Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 14:47

Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?

1024 x 768
15% (450)
1280 x 800
15% (443)
1280 x 1024
35% (1053)
1440 x 900
9% (259)
1600 x 1200
6% (172)
1680 x 1050
16% (477)
1920 x 1200
5% (145)

Celkem 2999 hlasů
Vytvořeno: 24.3.2008 20:22

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

David Watzke avatar 24.3.2008 20:26 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bohužel jen 1280x1024, ale když se nic nepodělá, tak za čtvrt roku budu mít na LCD 24" :-) 1920x1200.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
vencour avatar 24.3.2008 20:29 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Na noťasu 1024x768, v práci 1280x1024 - vzhledem k Oraclovským databázím a jejich klientům, které více neuplatní, tak je to skoro jedno.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
xkucf03 avatar 27.3.2008 21:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
A co SQL Developer? :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
David Ježek avatar 24.3.2008 20:32 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
1680x1050 ... vhodný kompromis mezi rozlišením, cenou, spotřebou monitoru a tím, že 22inch je největší monitor, který se celý vejde do zorného pole.
vencour avatar 24.3.2008 20:38 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?

Tohle má žena na noťasu, 1680x1050, dost dobré rozlišení. Na editování dvou dokumentů vedle sebe akorát.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
25.3.2008 15:53 slackware
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
mam rok a pul 21" 1680x1050 a uz jedine sirokouhly, za klasicky 4:3 monitor bych nemenil
25.3.2008 16:08 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Taky si užívám, když někomu instaluje na širokoúhlý notes.
Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
27.3.2008 10:02 Jan Molič
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Přesně tak, původně jsem z toho nadšen nebyl, ale pak jsem zjistil, že příjemnější jsou horizontální než vertikální oční pohyby (v podstatě sleduji jen horní nebo dolní část monitoru a roluji dokument tak, aby byl text pořád nahoře; mám pár dioptrií a hůř vidím periferně).
Valerius avatar 27.3.2008 23:51 Valerius | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
1680x1050 je fajn :-) jen mladší sestra si stěžuje že některý hry ve woknech (Linux používat nechce :-( )jsou takový placatý :-D
[ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
24.3.2008 23:00 Hanato | skóre: 13 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Jo taky mam rad tohle rozliseni - mam ho na 20ce...

Jinak jeste pouzivam 1400x1050 na notebooku a 1280x1024 na druhym stolnim pocitaci....
Nikdo učený z nebe nespadl, ale blbce jako kdyby shazovali. PS: proto jsem tady dole :-)
25.3.2008 18:43 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Závidím vám vaše zorné pole:) já mám 1280x1024 na 19 palcích a víc bych fakt nechtěl. Je to tak maximum, u většího monitoru bych musel otáčet hlavou.
24.3.2008 20:33 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
800x600 :-D, sice je možné že monitor umí i 1024x768, ale do toho se mě nechce, nechci aby mě vybouchnul kondenzátor jako ve starým monitoru při 800x600.
Intel meltdown a = arr[x[0]&1]; karma | 帮帮我,我被锁在中国房
24.3.2008 20:36 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Kolik palců?
24.3.2008 20:42 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Něco okolo 14" nebo 15". Samozřejmě na 17" apod. bych 800x600 nedával :-D (tam bych se zase ale nebál přetížení).
dayvee avatar 25.3.2008 00:54 dayvee | skóre: 4 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
podle me je svga na 14+" zbytecne malo, pokud to neni nejaky extra blikajici shit tak bych se rozhodne pretizeni nebal a sel aspon do xga. a kdyz se to pretizi, aspon bude duvod koupit slusnejsi monitor ;-)
debian was first announced on my 3rd birthday :)
25.3.2008 15:42 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Tak 17" CRT se dneska už vyhazujou.. takže to nebude žádná škoda -)
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
25.3.2008 20:39 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
To já vím, že se 17" CRT vyhazujou, jeden mi leží na podlaze :-D, ale má odpálený zdroj.
mkoubik avatar 25.3.2008 18:48 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Taky mam 800x600.
Ondrej avatar 24.3.2008 20:39 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na notasu 1280x800
Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
24.3.2008 20:41 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
bohuzel 1024x768 na notesu. ale dalsi dalsi notes (IBM Txx) bude mit 1400x1050, jinej notes nechci.

jinak jeste donedavna 2560x1024 na mym domacim kompu, bohuzel uz u neho z ruznych duvodu nesedim. spi tam malej a pak stejne zacala kravit deska...

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
24.3.2008 20:43 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na notebooku 1680x1050, predtým som mal 1280x960 ktoré v ankete chýba...
dayvee avatar 25.3.2008 00:56 dayvee | skóre: 4 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
1280x960 se tusim oznacuje za SXGA-, tudiz bych se ho nebal prirovnat k SXGA (tedy 1280x1024), konec koncu zadani ankety drobne odchylky pripousti ...
debian was first announced on my 3rd birthday :)
24.3.2008 20:46 pard | skóre: 17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
chybi 1400x1050 ...
24.3.2008 21:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Proto je tam v závorce uvedeno "nejbližší".
andree avatar 24.3.2008 23:26 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
aku metriku pouzit na vypocitanie "vzdialenosti rozliseni"? :o)))
Josef Kufner avatar 25.3.2008 00:07 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Použij metodu "kouknu a vidim".
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
blami avatar 25.3.2008 09:53 blami | skóre: 29 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Zes ji nepouzil v DIM :P
xkucf03 avatar 25.3.2008 16:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Nejmenší rozdíl v obsahu - tzn. MPx :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
25.3.2008 05:08 miro | skóre: 19 | blog: miro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Tiez som sa nad tym pozastavil, najblizsie 4:3 rozlisenie k tomu mojmu je 1600x1200. Potom je tam aj najblizsie 16:10 rozlisenie, a to 1440x900. A ktore z tychto dvoch vybrat? :-)
25.3.2008 09:08 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Třeba podle počtu bodů.
25.3.2008 13:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Jenže to je dost zkreslující. Když jsem tu anketu viděl, říkal jsem si, že aspoň uvidíme, jak moc už zvítězil nátlak výrobců chrlících širokoúhlé modely. Ale jestli budou respondenti vyplňovat 1440x900 místo 1440x1050, budou tyhle výsledky zreslené.
25.3.2008 15:01 miro | skóre: 19 | blog: miro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Hlavne dnes uz takmer nie je mozne kupit klasicku 15" 4:3 obrazovku s rozlisenim 1400x1050. Dell ma v ponuke jeden model, schovany niekde medzi firemnymi rieseniami (a tam je osekana zaruka), Lenovo ma jeden model, ale len so 14" obrazovkou.

Ked som vyberal pred rokom, bola este aka-taka sanca. Prednedavnom som pozeral notebook pre znameho a nasiel som uz len dve moznosti.
25.3.2008 19:53 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
+1, taky používám 1400x1050 a mam bytostnej odpor k širokoúhlým podvodům - u rozlišení nejde jen o počet bodů, ale dost významej je i poměr stran (16:10 ani 5:4 mi prostě nevyhovuje, takže nemůžu zaškrtnout ani 1280x1024, ani 1440x900)... A 1600x1200 už je na notebook trochu moc při 15".

Ale je pravda, že sehnat model s 1400x1050 byl úkol téměř nadlidskej, notebook sem vybíral asi půl roku :)

-miky
Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
25.3.2008 21:14 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
16:10 je daleko blíže ke zlatému řezu než 4:3 a je to přirozenější poměr stran pro lidský zrak. Navíc skýtá výhody jako zobrazení 2 dokumentů vedle sebe, atp. Širokoúhlé displaye jsou zkrátka lepší :-P
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
26.3.2008 07:46 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
16:10 je daleko blíže ke zlatému řezu než 4:3 ...
mno, mě tedy coby ideál spíše než zlatý řez vyhovuje 3:2, takže 4:3 mi po odříznutí horního a dolního pruhu panelů celkem sedí - tedy pokud nejde o čtení textu, to si plochu dokumentu zužuju kvůli délce řádků

každopádně 16:10 považuju za rozumný kompromis, módní blbečky, pro které je i 16:9 ještě příliš úzké, bych nejraději nakopal někam (ať si používají co chtějí, ale když to začnou nutit i jiným s tím, že musíme mít televizi jak v tej slavnej emérice apod., to je na ránu :-/)
26.3.2008 08:12 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
každopádně 16:10 považuju za rozumný kompromis,
16:10 považuju za rozumný kompromis od rozlišení 1440x900, 1280x800 připadá subjektivně ještě menší než 1024x768.
módní blbečky, pro které je i 16:9 ještě příliš úzké, bych nejraději nakopal někam
Jo, takové rozlišení 1366x768 jsem taky doteď nepochopil...
27.3.2008 08:40 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
1280x800 připadá subjektivně ještě menší než 1024x768.
To je opravdu subjektivní. Mně např. první jmenované připadá mnohem lepší a pracuje se mi na něm lépe. Skoro vždy pak preferuji oříznutí nahoře a dole než po stranách.
26.3.2008 09:42 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
každopádně 16:10 považuju za rozumný kompromis, módní blbečky, pro které je i 16:9 ještě příliš úzké, bych nejraději nakopal někam
To myslíš jak, neměl si v té větě na mysli spíš "málo úzké"? Jinak mi to nedává moc smysl :-) Nicméně 16:9 považuji také za dobrý poměr stran (je to dáno prostě historií filmového průmyslu), z mého pohledu rozhodně lepší než 4:3.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
26.3.2008 12:53 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Ono to ale není jen o poměru stran, ale i o fyzických rozměrech - když máš dva monitory, 1400x1050 a 1280x800, který sou stejně široký (+/- pár milimetrů), pak z toho 4:3 vychází rozhodně líp ;)

Momentálně mám na mysli hlavně notebooky, s desktopem už sem nepracoval ani nepamatuju :) A tohle platí tak pro 2/3 notebooků, který sem viděl - buď měly displej 4:3, nebo měly nahoře a dole široký nevyužitý pruhy. Nebo ty širokoúhlý byly celkově větší..

Jak tu někdo psal, širokoúhlý displeje můžou být užitečný, ale až od těch 1440x900..

-m.
Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
27.3.2008 08:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Ono dost záleží na tom, k čemu je to určené. Na filmy je 16:9 dobrý poměr stran, u televize jsem si na to zvykl hned (a teď už skřípu zuby, když televize vysílá film 4:3), ale na práci na počítači… to by mi nevyhovovalo. Bohužel ale průmysl rozhodl, takže už teď jsou "wide" v nabídce ve většině a nic většího než 20/21 palců s 1600x1200 v katalozích k vidění není. :-(
27.3.2008 08:56 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Bohužel ale průmysl rozhodl ...
ano, tohle je věc, která mě dohání k nepříčetnosti - a nejen u monitorů ... já bych si za výrobek lépe vyhovující mým potřebám klidně připlatil, třeba i dvojnásobek ceny mainstreamové varianty, ale ono to v nabídce prostě není :-(
27.3.2008 14:40 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Ještě lepší je, když vysílají film 16:9 zabalený do 4:3. :-(
28.3.2008 10:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Naše televize naštěstí disponuje i volbou "zvětšit", která pokrývá tento případ, tj. 16:9 letterbox vysílaný jako 4:3. Kvalita obrazu samozřejmě není nic moc, ale naštěstí se to většinou týká jen starších filmů, u kterých se to ztratí. Horší je, když je to film s titulky, protože ty jsou mimo to malé políčko a při zvětšení se uříznou.
27.3.2008 08:51 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
To myslíš jak, neměl si v té větě na mysli spíš "málo úzké"?
to myslím vertikálně, "málo úzké" by tam sedlo, kdybych to myslel horizontálně
Nicméně 16:9 považuji také za dobrý poměr stran (je to dáno prostě historií filmového průmyslu)
ovšem sledování filmů má s prací prachmálo společného, až na zanedbatelný počet vyjímek :-p
24.3.2008 20:48 robert
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
2560x1600, ale to tu bohuzel neni
24.3.2008 21:27 Jimmy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Také se přidávám. 2560x1600 kde trávím nejvíce času (práce) v možnostech není.
24.3.2008 20:48 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nezahlasuju si, aspon jine tam mohlo byt :`(
Mam 3080x1050 :]
andree avatar 24.3.2008 23:25 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
to sme dvaja :-)
H:S avatar 24.3.2008 20:51 H:S
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na primárním monitoru 1280x1024 a na sekundáru 1024x768 (ten je stejně jenom na IM) :))
thingie avatar 24.3.2008 21:28 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
1280 x 1760

Vypadá to divně, ale je to tak :-)
Růžové lži.
24.3.2008 21:34 jk0man | skóre: 4 | blog: jk0blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Cože? To musí být zajímavé - monitor vyšší než je jeho šířka (teda podle rozlišení předpokládám). Nemohl bys hodit fotku, jak to vypadá?
24.3.2008 21:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Nějaký remake tohoto?
24.3.2008 22:15 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
taky bych bral sirokouhlej monitor postavenej nakolmo. to se pak na terminal vleze hodne radku :-D
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
thingie avatar 24.3.2008 22:39 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Ne, jsou to dva monitory virtuálně nad sebou (fyzicky jenom když se fakt nudim a chci dělat úchylnosti) :-)
Růžové lži.
blami avatar 25.3.2008 09:53 blami | skóre: 29 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
To doma pouzivam taky, jeden na anime a ten nad nim na IRC :D
25.3.2008 22:00 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
To jsem měl na windows, LCDčko se dá otočit a přepnout do "výškového" módu. Výhody jsem na tom ale moc neviděl, bylo to na můj vkus až moc vysoký. Na linuxu po tom ani moc nepátrám, jak to zprovoznit.
26.3.2008 02:39 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Na linuxu po tom ani moc nepátrám, jak to zprovoznit.
Velice jednoduše: xrandr -o left :-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
26.3.2008 12:17 Ondrej Skutka | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?

Já to používám běžně. Na internet je to IMHO lepší, než na šířku, protože stejně všechny stránky jsou úzké a vysoké a dělají se tak, aby byly dobře zobrazené i na 1024x768.

Taky mi vyhovuje programování na výšku. Psát široké řádky je prasárna a takhle vidím víc řádků.

27.3.2008 08:55 nof
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
programovani na vysku? no prece je lepsi mit sirokouhly a po obou stranach mit toolbary, treba eclipse si neumim na vysku ani predstavit
28.3.2008 12:25 Ondrej Skutka | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Používám tak i eclipse. Toolbary mi sice zabírají hodně plochy, ale po zmáčknutí Ctrl-M je to úplně jiné programování, než na šířku.
24.3.2008 21:36 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Doma 1680x1050, v praci 2x1680x1050, takze 3360x1050 ;-)
24.3.2008 21:39 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na noťasu 1400x1050 (14" myslím), na stolní 17" je 1024x768, zkoušel jsem i vyšší, ale musel jsem hodně ostřit brýle, abych něco na ten půlmetr viděl. U notebooku si můžu dovolit mít hlavu 20cm od obrazovky, mám-li otevřený 80x30 xterm :-D
vlk avatar 24.3.2008 22:02 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
1920x1200 na 15" booku, samozrejme ze DPI mam nastavene, tak ze fonty su priblizne rovnako velke (na rozmer) ako na booku s 1280... ale zas sa na to dobre pozera ak clovek nevidi stvorceky :)

ps, ale este stastie ze si uz coraz viac web designerov zacina uvedomovat ze sirka sa ma udavat v pt a nie v px, aby stranka bola citatelna aj na takychto extremoch ... :p
You don't exist, Go away !
dayvee avatar 25.3.2008 01:01 dayvee | skóre: 4 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
musim se priznat ze o 15" monitoru s wuxga rozlisenim jsem zatim jen slysel ;-) jinak bych rad doplnil, ze pouzivani pt pro urceni sirky webu umi nehorazne zkomplikovat tvorbu webu s "narocnejsi" grafikou, ale chapu ze vy to ocenite ... (no flame pls)
debian was first announced on my 3rd birthday :)
25.3.2008 16:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
s wuxga rozlisenim
Prosimte uz se na tyhle zkratky vykasli, myslis ze tim nekoho oslnis? akorat to mate :-D
vlk avatar 25.3.2008 17:18 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
nemal som namysli len sirku, ale vsetky rozmery - hlavne velkost fontu, ale s tebou suhlasim ze robit taketo weby je dost problem, ale napriklad abicko ide uplne perfektne (sice asi pred rokom boli trosku problemy s hornym menu)
You don't exist, Go away !
24.3.2008 22:39 Saruman
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kurnik a co moje VGA 640x480?? Takova zakladni vec a vy to tam neuvedete... Nejblizsi nejblizsi.... to je hezky, ale 1024x768 je sice nejblizsi, ale prece jenom...

A text mode 80x25, na kterej chci prejit (prestat s Xkama) tam taky neni :(( To sou mi pomery...
24.3.2008 23:02 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
80x25 na VGA vlastne odpovida 720x400, protoze default VGA font je 16x8 pixelu velky, ale automaticky se mu pridava devaty bit, ktery se u nekterych znaku opakuje osmy bit, aby byly ramecky cele (uz si presne nepamatuju, ale nejspis znaky 0xB0 az 0xDF, viz VGA ROM font). Pokud neverite, muzete se presvedsit tady, hledejte posledni radku modu 03h.

Ale u framebufferu se onech 640x480 da pouzit bez problemu, vychazi to pak na 80x30 znaku, ktere jsou slusne citelne i na mensich monitorech. Hlavni vyhodou je ale podpora Unicodu a moznsot nastavit libovolnou frekvenci namisto defaultnich 70Hz - ja osobne pouzivam 90Hz.

BTW: VGA jde donutit k 80x30 znakum i bez framebufferu, pokud by nekoho zajimalo jak, nekde mam zdrojak, co to v DOSu umi.
Nicky726 avatar 24.3.2008 22:42 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na hlavním počítači, kde jsem většinu času je 20" wide lcd čili 1680x1024 na programování supr, filmy též, na cokoliv... (snad jen fotky 4:3 nejsou úplně ideální) Na koleji mám 17" lcd, čili 1280x1024, jako ve škole, to už mi místo přestává stačit. A občas dělám něco na notebooku, kde je 15" a 1400x1050 nebo nějak tak... btw. to mi připomíná, že by to v anketě chtělo spíš zatrhávátka...
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
dayvee avatar 25.3.2008 01:05 dayvee | skóre: 4 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
jsi si jisty ze tvoje 20" lcd nema wsxga+ misto wsxga ? na 1680x1024 jsem totiz v praxi nikdy nenarazil, zatimco na 1680x1050 furt ;-) jinak se zaskrtavatkama zcela souhlasim
debian was first announced on my 3rd birthday :)
Nicky726 avatar 25.3.2008 08:08 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
upps... tak trochu jsem už myslel na druhou větu... :-[ 1680x1050 je správně
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
24.3.2008 23:07 Martin Kratochvil | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
1400x1050 (nejblizsi 1440x900 nebo 1280x1024 ?)
24.3.2008 23:18 abr | skóre: 24 | blog: ab
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
asi 1280x1024 (pouzij kalkulacku)
murzim avatar 25.3.2008 13:55 murzim | skóre: 12 | blog: murzim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
njn pouzivam 1400x1050 to proste hlasovat nemuzu.. Protoze v ankete chybi..
Bůh stvořil člověka a opice vznikly evolucí "o pár let později" z blbých lidí.
25.3.2008 00:06 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chybí mi tam 1920x1080 (Full HD LCD televize připojená přes HDMI).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
25.3.2008 08:55 jf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
3520x1200 (1920x1200 + 1600x1200) u pracovniho PC, pripadne 1680x1050 na nb, doma 1680x1050 na 20.1" LCD.
25.3.2008 09:07 alpha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja pro beznou praci pouzivam tuzku a papir, takze rozliseni je cca. 30 x 20 (pismena na radek x pocet radku). Nejblizsi je 1024 x 768 :-)
Ale zase to podporuje TrueColor pomoci palety.
25.3.2008 22:03 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Ten papír a tužka?
26.3.2008 12:58 alpha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Neslysel jsi o pastelkach? Barev muzes mit, kolik ti jich priroda dovoli namichat, ale vetsinou mas jen kolem osmi az sestnacti - TrueColor v palete.
26.3.2008 17:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
nebo si koupit takovyto plato co je v něm tech pastelek asi 40 ;-)
25.3.2008 09:20 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
chybí mi tam checkboxy ... běžnou práci jako v kanclu, nebo když běžně pracuju doma? - v prvém případě 1280×1024 (fuj), v druhém 1400×1050 nebo 1600×1200

