abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 541 hlasů
     Komentářů: 22, poslední 5.5. 10:06
    Rozcestník

    Slovak Telecom bude blokovať prenášané data

    Významný verejný ISP Slovak Telekom plánuje zaviesť na optike a DSL pripojení najlacnejší tarif s výraznými obmedzeniami. Obmedzenia budú fungovať na základe analýzy prenášaných dát.

    8.6.2010 14:32 | Dusan | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    =^..^= AmigaPower® avatar 8.6.2010 14:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    ...na základe analýzy prenášaných dát.
    WTF?!
    8.6.2010 14:44 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Vyznamny verejny ISP...

    Tolko ziarivych privlastkov si snad nezasluzi. Nehovoriac o tom, ze nie je ani verejny, ani Slovak Telekom...
    8.6.2010 14:52 beko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Ale ano, je to stale Slovak Telekom, a.s. vid. orsr.sk
    8.6.2010 15:14 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Chcel som poukázať, že má nezanedbateľný dosah na ľudí. (veľa domácich prípojok)
    David Watzke avatar 8.6.2010 15:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Tak mě napadá: nebude pro ně něco takovýho nevýhodný? Za nižší cenu budou poskytovat něco, na co je třeba víc výpočetního výkonu.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    8.6.2010 15:22 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Třeba je to dlouhodobější plán
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    8.6.2010 15:23 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    A presne teraz si na to prišiel. Fakt sa im viac hodí zvýšiť počet serverov? (elektrika, nový hardvér, viac správcov, problémy, ...).

    Mám tri odpovede:

    - zaplatia to zákazníci (všetkých tarifov)

    - "niekto" to za-sponzoruje (ale kdeže omedzovanie slobody si sami vlastnými peniazmi zaplatíme)

    - sú to proste kreténi ktorým "niekto" niečo nakukal a rozhodli sa "správne" manažérsky a finančne si to ani nevyčíslili
    8.6.2010 15:39 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    takhle o tom zadny manazer neuvazuje protoze tomu nerozumi, pripadne byl omamen marketingovymi tlachy kdyz nakupoval nova zarizeni, ktera tyto hovadiny umi.

    bohuzel operatori se predhaneji kdo nabidne zakaznikovi co nejvic omezene pripojeni, hlavne ze muzou nacpat dalsi kolonku do jiz davno zoufale neprehlednych tarifu a chlubit se "sirokou nabidkou sluzeb".
    8.6.2010 15:15 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    SSL blokované být nemá, takže (jak na té stránce píšou) všechny ostatní protokoly půjdou tunelovat třeba přes SSL VPN
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    8.6.2010 15:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    ...dokud je kam tunelovat...
    8.6.2010 15:58 KluceoveSlova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Klucove slova pre nove tisicrocie... SSH, SSL, TOR, encryption, hash
    Nicky726 avatar 8.6.2010 16:09 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Jejichž používání tě posune o příčku výše v seznamu teroristů a jiných nežádoucích živlů. ;-P
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    default avatar 8.6.2010 16:27 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Já na tom seznamu už dávno jsem. Používání SSL/TLS či Toru mi už nemůže ublížit. Spíš to bude trigger k tomu, aby mě někdo konečně odstřelil. :-D
    8.6.2010 17:06 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    To musím být v tom seznamu setsakramentsky vysoko. Sákra :-). A co ... stejně nás tu jednou sbalí všechny. Tor bude jen jedna z mnoha přitěžujících okolností.
    8.6.2010 18:27 martin knocik | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    zabudol si na Freenet
    default avatar 8.6.2010 20:04 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Mně osobně se víc zamlouvá I2P. Ta síť totiž používá Garlic Routing. Používá to Freenet také?
    9.6.2010 11:32 Ajoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data

    Prednosťou freenetu je, že nemusíš riešiť nejaký hosting. Jednoducho nahráš dáta do siete a zverejniš kľúč (key). Ideálne na zdieľanie kvanta populárnych dát (ehm... warez? :) ).

