abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Zajímavý software

    Cambalache, tj. RAD (rapid application development) nástroj pro GTK 4 a GTK 3, dospěl po pěti letech vývoje do verze 1.0. Instalovat jej lze i z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | Nová verze

    KiCad (Wikipedie), sada svobodných softwarových nástrojů pro počítačový návrh elektronických zařízení (EDA), byl vydán v nové major verzi 10.0.0 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Letošní Turingovou cenu (2025 ACM A.M. Turing Award, Nobelova cena informatiky) získali Charles H. Bennett a Gilles Brassard za základní přínosy do oboru kvantové informatiky, které převrátily pojetí bezpečné neprolomitelné komunikace a výpočetní techniky. Jejich protokol BB84 z roku 1984 umožnil fyzikálně zaručený bezpečný přenos šifrovacích klíčů, zatímco jejich práce o kvantové teleportaci položila teoretické základy pro budoucí kvantový internet. Jejich práce spojila fyziku s informatikou a ovlivnila celou generaci vědců.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:44 | Zajímavý článek

    Firefox 149 dostupný od 24. března přinese bezplatnou vestavěnou VPN s 50 GB přenesených dat měsíčně (s CZ a SK se zatím nepočítá) a zobrazení dvou webových stránek vedle sebe v jednom panelu (split view). Firefox Labs 149 umožní přidat poznámky k panelům (tab notes, videoukázka).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 00:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.9 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 146. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Zajímavý software

    Dle plánu byla vydána Opera GX pro Linux. Ke stažení je .deb i .rpm. V plánu je flatpak. Opera GX je webový prohlížeč zaměřený na hráče počítačových her.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    19.3. 19:22 | Nová verze

    GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.27.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.3. 04:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace (technické detaily) o bezpečnostním problému Snapu. Jedná se o CVE-2026-3888. Neprivilegovaný lokální uživatel může s využitím snap-confine a systemd-tmpfiles získat práva roota.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    19.3. 03:33 | Zajímavý software

    Nightingale je open-source karaoke aplikace, která z jakékoliv písničky lokálního alba (včetně videí) dokáže oddělit vokály, získat text a vše přehrát se synchronizací na úrovni jednotlivých slov a hodnocením intonace. Pro separaci vokálů využívá UVR Karaoke model s Demucs od Mety, texty písní stahuje z lrclib.net (LRCLIB), případně extrahuje pomocí whisperX, který rovněž využívá k načasování slov. V případě audiosouborů aplikace na

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    18.3. 18:22 | Nová verze

    Po půl roce vývoje od vydání verze 49 bylo vydáno GNOME 50 s kódovým názvem Tokyo (Mastodon). Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 35
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1121 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem

    Turbolinux je další distribucí, která uzavřela dohodu s Microsoftem. Jako obvykle se jedná o technickou spolupráci (interoperabilitu) a patentovou dohodu. Dále bude pokračovat spolupráce v oblasti OpenXML a používání Windows Media, nově bude integrován Live Search.

    23.10.2007 18:30 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.10.2007 18:40 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    No fuj, ale u nás se TL stejně asi moc nevyskytuje.
    23.10.2007 18:44 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Souhlas, snad TL nějak vyhnije.
    Only Sith deals in absolutes.
    unknown_ avatar 23.10.2007 18:47 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    ok, jen si škrtám další distribuci, kterou bych někdy chtěl používat.
    David Heidelberg avatar 23.10.2007 18:50 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    +1!

    0K!AS
    Pavel Půlpán avatar 23.10.2007 19:14 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Sice jsem to stopro nemel v planu i tak... ale +1. :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    23.10.2007 19:45 Allstar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    +1
    23.10.2007 20:44 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    +1 - a jeste co to distro nabízejí ---> to bych nepoužíval ani kdyby CD mělo podpis Evičky Farné:-D
    saly avatar 23.10.2007 18:50 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ať MS táhne ze světa OSS, když něco otevřou(něco užitečnýho pod inteligentní licencí), tak tomu se nebránim, ale jinak jsou tyhle smlouvy úpisy čertu ... :(
    David Heidelberg avatar 23.10.2007 18:51 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Děkuju bohu za Debian, Gentoo a všechny další distribuce co nikdy nepodepíšou dohodu s MS(noflame)!

    0K!AS
    Michal Fecko avatar 23.10.2007 19:10 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Děkuju bohu za Debian, Gentoo a všechny další distribuce co nikdy nepodepíšou dohodu s MS(noflame)!

