abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    6.2. 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.2. 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 807 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Velké společnosti brojí proti patentovým trollům

    Společnosti Google, BlackBerry, EarthLink a Red Hat se spojily a v USA se u Federální Obchodní Komise (FTC) a Ministerstva spravedlnosti (DoJ) společně dovolávají tvrdší legislativy vůči tzv. patentovým trollům. Společnosti spadající do kategorie patentových trollů prý stojí americkou ekonomiku až 30 miliard dolarů ročně, brzdí inovaci a likvidují konkurenci převážně z řad menších podniků.

    9.4.2013 10:18 | Migi | Upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.4.2013 11:01 nou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    pekne ale oni sami si chcu nechat moznost zlikvidovat male spolocnosti svojim obrovskym patentoym portfoliom.
    9.4.2013 11:45 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    pekne ale oni sami si chcu nechat moznost zlikvidovat male spolocnosti svojim obrovskym patentoym portfoliom.
    Obvninit někoho z úmyslu v budoucnosti něco udělat je argumentační ptákovina.

    Ve skutečnosti Google veřejně přislíbil pravý opak:
    Today, we’re taking another step towards that goal by announcing the Open Patent Non-Assertion (OPN) Pledge: we pledge not to sue any user, distributor or developer of open-source software on specified patents, unless first attacked.
    (zdroj)
    9.4.2013 14:25 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    mno, a ty takovýmto prohlášením věříš?
    9.4.2013 14:33 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    V každém případě je to zlepšení oproti firmám prohlašujícím, že budou dělat pravý opak.
    9.4.2013 19:26 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Chce to si přečíst ty podrobnosti. Tento slib se týká pouhých *deseti* patentů.
    9.4.2013 21:50 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    firmám prohlašujícím, že budou dělat pravý opak.
    příklad?
    9.4.2013 14:54 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    mno, a ty takovýmto prohlášením věříš?
    Co s tím má proboha co do činění co si o tom myslím já? Jsem snad šéf Googlu nebo co? ;-)
    Bystroushaak avatar 9.4.2013 17:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Co s tím má proboha co do činění co si o tom myslím já?
    Ty si na to můžeš udělat názor. Od věřím, po nevěřím a celé (protichůdné) spektrum mezi tím. Ostatní pak na základě tvého názoru můžou upravit své názory, v závislosti na tvé prestiži a místním společenském kreditu, či přesvědčivosti tvých argumentů.
    9.4.2013 21:50 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    mno, a ty takovýmto prohlášením věříš?
    Co s tím má proboha co do činění co si o tom myslím já? Jsem snad šéf Googlu nebo co? ;-)
    hm, tak co to tady proboha vkládáš? seš snad PR pracovník Googlu nebo co? ;-)

    ... předpokládám, že nejseš, takže se snažím zjistit tvůj vztah k tomu výroku, abych pochopil, co tím básník chtěl říci

    ten výrok sám o sobě totiž neříká vpodstatě nic, to je asi jako když Kalousek sliboval něco o státním dluhu ...
    9.4.2013 14:45 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    A toho nezanedbatelného množství malých firem, které nedělají open source software, se takový příslib týká jak?
    9.4.2013 14:55 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    A toho nezanedbatelného množství malých firem, které nedělají open source software, se takový příslib týká jak?
    Kterému z pojmů v "any user, distributor or developer of open-source software" není rozumět?
    9.4.2013 15:43 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Kteremu z pojmu v "které **nedělají** open source" neni rozumet? :-)
    9.4.2013 15:45 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Kteremu z pojmu v "které **nedělají** open source" neni rozumet? :-)
    user, distributor or developer?
    9.4.2013 16:00 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    of open-source software
    9.4.2013 16:06 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    of open-source software
    Pořád nějak mimochodně. Pokud closed sw není distribuován, tak jaksi není co řešit. Pokud ho někdo distribuuje, tak je to distributor a ... BINGO konečně už? ;-)
    9.4.2013 16:20 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Zalezi jestli to parsujes takhle:
    any (user, distributor or (developer of open-source software))
    nebo takhle:
    any (user, distributor or developer) of open-source software
    Podle me je pravdepodobnejsi ze mysleli druhou moznost, jinak by bylo zbytecny tam zminovat open-source.

    belisarivs avatar 9.4.2013 16:24 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Hodlate si tu lofasy do krize honit jeste dlouho?
    IRC is just multiplayer notepad.
    9.4.2013 16:27 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    You're trying to be funny, but come off as needy and pathetic... ;-)
    9.4.2013 16:24 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Zalezi jestli to parsujes takhle:
    any (user, distributor or (developer of open-source software))
    nebo takhle:
    any (user, distributor or developer) of open-source software
    Podle me je pravdepodobnejsi ze mysleli druhou moznost, jinak by bylo zbytecny tam zminovat open-source.

    Moje AST: [user]--[OR]--[distributor]--[OR]--[developer of open source software]

    Nikdy by mě nenapadlo, že by někoho mohlo někdy napadnout to parsovat jinak. Myslím člověka, stojový parser je samozřejmě bez stop intelektu.
    9.4.2013 16:34 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Proboha, tak si první přečti, co ta OPN Pledge je, když už tady tím chceš argumentovat a dokonce na to linkuješ.
    9.4.2013 16:50 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Proboha, tak si první přečti, co ta OPN Pledge je, když už tady tím chceš argumentovat a dokonce na to linkuješ.
    Četl jsem, argumentuji tím a linkuji na to dokonce. Žádní změna v situaci nenastala ;-)
    9.4.2013 17:23 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    No v tom případě tady nechám poslední odkaz do FAQ a půjdu se věnovat něčemu, co není úplná ztráta času.
    9.4.2013 17:58 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Ano, změna by mohla nastat až se správným pochopením smyslu té věty -- což je ovšem velmi nepravděpodobné.
    9.4.2013 16:36 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    a ja ti rikam ze ten tvuj parsovaci strom je nepravdepodobny protoze, proc by omezili developera na "of open source" a ostatni ne?

    Jinak lidsky jazyk je nejednoznacny na vsech urovnich a neschopnost pracovat s vice hypotezama je slabina primitivnich systemu pro zpracovani jazyka. Sofistikovanejsi systemy pracuji s vice hypotezama s snazi se urcit jejich pravdepodobnost na zaklade dalsich voditek :-)
    9.4.2013 16:49 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    a ja ti rikam ze ten tvuj parsovaci strom je nepravdepodobny protoze, proc by omezili developera na "of open source" a ostatni ne?
    Protože ti ne-open spadají pod distributoři. Ale to už jsem přece psal, ne? Naopak já nebo Ty se svými FOSS projetky na Githubu distributory nejsme, protože to nedistitibuujeme jako zdroj obživy.

    Ad pravděpodobnosti: no právě proto mi přijde, že jiné parsování nepřipadá v úvahu. Jediný způsob dává smysl, ostatní jsou nesmysl.

    9.4.2013 16:54 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    a ja ti rikam ze ten tvuj parsovaci strom je nepravdepodobny protoze, proc by omezili developera na "of open source" a ostatni ne?

    Jinak lidsky jazyk je nejednoznacny na vsech urovnich a neschopnost pracovat s vice hypotezama je slabina primitivnich systemu pro zpracovani jazyka. Sofistikovanejsi systemy pracuji s vice hypotezama s snazi se urcit jejich pravdepodobnost na zaklade dalsich voditek :-)
    A ještě jednou jinak: "any A, B or C" má skutečně jediný možný výklad. Až teď jsem se pozorněji podíval na umístění čárek a 'or', je to neprůstřelné.
    9.4.2013 17:08 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Z odkazovanyho clanku:

    Uz ten titulek:
    Taking a stand on open source and patents
    Potom platnost:
    Breadth. Protections under the OPN Pledge are not confined to a specific project or open-source copyright license. (Google contributes a lot of code under such licenses, like the Apache or GNU GPL licenses, but their patent protections are limited.) The OPN Pledge, by contrast, applies to any open-source software—past, present or future—that might rely on the pledged patents.
    opet pouze open source.

    Trvani:
    Durability. The Pledge remains in force for the life of the patents, even if we transfer them.
    Jaky smysl by melo "transfer them"? Kdo by je koupil pokud by na nich nemohl nic vydelat, ani na closed source?

    Zaver:
    We hope the OPN Pledge will provide a model for companies looking to put their own patents into the service of open-source software
    btw.

    any A, B or C ma mozna jeden vyznam, ale

    any A, B or C of D muze mit 2...

    9.4.2013 17:19 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Z odkazovanyho clanku:

    Uz ten titulek:
    Taking a stand on open source and patents
    Taking stand on bread and butter taktéž neznamená "butter on bread only". Atdatd. Praxe a/nebo soud kvuli patentům bude jediná objetkivní odpověď ;-) Ostatně, IIRC (not sure), Google per se ještě nikdy nikoho kvůli patentům nežaloval.
    Bystroushaak avatar 9.4.2013 17:07 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Sofistikovanejsi systemy pracuji s vice hypotezama s snazi se urcit jejich pravdepodobnost na zaklade dalsich voditek :-)
    Nějaké příklady? Zní to zajímavě.
    9.4.2013 17:49 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Cetl jsem o tom uz pred nejakou dobou a z hlavy si nezpomenu, ale az prijdu domu tak se po tom podivam. Myslim ze o tom mam i nejakou knihu.
    9.4.2013 20:11 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Nikdy by mě nenapadlo, že by někoho mohlo někdy napadnout to parsovat jinak. Myslím člověka, stojový parser je samozřejmě bez stop intelektu.

    Pak se obávám, že neumíš dobře anglicky. Sorry, ale jiné vysvětlení nevidím. Anglicky to v podstatě ani jinak říct nejde. Tvá varianta by v právnické (tedy poměrně promyšlené) angličtině měla obecného uživatele a distributora jasně upřesného. V americe nežijí jen samí blbci, aby se neuměli domluvit :)
    9.4.2013 20:20 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Jo, ale ti si to nechaji radne zaplatit. :D
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    9.4.2013 20:38 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Jistě. Však autor minimálně korektury toho googlího prohlášení byl jistě výborně placený právník. Takový závazek je bez právníků v korporátní americe naprosto nemyslitelný.
    Grunt avatar 9.4.2013 20:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Nijak. Si malá firma a neděláš OSS (nebo nejsi obecně otevřený)? V čem je problém?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.4.2013 11:41 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Zregulovali jsme inovace, a škodí to všem. Takže patentovou legislativu necháme, a chceme další regulace na patentové trolly. Paráda.
    little.owl avatar 9.4.2013 18:55 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    +1
    A former Red Hat freeloader.
    9.4.2013 19:27 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    +1
    Grunt avatar 9.4.2013 20:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Však tak se to dělá, ne? Já bych všechny ty patenty zakázala…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.4.2013 16:39 walkeer_CZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    to zni sice dobre, bohuzel by to byl konec novych leku, protoze by zadna firma neinvestovala miliardy dolaru do molekuly, kterou pak behem mesice okopiruje 20 dalsich firem. To je jeden z prikladu, kde jsou patenty na kratkou dobu (myslim 5 let) nutne. Ja bych zakazal patenty obecne na cokoli, co souvisi se SW a ostatni na max 5 let.
    10.4.2013 18:11 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Minimálně antibiotika se už stejně léta nevyvíjejí, patenty nepatenty, a bakterie si vesele zvykají na ty staré: http://www.jajsem.com/posledni-antibiotikum-farmaceuticke-spolecnosti-vycerpaly-zasobu-zbrani-proti-tem-superbakteriim-ktere-pomohly-vytvorit/

    Chtělo by to nějaký opensource komunitní model pro farmakologii, protože ten stávající tu s námi dlouho nebude.
    Grunt avatar 10.4.2013 18:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    miliardy dolaru do molekuly, kterou pak behem mesice okopiruje 20 dalsich firem
    Místo toho se investují miliardy to mašin na bílé tabletky, které nedělají vůbec nic. Jak je to s tím psem a tou holí?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.