abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:33 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:22 | IT novinky

    Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Operátor O2 má opět problémy. Jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb dal všem zákazníkům poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 05:55 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila GPT-5 (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červencová aktualizace aneb nová verze 1.103 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.103 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 17:33 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump vyzval nového generálního ředitele firmy na výrobu čipů Intel, aby odstoupil. Prezident to zdůvodnil vazbami nového šéfa Lip-Bu Tana na čínské firmy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.8. 16:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Ubuntu 24.04.3 LTS, tj. třetí opravné vydání Ubuntu 24.04 LTS s kódovým názvem Noble Numbat. Přehled novinek a oprav na Discourse.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 16:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.89.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 12:22 | IT novinky

    Americká technologická společnost Apple uskuteční v USA další investice ve výši sta miliard dolarů (2,1 bilionu korun). Oznámil to ve středu šéf firmy Tim Cook při setkání v Bílém domě s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Trump zároveň oznámil záměr zavést stoprocentní clo na polovodiče z dovozu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    7.8. 04:55 | Nová verze

    Zálohovací server Proxmox Backup Server byl vydán v nové stabilní verzi 4.0. Založen je na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (47%)
     (20%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (18%)
    Celkem 313 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    stativ avatar 27.6.2008 08:00 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Hmm… obrat o 180°. Tohle bych zatrhl.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    27.6.2008 08:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Už i dvě úrovně byly shledány jako příliš složité pro prostý lid, takže se zlikviduje se hierarchie úplně? :-(
    27.6.2008 08:31 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Ono zase nie je to a priori až také zlé ako to vyzerá... keď má každý adresu končiacu na .com, to .com tam netreba písať, podobne ako keď každý DNS záznam končí bodkou, tú bodku tam netreba písať, a hneď to máme zjednodušené len čiste takou drobnou kozmetickou operáciou. To, či technicky tam to .com alebo bodka bude, je z pohľadu užívateľa irelevantné. (samozrejme, nie všetky adresy končia na .com... ale princíp je zrejmý).
    27.6.2008 08:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Možná mi něco uniklo, ale zdálo se mi, že existují i jiné TLD než com
    27.6.2008 13:24 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    áno, tak som to aj napísal :-)
    27.6.2008 09:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Ale teď vážně: zlé to je. Ono je hodně zlé už to, jak to vypadá dnes, kdy se celá hierarchie DNS až na nějaké ty čestné výjimky smrskla do dvou úrovní, takže pod jednou TLD jsou běžně statisíce domén druhé úrovně. Tohle bude ještě horší, povede to k úplnému potlačení hierarchie a tedy i toho nejdůležitějšího, čím se DNS vyznačuje.
    27.6.2008 11:44 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Ale teď vážně: zlé to je. Ono je hodně zlé už to, jak to vypadá dnes, ...
    Ako by to teda malo vyzerat?
    27.6.2008 12:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD

    Například tak, že by každý film, kniha nebo jednorázová akce neměly doménu druhé úrovně (která stejně slouží jen pro překlad toho jednoho jména), ale buď by se použilo URL pod webem producenta nebo doména třetí úrovně. Takže ne

      http://www.filmthemovie.com/
    

    ale

      http://www.company.com/film/
    

    nebo

      http://film.company.com/
    

    Stejně tak nechápu, proč musí mít každé mistrovství světa/evropy svou vlastní doménu druhé úrovně místo toho, aby měla UEFA (FIFA, FIBA, …) jednu univerzální, kterou by mohla používat pořád a vždy jen preferovat to aktuální. (Když už tedy nemohou vystačit se svou vlastní doménou a musejí zakládat separátní.)

    27.6.2008 12:31 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    No a navrhovana zmena bude treba:

    http://www.film.company/

    Inac - IMHO duvod pro "filmthemovie.com" je ten, ze vetsine lidi je jedno, od jake firmy je ten film. Ale klidne si dokazu predstavit treba http://www.websphere.ibm
    27.6.2008 12:39 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Ja som videl iny priklad
    http://intel
    http://products.intel
    http://support.intel
    27.6.2008 13:32 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    aby to potom nezneužívali a nechtěli si to zjednodušit tím, že budou TLD jako http://supportintel a http://productsintel
    27.6.2008 13:34 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    a neříkejte, že to nebudou dělat, protože to bude méně přehledné. takové upcmail.cz je taky méně přehledné, než by bylo mail.upc.cz a stejně to dělají.
    stativ avatar 27.6.2008 15:16 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Tohle závisí na stylu smýšlení. Ten, kdo tomu rozumí o adrese uvažuje hierarchicky, a tudíž se mu zdá logické mail.upc.cz. Bohužel, mám odzkoušeno, že lidem se víc líbí [júpísímejl] jakkoliv je to nelogické.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    27.6.2008 12:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Jenže problém je v tom, že vzhledem k míře obsazenosti domén s běžnými názvy se tam právě musejí přidávat různé doplňky typu themovie, takže neznáte-li to správné jméno předem, stejně ho na první pokus neuhodnete a bude praktičtější použít vyhledávač.
    27.6.2008 09:03 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Taky mi přijde, že v tom bude bordel. Kdo bude mít hodně peněz, bude mít svojit TLD (mojvista.msft a kernel.linux; nebo franta.novak?), protože to schválení asi bude něco stát; podle čeho to budou rozhodovat? A z TLD nepůjde poznat, o jaký typ instituce se jedná. (Docela se mi líbí britský systém, kde národní TLD strukturovali např. na firma.co.uk atd.)
    27.6.2008 09:45 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Rozložení DNS dotazů podle typu na jmenné servery cz.. Když si vezmete lupu, možná tam mezi A/AAAA dotazy naleznete i NS.

    Ono možná ani tak nejde o složitost pro prostý lid coby klienta jako o to, že prostý lid jakožto server nepotřebuje svoji doménu dále větvit. Prostě si vystačí s A/CNAME (a lepším případě MX) na hostera.

    Pokud selhali operátoři TLD a v honbě za ziskem nabídli plochou strukturu (někdo by řekl odrážející strukturu obchdníku rejstříku), je uvolnění kořenové zóny možná jediný způsob, jak naředit domény druhé úrovně.

    Ostatně zkusil jste se někdo obrátit na majitele příhodné domény druhé úrovně, zda-li by vám nenadelegoval třetí úroveň? Nejlépe s písemnou smlouvou? Všichni se vám vysmějí. Buď že to nikdo pro dva lidi dělat nebude nebo že jste škudlil, který nechce dát několik stovek za druhou úroveň.

    Dokonce i státní správa, která si nechala rezervovat gov.cz. a původně zamýšlela rozdávat takové poddomény úřadům od toho upustila.
    27.6.2008 11:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Rozložení DNS dotazů podle typu na jmenné servery cz.. Když si vezmete lupu, možná tam mezi A/AAAA dotazy naleznete i NS.

    Nechápu, jak tahle statistika souvisí s "placatěním" DNS, o kterém jsem psal.

    27.6.2008 12:00 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Pokud jediné exponované jméno je druhé úrovně, pak většina dotazů budou typu A/AAAA na toto jméno na servery první úrovně.

    Kdyby většina resolverů chtěla vyšší úrovně, tak by většina dotazů na servery první úrovně byly NS, případně glue A/AAAA. Kdyby všechny delegace používaly glue záznamy, tak by počet NS a A/AAAA dotazů byl vyrovnaný.

    Jenže tomu tak není. Počet NS dotazů, což je hlavní smysl serverů vyšší úrovně v hiararchickém DNS, je totiž naprosto zanedbatelný.

    Dovolím si tvrdit, že kdyby CZ.NIC zrušil povinnost mít NS záznamy, spousta zázkazníků by byla spokojena. Jediný, kdo by křičel, by byly registrátoři.
    27.6.2008 12:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Pokud jediné exponované jméno je druhé úrovně, pak většina dotazů budou typu A/AAAA na toto jméno na servery první úrovně.

    Nemáte pravdu. CZ.NIC vám žádné A záznamy do zónového souboru domény cz dávat nebude. Ten A záznam je stejně v zónovém souboru příslušné domény stejné úrovně (byť se ta jmenuje stejně jako on).