    0K!AS
    Nikdy nehovor...sak to poznas...
    Pavel Půlpán avatar 23.10.2007 19:18 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    V boha neverim... v Debain a Gentoo a dalsi komunitni distra jo! :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    24.10.2007 10:01 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ja by som pridal este Ubuntu; dufam, ze k nejakej dohode nesklznul, to by som hned preskocil na Debian
    Sešívaný avatar 23.10.2007 18:58 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Takže to už máme Suse, Linspire, Xandros a Turbolinux... no nic aspoň budou mít uživatelé jednodušší výběr :-)
    David Heidelberg avatar 23.10.2007 19:01 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Looseři podepisujou smlouvy, useři si odškrtávaj distribuce :-D nejsem si jistej, jestli jim ty smlouvy něco přinesou :-D

    0K!AS
    Michal Fecko avatar 23.10.2007 19:12 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Looseři podepisujou smlouvy, useři si odškrtávaj distribuce :-D nejsem si jistej, jestli jim ty smlouvy něco přinesou :-D

    0K!AS
    Urcite im nieco prinesu - pevne verim, aj ked asi nic pozitivne to nebude.
    Pavel Půlpán avatar 23.10.2007 19:21 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Este ze existujou blacklisty! :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    23.10.2007 19:40 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Všechny z těhle dister víceméně preferují KDE. Náhoda? :-D
    23.10.2007 19:46 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    KDE se dá snadno přizpůsobit tak, aby vypadalo jako wokna. U blackboxu je to asi o něco těžší :-)
    Only Sith deals in absolutes.
    Honza Balák avatar 24.10.2007 00:29 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ale Win jdou přizpůsobit tak, aby vypadaly jako Blackbox :-D
    <null>
    23.10.2007 19:46 Allstar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Nevite jak je to z Red Hatem , ten myslim taky, ale nejsem si jisty
    23.10.2007 19:48 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Redhat do této chvíle žádnou dohodu s MS neoznámil.
    Only Sith deals in absolutes.
    Pavel Půlpán avatar 23.10.2007 19:50 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Pevne verim, ze ani nikdy neoznami! :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.10.2007 19:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Začíná se to nějak hnusně množit...

    ...Mrkvošrot je jak rakovina...
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.10.2007 19:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    ...stačí se podívat na jejich stránku a je to jasný jak facka, ani nemusim umět anglicky, abych věděl, o co v téhle "spolupráci" jde ;-)
    David Heidelberg avatar 23.10.2007 19:16 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    kernel 2.6.12 / glibc 2.3.5 / X.Org 6.8.2 / gcc 3.4.3 / rpm 4.4.2
    Tak trošku prehistorický :-D
    Pavel Půlpán avatar 23.10.2007 19:20 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    No... Etch je oproti tomu mlade. :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.10.2007 19:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    ;-) to jsem si ani nevšim ;-) ...hlavně mně praštilo přes oči, že tolik nápisů WinDoze nemá na straně snad ani Mrkvošrot...
    23.10.2007 20:01 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Chceš potopit své distro? Zeptej se mě jak.. ;-)
    Pavel Půlpán avatar 23.10.2007 20:06 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    No nevim... o kolik procent uzivatelu prisla Zuzana kdyz Novell podepsal s Mikrochorobosoftem? :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    23.10.2007 20:12 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Zhruba tak -10%? :D Takže na tom vlastně vydělala ;-)
    Pavel Půlpán avatar 23.10.2007 20:13 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Jestli se tech deset procent odecetlo z rad uzivatelu Wirdouz tak super... :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    23.10.2007 20:17 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Nevím kolik to bude v procentech, ale ve strojích to bude cca -200 pokud projde ten kšeft Autocontu který nabídnul našemu úřadu výhodnou migraci na platformu MS.
    23.10.2007 20:28 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    je cas prejst na OpenBSD,... alebo na Solaris.. myslim ze Sun je firma ktora ma rada open source a zase sun nema nejako v laske MS.

