abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 48
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 880 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Unity bude mít skrývající se scrollbary

    Christian Giordano na webu design týmu představil nové scrollbary (posuvníky obsahu okna) pro Unity. Jsou navrženy tak, že za normálních okolností nejsou vidět a zobrazí se jen tehdy, když uživatel myší najede do míst, kde by normálně byly (většinou pravý okraj okna). Pro představu je k dispozici video. Uživatelské testování dopadlo lépe, než bylo očekáváno – uživatelé tuto funkcionalitu používali zcela intuitivně.

    6.3.2011 11:12 | Tomáš Heger (geckon) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.3.2011 11:33 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Už to za mě sesumíroval někdo v diskusi pod blogem:
    Meanwhile, it’s near impossible to fix what is broken. Most notably, this is the misuse of huge amounts of vertical space by comedy-sized widgets and silly amounts of whitespace, which is a *huge* inconvenience on low-resolution devices, making GNOME software near unusable. Even worse, by making scrollbars smaller, it makes the comedy-sized widgets and whitespace look even bigger, so the design looks imbalanced and ridiculous.
    Jinými slovy - až přestanete vyrábět prostředí pro slepce s 20 dioptriemi, tak se vám všude nebudou zobrazovat scrollbary a nebudete to muset řešit.
    vain avatar 6.3.2011 12:05 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Souhlas, i s tím závěrem, když takhle zmenší scrollbary, tak vše ostatní bude vypadat dvojnásob velké. Na druhou stranu se mi ty scrollbary takhle líbí (prostě se mi "motají" pod nohy, jen když je potřebuji). Chtělo by, aby zmenšili rozumně i ostatní prvky a mohlo by to vypadat i hezky.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    6.3.2011 12:08 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Ale jo, směřoval jsem k tomu, že to přece vůbec neřeší příčinu. Nějak si ale neumím představit použitelnost třeba s dokumentem o několika stech stránkách. Trefit se na ten proužek po straně bude asi dost katastrofa.
    6.3.2011 12:12 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Bude to stejná nebo menší katastrofa. Když máš normální scrollbar, tak se špatně trefuje. Když ale budeš mít skrývací scrollbary, tak to bude úplně stejné nebo si bude zachovávat nějakou nejmenší velikost, takže bude méně obtižné se trefit.
    vain avatar 6.3.2011 12:26 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    No jo, to už potom záleží individuálně na uživateli. Já když vím, že budu více scrollovat (třeba zrovna u dlouhého dokumentu) tak už sahám na klávesnici, tedy buď na šipky (případně mezerník) nebo Page Up/Down.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Josef Kufner avatar 6.3.2011 12:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Trackpoint s emulací kolečka a prostředního tlačítka je nejlepší. Je to všesměrové a velmi rychlé. Navíc se člověk vůbec nenadře při scrollování – zmáčknu prostřední, nakloním trackpoint a už to jede. Ani není třeba sahat mimo klávesnici :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.3.2011 12:39 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Uáááááááá. Pokud bych s tím gumovým klitorisem měl pracovat déle než minutu, tak tu klávesnici rozstřískám. Suverénně nejhorší ovládání kurzoru, které kdy kdo vymyslel.
    6.3.2011 13:44 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Tak to jste asi jediný člověk na světě. Já častokrát i zapomenu, že mám k dispozici myš.
    6.3.2011 18:52 lyon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Tak to já si u notebooku s trackpointem zase rád vzpomenu, jak efektivní je ovládát GUI pomocí klávesnice. :-D
    6.3.2011 20:35 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Efektivní je právě ta kombinace. Mám k dispozici jak ovládání cursoru, tak i caretu ve vimu, nebo ukazateli v některých webových aplikacích. A to všechno v dosahu pravé ruky.
    6.3.2011 16:45 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary

    Proto se v poslednich letech vyrobci bussines booku zase vracej k trackpointu co? Urcite protoze je to nejhorsi ovladani kurzoru ... A ted tu o Karkulce :-D

    6.3.2011 17:14 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Ano. V posledních letech je taky zatracený problém sehnat klávesnici, kde by výrobce "nevylepšil" jejich rozložení např. naprosto nesmyslným přesunutím, vynecháním Insert a vytvořením debilní obrovské klávesy Delete apod. Ovládat kurzor osaháváním titěrného čudlíku na klávesnici je teda fakt na ránu.
    6.3.2011 21:38 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    To nesmíte osahávat, ale dotknout se pevně a už nepovolit.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    Josef Kufner avatar 7.3.2011 14:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Jediná jeho nevýhoda je, že to vyžaduje trošku delší tréning, než to člověk chytne do prstu a naučí se s tím (aspoň používání týden určitě). Ale kdejaká slečna mi dá jistě zapravdu, že používání trackpointu je prospěšná činnost.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.3.2011 14:16 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Absolutní souhlas. Škoda, že tohle můžeš rozumně dělat jenom na Thinkpadech, protože delly s trackpointem nemají prostřední myšítko a emulace se dělá „křížovým hmatem“ - levé trackpoint <-> pravé touchpad (nebo naopak) - a na tohle scrollování potřebuješ dvě ruce.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    6.3.2011 21:39 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Proto také používáme Thinkapdy, že.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    7.3.2011 21:53 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Samo sebou, o tom žádná. Ale když mi stařičký Thinkpad (ještě IBM) odešel do křemíkového nebe a hledal jsem náhradu, tak nejzásadnější kritérium byla kvalitní klávesnice a trackpoint. V tomhle jsou Dell s IBM (nevím jak Lenovo) srovnatelné - skoro jako by to vyráběli ve stejné továrně. Thinkpad stál dvakrát tolik, takže proto mám Dell. To že chybí prostřední myšítko je zrada, které jsem si všiml bohužel pozdě.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    mirec avatar 6.3.2011 15:44 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Presne. Absolútne geniálna záležitosť, škoda len, že mi to chýba na externej klávesnici ... (aj by som si kúpil klávesnicu od Lenova, ale numerickú časť potrebujem kvôli blenderu). V každom prípade, vždy keď potrebujem scrollovať použijem trackpoint aj keď notebook mám trochu ďalej.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    6.3.2011 15:58 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    6.3.2011 17:50 Martin Habovštiak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Presne tak!
    Computers are like air conditioning - both stop working properly, when you open windows...
    6.3.2011 17:54 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Trefit se na ten proužek po straně bude asi dost katastrofa.

    Doporučuji ke shlédnutí to video, je tam vidět že
    1. scrollbary mají stejnou velikost i při delším dokumentu
    2. objevují se přímo pod kurzorem myši
    Vše, co je potřeba udělat, aby se člověk trefil, je tedy stisk tlačítka myši, což má ke katastrofě daleko.
    Marián Kyral avatar 6.3.2011 11:35 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Kupodivu to nevypadá až tak špatně. Tohle bych možná i používal.
    6.3.2011 11:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Pěkné... a vypadá to i použitelně...
    Jardík avatar 6.3.2011 11:54 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Všimněte si, jak je to nechutně pomalý.
    Věřím v jednoho Boha.
    6.3.2011 12:21 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    64bit a bude to rychlejší
    Jardík avatar 6.3.2011 12:24 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Bych neřekl, composite je strašně pomalá šmejďárna, ani se s tím nedá dívat na video, jak to pak "bliká".
    Věřím v jednoho Boha.
    6.3.2011 12:38 paralen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Nielenze nechutne pomale, ale keby radsej namiesto scrollbarov zmensili paddingy vid Ved ta karta napr. hore (Addition.java) ma taky padding jak cely scrollbar...
    Jardík avatar 6.3.2011 15:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Tohle je ale problém SWT (asi), nikoliv GTK. Jinak paddingy widgetů lze (většinou) nastavit v tématu, paddingy mezi widgety ale ne :-(
    Věřím v jednoho Boha.
    7.3.2011 09:34 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Jardík avatar 7.3.2011 12:33 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Nastavit se to třeba dá. Jde ale o nějaký "custom widget" a zřejmě je jeho výchozí nastavení (mega paddingy) debilní a musí se to ladit hackama v tématech. Kdyby použili normální GtkNotebook, nemuselo by to být.
    Věřím v jednoho Boha.
    6.3.2011 11:59 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Prvy to mal OS X Lion v novom Finderi :)
    6.3.2011 13:18 martina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    coz dava smysl, kdyz vse co souvisi s ubuntu je strasne moc inspirovano osx (to nemyslim zle, imo osx prip. ios je dobra vec na inspiraci)
    6.3.2011 16:32 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    6.3.2011 12:01 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Scrollbar je takový nepříliš praktický visuální indikátor. Pro krátké posuny/malé rozsahy je neefektivní oproti klávesnici, mousewheelu a pod. Pro velké rozsahy chci změnit pohled na základě toho, co chci vidět, ne jezdit posouvátkem nahoru a dolu, až se náhodou trefím. Ale testování na uživatelích samozřejmě dopadne výborně; uživatelé milují dělat věci ručně, jestliže jim to umožňuje nezabývat se organizací či strukturuou -- tak jako zarovnávat text ve Wordu přidáváním a ubíráním mezer.
    Josef Kufner avatar 6.3.2011 12:31 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Ono je to spíš indikace, kde jsi, než že by byl scrollbar kdovíjak užitečný.

    Ale tohle schovávací řešení je pěkné. Malé, nepřekáží a přitom jde lehce chytnout myší, když je náhodou potřeba.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.3.2011 12:19 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Přijde mi to šité hlavně pro dotykové obrazovky, což je přesně zaměření unity. Myší scrollbary nemám rád, navíc když nebudou vidět, daleko raději točím kolečkem.
    6.3.2011 13:40 nodevel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    S tím bych si dovolil nesouhlasit. Pokud se scrollbar objevi, jen když se přiblížím kurzorem, pak to samé bude složitější docílit na dotykovém displeji (pokud nepočítám dotykové pero, kde se rozeznává pohyb kurzoru ještě před kliknutím), neboť se budu muset nejprve dotknout někde poblíž okraje a pak se mi teprve objeví scrollbar, na který budu muset rychle znovu kliknout, než mi zmizí (u myši bych se pohyboval k němu, takže by zmizet nemohl). Naopak se mi to zdá jako krok zpět v cestě za více touch-friendly UI. Tím neříkám, že to není použitelné na normálním desktopu.
    6.3.2011 15:04 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Očekával bych, že se prstem dotknu příslušné hrany, objeví se scrollbar s tlačítkem pod prstem a rovnou táhnu. Něco jako posouvání na iphonu/androidu, jenom by to fungovalo na určité hraně okna. Nějaké další zvedání prstu mě vůbec nenapadlo. Ale je možné, že takto to není a třeba ani být nemůže. V takovém případě by to byla extra ptákovina.
    Josef Kufner avatar 7.3.2011 15:02 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Na dotykových UI se obvykle scrolluje chytnutím obsahu. Něco jako třeba Google maps, Okular či Acrobat Reader.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.3.2011 12:34 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Musim povedat ze po testovani Unity Alpha 3 z toho nemam vobec dobry pocit. Posobi to velmi amatersky a nedorobene. Ak je toto feature komplete a od teraz budu opravovat iba bugy, tak panboh pomahaj... Cely dash je neprehladny border, ziadna jednoducha navigacia medzi aplikaciami. Je cierny aj s Radiance temou co sa mi nepaci, mal by byt jemny, svetly atd. Bocny launcher vyzera nanajvys stupidne s ikonami uzavretymi v akychsi stvorcoch, co posobi prekombinovane a amatersky. Jak oslahnute z Windows 7 taskbaru, ale ten vyzera ovela lepsie. Navyse to nijako nie je konfigurovatelne, iba do urcitej miery, ak si naistalujete CompizConfig Settings Managera co je imo dalsi nezmysel, ze Unity je vlastne napisany ako plugin v Compize. Vacsiu sprostost som este nevidel. Momentalne mi sympatickejsie posobi GNOME Shell, posobi premyslenejsie, uhladenejsie. Aj bocny sidebar je jednoduchsi, cistejsi. Iba cas ukaze co bude vacsia sracka. Mam pocit ze cela linuxova komunita pilne pracuje na tom aby ludi od linuxu odhanala, nie pritahovala... Takze zatial Windows 7 bezpecne kraluje :)
    7.3.2011 18:18 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Milý Laco, a teď nám vysvětli, jak je nahovno KDE.

