty 64kbit k nam a tudiz do netu sli za 2sec bylo jeste lepsi :-/ ... dns cache, proxy ... nutnost)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    otasomil avatar 30.11.2010 16:01 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma

    Uzivatel napise adresu do prohlizece .... ten se dotaze DNS na IP .... a odpovi klientovi, nasledne se klient dotaze na IP a server mu odpovida. Do toho zkripleny reklamy, kod stranky a toto se opakuje nekolikrat nez uzivatel vubec uvidi stranky. Kod byva zamerne psan tak, aby stranka nebyla vykreslena nez se stahnou reklamni sracky.

     

    Proste pres satelit je to totalne zabity. Leda tak k prohlizeni wikipedie jez neni zkriplena "reklamnim kodem"

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    30.11.2010 16:26 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Ehm.. mluvil sem o pingu. Dalsi vyuziti je na zvazeni uzivatele. Co se deje dal, na to clovek nepotrebuje satelit. I mobil je jiz v kategorii "zabavny" :-/
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Grunt avatar 30.11.2010 16:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    V Africe osobně vyzkoušeno přibližně na 1-2Mbps Člověk klikne na odkaz, pak asi tak 2 sekundy čeká a během několika sekund se mu to celé nasype do prohlížeče. Stačí jen vhodně seřídit TCP okno. Jinak jsem přes to zkoušel i RDP domů, no nebyl to úplný realtime, ale šlo to (na napsání pár zpráv do sítě skrze net send bohatě stačilo).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 30.11.2010 16:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Ty jsi byl v Africe?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 30.11.2010 16:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Jestli přes noc Egypt z Afrického kontinentu neodstěhovali, tak jo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 30.11.2010 16:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    No jo, Egypt tak tam je to skoro jasné, protože tam se jedná o služby pro turisty. A tím to končí. Známý byl služebně v Tanzanii v hlavní městě a internet přes nějakou 128 kb sdílenou linku. A jelo to tak 1x za den. Když byl něco vyřizovat na ministerstvu dopravy tak tam prý byla nějaká rychlá linka, která skoro pořád nejela, protože byla napojena na nějaký podmořský kabel či co. Tunis, Egypt, JAR + turistické lokality tam asi net nějak bude, ale jinde těžko. když tam skoro není ani elektřina.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 30.11.2010 16:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    služby pro turisty
    Což vypovídá o hodně věcech.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 30.11.2010 16:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Jinak blbost. Africký kontinent je hodně rozlehlý a v některých zemích mají větší životní úroveň než u nás. Nehledě na to, že do Afriky se vyváží většina Evropského spotřebního šrotu co se tady vyhodí, tak si myslím že s počítačovou gramotností ani internetovým připojením to tam nebude tak žhavé (i v zemích s jinými standardy než u nás) jak se tady někdo snaží líčit. Lidi si tam holt narozdíl od nás umějí poradit. Ten satelit by se jen mohl hodit, když se nějakému blbému Evropanovi podaří zabloudit na Saharu. :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 30.11.2010 16:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Jinak blbost. Africký kontinent je hodně rozlehlý a v některých zemích mají větší životní úroveň než u nás.

    A kde? možná jen v JAR a to je tak vše. Ostatní státy jsou na tom o hodně hůře než my i s normální gramotností.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 30.11.2010 16:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Pamatuju si ještě Tomešovskou mapu před těma dvěma lety z Firefox Download Day. Netvrdím že je to tam všelijak slavné, ale úplnou rádiovou TCP/IP tmu tam snad nemají skoro nikde.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 30.11.2010 17:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Vlastně jak se tak dívám a nepočítám-li KLDR, centrální Saharu a pár ostrůvků o velikosti Brna někde poblíž Severního ledového oceánu, tak vůbec nikde.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 30.11.2010 17:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Sorry, ne centrální, ale západní. Ono se stejně ale není moc co divit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 30.11.2010 18:16 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    A co zastupitelské úřady? jak jsem se díval na ty mapy tak v některých zemí je jen pár stáhnutí ... tedy se může jednat jen o tyto úřady + ostatní humanitární úřady.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 30.11.2010 18:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Nemám páru.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 30.11.2010 18:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Známý tam pracoval cca 6let a vždy měl problémy s hledáním netu. Někde to bylo v pohodě, někde musel hledat nějaký úřad či OSN, aby mohl poslat mail domů.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.11.2010 18:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Pravda, zapomněl jsem, že je to round trip.
    vencour avatar 29.11.2010 18:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma

    Držim jim palce.

    Čim dřív si naše euro civilizace uvědomí, že regulacema, cenzurou a jinejma kravinama to nepůjde a že konkurence je všude, tim dřív snad bude líp.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    29.11.2010 19:09 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    jenze zrovna tohle patri do kategorie "kraviny"
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 19:12 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Třeba jo, třeba ne. Čas ukáže kdo měl pravdu, přinejhorším to bude další projekt co sice hezky vypadal, ale v praxi nefungoval. Pokud to nevyjde, můžete jim do diskuze napsat že jste to říkal, určitě je to bude zajímat.
    vulgární Nick avatar 29.11.2010 19:28 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    přinejhorším to bude další projekt co sice hezky vypadal, ale v praxi nefungoval.
    Takže se v případě neúspěchu lidem peníze vrátí?
    JSEM PRASE A HOVADO.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.11.2010 19:34 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    To těžko.
    vulgární Nick avatar 29.11.2010 19:39 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Ehm, ta otázka byla spíš řečnická. :-)
    JSEM PRASE A HOVADO.
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 19:59 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    V případě neúspěchů mají podle svých stránek v plánu využít jiné způsoby připojení k internetu.
    vulgární Nick avatar 29.11.2010 20:36 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Takže odpověď je NE.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    Amarok avatar 29.11.2010 19:19 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Je to urcite kravina, to bychom uz davno meli dobre funkcni internet zdarma u nas, kdyz jsme 100x bohatsi nez africke staty. Zatim vim jen o internetu zdarma na par mistech v Praze, kde je pripojeni natolik limitovano, ze je to bud pretizene nebo to staci akorat tak na e-maily. Cili ze by nekde mel byt internet zadarmo v dzungli, to je fakt for.
    GNUniverse - May the source be with you...
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 21:09 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Nemáme to tu, protože je to dražší a pokrytí jinými, levnějšími spoji je u nás oproti africe o hooodně větší.

    Pár místech? Doporučuji http://prahawifi.cz/wifi-databaze/ a http://freewifihotspot.cz/
    Amarok avatar 29.11.2010 21:41 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Aha, tak to se fakt pekne rozrostlo behem par let. Ted jeste bydlet v Praze a mit moznost to vyuzit...
    GNUniverse - May the source be with you...
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 21:52 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Zkuste se někdy projít po městě se zapnutým kismetem (k tomu se hodí GPS modul pro zanášení do mapy), určitě budete příjemně překvapen kolik volně přístupných sítí v okolí najdete.

    V Liberci jsou to desítky sítí v centru, Litoměřice to samé. Nebojím se říct, že v každém větším městě nějakou tu síť najdete. Na různých dědinách to tak (zatím) bohužel není, tam by jste musel být prohnilý pirát/hacker, a prolomit se do WEPu.
    Amarok avatar 30.11.2010 07:32 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    No ono se stale najde par lidi, co maji domaci sit nesifrovanou, takhle jsem parkrat chodil pres nejake sousedy na internet, kdyz jsem kratkodobe nemel providera :-) Rychlost sice nic moc a mel jsem obavy, ze na to prijdou, ale na kratky vstup na e-maily (sifrovane spojeni) to slo.
    GNUniverse - May the source be with you...
    Grunt avatar 30.11.2010 16:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Je to urcite kravina, to bychom uz davno meli dobre funkcni internet zdarma u nas
    Já ty lidi fakt žeru.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vulgární Nick avatar 29.11.2010 19:22 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    A protože je Afrika konkurence, tak jí z lásky mám přispívat? To je vtip?
    JSEM PRASE A HOVADO.
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 20:07 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Protože je konkurence principiálně možná i mezi amatéry a velkými společnostmi poskytujícími družice, můžete (ale nemusíte) jim přispívat.
    vencour avatar 29.11.2010 20:11 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma

    Pokud se bude Afrika brát jako konkurence, tak se snad někdo v EU i jinde bude chovat tak, aby i v EU zvyšoval konkurenční tlaky, rušil regulaci. Aby podporoval více vzdělání, místní trh, šlapal proti korupci apod.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    29.11.2010 20:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    150kilodolarů wow, za to by bylo OLPC strojků, navíc se standardem 802.11s (mesh routing).
    gtz avatar 29.11.2010 20:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Ješte ostatní CZ poskytovatelé, aby to bylo celé.

    GITy
    Satelitní internet od GiTy je dostupný po celém území České a 
    Slovenské republiky a při dvouletém kontraktu je instalace a 
    zřízení služby jednorázově za 4,5 tis. Kč. 
    Zpětná odezva satelitního systémy GiTySAT je cca 600 – 700 ms
    256/64, 1:40 (80/20 MB/den) 2.497,- Kč 
    

    Je tu ještě další služba TooWay od InTV, který má něco podobného. Mají jak Ku i Ka. Ceny jsou podobné např výborné srovnání je zde na parabole.

    Možná by se dalo použít toto řešení vypadá celkem slušně
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    29.11.2010 21:11 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    80/20 MB/den
    Uff tak to je málo, to je tak 8 delších videí na YT na 240p.
    gtz avatar 29.11.2010 21:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Hlavně drahé a i ty pingy jsou hodně moc velké.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 30.11.2010 16:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Nechápu ten nepoměr mezi uploadem a downloadem. Vždyť to stejně oboje musí projít nahoru a dolu, tak by to mělo být jedno.
    Grunt avatar 30.11.2010 16:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Vždyť to stejně oboje musí projít nahoru a dolu, tak by to mělo být jedno.
    ?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vencour avatar 30.11.2010 16:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma

    Joj, k tomu mi pasuje jedna hláška ... "nahoru můžeš, dolů musíš" ... a vzhledem k asymetrickému provozu (třeba http) mi to přijde rozumné. Rozumné k situaci na trhu, kde neni moc náhrad připojení.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    30.11.2010 16:24 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Imho by na to šly naroubovat stejný argumenty jako na jiné nesymetrické spojení. Třeba, že klientův vysílač nelze udělat při dané ceně tak kvalitně, aby to dosáhlo plné rychlosti. A nebo, že uživatel stejně uploaduje jen GETy a symetričnost by pro něj byla moc drahá.

    ...Což vzhledem k tomu, že se jedná o družici nemusí být zas tak úplně mimo (ty argumenty).
    30.11.2010 16:54 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Na tzv. "uplink" - komunikace satelitu s pozemní stanicí provozovatele se používají zpravidla úplně jiná frekvenční pásma a provozní parametry, než na uživatelskou komunikaci. Čili nahoru a dolů to jde úplně jinou technologií, proto jiné parametry.

    Další věc je, že cesta nahoru z uživatelské stanice je velmi problematická - chceme mít malou anténu, ne moc velký výkon zesilovače, s tím je spojena šířka pásma a použitelné modulační metody. Proč by jinak uplinkové stanice např. pro DVB-S měly tak velké antény (k vidění např. v Praze v areálu ČT)?
    Grunt avatar 30.11.2010 17:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Proč by jinak uplinkové stanice např. pro DVB-S měly tak velké antény (k vidění např. v Praze v areálu ČT)?
    Ne že bych tomu zrovna nějak moc rozuměl a nechci se ani hádat, ale nebude to spíš z toho důvodu, že ČT musí vysílat (a naopak musí data získávat) i kdyby byl Snowmagedon a hora z mraků nad vysilačem by byla vyšší než Mount Evereset? Tohle mají na většině území Afriky docela fryškulínsky vyřešeno by design.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Josef Kufner avatar 29.11.2010 21:20 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Aha, tak na to chtěli ty IP adresy.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    29.11.2010 21:45 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    To mi trochu připomíná kampaně ve kterých se přispívá afričánkům na očkování. Pak někomu dojde, že když jsou očkovaní a přežijí tak potřebují jíst. Takže se jim pošle další humanitární pomoc, část z ní rozkradou místní vládci. Nakonec někomu dojde, že takhle to nejde a napadne ho naučit afričany efektivněji hospodařit, ukáže jim jak na jejich polích zdvojnásobit výnosy. A co nakonec udělají? Další rok osejí jen polovinu pole.

    Zní to jako vtip, ale není. Tohle mám od svého učitele, který v Africe učil. Co říkal k tomu jak byla podporovaná tamní škola (obdoba strojárny) je úplně šílené. Věci které tam dostali, v Čechách by vydržely alespoň 20 let, za pár let zničili a dostali nové. Takže doufám, že je to podvod a prachy těch kreténů kteří na to přispějí alespoň zůstanou někde v civilizaci.

    Další problém vidím v tom, že až zjistí jak se tu máme tak se nám sem začnou cpát a celá Evropa půjde pěkně do prdele (viz. třeba Francie a jejich přistěhovalci z kolonií).
    30.11.2010 00:19 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    a co cekas, vzdyt jim chybi 15 tisic let vyvoje? a afrikou to urcite nebude, kdyz tam jine rasy ve stejnech podminkach vybudovali obrovsky rise, z kterych dodnes zbyly megalomanske stavby. jo jasne, bejt opicí je jejich pravo, proti tomu zadna, ale ze je jeste chudinky jedny importujou do civilizace, jejichz prinos je absolutne zaporny, to me sere!
    30.11.2010 15:03 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Obávám se, že jste něco nepochopil. To není o tom, že by jim chyběl vývoj, to je o výchově... Stejně jako v tomto státě je rozšířená morálka "kdo nekrade, okrádá rodinu" a "z cizího krev neteče" - nebo nám taky chybí pár tisíc let vývoje?
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    1.12.2010 02:44 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    nevim jak ty, ale ja jsem nikdy nekrad, i kdyz bych celkem bez problemu mohl. pokud ty krades, tak ti evidentne chybi jak vychova, tak par tisic let vyvoje a je mi lito, ze s tebou (a asi osmi miliony ostatni pakaze) musim sdilet tuto zemi!
    30.11.2010 09:40 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Když čtu zdejší příspěvky o "opicích", tak je mi z jejich autorů na blití. Doufal jsem, že na ABCLinuxu takoví primitivové s podobně zabedněnými názory nechodí :-(
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    30.11.2010 09:56 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    idioti jsou bohužel všude :(
    30.11.2010 11:34 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Chodí. Vedle řady lidí, kteří mi přijdou uvážliví, je tu spousta různých latentních extremistů, rasistů, konspiračních teoretiků, komunistů a všelijakých trollů, co se jen chodí hádat. Je to škoda, protože pak to vypadá, že jsou linuxáři opravdu hodně divní.

    Třeba jsem i já jeden z těch exotů, jenom si to ze svého pohledu neuvědomuju...
    30.11.2010 16:44 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Podle měřítek dnešních rádobyhumanistů a multikulturalistů je spousta lidí za rasisty a xenofoby. Včetně mě.

    Proč se pak, ale celá západní civilizace pomalu odvrací od trendu multikulturalismu a jen u nás zase mají tito uřvanci zelenou? Trend odklonu od multi-kulti je vidět v celé západní evropě. Dokonce i Merkelová prohlásila, že multikulturalismus je zlo. A to Němci v této otázce jsou po druhé světové válce až přehnaně hyperkorektní (viz. např. jejich označování Cikánů jako "Romů a Sinti").

