abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 506 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Firefox 3.5 beta 4

    Mozilla vydala 4. betaverzi Firefoxu 3.5 (dříve známý jako Firefox 3.1) v 70 jazycích včetně češtiny. Obsahuje nové vlastnosti a vylepšuje výkon, rychlost i kompatibilitu s weby.

    28.4.2009 11:20 | Petr Tomeš | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    belisarivs avatar 28.4.2009 11:28 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4

    Nejak jsem nikdy nepochopil, co to znamena ta "kompatibilita s weby".

    Ja mel za to, ze jsou nejake standardy, a to, jak to kdejaky tvurce webu implementuje je v podstate na nem.

    Cili, neco jako kompatibilita s weby je IMHO blabol, protoze Firefox nemuze vedet, jak prasacky co kdo udela.

    IRC is just multiplayer notepad.
    xkucf03 avatar 28.4.2009 11:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4

    +1

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    28.4.2009 12:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4
    Nejak jsem nikdy nepochopil, co to znamena ta "kompatibilita s weby".
    To znamená dvě věci: buď "MSIE to dělá blbě, ale weby se tomu přizpůsobily, my to budeme dělat také tak" nebo "my jsme to dříve dělaly blbě, ale weby se tomu přizpůsobily, tak už to nebudeme opravovat".
    28.4.2009 15:49 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4

    To znamená, že došlo k podpoře nových technologií včetně audia a videa v HTML 5, stahovatelných fontů, offline režimu a nových vlastností CSS a DOMu. V tom odkazovaném dokumentu je to názorně vysvětlené. A podle analýzy Opery je 96 % stránek nevalidních, takže prohlížeče by měly být schopny co nejlépe pracovat s webem takový, jaký ve skutečnosti je, jinak jsou ty prohlížeče prakticky k ničemu. Firefox má tři zobrazovací režimy a ty se snaží zajistit velmi dobrou kompatibilitu s webovými standardy, novými technologiemi i webovými stránkami ať už jsou psáné dle standardů nebo nikoliv. A to je pro čtvrt miliardy jeho uživatelů poměrně podstatné.

    28.4.2009 16:19 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4

    Nebo si tu snad někdo vážně myslí, že ovládání audia a videa skrze JS, HTML a CSS je méně kompatibilní s webem než proprietární formáty jako například Flash atd.?

    28.4.2009 16:25 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4
    Aneb "co mne napadá, když se řeknou slova 'kompatibilita' a 'web'".
    28.4.2009 19:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4

    Vzhledem k tomu, co jste původně psal, vás to asi právě nenapadlo, když jste si nevšiml těch odkazovaných novinek.

    28.4.2009 12:27 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4

    asi to znamena schopnost zobrazit prasacky napsany web tak jak vyvojar zamyslel

    xkucf03 avatar 28.4.2009 12:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4

    Takže kde jsou ty zdrojáky k modulu křišťálové koule? :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    28.4.2009 12:58 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4
    Kazdy prohlizec ma minimalne dva rezimy zobrazovani webu. Quirk a Strict. Mozilla ma myslim jeste nejaky Semi-strict.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    28.4.2009 11:44 tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4

    Nechapu, proc cisluji takhle zbesile. Pak to clovek musi sledovat, aby se v tom vyznal.

    28.4.2009 15:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4

    Protože nový JavaSriptový engine Tracemonkey čtyřnásobně zrychluje jeho zpracování oproti Firefoxu 3, doba zpracování DOM objektů klesla na polovinu, přibyl režim soukromého prohlížení a podpora nových technologií. Původní číslovací schéma 3.1 stanovené pro vydání do konce minulého roku již nereflektuje množství a významnosti novinek a současný záběr projektu. Firefox 3 přišel 20 měsíců po Firefoxu 2, Firefox 3.5 přijde zhruba po roce vydání Firefoxu 3. Časově krok o půl verze odpovídá i tempu konkurence včetně IE 8, Opery 10, Safari 4 a Google Chrome. Jiné číslování Firefoxu 3.5 by tedy nebylo odpovídající.

    Grunt avatar 28.4.2009 16:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4
    Protože nový JavaSriptový engine Tracemonkey

    Tak to IHMO mělo být obsahem zprávičky společně s odkazem na tento seriál.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 28.4.2009 17:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4
    Ctyrnasobne to rozhodne neni, nejaky zlepseni tam je, ale 4x rychlejsi to neni. Testoval sem 3.0.9, 3.5b1 a 3.6a1pre v sunspider a dromaeo a zadny ctyrnasobny zrychleni tam neni.

