abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (44%)
     (13%)
     (25%)
     (17%)
    Celkem 52 hlasů
     Komentářů: 8, poslední dnes 08:25
    Rozcestník

    Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu

    23.8.2012 12:22 | Přečteno: 3283× | poslední úprava: 23.8.2012 12:20

    Rozhodli jsme se pokusit se prodat náš družstevní byt, toho času v Hradci Králové. Nic nás k prodeji extra netlačí, takže jsem se rozhodl si dát prostě inzerát(y) a prodat to bez realitky. Nakonec 3-5% z prodeje se mi zdá poněkud dost a myslím, že případné právní služby seženu o dost laciněji.

    Za jediný den jsem měl už asi dvacet telefonátů. Jeden od opravdového zájemce, 19 od realitek. V zásadě je to pořád stejné – mají super klientelu, takový byt zrovna někdo shání, právní služby v ceně, rychlost, serioznost, jsou malá realitka zaměřená přímo na klienta nebo velká s velkými zkušenostmi a tak dokola.

    Jak dopadne prodej těžko soudit, ale za jediný den jsem se opravdu zlepšil o notný kus v odmítání nabízené spolupráce, odmítání „pozvání se” a vůbec odmítání různých výhod, promotion a akcí.

    Při asi druhém telefonátu mi makléř říkal, že je v HK cca 40 realitek, tak počítám, že jsem asi v půlce. Tedy v půlce prvního kola – už teď je jasné, že za další týden dva pojedeme kolo druhé :)

    Jaké jsou vaše zkušenosti s prodejem/koupí nemovitosti? Případně máte nějakou realitku, co byste doporučili (ale jen v případě, že pro ní nepracujete ;) )?

    P.S.: kdyby snad náhodou někdo sháněl byt v HK, 4+1, 92m2 atd....        

    Hodnocení: 90 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.8.2012 12:41 Alah Akbar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    no ta posledna veta mohla isto do Bazaru :-D Zartujem ... Inac na to aby s 20 telefonatov nebolo 19 staci napisat do inzeratu citujem: "Vy kurvy realitne nevolajte, lebo si vas najdem..."
    23.8.2012 12:47 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Obávám se, že ani info, že nechci, aby mi z realitky volali nepomůže, protože spousta těch lidí byla, že "spolupracují s realitkou", ale nejsou realitka....
    23.8.2012 12:51 Alah Akbar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    tak treba to info pozmenit - zaciatok ostava + a ich spolupracovnici nevolajte + koniec ostava :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.8.2012 12:56 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Mam ženskou, makléřku bez realitky, má ode mně kočku, takže já v případě potřeby budu tyhle věci řešit přes ní. ;-)
    23.8.2012 13:40 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    družstevní byt, toho času v Hradci Králové znamená to ze jindy ten byt muze byt v jinem meste, ze se presouvá?
    23.8.2012 13:47 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Zrejme uz si na ten nazev zvykl, epizoda s Mechovem byla docasna :-)
    PepaSFI avatar 23.8.2012 18:39 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    kde se vzalo to označení Mechov? Já tam před dvaceti rokama strávil dlouhých několik měsíců a navíc mám v té oblasti příbuzné ale na tohle jsem nenarazil. Teď se to objevuje často. Tenkrát se dost používalo označení Votroci. Nevím jestli to bylo podle piva nebo pivo dostalo jméno podle nějakého místního označení. Každopádně pít se to dalo.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    23.8.2012 19:09 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu

    nejspíš to vymyslel někdo z Koněpůlek...

    23.8.2012 19:11 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    24.8.2012 06:18 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    http://www.csfd.cz/film/8849-u-nas-v-mechove/
    28.8.2012 17:12 Fána | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Také jeden výklad zpropadených perníkářů je ten, že se v HK nezmohli na papír a zadek si stále utírají pouze mechem.

    P.S. Koupím sirky a benzín pod 40,- Kc - jedu na výlet do Perníkova :-D Stejně je to sranda, ten boj některých lidí z těchto dvou měst.
    23.8.2012 13:51 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    důležité je náš družstevní byt, toho času v Hradci Králové - příště může být náš byt třeba jinde ;)
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.8.2012 14:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    ...nenenene :-D Družstva, jehož si členem byt, nikoliv tvůj byt :-D
    23.8.2012 14:20 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    :P :D
    23.8.2012 14:31 Arnošt Málek | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Tak tak, lidi si vubec neuvedomuji, ze maji najemni smlouvu. A druzstvo by je mohlo (samozrejme v zavislosti na stanovach) napriklad prestehovat do jineho bytu. A az druzstvo zkrachuje a zustane dluzit, tak to pekne vsechno zaplati ...
    23.8.2012 14:41 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Nechci se úplně pouštět do diskuze ohledně Družstva vs OV, ale v našem případě, kdy družstvo tvoří jeden dům o třech vchodech, je přínos naprosto evidentní. Mnohem lépe se dům udržuje, než v domech, kde jsou jen v OV (a to je ten lepší případ) a v případě kombinace obojího je domluva skoro nemožná.
    xvasek avatar 23.8.2012 16:38 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Tak ono zase když jsou byty v OV, tak se stejně myslím musí zformovat společenství vlastníků, jinak by tam myslím vznikaly nějaké problémy.
    =^..^= AmigaPower® avatar 24.8.2012 00:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Pochopitelně, že ano, právě tim procházim. Sme ve stádiu právní přípravy. :-D (pracovní název: tunel nr. 001) :-D
    23.8.2012 21:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Nechci se úplně pouštět do diskuze ohledně Družstva vs OV, ale v našem případě, kdy družstvo tvoří jeden dům o třech vchodech, je přínos naprosto evidentní.
    můžeš to trošku rozvést?
    Mnohem lépe se dům udržuje, než v domech, kde jsou jen v OV (a to je ten lepší případ)
    konkrétně tímto chtěl básník říci co?
    a v případě kombinace obojího je domluva skoro nemožná.
    ... nutno říci, že v tomto směru mám špatné zkušenosti jedině ze strany družstev
    24.8.2012 06:21 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu

    Básník tím chtěl říci toto:

    Rekonstrukce domu a vyřízení stavebního povolení
    Bytové družstvo

    •O stavebních úpravách rozhodují zpravidla členové družstva na členské schůzi většinou hlasů.
    •O stavební povolení žádá BD, se stavebním odborem jedná statutární orgán BD.

    Společenství vlastníků jednotek


    •O stavebních úpravách rozhodnou spoluvlastníci domu na shromáždění spoluvlastníků, a to:

     • ◦100 % souhlasem se změnou stavby, změnou účelu užívání, prováděním úprav na základě smlouvy o výstavbě.

     ◦75 % souhlasem s rekonstrukcí či modernizací bytového domu.

     •O stavební povolení žádají všichni spoluvlastníci - všichni vlastníci jsou účastníky stavebního řízením, a to i v případě, že ke schválení rekonstrukce či modernizace dle zákona o vlastnictví bytů postačuje souhlas tří čtvrtin vlastníků.

     Ochrana řádných uživatelů bytů proti problémovým uživatelům bytů Bytové družstvo

     •Zákon, stanovy i nájemní smlouvy jsou právní nástroje, které poměrně dobře ochraňují družstevníky. V krajním případě může být problémový uživatel družstevního bytu vyloučen z družstva.

    Společenství vlastníků jednotek

    •Problémový vlastník je těžko postižitelný. Jestliže porušuje dobré mravy v domě nebo domovní řád, je třeba se obracet na obvodní úřad.

     •Při neplacení záloh na opravy domu je třeba dluhy vymáhat soudní cestou. Právní náklady nesou spoluvlastníci domu až do jejich vymožení od dlužníka, např. v exekučním řízení.

     Zdroj

    24.8.2012 09:56 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    •O stavebních úpravách rozhodují zpravidla členové družstva na členské schůzi většinou hlasů.
    aha, takže dáváš přednost tomu, když někdo rozhoduje za tebe, a ty nemáš možnost bránit se jeho zvůli, ok
    •O stavební povolení žádá BD, se stavebním odborem jedná statutární orgán BD.
    a z toho má jako vyplývat co? - za SVJ věci vyřizuje výbor SVJ, jaký je konkrétně v tomto ohledu rozdíl, jestli to za obyvatele vyřizuje "orgán" družstva nebo výbor SVJ (popř. někdo jiný zplnomocněný)?
    Společenství vlastníků jednotek

    •O stavebních úpravách rozhodnou spoluvlastníci domu na shromáždění spoluvlastníků, a to:

    • ◦100 % souhlasem se změnou stavby, změnou účelu užívání, prováděním úprav na základě smlouvy o výstavbě.
    to je naprosto v pořádku, viz výše

    krom toho, toto je nepřesné, těch 100% neplatí bezvýhradně, s nějakým "odmítačem" si lze poradit, jenom to není tak jednoduché, což je správné, od toho ty zákony a stát máme (aspoň v té idealistické teorii), aby chránil slabší před silnějšími, v tomto případě jednotlivce před davem

    já jsem si totiž už tu pozici toho, komu je vnucováno proti jeho vůli, vyzkoušel - většina si odhlasovala zateplení baráku, ok, nic proti tomu, akorát to mělo tu chybičku že pro získání dotace bylo třeba mít nové balkonové dveře (neměla cirka půlka baráku) a nová okna (neměly dva byty, z toho jeden právě ten můj ...), no a v tu chvíli jsem 70 kKč na nový okna & dveře fakt neměl ...

    a to tenhle příklad je sranda, nějak jsem to schrastil, vrhlo nás to do mínusu, ze kterýho zas kvůli dalším událostem nejsme schopný vybřednout, takže od tý výměny už jsem dal možná dalších 20 kKč na úrokách za kontokorenty, ale nějak žijem ... taková změna účelu užívání může někoho zasáhnout podstatně víc
    •O stavební povolení žádají všichni spoluvlastníci - všichni vlastníci jsou účastníky stavebního řízením, a to i v případě, že ke schválení rekonstrukce či modernizace dle zákona o vlastnictví bytů postačuje souhlas tří čtvrtin vlastníků.
    stejné jako výše ... mít možnost připomínkovat, například aby mi před okno nepostavili nějakou opičárnu je docela fajn
    •Zákon, stanovy i nájemní smlouvy jsou právní nástroje, které poměrně dobře ochraňují družstevníky. V krajním případě může být problémový uživatel družstevního bytu vyloučen z družstva.
    a vyloučením z družstva ty problémy, závazky a dluhy jako nějak zázračně zmizí?
    •Problémový vlastník je těžko postižitelný. Jestliže porušuje dobré mravy v domě nebo domovní řád, je třeba se obracet na obvodní úřad.
    opět, jako jednotlivec jsem rád, že mám ten luxus ignorovat problematická ustanovení domovního řádu a řídit se jen zákony

    jako člen společenství nemám problém zavolat na jiného problémového vlastníka, nebo spíše obyvatele, policii, pokud on zákon porušuje
    •Při neplacení záloh na opravy domu je třeba dluhy vymáhat soudní cestou. Právní náklady nesou spoluvlastníci domu až do jejich vymožení od dlužníka, např. v exekučním řízení.
    hm, a družstvo? to si ty nezaplacené zálohy vyčaruje mávnutím kouzelného proutku, anebo spíše také musí jít do návrhu na exekuci?
    Zdroj
    nějak tam nevidím ty naprosto evidentní přínosy družstva

    naopak tam vidím spoustu nevýhod, například:
    O podnájmu a výměně bytu rozhoduje družstvo, což lze upravit ve stanovách ve prospěch družstevníků.
    - hm, ještě jsem v praxi neviděl družstvo, které by to ve prospěch družstevníků upravovalo, naopak kamarádka měla s tímto velký problém (včetně toho, že družstvo chtělo dvojnásobek za cizince, už ani nevím, jak tohle vyřešila, mám dojem, že to nějak napadala jako diskriminaci)
    Společným nájemcem bytu se mohou stát pouze manželé.
    no comment
    Byt je možné zastavit ve prospěch třetí osoby.
    - u družstva schází; do podílu v družstvu vložím prachy v ceně bytu, které jednak nejspíš nedostanu na hypo, protože je nemůžu zajistit tím bytem, a jednak když už to teda mám zaplacené, tak si tím bytem nemůžu zajistit jinou půjčku
    24.8.2012 10:08 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    •O stavebních úpravách rozhodují zpravidla členové družstva na členské schůzi většinou hlasů.

    aha, takže dáváš přednost tomu, když někdo rozhoduje za tebe, a ty nemáš možnost bránit se jeho zvůli, ok

     

    To mi vkládáš do úst něco, co jsem neřekl.

