abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (57%)
     (10%)
     (18%)
     (14%)
    Celkem 77 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 08:25
    Rozcestník

    TP-Link zakázal alternativní FW

    V důsledku nařízení FCC, později upřesněném, aby nevyznělo jako zákaz alternativních FW, se dle zákaznické podpory TP-Link rozhodl uzamknout možnost instalace alternativních FW. Prozatím jde o modely Archer C7 V2, Archer C1900 V1, Touch P5 V1, Archer C2600 V1, Archer C3200 V1, Archer C2 V1, Archer C5 V2, Archer C8 V1 ,Archer C9 V1, TL-WDR3600, TL-WR841N V11, TL-WDR3500 V1, TL-WR940N V3.0, TL-WR1043ND V3.0, TL-WR710N(USA), TL-WR841N V9.0, …

    23.2.2016 14:21 | k3dAR | Upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    pavlix avatar 23.2.2016 14:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    A teď babo raď.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.2.2016 14:29 Kapitalista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    banana pi r1
    23.2.2016 14:42 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Na co má router GPU?
    Dreit avatar 23.2.2016 14:46 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW

    <joke>Příprava na budoucnost, až se bude na GPU kromě bitcoinování i routrovat ;-) </joke>

    Nope
    23.2.2016 14:58 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    :D No já bych se tomu nedivil, lidi jsou schopný všeho. Někdo to udělá jako proof of concept a jiný to pak bude provozovat doopravdy
    pavlix avatar 23.2.2016 15:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Už se dávno stalo. A co vím, tak jeden projekt byl i český a prezentoval se na InstallFestu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.2.2016 14:43 jabloponton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Nemluvě o HDMI...
    Jendа avatar 23.2.2016 18:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Pokud ti to vadí, za 100 Kč ti ten konektor odpájím.
    pavlix avatar 23.2.2016 19:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Spíš reaguj níže. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 24.2.2016 03:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Co? Chceš odpájet VLAN switch? :)
    pavlix avatar 23.2.2016 15:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Tak hlavně když to má integrovaný VLAN switch a stojí to do patnácti stovek.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xvasek avatar 23.2.2016 14:56 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Pokud se k tomu nějaký výrobce postaví pořádně a nepřevezme tuto debilní direktivu globálně, vydá uzamčené přístoje pro US a "otevřené" pro zbytek světa, bude mít u mě velké plus. :-)
    pavlix avatar 23.2.2016 15:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Ale i US považuju za problém. Je tam spousta zajímavých vývojářů a ne všichni se budou hned stěhovat do Evropy, i když třeba já bych to na jejich místě s chutí udělal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.2.2016 15:11 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Ani v EU nie je možné vysielať na akejkoľvek frekvencii a/alebo používať akýkoľvek výkon (a v rôznych zariadeniach je to už teraz vyriešené tak, ako teraz sľubuje TP-Link).
    Rezza avatar 24.2.2016 09:45 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Ja jsem vzdycky premyslel, k cemu ta regulace je, kdyz to vzdycky jen bylo o SW. A ono je to tak strasne lakave si pomoct zvysenym vykonem :). Proste to oddeleni dava smysl, ale zakazat vsechno je jednodussi, rychlejsi a levnejsi. Aspon pro ted.
    23.2.2016 15:14 Adam Pribyl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Spis jde o to jaky format ten "lock" bude mit. Mobilni telefony sveho casu potrebovaly k odemknuti obcas trochu pomoct nejakym HW zasahem, ale vetsinou nic neni definitivni, jen narocnejsi.
    23.2.2016 15:09 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Podľa ich najnovšieho vyjadrenia plánujú oddeliť časť zodpovednú za výber frekvencií, maximálneho výkonu... a tá časť sa nebude dať meniť, zvyšok by sa meniť mohol (kedy to tak bude ale nevedia).
    25.2.2016 17:21 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Nechápu jak by to chtěly dělat.

    Koupím si router tady bude blokovanej na CZ a přejedu jinam a jak tam ho budu používat když mu nemůžu nastavit jinej stát.....