    Blog bude do konce tydne.

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 28.4.2009 17:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4
    3.5b4, samozrejme
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    28.4.2009 19:09 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4

    Tak to jsem zvědav. Možná hodně záleží na konkrétním HW, 32/64bit verzi, operačním systému atd. A mluví-li se o JavaScriptu, měl by se porovnávat JavaScript, a ne třeba manipulace s DOMem, které Dromaeo a podobné komplexní testy také testují.

    kotyz avatar 28.4.2009 19:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4
    Mozny to je. Zatim sem testoval nanecisto, uz mam rozepsanej prvni dil blogu na tohle tema, tam bude predstaveni prohlizecu a benchmarku v testu, metodika co a jak se bude testovat a par screenshotu a vysledky acid testu. Benchmarky budou zatim 3 - sunspider, dromaeo a nove sem dneska objevil futuremark peacekeeper, ty by byly ve druhym dilu, s tim si dam trochu na cas, protoze to testovani zabere dost casu. Do toho musim jeste jit na pracak a na scio testy. Ale vsechno bude a jiste to bude zajimavy. Ted sem treba zjistil ze volba zpusobu vykreslovani v qt ma nemalej vliv na skore arory v peacekeeperu.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    28.4.2009 21:55 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4

    Tak zajímavé je třeba i

    http://stevesouders.com/ua/

    http://people.mozilla.com/~prouget/demos/

    8.5.2009 18:02 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4

    Ani po deseti dnech příspěvek do blogu nikde. Stalo se něco?

    1.5.2009 09:21 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4

    Tak jsem otestoval stabilní a vývojový Firefox, Chrome, Safari a Operu spolu s IE 8 a musím prohlásit, že jsem doslova fascinován neuvěřitelným výkonem Google Chrome 1/2 v benchmarcích. O tom se mi fakt ani nezdálo a nemyslím to ironicky. Je hezké sledovat, jak se open source technologie vzájemně předhánějí a překonávají ty closed source pokud jde o výkon nebo i paměťovou náročnost.

    Grunt avatar 1.5.2009 11:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4

    Je to protože v Chromiu místo SquirrelFishe, který původně ve WebKitu je, si udělali vlastní implementaci, V8 která místo vykonávání kódu ve virtuálním stroji překládá JavaScript přímo do spustitelného kódu a ten následně spouští. Všechny plus ale mají i svá mínus. Díky tomu, že Chromium nemá žádný virtuální stroj funguje jen na i386 a ARMech. No a přeložit ho není také žádná sranda. Daliybuild Chromia pro Ubuntu se dá stáhnout zde(už má implementovánu téměř všechnu funkcionalitu). Mám k dispozici pár dní starý build WebKitu(v Epiphany) a Chromia. Provedl jsem alespoň jeden test a výsledek zde:

    TEST                   COMPARISON            FROM                 TO             DETAILS
    
    =============================================================================
    
    ** TOTAL **:           *2.36x as slow*   1001.8ms +/- 1.1%   2361.0ms +/- 3.5%     significant
    
    =============================================================================
    
      3d:                  *4.03x as slow*    151.2ms +/- 3.1%    609.0ms +/- 10.6%     significant
        cube:              *6.87x as slow*     44.8ms +/- 7.9%    307.6ms +/- 14.8%     significant
        morph:             *2.92x as slow*     56.8ms +/- 1.0%    166.0ms +/- 0.7%     significant
        raytrace:          *2.73x as slow*     49.6ms +/- 2.2%    135.4ms +/- 18.6%     significant
    
      access:              *3.26x as slow*     83.4ms +/- 10.7%    271.8ms +/- 3.4%     significant
        binary-trees:      *3.44x as slow*      6.4ms +/- 10.6%     22.0ms +/- 12.6%     significant
        fannkuch:          1.34x as fast       26.8ms +/- 2.1%     20.0ms +/- 0.0%     significant
        nbody:             *5.90x as slow*     37.0ms +/- 27.0%    218.4ms +/- 4.7%     significant
        nsieve:            1.16x as fast       13.2ms +/- 4.2%     11.4ms +/- 6.0%     significant
    
      bitops:              *1.16x as slow*     71.8ms +/- 15.7%     83.4ms +/- 2.3%     significant
        3bit-bits-in-byte: -                    4.8ms +/- 11.6%      4.4ms +/- 15.5% 
        bits-in-byte:      -                   14.0ms +/- 69.6%      9.8ms +/- 5.7% 
        bitwise-and:       5.38x as fast       28.0ms +/- 0.0%      5.2ms +/- 10.7%     significant
        nsieve-bits:       *2.56x as slow*     25.0ms +/- 6.1%     64.0ms +/- 2.4%     significant
    
      controlflow:         *1.60x as slow*      4.0ms +/- 0.0%      6.4ms +/- 29.5%     significant
        recursive:         *1.60x as slow*      4.0ms +/- 0.0%      6.4ms +/- 29.5%     significant
    
      crypto:              *2.18x as slow*     65.6ms +/- 2.2%    143.0ms +/- 18.5%     significant
        aes:               *1.52x as slow*     22.6ms +/- 4.9%     34.4ms +/- 74.0%     significant
        md5:               *2.44x as slow*     23.2ms +/- 2.4%     56.6ms +/- 2.5%     significant
        sha1:              *2.63x as slow*     19.8ms +/- 8.2%     52.0ms +/- 1.7%     significant
    
      date:                *1.37x as slow*    139.4ms +/- 1.0%    190.4ms +/- 1.0%     significant
        format-tofte:      1.01x as fast       68.2ms +/- 0.8%     67.4ms +/- 1.0%     significant
        format-xparb:      *1.73x as slow*     71.2ms +/- 1.9%    123.0ms +/- 1.9%     significant
    
      math:                *4.34x as slow*    101.2ms +/- 2.0%    439.6ms +/- 9.9%     significant
        cordic:            *6.23x as slow*     30.8ms +/- 1.8%    192.0ms +/- 7.7%     significant
        partial-sums:      *3.28x as slow*     52.6ms +/- 2.7%    172.6ms +/- 14.7%     significant
        spectral-norm:     *4.21x as slow*     17.8ms +/- 3.1%     75.0ms +/- 8.5%     significant
    
      regexp:              *2.33x as slow*     24.4ms +/- 2.8%     56.8ms +/- 6.5%     significant
        dna:               *2.33x as slow*     24.4ms +/- 2.8%     56.8ms +/- 6.5%     significant
    
      string:              *1.55x as slow*    360.8ms +/- 3.8%    560.6ms +/- 4.3%     significant
        base64:            *1.36x as slow*     39.0ms +/- 10.8%     53.2ms +/- 2.0%     significant
        fasta:             *1.53x as slow*     60.0ms +/- 4.9%     91.8ms +/- 5.4%     significant
        tagcloud:          *3.01x as slow*     62.6ms +/- 1.8%    188.6ms +/- 10.1%     significant
        unpack-code:       -                  124.0ms +/- 10.7%    120.2ms +/- 2.4% 
        validate-input:    *1.42x as slow*     75.2ms +/- 1.4%    106.8ms +/- 2.9%     significant
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.5.2009 18:37 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4

    http://v8.googlecode.com/svn/data/benchmarks/v3/run.html

    • Safari 4 beta - Webkit nightly: 1563
    • Chrome 1.0.154.59: 1389
    • Safari 4 beta: 1241
    • Mozilla Firefox 3.5 beta 4: 181
    • Opera 10 Snapshot: 165
    • Mozilla Firefox 3.0.10: 148
    • Opera 9.64: 146
    • Safari 3.2.2: 132
    • Windows Internet Explorer 8: 48

    http://dromaeo.com/?id=64895,64836,64894,64838 (WIE 8 při testu vykázal chybu a nešlo to dokončit, Operu ani Safari jsem /zatím/ netestoval)

     

    1.5.2009 18:38 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4
    • Google Chrome 2 beta (V8 v3): 1904
    Nicky726 avatar 28.4.2009 17:57 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4
    IMO v tom je hlavně marketing, protože tři a půl vypadá líp než tři celé jedna. Fakt je, že Firefox už dost dlouho nemá nějaké rozumné číslování, takže to není vybočení ze zajetých kolejí, ovšem oproti zbytku OSS to celkem mate.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    kotyz avatar 28.4.2009 18:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4
    Jiny OSS projekty maji jeste horsi a zahadnejsi cislovani. Kde verze z rady 3.3.3.x a 3.3.5.x sou neco uplne jinyho a vzajemne nekompatibilniho. To jeste Firefox na tom neni tak spatne.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Nicky726 avatar 28.4.2009 18:20 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4
    Hehe, Scribus... no je fakt, že by to tam místo 5 chtělo 50, nebo 90, aby se víc zdůraznilo, že jde o vývojovou řadu pro 3.4.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    28.4.2009 19:05 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydán Firefox 3.5 beta 4

    To může mást tak akorát lidi, kteří nechápou číslování všech ostatních prohlížečů, které používá aspoň procento uživatelů. Ostatní se vzhledem ke všemu orientují snáze.

    Zdenek.Z avatar 28.4.2009 12:37 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Hm, tak mi po upgradu z bety 3 na betu 4 zmizel location bar a search bar. Ale co, taková zbytečná políčka, bez toho se obejdu. :-D
    kozzi avatar 28.4.2009 12:57 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Hmm možná by stálo za to uvést že se jedná jen o 32bit verzi. Nechápu proč v dnešní době není 64bit :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    28.4.2009 13:02 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Jak by jinak zvládali dělat těch 70 jazyků? ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 28.4.2009 15:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    70 jazyků? A kde to vezmu v češtině? Protože to co se mi stáhlo je anglicky... :-(
    28.4.2009 15:38 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4

    Po vybrání odkazu "now available for download" v odkazovaném článku se automaticky vybere ke stažení daná jazyková verze, případně lze vybrat odkaz na další systémy a jazyky... Případně stačí vygooglit "firefox 3.5 beta".

    =^..^= AmigaPower® avatar 28.4.2009 19:41 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Dík, sem kokot, přehlíd sem to a klik sem rovnou na "windows" (v práci) kterej mně hned hodil na anglickou verzi... ;-)
    Grunt avatar 28.4.2009 14:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4

    Co to zase meleš? 64-bitů? Takový luxus? Jde to i s jedním bitem.

    (Sice to mělo původně patřit Jardíkovi, ale když už si se dostal do rány dřív…)

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kozzi avatar 28.4.2009 14:32 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    :-D, nj Jardík dneska asi zaspal :-D, ale už mám pro něj skompilovanou 64bit verzi ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    =^..^= AmigaPower® avatar 28.4.2009 15:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Jardík má tu prasečí chřipku (jak psal), tak je asi v karanténě ;-)
    Johny z Podoli avatar 28.4.2009 15:23 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4

    myslim :D

    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    28.4.2009 14:31 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4

    v tomto repozitáři to na 64bit vypadá..

    28.4.2009 15:39 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Jardík avatar 28.4.2009 17:28 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Ho*no, oni už dělaj oficiální 64bit buildy? Co se jim stalo? Ale stále tam nevidím win64 :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    28.4.2009 18:34 Joelp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4

    64bit byl už od verze 3.0 (NB). Oficiální však vyšel jen 32bit. stejně tak tomu bude s pravděpodobností blížící se 1 i u verze 3.5 ;)

    BTW: v 64bit ditribucích (Linux ;) ) je 64bit FF automaticky.

    Boys don't cry
    Jardík avatar 28.4.2009 18:39 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    No on jde sehnat i pro windows.
    Věřím v jednoho Boha.
    28.4.2009 19:08 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4

    64bitové verze jsou přímo v distribucích, což je většinou v(ý)hodnější způsob instalace než samostatný balíček. Testování oficiální 64bitové verze pro Linux je otázkou zdrojů pro tvorbu a testování, což v situaci, kdy se upouští od podpory Windows 2000 kvůli podobným důvodům dává smysl.

    =^..^= AmigaPower® avatar 28.4.2009 20:07 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    kdy se upouští od podpory Windows 2000
    Pochopil jsem to dobře, že ze strany Mozilly? Mam w2k na "svim" kompu v práci, prošly mi tam všechny bety FF od v2 a musim to zaklepat, bez jediný komplikace... ;-)
    28.4.2009 22:00 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.4.2009 00:48 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Tak to je fakt škoda... :-(
    29.4.2009 08:37 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4

    Firefox 3.5 ještě na Windows 2000 podporován bude a další Firefox, který vyjde nejdříve koncem roku a spíše až za rok, již nebude testován. To ale ještě automaticky neznamená, že nebude fungovat. Každopádně Windows 2000 skončí podpora ze strany Microsoftu a jejich tržní podíl spadne ještě pod úroveň Linuxu a není rozumný důvod, aby byly takto neefektivně plýtvány zdroje kvůli systému, který pro uživatele bude kvůli ukončení aktualizací představovat mnohem vyšší riziko než samotný prohlížeč.

     

    =^..^= AmigaPower® avatar 29.4.2009 10:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    jj, je fakt, že pokrok je holt pokrok, máš pravdu. Jen doufám, že mi v práci nějaký hovado nevymyslí třeba vistu... :-(
    kotyz avatar 29.4.2009 10:53 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Jen abys to neprivolal! :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    29.4.2009 11:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4

    Windows 7 vypadají docela dobře a i na té Vistě se v dnešní době po aktualizacích dá dělat slušně. Tak i tak nikdo nikomu nebrání provozovat i starší řadu prohlížeče, pak ale musí počítat s bezpečnostním rizikem. Na druhou stranu většina významných prohlížečů má nároky na minimální verzi operačního systému srovnatelné či vyšší než Firefox, takže určitě nevybočuje z řady.

    =^..^= AmigaPower® avatar 29.4.2009 12:00 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    na té Vistě se v dnešní době po aktualizacích dá dělat slušně
    chá, chá, ale já tu mam ňákej celer na giga s půl giga :-D
    kotyz avatar 29.4.2009 16:05 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Na to se vista nainstalovat da, zkousel sem na stejny konfiguraci pred par lety betu. Sice to bylo neuveritelne pomaly a jen v 640x480 a 16 barev, ale nainstalovalo se to a spustilo se to ;-) Ale 1 GHz s 512 MB RAM je fakt technicky minimum, niz uz se instalator odmitne spustit. A service packy mozna tu latku jeste prizvedly.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    30.4.2009 08:14 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4

    Tak to by se dalo pro každý systém najít takovou vykopávku a říct, že to není ono.

    =^..^= AmigaPower® avatar 30.4.2009 10:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    ...no a to mam ještě "jeden z lepších" ve firmě :-D
    kotyz avatar 1.5.2009 18:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Nekdo holt lepsi hardware k dispozici nema. U nas na gymplu sme trebas meli este dlouho po roce 2000 486 s win 95 a upgradovalo se akorat kdyz sem odchazel.

    Ja zase nema 64bit vicejadro, sata, pci-e. Nemuzu koukat na full HD video a nemuzu pouzivat GPU k vypoctum. A nestezuju si. Pokrok holt nezastavis ...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.5.2009 02:56 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4

    Na gymplu a doma jsme to měli podobné, starší stroje. Ale přecejen kdo chce na PC/NB/netbooku dneska slušně pracovat, tak se dneska dá pořídit zajímavý moderní HW taky za slušnou cenu pro oriviz moderního SW.

    kotyz avatar 29.4.2009 11:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Muzes prejit na K-Meleon, ten sem pouzival na notebooku s Pentiem 166 MHz a Windows 98 SE ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 1.5.2009 18:59 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    A funguje mi tam i jeho nejnovejsi verze, sice uz je tam win me, ale zbytek zustal beze zmeny.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.5.2009 02:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4

    Chrome by se tam nějakou oklikou spustit nedalo? Vím, že doma s Windows 2000 na starším stroji se mi to nějak nepodařilo. K-Meleon nebo Opera tam jdou pěkně, Možná i nějaký nový lehký prohlížeč na WebKitu. Přesto si táta zvykl na Firefox, ty pokroky nových verzí ve výkonu a nižší spotřebě RAM jsou také znát, funkčnost, kompatibilita s weby a Adblock jsou pro něj důležitější parametry než trochu vyšší rychlost.

    =^..^= AmigaPower® avatar 2.5.2009 14:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Souhlas. Ale Chromajzla se mi tam nabastlit taky nepovedlo, a to ani ručním přenosem z x-piček...
    Jardík avatar 28.4.2009 21:43 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    BTW jestli jste to nečetli, tak tady v sekci "update" mám obrázek novinky ve firefoxu týkající se ábíčka.
    Věřím v jednoho Boha.
    28.4.2009 22:31 chris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Color management zatim jeste vubec nefunguje(na rozdil od ver 3.0.x kde je v pohode) mac os x verze. Coz je dosti zasadni, protoze v 3.0.x je default off, v 3.5 bude default on(pro veci s profily).
    7.5.2009 22:37 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Příloha:
    Má už někdo 3.5 betu nainstalovanou? Můžete se podívat sem na nyní první obrázek v aktualitách – loga ČT a ČRo s řetězem? Pokud není příliš široké okno prohlížeče, měl by se obrázek přizpůsobit šířce sloupce, tudíž zmenšit – a FF 3.0 při zmenšení nakreslí na levé a horní straně obrázku navíc černou čáru. Dělá to i FF 3.5? Na přiloženém souboru je vlevo náhled, jak obrázek zobrazuje FF 3.0 a vpravo, jak to má být správně (tedy až na to vyhlazování).
    Zdenek.Z avatar 7.5.2009 23:13 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Příloha:

    Ne. Ale dělá čáru dole. Viz příloha.

    8.5.2009 09:59 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3.5 beta 4
    Díky. Takže tu betu budu muset nainstalovat a poslat bugreport…

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.