    este ze tu je Slack, debian a mandriva...
    23.10.2007 20:46 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Holt úřady budou asi poslední bašta MS, protože nerozhoduje cena ani kvalita, ale kapříci v kapsách rozhodujících úředníků.
    23.10.2007 21:07 p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Jak vypadá výhodná migrace na platformu MS? Já jenom co by mě mohlo čekat. Týká se to serverů nebo desktopů? Jaká byla struktura do teď a jaká bude? Dík za info
    23.10.2007 21:14 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Turbo, cože to, aha linux, ano, píšu si. Další zrádce. S každým dalším zrádcem vidím, že hrozba pro svobodný software, kterou představuje Microsoft ve spolupráci s Novellem a dalšími takovými, je čím dál reálnější.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 23.10.2007 21:34 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Microsoft ve spolupráci s Novellem
    A proč ve spolupráci s Novellem. Proč ne třeba ve spolupráci s Xandrose, nebo ostatníma?
    Nav9c svobodn7 software zůstane svobodným softwarem. Pokud chce přispět i Microsoft, může.
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.10.2007 21:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Pokud chce přispět i Microsoft, může.
    ...a možná že už teď ti tvoje Zuzanka donáší Billovi ;-)
    23.10.2007 21:50 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Mlieko alebo pizzu?
    Ilfirin avatar 23.10.2007 21:51 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.10.2007 22:00 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    ...to ví jenom on ;-)
    24.10.2007 08:41 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Novell je pouhý příklad. Je bezpochyby největší ze všech co zradili. Pokud se Microsoftu daří ke svobodnému softwaru přibalovat patentové "ochrany", je to špatné i pro ten software. Microsoft nechce přispět, ale zničit ho, nebo aspoň paralyzovat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 24.10.2007 08:50 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Zradili? Proč zradili? Jediná "zrada" Novellu, co můžu uznat je, že hlasoval pro OpenXML v jedné zemi. Nic víc nemáte, jen přesvědčení.
    24.10.2007 08:58 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ano. Pro prachy. To byla jenom jedna z jejich zrad. Další, tou hlavní, je patentová dohoda s Microsoftem. Je kudlou do zad ostatním distributorům. Přistoupili na MS FUD a třískaj z něj prachy.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 24.10.2007 09:02 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Žádná patentová dohoda neexistuje. Existuje pouze dohoda o nezatahování svých zákazníků do případného patentového sporu a to vy dobře víte, tak proč to stále omíláte? Naopak mi přijde jako FUD vaše házení špíny na Novell kde to jen jde (i pod zprávičkou od TurboLinuxu).
    24.10.2007 10:35 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Žádná patentová dohoda neexistuje. Existuje pouze dohoda o nezatahování svých zákazníků do případného patentového sporu
    A právě o tom se v současnosti mluví jako o patentové dohodě.
    a to vy dobře víte, tak proč to stále omíláte?
    Právě protože vím.
    Naopak mi přijde jako FUD vaše házení špíny na Novell kde to jen jde (i pod zprávičkou od TurboLinuxu).
    Za FUD to nepovažuju, nýbrž za legitimní kampaň proti ziskuchtivím zrádcům hrajícím na ruku úlavního nepřítele FS, to je Microsoftu. Zmínka o Novellu pod zprávičkou o Turbolinuxu je namístě, protože to byl Novell, který spustil tuto řetězovou reakci.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.10.2007 11:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    ruku úlavního nepřítele
    Ještě, že to není třídní nepřítel ;-)
    ---
    Jediné co Novell dělá je to, že chrání své zákazníky.
    24.10.2007 11:26 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ještě, že to není třídní nepřítel
    :-)
    Jediné co Novell dělá je to, že chrání své zákazníky.
    Ne, není to jediné co dělá. Totéž dělá třeba RedHat. Potřebuje k tomu takovou dohodu? Ne. To co dělá Novell jde daleko za hranice ochrany zákazníků.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.10.2007 12:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Lol. To že uzavře se svou konkurencí smlouvu, která ji zabraňuje žalovat zákazníky Novellu, kvůli případnému porušení patentů se mi jeví jako jednoznačná ochrana zákazníků.
    Ilfirin avatar 24.10.2007 12:11 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Přesně tak. Navíc nezapomínat, že takto nejsou chráněny jen zákazníci Novellu, ale stejně tak, kdyby se ukázalo, že MS porušuje patenty Novellu, jsou chráněni i zákazníci MS.

    Zkrátka a prostě, když dojde k souboji o patenty a následně o peníze za jejich využívání, tak se nás to (uživatele) nebude týkat. A to je jednoznačně dobře.
    =^..^= AmigaPower® avatar 24.10.2007 17:30 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    ...takže když MicroTamtoFuj zažaluje Novell, kterej prohraje a následně zbankrotuje, tak ty nezaplatíš nic. hmmm, tak to máš dobrý! A už sis pro ten případ vyhlíd nový distro? ;-)
    24.10.2007 22:09 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ale jenom vás, uživatele distribucí Novellu. Nám ostatním Microsoft vyhrožuje žalobami (na území USA, zatím). Považuji to za vydírání.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.10.2007 22:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Jak už jsem psal, RedHat k ochraně svých zákazníků žádnou nečestnou smlouvu podepisovat nemusí. Ochrana zákazníků není cílem Novellu, nýbrž vedlejším efektem.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 24.10.2007 11:10 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    A právě o tom se v současnosti mluví jako o patentové dohodě.
    Ono se tom tak mluví? Nejsou přece jen důležitější fakta a ne to, jak se o tom mluví?
    byl Novell, který spustil tuto řetězovou reakci.
    Byl prví kdo s tím začal, ale pochybuji že ten, kdo to spustil. Jednání byli i s jinými firmami. Když ostatní viděli, že to má úspěch, přidali se taky. Víc bych tedy kritizoval ty ostatní, než ten Novell.

    Ale v tom se my nikdy neshodnem. Já z té smlouvy vidím, že Novell rozšířil Linux do podnikových sítí a tím napomohl zájmu výrobců hardware vydávat specifikace. Dále vidím portaci OXML do OpenOffice která napomůže hodně lidem na OO.o přejít. Pokud se prosadí SilverLight (a je lež, že ho Novell prosazuje, pouze jej portuje) pak jsem rád, že Novell zařídí Moonlightem aby jej mohli v prohlížeči používat i uživatelé Linuxu.
    24.10.2007 11:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ono se tom tak mluví? Nejsou přece jen důležitější fakta a ne to, jak se o tom mluví?
    Jsou. V tomto případě to ale není v rozporu. Oni uzavřeli dohodu, která se týká patentů, a tudíž o ní lze mluvit jako o dohodě patentové.
    Byl prví kdo s tím začal, ale pochybuji že ten, kdo to spustil. Jednání byli i s jinými firmami. Když ostatní viděli, že to má úspěch, přidali se taky. Víc bych tedy kritizoval ty ostatní, než ten Novell.
    Oni s tím začali, a tím to spustili. Snažím se kritizovat všechny, ale Novell vidím jako největšího viníka.
    Ale v tom se my nikdy neshodnem. Já z té smlouvy vidím, že Novell rozšířil Linux do podnikových sítí a tím napomohl zájmu výrobců hardware vydávat specifikace. Dále vidím portaci OXML do OpenOffice která napomůže hodně lidem na OO.o přejít. Pokud se prosadí SilverLight (a je lež, že ho Novell prosazuje, pouze jej portuje) pak jsem rád, že Novell zařídí Moonlightem aby jej mohli v prohlížeči používat i uživatelé Linuxu.
    To se ale nevylučuje s tím co říkám já. Novell sice všechno tohle udělal, ale zároveň tím pomáhá rozšiřovat MS Office Open XML, nemluvě o tom že přímo hlasoval pro jeho přijetí jako ISO ve zrychleném řízení, a Silverlight, což považuju za zlé.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 24.10.2007 11:52 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Oni uzavřeli dohodu, která se týká patentů, a tudíž o ní lze mluvit jako o dohodě patentové.
    Ne a ne a ne. Ta dohoda není o tom že Novell uznává M$ patenty.
    Novell vidím jako největšího viníka
    Je vinen tím, že pomáhá rozšiřovat Linux a (i tím) zlepšuje podporu hardware. Jsem rád, že je vinen.
    hlasoval pro jeho přijetí jako ISO ve zrychleném řízení
    Uznávám tento argument, ale je to váš jedinný rozumný.
    a Silverlight
    Opakuji: Novell SilverLight nepodporuje (najděte mi, kde Novell dělá reklamní kampaň na SilverLight).
    24.10.2007 12:11 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ne a ne a ne. Ta dohoda není o tom že Novell uznává M$ patenty.
    To ani nemusí. Dost škody dělá i tak. O patentech ta dohoda je. To nepopřete.
    Je vinen tím, že pomáhá rozšiřovat Linux a (i tím) zlepšuje podporu hardware. Jsem rád, že je vinen.
    Hlavně je vinen tím, že umožňuje Microsoftu strašit zákazníky FUDem a nutit je si myslet, že si musí GNU/Linux koupit u někoho s kým má smlouvu, protože tím platí Microsoftu za jeho "intelektuální vlastnictví".
    Uznávám tento argument, ale je to váš jedinný rozumný.
    Je jich víc. Všechny mám rozumné. Zatím jste žádný nevyvrátil.
    Opakuji: Novell SilverLight nepodporuje (najděte mi, kde Novell dělá reklamní kampaň na SilverLight).
    Třeba zde, zde,zde, zde (další patentové svinstvo), zde. Opakujte si to kolikrát chcete, ale že Novell pomáhá Silverlight je jasné z toho že vyvíjí Moonlight.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.10.2007 12:18 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    A čo mimozemšťania? Nebojíš sa, že ťa unesú?
    24.10.2007 12:19 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ne.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.