Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.
Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.
Šéf Red Hatu (CEO) Jim Whitehurst píše na BusinessWeek, proč by měla Toyota otevřít systém, který ovládá "černé skříňky" v jejich autech, aby předešla dalším nákladným defektům.
Tiskni
Sdílej:
...v autoskole je holt reflexum nenauci a pak ridi kazdy blbecek.Souhlas, že dneska řídí kdekdo, i ti, kdo by radši neměli (systém řidičáků v USA je prostě na hlavu), ale jak by podle tebe měli v autoškole učit lidi reflexům? Reflexy člověk získává tréninkem (tedy ježděním) a někdo je získá rychle někdo později. Simulovat nebezpečné situace s tím, že to když tak instruktor zastaví včas? To by se spíš měl zvýšit počet jízd, aby si na řízení lidi víc zvykli (já sám jsem si připlácel extra jízdy, abych si byl jistější) než ještě víc trápit lidi v "řádné" době.
základní a životně důležitý reflex jde získat během pár opakování. skvělým příkladem jsou počítačové hry. pokud si někdo tento reflex nevytvoří za deset hodin v autoškole, tak nemá na silnici co dělat. stačilo by budoucího řidiče posadit do simulátoru, nechat ho pár minut řídit a pak mu z vejdlejší poslat auto přímo do ksichtu. kdo nezašlápne brzdu, nemá nárok na papíry. nic složitýho. navíc by si možná uvědomili, že se stejná situace může stát i v reálném provozu.Tak to potom jo, tohle mě nenapadlo.
... místo aby dupnul na brzdu a točil volantem do nejméně nevýhodného kolizního místa?tuším, že to bylo myšleno obrazně, ale stejně ... dupnout na brzdu není vždy nejvýhodnější varianta, dokonce bych řekl, že to není ve většině případů
Situace, kdy se řítí něco na auto ze strany je stejná blbost jako předpokládat, že na auto spadne meteorit (nemyslím když stojíš).Kdyby ti mrtví policajti mohli mluvit, asi by to nenechali jen tak. Jinak nedání přednosti ti opravdu připadá tak nepravděpodobné?
Bych chtěl vidět někoho, kdo ten smyk nevyvolalehm, ale ten smyk většinou vyvolá právě tím dupnutím na brzdu, vvvovovotomtoje ...
ehm, ale ten smyk většinou vyvolá právě tím dupnutím na brzdu, vvvovovotomtojeVyvolá? Já mluvil o řešení.
vsechny bouracky, ktere se snazili ridici shodit na chybu plynu byly vyvraceny, protoze v historii ridici jednotky v dobe nehody byla poloha brzdy nulova a plyn byl maximalnimno, zatím jsem četl akorát o tom, že "černé skříňky" zkoumala Toyota sama, takže důvěryhodnost této informace je na stejné hodnotě, jako přisuzuješ brzdovému pedálu ...
navic by nebyl problem automobil zastavit i pri plnem plynu - brzdy jsou vzdy vykonnejsi nez motor.někteří si to nemyslí ...
u obou šlo bez problému brzdama přeprat motorprosímtě, přečti si ten odkazovaný článek ještě jednou jestli něčemu nerozumíš, klidně si k tomu vezmi slovník nebo se zeptej, to není žádná ostuda