    V celém světě je zřetelně vidět, že tam kde se střetávají dvě rozdílné kultury, bez jasně daných fér pravidel, dochází nakonec k nepřekonatelným třenicím a krveprolití. Stačí se jen podívat do bývalého Srbska. Kosovští Albánci byli tak dlouho zvýhodňováni až to skončilo jejich genocidou (kterou stejně zavinili teroristé z UČK) a následně i genocidou Srbů. Nakonec to dopadlo tak, že po staletí křesťanské Kosovo je teď malou islamskou kolonii Velké Albánie. Prostě hnus.
    30.11.2010 17:02 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    No, trochu jsi odbočil od tématu úpadku kvality zdejších diskusí, ale vyjádřím svůj postoj k tomu, co píšeš ty.

    Multikulturalismus je spíš životní postoj než nějaký balík zákonů směřující ke zrušení všech pravidel imigrace. Nevylučuje se s tím, že se bude imigrace podmiňovat a regulovat. Když se to zaměňuje, je to jen nebezpečný myšlenkový zkrat.

    Svět se tak prudce zmenšuje, že skoro všechny kultury prostě žijí vedle sebe na vzdálenost 1 dne cesty. Nemá smysl s tím bojovat zrušením dopravy ani uzavřením se do sebe; nepomůže to.

    Multikulturalismus můžeme pokládat za takový tolerantní přístup k situaci, který umožní kulturám žít vedle sebe. Že je v současné době potřeba regulovat a podmiňovat imigraci, je věc jiná.
    vulgární Nick avatar 30.11.2010 17:22 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    západní civilizace pomalu odvrací od trendu multikulturalismu a jen u nás zase mají tito uřvanci zelenou
    Není pravda. Že třeba Angela Hitlerová řekne, že multikulti je game over (jen chvíli po tom, co Skopčákům s radostí oznámila, že si budou muset zvykat na muslimy), nebo že třeba Sarkozy přemluví pár cikorek, aby se vrátily do Rumunska, a ještě jim naloží balík peněz, nic neznamená.

    U nás (a obecně ve východní Evropě mimo Rusko) multikulti naštěstí (!) vesměs začíná i končí u cikánů. Ne že by to bylo dobře, ale upřímně řečeno - cikán lepší libovolného muslima. No dobře, ČR má ještě slušnou porci Vietnamců, ale ti, kromě toho, že občas sežerou psa nebo pěstují drogy nebo okrádají stát o daně, nezpůsobojí závažné problémy ve smyslu složité (hlavně časově) nápravy.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    Jendа avatar 30.11.2010 18:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    pěstují drogy nebo okrádají stát o daně
    Kdo se hodnověrným způsobem dozví, že jiný připravuje nebo páchá trestný čin zkrácení daně, poplatku a podobné povinné platby podle § 240 odst. 3 nebo nedovolené výroby a jiného nakládání s omamnými a psychotropními látkami a s jedy (§ 283), a spáchání nebo dokončení takového trestného činu nepřekazí, bude potrestán odnětím svobody až na tři léta; stanoví-li tento zákon na některý z těchto trestných činů trest mírnější, bude potrestán oním trestem mírnějším.
    vulgární Nick avatar 30.11.2010 18:47 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Pokus slušný, ale já o případech, které by už nebyly příslušným orgánům známy, nevím.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    30.11.2010 19:42 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    U nás (a obecně ve východní Evropě mimo Rusko) multikulti naštěstí (!) vesměs začíná i končí u cikánů. Ne že by to bylo dobře, ale upřímně řečeno - cikán lepší libovolného muslima.

    Bohužel ono naštěstí se nám začíná hroutit. Ti samí pomatenci co v rámci multi-kulti a politické korektnosti podporují naše netáhla z řad Cikánů (a poškozují tak hlavně ty slušné Cikány), začínají podporovat i muslimy a hlavně tlačí na ostatní lidi kteří mají radši klasičtější (konzervativnější) hodnoty. Tyto lidi pak dehonestují a zcela účelově obviňují z rasizmu.

