abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:00 | Zajímavý software

    WoWee je open-source klient pro MMORPG hru World of Warcraft, kompatibilní se základní verzí a rozšířeními The Burning Crusade a Wrath of the Lich King. Klient je napsaný v C++ a využívá vlastní OpenGL renderer, pro provoz vyžaduje modely, grafiku, hudbu, zvuky a další assety z originální kopie hry od Blizzardu. Zdrojový kód je na GitHubu, dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 13:33 | IT novinky

    Byl představen ICT Supply Chain Security Toolbox, společný nezávazný rámec EU pro posuzování a snižování kybernetických bezpečnostních rizik v ICT dodavatelských řetězcích. Toolbox identifikuje možné rizikové scénáře ovlivňující ICT dodavatelské řetězce a na jejich podkladě nabízí koordinovaná doporučení k hodnocení a mitigaci rizik. Doporučení se dotýkají mj. podpory multi-vendor strategií a snižování závislostí na vysoce

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 12:22 | Humor

    Nizozemský ministr obrany Gijs Tuinman prohlásil, že je možné stíhací letouny F-35 'jailbreaknout stejně jako iPhony', tedy upravit jejich software bez souhlasu USA nebo spolupráce s výrobcem Lockheed Martin. Tento výrok zazněl v rozhovoru na BNR Nieuwsradio, kde Tuinman naznačil, že evropské země by mohly potřebovat větší nezávislost na americké technologii. Jak by bylo jailbreak možné technicky provést pan ministr nijak nespecifikoval, nicméně je známé, že izraelské letectvo ve svých modifikovaných stíhačkách F-35 používá vlastní software.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    dnes 06:00 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 162 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:55 | IT novinky

    Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, zveřejnilo Domain Report za rok 2025 s klíčovými daty o vývoji domény .CZ. Na konci roku 2025 bylo v registru české národní domény celkem 1 515 860 s koncovkou .CZ. Průměrně bylo měsíčně zaregistrováno 16 222 domén, přičemž nejvíce registrací proběhlo v lednu (18 722) a nejméně pak v červnu (14 559). Podíl domén zabezpečených pomocí technologie DNSSEC se po několika letech stagnace výrazně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 18:33 | IT novinky

    Google představil telefon Pixel 10a. S funkci Satelitní SOS, která vás spojí se záchrannými složkami i v místech bez signálu Wi-Fi nebo mobilní sítě. Cena telefonu je od 13 290 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 16:22 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Fedora 43 Asahi Remix s KDE Plasma už funguje na M3. Zatím ale bez GPU akcelerace. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | IT novinky

    Red Hat představil nový nástroj Digital Sovereignty Readiness Assessment (GitHub), který organizacím umožní vyhodnotit jejich aktuální schopnosti v oblasti digitální suverenity a nastavit strategii pro nezávislé a bezpečné řízení IT prostředí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Zajímavý software

    BarraCUDA je neoficiální open-source CUDA kompilátor, ale pro grafické karty AMD (CUDA je proprietární technologie společnosti NVIDIA). BarraCUDA dokáže přeložit zdrojové *.cu soubory (prakticky C/C++) přímo do strojového kódu mikroarchitektury GFX11 a vytvořit tak ELF *.hsaco binární soubory, spustitelné na grafické kartě AMD. Zdrojový kód (převážně C99) je k dispozici na GitHubu, pod licencí Apache-2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 907 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Silverlight - multiplatformnost v ohrožení

    Moonlight je open source implementace technologie Microsoft Silverlight, která přímo soupeří s Adobe Flash. Článek Na Tech-no-media se zamýšlí nad multiplatformností technologie vzhledem k současnému stavu a směřování projektu. Moonlight je oproti Silverlightu na Windows a OS X o trvale o jednu řadu pozadu a nenabízí tedy poslední novinky. Microsoft se navíc rozhodl do Silverlightu přidat funkce, které lze řádně implementovat pouze pod Windows (COM), a dále tak poškozuje šance na přenositelné nahrazení Flashe.

    26.11.2009 12:27 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    multi avatar 26.11.2009 12:32 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Silverlightu a Flashi je proste nejlepsi se obloukem vyhnout.
    26.11.2009 12:39 razor | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    +1, a ještě bych do toho výčtu zahrnul javafx :)
    multi avatar 26.11.2009 13:38 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Karry avatar 26.11.2009 17:20 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Jako Javista bych FX do seznamu technologií na odpis nedával :) Těchto techlogií na "vylepšení" webu se už nezbavíme, lidé budou v prohlížeči dělat čím dál tím víc každodenní práce a FX mi přijde ze všech tří jmenovaných jako nejlepší řešení.
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    26.11.2009 20:34 razor | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Mě na java fx zklamalo, že to na linuxu funguje blbě. Mám na mysli hlavně multimédia. Např. http://javafx.com/samples/DraggableMP3Player/index.html
    26.11.2009 14:00 Garbil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Přesně tak.
    26.11.2009 17:33 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Tímhle se řídím. :-) Tuhle jsem otevřel AbcLinuxu ve Firefoxu, kde běžně nic neblokuju (normálně používám Operu bez Flashe), a nestačil jsem se divit, kolik toho na mě koukalo, co jsem do té doby vůbec neznal. :-D

    Jinak, vývoj Silverlightu mě vůbec nepřekvapuje – nutno říct, že jsem mu ani nikdy nefandil – věci od Microsoftu prostě dost často smrdí…
    Kryptoměny a bločenka.
    pit0 avatar 26.11.2009 13:38 pit0 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    myslim ze nasadenim html5 vela flashhom a silverlightom odzvoni
    26.11.2009 13:45 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    ne... pouze se jeste vic zkomplikuje blokovani reklam a podobne veci. Zobrazeni stranky bude zrat dalsi vykon stroje navic a adblocku pribudou dalsi krkolomne casti v konfiguraci. Nekteri lidi jsou prasata a jakoukoliv novou technologii pouze PRIDAJI ke stavajicimu humusu. Teste se.... Tesite se? Strasne. :-(
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    27.11.2009 10:53 qpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    je flash blocker, urcite bude i video blocker. A pro nas puristy je tu elinks :-)
    Sešívaný avatar 26.11.2009 17:49 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Já myslím, že multiplatformnost Silverlightu v ohrožení není, protože Silverlight nikdy multiplatformní nebyl. Já jsem s Moonlightem vždycky u udrtivé většiny věcí narazil. Spíš mi to přijde jako takové divadlo pro zákazníky. Vyvíjejte v Silverlightu, je to multiplatformní stejně jako Flash, je tu přece Moonlight.
    Pavel Půlpán avatar 26.11.2009 19:31 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Já myslím, že multiplatformnost Silverlightu v ohrožení není, protože Silverlight nikdy multiplatformní nebyl.
    Lépe to vystihnou ani nešlo... :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    Algi avatar 26.11.2009 20:19 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Já myslel, že je Silverlight jak pro Windows, tak pro Mac? Takže je multiplatformní, ne? Ale třeba se pletu, moc se o to nezajímám :-)
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Sešívaný avatar 27.11.2009 00:11 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Ano, 2 je extrémní případ multi, stejně jako nekonečno ;-)
    Bluebear avatar 26.11.2009 19:37 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Čím to, že mě to vůbec nepřekvapuje? Takhle to dopadnout muselo, to bylo zřejmé už od začátku. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Pavel Čejka avatar 26.11.2009 22:24 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Bojkotovat ... spousta z nás je někde adminem, je to v našich silách.
    27.11.2009 00:22 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Nikdy jsem nefandil Monu a ani Moonlightu, a co jsem to viděl v akci, bylo mi jasné, že to prostě nikdy fungovat nemůže. Přijde mi, že se v Monu utopilo hodně peněz a úplně pro nic. Někdo tu psal o JavaFX, ale ta technologie je jen další odpoveď na Silverlight šitá horkou jehlou - je to pomalé a místo použití Javy vymysleli další skriptovací jazyk podobný javascriptu, k čemu další javascript?

    Na druhou stranu Silverlight obsahuje celkem dobré koncepty, a místo vymýšlení Mona se mohlo udělat prostě jen něco podobného, ale už když máme tu Javu, tak ani nevím, jesli má cenu něco vymýšlet, nestačilo by prostě udělat dobrou presentační knihovnu, podobnou jak je v SL?

    Je mi jasné, že to je tak trochu utopie, chtít po vývojářích, aby se shodli, ale prospělo by to:-)
    Karry avatar 27.11.2009 01:09 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    je to pomalé a místo použití Javy vymysleli další skriptovací jazyk podobný javascriptu, k čemu další javascript?
    Možná se tak na první pohled může zdát, *.fx soubory se ale překládají do bytecodu (class soubory), takže se jedná o čistokrevnou Javu.

    Pokud jde o pomalost, tak na multimédia se používají nativní knihovny, na unix-like systémech konkrétně GStreamer. Teda alespoň taková je idea. Praxe je bohužel taková že při spuštění se vás to zeptá zda umožníte spustit Applet (FX) s vyššími oprávněními (protože chce použít nativní knihovny) a nakonec beztak nic nepřehrajete, protože je to implementované špatně :( FX je bohužel zatím ve stádiu dětských nemocí, kde se plácá už přes rok. Idea se mi ale zamlouvá ze všech podobných technologií nejvíce.
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    27.11.2009 09:25 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Gstreamer zrovna není můj oblíbenec:) Tím že to je pomalé myslím už takovou blbost, že když pohnu scrollbarem v listboxu, tak mám pocit, jako bych degradoval počítač do doby 486. Někdy si říkám, jestli to myslí opravdu vážně, nebo je to nějaký joke.
    27.11.2009 10:49 jxjl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Klasika, M$ pokaždé udělá multiplatformí technologii, do které pak dobastlí svoje uzavřené vylepšení, tak aby to na ničem jiným než widlích nejelo. Divím se, že ještě se někdo vůbec snaží o vytváření runtime pro M$ technologie.
    xvasek avatar 27.11.2009 15:06 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Nejvíc se mi líbí, jak vždycky počkají, až se to rozšíří a pak to teprve pořádně zprzní. Ale u Silverlightu jakoby se už nemohli dočkat... :-)
    otasomil avatar 27.11.2009 15:19 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení

    Nebyt teto zpravicky tak jsem zapomel ze nejaky silverlight existuje.

    Na co ze to vlastne je ...........          trocha humoru neuskodi.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Bluebear avatar 27.11.2009 15:51 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Myslím, že v kontextu této zprávy je určitě vhodné zmínit blog Miguela de Icazy:

    Silverlight: Universal GUI toolkit

    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.