abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:00 | IT novinky

    Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Komunita

    Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.7. 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (26%)
     (22%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (4%)
     (4%)
     (32%)
    Celkem 50 hlasů
     Komentářů: 9, poslední dnes 15:56
    Rozcestník

    USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu

    Specifikace nejmodernější sběrnice USB 3.0 již nějakou dobu existuje, v Linuxu běží podpora již od září 2009 v jádru 2.6.31, zato na podporu ve Windows 7 a MacOS Snow Leopardu si uživatelé stále musejí počkat. Celý článek (anglicky) naleznete na LinuxPlanet.

    19.1.2010 14:40 | Amarok | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.1.2010 14:42 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Jen technická, Mac OS se píše zvlášť.
    vain avatar 19.1.2010 14:46 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Nemělo by se tam psát i to X? Nebo.. jak je to vůbec s tím označením/názvoslovím u Maca? (jsem buran, já vím, nic o tom nevím =)).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    19.1.2010 15:18 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    To si též myslím ale nechtěl jsem zbytečně rýpat :-) I když taky píšeme Ubuntu 15.0 Kulatý Klokan i Ubuntu Kulatý Klokan bez čísla verze.
    Amarok avatar 19.1.2010 15:32 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Snow Leopard je snad dostacujici definice, tim X jsem to nechtel zbytecne prodluzovat :) Spis jsem mel napsat pouze to "X", osobne se mi ty zdlouhave nazvy vubec nelibi (Kulaty Klokan je ale dobry, spis by to melo byt ale Kulhavy Klokan).
    GNUniverse - May the source be with you...
    20.1.2010 18:54 hahaha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    jo a pak bude ubuntu warm leopard a hned to jasny nebude.
    19.1.2010 15:30 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Pod pojmem Mac OS si jabkar predstavi Mac OS do verze 9 vcetne. Mac OS X znamena verze od 10, plus ty placeny upgrade 10.1 - 10.6 aktualni snow leopard. :-) Takze ano spravne by melo byt Mac OS X.
    hmm
    Vykook avatar 19.1.2010 16:54 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Ty provokatere jeden! :D
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    19.1.2010 15:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Už se na to prodává nějaký hardware? Nebo výrobci čekají na Microsoft?
    19.1.2010 15:14 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Prodávají se přinejmenším čipy a třeba v alze mají už i nějaké řadiče nebo základní desky...
    19.1.2010 15:21 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Mám pocit, že HP v nových noteboocích už USB 3.0 nabízí (nebo bude nabízet, teď to oznámili na CESu). Matt Kohut z Lenova se vyjádřil, že zatím USB 3 nechystají neb Intel jim není schopen dodat potřebný hardware.
    19.1.2010 15:39 leko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Novy ohlaseny Lenovo Thinkpad W510 uz ma USB 3.0 porty
    19.1.2010 15:43 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Aha, tak už to v tom blogu Matt přeškrtnul, máš pravdu :-)
    Max avatar 19.1.2010 15:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Jsou k dispozici, desky, řadiče i flashky. Ale zatím nevím, zda tomu věřit a nepočkat ještě na nějakou další revizi čipů. Dle recenzí to není zas taková sláva, ale je pravda, že moc zařízení, co by to využily, se ještě nevyrábí.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.1.2010 15:59 r4in
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    IMHO MS dá podporu USB 3.0 do Sedmiček až s příchodem nějakého SP, přičemž SP1 je plánován tak do roka... takže okýnkáři si patrně počkají.
    19.1.2010 16:40 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    U WinXP a USB 2.0 to bylo podobné - dokud nebyl ovladač součástí servicepacku (mám pocit, že to byl SP1), bylo nutné doinstalováváat ovladače od výrobce.
    19.1.2010 16:30 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Hned jsem si říkal, že to bude blbina a taky že jo.

    K usb 3.0 řadičům, které už nějakou dobu tvrdnou na dražších modelech základních desek samozřejmě dodávají ovladače výrobci, například NEC (u Gigabyte desky na kterou jsem se díval).

    Musel jsem si vzpomenout na ty výlevy, že windows je na nic, protože má mnohem míň ovladačů, protože týpek "zapomněl" že by mohl juknout na web výrobce (nemluvě o CD co bylo v krabici) nebo windows update (což taky není zrovna novinka). Hůl, pes, etc.
    19.1.2010 16:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Jenže ona je to pravda, Windows opravdu obsahují mnohem méně driverů než Linux. Spoléhání se na výrobce je ošemetné, protože výrobce hardware nemá zájem, aby uživatelé používali starý hardware "do roztrání těla", takže bývá problém sehnat drivery starších verzí hardware pro nové verze Windows. Stejně tak bývá problém s drivery nového hardware pro starší Windows, takže nezřídka se uživatel dostane do pasti, kdy mu jeden kousek hardware funguje jen do určité verze Windows, druhý až od určité verze Windows a průnik je prázdný.
    19.1.2010 17:33 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    a co fglrx ktere s novym jadrem nefunguje pro stare karty. source ovladac je v silenem stavu.

    kdyz sem si kupoval NB dell inspiron tak byla podpora v linuxu uzasna. jak vychazely nove verze distribuci cim dal vic se to sralo, pulse, fglrx, kde4.
    19.1.2010 17:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    a co fglrx ktere s novym jadrem nefunguje pro stare karty

    Jenže fglrx není driver, který by byl vyvíjen jako součást linuxového jádra nebo X.Org. Je to uzavřený driver od výrobce hardware, stejně jako ty pro windows, takže se není co divit, že jsou s ním přesně stejné problémy.

    source ovladac je v silenem stavu

    To už dnes rozhodně není pravda.

    19.1.2010 17:54 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    To už dnes rozhodně není pravda.

    vykon 3d (pokud nejakou nahodou jede) je nulovy. pokud uz na neco dostacuje tak se 3d aplikace chovaji nestabilne "altitide, google earth, wine 3d hry".
    19.1.2010 19:08 gi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Na mobilnim Radeonu 9600 Pro relativne bez problemu. Pres wine par 3D her hraju.
    ~$ glxgears
    10383 frames in 5.0 seconds
    10332 frames in 5.0 seconds
    10271 frames in 5.0 seconds
    10375 frames in 5.0 seconds
    10363 frames in 5.0 seconds
    20.1.2010 06:52 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Pres wine par 3D her hraju.
    ~$ glxgears
    Jo, to je dobrá řežba.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    20.1.2010 14:13 lumen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    jojo, solidní hratelnost...
    20.1.2010 03:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Nemáte pravdu.
    19.1.2010 21:58 blazzter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    ati x200m archlinux, 2.6.32, mesa-git, ... glxgears 2871 frames in 5.0 seconds = 574.148 FPS Zapnuta akceleracia kde4.3 4021 frames in 5.0 seconds = 804.177 FPS Vypnuta akceleracia kde4.3

    islo to v pohode s ati kms pri jadre 2.6.31
    20.1.2010 15:18 Habo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    WOW, to mam taku dobru grafiku alebo vsetci taku zlu?! mam aj viac ako 6000 FP (ano, sesttisic)
    20.1.2010 15:20 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    glxgears _není_ relevantní benchmark, už to konečně lidi jednou pochopte.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    20.1.2010 15:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Přitom na to při spuštění sám upozorňuje, tak by si toho lidi mohli všimnout. Ale lidé bohužel všeobecně moc nečtou, co se jim programy snaží říct…
    20.1.2010 01:58 Matěj Cepl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Rýp: pokud není výrobce driveru který je mimo kernel (a je už jedno jestli je to driver binary-only nebo FLOSS) úplný trotl, tak si sleduje co se děje ve vývoji jádra/Xek aby pak nebyl nemile překvapen nekompatibilitou.

    On ten vývoj open source není zas až tak moc tajný, takže ne že by před těmi změnami nebyli varování. Akorát, že se někteří nenamáhají.

    Ano, teď se koukám na Vás, nvidio a ATI. Oba dva na sledování vývoje kašlou a reagují teprve s velkým zpožděním poté co jim uživatelé nadávají.
    20.1.2010 09:32 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    source ovladac je v silenem stavu.
    Open source radeon ovladač je v dobrém stavu, sám ho spokojeně používám na notebooku (RS690M) a na (RS780G). 3D výkon je na věci jako OpenArena, XBMC, Google Earth, Celestia, Blender, kompozitní efekty v KWinu, atp. naprosto dostatečný a nic jiného ani nepotřebuju. Stabilita je naprosto perfektní, výkon 2D grafiky a Xv přímo ukázkový (kam se hrabou proprietární ovladače).

    Navíc vývoj je velmi aktivní a nové fukce (co se OpenGL týče - momentálně je na úrovni verze 2.0 respektive 2.1, včetně GLSL, což považuji za výborné) a 3D výkon se zlepšují doslova každým dnem (používám libdrm, mesu a xf86-video-ati z Gitu + kernel 2.6.33-rc4).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    20.1.2010 09:33 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Heh, ta věta měla znít:

    "... na notebooku (RS690M) a na HTPC (RS780G)."
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    20.1.2010 10:36 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    umi uy opensource ovladac ati zmenu rezimu karty? myslim tim zmenu frekvence jadra a pameti
    20.1.2010 11:17 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    To umí už pěkně dlouho (viz moje zprávička Power management v opensource ATI ovladačích z 17.4.2009).

    Jedná se jen o základní (statický) power management, ale už existuje i patch na plnohodnotný dynamický power management (dynamický power management vyžaduje KMS a podporu přerušení, proto to trvalo tak dlouho). Jestli už byl přijat do Gitu netuším...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    20.1.2010 12:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Wow hustý, jsem zjistil, že už umí HD4870 v 3D (jestli jsem to dobře pochopil), to bych mohl resuscitovat linux na desktopu...
    19.1.2010 18:39 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    To že ovladače od výrobce jednou doslouží je pravda. Ale (rýp) to se děje i s ovladači v linuxovém jádre... když se o ně konkrétně někdo aktivně nestará, tak se rozbijou, když to někdo včas nenareportuje, tak se to nespraví, a nakonec dojde k odstranění (bohužel, změny v jádře často ovladače očividně někdy rozbíjejí). Vzhledem k tomu, že běžnější uživatel nemá na to s tím něco udělat, je situace podobná, jako když v další verzi windows (nebo třeba když přejdete na 64bit) prostě ovl není.

    Ve prospěch windows pak může (ale vodcuď pocuď) hrát, že je mnohem nehybnější, se starou verzí lze jet (pro bfu) docela dlouho. Na windows 2000/XP si člověk nainstaluje prakticky cokoliv... osobně mám třeba laserovku od Minolty (ble) která měla poslední (ošemetný) ovladač pro w2k, ale naštěstí funguje, nebo starý Dell jehož zvukovka zaneřáďuje internet neúspěšnými prosbami o návod k zprovoznění v linuxu (po roce 2006 to očividně podlehlo "softwarovému hnití").

    Ale situace může být opačná, jindy se zase vyplatí ta koncepce linuxu...
    thingie avatar 19.1.2010 20:30 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Dalo by se argumentovat, že když ovladač zmizí už i z Linuxu, jako starý a rozbitý, pravděpodobně už je skutečně na dosah stav „hardware je beznadějně zastaralý, nevyráběný a nikoho už nezajímá“, zatímco když výrobce nedodá ovladač pro nějakou novou verzi Windows, tak ta pravděpodobnost bude podstatně nižší. A konečně, udržovat nějaký menší jaderný ovladač, když už je jednou napsaný, to není jaderná fyzika nebo tak něco. Ne že by to mohl dělat každý, ale ta laťka tak extrémní není.
    Růžové lži.
    19.1.2010 20:44 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    No jo, ta moje zvukovka rozhodně stála za h...., zastaralá asi už víc být nemohla, vyráběná no už vůbec... ale zamrzelo to ;_;

    Asi nebylo obtížné driver spravit když už jednou fungoval, holt ho ale rozbila nějaká blbost a šmitec. Tedy přesněji, přestal fungovat pro určitá zařízení (zatímco většina jela dál). Počítám, že majitelé (notebooky a značkové počítače Dell apod.) v té době prostě přešli na OSS, pročež se to v ALSA nikdy nespravilo a když letěl OSS ven, byl hardware ještě méně populární než aby se proti vyhození někdo včas ohradil, zejména když se nejspíš v distrech projevilo až po pár měsících a na reklamaci bylo pozdě... Tak to chodí :)
    20.1.2010 15:04 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Uz som par takychto driverov daval dokopy a nie je to vzdy sranda... Stale vsak lepsie ako vo windows.

    Teraz sa hram s g_NCR5380, ten driver je rozbity totalne. Rad by som aspon vedel, kedy naposledy to fungovalo, ci vobec v jadrach 2.4 alebo este niekedy predtym...
    19.1.2010 18:40 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    U Linuxu je to podobné. WiFi RT61 v jádrech 2.6.29 dokonalá a v jádrech 2.6.31 se seká (často padá spojení), rozbíjejí se intelácké ovladače (stará intelácká grafika se na Debianu Lenny občas kousne, ale jede rychle, na Ubunu 9.04 a 9.10 jede pomalu a jednou za čas se také kousne) a možná i další HW, se kterým nemám osobní zkušenosti, je na tom stejně.

    Rozdíl mezi Win a Lin je ten, že ve Win to přestane podporovat výrobce a v Lin to přestane podporovat komunita (a občas taky výrobce)...
    19.1.2010 16:44 Visgean Skeloru
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Mlč trolle. Žádný výlevy tu nevidím takže se nedivím že vzpomínat si na ně musel.

    Nikdo se tu nebaví o ovladačích třetích stran ale o integraci do jádra systému.
    19.1.2010 18:42 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Třetí strana nebo integrace, je mi to jedno. Nicméně odkazovaný článek existenci ovladačů pro windows (byť poměrně opatrně) zmiňuje. Tady se to lakuje že si člověk zprvu myslí, že ty výrobci HW vlastně prodávají železo které upotřebím jenom s tučňákem pod kapotou.
    multi avatar 19.1.2010 18:09 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Takze to bude tak, jako napr u W98, kdy napr pro kazdou flasku si musel instalovat extra ovladac?
    19.1.2010 18:47 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    No co jiného, ale ten řadič přece nebudeš tahat sebou a cpát ho do cizích mašin, natož pak jich nebudeš mít 5 a deně je střídat.
    multi avatar 19.1.2010 18:55 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    spatne jste me pochopil, mam zkusenost,ze musim nainstalovat ovladac pro USB flasku a pro dalsi od jineho vyrobce zase, takze se me pak lidi divili (ostatne nekde divi i dodnes), ze naistalovali ovladac pro flasku, ale pritom kdyz tam daj jinou tak to nefunguje.
    19.1.2010 20:12 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Ale jo, to je na w98 "standard"... cizí flashka nikdy nefunguje. Jenže tady už nejde o ty flashky, tady jde jen o řadič, který zůstává trčet v počítači a nestěhuje se. Flashka by už měla fungovat sama/všude. Na řadič usb 2.0 máte taky separátní ovladač... (teda, tak jsem to alespoň myslel; to by byl docela kotel kdyby usb 3.0 zařízení fungovaly tímhle w98 stylem, ježda!)
    multi avatar 19.1.2010 20:27 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Pravda daty jedna o radic. A nad vrstvou USB3 budou tedy fungovat ty same technologie jako nad USB2 ?
    Amarok avatar 19.1.2010 20:29 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    To je omyl. Dodnes jsou problemy ve WinXP (+ posledni service pack) s flashkami, ktere se bez ovladace od vyrobce rozpoznaji jako USB 1 a bezi silene pomalu. V Linuxu takove problemy neexistuji (alespon ne v takovem poctu), sam jsem mel moznost otestovat. A to mluvim i o flashkach od renomovanych vyrobcu (Corsair).
    GNUniverse - May the source be with you...
    19.1.2010 20:36 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    No... to jsme nikdy nezažil (jeden Corsair mám v dosahu, nicméně poměrně nový). Asi bych to považoval za chybu výrobce.
    Amarok avatar 19.1.2010 20:55 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    To je nahodou i muj, Corsair Flash Voyager, a takhle spatne to bez ovladace pod WinXP fakt bezi (pak mam jeste hodne levnou od vyrobce TakeMS a to pod WinXP bezi kupodivu dobre, i kdyz vyrobce zni podivuhodne). Dalsi 2, ktere maji stejny problem, jsou od jinych lidi, uz si nepamatuju vyrobce. Normalni to asi nebude, urcite to jsou vyjimky, ale jak jsem psal, tyhle 3 bezi v Linuxu dobre s univerzalnim ovladacem z jadra.
    GNUniverse - May the source be with you...
    gtz avatar 19.1.2010 20:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Mně to dělal NTB HP 6735, hlásil stále, že mám svoji USB-8GB-OCZ Rally strčenou ve starém portu ( hmmm, ale ten tam nebyl ), no pak se zjistilo, že USB je sharováno s SD a je na to nějaký ovladač, který jaksi správce nedokázal nainstalovat. No Suse na tom jel normálně.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.1.2010 23:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Jo přesně. Win XP a Corsair mi tohle občas dělaj - hrozný.
    19.1.2010 20:42 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    # dmesg | grep -i usb
    uhci0: <Intel 82801BA/BAM (ICH2) USB controller USB-A> port 0xdce0-0xdcff irq 10 at device 31.2 on pci0
    usb0: <Intel 82801BA/BAM (ICH2) USB controller USB-A> on uhci0
    usb0: USB revision 1.0
    
    :-D
    19.1.2010 23:46 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 3.0 podporováno stále jen v Linuxu
    Bohužel noťas si sestra půjčila na kolej tak jenom virtuálně:
    # dmesg | grep -i usb
    #
    
    :-D

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.