    Zjevně je to věc názoru - co Ty považuješ za nevýhody, já považuji za výhody. A přesně kvůli takovým problémovým jako jsi Ty, kdy jeden člověk může kompletně zablokovat renovaci a údržbu domu a nechat ho chátrat a přicházet v podstatě o jeho hodnotu ;).

    Že i družstvo má své nevýhody je jasné. Ale to společné bydlení v jednom domě s sebou nese vždycky.

    Pokud jde konkrétně o naše družstvo, tak je to prostě pár lidí v jednom domě a domluva je vcelku bez problému. Chápu, že družstvo, které má pod sebou stovky bytových jednotek, může řešit svoje potřeby úplně jinak.

    24.8.2012 11:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    •O stavebních úpravách rozhodují zpravidla členové družstva na členské schůzi většinou hlasů.
    aha, takže dáváš přednost tomu, když někdo rozhoduje za tebe, a ty nemáš možnost bránit se jeho zvůli, ok
    To mi vkládáš do úst něco, co jsem neřekl.
    ale to přesně z tvé argumentace vyplývá
    Zjevně je to věc názoru - co Ty považuješ za nevýhody, já považuji za výhody. A přesně kvůli takovým problémovým jako jsi Ty,
    ah, díky, že nás, socky, co nemaj na kontě zbytečný stovky tisíc rok po tom, co si koupily byt a splácí na něj nekřesťanskej úvěr, považuješ za zdroj všech problémů
    kdy jeden člověk může kompletně zablokovat renovaci a údržbu domu a nechat ho chátrat a přicházet v podstatě o jeho hodnotu ;).
    nemůže

    nemůže

    NE-MŮ-ŽE !!!

    už rozumíš, když to nestačilo říci výše (...s nějakým "odmítačem" si lze poradit ..., krom toho sám sis ocitoval, že pro úkony renovace a údržby stačí souhlas 3/4 - ovšem i to je přehnané, běžné úkony může provádět resp. zadávat výbor SVJ sám)?
    Pokud jde konkrétně o naše družstvo, tak je to prostě pár lidí v jednom domě a domluva je vcelku bez problému.
    hm, tak to už tuplem - pokud je domluva tak děsně bezproblémová, v čem by tedy při existenci SVJ místo družstva měla být horší?

    a mimochodem, měl jsem na tebe docela dost otázek, což takhle je zodpovědět namísto furt si mlít svou?
    24.8.2012 11:43 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Svůj příspěvek ohledně OV a družstva jsem uvedl takto: "Nechci se úplně pouštět do diskuze ohledně Družstva vs OV..."

    Navíc Ty se nechceš dát přesvědčit, máš agresivní styl diskuze, který mi nevyhovuje a já jsem se stavem spokojený => diskuze je zbytečná.

    Takže ne, nechci odpovědět na všechny Tvé otázky.
    24.8.2012 13:11 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Svůj příspěvek ohledně OV a družstva jsem uvedl takto: "Nechci se úplně pouštět do diskuze ohledně Družstva vs OV..."
    tak proč se do ní pouštíš?

    když jsem se tě zeptal, zda to můžeš rozvést, mohl jsi říci "ne, opravdu o tom nechci diskutovat" anebo to nechat být úplně

    ale začít reagovat, udělat pár podpásovek, a pak se vymlouvat, že je děláš protože vlastně už od začátku nechceš diskutovat, to je s prominutím na hlavu ...
    Navíc Ty se nechceš dát přesvědčit,
    já se klidně nechám přesvědčit - ale solidními argumenty, a ne tímto stylem "já mám prostě pravdu, na polemiku s námitkami kašlu, zjevné nesmysly projistotu zopakuju dvakrát, a pravdu mám prostě já"
    máš agresivní styl diskuze,
    ... říká člověk, co mě nadrzo nazval "problémovým", aniž já bych se o něj byť jen slůvkem otřel
    který mi nevyhovuje
    no a mně zase nevyhovuje, když nám někdo vnucuje nepodložené nesmysly ...
    a já jsem se stavem spokojený => diskuze je zbytečná.
    viz výše, pak opravdu nevím, proč se do ní pouštíš
    23.8.2012 16:52 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    No, my máme v domě tři neplatiče. Na teple, vodě a fondu oprav dohromady dluží přes půl milionu. Byty mají v osobním vlastnictví na hypotéku, v katastru plombu od banky. Není žádná páka, jak je vystěhovat. Tak to za ně pěkně všechno platíme.
    23.8.2012 18:53 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    JJ, taky mám kamaráda, co si pořídil byt v novostavbě a měli tam neplatiče, co měl bavoráka v garáži a nebyla síla s ním hnout. Nakonec dali jako společenství vlastníků návrh na exekuci. Tak začal platit...jednu splátku, exekuce se stáhla a celé znova...
    23.8.2012 22:36 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    my máme v domě tři neplatiče... Tak to za ně pěkně všechno platíme

    A vás je kolik, s prominutím? Ale chápu, že v současné socialistické společnosti je problém toto řešit.
    24.8.2012 11:01 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Tím "my" jsem myslel všechny spoluvlastníky domu. Je to celkem 60 bytů, několik z nich patří místní realitce, která je pronajímá.

    Problémem jsou debilní zákony, které přehnaně chrání vlastnická práva zlodějů. To se socialismem nijak nesouvisí.
    23.8.2012 18:56 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    A az druzstvo zkrachuje a zustane dluzit, tak to pekne vsechno zaplati
    To neni pravda - clenove druzstva obecne neruci za zavazky druzstva (viz obch. zákonik § 222), oproti tomu clenove SVJ sice vlastni byt, ale take ruci za zavazky SVJ (viz § 13 zakon o vlastnictvi bytu).
    24.8.2012 14:39 Arnošt Málek | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Ano, mate pravdu. Moje vyjadreni nebylo presne ... clen druzstva zaplati maximalne 3 nasobek clenskeho vkladu, ovsem, prijde o byt, protoze ten je v majetku druzstva a to ruci celym svym majetkem (viz onen § 222). Pokud o ten byt nebude chtit prijit, tak si ho proste musi koupit. To je vec, ktera se na urovni SVJ stat podle meho nemuze, protoze, SVJ nic nevlastni, ze zakona pouze zajistuje fungovani domu, nepodnika. Mimochodem, zadluzenych (predluzenych) druzstev, kde si najemnici byly nuceni (pokud chteli bydlet) "svuj" byt znovu koupit bylo nekolik. Problem neplaticu je obecny, na pravni forme v podstate nezalezi, vzdycky to je nekolik let se tahnouci neresitelny problem. Pritom problem neni ani tak v zakonech, jako na soudech.
    25.8.2012 12:10 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    To je vec, ktera se na urovni SVJ stat podle meho nemuze, protoze, SVJ nic nevlastni, ze zakona pouze zajistuje fungovani domu, nepodnika.
    SVJ sice nevlastni dum, druzsto sice vlastni dum, ale take obvykle nepodnika. Takze duvody, proc by druzstvu a SVJ mohly vzniknout nejake zavazky, jsou IMHO vicemene shodne - napr. si vezme uver na opravu ci neplati za odebrane sluzby, asi taky pripadne soudni nahrady v pripade soudnich sporu (napr. kvuli zdravotni ujme zpusobene spatnym stavem nemovitosti - napr. spadla omitka na kolemjdouci).