    Každému dle jeho chuti, ne? My na linuxu máme svobodu volby. Honit si nad W7 můžeš třeba na živě.cz
    6.3.2011 12:40 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Tohle má UI toolkit Elementary z EFL už od roku 2008.
    6.3.2011 16:38 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    tomboytom-deviant avatar 6.3.2011 12:56 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Jednoznačně jsem pro, už jsem to i zkoušel a nemám s tím problém. Otázkou je kompatibilita s aplikacemi...

    Tak a teď pořádně pomluvit Ubuntu. Napřed tlačítka, potom menu a teď tohle :-D
    6.3.2011 12:57 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Na starom Chromium mi vadilo, že scrollbar nemal šípky, takže keď som mal v ruke myš, nemohol som jednoduchým spôsobom posunúť stránku o pár riadkov (v novších verziách to už zmenili) a Ubuntu to posúva ešte ďalej (predpokladám, že to má Mac OS X, takže to musí mať aj Ubuntu).
    6.3.2011 13:20 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    A podival ses na to video, nebo placas jen tak ze zvyku?
    6.3.2011 13:39 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Áno pozrel. Ich scrollbar síce podporuje jemný posun (síce ťahaním a to podporoval aj Chromium, ale to nie je presne to, o čom som písal), ale, minimálne podľa videa, nepodporuje posun o stránku a presun na konkrétne miesto, takže ten ich scrollbar je ešte viac vzdialený od toho, čo vyhovuje mne.
    GeoRW avatar 7.3.2011 09:45 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    akoze nepodporuje? na tom scrollbare mas 2 tlacitka na krokove posuvanie
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    Josef Kufner avatar 7.3.2011 15:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Nemůžeš kliknout na scrollbar mimo chytátko. Stejně tak nelze kliknout prostředním tlačítkem na konkrétní místo na scrollbaru.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.3.2011 14:20 Jay
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Jedna chujovina a hneď je z toho makroglobálny problém, ktorý sa všade rieši. Len nech robia sprostosti ďalej a budem spokojne na KDE 4.6...
    Jardík avatar 6.3.2011 15:49 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Jinak abych pořád nenadával, tak unity je sice nepoužitelná šmejďárna, ale gnome-shell je ještě větší :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    vain avatar 6.3.2011 15:51 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Hm.. tak to sorry, ale tohle byla dvojitá nadávka =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Jardík avatar 6.3.2011 16:08 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Tím jsem chtěl unity pochválit, že je to menší šmejďárna, než gnome-shell :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    6.3.2011 16:31 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Na druhou stranu najít větší šmejďárnu než je Gnome shell, to by dalo opravdu hodně práce. :-D
    6.3.2011 21:23 olil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    +1
    Josef Kufner avatar 7.3.2011 15:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Stačí textová konzole a přestřižený kabel ke klávesnici.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.3.2011 16:56 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    souhlasím :-D
    6.3.2011 23:34 Tomas Kaluza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Hm, takove zajimave nazory... Mohu se jen zeptat kolik z vas Unity pouziva? Sice tady asi pujdu proti proudu, ale ja pouzivam Unity k velke spokojenosti. Mam netbook a na nem Unity vyuziva prostor obrazovky daleko lepe nez klasicke GNOME y nez Win7. Po pridani klavesovych zkratek u laucheru se pouziva i z klavesnice velmi snadno. Menu aplikaci v hornim panelu opravu setri misto a na netbooku je to znat a v tehle souvislosti ma vyznam i presunuti tlacitek nalevo.

    A co se tyce Win7, na stejnem pocitaci byly pomalejsi a nechaly mi mene mista na praci. Po trech mesicich jsem je smazal, protoze jsem je nepouzival a jen zabiraly misto na disku.

    Ohledne Dashe... moc ho nepouzivam... pro me je daleko lepsi pouzivat Synapse (ano synapse, ne synaptic).

    Ja vidim Unity naopak jako krok vpred, alespon na netbooku.

    Myslim, ze by bylo dobre pridat vice moznosti nastaveni Unity, ja bych se primlouval za moznost nezobrazovat unity-place-applications a unity-place-files v launcheru a nezobrazovat ikony pro disky.

    A nastesti,... nikdo nikomu nebrani pouzivat treba KDE, E17, XFCE nebo GNOME-Shell.

    Vzdycky je mi smutno z tech hlasu, co jen ocernuji Ubuntu nebo jinou distribuci.. K je dobry takovy pristup. Nechapu..
    Jardík avatar 7.3.2011 00:51 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    mam netbook a na nem Unity vyuziva prostor obrazovky daleko lepe nez klasicke GNOME y nez Win7
    To bude tím. Zkoušel jsi pracovat s unity či s gnome-shellem na monitoru s 1280x1024 a více? Na 1280x1024 mi to přijde jako nepoužitelné, na vyšším rozlišení to musí už fakt hodně bolet. Tyhle udělátka jsou tak možná opravdu dobré na monitor s 1024x600, ale víc fakt ne ... a ještě ti k tomu daj nenastavitelný obrovský fonty s obrovským paddingem a obrovskými ikonami.
    Věřím v jednoho Boha.
    7.3.2011 01:41 Tomas Kaluza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Obcas pouziju externi monitor se 1440x900 a taky v pohode. Nemuzu si na nic stezovat. Je pravda, ze je taky sirokouhly. A to prepinani pres Mod4 + cislo, ktere nedavno pridali, je zatim to nejlepsi, co jsem videl, dostanu se na neden stisk klavesy na tu aplikaci kterou potrebuju, bez ohledu na ktere plose je. Ale uznavam, oba monitory co mam jsou sirokouhle, na nicem jinem jsem to nezkousel.. Na tehle monitorech mi to rusive vubec neprijde.

    Vis, ze se da launcher nastavit na autohide? nebo dodge windows?
    tomboytom-deviant avatar 7.3.2011 02:02 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Já párkrát do týdne nabutuju do ubuntu s unity na monitoru 1920x1200 a plně mi vyhovuje. V kontrastu s Gnome3 určitě. Když si nastavíš fonty na 8 tak se vše použitelně scvrkne :)
    7.3.2011 09:00 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Jenže prachy se dneska v konzumu vydělávají jen na tabletech a malých zařízeních přes appstory. A Shuttleworth přece několikrát deklaroval, že to je právě oblast, kam se s ubuntu chtějí dostat a proto vyvíjejí Unity, řeší Wayland atd. U firemních klientů s enterprise distribuci nemohou a asi ani nechtějí konkurovat RH, jdou cestou Applu, tedy miliardy lidí v konzumu.
    GeoRW avatar 7.3.2011 09:46 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    vyzera to super
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    Nicky726 avatar 7.3.2011 23:33 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unity bude mít skrývající se scrollbary
    Hm, kdy jsem něco naposled posouval scrollbarem… Si nějak nevzpomínám. Kolečko a klávesy Page Up/Down (Home/End) to jistí. Ještě tak možná do šířky, když tu někdo dal email do pre.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.