    Výhodou Tor-u alebo i2p je, že v nich prakticky bez problémov môžu fungovať internet tak ako ho poznáme. Avšak musíš si buď spraviť serversám, alebo sa spoliehať na stabilný hosting niekoho iného. To je však tiež výhodou oproti freenetu, že ak ti beží server, dáta nezomierajú (nepopulárne budú skôr či neskôr na freenete vytlačené populárnymi).

    9.6.2010 18:13 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Myslím že je dost podstatné, že Freenet neposkytuje dostatečnou ochranu vůči traffic analysis. Tu totiž do značné míry řeší právě garlic routing.

    Každá dnes existující síť má své výhody a nevýhody. Ale myslím že jednou zvítězí koncept "Internet Over Internet", který bude stávající síťovou infrastrukturu využívat jen jako přenosovou cestu. Bude vhodně kombinovat šifrované přenosy se steganografickými kanály, mixovat datové přenosy, přenášet záměrně redundantní data, cíleně měnit latenci odpovědí, routovat decentralizovaně, ustavené přenosové cesty dynamicky měnit a připravovat další s předstihem. Nebude nutné zveřejňovat podstatnou část infrastruktury sítě a budou pasivně a případně i aktivně penalizováni potenciální narušitelé sítě.
    default avatar 9.6.2010 19:33 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Přesně tak. A já tomu fandím.

    Nejlepší na tom všem je, že všichni ti, kteří se snaží nad internetem převzít kontrolu, vpodstatě iniciují vývoj tohoto modelu. Ale už jim nedochází, že nad tím internet over internet kontrolu z principu nepřevezmou. :-)

    Těším se na jejich reakce. To bude ještě sranda! :-D
    Jendа avatar 9.6.2010 20:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Nejlepší na tom všem je, že všichni ti, kteří se snaží nad internetem převzít kontrolu, vpodstatě iniciují vývoj tohoto modelu. Ale už jim nedochází, že nad tím internet over internet kontrolu z principu nepřevezmou. :-)
    A co když bude za vlastnictví/použití klienta pro tuto síť letenka na Guatánamo?
    default avatar 9.6.2010 20:25 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    A jak asi poznají, že v tom videu, který si zrovna prohlížím, má šum jiný význam? :-D
    Jendа avatar 9.6.2010 20:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    A jak ten šum dekóduješ?
    default avatar 9.6.2010 20:36 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    WTCIT! Vždyť jsi to byl zrovna ty (nemýlím-li se), kdo tady v nějakym JPEGu propašoval logo kinderporna.cz. :-(
    Jendа avatar 9.6.2010 22:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Byl, ale k extrakci loga z fotky byl potřeba jistý software. A ten by šel podchytit zákonem…
    9.6.2010 22:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Software by šel podchytit zákonem? To by to dopadlo jako blahé paměti v Americe s dvdcss - lidi by si ten algoritmus dávali na tričko ve formě básně, a podobně ;-)
    Jendа avatar 9.6.2010 22:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Nevím. Takové věci tu už jsou. A ten příslušný software by se nevešel ani na XXXL tričko. Podívej se, jak je dlouhá třeba AES část v kernelu (slušný člověk nešifruje!) a ten program je dost velký. PGP byla svého času celá kniha.
    9.6.2010 23:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    No, tak se z toho udělá poněkud náročnější umělecké dílo... prostředky na to máme a horší než Prsten Nibelungů to být nemůže :-D
    default avatar 9.6.2010 22:52 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Tak se udělá speciální systém souborů a patche do kernelu, který ten software zakomponují do kontrolních součtů, no.