    Nebo to bude tak jak v DVD regiony? A jak dlouho to u DVD vydrželo :-)

    Ano beru že kdo nerespektuje výkony a kanály v příslušném místě má být pořádně potrestán aby nerušil druhé, ale tímto tomu nezabrání.

    Obyčejný BFU nemá potřebu tam cpát alternativní FW a pokud je BFU blbej tak si navolí třeba nějakou zem kde se může vysílat třeba na kanálu 14 a bude to klidně používat i tady.

    Nebo prodejce nastaví zemi a zahesluje to nebo jak to chceš dělat......
    23.2.2016 18:31 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Z jejich strany se jedna o logicky krok. Z me strany bude logicky krok nezacit s pouzivanim jejich produktu.
    Dreit avatar 23.2.2016 18:51 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW

    Snad to výrobci čipů vyřeší jedním extra pinem na přepínání pásem, nebo něčím podobně primitivním a upravitelným :-)

    Nope
    23.2.2016 18:52 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Tak v tom případě se budu muset podívat po jiné značce:/
    23.2.2016 20:27 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Som zvedavy, ako dlho to bude odolavat. Myslim, ze proti spajkovacke a programatoru flash dlho nie.
    pavlix avatar 23.2.2016 20:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    To ale značně omezuje cílovou skupinu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.2.2016 15:18 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Ony ty dnešní BGA pouzdra se v amatérských podmínkách pájí dost blbě. A pak ještě prolomit šifrování zadrátované v boot-ROMce procesoru.
    24.2.2016 17:37 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    V routeri som teda BGA flash este nevidel. V starsich je klasicka paralelna TSOP alebo v novsich SPI v puzdre SO8.
    Grunt avatar 24.2.2016 19:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Vždycky mi vrtalo hlavou proč se používají BGAčka místo nějakých patic pro důležité komponenty na boardu nebo desce. Velikostně to není až takový rozdíl když už se dají udělat takové věci jako PGA. Resp. proč to používají proprietární šmejdi je mi jasné, ale proč už to sakra používají úplně všichni?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.2.2016 19:49 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Patice su drahe a napriklad do mobilu prilis velke.
    Grunt avatar 24.2.2016 19:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    O kolik? Southbridge, Northbridge, všechno připájené přes BGA a všechno má notorické problémy s tím že to má tendenci po čase (a působení tepla z grafiky) odpájet.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.2.2016 21:00 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Myslíš, že patice, kde je jen natlakovanej dotek bude vůči teplu odolnější? Moderní patice jsou stejně pájený povrchově, takže jsi minimálně tam, kde jsi byl na začátku, ale spíše ještě hůř protože ten drátek v patici, na pinu CPU a tlakovej dotek bude mít větší impedanci.

    BTW ten cín bude degradovat i v případě PGA.
    Grunt avatar 24.2.2016 21:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Myslíš, že patice, kde je jen natlakovanej dotek bude vůči teplu odolnější?
    To nevim ale když to kontakt ztratí jednoduše to vyndáš a zasuneš zpátky a nebudeš muset pájet v troubě nebo bůh ví jakou horkovzduškou (kdo až to má a kdo až to dovede?). Když se ti někde odpájí BGA nebo nedejbože vysere čip za pár šlupek, většinou můžeš celé zařízení vyhodit do kontejneru. A to je špatně.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.2.2016 21:44 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Použití patic je ti dneska k téměř ničemu. Nezapomeň, že třeba Intel mění pinout každou chvíli. Takže máš hezkou patici, desku stejně musíš vyhodit, protože nebude kompatibilní s nových HW (a cena recyklovaných procesorů se nesníží na nulu při odstavení staré řady výrobcem - 10 let starý C2D T7600G stojí vysoce přes litra, spíš tak 6).

    Dále budeš mít problém s narůstajícím počtem pinů a integrací periferií do jednoho jádra (nakonec skončíš s deskou s paticí, konektory a ničím dalším :-D). Nehledě na to, že pro PoP pouzdro ty piny fakt nedáš.

