abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    dnes 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    včera 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.3. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 19 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.3. 03:44 | Nová verze

    Bitwig Studio (Wikipedie) bylo vydáno ve verzi 6. Jedná se o proprietární multiplatformní (macOS, Windows, Linux) digitální pracovní stanici pro práci s audiem (DAW).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    12.3. 02:11 | Komunita

    Společnost Igalia představila novou linuxovou distribuci (framework) s názvem Moonforge. Jedná se o distribuci určenou pro vestavěné systémy. Vychází z projektů Yocto a OpenEmbedded.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.3. 00:44 | Nová verze

    Google Chrome 146 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 146.0.7680.71 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 29 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.3. 00:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.5. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 3 (novinka), 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1076 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník

    slowmoVideo

    Byl uveřejněn nový open-source editor videa slowmoVideo, jehož hlavní devizou je změna rychlosti videa, a to včetně přehrávání pozpátku. Oproti pouhé změně snímkové rychlosti slowmoVideo produkuje video, které je plynulé. K dispozici jsou i ukázky. slowmoVideo využívá grafickou kartu k dopočítání snímků.

    27.8.2011 16:32 | stativ | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.8.2011 16:49 BeryCZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Sakra to vypadá velice dobře
    Dreit avatar 27.8.2011 17:11 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo

    Neškodilo by dodat, že:

    GPU-KLT+FLOW requires an nVidia card.

    Nope
    27.8.2011 18:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    FFFFUUUUU :-/
    27.8.2011 20:19 stepulka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Jo, proto jsem si radeji poridil gts450ku :P
    Dreit avatar 28.8.2011 00:10 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Mám svoji první grafiku co netopí a už je to špatně :D Ale jestli to běží přes "ssh -X ..." tak jsem za vodou :P
    Nope
    AsciiWolf avatar 28.8.2011 12:59 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Mohu vědět, co máš za grafiku, že netopí?

    Jako jediná možná varianta mne napadá Intel, nicméně u těchto karet je logické, že netopí, jelikož mají výkon jako Nvidia z roku 2002 (mám v laptopu Intel i950 a seká se mi občas i Quake 3). :-D

    Dreit avatar 28.8.2011 15:16 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Radeon 4200 na desce, frekvence z 500 zvednutá na snad 650.

    Netopí = pasiv kde při sledování filmu udržím packu :-D Na grafice co jsem měl dřív (nVidia) jsem jednou nechtěně (opravdu!) odpojil větrák, po třech minutách byla na 72°C a lezla rychle nahoru..
    Nope
    stativ avatar 28.8.2011 18:45 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    No, třeba moje nVidia 9600GT má pasiv, podle sensorů má 40°C a podle ruky je jen vlažná.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    27.8.2011 17:29 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    kdysi to umělo i kdenlive :-(
    28.8.2011 12:29 bhy | skóre: 36 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    a proč už to neumí?
    28.8.2011 12:41 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    to nevím - myslím, že to má něco společného s MLT - někde kolem verze 5 fungoval efekt revese video dobře. pak nefungoval a ted ani není v nabídce :-)
    stativ avatar 28.8.2011 18:49 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Aha, ale umělo kdenlive takovéhle plynulé změny rychlosti?
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    28.8.2011 23:17 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Kdo nemá nvidii nebo si třeba chce víc pohrát, nechť zkusí avisynth (pod wine, samozřejmě, a pro jistotu berte stabilní v2.5) s pluginem mvtools2. Analýza pohybu, interpolace snímků a změna framerate je jedna z věcí, co to dokáže (viz readme).
    28.8.2011 23:20 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    P.S. Ale imho tohle interpolování snímků je poměrně humus, vypadá to hnusně a jediné, k čemu je to dobré, je když chcete přidat kompenzaci pohybu do nějakého temporálního filtru (přičemž tyto nové snímky jsou toliko pomocné a po filtrování jsou zahozeny, naštěstí). Čertví, jaká je ta kvalita řešení ze zprávičky, když to ještě musí běžet na CUDA...
    cezz avatar 28.8.2011 23:53 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Mas na stranke projektu ukazkove videa, IMHO je ta kvalita uzasna.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    29.8.2011 08:05 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Právě kvůli CUDA bych čekal, že kvalita bude výborná.
    29.8.2011 17:47 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Právě kvůli CUDA bych čekal, že kvalita bude výborná.
    Protože pro CUDA se dobře programuje a ti nejlepší experti na video se to zároveň naučili? Haha.
    30.8.2011 09:18 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Ne, protože je na takové výpočty GPU primárně konstruované a vývojář si může dovolit algoritmy, které by CPU nestíhalo.
    cezz avatar 30.8.2011 12:10 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Ak som spravne cital na strankach projektu, ono to video nerobi realtime, tak mi nejak nie je jasne, co by CPU "nestihalo".
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    30.8.2011 17:11 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Je však třeba připustit, že v tomhle případě by GPGPU mělo být uplatnitelné, na rozdíl od třeba kódování videa. Rozdíl je v tom, že v tomto případě děláte jenom motion search a nezajímá vás už efekt na kompresi (což je důvod, proč enkódování na shaderech moc nejde udělat - nemůžete se při hodnocení vektorů podívat na to, kolik bitů bude stát jejich použití).
    stativ avatar 30.8.2011 17:15 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Třeba protože by to na CPU trvalo strašně dlouho. Ze stejného důvodu má Octane renderer takový úspěch. Není to realtime, ale jako první opravdu kvalitní renderer poskytl možnost běhu na CPU, díky tomu je rychlý a stal se rychle velmi oblíbeným. Naštěstí LuxRender už má podporu OpenCL, takže i v OSS jsou alternativy…
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 29.8.2011 12:04 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Čertví, jaká je ta kvalita řešení ze zprávičky, když to ještě musí běžet na CUDA...
    Zkoušel jsem to a je to fakt jako na ukázkových videích. Tj. skoro neuvěřitelné.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    29.8.2011 12:42 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Chtěl jsem to taky vyzkoušet ale mám problém:

    * ffmpeg libraries could not be found. * libswscale could not be found. * slowmoVideo will be built: NO

    přitom ffmpeg-devel v repozitářích nemůžu najít
    Jendа avatar 30.8.2011 01:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Nejde spíš o libavcodec-dev a libavformat-dev?
    29.8.2011 12:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    A kdes vlastně vyčet, že to běží na CUDA? Já tam akorát našel, že potřebují nVidia kvůli jakési kompresi při přenosu na GPU, třeba to řeší nějak přes shadery...

    29.8.2011 12:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Jo, tak jsem kouknul do zdrojáků, a maj to napsaný v shaderech v Cg. Imho podpora ATi by nebyl problém, kdyby se jim chtělo ;-)
    Dreit avatar 29.8.2011 12:54 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Už aby to bylo :-)
    Nope
    29.8.2011 14:36 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo

    Ona to je práce jednoho člověka a ten má evidentně nVidii. Ale třeba se do toho časem někdo pustí…

    29.8.2011 12:32 marvm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    potrebuje to nvidia-cg-toolkit a nejspis to vyuziva CUDA jadra v grafikach...
    29.8.2011 12:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    potrebuje to nvidia-cg-toolkit
    Jo, ten ale kompiluje do DirectX nebo OpenGL shaderů, takže to by neměl být problém...
    nejspis to vyuziva CUDA jadra v grafikach...
    Nic takového neexistuje :-D CUDA je tooltik, nic víc, na GPU jsou jádrem GPGPU stream processory. Ty ale oni nepoužívaj, oni to opravdu počítají přes ty shadery, který jsou unifikovaný.
    29.8.2011 13:48 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    No, takže jste to domotal ještě více. Někde/někdy se lze dočíst označení stream procesorů jako "CUDA cores" (např. v gui utilitě nvidia-settings), zkratka GPGPU je potom využití GPU na počítání něčeho jiného, než je grafika, nebo fyzika ve hrách. Takže marvn má pravdu.
    potrebuje to nvidia-cg-toolkit
    ..na GPU jsou jádrem GPGPU stream processory. Ty ale oni nepoužívaj, oni to opravdu počítají přes ty shadery, který jsou unifikovaný.
    Jasně, takže "oni" vlastně nepoužívají tu spoustu procesorů v jádře, počítají to přes shadery, který jsou unifikovaný a ty se stream procesory/CUDA jádry nemají ale vůbec nic společnýho, že? :-D
    29.8.2011 14:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Někde/někdy se lze dočíst označení stream procesorů jako "CUDA cores" (např. v gui utilitě nvidia-settings)
    To je pouze marketingové označení - snaží se propagovat svoji technologii. Care-o-Meter: Lo [-|--------] Hi.
    zkratka GPGPU je potom využití GPU na počítání něčeho jiného, než je grafika, nebo fyzika ve hrách
    Ne. GPGPU je general purpose, což značí vyšší úroveň programovatelnosti (pouze nejnovější shadery). "Fyzika", ať už ve hrách, nebo kdekoli jinde, do toho patří samozřejmě taky.
    Jasně, takže "oni" vlastně nepoužívají tu spoustu procesorů v jádře, počítají to přes shadery, který jsou unifikovaný a ty se stream procesory/CUDA jádry nemají ale vůbec nic společnýho, že? :-D
    Oni = programátoři gpu-klt+flow, tak jsem to myslel.

    Co se týče těch jader: jestli jsou nebo nejsou fyzicky na konkrétních grafikách tvořeny stejným HW a jestli si to ovladače přeloží tak, nebo onak je v této debatě naprosto irelevantní, protože podstatný na tom je způsob přístupu k nim. Přístup přes OpenGL shadery není to samý jako přístup přes GPGPU API jako třeba CUDA nebo OpenCL.

    To je totiž taky důvod, proč GPU-KLT+FLOW podporuje i starší grafiky, už od GeForce 6 - tato grafárna rozhodně žádný "CUDA cores" nemá, protože tehdy ještě ani CUDA neexistovala! :-D

    A o to mi právě šlo v týhle debatě, protože od způsobu, jakým ke GPU oni přistupují se totiž pak odvíjí otázka portování na jiný grafický karty než nVidia.
    29.8.2011 14:45 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Jistě, pojem CUDA je mezi námi od GeForce 8xxx, takže by se s geforce 6xxx nedalo o CUDA hovořit. Sice píše, že knihovny zahrnují i CUDA, ale v případě starší karty bude tato technologie nejspíš mimo hru...
    28.8.2011 00:16 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Moc pěkné.
    28.8.2011 23:37 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Fakt pěkný...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.