abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    pushkin avatar 13.11.2009 08:29 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Zatím žádný hardwarový metrosexuál? ;-)
    WIFT avatar 13.11.2009 08:40 WIFT | "The 2nd Capital City of Beer"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Tak jsem si tak uvědomil, že dokonce i u PC skříně dám v první řadě na funkčnost, pak dlouho nic a až pak vzhled. Mírnou výjimkou jsou asi jen TV a monitory - nesnáším lesklé displeje. I když ... ona by se i tahle vlastnost dala při troše dobré vůle zařadit do kategorie "funkčnost" ;-).
    Mám bujnou xtici, nosím xandy (alias xíry), občas xiltovku ... kua i v Unicode chybí X s háčkem :/
    13.11.2009 10:14 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    samozrejme, ze lesklost LCD je atribut funkcnosti (v preklade leskly=nefunkcny).
    13.11.2009 15:01 phoose
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Stejne tak se da tvrdit, ze matny=nefunkcni a taky to bude pravda. Ono ani tak nezalezi na tom, jestli je displej leskly nebo matny, ale celkove na jeho kvalite. Pokud si kupujes levne acery a jine sunty, leskly bude vzdycky spatny. Stejne tak ale matny. Priznam se, ze na desktopech mam vsude matne displeje, ale na muj notebook Toshiba s lesklym displejem nedam dopustit (technologie TruBrite). Nadherne barvy, nadherne citelne ve dne, v noci, doma, venku a i na primem slunci. Vzdycky se smeju vsem oklo, co na svoje dipleje nadavaji, ze na nich nic nevidi (kdyz sedi napr. u okna atd.). Je to jen jejich hloupost. Chteli usetrit - usetrili. Otazka jestli na spravnem miste.
    13.11.2009 20:11 Petachek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    chceš říct že veku na slunku na tom něco vidíš - stejně jak doma? to mě přijde jako scifi. Neříkám že to není možné ale ještě jsem to neviděl. Tak je pravda že na mém Asusu M řada to opravdu nezažiji :( Ale rozhodně jsem ušetřil na správném místě protože venku jsem byl s ntb tak 4x a okna většinou mají žaluzky nebo je to vpoho. Viděl jsem šunt Acer s matným displejem na slunku a bylo to OK. Ale je to relativní co je šunt.
    14.11.2009 00:46 bohyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    chceš říct že veku na slunku na tom něco vidíš - stejně jak doma?
    Ja bych rek ze jo - sebe :D
    16.11.2009 13:10 ***
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    no tak barvy jsou na slunku uple vyzvraceny, ale pokud stahnes jas na maximum a mas slunko z boku a ne zpoza sebe, tak na lesklym displeji muzes pouzit primy nasviceni. kontrastni zobrazeni se da pouzivat i bez lusteni co kde ze je. ale na nejaky lusteni ortofotomapy to neni. nevim teda jak truebrite.
    13.11.2009 21:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Lesklý=nefunkční?

    Mně připadaj nefunkční ty matný. Ty totiž svou matností vobraz jaksi rozplizávaj (nebo jak to říct) a při delším používání mě z toho oblej voči.

    Nevim teda jak vy, ale já si obvykle displej ven na sluníčko netahám :-D
    (platí i pro ntb)
    Jendа avatar 13.11.2009 22:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Je matný a matný…

    Mám okno na východ, takže buď jsem v době, kdy by mi na displej svítilo sluníčko, ve škole, nebo (víkendy, prázdniny) si rád přispím :-).
    15.11.2009 21:54 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Já mám okno na západ, takže zatemnění je v létě nutnost :]
    Baník pyčo!
    Fluttershy, yay! avatar 15.11.2009 22:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Já na sever a teď navíc ještě za lešením, takže mám v pokoji pořád tmu. Nasrat!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    15.11.2009 23:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    13.11.2009 08:56 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Já si nebyl jist jak odpovědět, jelikož vím, že mi dost záleží na vzhledu, ale tento vzhled musí být co nejvíc strohý a funkcionalistický! - zaškrtnul jsem 2). Pokud něco dělá svojí práci ale vypadá to jako z cirkusu, tak neberu :) Kupříkladu teď vybírám LCD a jediné, co mě po všech stránkách zaujalo jsou monitory od EIZO a Nec.
    13.11.2009 09:21 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    zavisi aky pocitac; PDA som vyberal aj podla vzhladu; na desktope to mam uplne v ...
    13.11.2009 09:32 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Vlastně by se dalo říci, že u některých komponent je vzhled přímo součástí funkčnosti, zvláště je-li jejich hlavní funkcí to, aby se na ně člověk díval.
    13.11.2009 10:31 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Mona Lisa na zdi uz neni komponenta :-P
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    13.11.2009 09:44 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Jakých komponentů? Vzhled grafické karty mi je celkem logicky u .. (ukradený, co jste mysleli?), zatímco klávesnice, myš atd trochu řeší asi každý - za prvé vzhled často souvisí s ergonomií a za druhé pochybuji, že by někdo chtěl růžovou myš a k tomu bleděmodrou klávesnici - to pro ty, kteří zaškrtli, že to vůbec neřeší :)
    13.11.2009 10:54 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    uprimne... jestli nejaky chory moe-zeck zrusi delete a misto toho natahne insert (videl jsem takto kb. logitech), tak to vidim jako vadu funkcnosti a barva je mi k nicemu.

    V opacnem pripade bych i tu ruzovou prezil, pokud by vyslovne nebranila v pouziti (citelnost popisu,...ikdyz ten uz prestavam potrebovat - preklepy zvladam i bez popisku :-P)... (coz uz je ale zase funkcni/konstrukcni chyba!)

    a za sebe... cerna skrin,tmave sedy monitor,cerno/seda mys a klavesnice, kdyby nebyla zasvinena, tak temer bila.... ne, opravdu barvu neresim, dulezita je funkcnost :-D (a u notebooku je to uz uplne na vyrobci :-) )
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Jendа avatar 13.11.2009 22:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    jestli nejaky chory moe-zeck zrusi delete a misto toho natahne insert (videl jsem takto kb. logitech), tak to vidim jako vadu funkcnosti a barva je mi k nicemu.
    Zabít autora takových kláves málo…

    No a nebo man xmodmap a opravit to softwarově ;-). (tak mě napadá – nevzpomínám si, že bych poslední dobou použil insert, scroll lock a pause… že by další (po capslocku) kandidáti na přemapování na něco užitečnějšího? A zase mi vadí tendence zmenšování tabu – jako kdyby designéři neznali bash completion)
    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2009 22:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Ve škole pro změnu máme nové klávesnice. S celkem malým zdvihem, fajn. S malým bekspejsem, to se dá přežít. Ale který debil vymyslel posunutí Del-bloku o řadu níž, do kontaktu s šipkou nahoru? Na místě Home je tedy ScrollLock apod. Zabít toho kokota!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.11.2009 11:52 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    No a nebo man xmodmap a opravit to softwarově

    Ze misto dvou klaves je jenom jedna softwarove jen tak neopravis. :–)
    Jendа avatar 14.11.2009 12:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Já osobně insert skoro nepoužívám, tak mě nenapadlo, že by záměna delete za insert vadila :-).
    16.11.2009 08:06 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Doma bych možná chybějící Ins přežil, protože využívám hojně výhod copy-on-select a vložení prostředním myšítkem (tak mě napadá, že to je svým způsobem jedna z killer-features). Ale v práci by to byl průšvih. Protože Ctrl+c a Ctrl+v v některých aplikacích nefunguje (remote terminály v Rumbě) a přes pravý myšítko a lokální nabídku to je nepohodlný. Takže zbývá Ctrl+Ins a Shift+Ins.
    16.11.2009 08:58 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    tak pokud by Vas to postihlo, tak druhy insert je na num. klavesnici pod tlacitkem "0"... ovsem je to strasne prakticke ... musi se vypnout numlock :-D (sem toho logitecha prislusnemu prodavaci vratil (10ks pro ucebnu) a chtel jine)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    13.11.2009 17:44 cedrik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    není to přeně ono, ale mám modrou klávesnici s černými tlačítky a šedorůžovou myš. Tedy ono spíš šedočervenou. Nějak mi to nedalo a koukl jsem se :-). Hodl já se prvně dívám do políček technická specifikace. A ano, podíval jsem se abych věděl co mám. Hlavně že to složí, ně :-)
    svido avatar 13.11.2009 21:34 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    No logicky to neresim. Je to proste uplne jedno. Hlavni je, ze je to fcni. A jestli bude klavesnice s logem MS (tak prosim, snesu to), jestli bude ruzovoucka a bude na me sislat, tak to taky snesu. Hlavne aby se mi dobre pouzival - myslim HW. A propo, i jine veci nekupuji podle desigenu a uprimne lituji lidi, kteri si vybiraji podle vzhledu... :-O
    13.11.2009 09:47 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Přemýšlím, co je všechno vzhled - myslí se tím design všeobecně? Třeba nedávno jsem si vybíral USB klíčenku a sháněl jsem takovou tu miniaturní, co nemá ani ten plechový obal USB konektoru. Ale zase třeba barva mi byla úplně jedno. Tak co mám zaškrtnout...
    13.11.2009 11:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    U desktopu dám jen na to, aby case měl dobře rozložené prvky (zapínací tlačítko a konektory nahoře) a byl černý. To stačí... ;-)
    Komponenty? Tam je to jedno, stejně jsou všecky dneska hrozně barevný... Grafárna (hd4870) má na sobě sice jakousi futuristickou prsatou slečnu, ale celou dobu kouká na dno skříně a není ji vidět, tak nevim :-D
    Ramky jsou taky drsný - celý v lesklým kovovým červeným chladicím obalu, ale všecko je to zavřený ve skříni a okno se mi dělat nechce...