    Takze zatimco v druzstvu musis dluznou castku za druzstvo doplatit, pokud nechces prijit o byt, tak u SVJ na tebe ta dluzna castka bude uplatnovana primo (clenove ruci za zavazky). A pokud by z nejakeho duvodu ta castka byla podstatne vyssi nez cena bytu, tak u druzstva se muzes rozhodnout, ze to proste nezaplatis, zatimco u SVJ ne, tam na tebe proste veritele poslou exekutora, byt se proda v nucene drazbe za polovinu jeho ceny a zbytek jeste zustanes dluzit.

    Petr Tomášek avatar 23.8.2012 19:02 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    družstevní byt v HK, toho času náš“?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    23.8.2012 19:05 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Musím říct, že mě fakt baví, co na tom krátkém zápisku koho zaujme ;)
    23.8.2012 14:26 Arnošt Málek | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    No, jo znam, mam podobne zkusenosti ... dokonce nekteri jsou tak drzi, ze se vydavaji za zajemce. Jednu "pani" jsem vyhazoval ze dveri. A to jsem umyslne daval inzerat na server bezrealitky.cz a vyslovne uvedl, ze nechci zadnou realitku. Nejvic jsem se bavil nad telefonaty, ze bez realitky nemam sanci a ze me nekdo podvede at atd.
    23.8.2012 16:02 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    No, já jsem to dělal v opačným gardu, takhle jsem jeden byt kupoval.

    Pokud můžu poradit, zkus můj postup. Inzerát jsem dal stejně jako ty na gratis webove stránky, ozvalo se pár lidí a hafo realitek. Ty nejlepší nabídky z realitek jsem i navštívil, od realitek nafasoval jejich všeobecné kontrakty na prodej/převod družstevního vlastnictví (protože jsem neznal ta odborná názvosloví a povinný obsah smlouvy). Nakonec se mi jeden takový byt zalíbil, a dohodli jsme se se stávajícím majitelem na přímém prodeji, bez RK. Smlouvu jsme podepsali v bance při převodu platby, a žádný problém ani provize.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    24.8.2012 06:21 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu

    Ty nejlepší nabídky z realitek jsem i navštívil, od realitek nafasoval jejich všeobecné kontrakty na prodej/převod družstevního vlastnictví (protože jsem neznal ta odborná názvosloví a povinný obsah smlouvy). Nakonec se mi jeden takový byt zalíbil, a dohodli jsme se se stávajícím majitelem na přímém prodeji, bez RK

    pozor na slovíčko exkluzivita

    24.8.2012 14:28 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Tak to slovicko uz (vetsinou) odhoukali, pochopili, ze nemaj narok
    Nobody can give you as much as I can promise you
    23.8.2012 17:21 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    taky realitakum muzes, pred tim, nez je posles do hazlu, zkusit nabidnout, ze muzou ten tvuj byt zkusit prodat, ale s tim, ze od tebe nedostanou zadnou provizi, uvidis, co oni na to. Pochopitelne bez nejakych smluv o exkluzivite a pod. AFAIK kdyz na ne trochu pritlacis (a byt za neco stoji takze je solidni sance jej prodat), tak jsou ochotni k pomerne velkym ustupkum. Pochopitelne se pak ale budou snazit poradne obrat druhou stranu, v tomto pripade kupujiciho.
    23.8.2012 21:48 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    přesně tento postup jsme praktikovali ... samozřejmě po umístění na bezrealitky.cz druhý den volalo 20 realitek, všem jsme řekli, že nemáme proti spolupráci nic, ale že naše cena je konečná, žádné mínus provize, a že exkluzivitu s nikým podepisovat nebudem ... čtvrtej den borec přivedl zájemce, do konce týdne jsme jim podepsali rezervaci na dobu určitou, no a pak si o provizi stáhli kupující, s tím, že nám nabídli služby gratis, čehož jsme nevyužili, maje vlastního právníka (ještěže tak, první návrh smlouvy byl napsanej tak, že snad i já bych to zvládl líp, to sakra po těch letech na trhu nemaj vypilovaný vzory?)
    23.8.2012 22:49 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    nemaj vypilovaný vzory?

    Nemaj, a zejmena nektere vypovedni polozky vetsinou neodpovidaji obcanskemu zakoniku, vim, o cem mluvim.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Gilhad avatar 23.8.2012 23:09 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Nemaji. Je potreba vsechno projit a upravit si podle vlastnich potreb. Nebo jim to pripominkovat, dokud to tak neupravi oni. Ja takhle kupoval chatku a toho pripominkovani bylo fakt dost (jsem matfyzak a i kdyz neznam zakony, tak vim co chci a vylozene kraviny poznam taky - v jednu chvili ten navrh smlouvy jak ho dala realitka byl z jejich strany splnitelny pouze pokud by meli ve sklepe stroj casu :) )

