abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | Zajímavý článek

    Christian Schaller z Red Hatu na svém blogu popsal své zkušenosti s používáním AI při vývoji open source aplikací pro Linux. Pomocí různých AI aktualizoval nebo vytvořil aplikace Elgato Light GNOME Shell extension, Dell Ultrasharp Webcam 4K, Red Hat Planet, WMDock, XMMS resuscitated (aktualizace z GTK 2 a Esound na GTK 4, GStreamer a PipeWire) a Monkey Bubble. SANE ovladač pro skener Plustek OpticFilm 8200i se mu zatím nepovedl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 19:44 | IT novinky

    Americké firmy Tesla a SpaceX postaví v texaském Austinu moderní komplex na výrobu čipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí projektu s názvem Terafab budou dvě moderní továrny na výrobu čipů – jedna se zaměří na automobily a humanoidní roboty, druhá na datová centra ve vesmíru. Uvedl to generální ředitel těchto firem Elon Musk. Projekt by podle odhadů měl stát 20 miliard USD (zhruba 425 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.11 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:44 | Bezpečnostní upozornění

    Ubuntu 26.04 patrně bude ve výchozím nastavení zobrazovat hvězdičky při zadávání hesla příkazu sudo, změna vychází z nové verze sudo-rs. Ta sice zlepší použitelnost systému pro nové uživatele, na které mohlo 'tiché sudo' působit dojmem, že systém 'zamrzl' a nijak nereaguje na stisky kláves, na druhou stranu se jedná o možnou bezpečnostní slabinu, neboť zobrazování hvězdiček v terminálu odhaluje délku hesla. Původní chování příkazu sudo

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    22.3. 21:33 | Komunita

    Projekt systemd schválil kontroverzní pull request, který do JSON záznamů uživatelů přidává nové pole 'birthDate', datum narození, tedy údaj vyžadovaný zákony o ověřování věku v Kalifornii, Coloradu a Brazílii. Jiný pull request, který tuto změnu napravoval, byl správcem projektu Lennartem Poetteringem zamítnut s následujícím zdůvodněním:

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 25
    22.3. 17:22 | Nová verze

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 163 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.3. 15:22 | IT novinky

    Eric Lengyel dobrovolně uvolnil jako volné dílo svůj patentovaný algoritmus Slug. Algoritmus vykresluje text a vektorovou grafiku na GPU přímo z dat Bézierových křivek, aniž by využíval texturové mapy obsahující jakékoli předem vypočítané nebo uložené obrázky a počítá přesné pokrytí pro ostré a škálovatelné zobrazení písma, referenční ukázka implementace v HLSL shaderech je na GitHubu. Slug je volným dílem od 17. března letošního

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    21.3. 15:11 | Zajímavý projekt

    Sashiko (GitHub) je open source automatizovaný systém pro revizi kódu linuxového jádra. Monitoruje veřejné mailing listy a hodnotí navrhované změny pomocí umělé inteligence. Výpočetní zdroje a LLM tokeny poskytuje Google.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    21.3. 04:44 | Zajímavý software

    Cambalache, tj. RAD (rapid application development) nástroj pro GTK 4 a GTK 3, dospěl po pěti letech vývoje do verze 1.0. Instalovat jej lze i z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1139 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii

    Článek Refund of pre-installed Windows: Lenovo must pay 20,000 euros in damages pojednává o rozhodnutí italského soudu týkajícího se vracení nechtěných licencí MS Windows přibalených k notebookům Lenovo. Soud odmítl všechny námitky Lenova a potvrdil právo na odškodnění – vrácení poplatku za nevyužitou licenci uživateli. Nátlak na výrobce HW, aby povinně přibalovali MS Windows k prodávaným počítačům, je jednou z pochybných praktik, díky které se Microsoftu podařilo získat a z velké míry dodnes udržet svůj podíl na poli desktopových operačních systémů.

    8.3.2021 23:55 | xkucf03 | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xkucf03 avatar 8.3.2021 23:38 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii

    Před lety jsem se snažil o něco podobného: Jak jsem si (ne)koupil notebook, ale neměl jsem tolik trpělivosti a nakonec jsem si radši počítač postavil sám ze součástek.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 9.3.2021 12:35 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 41 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii

    cožeto jakože poslali z toho lenova za vodpověď?????? :O :O :D :D

    Notebooky samozřejmě umožňují instalaci jiných OS. Ovšem v dnešních noteboocích s licencí Windows 8 je licence OS přímo v UEFI rozhraní BIOSu v základní desce. Nemáme mechanismy, jak tuto licenci odstranit, případně přenést. Když to vezmu z hlediska HW a ne licenčního/právního, tak výrobce ve své nabídce náhradních dílů má FRU PN základních desek, zvlášť deska s WIn8, zvlášť deska s Win8PRO, zvlášť deska bezOS. Pokud chcete notebook bez OS, musíme zaměnit původní desku s OS za desku bez OS (za předpokladu, že existuje varianta desky bezOS), samozřejmě nákladově je tento proces nerentabilní pro zákazníka.

    k3dAR avatar 9.3.2021 19:44 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    no to vis, neco jako zneplatnit licencni cislo je tabu, to by se pak "zjistilo" ze je snadne nenakladne reseni ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Josef Kufner avatar 9.3.2021 21:12 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Licenční čísla jsou funkční offline. To zneplatnit nijak snadno nejde.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    9.3.2021 00:32 Ladislav Hagara | skóre: 106 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    dumblob popisoval vrácení Windows 7 zde na blogu. Po 2 a půl roce dostal 3247 Kč (základ 2900, repo sazba 0.75%, sazba z úroku 7.75% po 565 dní). Také by si zasloužil "bolestné".
    paul2no avatar 9.3.2021 09:31 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Já v tomhle nechápu, že EU tady řeší kdejakou kravinu, ale tenhle vázaný prodej (pokud chci HW, musím si koupit i SW licenci) nikoho nezajímá.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    9.3.2021 09:51 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Nikoho to nezaujima, pretoze M$ je americka firma. Najdolezitejsie je teraz znicit vsetku vlastnu vyrobu a vsetko dovazat z Ciny. Na rade su automobilky.
    9.3.2021 09:53 Mti.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Tu je to okate. Alternativa existuje a jde instalovat. Co chromebooky, telefony, televize.... Vyrobci se cilene snazi znemoznit instalaci. A po 2 letech je to v dusledku nebezpecne zarizeni, ale nikoho to netlaci. No na druhou stranu...u mikrovlnky to tak okate neni...zatim.
    9.3.2021 11:53 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Njn, coskoro sa daju ocakavat sudne spory, ze clovek chce vratit licenciu za Android TV v telke a miesto toho si tam chce nainstalovat AppleTV.
    k3dAR avatar 9.3.2021 19:52 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    on se snad da poridit AppleTV OS? to uz je logicky vetsi sance ze si AppleTV doinstaluje do GoogleTV ;-)

    nicmene pointa je v tom, ze u PC/NB jde (v podstate) o "IBM Compatible HW", umoznujici jednoduchou instalaci Non-Windows systemu, jak u TV tak u Telefonu to tak jednoduche neni, u TV vicemene nemozne, u Android telefonu uz nejaka polostandartizace je, ale v podstate tak ze se vyuziva z Android jadro, tedy meni se userspace, nikoliv cely OS...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    9.3.2021 19:58 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    nicmene pointa je v tom, ze u PC/NB jde (v podstate) o "IBM Compatible HW", umoznujici jednoduchou instalaci Non-Windows systemu
    Toto je lepsie do debat o vrateni MS nezatahovat, lebo sa vyrobca naserie a uzamkne secure boot s klucami len pre Windows. Cely tento argument razom odpadne. Uz to nebude univerzalna masina s Windows, ale Windows masina. A budeme mat vsetci po ptakach.
    9.3.2021 15:48 Peter Fodrek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    EÚ sa tomu venuje viac ako 10 rokov. Len lobbysti vyhrajú každoročné kolo boja. Otázkou všaj je len dokedy budú vyhrávať, nie či budú vyhrávať
    9.3.2021 10:37 Bill
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Nátlak na výrobce HW, aby povinně přibalovali MS Windows k prodávaným počítačům, je jednou z pochybných praktik, díky které se Microsoftu podařilo získat a z velké míry dodnes udržet svůj podíl na poli desktopových operačních systémů.
    A to si autor myslí že kdyby tam byl default Linux tak by lidé nemigrovali na Windows?
    9.3.2021 10:57 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Ať si každý koupí co chce.

    To je takový problém u koupi HW udělat checkbox s OS a člověk by si vybral zda tam chce windows, linux, android ......

    A nebo prodávat HW zvlášť a SW taky.
    9.3.2021 11:49 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Nedělat checkbox je levnější než dělat checkbox a pokud 99.5% zákazníků chce windows, tak ten checkbox ekonomicky ospravedlníte jen těžko.
    Quando omni flunkus moritati
    9.3.2021 13:35 Tomáš Pelc | skóre: 22 | blog: multimedialni_pc_k_LCD_TV
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    V tomhle s autorem zprávičky souhlasím. Pokud by tam byl funkční linuxový desktopový systém, tipuji, že cca 40 - 50% lidí by u toho systému zůstalo.

    Kolik běžných uživatelů si do Macka / Chromebooku instaluje Windows?
    9.3.2021 14:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    A nebylo by v takovém případě v nepořádku, že tam výrobce dal Linux a nenechal vás vybrat?
    Quando omni flunkus moritati
    9.3.2021 16:33 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Pokud si vyrobce za ten Linux nerekne o penize, tak jaksi o nic neprichazim, kdyz ho smazu, ze?

    Zato kdyz uz mam 5 licenci widli z 5 notesu vymenenych v prubehu casu, tak vazne nevim, proc bych si mel kupovat jeste 7, 8, 9 a 10 licenci.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice
    9.3.2021 18:46 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    "Pokud by tam byl funkční linuxový desktopový systém". Pak přijde uživatel domů, zapojí si externí 100Hz monitor a "hele vole, mě to pořád jede na 60Hz a nejde to přepnout ... Dodnes v X11 nefunguje pro každý displej nastavená jiná obnovovací frekvence!
    9.3.2021 18:47 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Funguje to teda s Waylandem, ale tam se zase při vytížení CPU zasekává kurzor, protože "není hardwarový", ale renderuje ho kompozitor.
    10.3.2021 10:13 Tomáš Pelc | skóre: 22 | blog: multimedialni_pc_k_LCD_TV
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    A mám si z této tvé poznámky vyvodit závěr, že domů přinesu notebook s Windows 10 a všechno (doslova cokoliv) mi bude ihned správně fungovat?

    Já v téhle iluzi nežiju, mám s tím - bohužel - své zkušenosti.

    Oba systémy (Linux / Windows) mají svoje nedostatky. Rozdíl je v tom, že za ten Linux nemusím platit (resp. skrytě připlácet).
    10.3.2021 11:58 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Ve Windows 10 opravdu spousta věcí po instalaci funguje bez instalací dalších šmejďáren. Dříve to bývavalo však peklo (v dobách XP), kdy se muselo po instalaci systému instalovat všechno. Ale né samozřejmě všechno je obsaženo v instalátoru, něco je stále třeba nainstalovat, ale většinou se to dá zprovoznit. Problém je, že různé frekvence prostě na X11 nerozchodíte, kvůli špatnému návrhu, kdy se s něčím takovým nepočítalo. Windows toto uměl snad už ve Windows XP a kdo ví, jestli né dříve.
    9.3.2021 16:30 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Jenze bydefault by tam nemelo byt nic, vyrobce/prodejce by ti mel umet naprosto u cehokoli prodat holy HW. A to samo nejen u PC.

    System by ti na to mel dodavat volitelne = za priplatek, pokud jde o placeny.

    M$ jde principielne o to, ze kdyz ti to do ceniku daji jako NB s widlema, tak neni videt ta cena tech widli.

    A presne o to jde EU, ze ty widle si uzivatel plati, i kdyz je vlastne nechce, nebo je dokonce uz ma.

    Legracni to pak zacne byt az v situaci, kdy si firmy konecne uvedomi proste faktotum. Ze nic jako OEM neexistuje, a tudiz ze maji hromadu licenci na "posledni windows", takze pri vymene HW staci prenyst licenci a voiala. M$ uz neuvidi ani dolar.

    BTW: Zrovna mam v ruce nabidku na HW s widlema ...lol ... HW za cca 200k ... a k tomu licence na widle za dalsich 400k ... nice. A to v tom jsou "jen" dva procesory, kdyby toho bylo vic, tak ty licence s prehledem prelezou mega. Naprosto nechapu proc tohle nekdo za blby widle plati, ale jejich boj.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    9.3.2021 19:05 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Neád mi to, a musím přinést námitku, kterou lidé argumentují pro cenzuru na sociálních sítích:

    Výrobce notebooků je soukromá firma, a může si prodávat co chce a jak chce. Pokud nejsi komunista a marxista, nemáš právo jí do toho mluvit. Namísto toho můžeš hlasovat svou peněženkou a koupit produkt od jiné soukromé firmy. To je kapitalismus, to je trh. Cokoli jiného je marxismus.
    9.3.2021 19:33 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    +1
    Gilhad avatar 9.3.2021 19:41 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Tady je problem v tom, ze se ta "soukroma firma" k necemu zavaze (vraceni windows) a pak to nechce dodrzet
    9.3.2021 19:51 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Otazka je, ci sa zaviazala opat kvoli nejakym regulaciam a/alebo zakonom, alebo to slubila zo svojej vlastnej vole a potom to nechce robit.
    Gilhad avatar 9.3.2021 20:42 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Zavazala se a clanek resi problem, ze slibila a plnit nechce.

    Co se obecne teoreticke roviny tyce, tak zjevne to chce delat, protoze jinak by to prodavala se systemem, kde tento problem neni a nebo do zemi, kde tento problem neni. Muze hlasovat svou penezenkou, stejne jako je to doporucovano jejim zakaznikum.
    10.3.2021 08:36 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    ZADNA ani JEDNA firma si NEMUZE delat CO CHCE!

    Kazda musi kupodivu dodrzovat ZAKONY! A jednim z mnoha tech zakonu je, ze je zakazan vazany prodej = vynucovani koupe vyrobku A s vyrobkem B.

    Je to presne stejny, jako kdyby ti v hospode rekli, ze ten gulas za kilo ti prodaj pouze v pripade, ze si k nemu koupis jeste 10 piv za dalsich 500. A argumentaci muzu pouzit uplne stejnou - vetsina lidi si tech 10 piv prece da ze?

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    10.3.2021 09:54 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Tak ono asi záleží, jak se definuje ten vázaný prodej (a přiznám se, že se v tom moc neorientuju). Stejně tak bys v případě toho guláše moh' argumentovat, že k tomu nechceš ty knedlíky. Ta hranice asi nebude úplně jednoduše definovatelná.

    Tak jak se mi osobně nějak vnitřně příčí platit za něco, co vím, že nevyužiju, tak musím souhlasit, že tohle by měl asi řešit trh. Protože podobnejch případů najdeš nejspíš nekonečně.
    Josef Kufner avatar 10.3.2021 10:58 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Toto je jedna z těch věcí, kdy trh nefunguje, neboť kupující a prodávající nemají podobnou sílu. V těchto případech je namístě zvést přiměřené pravidlo, které posílí možnosti slabší strany, tedy kupujících.

    Windows se prodávají samostatně v krabici a je tedy rozumné požadovat možnost je nekoupit pribalené k hardwaru. Knedlíky se také prodávají samostatně a ve většině restaurací ti je z jídla odečtou, pokud je nechceš, nebo chceš něco jiného.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    10.3.2021 14:52 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Knedlíky se také prodávají samostatně a ve většině restaurací ti je z jídla odečtou, pokud je nechceš, nebo chceš něco jiného.
    Fakt? Aha, to jsem netušil :-). Tak nějak jsem žil v domění, že to vaří na porce.

    Ale tak asi chápeš, co jsem tím chtěl říct. Že se prostě občas celek skládá z částí, které se sice dají pořídit samostatně, ale kdy se prodejce rozhodl složit funkční celek. Protože tohle by ad absurdum muselo nutně dokonvergovat do situaci, kdy si budeš muset kupovat jednotlivý součástky, protože "já chci tohle auto, ale bez sedačky spolujezdce, tu nepotřebuju".

    A když už jsme u té gastronomie, co takové polévky? Ty bývají k menu "zadarmo". Co když ji nechceš? Je to také vázaný prodej?
    Josef Kufner avatar 10.3.2021 19:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Ono není nic špatného na tom, když se něco prodává jako celek. Špatné je, když už není možnost to koupit samostatně. Problémy s dostupností náhradních dílů je také něco, co by se mělo vyřešit.

    Hlavní problém s Windows je, že ty nemáš před koupí k dispozici licenci a po koupi ji nejde odmítnout, jen nepřijmout a nepoužívat. Navíc je jen velmi málo produktů bez Windows.

    V případě polévky si pořád můžeš dát jídlo bez ní a nemusíš souhlasit s její licencí. Typicky je cena samotného jídla o něco málo nižší než s polévkou. A také je o ulici dál restaurace, kde ti ji nebudou nutit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    k3dAR avatar 10.3.2021 20:34 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    pro asi snadnejsi pochopeni, odhlidneme od uzivatele GNU/Linuxu a zamysli se nad touto situci:
    1. zakaznik ma krabicove Windows
    2. chce koupit NB, ale danej model je jen s OEM licenci, PROC by mel platit za neco co uz ma, navic v "lepsi" (minimalne v pripade supportu(pripadne i krabicovka=Pro, OEM v NB=Home)) ???
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    11.3.2021 09:49 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Ale jo, já ti rozumím. A souhlasím s tím, že by bylo bezva, kdyby zákazník tu možnost měl. Jenom jsem poznamenal, že tenhle princip v obecný rovině musí dokonvergovat k absurdní situaci, kdy nepůjde koupit nic skládající se z částí.

    Nebudu raději dávat příklad, vem si produkt P, ten se skládá s částí Č1, Č2, ..., Čn. Já už část Čk (kde 1<=k<=n) mám (popřípadě si ji mohu zakoupit zvlášť) a prodejce by tudíž měl mít povinnost prodávat produkt P i bez této části Čk, tj. v konfiguraci P=P(Č1, ..., Čk-1, Čk+1, ..., Čn). A to pro každé k.

    Zákazník samozřejmě může tu 'složenou' nabídku akceptovat a koupit to celé, ale fakt, že prodejce musí umožnit nákup i všech těch 'poddsloženin' by tu distribuci tak zkomplikoval a ve finále prodražil, že by se nic složenýho prodávat (a nakupovat) nevyplatilo.
    k3dAR avatar 11.3.2021 14:47 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    snad se shodnem na tom, ze je rozdil bavit se o pribalene licenci na Operacni System, resp. oddelit HW a OS, a o tom ze tenhle smd odpor uz mam a chci si ho na mainboard priletovat sam/svuj... ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    11.3.2021 15:21 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Shodneme se na tom, že je to rozdíl, ale neshodneme se na tom (alespoň předpokládám), že by se k nim mělo přistupovat rozdílně. Pokud mi toto 'přibalování' vadí, měl bych to řešit systémově všude a ne vydělit uměle jen určitý segment trhu (produktů), kde budu tento přístup vyžadovat.
    10.3.2021 10:27 ajtacka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracení nechtěných licencí MS Windows v Itálii
    Co by povedal Robert a Leos?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.