    Pokud si chceš udělat obrázek jaký tu máme problém tak se podívej do našich věznic. Min. 75% Cikáni, ze zbytku jsou polovina cizinci. To o něčem vypovídá.

    Spousta lidí je dnes pro spojování Evropy, světa. Ale ony státy měly a mají své opodstatnění. Dávají lidem se společnou historií a kulturou jistý pocit jistoty a ochrany. Ono se nadarmo neříká, že nejlepší sousedy dělá pořádný plot. Ať k nám cizinci jezdí a poznávají nás, stejně tak mi je. Ale pokud tu chtějí žít tak hlavně podle našich pravidel. A ne aby nám začali nutit svou kulturu nebo si cokoliv vynucovali, tak jako to teď dělají muslimové na západě.

    Proto jsem proti jakékoliv neadresné pomoci. K čemu bude Afričanům volný internet, když nemají co žrát (a neumí číst). Ať vyberou ty nejnadanější z nich a umožní jim vystudovat. Ti ať pak šíří vzdělanost mezi své soukmenovce. To bude mít smysl.
    vulgární Nick avatar 30.11.2010 21:09 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Souhlasím s vámi.
    a poškozují tak hlavně ty slušné Cikány
    Takže chudák ten jeden. :)
    K čemu bude Afričanům volný internet, když nemají co žrát (a neumí číst). Ať vyberou ty nejnadanější z nich a umožní jim vystudovat. Ti ať pak šíří vzdělanost mezi své soukmenovce. To bude mít smysl.
    Mně osobně je jedno, k čemu by jim Internet byl nebo nebyl (i když souhlasím s tím, co píšete), já bych se zabýval spíš jinou otázkou - proč bych jim na to měl vůbec přispívat?
    JSEM PRASE A HOVADO.
    30.11.2010 21:41 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    já bych se zabýval spíš jinou otázkou - proč bych jim na to měl vůbec přispívat?

    Tak nad tím jsem ani neuvažoval. To už mám dávno za sebou.:-)
    vulgární Nick avatar 30.11.2010 22:49 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Já to mám taky vyřešené, chtěl jsem tu otázku spíš "nabídnout" ostatním, protože přestože je bazální, spousta lidí ji nikdy neřešila. Zato řeší otázky, které na ní závisejí.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    vulgární Nick avatar 1.12.2010 22:28 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Tohle je fakt skandál. A já bych věděl, co s ručníkářem...
    JSEM PRASE A HOVADO.
    pavlix avatar 2.12.2010 12:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Soudce však neshledal jeho obhajobu dostatečnou a rozhodl, že se muž mohl pokusit svého muslimského souseda urazit.
    Hele bůhví jak to bylo, ten článek je bulvární až běda, třeba se tam píše, že soud uložil pokutu na základě toho, že "mohl". Co jsem slyšel o rakouské tradici práva, tak těžko mohl soudce do rozsudku dát, že uložil pokutu, protože někdo "mohl něco udělat".

    Dost pochybuju, že by rakušák uložil rakušákovi pokutu za jódlování na zahradě. Nechci obhajovat pokutu nebo její výši, to vůbec ne, ale mezi náma, "já nic já muzikant" říká u soudu každej a většina tomu navíc i věří :) a tady to vyznívá tak, jako by měl i pravdu, o čemž silně pochybuju. Nejspíš tam vedou takovou malou sousedskou válku.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.11.2010 20:49 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    +1

    Bohužel si multikulturní křesťanská Evropa zadělala s bezmeznou podporou přistěhovalců a nepřizpůsobivých menšin na pořádný průser, který bude těžko řešit. Ne že by to na jiných "civilizovaných" kontinentech bylo lepší.
    vulgární Nick avatar 30.11.2010 21:14 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Řešení je teoreticky jednoduché: zcela zastavit pro nás nevýhodnou imigraci (to lze z fleku), vypakovat všechny ilegály (není třeba se s nimi bavit - jsou to ilegálové, prostě je třeba armáda odveze za hranice), pokusit se vypakovat nevyhovující legály (to bude těžké, má-li to být v souladu s nejrůznějšími dohodami, které ČR přijala).
    JSEM PRASE A HOVADO.
    30.11.2010 22:01 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    teoreticky... ale naserou se do toho vládní a nevládní organizace. A pro ně je to byznys. Kolik se dostane z vložených prostředků do nadací a neziskovek k těm "potřebným"? 50%? 30%?
    vulgární Nick avatar 30.11.2010 22:47 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Souhlasím s vámi, důraz na "teoreticky" je velký.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    Grunt avatar 30.11.2010 17:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    BTW: Nemůžu si pomoct, ale nejde spíš o nějaký tunel než-li satelit?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.11.2010 19:17 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Tak pokud ten tunel bude aspoň IPv6, tak no problemo :-D.
    Grunt avatar 30.11.2010 19:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Tak já nevím, ale člověk tak trochu čeká popis technologie, těší se na home-made (a nebo staré Ruské vyřazené) nosné raketové motory i s raketami a bandu radioamatérských geeků a dostane tlupu blbě civějících šampónů a plejádu dementních nablýskaných log (ty kecy radši nekomentuju vůbec). Jediný rozumný odkaz ke kterému jsem se zatím dostal je tenhle, no stejně z něj nejsem o moc chytřejší.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 30.11.2010 19:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma

    HOW DO YOU PLAN TO BUY THIS SATELLITE?

    The Terrestar-1 satellite, launched in 2008, is as big as a school bus, connects to a tiny handset called the Genus, and proves that communication satellites can provide data services effectively. The company that owns that satellite filed for chapter-11 bankruptcy protection on October 19th 2010.

    Aha, tak to asi zas tak zajímavé nebude. Škoda.

    BTW: Sorry, viděl jsem zoufalého usmívajícího se černocha a hned jsem to zavřel. Scrollovat mě ani nenapadlo.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 30.11.2010 20:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Terrestar jsem zde již někde zmiňoval. Ale Terrestar nemá pokrytí pro Afriku.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bystroushaak avatar 30.11.2010 20:43 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Ale Terrestar nemá pokrytí pro Afriku.
    Proto ho chtějí přesunout. Vše je popsané na těch stránkách, stačí jen hledat.
    gtz avatar 30.11.2010 21:08 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Vím, je to tam psané, ale jak jsem se na to díval podrobněji, čeká se na Terrestar-II, který zastoupí Terrestar-1, ale částka $150000 bude vlastně jen na začátek celého projektu - posunutí satelitu do jiné orbitální pozice bude stát také hodně velkou částku.

    Přeji jim štěstí, ať se jim do nějak podaří.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 30.11.2010 21:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    No, nevím. Já jak to tak čtu tak mi to furt nepřijde moc důvěryhodné:
    1. Finalize a business plan for large scale funders.
    2. Process the legal and business aspects of submitting a bid for the satellite.
    3. Hire several full-time engineers to make our calculations and planning into a concrete reality.
    Na druhou stranu, pokud to není jen nějaký moderní obrat zmrdspeaku, který se hodil do krámu, tak je tam i odpověď na otázku s těma modemama:
    Begin development of an open source low cost modem.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.11.2010 22:46 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Uf vesmírný manévry. Jinak imho by bylo fakt užitečnější, kdyby rozšířili ty OLPC.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.11.2010 23:14 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Přesunutí satelitu nebude nic stát. Bude to stát družici jen palivo, které má na palubě, a každý takový manévr zkrátí dobu životnosti družice. U současných družic je konec životnosti stanoven právě tím, kdy jim pravděpodobně dojde palivo pro pohon.