    No po nekolika kolech z toho vysla docela dobra smlouva a musim rict, ze realitka toho zaridila celkem dost a postarala se o nas (kolik za to sebrala prodavajicimu ovsem netusim a vlastne me nezajima). BTW: Ta smlouva obsahuje nekolik velice hezkych ustanoveni, jejich dosah si realitka asi neuvedomuje v plnem sile a dosahu a davaji mi moznost z toho vycouvat, kdyby byly nejake problemy tak, ze ztraty nese realitka/prodavajici. (To je taky duvod, proc jsem volil cestu pripominkovani - tohle je JEJICH navrh, ktery jsem ja prijal, kdyby byl nejaky soud je to mnohem lepsi pozice, nez kdyby oni sly proti navrhu memu. Blbe se jim bude napadat JEJICH VLASTNI nabidka.)
    24.8.2012 12:55 pan Klobouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Já jsem jako laik dokonce v té "neprůstřelné" smlouvě připravené "profíkem právníkem" našel kromě nepodstatných chyb i jednu opravdovou perlu - v jednom bodu byla stanovená sankce za pravý opak toho kvůli čemu tam ten bod vlastně byl. Čeština a dvojitý zápor je mrcha a je úplně jedno jestli máte logiku jako předmět na technice nebo na právech.
    xxx avatar 24.8.2012 00:37 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Nemaj. Firma, ve ktery pracuju, pronajimala nove kancelare. Smlouva, kterou dodala realitka ,byla des a hruza na urovni zakladni skoly. Chyby nejen pravopisne, ale zejmena i fakticke.
    Please rise for the Futurama theme song.
    23.8.2012 17:29 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu

    to je v ty novy vystavbe za Duranem?

    23.8.2012 18:51 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Ne, je to v panelovém domě podél silnice na Vysokou. Je to ten nejbarevnější :), pokud to tam znáš. Každopádně tu máme fakt dobrý sousedy, což se dá těžko třeba promítnout do ceny, ale hodnotu to má :)
    23.8.2012 18:43 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Realitky nenávidím snad víc než Microsoft.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Petr Tomášek avatar 23.8.2012 19:37 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Opravdu inteligentní názor hodný vzdělanáho člověka... :-/
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    23.8.2012 19:53 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    A né snad? Já si za ním stojím.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Luk avatar 23.8.2012 21:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Není problém řešit prodej přes realitku, klidně i nabízet přes více najednou (a současně i mimo ně). Ale je dobré, aby smlouvu viděl právník. A pokud tam bude cokoliv, co by byť jen z dálky připomínalo exkluzivitu, obloukem se jim vyhnout. Některé "realitky" vydělávají právě a jen na tom, že si nechají podepsat exkluzivitu, pak delší dobu nedělají nic - a když člověku dojde trpělivost a prodá nemovitost jinou cestou, hned chtějí zaplatit smluvní pokutu za porušení exkluzivity (nebo aspoň provizi, kterou by dostali, pokud by to prodali oni). Viz nechvalně proslulá firma PROLUX.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    msk avatar 27.8.2012 15:22 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    JJ, toto bol vcelku hardcore. Ale clovek to proste do detailov nedomysli. Koho by napadol scenar, ze realitka bude chciet exkluzivitu a pritom pre predaj nepohne prstom, nez to nevidel v TV?
    pavlix avatar 27.8.2012 15:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Lidi málo čtou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.8.2012 19:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    ... a málo píšou

    vo kdejaký blbině flejmujou do halelujá, ale že by se s ostatními podělili o nějakou negativní zkušenost, nedejbože napsali jméno firmy, a což teprv napsat bonz na ČOI/jinou vhodnou instituci, to ne :-/

    třeba jak my jsme dopadli s porodem ... ženská toho přečetla dost, různý reference, dobu váhala mezi jednou a druhou porodnicí, že tam jsou takový a jinde makový, ale že by se dozvěděla něco užitečnýho, na co se máme připravit, to ne ... stalo se stalo, a když jsme o tom pak mluvili, tak jsme zjistili, že v něčem podobným rozhodně nejsme sami, jen kdyby se ty baby, co se jim to stalo dřív, obtěžovaly to zveřejnit ...
    pavlix avatar 27.8.2012 20:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    jen kdyby se ty baby, co se jim to stalo dřív, obtěžovaly to zveřejnit ...
    Pak nezbývá než požádat o odkaz na to vaše zveřejnění.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Rezza avatar 27.8.2012 21:10 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    +1, taky by me zajimalo. Kdyz nas ted za zlobeni s kavolem rozsadili...
    pavlix avatar 27.8.2012 21:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Ty budeš zlobit všude, s kavolem i bez kavola :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.8.2012 22:54 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    copak, vás už se to bude týkat taky? :-)

    ... nemáš tak chlastat, pak si nic nepamatuješ, jsem přesvědčen, žes' u toho byl, když jsem o tom onehdá mluvil v hospě

    nu dobrá, je to tu těžce offtopic, ale když na to jste oba zvědaví ...

    takže o kom bude řeč: pobočka FN Brno - porodnice Obilní trh, porodní asistentka Helena Janáčková

    dovezl jsem Kiku ráno do porodnice, byli jsme domluvený, že chce, abych u toho byl, tak to i bylo oznámený předem; po příjmu jsme podepsali nějaký papíry jakože přítomnost otce u porodu

    přeskočím líčení průběhu dopoledne a celkové situace (včetně toho, co předcházelo); okolo poledne měla Kika v sobě nějaký medikamenty na vyvolání porodu a domlouvali jsme se na téma časovýho odhadu, že v průměrným případě bych v danou chvíli měl mít ještě nejmíň dvě hodiny do začátku porodu, a tedy je spousta času, abych ještě zajel domů vyvenčit psa, abych pak kvůli němu nemusel zdrhat od "rozdělané práce" odpoledne / v podvečer

    když jsem byl po hodince a něco zpátky, zamířil jsem si to rovnou za Kikou na pokoj, ale na chodbě (je tam taková místnost - sesterna, není oddělená zdí s dveřma nýbrž chodba vede prostě po jedný straně místnosti) mě odchytila porodní asistentka s tím, že teď za Kikou nemůžu ... zdůvodnění bylo, že prej teď jí zavádí epidurál, a že tam prostě nemůžu ... nechápal jsem proč, ale ježto zdravotnickej personál je tam doma a já jsem host, co nechce zkazit optimální péči svojí laickou nevědomostí, tak jsem se teda nechal otočit; prvně jsem se zeptal, kdy tam budu moct, tak že prej pro mě dojde, tak jsem se ještě dvakrát přeptal, jak dlouho to má trvat, tak prej pět-maximálně deset minut, a že pro mě fakt přijde

    tak jsem teda začal tvrdnout v čekárně, a když se nějakých 15-20 minut nic nedělo, tak už jsem se chystal, že tam teda prostě vtrhnu (přesněji "dohraju a jdu"), no a zrovna když jsem schoval telefon, tak baba přišla, že prej už můžu za Kikou jít

    ovšem když jsem došel na pokoj, tak velkej poplach, a Kiku akorát sundavali z postele na vozejk, že jde na sál, že se ztrácí odezvy dítěte

    tak jsem jí doprovodil pět kroků přes pokoj, načež mě někdo(*) ve dveřích zastavil, že na sál s ní nemůžu a že mám zůstat na pokoji