    U notebooku dám na vzhled trochu víc, ale žádný extravagance, nejraději černá elegance ;-)
    Jendа avatar 13.11.2009 22:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    zapínací tlačítko a konektory nahoře
    Já to vyřešil vyvedením USB na stůl. S ničím jiným příliš často nepracuji a tlačítko mačkám 1×-2× denně.
    14.11.2009 13:17 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?

    ... a já zapínám svůj desktop napsáním hesla na klávesnici :-D

    Co ty staré BIOSy neumí ..

    13.11.2009 13:19 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    malo, ale kdyz jsem mel kupovat case, tak sem malinko hledal a nasel sem Lian Li, a musim rict, ze sem hodne spokojen
    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
    13.11.2009 14:17 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Příloha:
    Tak ve většině případů mě záleží na absolutní funkčnosti. Bohužel mnohdy to závisí na designu :-(

    Jinak svůj poslední počítač jsem kupoval hlavně podle vzhledu :-D (viz příloha).
    13.11.2009 14:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    wtf! :-D
    13.11.2009 16:57 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    To je speciální procesorová průmyslová karta. Původně jsem myslel, že je to ISA slave, ale ne, místo do motherboardu se to má strkat do ISA stromečku (po zalepení datových linek izolepou, to ale můžu strkat i do desky :-D).
    13.11.2009 14:32 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?

    Původně jsem myslel, že dám "vůbec", ale skončil jsem u "málo", něco se přece jenom našlo.

    Klávesnice-velký enter, volné místo nad kurzorovýma šipkama, bílá

    Case-bez blikátek a průhledných bočnic

    LCD-matný povrch displeje

    ---

    Co je vevnitř, ať je třeba růžové s modrýma kytičkama, když to bude dělat, co má.

    13.11.2009 15:46 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Misto kolem sipek je __dulezita__ funkcni vlastnost ne estetika. Vrazdil bych za klavesnice s posunutym blokem insert-pagedown o radek niz a misto horni rady chcipaci tlacitka. Velky insert misto delete na kteresi kb. od logitechu byl taky dobry vydrb. Ale to jsou urcite zmetky, ktere se dostaly z fabriky tezkym pochybenim/absenci vystupni kontroly. Kdyz to zjistili zkusili jeste potopit tu lod co to vezla, ale nejaci setrilci to vytahli z vody, ususili a zkousi to prodavat. :-)

    Case bez blikatek je otazka ceny... pokud bude levnejsi ale stejne/lepe funkcni (chlazeni, robustnost, plac na disky) jak jiny, tak na okynko kaslu, protoze nevadi a blikatka se daji opravit aby neblikaly. :-) (a blikatko, ktere v noci oslnuje je konstrukcni vada)

    Jako domaci server mi sedi bedna, u ktere autor taky omylem zapomnel par modrych ledek u vetraku, ale nicemu to nevadi (neblikaji, jen tupe sviti) - a aspon kdyz du v noci na zachod, taqidim. Az/jestli budu menit vetrak, jejich funkcnost nebudu resit.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    13.11.2009 16:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    My máme ve škole klávesnice takového typu (relevantní je právě ten blok insert-pagedown). Po tom, co jsem si několikrát na cvičení smazal zrovna napsaný kód, jsem si radši začal nosit svojí AT/XT klávesnici s DIN5 redukcí :-D.