    Osobně bych šel třeba cestou kvalitnější pájky (třeba návrat olova).
    24.2.2016 21:47 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    P.S.

    "bonding wire canon ixus CCD"

    A nakonec ti stejně chcípne ta část spoje, která se dotýká křemíku :-D.
    25.2.2016 13:26 merlin111
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Tam podle mě probíhá pomalá chemická reakce díky světlu, kterou nikdo nečekal... a nebo to byl účel.
    Grunt avatar 25.2.2016 13:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Klidně může. Když to nebude na BGAčku a nezničím při výměně půlku boardu, velmi lehce čip vyměním. Teda aspoň tolik teorie :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.2.2016 18:24 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Tak u IXUSu se vyplatí asi vyměnit celej modul (je to jen CCD na flex kablíku).
    Grunt avatar 25.2.2016 18:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Nemyslím zrovna CCD čipy. U digitálního fotoaparátu jsem ještě neviděl situaci kdy by bylo potřeba kvůli životnosti měnit čip. To se ten přístroj většinou dřív ztratí nebo rozfláká než dojde k tomu že by bylo potřeba vyměnit čip. Bavím se o běžné spotřební elektronice. Různé krabičky, laptopy a ostatní běžné spotřební šmejdstvo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.2.2016 18:49 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Spotřební = po aktivací kurvítka zahodit. Tam ti nepomůže ani ideální patice.
    Grunt avatar 25.2.2016 18:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    To je 90% současné elektrotechnické produkce.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.2.2016 19:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Jo a když se nerekrystalizuje BGA spoj pod CPU, tak pod čipsetem, když ne pod čipsetem, tak vyschne kondík atd.
    27.2.2016 16:07 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Kondík vyměním to je to nejlehčí.

    Právě problémem jsou ti ekoteroristi.

    Kdyby nevymyslely ekocín bez olova tak ty BGA budou držet. (Ve vojenském použití se olověný cín používá pořád.)

    Nechápu ale jaký ekologický přínos to má, ano v elektronice je míň olova, ale zase vyhazovat celé elektro zařízení a vyrábět další kdoví zda to nezatěžuje víc přírodu.

    To je jako se žárovkami levná výroba, větší spotřeba proudu, eko žárovky sice menší spotřeba proudu, ale větší náklady na výrobu a následnou likvidaci a co je tedy ekologické....
    Grunt avatar 27.2.2016 16:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Pak doporučuju RoHS přečíst. Olověné pájky je možné používat i nadále. Ale nesmí se to týkat spotřebního zboží a u výrobku se musí předpokládat dlouhodobá životnost. Takové zboží samozřejmě nesmí skončit na skládce a musí být opatřeno patřičným symbolem. Za svůj život sem nic takového neviděl.
    Právě problémem jsou ti ekoteroristi.
    Tohle nezavádějí žádní ekoteroristi ale všechny vyspělé státy. Všechny mají nějaké ekvivalenty RoHS. Olovo je prostě toxický těžký kov.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.2.2016 23:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    No právě problém je v tom, že u spotřebního zboží se předpokládá, že si prostě koupíš novou desku i procesor.

    BTW IMO ve velkém množství (nebo vhodné formě) je toxické cokoliv.
    Grunt avatar 27.2.2016 23:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Pro zajímavost: Pre RoHS počítač mi vydržel téměř 12-13 let.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.2.2016 22:37 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Kondík vyměním to je to nejlehčí.
    Vcore filtraci 40W mikropájkou? :-O
    Jendа avatar 27.2.2016 22:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Já to na nějaké desce se Sempronem dělal 48W.

    Na jiné desce se mi s tím nechtělo patlat, takže jsem je oštípal a nové napájel na pahýly. Fungovalo to.
    27.2.2016 23:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Jo chyba, ta moje má taky 48W, ale THT součástky připojené k velkým plochám skoro nedává.
    Grunt avatar 24.2.2016 21:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    A ty dáváš BGAčka mikropájkou doma na stole? Čoveče ty si king.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.2.2016 22:04 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Já odhadoval, jak by se k tomu postavil výrobce čipu. Piny na PoP montáž fakt vyvíjet nebude.