    Prostě jen místo stabilizačních povelů (protože i geostacionární družice musejí korigovat svou polohu) pošlou povel pro přeparkování.
    gtz avatar 30.11.2010 23:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Proč by to nějaká firma zadarmo dělala? Přesune satelit na jinou pozici na orbitě, ale nechá si zaplatit za palivo. Nemusíš popisovat co dělá družice, s touto problematikou jsem dobře obeznámen.

    Terrestar jistě něco stál a při jeho životnosti 15-let si na sebe musí vydělat. A posunutí někam zadarmo apod. nemyslím, že tomu tak bude. Tyto firmy nejsou žádná charita
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.11.2010 23:45 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    ?? Když si ho koupí, tak už je na nich, kam ho posunou a jak s ním budou zacházet.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.11.2010 23:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Resp. nevím jaká je vaše představa o přesunu družice, ale družici si samozřejmě kupujete i s palivem, co je uvnitř. A jak s ním budete hospodařit, to je na vás. Jestli ho vyplýtváte na kroužení kolem orbitu, vaše ztráta.
    gtz avatar 1.12.2010 00:08 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Ta firma jistě nebude mít finanční krytí, aby si koupila celý Terrestar-1.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 1.12.2010 00:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Asi proto chtějí ty sponzory alias investory.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 1.12.2010 08:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    a není to postavené nějak celé na palici? mělo by to být snad obráceně ne? napřed musím mít nějakého investora, který zafinancuje přesun a koupi satelitu a pak bych mohl teprve žádat lidi o finance na cosi-kdesi (až bude jisté, že vybrané peníze dostanou malí černoušci pak to bude možná jiná).

    Když Tito lidé nezískají sponzora/investora co se pak bude dít s financemi? Malá domů :) Nedivil bych se, kdyby po nějaké době bylo oznámení, že projekt byl zrušen pro nedostatek financí.

    Kdyby něco takového oznámila třeba SES-ASTRA tak bych tomu i věřil, ale taková home-made společnost jistě, že nemá skoro šanci.

    Btw. myslíš si, že když bude satelit na prodej, že se přihlásí pouze tato home-made firma? Jistě, že se k možnému prodeji přihlásí i SES-ASTRA, IntellSAT apod.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 30.11.2010 23:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma
    Nechci do toho skákat, ale nevím jestli to kdo četl, protože to co jsem citoval byla první fáze. Hned první bod druhé fáze, kdy se za utržené peníze podaří získat investory počítá s odkoupením toho satelitu:

    PHASE 2

    1. Make an official bid for the Terrestar-1 satellite.
    2. Begin development of an open source low cost modem.
    3. Acquire an orbital slot (satellite parking spot) and spectrum (radio wave allocation).
    4. Finalize plans with partner governments.
    5. Continue all of the technical work required to reposition a satellite.
    When all of these details are finalized we will continue:

    PHASE 3

    1. Move the satellite to a new orbit over our partner country/countries.
    2. Distribute low cost modems.
    3. Roll out service.
    Spíš jde o ten plán samotný: Dejte nám ranec peněz na to aby jsme mohli vybudovat plán jak se dostat k dalšímu vagónu peněz, mohly vyřídit za ten ranec všechny formality, mohly zřídit marketingovou kampaň že bychom rádi šoupli s nějakým satelitem…jo a mezitím by jsme mohli zaplatit jednoho člověka co vůbec vypočítá dráhu toho satelitu v případě, že se nám podaří nějakým omylem dostat k tomu vagónu peněz, ale to už je jen takový podružný nevýznamný technický detail, který se v té záplavě finančních transakcí a byrokratických operacích ztrácí.

    Osobně mi to teda přijde fakt jako pěkný tunel, kdy k šoupnutí satelitu zkrachované firmy může dojít jen v případě spotřebování gigantické částky peněz na ohromný birokrtický overhead na který se mi teda osobně nechce přispívat ani koruna.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 11.12.2015 21:02 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satelit pro afriku má zajistit pokrytí internetem zdarma

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.