abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:55 | IT novinky

    Společnost Valve publikovala přehled To nej roku 2025 ve službě Steam aneb ohlédnutí za nejprodávanějšími, nejhranějšími a dalšími nej hrami roku 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    Byly publikovány výsledky průzkumu mezi uživateli Blenderu uskutečněného v říjnu a listopadu 2025. Zúčastnilo se více než 5000 uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Bezpečnostní upozornění

    V dokumentově orientované databázi MongoDB byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická bezpečností chyba CVE-2025-14847 aneb MongoBleed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.12. 23:11 | IT novinky

    Při úklidu na Utažské univerzitě se ve skladovacích prostorách náhodou podařilo nalézt magnetickou pásku s kopií Unixu V4. Páska byla zaslána do počítačového muzea, kde se z pásky úspěšně podařilo extrahovat data a Unix spustit. Je to patrně jediný známý dochovaný exemplář tohoto 52 let starého Unixu, prvního vůbec programovaného v jazyce C.

    🇨🇽 | Komentářů: 1
    29.12. 15:55 | Komunita

    FFmpeg nechal kvůli porušení autorských práv odstranit z GitHubu jeden z repozitářů patřících čínské technologické firmě Rockchip. Důvodem bylo porušení LGPL ze strany Rockchipu. Rockchip byl FFmpegem na porušování LGPL upozorněn již téměř před dvěma roky.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    29.12. 15:44 | Zajímavý software

    K dispozici je nový CLI nástroj witr sloužící k analýze běžících procesů. Název je zkratkou slov why-is-this-running, 'proč tohle běží'. Klade si za cíl v 'jediném, lidsky čitelném, výstupu vysvětlit odkud daný spuštěný proces pochází, jak byl spuštěn a jaký řetězec systémů je zodpovědný za to, že tento proces právě teď běží'. Witr je napsán v jazyce Go.

    🇨🇽 | Komentářů: 1
    29.12. 15:33 | Zajímavý software

    Yazi je správce souborů běžící v terminálu. Napsán je v programovacím jazyce Rust. Podporuje asynchronní I/O operace. Vydán byl v nové verzi 25.12.29. Instalovat jej lze také ze Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 18:44 | Komunita

    Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 13:22 | Zajímavý software

    Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    26.12. 13:11 | Nová verze

    XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (33%)
     (1%)
     (23%)
     (1%)
     (2%)
     (1%)
     (11%)
     (11%)
     (17%)
    Celkem 195 hlasů
     Komentářů: 21, poslední včera 18:58
    Rozcestník

    XBMC se dostalo podpory VDPAU

    Phoronix píše, že se XBMC, svobodné multiplatformní multimediální centrum, včera dočkalo zařazení podpory VDPAU (akcelerace videa na nVidia GPU), která byla od počátku března dostupná jen v oddělené vývojové větvi SVN.

    23.3.2009 19:31 | David Watzke | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.3.2009 20:07 mycz | skóre: 1 | blog: kecykecy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMBC se dostalo podpory VDPAU

    XBMC by asi melo byt v nadpise :-)


    David Watzke avatar 23.3.2009 20:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMBC se dostalo podpory VDPAU
    Jo, to mělo. Díky.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    the.max avatar 23.3.2009 21:43 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU
    Jeste tak podporu pro DVB-T/S a budu maximalne happy:-)
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    24.3.2009 07:03 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU
    +1
    24.3.2009 09:08 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU
    Pokud vím televize nemá být vůbec cílem XBMC, takže o tom dost pochybuji. Od toho je tu třeba MythTV nebo VDR. I když o nějaké integraci XBMC myslím že právě s VDR se snad někde i mluvilo, ale nevím zda to nebyla spíš jen nějaká uživatelská prosba/nápad...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    24.3.2009 11:23 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU
    Pro XBMC existuje jak client pro MythTV tak pro VDR, oboji je ale prave mimo hlavni SVN, stejne jako bylo VDPAU.
    the.max avatar 3.4.2009 19:53 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU
    VDR jsem pouzival, ale absoultne mi to neprijde jako neco, co se da dat na HTPC a nestarat se o to. Dost jsem si s tim uzival. MythTV je pouzitelnejsi, ale instalace je horor. Proto by bylo fajn kdyby existovala nejaka moznost jak do XBMC protlacit i tv (idealne i s podporou EMU).
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Jardík avatar 23.3.2009 22:24 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU
    Neví někdo, jestli je to dostupné i u Windows verze?
    Věřím v jednoho Boha.
    Limoto avatar 23.3.2009 22:34 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU

    Jak by to asi fungovalo?

    23.3.2009 22:55 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU
    Normalne ne, pres Line...
    vlastikroot avatar 23.3.2009 22:42 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU
    Di uz s tema w*dlema dop*ci ! :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Salamek avatar 23.3.2009 22:57 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU
    +1
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Grunt avatar 23.3.2009 23:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU
    Příloha:

    Jeden obrázek řekne…

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 24.3.2009 02:20 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU
    Chce to klid, Windows nemůže za to, že jste ho zničil. Já linux umím taky zničit - stačí smazat pár modulů a hodí panice.
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 24.3.2009 13:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU
    Příloha:
    Chce to klid

    TTo určitě. Napsal jsem to spíš jen jako nevinné popíchnuti a ukázku aktuálně řešeného problému. V hloubi duše jsem doufal, že mi s tím někdo pomůže jelikož kvůli tomu obřímu nápisu Nainstalovat jsem zcela přehlédl ten titěrný nápis Opravit tento počítač, který se choulil v rožku a pomalu ale jistě jsem začínal panikařit.

    Windows nemůže za to, že jste ho zničil.

    Výjimečně máš pravdu. Chtěl jsem si zvětšit partišnu s NTFS a přehlédl jsem zarovnání už ani nevím čeho(myslím bloků do cylindrů nebo tak něco). Spíš mě udivuje, že i Visty ještě spoléhají na to, že zavaděč bude na pevně daném místě. Jinak okna zase pracují jako hodinky a kompilují linuxová jádra(viz. příloha).

    Já linux umím taky zničit - stačí smazat pár modulů a hodí panice.

    No tak zrovna s těmi moduly si to moc netrefil.

    jste ho zničil.

    Jardíku, o tom už jsem ti přece něco říkal.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 25.3.2009 00:44 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU
    Proč? Když z inicializačního ramdisku smažu moduly na veškerý HW, filesystémy (s tím, že v kernelu je zakompilováno velký kulový), tak mi to klekne, protože to nepozná sata řadič a i kdyby ho to poznalo, tak to klekne na nerozpoznání filesystému.
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 25.3.2009 01:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU

    Jen s tím rozdílem, že ten soubor v tom FS existoval.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.3.2009 10:04 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU
    Příloha:

    Jeden obrázek řekne 2…

    Grunt avatar 24.3.2009 13:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU

    21 : Selected disk does not exist

    This error is returned if the device part of a device- or full file name refers to a disk or BIOS device that is not present or not recognized by the BIOS in the system.

    Co dodat?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Salamek avatar 24.3.2009 15:25 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU
    a co takhle UTFG ?? GRUB errory nejsou žádnou zkázou ,tedy pokud se neodesral HDD
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Grunt avatar 23.3.2009 23:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU

    VDPAU je rozhraní pro Linux. Windows používá u nVidia karet PureVideo2 a to jede už nějakou dobu(déle než na Linuxu).

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.3.2009 08:47 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XBMC se dostalo podpory VDPAU

    ANo, vdpau je pouze v linuxových ovlech. Na woknech lze použít rozhraní dxva nebo dxva2. Podívejte se na "media player classic home cinema" (mpc-hc).

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.