    Jinak ty moderní klávesnice mě taky moc nevyhovují moc měkkýma klávesama.
    Jendа avatar 13.11.2009 23:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    a blikatka se daji opravit aby neblikaly. :-)
    Mi povídej. Jak může někdo proboha dát na monitor jako indikaci zapnutí supersvítivou modrou ledku?! (po prvním zapnutí okamžitě opraveno samolepkou :-))
    14.11.2009 16:30 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Mno já mám na stole case Eurocase 3D01 s dvě dost nepříjemnými vadami. Jednak jeho indikační LEDky příšerně svítí, takže když počítač uspím do RAM, tak blikající LEDka Power osvětluje celou místnost. Další vadou (vlastností?) je nelogické otočení USB portů vepředu o 180° díky čemuž musím všechny flešky do PC vždycky strkat naopak (nevidím na indikační LEDky). O dvířkách, které tyto USB porty a audio I/O kryjí se radši nezmiňuju :-)
    vencour avatar 13.11.2009 15:50 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?

    Tomu bych říkal funkčnost, nízké klávesy, pohodlné na stisk, matný displej, decentní dojem, který neruší apod.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Nicky726 avatar 13.11.2009 16:59 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Poučen lesklými plasty svého EEE, asi začnu koukat i na vzhled, abych se jich napříště vyvaroval.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Ilfirin avatar 13.11.2009 19:10 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Jak padlo. Záleží o jakou komponentu se jedná.

    A ano, chci aby se mi vnější věci líbily. Přece nebudu mít, jak padlo, růžovou myš, monitor s dvoucentimetrovým rámečkem a 50 cm do hloubky apod. Naposledy jsem se zasekl u webkamery, protože některá ta "vajíčka" byla šílená (ať měli poměr cena/výkon jakýkoli).
    Nicméně to vetšinou není problém, protože kvalita a vzhled jdou ruku v ruce.
    15.11.2009 09:11 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    50cm do hloubky není otázka vzhledu, ale praktické možnosti umístit monitor do kanceláře/pracovny bez reorganizce nábytku.

    Ten dvoucentimetrový rámeček je jako moc nebo málo? Nechápu.

    Růžová myš může mít výhodu při hledání na stole, protože to bude zaručeně jediná růžová věc, takže proč ne.
    13.11.2009 20:33 Petachek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Tak při koupi ntb mě motivoval vzhled si koupit o model lepší ntb ale záleží jestli šlo jen o vzhled protože to byli takoví ty tlačítka navíc nad klávesnicí ale asi u starého modelu byli také ale nebyl kolem toho hezkej rámeček. Je pravda že bych nepřiplatil jen kvůli vzhledu. Zase na druhou stranu některé věci prezentují vaší osobu.. jako mobil ntb.. Zase nedám přednost všeljakým udělátkům nad praktičností.
    svido avatar 13.11.2009 21:29 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Samozrejme na funkcnost. Osobne vylozene nesnasim ty "moderni" UFO styly, kdy case a komponenty sviti a vypadaji, ze kazdou chvilku ulitnou.
    David Watzke avatar 13.11.2009 21:34 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Něco mezi málo a dost :-) Ale určitě bych si nekoupil obecně horší věc jen kvůli tomu, že je pěkná. Nicméně třeba LCD a case je fajn mít decentně vypadající a líbivá klávesnice taky neuškodí.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.11.2009 22:06 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Ono to jde trochu ruku v ruce, když je něco moc cool, tak je to lehce nepoužitelné a opačně, když je něco strohé či střídmé, tak je šance že to půjde používat. Takže na vzhled dám, hodně napoví :)
    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2009 22:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Obvykle na vzhled celkem kašlu, ale občas se do něčeho zamiluju, třeba před lety do Nokie 6600 -- tu bych si možná pořídil, navzdory zoufalé zastaralosti, i dnes, takové pěkné vajíčko. Trošku podobně to bylo později s původní N-Gage, ačkoliv bych pro ni asi neměl herní využití.

    No a taky se mi docela líbí takové ty futuristické ujetosti s lesklými černými plasty, stříbrným lemováním a (modrými) diodami. Zrovna ale sedím vedle jednoho takového HP Pavilionu a musím konstatovat, že v reálu je to humus.

    Jo a třeba takový design thinkpadů má styl! Zvlášť co se řady R (a T taky) týče.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.11.2009 14:01 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Jo a třeba takový design thinkpadů má styl! Zvlášť co se řady R (a T taky) týče.
    Souhlas, není nad stylové černé "krabičky" s _normální_ klávesnicí a bez zbytečných supercool ozdob :-D
    17.11.2009 17:21 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Tak tak...
    vlastikroot avatar 18.11.2009 20:50 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Náhodou ten červenej klitoris a červený zvýraznění tlačítek pod ním jsou dost stylový. :-D Thinkpady vypadaj brutálně.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Jendа avatar 13.11.2009 22:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Tak jsem se nad tím zamyslel, oči mi sjely na černou mechaniku namontovanou v bílé skříni, a tak jsem dal, že vůbec :-).
    14.11.2009 15:37 misace | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Černá skříň, stříbrná DVD, šedá floppy:-)
    14.11.2009 15:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Já měl zas bílou mechaniku v černé skříni.
    Ale pořešil jsem to; čórnul jsem ve škole zakoupil jsem v obchodě stylová černá dvířka ;-)
    14.11.2009 00:06 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Když si vybírám nový ThinkPad, vybírám hlavně podle designu a barvy :-)
    vencour avatar 14.11.2009 15:28 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?

    Joo, aby černá černá byla :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.11.2009 16:32 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Pavel Čejka avatar 16.11.2009 18:58 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Černá je dobrá, pokud je na počítači značka Sinclair :-) Jen jediné ZX Spectrum je bílé, vlastní ho Clive Sinclair a bylo vyrobeno jako jubilejní miliontý kus.
    14.11.2009 19:48 hza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    1+
    Fluttershy, yay! avatar 14.11.2009 19:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Zrovna řeším stavbu HTPC pro tátu a výběr skříně je největší porod (zbytek komponent je v pohodě). Pořád opakuju, normální miniTower postavený do rohu za televizí všechno řeší -- všechno se do něj vejde, nebude vůbec vidět, nebude problém s chlazením a navíc vyjde na nejvýš ~700 Kč, takže se v zásadě splní i ten iracionálně nastavený rozpočet (~6k Kč). Jenže ne... musí to být malá, hezká skříňka velikosti videa -- bude stát na místě videa... a taky bude é... taky stát dva a půl litru.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.11.2009 23:59 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?

    Nedávno jsem kupoval klávesnici... Asi takhle jsem vybíral:

    • Barva, USB
    • Cena
    • Hranatý tvar, celkový dojem ze vzhledu, nižší klávesy

    Co nebylo z fotky zjevné, je zdvih kláves. Bohužel marketingový žvást, že má nízký profil kláves, neznamená zjevně to samé.

    15.11.2009 09:14 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Nedávno jsem kupoval klávesnici, a kritéria byla tato:

    rozložení kláves

    (konec seznamu)
    15.11.2009 17:43 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Zbytek byl náhodný výběr?
    15.11.2009 22:00 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Taky tak ;), klávesnice s odpovídajícím (tedy standardním) rozložením byla jen jedna na krámě ;). Chtěl sem PS2, ale bylo jen USB, co se dalo dělat. Že byla černá byl jen velmi příjemný bonus. Nejlevnější genius btw ;).
    Baník pyčo!
    16.11.2009 20:34 kei.101
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    No tak třeba u Notebooku bych na vzhled koukal... Poslední dobou vypadaj všechny hrozně mizerně a tak se mi do žádného nechce.. Kdo sakra vymyslel všechny ty divné zaoblené tvary? Zlaté hranaté IBM, ale tam si člověk zase připlatí za Visty+XPčka NAJEDNOU!!!
    Fluttershy, yay! avatar 16.11.2009 20:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Dell Latitude/Precision se nelíbí?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    19.11.2009 08:51 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Bere se "musi to bejt low profile, aby se to vlezlo do kejsu" jako "davani na vzhled"?
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    19.11.2009 10:21 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Ne. To leda kdybys říkal: "chci tu malou modrou se zlatým chladičem". ;-)
    hankey avatar 19.11.2009 23:08 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Nemohu hlasovat
    Nemohu hlasovat, protože používám Mac a to jsou věci neskutečně krásné a neskutečně funkční.
    Pozn.aut.: ta nová dotyková myš je boží provedením a funkčností. Tak mají VĚCI vypadat a fungovat.
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    19.11.2009 23:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemohu hlasovat
    Jo, tu myš bych rád viděl i na PC... imho jen otázka času...
    Jendа avatar 20.11.2009 15:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemohu hlasovat
    Není to USB jako USB?
    20.11.2009 23:54 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemohu hlasovat
    Nejsou drivery jako nejsou drivery. :-)
    Jendа avatar 21.11.2009 00:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemohu hlasovat
    Že by nezveřejnili specifikaci protokolu? Apple…
    21.11.2009 00:15 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemohu hlasovat
    Horizontální scrollování kolečkem myši taky v Linuxu nefungovalo od počátku. Jde taky o to, že tou věcí se dá na Macu scrollovat pod všemi možnými směry, zoomovat, atp. Prostě tyhle kejkle zatím mají jen v MacOS. Ona by ta myš nejspíš jako myš fungovala, ale k čemu utratit tak hříšné prachy za něco, co nemůžu využít.
    21.11.2009 13:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemohu hlasovat
    jj ta cena je naprosto strašná...
    23.11.2009 18:24 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemohu hlasovat
    Taková myš by imho šla vyrobit z nějakého starého touchpadu :-D.
    19.11.2009 23:50 Krakonoš | skóre: 17 | Nová Ves v Horách
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    Dám přednost funkčnosti a kvalitě zpracování před vzhledem. Nemohl jsem ale dát "vůbec", protože design IBM je prostě krásnej a jen tak někdo by mě neukecal na něco jiného (resp. muselo by to mít opravdové výhody)

    Mimochodem, to asi nespadá do vzhledu, ale hodně si potrpím na layout klávesnice - aby byl pořádnej, klávesy na svých místech (vlevo dole Fn, Ctrl, Alt.. škoda že před Alt už dávaji win key..., klasicky zarovnané Insert, Delete, Pg* atp., | mezi enterem a backspacem)... Každej máme svojí úchylku :-)
    Jendа avatar 20.11.2009 15:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    škoda že před Alt už dávaji win key...
    Naopak mít další modifikátor je super – mám na to namapovaných pár věcí, které bych jinak musel mapovat na nějakou šílenou kombinaci ctrl+shift+něco. Akorát nechápu, proč je na té klávese nakreslená vlajka.
    pavlix avatar 20.11.2009 22:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    U schovanych komponent (desktop case, etc...) resim jen funkcnost.

    Cernostribrny monitor samsung, cernostribrna klavesnice (tusim chicony), chystam se vymenit za trosku ergonomictejsi logitech wave. Repra puvodne logitech cernostribrna take, ale totalni sracky, vymenil jsem za sencor cerne... levne ale aspon trosku k necemu (zvuk lepsi, a kdyz vypnu zvuk, tak je neslysim, narozdil od sumiciho logitechu).

    Laptop pekna cernostribrna Toshiba... funkcnost v pohode, vzhled hral velkou roli :) moc pekny design :).

    S laptopem clovek chodi mezi lidi, kaslat na vzhled laptopu je stejne jako kaslat na vzhled vlastni.... nekdy si to dovolit muzu, jindy mi to sebere body (penize). Tim, ze mam (hlavni) laptop jen jeden, tak vybiram spis podle pripadu, kdy si to dovolit nemuzu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Fluttershy, yay! avatar 20.11.2009 23:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    S laptopem clovek chodi mezi lidi, kaslat na vzhled laptopu je stejne jako kaslat na vzhled vlastni....

    OMG! Snad ať má člověk cokoliv (pokud to není růžové ~_^), je to jedno, pokud to funguje. IMHO je mnohem horší řešit, že ten "krasavec" zrovna náhodou nefunguje...

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Drom avatar 23.11.2009 22:58 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dáte při nákupu počítače a komponentů na vzhled?
    ...kaslat na vzhled laptopu je stejne jako kaslat na vzhled vlastni...

    Ja na svuj vzhled kaslu, co je na nem dulezityho?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.