    Chceš zakázat souborový systém? Nevadí. Bude to nová verze ZIP algoritmu. Nebo cokoli. Prostě nebudeš spouštět exáče ale BMP soubory. :-D

    Postupně se dojde ke stavu, že bude potřeba zakázat cokoli, co se napájí elektrickou energií. A to nejde, že? :-) Tedy jde, ale každý bude nucen to porušovat. Nebo se snad necháš zavřít či popravit za kardiostimulátor? :-D

    "Ééé, pane Nováku. My vám ten kardiostimulátor nedáme. Voni by vás stejně popravili. Bez něj to vyjde pojišťovnu levněji… Vždyť to chápete, ne?" :-D
    Jendа avatar 9.6.2010 22:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Přečti si Little Brothera, určitě se ti to bude líbit.
    default avatar 10.6.2010 10:18 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Tak jsem to stáhnul. Večer se na to kouknu. Dík za tip.
    8.6.2010 16:13 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    seznam je ve skutecnosti asi 5x delsi, ale zbytek je vicemene jen soupis ruznych spolecensky malo prijatelnych profesi, minoritnich orientaci nebo lidovych oznaceni ruznych telesnych casti. :-/

    Su zvedavy, jestli si na zakaz ssh a tunelu taky vystaci s terorismem a detskym pornem :-(
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Pavel Čejka avatar 8.6.2010 16:25 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data

    Pěkně kreténský nápad. Pokud to tak bude dělat více poskytovatelů, a já velmi doufám, že rozhodně ne (doufat můžu), tak jediným důsledkem bude, že se software bude snažit data maskovat. Tak jako dnes umí kdejaký P2P, nebo Skype a spol. tunelovat data třeba přes HTTP porty. Když se podobně hloupé prakticky rozšíří, bude to software dělat důsledněji. A pokud povolí HTTPS, jako že musí kvůli bankám, tak celá šaškárna postrádá smysl. Jen zbytečné komplikace pro zákazníka.

    K každém případě od takových pitomců bych si připojení nekoupil. Chtělo by to nějakou antireklamní kampaň, aby to pocítili na množství zákazníků.

    Který trotl to vlastně vymyslel? Znáte někdo jeho jméno? Prozraďte ho, ať má alespoň řádnou ostudu.

    default avatar 8.6.2010 16:29 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Jen zbytečné komplikace pro zákazníka.
    Spíš pro ně. Uživatel si akorát stáhne updaty. :-)
    Pavel Čejka avatar 8.6.2010 16:38 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data

    Updaty čeho? Třeba SIP telefonu (např. stolní Sipury)?

    P2P a Skype mne nijak nezajímají, ani jedno nepoužívám, ale jde o princip. Udělat to poskytovatel u kterého platím linku, tak okamžitě vypovídám smlouvu. Taktéž ve firmách. Prostě není možné omlouvat prodej takových zmetků nízkou cenou, stejně tak jako se nesmí prodávat zkažené potraviny (a že se o to obchodníci pokoušeli).

    default avatar 8.6.2010 16:40 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    WTCIT? Jak mam vědět, že mluvíš o SIP telefonech, když zmíníš jen P2P, Skype a software obecně? :-D
    Pavel Čejka avatar 8.6.2010 16:59 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data

    Zapomněl jsem SIP zmínit, ale je jedním z blokovaných protokolů - viz zprávičkou odkazovaný článek, protože tamtudy asi přeslavnému poskytovateli utíkají penízky. V jádru jde o to, že poskytovatel nemá co blokovat bez ohledu na důvod, na tom se asi shodneme.

    Řešit to updatem softwaru asi v některých případech možné je, P2P klienty možná díky zájmu a úsilí uživatelů updatované budou, ale nefunguje to obecně. I ta Sipura lze updatovat, jen se asi nikdy nedočkám takového updatu, který by telefonu umožnil pracovat s jiným protokolem než SIP. Ostatně proč by to výrobce kvůli nějakému operátorovi v malé zemi dělal?

    Nedovedu si představit, že by můj poskytovat připojení blokoval třeba SSH, VPN, SFTP, IMAPS a samozřejmě i SIP ... nebo měřitelně omezoval rychlost/latence přenosu podle protokolu. Opravdu bych to považoval za velmi vážnou vadu a důvod k okamžitému zrušení smlouvy.

    8.6.2010 16:42 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Antireklamni kampan postrada smysl. Prumernemu troubovi snadno vysvetli, ze je to proti detske pornografii a terorismu a tech par(procent) lidi, kteri vidi kam to vsechno smeruje, je nevytrhne.
    8.6.2010 20:38 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Hm, kdyz ma nekdo po ruce mensi pitomce, pres ktere se muze pripojit... Je to na hovno, i na lokalni urovni jsou kokoti, kteri se snazi omezit, co muzou. Viz u nas: netnet.cz, fajnnet.cz . Ackoliv se zda, ze jsou to dve rozdilne firmy, vseobecne podminky, jakoby si z oka vypadly. Kdyz jsem se ptal u netnet.cz (tedy kasten.cz), jestli by byli ochotni upravit rozumne smlouvu, abych dostal, co chci, poslali me do prdele (tedy napsali, ze ne a abych si nasel jineho poskytovatele, na coz jsem samozrejme odpovedel, za ucinim, jak rikaji). Ty druhe jsem jeste nezkousel, uvidime. Mozna na ne pujdu opatrneji (s tim, ze jeden konkurencni poskytovatel me vyfakoval, tak jestli oni treba nejsou schopni a ochotni poskytnout lepsi sluzby...)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    8.6.2010 20:51 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Nebude lepsi tem druhym rict, ze ti jinde na ty podminky pristoupili a ze jenom hledas dalsi moznosti?
    8.6.2010 20:56 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    To me nenapadlo :-D Je otazka, u ceho je vetsi pravdepodobnost, ze zafunguje. Ale obavam se, ze to bude dost podobne - kolem nuly :-)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    8.6.2010 17:54 hafff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Nadpis správičky je sprostosť. To len nejaký imbecilný tiežobchodník vymyslel službu, ktorú bude chcieť málokto (ak sa niekto taký vôbec nájde), lebo je to drahé a obmedzené.
    8.6.2010 19:08 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Přidají k tomu ještě filtrování dětské pornografie (pokud už není) a lidi jim budou trhat ruce, za ten "super hyper mega tarif", co ochrání jejich děti před pedofily, zneužití počítače viry a já nevím co ještě si do reklamního letáčku dají. Bohužel :(
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    8.6.2010 19:50 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Taky je možnost, že to myslí upřímně (připojení pro začátečníky). Když se totiž takový člověk připojí, tak časem se stane členem botnemu, jeho počítač začne rozesílat spam, skenovat sítě, hádat hesla k síťovým službám a dělat jiné vylomeniny. Pro uživatele i pro poskytovatele to je problém. Ten první o tom neví (pokud mu někdo nevyluxuje bankovní konto), ale ten druhý musí živit bezpečnostní tým, musí se hádat s vymahači autorských práv, že odpovědnost nese zákazník, jeho síť je pořád na spamových blacklistech a tak dále.
    Pavel Čejka avatar 8.6.2010 20:12 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data

    Věřím, že by nikdo neprotestoval kdyby ...

    • poskytovatel připojení nabídl možnost zapnout nějaký firewall, který by blokoval nežádoucí provoz stylem filtruje/nefiltruje a když filtruje, tak si zkušenější může dohledat co, ale hlavně a v prní řadě by zůstala možnost firewall nezapnout a řešit si vše vlastním firewallem
    • poskytovatel připojení monitoroval činost malware a zákazníka upozornil na podezřelou aktivitu jeho počítačů, třeba automaticky posílaným emailem
    • blokace nesouvisela s protokoly přímo konkurujícími jeho dalším službám (SIP, Skype)
    default avatar 8.6.2010 20:06 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Já si myslím, že je to součástí marketingu. Jak lidi přimět, aby si pořídili dražší tarif. :-D Já bych udělal to samý. :-D
    Drom avatar 8.6.2010 20:05 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    ...najlacnejší tarif s výraznými obmedzeniami

    ...aneb jak z nevyhody (omezovani, blokovani) udelat "vyhodu" (pro blby) :/
    8.6.2010 22:06 NdrU | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Pokud bude ten tarif levnější než ostatní tarify daného operátora, je to opravdu pro některé lidi výhoda. A nemusí to být zrovna blbi...
    Drom avatar 9.6.2010 00:50 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Jasne, hrnec za 50,- korun je taky super, pokud cloveku nevadi, ze varit se v nem smi jenom hrachova polivka a jenom na plynu :)

    No ja nevim, ale pokud mi nekdo rekne, ze jeho produkt ma absurdni omezeni, tak bych byl blbej, kdybych si ho koupil.
    9.6.2010 01:36 Roarster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Je vtipne, jak si nekdo sam docela moudre odpovi a pak stale dela, ze nevi o cem mluvi.

    Trosku jednoduseji - vse je otazka priorit.

    p.s. Omezovani internetu neobhajuji, jen se posmivam "velkohubym manazerum"* z Abicka...
    Drom avatar 9.6.2010 12:49 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Vse sice je otazka priorit, ale ja puvodne povidam, ze to je neco jako:

    "Tady mate nas internet, je sice naprosto zbytecne omezenej az na pudu, ale to neni spatne, to je vlastne dobre, vite, ta nabidka je diky tomu vlastne naprosto skvela"

    ...aneb jak z nevyhody (omezovani, blokovani) udelat "vyhodu" (pro blby)

    A kdo se necha presvedcit, ze nejakej (zbytecnej, absurdni, pitomej, nesmyslnej) handicap je vlastne vyhoda, tak je imho blbej.

    Jinak nejak omezenou sluzbu vydavat za pripojeni k Internetu povazuju za podvod :)
    9.6.2010 07:09 NdrU | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Pro člověka který jí jen hrachovou polívku a má doma plyn je takový hrnec určitě nejlepší volbou. Jenom s tím internetem asi existuje více potenciálních zákazníků (například mému dědovi by to zcela stačilo, surfuje tak jednou za dva až tři dny, a využívá opravdu jen web a icq, skype nemá a nechce, nic jiného nepotřebuje...).
    A to že byste byl blbej, kdybyste to koupil. To byste teda byl, ale tady se nebavíme o vás, ale o lidech kterým i tak omezené připojení stačí (a sami mají třeba omezené možnosti si to financovat)
    Drom avatar 9.6.2010 13:09 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    A co kdyz si bude chtit koupit elektrickej varic nebo pozvat nekoho na nudlovku? Ne ze by to ten hrnec prapuvodne nezvladl, ale prijde o zaruku nebo se hrnec automaticky sam poskodi, pokud detekuje nudlovou polivku.

    A kdyz bude ICQ jednou z tech omezenych sluzeb? A co kdyz bude moct pristupovat jen na nektere stranky, treba ktere jsou dostupne na portu 80? A co kdyz bude chtit za pul roku pouzit neco noveho? Ne ze by po tom kabelu nemohly tect i jiny data, ale provider je zahazuje a ouha, zakaznik je treba vazan na dalsi rok pouzivani tehle sluzby.

    Nesouhlasim s jakymkoliv omezenim a pokud takovou omezenou sluzbu bude nekdo vydavat za pripojeni k Internetu (jako to cesti mobilni operatori tvrdi o svem pripojeni), je to imho podvod. Navic takovehle umele omezeni je imho absurdni.

    Kazdopadne, kdo se necha presvedcit, ze nevyhoda je vlastne vyhoda, tak je imho blbej.
    default avatar 9.6.2010 14:08 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Kazdopadne, kdo se necha presvedcit, ze nevyhoda je vlastne vyhoda, tak je imho blbej.
    iPad? :-D
    tsLnox avatar 9.6.2010 17:56 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    iPad? :-D
    Těžko říct, bez iPadu se žít dá, ale bez připojení k Internetu to zrovna lehký není ;-)
    Drom avatar 10.6.2010 10:26 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Nevim nic o iPadu, ale treba iPhone, to je takovej vynalez.
    Jendа avatar 9.6.2010 16:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Nemám elektřinu a jiné lidi na nudlovku nezvu, protože mám poruchu osobnosti a s lidmi se proto nestýkám :-).
    Kazdopadne, kdo se necha presvedcit, ze nevyhoda je vlastne vyhoda, tak je imho blbej.
    Ano, je. Ale nakupující obvykle hodnotí výhody a nevýhody a zvolí s nejlepší kompromis. Příklad:

    ISP Xyz:
    • + nízká cena
    • - omezení jen na porty 80 a 443
    ISP Abc:
    • + neomezená IP konektivita
    • - vysoká cena
    Přesvědč mě, proč bych si měl na prázdniny objednat neomezené GPRS za 600 Kč/měsíc, když jsem loni měl GPRS omezené na porty 80 a 443 (přičemž na 443 mi běží VPN, přes kterou se dostanu k neomezenému Internetu) za 120 Kč/měsíc.
    Jendа avatar 9.6.2010 16:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    (ale s tím, že by se to nemělo nazývat připojením k Internetu souhlasím)
    Drom avatar 10.6.2010 10:45 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Na pradzniny, hm, mozna. Jako hlavni pripojeni? Nikdy.

    No po pravde bych je nepodporoval ani tim, ze bych si to objednal na prazdniny.
    9.6.2010 17:02 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Jde o něco jiného. Tím, že někdo prosadí nějakou megazkriplenou službu za málo peněz, může získat takový podíl na trhu, že tím de-fakto přinutí ostatní reagovat podobným způsobem. Tedy také zavést nějakou megagigazkriplenou službu za pokud možno ještě levnější peníz. Nakonec zjistí, že kvalitní služby využívá jen malé procento uživatelů a tak se je nevyplatí inzerovat a prodávat. A najednou jsou v řiti úplně všichni. nejen ti, kteří se nechali zlákat na ceny nekvalitní služby, ale i ti, kteří se zlákat nenechali. Proto existují v různých oborech standardy minimální kvality, pod kterou výrobce nesmí jít. Tohle ještě na telekomunikačním trhu není.
    Pavel Čejka avatar 10.6.2010 13:00 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Souhlas, toho se taky obávám. Na trhu to není výjimečný jev.
    9.6.2010 18:08 NdrU | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Myslím že u nás i na Slovensku stále ještě alespoň trochu funguje nějaký náznak svobodného trhu, takže vše je věcí nabídky a poptávky. Pokud se najde někdo kdo je ochoten za takto omezenou službu platit, tak má pro operátora smysl ji poskytovat
    Takže je moc pěkné, že nesouhlasíte s jakýmkoliv omezením, ale operátoři (naštěstí) mají právo takovou službu poskytovat a zákazníci mají právo se svobodně rozhodnout, jestli jim to vyhovuje nebo ne...
    Jendа avatar 9.6.2010 16:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    A co když chci jenom vařit hrachovou polévku?
    Drom avatar 10.6.2010 10:43 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Nemam nic proti vareni hrachove polevky, ale vadi mi, ze nebudu mit nikdy jinou moznost.

    To je jako se svobodnym software, ja nevim, jestli budu nekdy studovat nebo upravovat zdrojaky, ale vadi mi, pokud nemam tu moznost.
    default avatar 10.6.2010 10:55 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Tak ono vařit hrachovou polévku třeba z tohoto hrášku nemůžeš. Je to zakázaný. A neříkej mi, že ti ta možnost chybí. :-D
    8.6.2010 20:32 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    Fakt som zvedavy na tie ceny. Stavim sa, ze konkurencia bude mat za porovnatelne ceny (ak nie nizsie!) neskriplene pripojenie.

    Napriklad ADSL pripojenia maju vsetci lacnejsie ako T-Com. A sluzby mat horsie nemozu...
    default avatar 8.6.2010 20:44 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    A informace o tom, co je LimeWire vůbec zač, chybí. Jak typické!
    default avatar 8.6.2010 20:45 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slovak Telecom bude blokovať prenášané data
    WTCIT? To má bejt úplně někde jinde! Jdu spát!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.