    Kdyby většina resolverů chtěla vyšší úrovně, tak by většina dotazů na servery první úrovně byly NS

    Nebyly. Uvědomte si, jak funguje rekurzivní vyřízení dotazu nameserverem (nebo si to vyzkoušejte třeba pomocí wiresharku). I cache se ptá převážně na A záznamy (které po ní chtějí klienti) a NS typicky dostává v Authority Section.

    Dovolím si tvrdit, že kdyby CZ.NIC zrušil povinnost mít NS záznamy, spousta zázkazníků by byla spokojena.

    O tom bych si dovolil (vzhledem k výše uvedenému) pochybovat.

    28.6.2008 16:00 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Máte pravdu, nějak se mi to popletlo.
    27.6.2008 09:08 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    cestujeme časem, teď je prvního dubna?
    28.6.2008 19:55 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Přesně to mě napadlo, když jsem si to přečetl.
    27.6.2008 09:16 H4wk | skóre: 9 | blog: H4wkuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    V Jave to bude super :) Misto org v org.eclipse bude treba neco smyslupnejsiho.
    Korespondenční Seminář z Programování - Pro každého středoškoláka, který to s programováním myslí vážně.
    27.6.2008 09:36 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Myslel jsem doposud, že tohle je lapsus Javy, nikoli doménových názvů na Internetu.
    27.6.2008 10:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Jenom Javy a co třeba D-BUS?. Nicméně v Javě je to pořád jenom konvence a Java funguje i bez reverzích doménových jmen.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    27.6.2008 12:43 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    To tam může být klidně už teď. Klidně můžete mít balíčky žblunce.západ. Používání doménových jmen je jenom konvence, která má zajistit unikátnost názvů.
    atan avatar 27.6.2008 09:28 atan | skóre: 21 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Jen pro doplneni, aby si kazdy nemyslel, ze si to kazdy trouba bude moc registrovat. Bude to stat pres 100000$.
    27.6.2008 09:38 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    to neni zase tak mnoho... a vzhledem k tomu jak depresivni kurz ma dolar ke korune, tak to bude asi (bohuzel) jeste levnejsi...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    27.6.2008 09:50 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    to tedy doufam, ze to bude stat vyrazne vice
    27.6.2008 10:13 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    To jsou drobné vzhledem k následujícímu předpokládanému výdělku...
    Xeelee avatar 27.6.2008 18:46 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Vezmu si jich tucet :-)
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    28.6.2008 20:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    V tom případě si dovolíme pánovi nabídnout množstevní slevu. :-)
    27.6.2008 09:33 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Já nerozumím ani doménám jako .cat, .museum, .mobi, .eu, .jobs a dalším nesmyslným názvům...
    27.6.2008 09:46 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Ale IMHO doména freshmouse.cat by vypadala pěkně, ne? ;-)
    27.6.2008 10:12 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Prý výslovně zakázali, aby doména .cat byla používána pro obah týkající se koček (pokud by to nebylo katalánsky). :-)
    27.6.2008 11:31 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    O kočkách tu AFAIK píše jenom amigapower. Předpokládám, že freshmouse.cat by bylo spíš o linuxu nebo tak něco. :-)
    Limoto avatar 27.6.2008 13:39 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Spíš by se to přes Tomeše dostalo k Windowsu :-D
    27.6.2008 09:46 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    podla mna je to logicky krok smerom dopredu. aky zmysel ma (mal) fakt, ze sa nedaju registrovat domeny prvej urovne ?
    27.6.2008 11:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Tomu, že se (co se jmenné služby týká) od Internetu postupně vracíme k Bitnetu, říkáte krok dopředu?
    27.6.2008 11:43 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    takze znovu: aky zmysel ma (mal) fakt, ze sa nedaju registrovat domeny prvej urovne ?
    27.6.2008 12:46 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Doménový strom je pak hierarchický, čímž se zmenšuje množství potenciálních konfliktů. Kolik asi bude lidí, kteří by mohli mít zájem zaregistrovat si doménu pepa pod rootem, a kolik by mělo zájem zaregistrovat si doménu pepa pod doménou novak.dolni-lhota.vysocina.cz?
    27.6.2008 13:06 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    akym sposobom to akoze narusi hierarchiu domenoveho stromu ? stromova struktura zostane, iba sa trochu pretransformuje aby zodpovedala sucasnym potrebam. ber to ako evoluciu DNS, system sa proste vyvija a prisposobuje - a z historie vieme ako skonci ten, kto sa rozhodne vyvoj ignorovat, pripadne nebude schopny sa mu prisposobit.
    27.6.2008 16:47 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Stromová struktura zůstane, akorát se všechno nahrne do první úrovně. Takže už to vlastně nebude strom, ale seznam.
    Xeelee avatar 27.6.2008 18:51 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Najdu tam co neznám. IMHO to nebude tak strašný. Něco jako panika kolem IDN a praxe třeba u sousedů v Polsku.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    xxx avatar 29.6.2008 00:43 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Hiearchicka struktura DNS, rok 2050
    .->a
     ->aa
     ->aaa
        .
        .
        .
     ->z...z   
    
    :-)
    Please rise for the Futurama theme song.
    27.6.2008 10:58 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Tak to vypadá, že se brzo dočkáme domény xxx :-D.
    27.6.2008 11:09 fork
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    a moze sa zacat uplna anarchia internetu
    27.6.2008 11:42 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Anarchia? Sloboda? Kto vie...
    27.6.2008 12:38 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Zacit??? Ona nekdy NEBYLA?
    27.6.2008 11:17 unknown
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    okamzite si kupujem TLD BILL a zakladam jedinu stranku
    www.kill.bill :-)
    27.6.2008 11:45 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    a proc www.?
    27.6.2008 12:38 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Ma tam preklep - ma tam byt www.killed.bill ;-)
    27.6.2008 11:24 Xóža Hňabaj | skóre: 15 | blog: popcorp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    ICANN HAS BURGER.ČÍS?
    Jednaokový biu
    Luk avatar 27.6.2008 12:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Vidím v tom dva problémy. Jednak to schvalování. Podle čeho se to bude posuzovat? Když budou požadavky na TLD tatra od firmy Tatra Kopřivnice (auta) a Tatra Hlinsko (mlékárna), které jsou obě dost věhlasné a obě mají dlouhou dobu zaregistrovanou ochrannou známku Tatra (každá pro jiný obor), kdo na to bude mít větší nárok? Bude se to dražit (což by bylo nejčistší)? Nebo nějaké hlavy pomazané rozhodnou podle nějakých kritérií (třeba TLD rosenberg přisoudí Josephu Rosenbergovi prodávajícímu v Salzburgu párky, a nikoli Robertu Rosenbergovi, protože porno je "méněcenné")? Nebo jak to vůbec bude?

    Druhý problém je politický. Na TLD má v současné době ještě stále vliv americká vláda a v některých případech už ho použila (k tlaku na "nepohodlné" státy). Podobně může být tento vliv zneužit pro tlak na firmy, nevládní organizace apod. - lze si například představit tlak na televizi/noviny s cílem zabránit zveřejnění kompromitujících informací.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.6.2008 12:37 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    V tomhle bych problem nevidel. Pro spory typu "tatra" se pouzije stavajici proces pro konfliktu typu "tatra.cz".

    Co se tyka politickeho - to neni moc pravda, inac by nemohla fungovat treba domena thepiratebay.org (.org "patri" USA).
    27.6.2008 12:47 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Co přesně znamená ".org patří USA"? Ničeho takového si nejsem vědom.
    Luk avatar 27.6.2008 12:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Nepatří, patří "někomu" z USA. Přímo USA patří snad jen .mil a .gov.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.6.2008 13:07 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    a .us
    27.6.2008 13:28 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Pořád tomu nerozumím. Je řeč o ICANN? Ten přeci zodpovídá za všechny TLD (tedy v tom smyslu, jaké vzniknou nebo nevzniknou). V tomhle smyslu USA "patří" jak .org, tak i .cz. (Jestli si dobře vzpomínám, některým lidem se nelíbilo, že tohle má pod palcem partička kaliforňanů. :-))
    Luk avatar 27.6.2008 14:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Měl jsem od počátku na mysli to, že vláda USA může prostřednictvím ICANN tlačit na majitele (nebo držitele či jak to jinak říct) TLD. Už se to v minulosti dokonce stalo. Šlo o tlak na státy skrze jejich národní TLD - v tom smyslu, že když (...už nevím co...), tak bude jejich TLD deaktivována.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 27.6.2008 12:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Pro spory typu "tatra" se pouzije stavajici proces pro konfliktu typu "tatra.cz".
    Nepoužije. Stávající proces je "first come, first serve". Pak lze napadnout to, že si někdo zaregistroval doménu, která odpovídá ochranné známce nebo proslulému názvu atd. Kdežto tady půjde o jiný proces - o přímé schvalování. Proto je potřeba, aby byla nějaká pravidla. Navrhuji dražbu, protože ta dává rovné šance každému. Při porovnávání dvou podobně známých ochranných známek bude jedna nebo druhá strana bita, protože bude záležet na subjektivním posouzení (v horším případě na úplatcích).
    Co se tyka politickeho - to neni moc pravda, inac by nemohla fungovat treba domena thepiratebay.org (.org "patri" USA).
    To je ale něco jiného. Kvůli doméně druhé úrovně se nebude tlačit na majitele TLD. Ale pokud jde o národní TLD, tam už ty tlaky byly, snad se o tom tehdy psalo na Lupě, takže by to tam šlo najít.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.6.2008 12:41 Jiri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Vidim to primo pred ocima: Boj mezi Free Software a OpenSource by mohl byt i na poli domen, takovy kerneltrap.fsf, linux.gnu,openoffice.oss, openbsd.bsd a to ani nemluvim o nenavisti mezi gnome a KDE.
    Proste blbosti se meze nekaldou.
    mess avatar 27.6.2008 12:43 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Už vidím tu stránku: http://i.hate.microsoft :-D
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    Grunt avatar 27.6.2008 13:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Já bych všechny ty domény zrušil a nadělil bych pěkně IPv6 adresy a ještě s nestandardními porty…zajímavé, že pro někoho není problém si zapamatovat tel. čísla všech "přítelkyň", ale se čtyřmi integer čísly nebo nedejbože s ".com" jsou problémy neustále.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.6.2008 13:40 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    +1
    29.6.2008 12:21 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Z hlavy vysypu přes 20 000 domén. Telefoních čísel tak 10 a to bych se musel hodně snažit...
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    29.6.2008 12:56 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Náhodné generování funguje i na telefonní čísla ;-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    29.6.2008 21:44 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Pamatuješ ještě na dobu, kdy mobilní telefony v sobě neměly seznam kontaktů? ;-)
    Luk avatar 29.6.2008 23:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Některé možná nemají dodnes. Ale co se u nás používá GSM, tak byla vždy možnost ukládat telefonní čísla na SIM. A před nástupem GSM tu moc mobilů nebylo (tahat s sebou kufr za 30 tisíc nebo cihlu za 60, navíc ještě platit i příchozí hovory, to už chtělo dostatečnou dávku uhozenosti).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.6.2008 09:31 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    navíc ještě platit i příchozí hovory, to už chtělo dostatečnou dávku uhozenosti).
    mno, jakkoliv to považuješ za uhozené, možná nás to znovu čeká ...

    jinak dříve nešlo ani tak o uhozenost jako spíše o to správné povolání - člen bezpečnostního týmu ve fabrice či veterinář objíždějící pacienty (dva příklady uživatelů NMT telefonů z mého okolí)
    30.6.2008 09:35 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    mno, jakkoliv to považuješ za uhozené, možná nás to znovu čeká ...
    Pokud to bude zrušeno se spojením propojovacích poplatků, tak už aby to tady bylo.
    30.6.2008 10:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    nemělo to být naopak - ... spojeno se zrušením ...?

    jinak já po tom teda vůbec netoužím - proč bych měl jakožto přijímající platit za to, že mě nějaký k*k*t otravuje po telefonu? ... je jen minimum případů, kdy je mi to, že mi někdo volá, užitečné, a to je většinou kompenzováno jinak (např. oznámení doručení zásilky dopravní službou je započteno v dopravném)
    30.6.2008 15:17 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Samozřejmě že mělo.