btw, přijde mi zbytečné cokoliv nižšího než 1024×768 a vyššího než 1920×1200 shrnout zadáním "nejbližší" do jedné škatulky (resp. do dvou)
25.3.2008 09:34 Radovan Garabík
Rozbalit Rozbalit vše nejbližší
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Neviem, co sa rozumie pod tym "nejblizsi"? Najblizsie v absolutnych cislach, alebo percentualne? Sucet X a Y-ovej odchylky, alebo ich priemer, alebo rozdiel v ploche? Mne to dost podstatne zmeni vysledok, lebo v praci mam 1024×1280, co je plochou zhodne s 120×1024 ale rozdielom v X a Y dost odlisne :-) (a na notebooku 1024×600)
25.3.2008 10:11 metryx | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Doma na notasu 1920x1200 (15,4"),v praci 1400x1050 (15") a na starym CRT 1024x768 100Hz (17"). Po zkusenosti s WUSXGA bych uz nic jinyho nechtel :-)

Jinak mel jsem moznost vyzkouset 1400x1050 na notasu s 14" a taky je to parada.
25.3.2008 11:12 Karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Používám 2560x2048. Je to moje nejoblíbenější. Prostě čtyři otevřená okna na ploše.
25.3.2008 11:46 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
2560x1024 (2 LCD)

Bez 2 monitorů se snad ani nedá pracovat :)
Boys don't cry
25.3.2008 12:02 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
3840x1200 (2xLCD)
never use rm after eight
Václav 25.3.2008 12:15 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
2560X1024, dvě 17" EIZA
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Saljack avatar 25.3.2008 12:41 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já mám doma 19" 1280x1024 a stačí mi to akorát na filmy bych bral širokoůhlej. Ve škole v jedný učebně máme 17" LCD s rozlišením 1024x768 i když tam má být 1280x1024 a můžu vám říct že je to hrůza a toho profesora co na tom trvá bych nejraději nakopal do pr...e, hrozně z toho bolí oči je to všechno rozmazaný no prostě hrůza.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
25.3.2008 13:48 hroch | skóre: 14 | Kladno, Lidicka 37
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
K čemu jsou mi na běžnou práci vyšší rozlišení než 1024x768 ?
25.3.2008 13:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
To si musíte uvědomit vy, jestli vám stačí nebo ne. A hlavně neuvažovat stylem "stačí mně, takže musí stačit všem". Třeba mně to rozlišení přestalo stačit někdy kolem roku 1995.
25.3.2008 15:20 hroch | skóre: 14 | Kladno, Lidicka 37
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Neříkal jsem, že to musí stačit všem, jen jsem se ptal, takže nepřekrucujte moji otázku.
25.3.2008 16:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Ale no tak...
25.3.2008 13:57 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Já si na běžnou práci 1024x768 už pár let nedokážu představit. :-) Jakmile můžete mít vedle sebe dokumentaci, textový editor a navíc od toho všeho vidět víc než 35 řádků, posouvá to práci na úplně jinou úroveň. Prostě už žádné maximalizované okna a přepínání mezi nimni. Prostě neustálý přehled.
25.3.2008 20:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
U mě to řešej alpha kanály :-D.
28.3.2008 11:12 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
K cemu tobe nevim, ale treba na CAD a GIS jsou fajn.
svido avatar 25.3.2008 13:55 svido | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nastesti 1920x1200, ale uz i to mi zacina byt male... :-D
mikirc avatar 25.3.2008 14:53 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
na pracovnim monitoru 1280x1024 a na druhem (TV ci pomocnem) 1024x768
Byl jednou jeden...
25.3.2008 17:16 *
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
no jeste ze je tam "praci", tak se obejdu bez checkboxu.
25.3.2008 19:08 Radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
ale zase tam chybi option pro "žádné"
25.3.2008 19:56 lakatoš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V praci mam klasicke CRT-cko v rozliseni 1280x1024. Na Visual Studio to uplne staci.
Darth Phantom avatar 25.3.2008 21:44 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Tak koukam, že sem asi trochu zaspal dobu, žiju totiž v přesvědčení, že rozlišení 1024 x 768 by mělo stačit (na můj 19" CRT monitor) a vidím, že nejrozšířenější je 1280 x 1024 :-)
Tahle patička nemá hlavu ani patu
25.3.2008 22:09 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
To se pozná IMHO podle toho, jak se optimalizují stránky portálů pro dané rozlišení - a to 1024x768 ještě stačí.