    (*) a tady to mám blbý, až se eventuálně budu soudit, že dík stresu fakt nevím kdo, myslím si, že asistentka, ale ...

    tak jsem tvrdnul na pokoji, dokud tam nedošla uklízečka, která se děsně divila, co tam dělám atd., mezitím se ze sálu začal ozývat řev, a jak jsem na popud uklízečky teda začal za Kiku balit, tak do toho přišla sestra z dětskýho, jestli se chci podívat na dceru a vzala mě na předsálí

    tady opět vynechám detaily a jen řeknu, že když jsem to v reálu viděl, tak vážně nevidím jediný důvod, i kdyby mě teda nechtěli, abych překážel na sále, tak proč bych v tom předsálí nemohl během operace být, to by vůbec ničemu nevadilo - nešlo o sterilní prostředí, doktorce, resp. operačnímu týmu, bych při výkonu nijak nepřekážel ...

    potom, bohužel právě až dodatečně, jsem se od Hondry dozvěděl, že mám právo být i při operaci, sterilita-nesterilita atd.

    no a od Kiky jsem se dozvěděl, že vzhledem k tomu, jak to nakonec proběhlo, tak právě to zavádění epidurálu byl ten okamžik, kdy si nejvíc přála, abych byl s ní ... kdybych byl ještě doma se psem, kdyby se to blbě časově odhadlo, tak dobře, ale že jsem v tu chvíli tvrdnul o dvanáct a půl metru vedle v čekárně, hm, tak to je fakt napřesdržku

    kdybych tehdy věděl to, co vím teď, tak bych tu asistentku poslal do prdele a prostě si za Kikou došel, a ať si volá ochranku, jestli nechce, abych na tom pokoji byl, za což jsem si zaplatil(**), ditto přítomnost na sále

    takže na toto je třeba být připraven, a to je právě to, co nám nikdo neřekl, nikdo se ni slůvkem nezmínil na téma problémů na toto téma ... nanejvýš se dozvíme, jak se někde, ale už ne konkrétně kdo, chovali k rodičce hrozně, ale už ne konkrétně jak hrozně

    (**) sestra z dětskýho mě vzala se Šárkou k nim, a hned jak jsem se vrátil, tak první starost porodní asistentky, jak mě viděla, byla, zda jsem už zaplatil poplatek za přítomnost otce u porodu ... což jsem v tu chvíli měl sto chutí jí poslat do prdele, ovšem už nějak převládlo racionální uvažování, že si dluh vůči nemocnici (resp. komukoliv) nemůžu dovolit, i kdybych nakrásně dokázal, jak je to neoprávněný, protože by mně to mohlo stát obstavení účtu a v důsledku byt ...

    další peripetie, typu že po odvozu ze sálu, kdy mě samozřejmě nevnímala, jsem Kiku mohl vidět až v návštěvních hodinách dalšího dne, atp. asi nemá cenu líčit ... aspoň na tom dětským se chovali docela slušně, sestra mi připomněla, jestli si Šárku nechci vyfotit; foťák jsem samozřejmě zapomněl, jak pro mě přišla a já v tu chvíli řešil s uklízečkou úklid, takže aspoň dodatečně, a to jsem se zas dozvonil na jinou sestru, která už o tom samozřejmě nic nevěděla, ale když jsem řekl, wo co go, tak mi se Šárkou ještě ochotně zapózovala ...

    tož asi tak ... je to ponaučení pro ostatní dostatečně zřejmý? - místo, jméno? - tož linkujte, linkujte ...

    p.s. jak tak si to po sobě čtu, mám dojem, že jsem tu story už někde veřejně, nejen známým do mailu a asi třem "v očekávání" osobně, nýbrž i v nějakým fóru na netu, líčil ... ale google o tom mlčí ... hm ...
    Rezza avatar 28.8.2012 11:56 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Neslysel, zatim netyka, ale tak vis... Dobre vedet.
    Rezza avatar 28.8.2012 11:57 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    A kazdopadne tedy mazec. A jsem rad, ze je vse ok a Kiku potkavam po Brne s kocarkem celkem casto!
    Rezza avatar 28.8.2012 11:59 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Od Anett zase bojuje jeji tata (ano, rozdil ve veku sester je 23 let) s ockovanim. Nejsou to zadni brojici proti ockovani atd., ale Sara ma proste zcela jasne spatne reakce na ockovani. Vybojovat v ramci systemu nejake setrne reseni pro dite je skoro nemozne. Proste na individualni bytost, ktera kazda reaguje jinak se proste nehraje. Na to si dejte taky pozor a kdyby vas to potkalo, tak dodam dobre kontakty (nasli par).
    28.8.2012 16:05 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Od Anett zase bojuje jeji tata (ano, rozdil ve veku sester je 23 let) s ockovanim. Nejsou to zadni brojici proti ockovani atd., ale Sara ma proste zcela jasne spatne reakce na ockovani.
    jo, očkování ... to mi připomíná, tady máme taky restík, chceme nahlásit nežádoucí účinky na SÚKL; už si to jdu poznamenat do blbníčku, ať to konečně uděláme

    naše doktorka to zcela určitě neudělá, ta to bagatelizuje, nicméně v kritické době byla na dovolený, a záskok měl zcela jasno wo co gou (v souladu s naším názorem)

    no, ještě budeme vymyslet, co s poslední dávkou ...
    Vybojovat v ramci systemu nejake setrne reseni pro dite je skoro nemozne. Proste na individualni bytost, ktera kazda reaguje jinak se proste nehraje.
    hm, to jsem tuhle zahlídnul v nějakým dokumentu, jak na to nadával nějakej zasloužilej očkovač, dlouholetej šéf nějakýho slovenskýho úřadu pro vakcinace, děsná kapacita v oboru a nekompromisní zastánce očkování, že se očkuje i v případech a způsoby, kdy by on osobně rozhodně neočkoval
    Na to si dejte taky pozor a kdyby vas to potkalo, tak dodam dobre kontakty (nasli par).
    to se hodí, viz výše, pls písni soukromě
    28.8.2012 15:47 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    A jsem rad, ze je vse ok
    no, řekl bych to takto: rozhodně ty věci okolo porodu našemu vztahu extra neprospěly

    ale nevim, jestli se to dá jednoduše sdělit někomu, kdo si tím ještě neprošel; rovněž tak lidé jsou různí, ne každej touží po tom, aby byla rodina u a hned po porodu spolu
    a Kiku potkavam po Brne s kocarkem celkem casto!
    jo, říkala :)
    27.8.2012 21:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    ok, tak třeba Jirka Kastner byl varován

    jinak tady konkrétně mám restík, do křížku s porodnicí se teprv hodlám pustit, pak si o tom třeba ublognu ...
    28.8.2012 06:12 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    „vo kdejaký blbině flejmujou do halelujá, ale že by se s ostatními podělili o nějakou negativní zkušenost, nedejbože napsali jméno firmy, a což teprv napsat bonz na ČOI/jinou vhodnou instituci, to ne“

    Já jsem se podělil o negativní zkušenost s pojišťovnou AVIVA. Tady na abclinuxu, a těch keců v diskusi od pojišťováků i jiných – na to každý nervy nemá.

    Tak se nedivte, český člověk si nechá kálet na hlavu, když někdo upozorní na nekalé praktiky nějaké firmy, budou prostí lidé první, kteří ho napadnou.

    http://ponkrac.net/zivotni-pojistovna-aviva-namisto-pomoci-vas-obereme

    Mimochodem, jednou jsem v Brně taky zachránil přepadenou ženu. To bylo největší poučení. Dokázal jsem to pouze vyhrožováním útočníkovi, prostě jsem na něho řval, jestli chce přes hubu, pokud se nezdejchne. Zhodnotil, že je lepší se zdejchnout. Napadená žena mi pak děkovala.

    Ovšem co bylo nejpřekvapivější – všechny ženy, které se dozvěděly z doslechu (ať už mě znali nebo ne), že jsem zpacifikoval útočníka na jinou ženu – MĚ DO JEDNOHO ODSOUDILY! Hned jak se dozvěděly tuto předchozí větu. Mluvily o agresivitě (netušili, že jsme se ani nedotkli), o leččems.

    Pochopil jsem okamžitě, proč je možné, že je třeba znásilněna žena 100 metrů od zastávky se 14 lidmi. Protože většina těch, kteří nějaké ženě pomohou zjistí, že to nejenomže neocení žádná žena (někdy kromě napadená), ale že dokonce proti němu ony dští oheň a síru. A pokud se opře do toho ještě soud, pak je člověk zlikvidován a často přijde o vše. Teprve, když jsem ženám řekl první dvě věty z tohoto odstavce, začaly obracet a začaly to „zachraňovat co řekly“.

    Dnes všem ženám, co začnou ohleděn toho, jak je hrozné, ži nikdo nepomůže – tak jí převyprávám to co tu píšu. A rovnou dodám, že ženy si za to mohou samy a chtějí aby je nikdo nebránil. Rozhostí se podezřelé ticho a žádná z žen neví co říct. Nemají co.

    Dnešní ženy jsou totálně zblblé z kampaní, které neustále říkají „chlap je agresor, chlap je to největší agresivní hovado a domácí násilník“, které milionkrát letí v televizi, novinách a vykreslují se chlapi v rámci kampaní proti domácímu násilí, za feminismus, za emancipaci a kodvíco ještě – že ženy bez problémů autoamticky jako první instinktivní reakci na cokoli prohlásí chlapa za násilníka.

    Od té doby už mi není přepadených žen líto.

    28.8.2012 11:17 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    když někdo upozorní na nekalé praktiky nějaké firmy, budou prostí lidé první, kteří ho napadnou
    ano, znám, a to je právě to nejsmutnější ... hajzl vpodstatě nemusí hnout prstíkem, ono si to za něj s tím "nepohodlným" vyřídí stádo

    četl jsem tuhle článeček, jak ňáká novinářka zkoumala agenturu typu "nechte své auto vydělávat 5000 měsíčně umístěním reklamy", a že se tam zrovna do nich nějakej chlap opřel, co je to za podvodníky, no a ostatní, místo toho, aby se teda zajímali o serióznost firmy a co s nimi má jiný zákazník za problém, jestli si jako nemaj dát bacha, tak se chovali přesně naopak, a korunu tomu nasadila nějaká baba hláškou ve smyslu ať nevotravuje a nezdržuje, že ona tam přišla, aby vydělala (a ten nespokojený zákazník jí překáží v tom, aby odevzdala svoje prachy podvodníkovi, ou jé ...)
    23.8.2012 22:48 hruskin | skóre: 3 | blog: martaskuv_blogisek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Když jsem hledal podnájem, tak majitelka bytu, dala inzerát na sreality. Výslovně napsala, že si nepřeje být kontaktována realitkami. Dva dny po zveřejnění inzerátu jsem jí volal a byl jsem první, kdo nebyl realitka. Když jsem pak potřeboval dohledat fotky, objevil se ten samý inzerát, jen lehce upravený, fotky opatřené vodotiskem jakési realitky. Majitelka s nikým nic nesjednávala, prostě jí jen ukradli fotky a drze nabízeli byt k pronájmu.

    V případě pronájmu, vůbec nechápu, proč využít realitku. Realiťák je v podstatě k ničemu, věřit se mu nedá a v podstatě jen dovede lidi na prohlídku, vrazí jim smlouvu a inkasuje jednonájemní provizi, kterou většinou platí nájemce. Což je taky blbost, protože jde o službu pro majitele...
    Luk avatar 24.8.2012 00:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Majitelka s nikým nic nesjednávala, prostě jí jen ukradli fotky a drze nabízeli byt k pronájmu.
    Šlápnout jim pořádně na krk pro porušení autorských práv!
    V případě pronájmu, vůbec nechápu, proč využít realitku.
    Samozřejmě, že to smysl má. Pokud s tím člověk nechce ztrácet čas nebo ho tomu jednoduše nemůže věnovat, realitka vše potřebné zařídí. Ale je potřeba zvolit opravdu seriózní, nejlépe se poptat lidí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.8.2012 12:52 pan Klobouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Mně ukradli a podruhé zvodotiskovali i fotky na které jsem si dal vlastní vodotisk, pochybuju že nějaké postrašení autorským právem něco zmůže, 1 inzerát stáhnou a 999 dalších v nabídce zůstane. Když jsem byl pověřený prodejem bytu po babičce, realitky jsem neodmítal, jen jsem jim říkal že s nimi cokoliv podepíšu pouze současně při podpisu kupní smlouvy a že o provizi (pokud jí chtějí) si budou muset stáhnout kupujícího. Ve většině případů ne-li vždy to jsou oni kdo tahá za kratší konec provazu.
    Rezza avatar 24.8.2012 13:42 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    I u pronajmu to ma smysl - kdyz je slusna realitka. Tudiz vas na jeden byt nema deset, nejste tesne druzi, uvadeji spravnou adresu. Zvlast pokud clovek hleda na dalku. Proste je to o tom, na koho clovek narazi. Nejdriv jsme zkouseli hledat jeste jako studenti sami - clovek musel do mesta, kde studoval, tam se na necem dohodl a dalsi den mel telefon, ze manzel se dohodl s nekym jinym atd. Borec (z male) realitky uplne v pohode, rekl - zaplatite provizi, vse s majitelem domluvim, za hodku se s nim muzete sejit, nechce studenty, ale kdyz se sejdem (jen se za tu hodku neozerte)...

    Proste vzdy zalezi jen na lidech a je jedno, jestli je to realitka ci vlastnik...
    24.8.2012 12:52 PanZvedavy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu

    Wow 2,5 melounu za druzstevni byt, kdesi v prdelakove jmenem HK? To je masox. Vzhledem k tomu, jak se vyviji realitni trh v zahranici viz Spanelsko, kde je momentalne milion novych neobydlenych domu a bytu, ktere nikdo nechce i kdyz jejich cena klesla na ctvrtinu!...WOW. Snad jen hodne stesti pri hledani zoufalce ci blazna, kterej do toho pujde.

    24.8.2012 13:56 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Je otázka, jestli situace na realitním trhu ve Španělsku má vliv na situaci v ČR. Určitý malý vliv tam být může (problémy Španělska mohou vyvolat recesi v Evropě, což vyvolá recesi v ČR a tím pádem i pokles ceny nemovitostí), ale zase bych to nepřeceňoval.
    24.8.2012 14:21 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Hlavně je rozdíl v tom, jestli Čech bydlí v "díře ČR" nebo v ESP (a klidně to může být metropole, stejně tam bydlet chtít nebude :-)
    24.8.2012 14:33 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Tak prvně - to je cena, za kterou bych to chtěl prodat, ne za kterou to nutně prodám :). A za druhé, HK patří k nejdražším městům v republice. Většinou se dělí o druhé místo s Brnem.

    gtz avatar 24.8.2012 22:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    není náhodou Praha nejdražší? nemyslím si, že by byty v Brně někde v králíkárně byly dražší než někde v Praze. To stejné myslím platí o bytech v centru. Nebo na to jsou nějaké statistiky?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luk avatar 25.8.2012 00:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    není náhodou Praha nejdražší?
    No vždyť ano. Praha první, Brno druhé ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.8.2012 03:43 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    A Olomouc většinou třetí.
    Rezza avatar 24.8.2012 15:15 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Ja zrovna v te dobe vystavby tech bytu bydlel. Skutecne se v Madridu stavilo neuveritelne moc, veskere ceny bytu a najmu byly neuveritelne (ja platil cca 400 euro za pokoj, kde jsem se poprve kopl o postel, podruhe o skrin a pak jsem se dostal k memu stolecku ;-). Kazdy zoufale pronajimal kazdou spelunku co doma mel volnou, ale porad ze hodne - jinak to neslo. Mesto tenkrat melo specialni akci pro mlade (do tusim 35 let) - specialni hypoteka na 50 let! V Madridu tezke zahlidnout starsi auta, vse krasne, nablyskane, jen realita tomu neodpovidala uz tehdy a dnes to tam musi vypadat.
    24.8.2012 13:29 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Na Slovensku existuje cca 2 roky ešte možnosť predaja nehnuteľnosti formou notárskej zápisnice - platí sa nejaké percento z kúpnej ceny, ale vychádza to zhruba polovica oproti tomu, čo chcú realitky. Notár vybaví zmluvu a zápis do katastra (stačí jedna návšteva, nie ako pri RK behať po overovaní podpisov a na kataster), kataster už neskúma náležitosti zmluvy, ale len faktické aspekty (či ten byt je naozaj tvoj...), a zapisuje za 20 dní (čiže medzi normálnym 30-dňovým termínom a zrýchleným 15-dňovým), a za prípadné chyby v zmluve ručí notár. Je to IMHO istejšie ako realitka, ktorá v podstate nikomu nič negarantuje...

    Na druhej strane si viem predstaviť, že nepoctivý notár by to vedel veľmi dobre zneužiť.
    26.8.2012 14:25 konzul
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Ten nepoctivý notár by vedel zneužiť aj keby sa nejednalo o ním autorizovanú zmluvu. Stačí si vymyslieť úradné overenie podpisov, splnomocnenie na zastupovanie a hlavne preberanie zásielok a môže si robiť, čo len chce (a to isté by mohla spraviť zamestnankyňa obecného úradu, ktorá má na starosti overovanie podpisov).
    Rozdiel oproti bežnému vkladovému konaniu je azda len ten, že ten notár nie vždy tuší, aký bordel v tom ktorom katastrálnom území je (hlavne ak sa jedná o prevod EKN alebo trebárs ak ešte nebol ROEP, resp. sa plánuje PPÚ)... čo vie ľudí tiež občas nemilo prekvapkať...
    Využite najvýhodnejšiu pôžičku bez potvrdenia o príjme. Nemusíte nikomu ukazovať žiadne papiere, všetko vybavíte rýchlo.
    10.7.2020 09:42 David
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    Dobrý den, by mě zajímalo jak se to za tu dobu posunulo a jestli to pořád platí? Jakože to ověřování notářem při koupi bytu bez realitky, ale pak se dají kupovat byty tre a přes takovéhle developerske společnosti. A to se taky neplatí žádná provize notáři ani žádné realitní kanceláři
    28.8.2012 11:16 guest
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se naučit říkat NE, aneb prodej bytu
    nase skvele druzstvo udelalo zatepleni baraku za 4mega, nove dvere, okna, strechu, ted se bude delat vytah za 4mega. splatila se privatizace a najem, splatky je 8 tisic. byt je neprodjny na dalsich deset let se 17 partijemi. fakt skvele mit druzstvo..

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.