abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 24.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 24.7 je Thriving Tiger. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:11 | Bezpečnostní upozornění

    Binarly REsearch upozorňuje na bezpečnostní problém PKFail (YouTube) v ekosystému UEFI. Stovky modelů zařízení používají pro Secure Boot testovací Platform Key vygenerovaný American Megatrends International (AMI) a jeho privátní část byla při úniku dat prozrazena. Do milionů zařízení (seznam v pdf) po celém světě tak útočníci mohou do Secure Bootu vložit podepsaný malware. Otestovat firmware si lze na stránce pk.fail. Ukázka PoC na Linuxu na Windows na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 02:22 | Nová verze

    Mobilní operační systém /e/OS (Wikipedie) založený na Androidu / LineageOS, ale bez aplikací a služeb od Googlu, byl vydán ve verzi 2.2 (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek na GitLabu. Vypíchnuta je rodičovská kontrola.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila vyhledávač SearchGPT propojující OpenAI modely umělé inteligence a informace z webů v reálném čase. Zatím jako prototyp pro vybrané uživatele. Zapsat se lze do pořadníku čekatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Distribuce Linux Mint 22 „Wilma“ byla vydána. Je založená na Ubuntu 24.04 LTS, ale s desktopovým prostředím Cinnamon (aktuálně verze 6.2), příp. MATE nebo Xfce, balíkem aplikací XApp, integrací balíčků Flatpak a dalšími změnami. Více v přehledu novinekpoznámkách k vydání.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
    25.7. 17:44 | Zajímavý článek Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    25.7. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v cgitu. Vypíchnout lze podporu rozšíření v Lua.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 17:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.80.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:11 | IT novinky

    Apple oznámil, že v beta verzi spustil své Apple Maps na webu. Podporován je také webový prohlížeč Chrome. Ne však na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    25.7. 13:11 | IT novinky

    Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 65 tisíc vývojářů. Z Česka jich bylo 710. Ze Slovenska 246.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    TerminalTextEffects (TTE)

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    28.5. 21:22 | Ladislav Hagara | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.5. 07:12 Zd3n
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Paradoxne v default terminalech linuxoveho Gnome ci KDE nic moc, nejlepe nainstalovat Kitty. V macOS terminalu skvely hned, v iTerm2, Alacritty ci Kitty jeste plynulejsi nez v linuxu. Takze chcete li nejlepsi unixovy desktopovy zazitek - poridte si Mac. Chcete li nejlepsi terminalovy zazitek - poridte si Mac. Je to na palici jak linux upad :-\
    29.5. 08:20 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Not this shit again..
    29.5. 11:37 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    presne tak, otazku tristniho stavu linuxoveho desktopu uz nemusime znovu otevirat, not this shit again
    29.5. 19:11 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Kéž by to byla pravda a otázku stavu linuxového desktopu už jsi na ábíčku nikdy neotevřel. Bohužel mé přání bude těžko vyslyšeno a stále budeš tro(t)lit do skonání věků. ;-)
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    29.5. 09:28 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    linux neupad

    linux zacal jako stabilni serverovej OS

    a linux je stale stabilni serverovej OS

    jen holt vsechny primarne desktopove OS se nekam posunuly (Win z nepouzitelna do pouzitelna) a linux ne
    29.5. 09:33 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    jen holt vsechny primarne desktopove OS se nekam posunuly (Win z nepouzitelna do pouzitelna) a linux ne
    Říká lama co neumí s linuxem. Pobavils, co tam máš dalšího. :-D
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    29.5. 10:15 Radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Pro 90% koncových uživatelů je Linux stále nepoužitelný. Na plné čáře prohrává v 3D (modelování, hry, renderování,..). Ostatní je plichta (až na pář vyjímek, proto píšu 90%). Linux jsem zkoušel hodněkrát, WINE není stable (nelze se spoléhat na to, že když to jede dnes, tak to pojede zítra po updatu systému) a nativních aplikací je málo, navíc do toho háže vidle nvidia a amd s jejich ovladači.
    29.5. 11:34 Tak jest
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Na ty "nativni" aplikace se bezny franta developer vybodne protoze co je v linux desktopu nativni? QT? GTK? V jake verzi? S jakym zvukem? Mame GPU akceleraci? Co kresli fonty? Mame HiDPI? Podtrzeno secteno se na to vykaka a nakodi apku v Electronu kde nic z toho resit nemusi a pobezi na kazdem unixu kde pobezi chromium...
    Ruža Becelin avatar 29.5. 11:40 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    > Pro 90% koncových uživatelů je Linux stále nepoužitelný

    Co jsou koncoví uživatelé? Majorita koncáků dneska používá browser, a je jim jedno, co pod ním mají, hlavně když najdou ikonku.

    > Na plné čáře prohrává v 3D (modelování, hry, renderování,..)

    Proto jedou velké renderovací farmy na Linuxu.

    > Linux jsem zkoušel hodněkrát

    Ve kterém roce naposledy? Hodně lidí zkoušelo Linux tak 10-15 let zpátky a od té doby se drží tohohle tvrzení.

    > WINE není stable (nelze se spoléhat na to, že když to jede dnes, tak to pojede zítra po updatu systému)

    Čisté WINE možná, existují wrappery, které se starají o plynulý upgrade. Nicméně na Windows věci je lepší mít Windows virtuálku.

    > nativních aplikací je málo

    Co je nativní aplikace? Browser? Textový editor? Video přehrávač?

    > navíc do toho háže vidle nvidia a amd s jejich ovladači.

    Nechápu čím, ale máme tu stroje s AMD i NVidia grafikami, včetně strojů s MUX switchem a dvěma grafikami, a problémy nepozorujeme? Jsou k tomu nějaké relevantní bugy?

    29.5. 12:35 Radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    >> Linux jsem zkoušel hodněkrát >Ve kterém roce naposledy? Hodně lidí zkoušelo Linux tak 10-15 let zpátky a od té doby se drží tohohle tvrzení. >> navíc do toho háže vidle nvidia a amd s jejich ovladači. >Nechápu čím, ale máme tu stroje s AMD i NVidia grafikami, včetně strojů s MUX switchem a dvěma grafikami, a problémy nepozorujeme? Jsou k tomu nějaké relevantní bugy? Jinak, linux používám v práci, ale doma jsem ho zkoušel mnohokrát a vždy jsem narazil na problémy s 3D. Buď ty aplikace prostě nejsou, nebo jedou blbě ve WINE a nebo jedou blbě. Především nižší výkon (i víc jak 30% propad FPS), ale i bugy jako opožděná reakce kláves a krom toho obecné problémy se stabilitou. Je toho plný internet ;) >> Na plné čáře prohrává v 3D (modelování, hry, renderování,..) >Proto jedou velké renderovací farmy na Linuxu. Mluvím o linuxu jako o použití pro koncového uživatele ;) tedy lokálních renderů linux má měně a žádný benefit nepřináší.

    >> Pro 90% koncových uživatelů je Linux stále nepoužitelný >Co jsou koncoví uživatelé? Majorita koncáků dneska používá browser, a je jim jedno, co pod ním mají, hlavně když najdou ikonku. Tak tito uživatelé přešli zdárně na mobily/tablety. A ti co ne, tak si chcou bez problémů nainstalovat různé jiné programy jako je outlook nebo word. Ano, jde to rozchodit přes wine, ale pro bfu už je to příliš obtížné a krom toho v outlooku nefunguje npříklad modern authetication.

    29.5. 12:41 Zd3n
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    No ja mam spise dojem ze pred 10-15 lety byl linux celkem v pohode a dokazal dokonce vic nez widle. To byla doba normalnich desktopu a gnome apky meli jeste menu. I ten KDE3 byl vcelku ok az na ty neergonomicke barvy. Vsechno se to dalo prizpusobit skiny a tematy a iconsety a kurzorsety.

    A pak to tak nejak slo do hazjlu. Na dnesni Gnome clovek kouka jak tele, nic neni intuitivni, apky z pekla, customizace spatny vtip a aby to vubec jelo tak flatpak/snap bordel kde se neda customizovat absolutne nic. KDE6 tlustej moloch, LXQt jeste jakz takz ale plno much a bugu a modleni se pred upgrade...
    29.5. 16:58 RealJ | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Nejak s tebou souhlasim... zlata Mandriva...
    29.5. 18:35 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    pred 15 lety ale spis vic byly desktopovy windows zcela nepouzitelny

    to byl zlatej vek "linuxovyho desktopu", kterej byl umoznenej vyvojovou fazi windows, jenze dnes jsme o 15 let dale a veci jsou uplne jinak

    linux beze smeru a a cile vicemene zustal tam, kde byl, s tim, ze vyvoj se neodehraval tam, kde by to hralo roli pro uzivatele, ale tam, kde to nejvic bavilo hipstersky picusky - ui, proto dnesni gnome a kde vypadaji, jak vypadaji a proto porad nefunguji ty stejne veci, ktere byly problemove tech 15 let nazpet
    xkucf03 avatar 29.5. 19:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše GNU/Linux na desktopu vs. Windows a MacOS
    Já ten „neexistující“ a „nefungující“ GNU/Linuxový desktop používám už přes dvacet let. Vybral jsem si to dobrovolně a nic lepšího není, bohužel. Než začneš říkat, že neznám aktuální stav u konkurence – Macbook jsem měl před několika lety na jednom projektu půjčený a snažil jsem se to používat (přeci jen je to unix a hardware mají celkem fajn, říkal jsem si), ale nešlo to. A aktuální Windows potkávám celkem běžně u zákazníků, na různých vzdálených plochách a mám i přístup k nějakému fyzickému počítači, kde Windows jsou. A že bych měl chuť to dávat na další nebo dokonce svoje vlastní počítače? Ne, děkuji, nechci. Ani zadarmo.

    Ale s tímhle musím částečně souhlasit:
    vyvoj se neodehraval tam, kde by to hralo roli pro uzivatele, ale tam, kde to nejvic bavilo hipstersky picusky - ui, proto dnesni gnome a kde vypadaji, jak vypadaji a proto porad nefunguji ty stejne veci, ktere byly problemove tech 15 let nazpet
    Nejhorší je, když člověk narazí na věc, která před těmi 15+ lety fungovala a dnes je rozbitá nebo chybí. Celkově to není za hranicí použitelnosti a jsou to většinou takové detaily, nicméně některé z těch trendů a problémů, o kterých píšeš, tu jsou. Asi to souvisí i s tou (zjevně mylnou) představou, která se tu před lety objevila: „čím víc lidí se do vývoje zapojí, tím líp“. Taky se tradovalo, že programátoři neumí dělat UI – což je částečně pravda (většina z nich neumí dělat UI pro neprogramátory). Jenže když se do vývoje zapojili neprogramátoři, tak to dopadlo ještě hůř. Dokud se kolem vývoje motali jen programátoři, tak to fungovalo jako jakýsi filtr – ten člověk musí disponovat nějakou inteligencí, pečlivostí, vytrvalostí, schopností samostudia atd. – protože kompilátor neodpouští a když ti program nejde ani přeložit, neustále padá a ty nemáš vůli zjistit, co tomu je a opravit to, tak se za programátora považovat nemůžeš a vývoje se tudíž neúčastníš. Alespoň tehdy. Od dob, co je trendem zapojit do vývoje co nejvíc různých lidí a místo schopností hrají roli jiné „kvality“, to jde od desíti k pěti.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.5. 20:01 RealJ | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU/Linux na desktopu vs. Windows a MacOS
    je spousta lidi kteri preferuji kadibudku misto splachovaciho zachodu... ten svet se ale spise posouva ke splachovacimu zachodu... to, ze chodis 20+let na kadibudku neznamena ze to vyhovuje kazdemu...
    29.5. 21:12 Tačmi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU/Linux na desktopu vs. Windows a MacOS
    Zase kadibudku preskinujes za 10 minut. Z burzy par plakatu Samanthy Fox (nebo pro zoomery nejaky ekvivalent) a mas "vymalovano". V splachovacim hajzlu kdyz chces upgrade skinu tak to znamena obouchat obkladacky a nalepit nanovo, to mas na 3 dny :-D
    29.5. 21:43 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU/Linux na desktopu vs. Windows a MacOS
    no, preskinovani je zrovna jedna z tech hrozne dulezitejch veci, ktery te pri praci prestanou zajimat po nejpozdeji tydnu, pravdepodobne mnohem drive

    kadibudky nejsou koksovatelne, ty obouchavaci obkladacek..
    30.5. 00:49 Streda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU/Linux na desktopu vs. Windows a MacOS
    No mne to drzi cely zivot. Ale obvykle mi dojde ze delam z linuxu macos…
    30.5. 08:05 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU/Linux na desktopu vs. Windows a MacOS
    a nejlepsi na ty metafore je, ze s tema vsema moznostma volby preskinovani neni mozny oskinovat gtk aplikace tak, aby vypadaly jako qt a naopak.. (a ano, znam ty vypiceniny, ktery se o to snazi/ly a ne, plati, co rikam)

    takovej humor vyrobi jen sam zivot
    30.5. 12:30 @
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU/Linux na desktopu vs. Windows a MacOS
    Mozna by to vyresila treti knihovna. Pretransformuje jak GTK tak QT widgety do svwho formatu a ten muze vypadat treba jak macos :-) nebo TUI :-)
    xkucf03 avatar 30.5. 16:43 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU/Linux na desktopu vs. Windows a MacOS
    Ve skutečnosti se Qt umí GTK desktopu přizpůsobit dost dobře a zapadnout. Bohužel obráceně to neplatí. Další knihovna tam asi zanese jen další chyby… spíš by to chtělo zapracovat na kvalitě toho stylu, který má GTK přizpůsobit Qt/KDE desktopu.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    31.5. 21:52 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU/Linux na desktopu vs. Windows a MacOS
    dost dobre mozna a je to subjektivni, ale rozhodne ne identicky nebo nerozpoznatelne a to je meritelny..
    xkucf03 avatar 31.5. 22:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU/Linux na desktopu vs. Windows a MacOS
    Příloha:
    Pro srovnání – Windows – viz příloha. Dneska si k tomu připočti ještě aplikace v Elektronu, které vypadají úplně jinak a nezapadají nikam. Prostě se na sebe vrší další a další generace GUI.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    1.6. 08:55 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU/Linux na desktopu vs. Windows a MacOS
    no dobre, ale to je argument "ale oni zas mlati cernochy"..

    na rozdil od linuxu si na tech windows i dnes pustis sto let stary binarky z nejaky prehistoricky verze
    1.6. 13:00 Kočk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU/Linux na desktopu vs. Windows a MacOS
    Kdybys nekecal, ptáku :-)

    Ve skutečnosti si na tom "jednoduše" pustíš jenom 64-bitové a správně naprogramované 32-bitové aplikace. A to ještě s výhradama, protože za těch tvejch "sto let" (reálně se stačí omezit dejme tomu na posledních 25) widle obsahovaly takovejch zpětně nekompatibilních API a "standardních" DLL knihoven, že by tě z toho jeblo, kdybys to měl řešit doopravdy (nebo dokonce na profi úrovni) a ne si jenom anonymně natřásat peří na abclinuxu.

    A ne, nepíšu o tom jenom z doslechu. Kdyby mi někdo zaplatil jenom ten čas, který jsem zbytečně strávil krocením posranejch widlí a jejich stejně posranejch polofunkčních aplikací (a to včetně těch od samotnýho tvůrce toho systému), tak jsem multimilionář. Takže jo, Linux není ani zdaleka dokonalej a spoustu věcí má rozbitých, protože se do toho potřebovali montovat posraný frikulíni, ale - na rozdíl od těch widlí - mám možnost si COKOLIV opravit sám (a taky to běžně dělám). A votomtoje.
    Jendа avatar 1.6. 18:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU/Linux na desktopu vs. Windows a MacOS
    To záleží. Pokud si aplikace táhla většinu knihoven s sebou, tak pustí v pohodě i na Linuxu.
    Před 3 lety měli očkovaní do 3 let zemřít a měla nastat covidová totalita.
    1.6. 20:30 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU/Linux na desktopu vs. Windows a MacOS
    Pokud je slepec vidomy, tak vidi. Diky, dalsi. Hint: balickovaci systemy s miliardou zavislosti.
    31.5. 21:51 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU/Linux na desktopu vs. Windows a MacOS
    no ta treti knihovna (ve smyslu dynamicky loadovany knihovny) samozrejme k tomuhle ucelu existuje, protoze ten "skin" samozrejme je kod, akorat to funguje tak nejak jako vsechno na linuxu
    30.5. 17:20 capitalJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU/Linux na desktopu vs. Windows a MacOS
    To že ty preferuješ kadibudku natřenou na bílo aby vypadala jako splachovací záchod, s okýnkem ve tvaru jablíčka, to ti neberu
    29.5. 14:50 cerna-bila
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Hodně lidí zkoušelo Linux tak 10-15 let zpátky a od té doby se drží tohohle tvrzení.
    Tohle plati i pro linuxaky nejen na tomhle servru co se tyce Windows. Viz nekdo dole spomina 15 let stary Windows 7.
    29.5. 16:57 RealJ | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    > Co jsou koncoví uživatelé? Majorita koncáků dneska používá browser, a je jim jedno, co pod ním mají, hlavně když najdou ikonku.

    Souhlas, akorat kdyz ti v tom prohlizeci nejde ani takove ivysilani tak smazes linux a nainstalujes windows...

    > Proto jedou velké renderovací farmy na Linuxu.

    Jak to souvisi s linuxovym desktopem? Naprosta vetsina renderovacich farem jenom pocita, nema zadny disk, zadne GUI, nabootuje ze site a pocita...

    > Ve kterém roce naposledy? Hodně lidí zkoušelo Linux tak 10-15 let zpátky a od té doby se drží tohohle tvrzení.

    V podstate kazdy mesic zkousim linuxovy desktop a vuci ostatnim OS je to tragedie.

    > Čisté WINE možná, existují wrappery, které se starají o plynulý upgrade. Nicméně na Windows věci je lepší mít Windows virtuálku.

    Spise linux ve virtualu... min problemu...

    > Nechápu čím, ale máme tu stroje s AMD i NVidia grafikami, včetně strojů s MUX switchem a dvěma grafikami, a problémy nepozorujeme? Jsou k tomu nějaké relevantní bugy?

    Jo, vsichni co maji problemy dostavaji od "linuxaku" stejnou odpoved - "ja zadny problem nepozoruji". Kdyz si udelas par google dotazu tak zjistis ze ty tve nepozorovane problemy maji bugreporty, reseni je uzivatelsky privetive jako oprava auta lzici na boty a vetsinou skonci tim, ze se BFU na linux vysere...
    30.5. 07:06 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Tak vidíš, jedou diskless a to by bez mého přičinění nebylo možné.
    30.5. 19:03 RealJ | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Jsem si taky rikal… patrne to nekdo ukrad…
    30.5. 21:29 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Vím, že od papoucha s mozkem menším než lískový ořech žádný intelektuální výkon očekávat nemohu. Natož aby pochopil v čem je rozdíl.
    31.5. 10:42 Uuid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Pliz cenzorni organe tohle nade mnou zaramujte, to je velmistr ve svungu, o tom budou jeste skripta.
    Jendа avatar 31.5. 01:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Kdyz si udelas par google dotazu tak zjistis ze ty tve nepozorovane problemy maji bugreporty, reseni je uzivatelsky privetive jako oprava auta lzici na boty a vetsinou skonci tim, ze se BFU na linux vysere...
    To najdeš u všech používanějších SW. Například ze včerejška: Windows 11 seems to have disabled all ways to get around Auto Update Restarts. Is there a workaround?
    Před 3 lety měli očkovaní do 3 let zemřít a měla nastat covidová totalita.
    31.5. 06:07 RealJ | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    O tom zadna, reagoval jsem na prispevek kde uzivatel linuxoveho desktopu tvrdi ze zadne problemy to nema…
    31.5. 10:22 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Žako, přestaň si laskavě cucat nesmysly z pařátku. Nic takového tu nikdo nepsal.
    31.5. 12:21 RealJ | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    > máme tu stroje s AMD i NVidia grafikami, včetně strojů s MUX switchem a dvěma grafikami, a problémy nepozorujeme? Jsou k tomu nějaké relevantní bugy? Ja vim, Mistre, zrak jiz taky neslouzi…
    31.5. 14:45 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Přesně tak. Tobě. Dotyčný totiž píše o tom, že u sebe problémy nepozoruje a ne, že to žádné problémy nemá. Takže si kup oční kapky a nepřekrucuj.
    31.5. 21:54 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    to mi zni hodne podobne jako "ja mel covid a je to lehci chripka, svet dela z komara velblouda"
    1.6. 20:58 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)

    Taky že jo. Na každou nemoc můžeš skapat, když se to blbě sejde. A tady se sešlo hned několik faktorů na které jsem upozorňoval hned zkraje:

    • Pokroky v medicíně na konci 20. a počátku 21. století, které prodloužily život lidem s rakovinou, ischemickými chorobami, aj. a umožnily přežívání, těch co by to měli během 80. a 90. let už dávno za sebou.
    • Uplynulo víc jak 70 let od posledního globálního konfliktu.
    • A internet, globálně zpřístupněný nástupem "chytrých" mobilů, umožnil import blábolů i do nejvzdálenějších koutů planety.
    • A do establishmentu se nainfiltrovala generace populistických panikářů, manipulantů s davy.

    Z těch, co se nechali naočkovat, k tomu nemůže nikdo nic validního říct, protože není jisté, jestli si právě tím nenabourali svůj zdravotní stav. Mí kolegové se nechali očkovat a prodělali ho opakovaně. Byl jsem jediný, kdo za ty dva roky nemarodil ani den a chodil neustále do práce. Přestože jsem přišel s nakaženou osobou do styku, dřív než začalo očkovat. Doporučuji všem projít si co se tady kdy psalo o očkování. A také si přečíst blogpost z 19.10.2011 Až se naše dětí vzbudí a nebudou mít svobodu. – dnes už víme co se dělo a co se děje. Nikdo tedy se tedy nemůže tvářit, že nevěděl kam to povede.

    Já dostal covit až poté, co z toho přestali dělat tebou zmíněného "velblouda" a měl skutečně průběh jako ta lehčí chřipka, protože nejsem debil, abych s horečkou chodil do práce.

    29.5. 18:26 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    jen holt vsechny primarne desktopove OS se nekam posunuly (Win z nepouzitelna do pouzitelna) a linux ne
    Říká lama co neumí s linuxem. Pobavils, co tam máš dalšího. :-D
    mam tlacitko, ktery kdyz zmacknu, ty vyskocis
    29.5. 19:14 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Špatně ti funguje brouku, sprav si ovládání.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    29.5. 21:15 korouhev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Ja jako ceske linuxaky mam celkem rad, jedina vec co mi na nich vadi je ze NIKDY nereknou "mas pravdu"... Asi je nakazil velmistr vesmiru.
    30.5. 09:55 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Jestli to nebude náhodou tím, že ji prostě nemáš.
    29.5. 21:45 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Špatně ti funguje brouku, sprav si ovládání.
    dva ze dvou
    30.5. 10:50 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Hele brouku, vážně to tlačítko máš vadné. Pohybuji se i v jiných částech ábíčka, takže ten tvůj poměr bude radikálně jiný. X≠X :-D
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    31.5. 21:55 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    a zase
    1.6. 07:56 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Tak jsem se dočkal a po mnoha letech aktivity na ábíčku mám konečně svého osobního tro(t)la, který je navíc vybaven tlačítkem. :-D Tak to se musí oslavit. :-D :-D :-D
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    1.6. 09:00 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    kdybych si chtel udelat radost a oslavovat, koupim si nejakou zbytecnost, treba posledni verzi iphonu (mam samozrejme nejakej min recentni)

    co ty? nechces se prestat sebemrskat a projednou to zkusit taky?
    2.6. 03:11 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    ...nechces se prestat sebemrskat...
    Ne, proč bych to měl přestat dělat? BDSM je můj životní styl. Jenže narozdíl od tebe, nejsem idiot abych to každému cpal na potkání jak je BDSM super a obyčejnej sex stojí za hovno, tak jak to na ábíčku předvádíš s RealJ a vaše neustálé vnucování MacOS, iPhone. ;-)
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    Ruža Becelin avatar 29.5. 11:21 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    > Win z nepouzitelna do pouzitelna

    Tak možná do verze 7.

    Poslední edice ukazují, že se MS plácá na místě a neví, co chce, takže místo sjednocení UI tak cpe blbosti typu screenlogger a omezuje možnosti uživatelského nastavení.

    30.5. 08:10 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    jenze MS se placat na miste muze, protoze in general ten system stabilni, nepada a je pouzitelnej k siroky skale uloh na siroky palete hw

    vadi mi na nem jiny veci, ale tohle proste uz dost dlouhy roky funguje ok

    o linuxu se to nedalo rict 15 let nazpet a uplne stejne se to neda rict dnes..
    29.5. 11:51  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    > linux zacal jako stabilni serverovej OS

    linux zacal jako unixovy klon pro linusovu studentskou 386
    29.5. 12:43 RS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    s ukradenymi zdrojaky unixu
    29.5. 18:11 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Ukradl z nich #include <stdio.h> :-D
    29.5. 18:27 RealJ | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    nekdy davno byl lawsuit SCO vs IBM ohledne Dynixu ze ktereho se nejaky kod dostal do linuxu... patrne vice nez include...
    29.5. 19:57 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Ten lawsuit bol ohľadne definície BSD networking stacku v Linuxe. Na ten si nárokovalo práva SCO, a na to aj pošlo.
    29.5. 12:18 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Terminal from XFCE je super a plne mi vyhovuje. Obecne si myslim ze GPU pro text. terminal je blbost, ale tak KITTY je Linuxovy terminal;-) MacOS terminal pada, treba v MC nepreda sobor scriptu, pokud je tam [neco] v nazvu .... a taky mi v posledni verzi spadl a nesel ukoncit, ale novinka, kdyz ser to salto predtim, nesel macOS ani vypnout !!! jen hard reset ;-) ... ted uz jej sice neukonci, ale vypnout umi ... ukoncovani casto funguje, pokud jde otevrit dalsi terminal a tam si najit PID a ten killnout s -9 ...
    29.5. 12:44 .... Rebeka ....
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Kitty v macOS je lepsi nez jeho linuxova verze Izaku. Zkus a uvidis.
    31.5. 16:27 Dik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Nez debata zmizi ve viru historie tak vam dekuji, 50€ od Apple v kapse za kvalitni flame kde linuxaci ostrouhali mrkef
    31.5. 17:34 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TerminalTextEffects (TTE)
    Komu, snehuliakovi ostrúhali mrkvičku?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.