    BGA jsem odpájoval i svíčkou, horší je to s připájením :-D. Ale s nějakým držákem toho BGA a kvalitním teploměrem, co detekuje přehřátí by to mělo jít normálně horkovzduškou za 500-1000 z baumaxu ;-). (já mám problém, že jsem nedočkavej a pak se mě odlupuje měď z PCB)
    Grunt avatar 25.2.2016 13:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Piny na PoP montáž fakt vyvíjet nebude.
    To je dívám se další lahoda nacpat čip s pamětí rovnou nad procesor. Tak to má být soudruzi, tak je to správné.
    BGA jsem odpájoval i svíčkou
    Prosím, ber v potaz že ne všichni jsme takový hard-core drtiči jako ty a neodpajkováváme BGAčka z boardu po tmě se svíčkou v ruce. Dík.
    Ale s nějakým držákem toho BGA a kvalitním teploměrem, co detekuje přehřátí by to mělo jít normálně horkovzduškou za 500-1000 z baumaxu
    A když se ti to náhodou nepovede (což je tak 80% případů) tak ti aspoň zbude horkovzduška z Baumaxu jako bonus. Můžeš s ní třeba grilovat řízky venku na zahradě. :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.2.2016 18:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    To je dívám se další lahoda nacpat čip s pamětí rovnou nad procesor. Tak to má být soudruzi, tak je to správné.
    Tak alternativa je mít překomplikovanej plošnák a mnohem pomalejší přenosy. Navíc PoP by se dalo IMO považovat za předchůdce Stacked Silicon Interconnect a 3D čipů. Tam budeš mít "BGA" přímo mezi křemíkem :-D.
    Prosím, ber v potaz že ne všichni jsme takový hard-core drtiči jako ty a neodpajkováváme BGAčka z boardu po tmě se svíčkou v ruce.
    Hehe ale to byl pokus, co všechno PCB zvládne :-D.
    A když se ti to náhodou nepovede (což je tak 80% případů) tak ti aspoň zbude horkovzduška z Baumaxu jako bonus. Můžeš s ní třeba grilovat řízky venku na zahradě.
    Naopak, pokud budeš chtít plošné odpájení (volitelně destruktivní pro PCB), tak se ti hodí vždycky. Můžeš s ní i třeba těžit olovnatej cín ze starých zařízeních. BTW i mikropájkou můžeš triviálně zničit spoj při pájení TQFP.
    Grunt avatar 25.2.2016 18:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Můžeš s ní i třeba těžit olovnatej cín ze starých zařízeních.
    Se dívám že tady asi bude samej fanda RoHS. :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.2.2016 18:07 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Uplne stejne se ti odpaji ta patice ... proc? Protoze v tom cinu neni olovo.
    Grunt avatar 25.2.2016 18:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Patice bývají obvykle větší, není je tak lehké prohřát. Ale jinak je to fakt. Když by byla velikostí ekvivalentní tomu BGAčku na čip tak by se nejspíš neodpájel ten čip ale ten socket ve kterém je uchycený.

    Takže se zeptám jinak: Existuje nějaké spojení čipu s deskou bez nutnosti pájení? Nebo spíš nějakého obtížného mikropájení?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.2.2016 18:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Optika ;-). Anebo co nejmíň pinů.
    Grunt avatar 25.2.2016 18:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Hele a neexistuje něco na způsob tvarového styku podobně jako třeba pro karty a paměti?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.2.2016 19:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Jako sodimm CPU moduly? Jo existuje, ale zase to je PCB s připájeným BGA :-D.

