Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
Kaspersky pro Linux je nově k dispozici také pro domácí uživatele.
Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.
Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Pokud by nekdo mel tip na sikovneho garaznika z Prahy a okoli, sem s nim
Ale jinak souhlas, sehnat dneska servis který je poctivý je peklo.
Tím nechci říct, že by se dalo nalít cokoli kamkoli, ale tolerance jsou IMHO celkem veliké.
Já mám delší zkušenost jenom se staršími japonci (bez VTECu a podobných vymožeností) a tam na oleji opravdu moc nezáleží. Když jsem viděl sundaný kryt z Hondího 2.0i, tak jsem čučel, jak je to primitivní - řetěz, dvě vačky 16 ventilů, opravdu žádný další kus něčeho navíc, vypadá to jako u motorky. Civic jezdil taky na olej za 120Kč/l a nijak mu to nevadilo. Nevidím důvod investovat do oleje, když stejně dřív shnije karoserie, než se užene motor.
V Superbu mi teď mění olej Škodovácký servis, najeto 310 000km a v pohodě, co tam lijí je mi úplně jedno, protože to prostě funguje a vypadá to, že by ještě pěkných pár desítek/stovek tisíc nemělo.
Vymena oleja auta v servise: - zistite si znacku a cenu oleja v servise - zistite si cenu tohoto oleja v normalnych obchodoch - ak je rozdiel velky, trvajte na dodani vlastneho olejaNa kazdu myslitelnu ludsku cinnost (vymena plastovych okien, zmena zdravotnej poistovne, zateplenie bytu, ...) by tam mohol byt navod. Hlavne ale nie ze niekto vezme tie 3 odrazky co som napisal hore a spravi z toho 5 stranovy clanok, to by bolo nanic, musi to byt maximalne strucne aby to stacilo preletiet ocami. Mna by tiez nenapadlo ze si budu uctovat o 100% viac za olej ked uz si uctuju za pracu. Naopak by som ocakaval ze kvoli velkoobchodnym cenam bude u nich olej lacnejsi.
Jj, dobrý řemeslník je dnes skoro zázrak ... takže si opravuju všechno sám 
KDyž se mi třeba pokazila pračka, identifikoval jsem závadu jako vadné tachodynamo a začal ho shánět. Asi ve dvou servisech mi řekli, že se to samostatně neprodává a že musím koupit celý motor za cca 5kkč. Nebyla to pravda a nakonec se mi ho povedlo v Chladservisu normálně koupit za 300kč a pračka valí dodnes.
Proste se musite zaridit ve stylu "vojak se stara, vojak ma", nebo holt riskovatTaky je možnost koukat tomu mechanikovi pod ruce – sice se člověk trochu umaže a stojí ho to čas*, ale zase se něco přiučí a má to aspoň trochu pod kontrolou. *) i když pořád je to rychlejší než si všechno nastudovat a pak to dělat sám
Značkové jsou nehorázně drahé.Myslím že jak které. Já jezdím do Škodovky se Superbem a berou si 550Kč na hodinu, na Fabii mají tuším sazbu jenom 380Kč. Že je srandovní mít na každou třídu aut jinou sazbu nechávám stranou. Ani ten Superb mi nepřijde "nehorázně drahý", navíc mají skoro všechny úkony normované a člověk platí jenom za normu (IMHO), ne za skutečně odpracovaný čas. Třeba výměnu chladiče mají normovanou na necelé dvě hodiny, tzn. do 960Kč včetně všeho - tedy i vylití / nalití kapaliny a zkoušky těsnosti. Netvrdím, že nejsou servisy, kde to zvládnou za 750Kč, ale už těch 960Kč mi přijde hodně málo a člověk si musí uvědomit jednu zásadní věc - pokud bude pořád tlačit na cenu, nemůže si dodavatel vytvořit kvalitní lidské zdroje a celé to půjde do háje.
Superb s takovým nájezdem nejde prodatnjn, pro zbohatlíky není in kupovat si takovou ojetinu, a kdo má hloubš do kapsy, pro toho by byl danajský dar, i kdybys mu to dal zadarmo - mnohé díly na Superb stojí jak moje auto celé, nemluvě o výše diskutovaných rozdílech v ceníku hodin za servis
PS: Kdysi bývaly u velkých garáží rampy, kam si mohl kdokoliv najet a provést výměnu provozních tekutin nebo nějakou opravu. Dnes se to už skoro nevidí (já osobně už vím jen o jedné jediné)zrovinka tohlento by mě zajímalo ... neví někdo o něčem veřejně přístupném? - klidně kdekoliv po republice, určitě by se to hodilo víc lidem než jen mně, ideálně kdybysme dali dokupy seznam POI, akorát na poi.cz nevidím, že by byla taková kategorie? (případně místo poi.cz to naflákat do OSM, návrh na to je)
mě naopak Selfix připadalo velmi dobré a cena mi vůbec nevadila.jedna vlaštovka jaro nedělá, chci říct, jeden zákazník je nad vodou neudrží ...
Celá tahle diskuse je myslím demonstrací toho, že po takové službě poptávka existuje i nadále.ano, existuje, ale trošku se míjí s nabídkou ... třeba pro mě by byla atraktivní cena tak do 50 Kč/hod (+spotřeba) za plně vybavené stání
- navíc níže uvedené "pak zase víceméně platí, že velmi nízká cena = nekvalita" má zradu v tom slůvku "víceméně", ono i za těch 90 se občas dá sehnat něco poživatelného, a pak se zas člověku nechce platit víc, když ví, že to jde i za míň
Podle mych zkusenosti (vw certifikovany servis a nissan certifikovany servis v nemecku) je to vicemene podobne jako u nas. U lokalni opravny si clovek snadno zjisti reference od ostatnich. Spatne je, kdyz se vam stane nejaky defekt na sluzebni ceste.
Tiskni
Sdílej: