abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 504 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    VMware vSphere 5.0

    Společnost VMware, ohlásila dne 12.7. novou verzi svého produktu vSphere 5.0. A přestože se může pochlubit novými a zajímavými funkcemi, celá komunita je šokována a diskutuje nad novým licenčním modelem (je vztažen nejen na fyzické CPU, ale nově také na celkově alokovanou vRAM), který, zejména u větších zákazníků, povede k navýšení nákladů na pořízení této technologie. V rámci probíhající virtualizační války neponechají výrobci konkurečních hypervisorů podobnou věc bez odezvy, dokazuje to např. tato první „vlaštovka“.

    19.7.2011 13:03 | cz_motyl | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.7.2011 13:32 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Stejne je prevalcuje KVM ;-))
    Ruža Becelin avatar 19.7.2011 13:40 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    KVM dost fandim, ale nemyslim si, ze je pravalcuje - to uz je pravdepodobnejsi scenar KVM na Linux a Hyper-V na Windows, a to jsou dve technologie (=dvoji management), takze otazka je, jak se na tohle budou firmy tvarit...
    19.7.2011 13:58 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Kdyz to pujde koupit ze supportem, tak to koupi. M$ Hyper-V je sracka, napr na linuxu 64bit to neumi cas ;-)) tak je treba synchronizovat jak divy ... a samotne W2008 hodne zerou, zvlaste RAM.

    jenze dokud nebyla Vmware 4ka, tak na KVm vykonnostne nemela co se CPU tyce, 4ka to hold srovnala a v discich sla jeste dal ... tak ale i to uz je na KVM vyreseno.

    Ja sam jsem komercne instaloval vmware 3 a 4 ale domam ma KVM a testoval jsem i XENenterprise a normalni XEN
    19.7.2011 13:58 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    KVM dost tazko. KVM je len "hypervizor". Skor je asi rec o RHEV, ktory zatial zial dost zaostava - kedy bude 2.3 hotova?

    Skor to vidim na velke vitazsto Microsoftu. VMware svojou obchodnou politkou a nenazranostou odpudzuje cim dalej, tym viac svojich zakaznikov. Microsoft maka na Hyper-V a hlavne SCVMM a SCOM - manazment a monitrovanie Hyper-V, XenServer >=6 a tusim aj ESX/ESXi z jednej aplikacie. Windows sa na Hyper-V virtualizuju dobre, na problemovom linuxe sa pracuje uz tiez - do jadra 3.0 MS nasypal dalsi kod na zlepsenie fungovania na Hyper-V . Takze to vyzera ta, ze z bezkonurencne najhorsieho Hyper-V bude mozno o par rokov jedno z najsilnejsich rieseni... Spekuluje sa, ze Citrix zabali svoj XenCenter (kedze Essentials pre Hyper-V uz zrusili) a sustredi sa viac na "cloudy" (vid ich nedavne akvizie a projekty a hlavne kanibalizmus s akym MS poziera ich tradicne produkty ako su virtualizacia desktopov a aplikacii).
    Ruža Becelin avatar 19.7.2011 14:07 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Pravda, tady se spis bavime o RHEV. S vyvojem HyperV souhlasim, ale doufam, ze zamakaji na KVM, protoze se mi Linux moc na HyperV prevadet nechce...

    S SCVMM nemam zkusenosti, ale zrovna SCOM bych za vitezstvi MS nevydaval - potencial to ma, ale jinak je to strasny bastl, clovek dostane uplny zaklad, cokoli nad si musi dodelat sam s mizernou dokumentaci, neumi to HA a navic nebyli ani schopni vydat dokumentaci k API, aby se to aspon dalo skriptovat PowerShellem :-( Uvidime, jaka bude verze 2012...
    19.7.2011 14:18 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Jj, SCOM je zatial strasna sracka, aj ked nejake pokroky medzi verziami badat :). Konieckoncov, ako vacsina Enterprise aplikacii. :) Robime oi 2 datove centra, ktore boli "prevzate" s MS SCOM, a roznymi HP a Cisco "enterprise" aplikaciami. Jedna sracka a nechutne zbastlena kokotina horsia ako druha. Niekedy clovku az rozum zostane stat, ked vidi sumu za tie aplikacie a ich realne fungovanie a kvalitu...detto mnohy "enerprise" HW.
    19.7.2011 14:07 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    No RH ted dela hodne na virtualnich desktopech ;-))

    Oko co se tyce KVM, tak to je otazka, on umi vse, vcetne migrace ... jenze ted se to resi bez konzole blbe, ale tak ona uz je davno, jen jaksi bezi na windows ;-)) ... ale zase ja ji nezkousel.

    KVM jde zprovoznit bez problemu na RH clusteru ... pravda, lama to neudela, musi se vse vymyslet, ale tak na netu se valeli navody na Xen, takze na KVM asi taky.

    On je zakaznik a zakaznik, je celkem jedno, jak je velky, nekdo rad svoje reseni, zvlaste ti, co jich maji tisice a nekdo klikaci hotove bez moznosti uprav ... jak velci, tak mali.

    A tem pidi je to uplne jedno, ti maji casto jen jeden server a na nem kupu virtualu ... ti vezmou zdarma ESXi a kdyz to licencne nestaci, diky hodne jadrum v CPU, tak si hold poridi KVM
    19.7.2011 21:53 none
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Verze 2.3 RHEV se delat nebude, bude rovnou verze 3, a to do konce roku. Management v jave misto ms.
    19.7.2011 22:06 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Super. :) Nikde som nevedel najst nejake aktualne info, len starsie roadmapy, podla ktorych uz mala byt verzia 2.3 hotova. Ale zda sa mi celkom logicke, ze tie jednotlive male kroky prerodu z MS SQL a C# (ci v com to bolo) na Javu + PostgreSQL urobia naraz (ak teda dobre rozumiem). :)
    xkucf03 avatar 19.7.2011 22:08 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Nemělo to být už vloni?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.7.2011 11:07 DoSa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    RHEV 2.3 hotová nebude nikdy (resp. k zákazníkům se nedostane), ale 3.0 bude brzo a řekl bych, že je na co se těšit. Někteří z vás jí již mohli vidět na Red Hat OpenHouse v Brně. Základní info (to aktuálně jediné dostupné pro lidi mimo RH) se dočtete zde http://itknowledgeexchange.techtarget.com/server-virtualization/red-hat-enterprise-virtualization-3-features-previewed/
    Ruža Becelin avatar 20.7.2011 12:24 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    200 hosts per cluster

    Muze mi tohle nekdo vysvetlit?
    20.7.2011 12:46 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Pokud si dobre vzpominam, tak ani vmware jich neumi vic ;-)) ... mozna 255 (ale mozna jeste min) ... ale reseni je nadefinovat vice clusteru nad jednim vcentrem ;-) Tedy to bude asi podobne.
    Ruža Becelin avatar 20.7.2011 14:50 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Tohle jsem nasel:
    • Max 32 Hosts per HA Cluster.
    • Max 1280 VMs per Cluster.
    • Max 100 VMs per Host.
    • If the number of Hosts exceeds 8 in a cluster, the limit of VMs per host is 40.
    Bedňa avatar 19.7.2011 14:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Tak, tak a kto blobu zverí svoju bezpečnosť je na doktora ;-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Ruža Becelin avatar 19.7.2011 14:09 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Jo, velkej zlej VMware si koupiruje dat k sobe domu, aby pak vsechny mohl vydirat :-D Trochu bacha na tu paranoiu, vseho moc skodi ;-)
    Bedňa avatar 19.7.2011 14:30 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Nič im nebráni tam dať backdoor a nedá sa to nijak zistiť, takže žiadna paranoia.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    xkucf03 avatar 19.7.2011 14:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    +1

    K tomu:
    celá komunita je šokována a diskutuje
    a co čekali, když si vybrali proprietární software? Komu není rady…

    Microsoft Hyper-V je akorát z bláta do louže – nebo v tomto případě spíš z bláta do hovna (i když to bláto je celkem dobré, byť drahé).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    19.7.2011 14:07 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Je to bída. Linuxová verze vSphere klienta a vCenter Serveru v nedohlednu. Podpora MySQL nebo PostgreSQL nikde.
    19.7.2011 14:11 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Vcenter pro linux je ;-)) ... jako template ... pravda, asi porad vyvojova verze, ale beha o 200% lepe, nez wokenni jde stahnout z jejich stranek jako hotovy image/template ... bezi na IBM DB2 ... ale tak vse je tam hotovo ... a nepotrebuje 2 jadro a ty GB RAM ;-))
    19.7.2011 16:52 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    jj vcenter na woknach neni nijak zvlast stabilni. Pokud jde o to mysql tak to by asi nebyla zadna vyhra. V okamziku kdy vcenter nasypal do jedny tabulky 3 miliardy radek tak toho mel plny brejle i oracle.
    19.7.2011 14:25 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Btw. do mensich a strednych prevazdok, kde chcu zmiesane prostredie (Linux aj Win) je stale velmi dobrou volbou XenServer. Free verzia ponuka viac ako free ESXi (live migracia..). Licencie su per box (cize plati sa vzdy za server rovnako bez ohladu kolko socketov a RAM to ma)!!! Manazment softver existuje aj pre Linux (aj ked neoficialny), da sa to komplet ovladat z prikazoveho riadku (xapi toolstack). A je k dispozicii aj free OSS verzia XCP, cize nie je problem ani pre poskytovalev, ktory chcu na tom vyrobit vlastny produkt.
    Ruža Becelin avatar 19.7.2011 14:28 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    To je pravda, ale bohuzel zmenu licence bohuzel pociti nejvic ti, co maji velke clustery...
    19.7.2011 14:36 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Nj. :) Ti na vyber velmi nemaju, ak nechcu riskovat prechod na ine riesenie a z velkej casti asi ten cash na nove licenie naskrabu. Pripadne na casti intrastruktury zacnu riesit iny produkt. :)) Inak je paradoxne, ze vo svete vitualizacie ma prave VMware najsilnejsi vendor lock-in a velmi trvdo pracuju na tom, aby bol este tuhsi. :D Kazdopadne novy XenServer uz pouziva distribuovany OSS OpenVSwitch (apache licencia), neviem ako sa k nemu ma Red Hat, ale tiez by z toho mohol tazit, je to velmi pekny projekt, ktory ide rychlo vpred. :)
    19.7.2011 17:37 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Bych to tak nevidel, jednoduse si spocitaji, jak dlouho muzou zit na 4.x, kolik je rocne prijde 5tka a kolik bude stat migrace (postupna) na neco jinyho. IMO specielne u tech vetsich to vyjde tak, ze migrace se relativne rychle vyplati, protoze mnoztvi potrebny RAMky roste velmi rychle => potreba nakupovat licence taktez.

    Ostatne mam tu smesne dva servriky a 2 licence, s novym licencovanim bych potreboval, pokud dobre pocitam, licenci 16 (2x 256GB RAM). Sem zvedav, jak dodrzi servisni smlouvu, ve ktere je vyslovne napsano, ze po dobu jejiho trvani mame narok na nove verze zdarma ... ;D.
    19.7.2011 14:31 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    oprava:

    poskytovatelov, ktori

    xvasek avatar 19.7.2011 16:46 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Zrovna jsem zprovoznil server na vmware (free) a už takové zprávy. :-) Naštěstí se mě změna ceníku netýká, ale kdyby byl nějaký větší projekt, tak zase nevím, kde začít. Na jednu stranu musím pochválit ESX, že to funguje opravdu out-of-the-box: člověk koupí server, strčí tam CD s ESX, za 15 minut má nainstalováno, spustí si vSphere klienta a už instaluje další OS. Na druhou stranu ale ta uzavřenost není úplně fajn, když jsou třeba problémy s výkonem nebo latencemi, vůbec nevím, kam se podívat a co nastavit. Po zralé úvaze bych příště šel asi do Xenu.
    xkucf03 avatar 19.7.2011 17:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    když jsou třeba problémy s výkonem nebo latencemi, vůbec nevím, kam se podívat a co nastavit.
    Proto je celkem fajn na tom serveru mít normální OS + hypervizor a ne jen hypervizor* a pak ten systém můžeš zkoumat horem dolem a vidíš do všeho.

    *) on tam nějaký minimalistický OS beztak je, akorát k němu uživatel nemá přístup, to je tedy výhra.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xvasek avatar 19.7.2011 17:18 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Přístup k tomu má, ale neví, co s tím. :-) Normálně se tam povolí ssh a pak je tam busybox, dá se s tím dělat, co se komu zachce. Myslel jsem, že ten hypervisor bude maličký, ale zabírá asi půl GB paměti, takže celý podkladový linux asi nebude až taková ztráta.
    20.7.2011 12:48 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    jj jde to i pres konzoli, na se ALT+F{neco} prihjlasi se, ale neni nic videt, pote co se prihlasi, je v busyboxu ;-)) Vask ESX je jen a pouze linux ... ac se Vmware tvari ze ne ;-))
    19.7.2011 19:41 cz_motyl | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Pokud jste si stahl free VMware hypervisor (ESXi), tak pozor:

    do nove freeware verze 5.0 zde zasahuje nova licencni politika take a to jeste s vetsim dopadem. Jak to tak vypada, vse ukazuje na to, viz napr. zde: http://www.vmware.com/products/vsphere-hypervisor/faq.html ze zde bude definovan limit na 8GB alokovane vRAM pro vsechny virtualni servery. To bude evidentne pro mnoho uzivatelu nepouzitelne...

    Vidim dve moznosti:

    1/ zustat u verze 4.1U1 a prijit o nove featury 2/ zakoupit nejlevnejsi edici Essentilas (cca 15K) s licenci pro 3 servery, 6CPU vcetne vCenter Foundation

    K bodu 1/ zrejme pristoupi vetsina, jenze nekteri maji sdilene pole, a k nemu pristupuje vicero serveru (zalicencovane a free ESXi) Problem bude, jakmile nekdo povysi VMFS na verzi 5 (zde neni limit max. 2TB)

    Mam takovy pocit, ze je to ze strany VMware cesta do pekel (kde si to uziva napr. Novel, Netscape, atd.)
    xvasek avatar 19.7.2011 21:12 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Díky za informace, popravdě to nechám na 4.1 pod heslem "neopravuj to, dokud to není pokažené". Ona ta virtualizace má nakonec tu výhodu, že to jde tady v tom malém rozsahu celkem jednoduše převádět mezi jednotlivými technologiemi - a když není konvertor, tak přes Clonezillu je to za chviličku. Samozřejmě správcům velkých high-availability clusterů to nezávidím, ale my, domácí mastiči, jsme v klidu. :-)
    21.7.2011 18:26 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VMware vSphere 5.0
    Po zralé úvaze bych příště šel asi do Xenu.
    Zkoušel jsi oVirt?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.