Ovšem, záleží na tom, co na počítači děláte.
unknown_ avatar 25.3.2008 22:08 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nějak se nemůžu rozhodnout k čemu je 1400x1050 nejblíž :-/
the.max avatar 25.3.2008 22:20 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jak kdy... nejcasteji 1920x1200 o neco mene casto 1680x1050 a na notebooku 1024x768
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
25.3.2008 22:57 Jaroslav Smid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mam doma 30" LCD Dell UltraSharp 3008WFP s rozlisenim 2560x1600.
Pavel Čejka avatar 25.3.2008 23:31 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
256x192 + border
26.3.2008 01:29 w
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
1152 x 864!
26.3.2008 22:40 Ladislav Jancik | skóre: 16 | Červený Kostelec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Tak tohle pouzivam doma na 17" CRT monitoru, ale uz se pripravuju na nakup noveho LCD monitoru.
Bolest je jen jiné území a strach, strach je neřest.
carnero avatar 26.3.2008 09:34 carnero | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
2400x1600 se bohužel neblíží ani jedné navržené hodnotě, tak zaškrtávám jen 1920x1200 a píšu sem.
about:carnero
26.3.2008 14:34 Tsukasa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Doma jedině 1400x1050, ve škole 1280x1024
26.3.2008 16:04 arf | skóre: 2 | Třinec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
prace 3200x1200, 800x600 a 1440x900.
notebook 1024x768
If it ends with "nix", it's a fair game.
27.3.2008 22:50 lertimir
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
na práci doma na desktopu dva monitory 1600x1200 v twinview, jeden LCD s panelem S-IPS a jeden skvelý 22" CTR s obrazovkou Mitsubishi který zvládá 1600x1200 při 100Hz a krásných barvách. Práce v práci 1280x1024 a notas 1024x768. Nicméně ty 4 A4 vedle sebe pri práci nesmírně práci zrychlí.
26.3.2008 18:07 sysel | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
800x480 na asus eee pc :-D

jinak na desktopu mam 1280x1024
26.3.2008 20:17 Guci | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
1280x800 na notebooku, standard
27.3.2008 17:39 Jano Kováčik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mám pripojený 22" LCD LG Flatron L225ws, ale windows mi nevie zobraziť širokouhlý formát. Na inej partícii mám nainštalovaný Linux Fedora 8 a ten to vie. Hardware to teda dokáže. Mám chipset SiS 650GL. Stiahol som ovládače. SiS UniVGA2 Graphic Driver for Win2000/XP: 650_222_win2kxp.zip Version v2.22; SiS UniVGA3 Graphics Driver: uvga3_373.zip Version v3.73; Nainštalovaná v2.22 pozná monitor (LG L225w(Analog)), ale max. rozlíšenie len 1280x1024 (4:3); v3.73 ponúka rozlíšenie 1680x1050(16:10), ale nepozná monitor a ponuknúté rozlíšenie sa nedá použiť?
lmanik avatar 27.3.2008 19:48 lmanik | skóre: 11 | Vracov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Doma na praci 2x1680x1050 a na praci v terenu 1024x768 :).
A komu to cpes?
27.3.2008 20:48 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Text
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chybí tu 80×25 :D
28.3.2008 08:18 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Text
to je ovšem nějakých 640×400, jestli rozumím, co myslíš ...
28.3.2008 09:28 kabakov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
chvili jsem premyslel co zvolit. Kdyz jsem doma tak mam na externim monitoru rozliseni 1680x1050, kdyz jsem ale v terenu (prace, skola) tak mam na notebooku jen 1280x800 ... nakonec jsem se rozhodl pro onu vyssi variantu, jelikoz diky vikendu je preci jen vice pouzivana.
28.3.2008 13:13 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Takt této ankety se nemohu zúčastnit, protože tam nejsou checkboxy. ;-) Když nejsem zrovna na cestě nebo ve škole, používám svůj notebook (1024x768) v dual head konfiguraci s externím displayem (1680x1050) ve „svislé“ poloze. Není nadto vidět naráz cca 100 řádků kódu a zároveň nasísat vedle do dokumentace. :-) Kdybych se naučil šilhat, byl by to už dokonalý paralelismus.