    Právě kvůli tomuhle mechanismu pak mohou spadnout ceny skoro o řád. Když si lidi budou rozmýšel, jestli hovor zvednou kvůli ceně, tak budou muset jít opi s cenama příchozích hovorů dolů, aby udrželi současné tržby. A protože nebude žádný propojovací poplatek, tak nebude důvod mít různé ceny pro volání a příjem, tak výrazně zlevní i volání. Nejlepší důkaz pro tohle tvrzení je unisono operátorů, že by to bylo úplně špatné. :-) Viz tento blog.
    30.6.2008 20:18 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    jojo, platby za prichozi hovory a sms jsou naprosto bajecne. stejne jako za to, ze vas nekdo prozvoni. poridil jsem si ve statech simku at&t a nestacil jsem zasnout, co vsechno jsou schopni uctovat (a jak). ceny jsou v prepoctu docela obdobne (nebo aspon byly nez sel dolar definitivne do kytek), s tim rozdilem, ze jsou de facto uctovane dvakrat. ale uznavam, daji se s timto uctovani zazit docela vtipne srandy... treba telefonat na bezplatnou linku, ktery stoji $1.50, vyhruzne textovky typu, jestli neposles textovku na tato cislo, budeme ti posilat dalsi textovky... a nejvetsi kamaradovina je, kdyz nekomu vyzeres vsechen kredit. ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    30.6.2008 17:04 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Za to současný stav, kdy nemáte možnost si zjistit, kolik vás bude hovor coby volajícího stát je určitě výhodnější?
    30.6.2008 17:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Takovou možnost AFAIK máte.
    30.6.2008 18:24 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Mám-li přenesené číslo, tak podle předčíslí nepoznám v jaké je síti. Když s tím budu otravovat svého operátora, tak za hovor na informační linku zaplatím možná i víc než za kýžený hovor.

    Nebo snad víte o nějakém tajuplné službě, která by mi zdarma sdělila, kolik mi můj operátor bude za dané číslo účtovat?
    30.6.2008 18:29 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Mám-li přenesené číslo, tak podle předčíslí nepoznám v jaké je síti.
    Při volání na takové číslo je ještě před zahájením hovoru oznámeno, do jaké sítě se volá. Nevěděl bych to, kdyby se mi to nepoštěstilo, a nemám ponětí, jestli je tahle doba už zpoplatněna.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    30.6.2008 19:49 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    To je aktivita operátora nebo je to dáno právním předpisem?

    Já jsem se s tím ještě nikdy nesetkal, i když jsem několikrát na takové číslo volal (z pevné sítě 02 nebo Oskara).

    I když je možné, že nené přenesní jako přenesení, protože v mém případě se jednalo o „přenesní“ hlasových služeb pevný linky bez pronájmu místní smyčky.

    Docela bych uvítal veřejně přístupný enum strom, kde by si mohl kdoliv zjistit, kde se zrovna dané číslo nachází.
    30.6.2008 20:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    U Vodafone existuje možnost si oznámení o volání na PŘEVEDENÉ číslo zapnout.
    Xeelee avatar 30.6.2008 20:28 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Nic takového mě ještě při volání do cizí sítě neotravovalo, a kdyby otravovalo, tak bych to nějak vypnul.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    30.6.2008 22:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Neni to při volání do cizí sítě, ale jen při volání na přenesené číslo, tj. číslo, které je u jiného operátora, než by odpovídalo prefixu. Takových naštěstí zatím moc není.
    Xeelee avatar 30.6.2008 23:18 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    A dá se to vypnout?
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    30.6.2008 23:32 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Ano. Jen k tomu, aby si to musel vypnout si to nejdříve budeš muset zapnout. :D Implicitně je to totiž vypnuté...
    1.7.2008 09:35 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Ano. Jen k tomu, aby si to musel vypnout si to nejdříve budeš muset zapnout. :D Implicitně je to totiž vypnuté...
    hm, zkušenosti jsou od toho, aby se různily ... já jsem nic nezapínal, a upozorňuje mě to ... asi jsem úplně mimo, mám se jít zastřelit? :-/
    1.7.2008 10:28 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Pokud máš Vodafone, tak ano.
    1.7.2008 09:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Mám-li přenesené číslo, tak podle předčíslí nepoznám v jaké je síti.
    Při volání na takové číslo je ještě před zahájením hovoru oznámeno, do jaké sítě se volá. Nevěděl bych to, kdyby se mi to nepoštěstilo, a nemám ponětí, jestli je tahle doba už zpoplatněna.
    nevím jak je zvykem u jiných, ale u Vodafone neplatíš nic, dokud to druhá strana nezvedne - upozornění na volání do cizí sítě tedy není zpoplatněno
    30.6.2008 22:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Nebo snad víte o nějakém tajuplné službě, která by mi zdarma sdělila, kolik mi můj operátor bude za dané číslo účtovat?

    Jistě, říká se tomu ceník. :-)

    1.7.2008 11:10 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Který neplatí na přenesená čísla.
    1.7.2008 11:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Jak u koho. Třeba Vodafone má fixní ceny do všech sítí, ne? :-)
    1.7.2008 11:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Platí, protože ceník má položky „do vlastní sítě“ a „do ostatních sítí“. Jak zjistíte, zda voláte do vlastní sítě nebo do cizí, to už je váš problém…
    1.7.2008 11:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Ceník platí i pro přenesená čísla. Proto je tam to (volitelné) upozornění, že voláte do jiné sítě, než by se podle čísla zdálo.
    30.6.2008 10:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    mno, jakkoliv to považuješ za uhozené, možná nás to znovu čeká ...

    Naštěstí to vypadá, že všichni zdejší operátoři euroúředníky s tímhle nápadem svorně poslali tam, kam slunce nesvítí. Nezbývá než doufat, že operátoři jsou vlivnější než zájmové skupiny, které stojí o prosazení tohoto nesmyslu.

    Luk avatar 30.6.2008 12:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    jinak dříve nešlo ani tak o uhozenost jako spíše o to správné povolání - člen bezpečnostního týmu ve fabrice či veterinář objíždějící pacienty (dva příklady uživatelů NMT telefonů z mého okolí)
    No, přece jen, desítky tisíc za škatuli, x tisíc paušál, 8 Kč/min. včetně příchozích hovorů, to už musel být pořádný důvod si to pořizovat. A pro bezpečnostní tým ve fabrice bylo většinou mnohem výhodnější používat vysílačky (např. v Národní galerii se pomocí vysílaček komunikovalo bez problémů po celé Praze, mobily neměly žádný smysl).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.7.2008 09:53 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    ... se pomocí vysílaček komunikovalo bez problémů po celé Praze
    a je to tu zase ... jen bych nečekal, že se toho dočkám zrovna od tebe, Luku ... Praha jaksi není celá ČR ... už si nepamatuju přesnou organizaci, ale bylo to zhruba tak nějak, že byla směna, která byla na místě, ti spolu mohli klidně komunikovat osobně, resp. prostřednictvím lokální infrastruktury, potom pohotovostní tým, který musel být na místě asi do hodiny, záložní tým, který tam musel být asi do čtyř hodin, no a pak ti, co měli úplně volno ... přičemž ne všechny týmy měly na všechno specialisty, takže člověk ze směny se klidně mohl ptát na radu(*) člověka ze záložního týmu, který v tu dobu byl několik set kilometrů daleko - to narozdíl od těch 30 km, či kolik je aktuální pražský průměr, běžná příruční vysílačka nedá

    (*) ke svolávání týmů pokud vím kromě cvičení nedošlo, a o cvičení každý věděl předem, takže se držel poblíž ;-)

    jinak nepřu se samozřejmě o tvoje "většinou" - jen to na mě působí tak, že jsem chtěl říct, že odůvodněné případy existovaly, ale ty to shazuješ ve stylu "stejně je to blbost"
    Luk avatar 1.7.2008 11:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    jen bych nečekal, že se toho dočkám zrovna od tebe, Luku
    Co by ses nedočkal? Jen jsem zdůraznil, že mnohdy existovalo mnohem lepší řešení, než pořizovat extrémně drahé mobily.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.6.2008 10:39 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil velké uvolnění pravidel pro TLD
    Takže konečně legalizace domény CZF a vytrhnutí rozsahu 10.x.x.x americkým imperialistům ? :-D :-D :-)))))

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.