Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Christian Giordano na webu design týmu představil nové scrollbary (posuvníky obsahu okna) pro Unity. Jsou navrženy tak, že za normálních okolností nejsou vidět a zobrazí se jen tehdy, když uživatel myší najede do míst, kde by normálně byly (většinou pravý okraj okna). Pro představu je k dispozici video. Uživatelské testování dopadlo lépe, než bylo očekáváno – uživatelé tuto funkcionalitu používali zcela intuitivně.
Tiskni Sdílej:
Meanwhile, it’s near impossible to fix what is broken. Most notably, this is the misuse of huge amounts of vertical space by comedy-sized widgets and silly amounts of whitespace, which is a *huge* inconvenience on low-resolution devices, making GNOME software near unusable. Even worse, by making scrollbars smaller, it makes the comedy-sized widgets and whitespace look even bigger, so the design looks imbalanced and ridiculous.Jinými slovy - až přestanete vyrábět prostředí pro slepce s 20 dioptriemi, tak se vám všude nebudou zobrazovat scrollbary a nebudete to muset řešit.
Proto se v poslednich letech vyrobci bussines booku zase vracej k trackpointu co? Urcite protoze je to nejhorsi ovladani kurzoru ... A ted tu o Karkulce
Nene, první to měl Smalltalk od Xeroxu koncem sedmdesátých let
http://video.google.com/videoplay?docid=-4365247885921962429#docid=-7466310348707586940
http://www.abclinuxu.cz/clanky/programovani/vyvojove-prostredi-davnoveku-smalltalk-80
mam netbook a na nem Unity vyuziva prostor obrazovky daleko lepe nez klasicke GNOME y nez Win7To bude tím. Zkoušel jsi pracovat s unity či s gnome-shellem na monitoru s 1280x1024 a více? Na 1280x1024 mi to přijde jako nepoužitelné, na vyšším rozlišení to musí už fakt hodně bolet. Tyhle udělátka jsou tak možná opravdu dobré na monitor s 1024x600, ale víc fakt ne ... a ještě ti k tomu daj nenastavitelný obrovský fonty s obrovským paddingem a obrovskými ikonami.