Byl vydán PostgreSQL 18. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
NFS (Network File System) má letos 40 let. Jeho tvůrci zavzpomínali na MSST Conference. Sun Microsystems vydal v prosinci 1985 zdrojové kódy NFS vývojářům mimo Sun.
Po Canonicalu oznámilo také SUSE, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Laboratoře CZ.NIC vydaly novou verzi 4.27.0 aplikace Datovka, tj. svobodné multiplatformní desktopové aplikace pro přístup k datovým schránkám a k trvalému uchovávání datových zpráv v lokální databázi. Přidány byly funkce pro přerazítkování datových zpráv systémem ISDS. Uživatel muže zvolit zprávy, jejichž časová razítka má aplikace sledovat. Aplikace jej upozorní na časová razítka, která lze přerazítkovat. Uživatel pak může
… více »Bylo představeno all-in-one PC aneb mechanická podsvícená klávesnice s Raspberry Pi 5 uvnitř Raspberry Pi 500+. S 256 GB Raspberry Pi SSD a 16 GB RAM za 200 dolarů.
Google, potažmo YouTube umožní návrat tvůrcům, kteří byli zablokováni kvůli údajnému šíření dezinformací souvisejících s COVID-19 a volbami. Tvůrci teď mohou požádat o navrácení přístupu. Společnost Alphabet v této souvislosti uvedla, že zákazy byly uděleny kvůli tlaku tehdejší Bidenovy administrativy.
Vývojári z distribúcie Artix, ktorá je postavená na Arch Linuxe, alebo skôr jeho forkom, už skôr prešli na Open-RC init systém, stále však niektoré projekty ako GNOME boli závislé na systemd. Teraz pretiekol pohár trpezlivosti a počnúc GNOME 49, kvôli ktorému komponenta gnome-session je úplne závislá na systemd-init, padlo rozhodnutie na odstránenie GNOME z repozitárov Artixu. Táto zmena sa podľa všetkého týka viac než 90 distribúcií, ktoré tiež nepoužívajú systemd. Viac v príspevku na DistroWatch.
Magazín IEEE Spectrum opět po roce publikoval svůj žebříček programovacích jazyků. Vedou Python, Java, C++, SQL a C#.
Repozitáře pro spolupráci v rámci projektu Fedora se přesunou z Pagure na nově vzniklý Fedora Forge. Ten stejně jako třeba Codeberg běží na softwaru Forgejo, které bylo už před časem vybráno jako náhrada za Pagure. Pagure pochází z dílny Fedory, ale mimo ni se příliš neuchytil. Jeho vývoj a údržba byly náročné a Fedora se rozhodla jít cestou úspěšnějšího projektu, který má větší základnu přispěvatelů.
Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.3 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Vymena oleja auta v servise: - zistite si znacku a cenu oleja v servise - zistite si cenu tohoto oleja v normalnych obchodoch - ak je rozdiel velky, trvajte na dodani vlastneho olejaNa kazdu myslitelnu ludsku cinnost (vymena plastovych okien, zmena zdravotnej poistovne, zateplenie bytu, ...) by tam mohol byt navod. Hlavne ale nie ze niekto vezme tie 3 odrazky co som napisal hore a spravi z toho 5 stranovy clanok, to by bolo nanic, musi to byt maximalne strucne aby to stacilo preletiet ocami. Mna by tiez nenapadlo ze si budu uctovat o 100% viac za olej ked uz si uctuju za pracu. Naopak by som ocakaval ze kvoli velkoobchodnym cenam bude u nich olej lacnejsi.
Jj, dobrý řemeslník je dnes skoro zázrak ... takže si opravuju všechno sám
KDyž se mi třeba pokazila pračka, identifikoval jsem závadu jako vadné tachodynamo a začal ho shánět. Asi ve dvou servisech mi řekli, že se to samostatně neprodává a že musím koupit celý motor za cca 5kkč. Nebyla to pravda a nakonec se mi ho povedlo v Chladservisu normálně koupit za 300kč a pračka valí dodnes.
Proste se musite zaridit ve stylu "vojak se stara, vojak ma", nebo holt riskovatTaky je možnost koukat tomu mechanikovi pod ruce – sice se člověk trochu umaže a stojí ho to čas*, ale zase se něco přiučí a má to aspoň trochu pod kontrolou. *) i když pořád je to rychlejší než si všechno nastudovat a pak to dělat sám
Značkové jsou nehorázně drahé.Myslím že jak které. Já jezdím do Škodovky se Superbem a berou si 550Kč na hodinu, na Fabii mají tuším sazbu jenom 380Kč. Že je srandovní mít na každou třídu aut jinou sazbu nechávám stranou. Ani ten Superb mi nepřijde "nehorázně drahý", navíc mají skoro všechny úkony normované a člověk platí jenom za normu (IMHO), ne za skutečně odpracovaný čas. Třeba výměnu chladiče mají normovanou na necelé dvě hodiny, tzn. do 960Kč včetně všeho - tedy i vylití / nalití kapaliny a zkoušky těsnosti. Netvrdím, že nejsou servisy, kde to zvládnou za 750Kč, ale už těch 960Kč mi přijde hodně málo a člověk si musí uvědomit jednu zásadní věc - pokud bude pořád tlačit na cenu, nemůže si dodavatel vytvořit kvalitní lidské zdroje a celé to půjde do háje.
Superb s takovým nájezdem nejde prodatnjn, pro zbohatlíky není in kupovat si takovou ojetinu, a kdo má hloubš do kapsy, pro toho by byl danajský dar, i kdybys mu to dal zadarmo - mnohé díly na Superb stojí jak moje auto celé, nemluvě o výše diskutovaných rozdílech v ceníku hodin za servis
PS: Kdysi bývaly u velkých garáží rampy, kam si mohl kdokoliv najet a provést výměnu provozních tekutin nebo nějakou opravu. Dnes se to už skoro nevidí (já osobně už vím jen o jedné jediné)zrovinka tohlento by mě zajímalo ... neví někdo o něčem veřejně přístupném? - klidně kdekoliv po republice, určitě by se to hodilo víc lidem než jen mně, ideálně kdybysme dali dokupy seznam POI, akorát na poi.cz nevidím, že by byla taková kategorie? (případně místo poi.cz to naflákat do OSM, návrh na to je)
mě naopak Selfix připadalo velmi dobré a cena mi vůbec nevadila.jedna vlaštovka jaro nedělá, chci říct, jeden zákazník je nad vodou neudrží ...
Celá tahle diskuse je myslím demonstrací toho, že po takové službě poptávka existuje i nadále.ano, existuje, ale trošku se míjí s nabídkou ... třeba pro mě by byla atraktivní cena tak do 50 Kč/hod (+spotřeba) za plně vybavené stání
Tiskni
Sdílej: