Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.
Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.
Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.
Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.
Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost CORSAIR podporuje svůj systém iCUE LINK pouze ve Windows a macOS. Jak jej ovládat v Linuxu? OpenLinkHub (GitHub) je open source linuxové rozhraní k iCUE LINK. Z webového rozhraní na adrese http://localhost:27003 lze ovládat RGB osvětlení, rychlost ventilátorů, nastavovat klávesnice, myši, headsety…
Ve funkci koordinátora k bitcoinové kauze skončil bývalý ústavní soudce David Uhlíř. Informaci, kterou zveřejnil Deník N, potvrdila Radiožurnálu ministryně spravedlnosti Eva Decriox (ODS). Uvedla, že odchod byl po vzájemné dohodě. „Jeho mise je ukončená, auditní procesy se už povedlo nastavit,“ řekla. Teď má podle ministryně další kroky podniknout policie a státní zastupitelství. Koordinátorem jmenovala ministryně Uhlíře 19. června.
Byla vydána nová verze 25.07.26 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.
Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.
O to těch vad má mnohem víc. Lze nastavit jen určité hodnoty DPI, ne plynule libovolnou. Zvětší se samozřejmě vše a ty jejich bitmapové ikony 16x16 pak vypadají dost otřesně. Druhou možností je nastavit jen velikost písma, ale většina aplikací to ignoruje, mnohdy i ty MS.
za předpokladu, že máš hlavu ve středu monitoru bude asi dobré roztáhnout oba stejně, to je na tobě, pohraj si s tímJo, tak tohle bude problém. Chodím tam tak ožralej, že se kymácím ze strany na stranu, takže leda by ty panely nějak snímaly polohu hlavy a podle toho se zobrazovaly...
BTW jako co tě zaměstnali, smím-li se teda ptát(Aspoň zatím) bez komentáře.
Asi aby se lidi nesebrali a nešli na bus, když to jde.Nebo nejeli jiným vlakem. Před pár lety jsem takhle tvrdnul v Kolíně v jednom vlaku EC s porouchanou lokomotivou, zatímco odjelo mým směrem několik vlaků různých kategorií (a všemi bych tam byl dřív než tím původním). Kdyby řekli hned, že to bude trvat 80 minut, mohl jsem jet klidně třeba courákem.
Nehledal bych v tom hned zlou vůli.Já jo. Nebo možná ne tak zlou vůli, ale blbost. Jestliže vlak na přejezdu sestřelil auto, tak začít hlášením o deseti minutách zpoždění je výsměch. To samé v případě, že vlak přejel nějakého sebevraha. Tam je jasné, že to bude trvat, protože se to musí vyšetřit a do té doby ten vlak prostě na kolejích bude stát a překážet.
Jistě, vypadají na pohled ošklivě, ale uvědomme si, jak dobrá technika to musela na začátku být a jakou péči jí museli věnovat, když po padesáti letech pořád ještě jezdí!To si dovedu představit, jakou péči věnoval za-socialistický ajznbonák, který měl své jisté, vagónům. To, že ty věci ještě jezdí, je spíš zázrak, než co jiného. Nehledě na to, že to občas vede k problémům, kdy něco z té staré techniky, která pořád ještě jezdí, chytne za jízdy plamenem. A když se ještě vrátím k těm výjimečným událostem, kvůli kterým vlak nejede, tak v hodně případech se to dá docela dobře řešit, ale ČD prostě nezvládají. Např.: - spadne trolej. To se stává docela často - obzvláště staré panťáky, co pořád ještě jezdí mezi Prahou a Benešovem či Prahou a Berounem, shazují trolej docela často. Nicméně pokud neleží dráty na kolejích, tak by neměl být takový problém to odpojit od napájení a poslat do daného úseku dieselovou lokomotivu, která bude vlaky přes postižený úsek přetahovat. Oprava může proběhnout v noci nebo v nějakém podobném čase, kdy není provoz. Řešení, které používají ČD je ale jiné. Prostě se zastaví doprava a čeká se, až se to opraví. Při troše štěstí to může trvat půl hodiny, při troše smůly si počkáš čtyři. - rozbije se lokomotiva. Opět ten samý případ, nejjednodušší řešení je poslat tam jinou a ten vlak prostě někam odtáhnout. Tahle relativně jednoduchá operace (lokomotivy jsou zaparkované na každém větším nádraží) drahám trvá nejmíň půl hodiny (to byl opravdu rekordní čas)
To si dovedu představit, jakou péči věnoval za-socialistický ajznbonákJe to vidět ještě teď. Některé lokomotivy vypadají, že za těch 50 let se jim ještě nedostalo nového nátěru.
Opět ten samý případ, nejjednodušší řešení je poslat tam jinou a ten vlak prostě někam odtáhnout. Tahle relativně jednoduchá operace (lokomotivy jsou zaparkované na každém větším nádraží)V mém případě skutečně přepřahali, lokomotiva se neopravovala na místě. Jenže ono to není zase až tak jednoduché. Těch lokomotiv není ani v Kolíně zrovna nadbytek - ale hlavně, bývají většinou dost daleko, na úplně jiné koleji. Takže se musí doposunovat k tomu vlaku, jenže nejdřív se musí odstranit ta rozbitá. Obvykle to celé dělá tatáž posunovací lokomotiva, a to všechno v nádraží, kde se pořád prohánějí nějaké vlaky.
Je to vidět ještě teď. Některé lokomotivy vypadají, že za těch 50 let se jim ještě nedostalo nového nátěru.No hrozně vypadaj snad akorát laminátky, všechno ostatní co má (nejspíš) ocelovou kastli je většinou ponatíraný (snad krom některejch brejlovců na trati Jihlava-Třebíč-Brno)...
Některé vagony jezdící na českých tratích jsou až padesát let staré. Jistě, vypadají na pohled ošklivě, ale uvědomme si, jak dobrá technika to musela na začátku být a jakou péči jí museli věnovat, když po padesáti letech pořád ještě jezdí! Hádám, že málokterý současný výrobek takový test časem vydrží.Kdyby jen některé vagony. Na padesát let starých soupravách stojí příměstská železniční doprava okolo Prahy, a podle tempa nákupu nových souprav lze soudit, že ještě několik let na nich stát bude.
(asi i KDE)Pche. No samozřejmě - a pro konkrétní okna zvlášť a automaticky a ještě křupavější.
zvlášť drsně to vypadá, pokud jsou na všech obrazovkách xtermy se zeleným fontem.LOL
Stačí, když na Ubuntu rozjedu to, co potřebuju, což asi rozjedu.A vzhledem k tomu, že věci pro vývoj a pár dalších věcí rozjedu bez jakýchkoli problémů, je to jen otázkou toho, kdy budu mít trochu času...
Tiskni
Sdílej: