Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.
Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.
Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.
Tento víkend je možné celou sérii Penumbra (Overture + Black Plague + Requiem) v linuxové verzi koupit za 5 $ (3,75 EUR). Více na Frictional Games Online Store.
Tiskni Sdílej:
Koupeno, tohle prostě nelze odmítnout. Děkuji za skvělý tip.
vdaka za typ ... okamzite som ju kupil a uz aj hram ;)) (zarial len hafani a pavuky v tuneloch... ;DD )
Jj. takhle jsem kupoval kredit na WoW.
Nefunguje mi Requiem. Chybeji textury a zvuky.
Vam to funguje?
Moc díky za upozornění. Koupeno.
Už som vyťahoval kartu, ale písali tam, aby som si pred kúpou vyskúšal demo. Tak som si ho stiahol, nainštaloval a tešil sa na hru, no po intre zostal čierny obraz a nič ďalej.
Takže tentoraz z kúpy nič nebude, napriek cene "takmer zadarmo" naozaj nemám chuť tých pár chvíľ, čo si do týždňa nájdem voľných, zabiť hľadaním vhodnej kombinácie driverov, grafickej karty a softvérového vybavenia, aby som sa mohol zahrať.
Áno, mám šmejdovú integrovanú notebookovú grafickú kartu, mám zastaralé Ubuntu LTS, ale ako užívateľ sa o tieto veci nechem starať a je mi ľúto, že si to ešte stále nemôžem dovoliť.
pokial si dobre pamatam, tak na intel grafikach to (demo..) nechodilo....
hru som hral na geforce 9800gt a tak nebol ziadny problem...zial..uz je to aj prejdene ;))
Nestih sem si to o vikendu stahnout, padlo mi to, ale zaplaceny to mam, nevite prosim co s tim nahodou ?
-------- THE HPL ENGINE LOG ------------ Creating Engine Modules -------------------------------------------------------- Creating graphics module Creating system module Creating resource module Creating input module Creating sound module Creating physics module Creating ai module Creating gui module Creating haptic module Creating scene module -------------------------------------------------------- Initializing Resources Module -------------------------------------------------------- Creating resource managers Misc Creation -------------------------------------------------------- Initializing Graphics Module -------------------------------------------------------- Init low level graphics Setting video mode: 800 x 600 - 32 bpp Init Glee...OK Setting up OpenGL Max texture image units: 8 Max texture coord units: 8 Two sided stencil: 0 Vertex Buffer Object: 0 Anisotropic filtering: 0 Multisampling: 1 Vertex Program: 1 Fragment Program: 1 NV Register Combiners: 0 NV Register Combiners Stages: 141774576 ATI Fragment Shader: 0 Creating graphic systems Creating Renderer2D Renderer2D created Creating Renderer3D Load Renderer3D gpu programs: Extrude CG: 'ShadowExtrude_vp.cg' using profile: 'arbvp1' CG: 'ShadowExtrude_fp.cg' using profile: 'arbfp1' Diffuse Vertex CG: 'Diffuse_Color_vp.cg' using profile: 'arbvp1' Diffuse Fragment CG: 'Diffuse_Color_fp.cg' using profile: 'arbfp1' Fog CG: 'Fog_Solid_vp.cg' using profile: 'arbvp1' CG: 'Fog_Solid_fp.cg' using profile: 'arbfp1' Creating fog textures: Solid Additive Alpha CG: 'refract_vp.cg' using profile: 'arbvp1' CG: 'refract_fp.cg' using profile: 'arbfp1' CG: 'refract_special_fp.cg' using profile: 'arbfp1' init sky box Renderer3D created Creating screen buffers size 800.000000 : 600.000000 Creating programs CG: 'PostEffect_Blur_vp.cg' using profile: 'arbvp1' CG: 'PostEffect_Blur_Rect_fp.cg' using profile: 'arbfp1' CG: 'PostEffect_Blur_2D_fp.cg' using profile: 'arbfp1' CG: 'PostEffect_Bloom_vp.cg' using profile: 'arbvp1' CG: 'PostEffect_Bloom_fp.cg' using profile: 'arbfp1' CG: 'PostEffect_Motion_vp.cg' using profile: 'arbvp1' CG: 'PostEffect_Motion_fp.cg' using profile: 'arbfp1' CG ERROR : The compile returned an error. ----------------------------------- core/programs/PostEffect_Motion_fp.cg(32) : error C5013: profile does not support "for" statements and "for" could not be unrolled. ----------------------------------- CG: Error loading: 'core/programs/PostEffect_Motion_fp.cg'! ERROR: Couldn't create program 'PostEffect_Motion_fp.cg' Dynamic loops in motion blur fp not supported, loading static instead. CG: 'PostEffect_Motion_staticloop_fp.cg' using profile: 'arbfp1' CG ERROR : The compile returned an error. ----------------------------------- (0) : error C6003: Arithmetic instruction limit of 48 exceeded; 52 arithmetic instructions needed to compile program ----------------------------------- CG: Error loading: 'core/programs/PostEffect_Motion_staticloop_fp.cg'! ERROR: Couldn't create program 'PostEffect_Motion_staticloop_fp.cg' ERROR: Couldn't load 'PostEffect_Motion_fp.cg'! CG: 'PostEffect_DoF_vp.cg' using profile: 'arbvp1' CG: 'PostEffect_DoF_fp.cg' using profile: 'arbfp1' RendererPostEffects created Adding engine materials -------------------------------------------------------- Initializing Sound Module -------------------------------------------------------- Initializing OpenAL. Trying to open audio device... Success! Device name: ALSA Software on default Number of mono sources: 32 -------------------------------------------------------- Initializing Game Module -------------------------------------------------------- Adding engine updates Initializing script functions -------------------------------------------------------- User Initialization -------------------------------------------------------- WARNING: Language entry 'EventKeyInNoPower' in category '01_10_small_shaft' already exists! Initializing Penumbra: Overture Episode 1 Version $Rev: 2553 $ Date $Date: 2008-04-09 23:06:19 -0400 (Wed, 09 Apr 2008) $ Checking Supported Profiles Profile CG_PROFILE_ARBVP1 is supported Profile CG_PROFILE_ARBFP1 is supported Trying to load vertex program! CG: 'Test' using profile: 'arbvp1' Success! CG: 'DiffuseSpec_Light_vp.cg' using profile: 'arbvp1' CG: 'DiffuseSpec_Light_Spot_vp.cg' using profile: 'arbvp1' CG: 'BumpSpec_Light_fp.cg' using profile: 'arbfp1' CG: 'BumpSpec_Light_Spot_fp.cg' using profile: 'arbfp1' CG: 'Ambient_Color_fp.cg' using profile: 'arbfp1' -------------------------------------------------------- Game Running -------------------------------------------------------- Loading collada for 'data/level00_01_boat_cabin.dae' took: 231 ms CG: 'Fog_Trans_vp.cg' using profile: 'arbvp1' CG: 'Fog_Trans_Alpha_fp.cg' using profile: 'arbfp1' CG: 'Diffuse_Light_vp.cg' using profile: 'arbvp1' CG: 'Diffuse_Light_Spot_vp.cg' using profile: 'arbvp1' CG: 'Diffuse_Light_fp.cg' using profile: 'arbfp1' CG: 'Diffuse_Light_Spot_fp.cg' using profile: 'arbfp1' CG: 'Bump_Light_fp.cg' using profile: 'arbfp1' CG: 'Bump_Light_Spot_fp.cg' using profile: 'arbfp1' CG: 'Fog_Trans_Mod_fp.cg' using profile: 'arbfp1' WARNING: Geometry for joint child '' is missing! Might be connected to bone. WARNING: Geometry joint parten '' is missing! Might be connected to bone. WARNING: Geometry for joint child '' is missing! Might be connected to bone. WARNING: Geometry joint parten '' is missing! Might be connected to bone. WARNING: Geometry for joint child '' is missing! Might be connected to bone. WARNING: Geometry joint parten '' is missing! Might be connected to bone. WARNING: Geometry for joint child '' is missing! Might be connected to bone. WARNING: Geometry joint parten '' is missing! Might be connected to bone. WARNING: Geometry for joint child '' is missing! Might be connected to bone. WARNING: Geometry joint parten '' is missing! Might be connected to bone. WARNING: Geometry for joint child '' is missing! Might be connected to bone. WARNING: Geometry joint parten '' is missing! Might be connected to bone. CG: 'BumpColorSpec_Light_fp.cg' using profile: 'arbfp1' CG: 'BumpColorSpec_Light_Spot_fp.cg' using profile: 'arbfp1' WARNING: Bone 'joint1' is not attached to skin! WARNING: Geometry for joint child '' is missing! Might be connected to bone. WARNING: Geometry joint parten '' is missing! Might be connected to bone. WARNING: Geometry for joint child '' is missing! Might be connected to bone. WARNING: Geometry for joint child '' is missing! Might be connected to bone. WARNING: Geometry joint parten '' is missing! Might be connected to bone. ERROR: Child body 'joint1' for joint 'sjoint2' in mesh 'boat_dynamicparaffin.dae' does not exist! ERROR: Cannot find sub entity 'parrafinlight_joint1' in mesh 'boat_dynamicparaffin.dae' Loading map 'level00_01_boat_cabin.dae' took: 3205 ms... a pak jsem ho musel sestrelit. Bude to tim ze mam 64bit, zejo? ze je to urcite tim=)