    Nebo myslíš jako SIM/SD card? To má IMO moc málo pinů.
    Grunt avatar 25.2.2016 19:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    No spíš sem myslel něco ve smyslu toho pole přímo na čipu a na desce spojeného pouze stykem bez pájení.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 25.2.2016 19:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Tak si odpovím sám: Ceramic Leadless Chip Carrier. Akorát si ještě nikdo netroufl udělat naspod normální pole a přišroubovat to k PCB obyčejnýma metrickýma šroubkama :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.2.2016 21:39 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    To mělo pořád ale drátky připájený cínem, akorát se přesunuly na PCB (na náklady výrobce základovky).
    25.2.2016 21:35 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Tak LGA je z praktického hlediska jen BGA, který nikdo ještě nezapájel (třeba socket 479 pro P4 mobile má podle oka stejné rozměry a pozice jako pinů tak i kuliček). Stejně tak bys na ty plošky mohl nějakým strojem napájet piny (nebo obráceně z PGA ty piny odpájet - to se dokonce doporučovalo pro P3 tualatin mod - a pak bys získal něco jako BGA).

    Pro BGA jsou sockety taky, před lety jsem měl v patičce link na TI Sitara vývojovou desku. Ale za cenu toho vývojového BGA socketu by bylo možná levnější koupit rovnou celou novou PCB :-D.
    Grunt avatar 25.2.2016 18:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Zas na druhou stranu furt je lepší zkoušet přepájet socket než čip samotný. Nevystavíš ho při přepájení tepelnému zatížení.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.2.2016 18:40 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Hele pájet socket (asi THT?) jsem nezkoušel, ale nedivil bych se, kdyby měl plast podobně teplodolný jako pinheader (tedy nula :-D). Hlavně se bojím toho, že tepelná vodivost PCB je pod procesorem tak brutální, že by to mikropájka ohřála tak na 100 stupňů (kdy se už třeba taví ten plast socketu :-D), ale dál ani ťuk. Aspoň při pájení filtrovacích kondíků to taktak dávala 100W trafopájka (2 piny na Vcc/GND Cu plochu, procík má tak 200 pinů na Vcc/GND Cu plochu).
    Grunt avatar 24.2.2016 20:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    do mobilu
    Jinak konektory v mobilech, to je kapitola sama pro sebe
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.2.2016 20:38 merlin111
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    To by mi taky zajímalo o kolik je patice levnější... spíš si myslím že to bude kvůli spolehlivějšímu zapájení patice z mnoha vývody (bez ohledu na snadnost opravy, protože po čase a namáhání mají problémy i NOT BGA) a ušetření místa pro další součástky. Nicméně nezajímá mi to natolik, abych o tom hledal nějaký vědecké materiály..
    24.2.2016 20:27 merlin111
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Protože když se to kroutí, všelijak tepelně namáhá, tak to dříve odejde, tak si koupíte jiný, modernější, ekologičtější. Bude se tak vyrábět, prodávat, zaměstnanci dostanou plat, stát daně, obchodníci akcie.. jenom bezvýznamný počet trotlů bude nadávat, že to neumí opravit, upravit a ekologicky vyhodit.
    Grunt avatar 24.2.2016 20:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Jakože skláři nebudou mít co žrát?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.2.2016 22:23 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Předpokládám, že Turris Omnia o něčem takovém neuvažuje.
    24.2.2016 09:46 jdsulin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Diky chlapci, aspon ted vim, ze ten TP-Link nemam upgradovat na vyssi verzi firmwaru, jestli si chci pockat na Stable verzi dd-wrt.

    Ale jinak z moji strany taky bojkot teto znacky. I kdyz jejich n-kovy usb wifi prijimac fungoval bezchybne.
    24.2.2016 14:05 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    a kde je problem? mozna tomu jen nerozumim, ale mam za to, ze to blokuje pouze moznost zvysovat vykon a frekvenci VF casti, to, ze by tam nesel nahrat openwrt, nebo jiny alternativni soft, toho se to netyka, ne? A pokud to je tak, jak pisu, pak tomu spise tleskam. Ti debilove, kteri porusuji normy a zahlcuji pasma bordelem jenom proto, ze si neumi naladit antenu, nebo jsou proste z podstaty bezohledni, by se tim eliminovali. Bohuzel o to pasmo se deli hodne lidi, mimo jine i modelari, kterym pak kvuli takovym pitomcum vznikaji desetitisicove skody.

    ale jako vzdy, nemyslim si, ze pro vazne zajemce by nebylo k sehnani dostatek pouzitelnych desek z ciny. Cinan kasle na vsechno, takze tohle narizeni nebude vyjimkou.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    24.2.2016 14:10 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    jo, tak ted jsem si precetl ten clanek. tak to at jdou do (_!_) ! fasisti jedni. jsem zvedav, kdy mi zakazou pestovat zeleninu a budu si muset kupovat jen tu otravenou a schvalenou.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    24.2.2016 15:08 Zdenda_S
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Moc bych to nezminoval nebo mocipanyv EU napadne. Nevim kdo mel problem s domacima zabijačkama ?
    24.2.2016 18:25 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Nevim kdo mel problem s domacima zabijačkama ?
    Nikdo? FYI.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    26.2.2016 15:21 Zdenda_S
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    českej politik chtel zajít za hranici nařízení EU
    Rezza avatar 24.2.2016 16:17 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Nekdo tu psal, ze do budoucna to udelaji tim zpusobem, kde bude locknuta jenom ta vf cast. Ted jdou cestou nejmensiho odporu jak byt compliant.
    pavlix avatar 24.2.2016 17:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Sliby jsou jedna věc, současná realita věc druhá.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.2.2016 17:31 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Nechci být zbytečným pesimistou, ale dělat zásadnější zásahy do SW a HW jen kvůli tomu, aby šel do routeru naflashovat jiný firmware v souladu s FCC regulacemi se výrobcům příliš nevyplatí. Domácí kutilové tvoří mizivý podíl jejich zákazníků, Frantovi Pilsnerovi je fuk, jak svobodný je firmware v routeru dokud mu přes to proteče Facebook a torrenty a pokuty od FCC zabolí daleko víc než navztekané prskání v komentářích na Slashdotu. Nezbývá než pogratulovat FCC k indukci tohoto parádního precedentu. Hned je zase o kus jasnější, proč měla Omnia takový úspěch...
    k3dAR avatar 24.2.2016 18:35 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    jenze ti "kutilove" casto tem "Frantum" kupuji/radi router, takze kdyz "kutil" prejde kvuli nemoznosti OpenWRT k jine znacce veme sebou i nabalenou spoustu Frantu :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    pavlix avatar 25.2.2016 09:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Jenže tuhle informaci management často nemá k dispozici nebo ji ignoruje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xvasek avatar 24.2.2016 21:03 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Nekdo tu psal, ze do budoucna to udelaji tim zpusobem, kde bude locknuta jenom ta vf cast. Ted jdou cestou nejmensiho odporu jak byt compliant.
    A funguje toto vlastně vůbec? Mám za to, že když se k WiFi připojí vhodná anténa, tak celkový výkon je stejně nad povoleným limitem. Takže sice můžou zamykat co chtějí, ale po připojení třeba i legendární plechovky párků (pokud by chtěli zakázat "nelegální" antény) bude mimo toleranci i "FCC approved" TP-Link se zamčeným FW, ne?
    24.2.2016 21:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Samozřejmě, k wifině si můžeš připojit (a zatím i vyrobit vyrobit!) zesilovač jakej chceš. Stejně tak můžeš zablokovat zámek mikrovlnky a namířit jí z okna (a magnetron klíčovat stykačem), povolený výkon překročíš tak o tři řády.
    25.2.2016 08:49 merlin111
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Pokud vím tak max vyzářený výkon, je takový, který vyzáří ideální anténa se směrovým diagramem koule do prostoru -- ekvivalentní isotropní vyzářený výkon EIRP. Čili jde o výkon na vstupu této ideální antény, ale ten samý výkon můžete přivést na vstup směrové antény.
    25.2.2016 18:29 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Vis to spatne, ten vykon (na 2G) je prave definovanej tak, ze ty nesmis na danym prostorovym uhlu vyzarovat vic, nez by vyzarila ta koule (do stejny vysece). Tzn, pokud mas na konektoru maximalne povolenych 20dB a mas na tom 20tku antenu, tak prave o tech 20dB prekracujes GL. Takze bys mel vykon stahnout na 0 a pak by ses do GL vesel. S 30tkou uz bys musel jit na -10dB.

    Samo normalne mas utlum na konektorech/kabelu/... takze se pocita i s tim, ale ze je to hovadina, o tom neni sporu, protoze to defakto zcela znemoznuje (legalne) pouzivat smerovy anteny. Respektive, totalne eliminujes jejich vysilaci zisk. Profitovat muzes leda ze zisku prijimaciho.

    25.2.2016 22:31 merlin111
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    dík za info
    pavlix avatar 25.2.2016 23:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    No jo ale přijímací zisk je zajímavý jenom když postavíš proti sobě dvě víceméně stejné směrové antény, aby člověk tu výhodu uplatnil na oba směry.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.2.2016 18:20 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    To zalezi, jak je ten vykon definovanej. V pripade 2G v CR je to trochu nestastne na idealnim kulovym zarici, v pripade 5G je to uz tusim na konektor. Prakticky vsechny 2G wifiny ti daj max tech +- 100mW, jenze prave na konektoru. Takze ty ten GLkem deklarovanej vykon prekracujes prakticky vzdy, at uz k tomu pripojis antenu jakou chces, pokud nema presne nulovej zisk. To je picovina samo o sobe, protoze kdyz tech 100mW naladujes do 30tky anteny, tak sice o eony pregracujes GL, ale vpodstate jen v uzkym paprsku => mas pomerne slusnou sanci, ze tim nikoho rusit nebudes. Narozdil od vsemoznych pandreku, ktery zarusej vsechno kolem.

    Jinak ten lock neni o vykonu ale o frekvenci. Na vykon si muzes poridit (taky prakticky nelegalne) zesilovac. S posunem frekvence uz je to trochu slozitejsi (coz neznamena, ze to nejde). Ale jim jde primarne o to, aby si to nemoh nastavit BFU z konfigurace krabky.
    24.2.2016 15:47 Frantisek Havel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW

    http://www.aliexpress.com/item/802-11AC-MT7620A-Chipset-1200Mbps-WiFi-Router-OpenWRT-Firmware-ac-WiFi-Router-Dual-Band-2-4G/32463759394.html?spm=2114.30010308.3.53.jVlAUd&ws_ab_test=searchweb201556_1,searchweb201644_1_505_506_503_504_9985_301_502_10001_10002_10017_10010_10005_10006_10011_10003_10004_10009_10008,searchweb201560_5,searchweb1451318400_-1,searchweb1451318411_6449&btsid=7f6a4419-e354-4ee4-ad2b-85a378002779

    pavlix avatar 24.2.2016 17:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Co to je zač a pod jakým označením to najdu mezi podporovaným hardware?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    paul2no avatar 25.2.2016 00:15 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Tady na jednom screenshotu je Model: MT7620.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    25.2.2016 09:47 ++--++--++--JIk/562!!""ö3§§
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Protoze Cinanum zpomaluje rust ekonomiky ze zavratneho na normalni tempo (coz je samo o sobe velmi dobry duvod k panice), prispecha hned FCC s resenim, jak prihrat par 'drobaku' vyrobcum levneho cinskeho haraburdi. Zatimco Alibaba, DX a dalsi si jiz mnou ruce a tesi se na tucne zisky z prodeje 'open' routeru, cinske spiclovaci agentury maji dalsi velkou prilezitost.
    25.2.2016 15:51 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Tak tak, koupit si čínský domeček velkého bratra a myslet si, že to opravím instalací openwrt je trochu naivní. Stejně jako si kupovat čínské mobily s lehce upraveným čínským androidem, apod. Mám docela bobky i z těch čínských ARMových desek, ale k tomu jsou semtam i nějaké schémata a zdrojáky, tyhle čínské kouzelné krabičky... No nevím. Na druhou stranu, možná je lepší, když tě sleduje čínský komunista, než americký fašista.

    Ve finále si asi zase začneme bastlit routery sami :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 25.2.2016 16:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Tak tak, koupit si čínský domeček velkého bratra a myslet si, že to opravím instalací openwrt je trochu naivní.
    A u TP-Linku je to lepší?
    25.2.2016 17:05 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    A koukals jaký FW tam je? Z 25.12.12 ten už na stránkách tp-linku dávno není.....
    25.2.2016 18:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Jo teď tam je ten z 2015, kterej zamyká non-TPlink updaty :-D.
    Jendа avatar 25.2.2016 19:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Takže logika je:

    - TP-Link dal do routeru backdoor, ale když to někdo zveřejnil, tak ho zase smazal, a žádný jiný backdoor tam být nemůže, protože proto.

    - O žádném čínském backdooru, ještě k tomu hardwarovému (aby ho neopravilo přepsání OpenWRT) nevíme, ale může tam být (samozřejmě), takže je to nebezpečné.
    26.2.2016 02:15 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    TP-link je taky čínský brak, ale mají aspoň hezký krabičky :-D dle logiky, když už je blbá, ať je aspoň hezká...
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 26.2.2016 11:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Mně přijde v pořádku. Co bych na něm měl shledávat rozbitého?
    26.2.2016 12:55 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Špatně jsem se vyjádřil, slovo brak je nešťastně zvolené. Nemyslel jsem brak po HW stránce. Sám nedám na tplink dopustit, měl jsem jich několik a dokonce wifi fungovala mnohdy lépe, než u mikrotiku a nikdy mi žádný neodešel. Ale nedělám si iluze o tom, že by jejich firmware byl kdo ví jak bezpečný a nebyly v něm backdoory.

    I když, taková firma asi nebude mít zájem zničit si postavení na trhu kvůli nějaké šmírácké aféry. Kdežto nějaký noname výrobce, prodáváný kdesi po aukčních portálech už je méně důvěryhodný partner a dá se čekat, že vybaví svoje krabičky nějakými fičurami, které si uživatel neobjednal, aby si přivydělal k tomu mrzkému zisku třeba pronájmem evropských a amerických IP adres :-)

    Na druhou stranu, je otázka, jestli nemíří spíše na BFU, který to maximálně rozbalí a zapne do zásuvky, takže ty fičury budou ve firmware a snadno se odstraní flashem na open wrt. Předpokládat, že bude číňan do krabky za pár dolarů fušovat cosi na úrovni HW, aby mohl spamovat, to je asi dost paranoidní.

    A pentagon, ani žádná jiná vláda IT na aliexpressu zřejmě nenakupuje. Takže beru zpět, ano, TPlink mám vlastně rád. Ale už pár leto ho prostě nepoužívám, protože jsem přešel na mikrotika. O kterém vlastně taky nic nevím. Až budu vybírat další router, nevím, jestli to bude zase mikrotik. Když jsem šel do tika, nepoužíval jsem ještě linux. Volil jsem hlavně kvůli široké škále možností, které nabízel. Dnes, když mám skoro všude linux, je mi dost sympatický právě firmware ála xxx-WRT. Který ale na mikrotik HW běží také. A třeba na rozdíl od TPlinku se mi mikrotik ještě nikdy neseknul. Uvidíme, třeba to bude pofidérní čínská krabka, nebo turris, někdy mám úchylné nápady.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 26.2.2016 15:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    I když, taková firma asi nebude mít zájem zničit si postavení na trhu kvůli nějaké šmírácké aféry.
    Nesmysl.
    27.2.2016 02:42 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    To nepovazuju za ucelovou vec, aby mohli smirovat uzivatele, nebo zneuzivat jejich pripojeni. I linux je plny der. Presto si nemyslim, ze vsechny jsou vytvorene na zakazku...
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 27.2.2016 05:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Do toho výběru jsem schválně dal jen ty případy, kdy je naprosto jasné, že jde o úmyslně vložený backdoor. O chybách a nedomyšlenostech píšu jinde.
    25.2.2016 18:30 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TP-Link zakázal alternativní FW
    Chmm, taky bych rek, ze pro nasince je porad lepsi, kdyz ho smirujou cinani, nez amici.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.