28.3.2008 16:15 Wladius
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ja vlastne pouzivam 1440*900+1280*800, 15,4" + 19" WS
28.3.2008 17:03 Stevko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Hm, tak 1600x1200. Na krásnom monitore. Keď tak na to pozerám, mal by vraj zvládnuť aj viac - ako ho k tomu donútiť?

A vie mi niekto vysvetliť, čo to znamená optimalizovať stránku pre nejaké rozlíšenie?

David Watzke avatar 28.3.2008 17:33 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
No, že se na tom rozlišení zobrazí nejlíp, třeba bez prázdných míst a horizontálních posuvníků. Lepší je (IMHO) samozřejmě dynamická šířka + v případě webů jako je AbcLinuxu si zvolit minimální rozlišení, při kterym se stránka vejde na šířku bez posuvníku (v případě maximalizovanýho browseru).
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
29.3.2008 07:34 cepal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
chybi mi tady polozka "kombinace displeju" s temito moznostmi: - laptop - externi - laptop + externi - 2x externi

Ja mam sice 1280x1024, ale 2x vedle sebe, coz mi vyhovuje vic, nez kdybych mel treba 1x 1920x1200, jen me trochu mrzi, ze ten druhy displej je pripojen pres analog.
29.3.2008 16:45 Ježek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Jojo 2x 1280x1024 je hodně dobré, výrazně lepší než 1x 1920, WIDE rád nemam a snažím se jim vyhnout. Noťas 1024x768 a nebo 1400x1050. Tuhle jsem byl nadšen objevem že 4:3 (5:4) se zaříná vracet - 21" (1600x1200) a pak u noťasů v podobě 1400x1050. Jsem za to jen rád.
30.3.2008 14:17 zajdee | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ono je to samozřejmě složitější, zvlášť u lidí, kteří mají exotické kombinace exotických rozlišení :-) Přidám tedy sebe (v pořadí od nejvíce používaného k nejméně používanému): 1920x1200 (15,4" LCD na soukromém notebooku) 1280x800 (14" LCD na firemním notebooku) + 1600x1050 (22" LCD ve firmě) 1280x1024 (17" LCD doma, to už prakticky nepoužívám)

Mimochodem, do roku 2004 jsem neměl problémy používat 800x600. A pak to přišlo, 1280x1024, 2x1280x1024 (jeden čas z toho bylo 2x1024x1280), 1400x1050, 1680x1050 a dneska mi 1280x800 u moderních notebooků přijde jako rozlišení neskutečně malé...
-= Nic není tím, čím se zdá být =-
Jakub Lucký avatar 30.3.2008 14:58 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Notebook s rozlišením 1900x1200? Co to je za stroj?
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
30.3.2008 15:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
lol, 1900x1050 na 15.4", to je jak s kanónem na mouchu, kolik tam máš dpi?
30.3.2008 19:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Co si to takhle spočítat?
22.11.2008 22:36 243
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já běžně používám rozlišení 2560x2048.
Nevím proč tam není tato běžná možnost.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.