abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý software

    Společnost CORSAIR podporuje svůj systém iCUE LINK pouze ve Windows a macOS. Jak jej ovládat v Linuxu? OpenLinkHub (GitHub) je open source linuxové rozhraní k iCUE LINK. Z webového rozhraní na adrese http://localhost:27003 lze ovládat RGB osvětlení, rychlost ventilátorů, nastavovat klávesnice, myši, headsety…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Zajímavý článek

    Ve funkci koordinátora k bitcoinové kauze skončil bývalý ústavní soudce David Uhlíř. Informaci, kterou zveřejnil Deník N, potvrdila Radiožurnálu ministryně spravedlnosti Eva Decriox (ODS). Uvedla, že odchod byl po vzájemné dohodě. „Jeho mise je ukončená, auditní procesy se už povedlo nastavit,“ řekla. Teď má podle ministryně další kroky podniknout policie a státní zastupitelství. Koordinátorem jmenovala ministryně Uhlíře 19. června.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.07.26 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 35
    25.7. 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (27%)
     (29%)
     (6%)
     (6%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (25%)
    Celkem 161 hlasů
     Komentářů: 18, poslední dnes 09:24
    Rozcestník

    Xfce 4.4.0

    Vyšla nová verze Xfce 4.4.0. Hlavní komponenty Xfce byly značně vylepšeny a byl přidán souborový manažer Thunar. Zatímco budete novou verzi stahovat, se můžete na toto prostředí podívat.

    22.1.2007 19:38 | Luboš Doležel (Doli) | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.1.2007 21:14 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Doporucuju alespon vyzkouset. Xfce si stale zachovava sviznost a pritom hezky roste. Misty toho umi znatelne vice nez Gnome...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Prcek avatar 22.1.2007 21:32 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Vypada to ze odvedli kus prace. Mozna me to jeste zvykla si Xfce vyzkouset :-) (jednou uz jsem se pokousel, ale chybela mi plocha s ikonkama).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Václav 22.1.2007 23:47 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    To xfce někdy neumělo?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Prcek avatar 23.1.2007 00:43 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Bliz jsem to nikdy nezkoumal, ale kdyz jsem to zkousel, tak jsem nabidku s programy a akcemi vyvolaval kliknutim na plose. Zas tak dlouho jsem Xfce nezkousel, takze jsem se tim vice nezabyval.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Mikos avatar 23.1.2007 01:13 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Ne, neumělo.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Václav 23.1.2007 09:23 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Pak není problém dodělat je jinou aplikací. Já je naopak v 4.x vypnul :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    22.1.2007 21:45 dymbeel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Zatial si tu sviznost zachovava, otazne je ako dlho este. Zda sa ale, ze idu docela spravnou cestou.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.1.2007 23:14 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    O sviznost bych se nebal. Pomalost GNOME neni zpusobena poctem aplikaci nebo vlastnosti, ale spatnym designem a malym sdilenim kodu mezi aplikacemi. U Xfce se toho snad vyvaruji.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Mikos avatar 22.1.2007 22:57 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    No, svižnost si možná zachovává, nicméně dle mých zkušeností je pomalejší než KDE ;-) Ale to je možná obecně problém GTK...

    Nicméně se mi hodně líbí směr kterým se v nové verzi ubírají, udělali obrovský krok kupředu ke skutečnému plnohodnotnému (a přesto vcelku lehkému) desktopu.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.1.2007 23:16 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    No, svižnost si možná zachovává, nicméně dle mých zkušeností je pomalejší než KDE
    Tak rekl bych ze tady dost hraje roli tvoje celkem extremni vyhranenost vuci GTK+ :-) Vykreslovani GTK+ je sice pomalejsi nez u Qt, ale u Xfce jde o malou pametovou narocnost, ktera je od urciteho momentu zasadne poznat v porovnani s Gnome ci KDE...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Mikos avatar 23.1.2007 00:06 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Ano, mám na mysli hlavně právě vykreslování oken, které je na starších PC (a často i na novějších) viditelně rychlejší u KDE než u XFCE (nebo dokonce GNOME).

    Paměťová náročnost je u XFCE určitě menší, nicméně v okamžiku kdy člověk začne používat třeba "monsterzilla" aplikace (Firefox, Thunderbird) nebo dokonce OpenOffice.org, tak je to pak už naprosto bezvýznamný rozdíl, který přestává hrát roli. A tomu se bohužel člověk nevyhne, protože např. žádný jiný GTK-based browser stejně rychlý a paměťově nenáročný jako Konqueror neexistuje (kéž by někdo udělal nějaký lehký GTK browser postavený na WebKitu, Gecko je vskutku hrůza hrůz).

    Pro mail může být alternativou Sylpheed, pro OO.o AbiWord a Gnumeric, nicméně browser člověk jentak nenahradí (leda by používal proprietární Operu, což já bych rozhodně nechtěl, já jedině opensource).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.1.2007 10:02 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Vykreslovani aplikaci muze byt pomalejsi, ale to neni to co by u me urcovalo produktivitu prace. A ani u ostatnich, pokud nejde o opravdu stare PC.

    U Firefoxu se plati za multiplatformnost, tak je to temer vzdy. Navic tu kupu rozsireni pro FF nicim nenahradis. WebKit by byl fajn, ale kdyby to nebylo kompatibilni s rozsirenimi pro FF (= opet pouziti XUL = pametova narocnost), stejne by mi to bylo k nicemu.

    Oproti Thunderbirdu mi pripadne ze i ten Evolution je rychlejsi.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Mikos avatar 23.1.2007 10:58 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Pracuji jakožto webdesigner a bez Firefoxu a jeho rozšíření se zcela obejdu a neschází mi, Firefox zapínám jen když kontroluji/ladím stránky (abych měl jistotu že i v něm se zobrazují správně, naštěstí s tím nebývá problém jelikož Konqueror se specifikace CSS drží dokonce přísněji než Firefox).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.1.2007 12:20 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    No a jak vazne pracujes jako webdesigner? Co mas v Konqueroru misto EditCSS, Web Developer Toolbaru, FireBugu a HTML Validatoru?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    23.1.2007 12:41 dymbeel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Drobný citát priamo z jeho webu, ktorý toto nedorozumenie vysvetluje:
    Zajímám se také o webdesign. Dokonce jsem dříve uvažoval, že bych se webdesignem chtěl jednou i živit, ovšem to mě časem přešlo. Webdesignu se však věnuji jako koníčku...
    Ak je to takto, potom by sa ten Konqueror mohol ospravedlniť.
    Mikos avatar 23.1.2007 12:44 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Ty stránky jsem už pořádně dlouho neupdatoval a rozhodně nejsou něčím čím bych se mohl chlubit ;-) Vytvářel jsem je když mi bylo nějakých 16 let a tehdy byl webdesign opravdu jen koníček. Teď se webdesignem živým.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 23.1.2007 12:42 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Ano, vážně pracuji. Na celý vývoj mi bohatě stačí Krusader, Konqueror a Quanta. Na validování stránek používám HTML Tidy integrované přímo v Quantě (a když jsou online tak v Konqueroru menu Tools - Validate Web Page). Dále když člověk dělá něco s JavaScriptem, tak se hodí v Konqueroru i Tools - Show DOM tree. FireBug a EditCSS jsem zkoušel, ale nepotřebuji je. Kvůli Web Developer Toolbaru sice Firefox občas otevřu, ale je to velmi výjimečné, v naprosté většině případů se pohodlně obejdu bez jeho funkcí.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.1.2007 13:05 dymbeel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Ešte je tu jedna kapitola: Tamper Data... Si to skús a prezraď, čim to nahradiť v Konquerore. Ale asi to bude v štýle doteraz som to nepotreboval, dokážem pracovať aj bez toho, čo samozrejme nikomu neberiem.
    Mikos avatar 23.1.2007 13:13 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Tamper Data znám, ale na běžný vývoj webu ho opravdu nepotřebuji. Když už nutně potřebuji vidět komunikaci mezi serverem a klientem (což opravdu často není), používám Wireshark (dříve Ethereal). IMHO je to prostě o stylu práce, každému vyhovuje něco trochu jiného...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.1.2007 13:26 dymbeel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Takže wireshark namiesto tamper data ? LOL, To musí byť neuveriteľne efektívný spôsob práce ;)
    Mikos avatar 23.1.2007 13:28 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Jak říkám moc často takovou funkčnost nepotřebuji (ani si nepamatuji kdy jsem naposledy potřeboval), tedy se to na efektivitě nijak neprojevuje ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.1.2007 13:12 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Co debugovani JS? Step over, step into, breakpointy, trasovani XmlHttpRequestu?

    Jinak validovat primo v editoru temer nikdy nejde, mozna tak u statickych stranek. Validovat je potreba vysledek, co dojde do prohlizece. A na to jsou on-line validatory dost neohrabane.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Mikos avatar 23.1.2007 13:27 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    JavaScript se snažím zbytečně moc nevyužívat, nemám ho zrovna moc rád a používám ho jen tam kde je to opravdu vhodné a nelze se tomu vyhnout (bez nějakého nepříjemného omezení funkčnosti), což je hodně výjimečně. Nejsem zrovna fandou hype okolo "Web 2.0" a AJAXu. No a na toto mé využití se často obejdu zcela bez JavaScriptové debugovací konzole, případně když narazím na nějaký problém, tak pak holt Firefox otevřu.

    Vyvíjím prakticky výhradně dynamické stránky (v PHP + Smarty + MySQL... radši bych vyvíjel v Pythonu + Django, ale bohužel poptávka je po něčem jiném, ale třeba se jednou poštěstí). Online validátory mi však zcela postačují (nestává se moc často, že bych psal nevalidní kód). Navíc mám samozřejmě na localhostu vlastního Apache, takže ani validace prostřednictvím HTML Tidy není problém.

    Je to prostě o stylu práce - každému vyhovuje něco trochu jiného, už to konečně pochopte ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.1.2007 12:31 dymbeel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Práve preto že jeden browser sa drží špecifikácie viac než druhý vznikaju problémy. Ano, firefox nie je vyslovene potrebný pre tvorbu stránok. Má na to ale omnoho silnejšie ladiace nástroje než opera, ie atď. Ak niekomu vyhovuje tvoriť metódou pokus/omyl, tuto to zmením, refreshnem a uvidíme čo to správí..., tak vtedy su kritéria pre výber pracovných nástroj docela iné.
    otula avatar 23.1.2007 12:14 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Oproti Thunderbirdu mi pripadne ze i ten Evolution je rychlejsi.

    S Evolution nemam zkusenosti, ale od Thunderbirdu jsem chtel prejit ke KMailu. Byl hezky rychly, ale jen do chvile, nez jsem do nej zacal nacitat stovky mailu a filtrovat je spamfiltrem. Velmi rychle jsem se vratil k Thunderbirdu, ktery je sice pametove narocny a pomaly, ale jeho rychlost se s desitkami megabajtu v mailech prakticky nesnizi. Mozna mate jine zkusenosti, ale zkousel jsem to dvakrat se stejnym vysledkem

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.1.2007 12:22 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    POP3 vubec nepouzivam, jen IMAP a spam za me resi mail provider. Takze vidim rozdil v rychlosti jen v tom zakladu a tam mi pripadne Evolution subjektivne sviznejsi.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    otula avatar 23.1.2007 13:30 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Jak jsem psal, Evolution nepouzivam, takze opravdu nemohu seriozne porovnat. Chtel jsem jen rict, ze Thunderbird je sice pomaly, ale i pri obrovskem mnozstvi mailu stale dobre pouzitelny.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    23.1.2007 16:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    ... KMailu. Byl hezky rychly, ale jen do chvile, nez jsem do nej zacal nacitat stovky mailu a filtrovat je spamfiltrem.
    probůh cože jsi to s těmi maily dělal?

    - pustil jsem si nad svým archivem mailů odhad počtu mailů a co zabírají:
    $ ls -R -a -1 | wc -l
    24458
    $ du -h -s .
    1,1G    .
    ... a ani při těchto počtech to Kmailu nečiní žádný problém
    otula avatar 23.1.2007 19:37 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    No, tak pro porovnání jsem teď dal zkomprimovat všechny složky v TB, a po té zabírají skoro 3,5GB. A to tam nemám žádný spam, kterého mi chodí (díky tomu, že mám jednu svou schránku jako doménový koš) požehnaně (cca 100 denně). Hlavně byl v KMailu pomalý ten spamfiltr (použil jsem bogofilter). Každá zpráva, označená jako spam, mu zabrala pár vteřin. V Thunderbirdu trvá zpracování třeba 50 spamů kratší dobu, než v KMailu zpracování jednoho. Alespoň dle mé zkušenosti.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    23.1.2007 15:49 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Vykreslovani aplikaci muze byt pomalejsi, ale to neni to co by u me urcovalo produktivitu prace. A ani u ostatnich ...
    ani u ostatních? - to jsi chlapče na velkém omylu ...

    některé úložky řeším vzdáleně, ano, dle některých je to zvrhlost, ale já se nestydím pouštět přes ssh Xovské aplikace, ne vždy se spokojím s příkazovou řádkou - a potom je setsakra rozdíl, jestli Qt-based aplikace dosahují slušné interaktivity nebo jestli si u Gtk2-based aplikací můžu mezi překreslením okna odskočit na záchod, při spouštění aplikace klidně i "na velkou" (bohužel nedá se to řešit tak, že si aplikaci odložím na jinou plochu a zatím pracuju na něčem jiném, neb po přepnutí ploch začíná vykreslování od začátku, podobně jako po překrytí jiným oknem, i když tam alespoň pomáhá povolení extension xdamage, aspoň u těch Qt věcí, u GTK se mi zdá, že nepomáhá ani svěcená voda ;-))
    23.1.2007 16:09 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.1.2007 16:47 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    OK, tak takovyhle scenar me nenapadl ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    freshmouse avatar 23.1.2007 17:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Je to svižné (no, až na ten start), ale chybí tomu (někdy) elegance. Taky tomu projektu fandím.
    22.1.2007 22:18 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Fonty na tech screenshotech jsou OSTUDNE.
    22.1.2007 22:51 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Na to si předce normální Linuxák už snad zvyknul, to je snad uplně všude v Linuxu :(
    Mikos avatar 22.1.2007 22:55 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Co se ti na nich sakra nelíbí? Mně připadají pěkné, myslím že to bude obdobné nastavení jako co používám já (full hinting) a líbí se mi to mnohem víc než jak fonty renderuje Windows (vč. toho odporného ClearType) nebo MacOS X. Btw. mam LCD, v tom může být taky zakopán pes.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.1.2007 00:35 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Ty nebudeš mít moc výtvarného citu. :-)
    Mikos avatar 23.1.2007 01:16 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Já pořád nechápu co se vám na tom písmu nelíbí ;-) Porovnávám samozřejmě ty screenshoty v plném rozlišení, né ty zmenšené...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.1.2007 01:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Třeba tenhle? Já nevím, šíleně malý duktus, mému oku nepřirozené tahy, kerning jako by neexistoval…tohle písmo by možná vypadalo líp v condensed verzi, takhle moc ne. Fascinuje mě i příčka písmene F dotažená na úroveň ramene. Přestože je s ním vyrovnaná, já jako bych ji viděl trčet ven. Posazení příčky v F doprostřed výšky to ještě zhoršuje. Možná je to jen blbý hinting, ale to mi moc nepomůže, že jo. :-)
    Mikos avatar 23.1.2007 02:03 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Aha, tak tyhle věci jako kerning či velikost spodní příčky ve znaku F (či v jiných znacích) jsem vubec neřešil, já koukal jen na samotný rendering fontů, jak se mi líbí ten hinting a antialiasing, atp. Je pravda že ten font co tam byl použitý zrovna v tomhle ohledu nejhezčí není ;-)

    Já používám DejaVu fonty a s těmi jsem nanejvýš spokojen, vypadají mnohem lépe než např. standardní MS fonty ve Windows XP.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 23.1.2007 02:10 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Btw. na to jak je to u mně (to nastavení hintingu a fontů s kterým jsem maximálně spokojen, hezčí fonty jsem dle mého názoru a vkusu nikdy nikde neviděl) se můžeš podívat na mých screenshotech, i tohle se ti nezdá nebo to už je dle tvých měřítek v pořádku? ;-) Fonty jsou to jak už jsem psal standardní DejaVu, zapnutý antialiasing a hinting nastavený na "full" (a Freetype je v Arch Linuxu zkompilovano s podporou patentovaného TrueType bytecode interpreteru).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.1.2007 02:18 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Je mi líto, ta písmena jsou stejně nechutně disproporční. ;-) Ale je nemožné, aby se v tomhle lidi vždycky shodli, to bychom neměli tolik písem. :-) Nejen těch počítačových. ;-) Ať žije humanistická antikva! :-D
    Mikos avatar 23.1.2007 02:35 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Hmm, tak v tomhle bychom se opravdu neshodli ;-) Jednou mi někdo (už nevím kdo, ale vím že se v tomhle hodně dobře orientoval) ukázal screenshot jak by typograficky správně renderovaná písma měla vypadat a mně to přišlo jako naprostý humus. Mně se prostě líbí tohle co mám na těch screenshotech naprosto nejvíc :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.1.2007 11:19 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Nebude to tim, ze antikva je patkove nelinearni pismo na rozdil od tady kritizovaneho?

    Dovolil bych si namitnout, ze zalezi na DPI zobrazovaciho zarizeni. Na mem 80DPI monitoru vypada patkove pismo s libovolnym renderovacim algoritmem hrozne. (Stale se bavime o drobnem pismu pro GUI.)

    Podle mych pokusu uroven hintingu ma velky vliv na duktus. Pri vypnutem hintingu jsou briska krasne baculata, ale okraje pisma jsou tak rozmazana, ze se na to neda koukat. Pri plnem hintignu je pismo ostre ale stihle na tolik, ze se zda byti linearni.

    Pritomnost patek ma vliv na svetlost pisma. Proto je patkove pismo vice roztahane. To u GUI velmi vadi, kdyz potrebujete dostat co nejvice informaci na co nejmensi plochu.
    23.1.2007 14:01 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Nebude, antikvu zde skanduji z nadšení nad ní zcela bez souvislosti. :-D Patková písma v GUI nepoužívám, tedy kdybych měl dostatečně velké rozlišení a nějaké vhodné znal, klidně bych to zkusil, ale obávám se, že by to stejně nedoapdlo dobře. :-) Patky jsou vhodné pro celoodstavcový text, kde vedou oči po dotažnicích, u malých fragmentů, třeba Soubor (nebo -> Otevřít, whatever) na mě působí docela divně. A samozřejmě pro ně není moc místa už jen kvůli tomu rozlišení. :-) A proto používám lidmi milovanou i nenáviděnou Tahomu ve velikosti 8 pt, kterou jsem však po zkušebním výtisku nadobro (bez ohledu na velikost) odepsal jako písmo pro tištěný text. :-D
    23.1.2007 14:03 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Totiž pardon, zcela bez souvislosti to vlastně nebylo – předchozí věta končí slovy „…nejen těch počítačových“ a člověk by skoro řekl, že Vás tahle slova musí trknout, proč o té antikvě mluvím, ne? ;-)
    Mikos avatar 23.1.2007 14:21 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Tobě se opravdu líbí Tahoma víc než DejaVu Sans (což je jen upravený Bitstream Vera Sans)? To mi hlava nebere :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.1.2007 15:08 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Jako písmo na papíře asi těžko. ;-) Ovšem jako pár pixlíků rozsvícených a jiných pár zhasnutých rozhodně. :-) Prinejmenším je to kompaktnější při zachování čitelnosti. Myšlenka TrueType je hezká, ale Nyquist na vektorová písma vyplazuje svůj vzorkovací jazyk. :-D Arial a Times New Roman jsou sračky (tady to slovo sedne) a na papír bych nepoužil ani jedno z MS písem s občasnou čestnou výjimkou Georgie, ale hinting Arialu není špatný a hinting Tahomy a Verdany v malých velikostech) je dokonce snad vůbec ta nejpohodlnější věc na čtení, na kterou jsem zatím narazil (tedy pořád mluvím o těch malých velikostech, malá dialogová písma a PDA). :-)

    Tohle se fakt nedá hodnotit na jediné stupnici, smiř se s tím. ;-)
    cezz avatar 23.1.2007 00:53 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Huh? Podla mna ide o krasne citatelny font.. Narozdiel od tych win fontov mi zrak netrpi pri citani dlhsieho textu.. Mozno to niekomu uraza jeho umelecke citenie, ale ja si radsej usetrim zrak - hlavne co sa tyka tych mensich velkosti fontu na webe.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    23.1.2007 01:02 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xfce 4.4.0
    Tak to asi bude subjektivní, protože z tohohle písma jde hlava kolem zase mně. ;-)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.