abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    7.1. 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.1. 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 300 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník

    SpamAssassin a Y2k10

    Uživatelé populárního antispamového systému SpamAssassin dnes narazili na problém. Po půlnoci totiž začalo platit pravidlo "FH_DATE_PAST_20XX", které přidávalo každému mailu pár bodů navíc. Na vině je regulární výraz "Date =~ /20[1-9][0-9]/", který kontroluje, zda není mail vytvořen příliš daleko v budoucnosti. Budoucnost tedy právě nastala.

    Řešením je vypnutí pravidla nebo jeho úprava - například
    score FH_DATE_PAST_20XX 0.0
    v /etc/mail/spamassassin/local.cf.

    1.1.2010 22:14 | pupu | Upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.1.2010 22:22 9003
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Budoucnost tedy právě nastala...
    Pekne povedane
    1.1.2010 23:59 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Budiž to (dalším) ponaučením pro programátory a systémáky, že místo pravidel typu "datum po roce 2010 je špatně" mají používat raději pravidla typu "datum pět a více let v budoucnosti je špatně". Programovat s premisou "tohle už za deset let zaručeně nikdo používat nebude" je poměrně spolehlivý způsob, jak zajistit že bude.
    2.1.2010 00:02 kaja47 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    tohle už za deset let zaručeně nikdo používat nebude
    úplně to vidím :)
    2.1.2010 00:15 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    No jo, kolikrát už jsem si takhle při práci podle inverzního pravidla 90:10 zjednodušil implementaci s tím, že do konce roku to tak bude fungovat a do té doby bude dost času to přepsat pořádně… Zatím jsem přišel jen na to, že čím dál je ten okamžik, kdy to fungovat přestane, tím menší je pravděpodobnost, že se to stihne opravit včas.
    AraxoN avatar 2.1.2010 00:10 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    jj, normálne ma boleli oči, keď som ten regexp čítal (a následne ručne opravoval)... V duchu sa pýtam, ako je to s kvalitou ostatného kódu v spamassassine, keď tam mohla roky byť takáto ohavnosť.
    xvasek avatar 2.1.2010 10:02 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Vždycky, když dělám něco, co přestane fungovat v roce 2100, mám takový zvláštní pocit. :-)
    2.1.2010 10:35 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Programovat s premisou "tohle už za deset let zaručeně nikdo používat nebude" je poměrně spolehlivý způsob, jak zajistit že bude.
    Takze je to dobry sposob, ako zabezpecit pouzivanie mojho sw? Tak to jednoznacne idem do toho! :-) :-D
    alblaho avatar 3.1.2010 14:38 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Podle hesla "worse is better" to není vyloženě nesmysl.
    2.1.2010 00:36 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Skvělý. Takže opravit na všech serverech. Jistě, malá úprava, ale komu by se chtělo. Skvělé přivítání, jestli to bude "jak na nový rok, tak po celý rok", tak teda potěš koště. Ale co už, všichni děláme chyby.

    Díky za užitečnou zprávičku.
    I am Jack's wasted life.
    2.1.2010 01:28 Petr Duchek | skóre: 4 | blog: redtime | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    jiz pred pul rokem: http://svn.apache.org/viewvc/spamassassin/trunk/rulesrc/sandbox/emailed/00_FVGT_File001.cf?r1=794319&r2=796216&diff_format=h
    2.1.2010 01:49 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    To mi připadá trochu jako z bláta do louže ;)
    2.1.2010 02:11 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Tento druh "řešení" bych označil slovem bumerang.
    2.1.2010 09:56 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Tak to se uvidíme v této diskusi za 10 let.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    2.1.2010 17:11 NaiL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    kurna, kde je v tom svn "like" :o))))
    2.1.2010 20:31 kaja47 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Tak to se tu za 10 let zase potkáme pod zprávičkou SpamAssassin a Y2k20
    2.1.2010 11:07 Vláďa Macek, Tuttle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Díky za velmi užitečnou zprávičku. Hlásím, že na updates.spamassassin.org už je fix (limitem je nyní rok 2020, což je podobně pitomé).

    Takže stačí sa-update a restart spamd nebo amavis.

    Pak říct uživatelům, aby si projeli spamové složky...
    2.1.2010 11:09 jan.xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Co to je Y2k10? Není kratší a čitelnější 2010? Tuhle zkratku musel vymyslet nějaký "markeťák".
    thingie avatar 2.1.2010 11:26 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    No já hlavně mám zato, že v tomhle zápisu by to znamenalo 2100, kde 2010 by se zapisovalo jako 2k01.
    Růžové lži.
    2.1.2010 11:35 kuly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Jo, v elektronice a bez te nuly.
    Jendа avatar 2.1.2010 14:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    bez te nuly
    Ne, 2k10 = 2,10k.
    2.1.2010 17:09 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Y2k byl rok 2000; Y2k10 tedy asi bude rok 200010...
    Jendа avatar 2.1.2010 17:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    V elektronice lze násobkem nahradit desetinnou čárku.
    2.1.2010 23:29 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Ale tady nejsme v elektronice, toho jste si nevšiml? :)
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Jendа avatar 2.1.2010 23:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    A kde jinde je „oficiálně“ povoleno 2k9 třeba?
    2.1.2010 15:40 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    A urcite to bol ten isty, co vymyslel dostupnost 24x7x365. :-D
    Jendа avatar 2.1.2010 16:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Jo tak proto se s údržbou čeká na přestupný rok… :-D
    2.1.2010 20:15 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Nepochopil. :-(
    Jendа avatar 2.1.2010 21:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Alternativní výklad: mělo to být 24×7×52,1429?
    4.1.2010 12:55 riivaaja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    fixed: Y(2k+10)
    4.1.2010 14:39 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Nu, ve fyzice možná, ale v hodinách českého jazyka se budeme držet zavedeného označení "devatenácté století"... :-)
    3.1.2010 12:59 pupu | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    Y2K10 Rule Bug - Update Your Rules Now!

    Viz http://spamassassin.apache.org/ ;-) Zkratka se vztahuje k mnohokrat omilanemu 'Y2k'. Mnozi z nas jeste pamatuji, jaky byl kolem toho cvrkot. O tom, jestli je tahle zkratka 'regulerni' nebo ne nehodlam diskutovat, protoze je mi to uplne fuk. Vsichni tomu rozumime, vime, o co se jedna. Pripomina mi to spory ichtylnich matfyzaku o to, zda je osm trilobitu opravdu jeden trilobajt.
    2.1.2010 16:35 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SpamAssassin a Y2k10
    A nehodilo se by to spíše do FAQu?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.